Vind ik als kind al interessant. De Satan vd Christenen heeft Islam aps dwaalleer, Satan van Islam het Christendom. Ligt er dus vooral aan waar je geboren cq gehersenspoeld bent :-Pquote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:19 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
De valse religies zijn ook satan's werk. Sluwe bastard die tot taak heeft om de mensen te misleiden en naar de hel te leiden.
De enige goede kerk is de kerk die omgebouwd wordt tot een moskee.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:16 schreef Mistertje_E het volgende:
Komop, dat kan toleranter. Alhoewel Nederlanders vaak ook andersom zeggen dat ze minder moskeeën zouden willen zien. Is het niet dat onbekend onbemind maakt? Wat is er mis met een moskee danwel kerk?
:-) En andersom, zei de Christen...quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:22 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
De enige goede kerk is de kerk die omgebouwd wordt tot een moskee.
Iran zou het niet doen, maar iemand als Bin Laden waarschijnlijk wel.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:16 schreef Zienswijze het volgende:
Tuurlijk zou een (extremistisch) moslimland wel met kernwapens gooien als het (veel) sterker dan een tegenpartij zou zijn.
Je zou ook voor rechtvaardigheid kunnen strijden. Dus niet voor zowel de rechten van moslims als voor de rechten van niet-moslims opkomen. Wereldwijd.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:18 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Men zal idd nooit toestaan dat een grote islamitische staat wordt gevestigd. Dan komen we terug naar waar we het eerder over hadden in dit topic, wat ga je hier tegen doen, je hierbij neerleggen of in opstand komen. We zien vele brandhaarden in de wereld, dus een deel van de moslims komen wel degelijk in opstand tegen het huidige internationale systeem dat na de 2de Wereldoorlog werd gevestigd door de vijf grootmachten (VN Veiligheidsraad).
Als Bin Laden de macht van een land zou hebben wel inderdaad.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:23 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Iran zou het niet doen, maar iemand als Bin Laden waarschijnlijk wel.
En de christen ziet liever minder moskeeen en meer kerken. Zo houdt je dus eeuwig conflicten. Net zoals christenen en moslims elkaar al 12 eeuwen lang bestoken.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:22 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
De enige goede kerk is de kerk die omgebouwd wordt tot een moskee.
Dan komen we bij de islam terecht die Mohammed, Jezus, Mozes, David, Solomon, Abraham, Noah en Adam erkennen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:18 schreef Mistertje_E het volgende:
Volgens mij is dezelfde God de schepper, Jezus heeft nx gemaakt, Mohammed ook niet. Enigste verschil naast dezelfde basis is Geen Jezus (Jodendom), Mohammed (Islam) of Jezus (Christenen). Kern is dezelfde God toch?
Zeker weten. Ik heb het beste voor met de mensen en wil dat ze een goed leven in dit leven en het hiernamaals hebben.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:19 schreef Zienswijze het volgende:
Dus je wilt liever minder niet-islamitsche gebedshuizen in een moslimland maar wel meer moskeeen in Nederland of een ander niet-islamitisch land?
Je moet niet vergeten dat de religies beweren dat zij de waarheid kennen. Bovendien bestaat de kans dat alle religies vals zijn. Het is allemaal bedacht door mensen die toen dachten dat ze met hun beperkte kennis wel de waarheid kenden, maar die mensen hadden waarschijnlijk gewoon een plaat voor een kop. Je kunt niet weten of je alle kennis hebt, omdat je alleen maar opzoek kunt gaan naar de dingen die wel bestaan en de hoeveelheid daarvan is onbekend.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:21 schreef Mistertje_E het volgende:
[..]
Vind ik als kind al interessant. De Satan vd Christenen heeft Islam aps dwaalleer, Satan van Islam het Christendom. Ligt er dus vooral aan waar je geboren cq gehersenspoeld bent :-P
Enigste juiste conclusie ben ik bang. Jammer dat er niet meer focus op de teksten mbt naastenliefde en tolerantie ligt.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En de christen ziet liever minder moskeeen en meer kerken. Zo houdt je dus eeuwig conflicten. Net zoals christenen en moslims elkaar al 12 eeuwen lang bestoken.
Tsja, dat dogmatische van reglie zou eruit moeten. Mijn religie is "beter" dan jouw religie.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:27 schreef Mistertje_E het volgende:
[..]
Enigste juiste conclusie ben ik bang. Jammer dat er niet meer focus op de teksten mbt naastenliefde en tolerantie ligt.
Dat zullen christenen waarschijnlijk ook willen. Net zo als mensen die een andere religie aanhangen. Het gevolg alleen daarvan is dat mensen meer hun gelijk aan het aanhalen zijn, dan daadwerkelijk het beste voor de medemens te hebben.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:27 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Zeker weten. Ik heb het beste voor met de mensen en wil dat ze een goed leven in dit leven en het hiernamaals hebben.
Correctie: je hebt het het beste voor met moslims niet met mensen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:27 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Zeker weten. Ik heb het beste voor met de mensen en wil dat ze een goed leven in dit leven en het hiernamaals hebben.
Ik heb me ook jarenlang in het christendom verdiept, ik zie alleen maar moslims die van christenen winnen tijdens religieuze debatten. Er zijn niet zoveel grote religies in de wereld, het zijn er maar een handjevol, het kost niet al te veel moeite om je erin te verdiepen om tot de conclusie te komen welke de ware religie is.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:21 schreef Mistertje_E het volgende:
Vind ik als kind al interessant. De Satan vd Christenen heeft Islam aps dwaalleer, Satan van Islam het Christendom. Ligt er dus vooral aan waar je geboren cq gehersenspoeld bent :-P
Ach waar is het bewijs dat god bestaat?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:29 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ik heb me ook jarenlang in het christendom verdiept, ik zie alleen maar moslims die van christenen winnen tijdens religieuze debatten. Er zijn niet zoveel grote religies in de wereld, het zijn er maar een handjevol, het kost niet al te veel moeite om je erin te verdiepen om tot de conclusie te komen welke de ware religie is.
Ik zie het juist als voor rechtvaardigheid strijden. De staat die ik voor ogen heb zal uiteindelijk voor rechtvaardigheid voor moslims en niet-moslims zorgen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:23 schreef Zienswijze het volgende:
Je zou ook voor rechtvaardigheid kunnen strijden. Dus niet voor zowel de rechten van moslims als voor de rechten van niet-moslims opkomen. Wereldwijd.
Maar ook dat wil je niet (jij vindt minder rechten voor niet-moslims niet zo erg) dus in die zin ben jij geen haar beter dan het internationale systeem dat door de 5 grootmachten is opgezet.
En dat is juist het probleem. Het gaat niet om kennis naar elkaar overbrengen, maar alleen om winnen, winnen en winnen. Kom op zeg, het is geen voetbalwedstrijd.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:29 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ik heb me ook jarenlang in het christendom verdiept, ik zie alleen maar moslims die van christenen winnen tijdens religieuze debatten. Er zijn niet zoveel grote religies in de wereld, het zijn er maar een handjevol, het kost niet al te veel moeite om je erin te verdiepen om tot de conclusie te komen welke de ware religie is.
Moge de beste winnen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:25 schreef Zienswijze het volgende:
En de christen ziet liever minder moskeeen en meer kerken. Zo houdt je dus eeuwig conflicten. Net zoals christenen en moslims elkaar al 12 eeuwen lang bestoken.
De staat uit islamitische oogpunt dat volgens islamitische wetgeving niet-moslims anders zou behandelen. Net zoals de PVV een staat voor ogen heeft dat moslims anders zou behandelen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:30 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ik zie het juist als voor rechtvaardigheid strijden. De staat die ik voor ogen heb zal uiteindelijk voor rechtvaardigheid voor moslims en niet-moslims zorgen.
Willen de christenen alcohol verbieden?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:28 schreef Morrigan het volgende:
Dat zullen christenen waarschijnlijk ook willen. Net zo als mensen die een andere religie aanhangen. Het gevolg alleen daarvan is dat mensen meer hun gelijk aan het aanhalen zijn, dan daadwerkelijk het beste voor de medemens te hebben.
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:30 schreef Morrigan het volgende:
[..]
En dat is juist het probleem. Het gaat niet om kennis naar elkaar overbrengen, maar alleen om winnen, winnen en winnen. Kom op zeg, het is geen voetbalwedstrijd.
quote:
wij zijn het bewijsquote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:30 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ach waar is het bewijs dat god bestaat?
Truly, the life of this world is nothing but a (quick passing) enjoyment, and verily, the Hereafter that is the home that will remain forever." (Quran 40:39).quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:30 schreef Morrigan het volgende:
En dat is juist het probleem. Het gaat niet om kennis naar elkaar overbrengen, maar alleen om winnen, winnen en winnen. Kom op zeg, het is geen voetbalwedstrijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |