SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oude (on)bekende.
Nou ik vond je positieve benadering wel verhelderend!quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:50 schreef Spirit82 het volgende:
Oh wacht, het wennen ging niet zo goedIk lees maar half door die stomme telefoon
Moest ze erg huilen Limone?
Hier. Met nog steeds een niet al te blije baby. Over op ander voer. Dat was twee dagen leuk. Nu weer terug bij af.quote:
Oke! Fijn om te horen.. stom dat het me ineens niet lekker kan zitten!quote:Op donderdag 27 maart 2014 16:21 schreef Moppert het volgende:
Ja hoor mijnes bleef ook wel lang geel.
Hij had ook echt borstvoedingsgeelheid.
Bij mijn midi was het rond de 2 manden weg en bij mijn mini is het nu ook wel weg denk ik.
Aaahhhh je was erbij!! Ja als mama er is wil ze natuurlijk het liefst mama. Morgen gaat vast beter, maar neem er lekker de tijd voorquote:Op donderdag 27 maart 2014 16:03 schreef Limone het volgende:
[..]
Nou ik vond je positieve benadering wel verhelderend!![]()
![]()
Ze moest een beetje huilen (en gillen) omdat ze het gehad had geloof ik.Maar vandaag was ik er nog bij, morgen in haar eentje. Dan gaat het vast beter.
Yep, maar randprematuur en borstvoeding werkten ook niet mee hier. Heeft ongeveer twee maanden geduurd. Paar keer nog laten prikken (op eigen initiatief) om de biliwaarde in de gaten te houdenquote:Op donderdag 27 maart 2014 16:18 schreef klaprooss het volgende:
oh trouwens.. J ziet nog steeds geel. Hij is inmiddels 4 en een halve week oud. Poept, plast en drinkt goed. Is alert wanneer hij wakker is dus maak me niet erg zorgen maar dat geel zien zit me gewoon niet lekker. Ik geef borstvoeding en dat kan er mee te maken hebben maar maar...![]()
Iemand ervaring met een lange tijd geel zien bij een baby?
He wat naar Mineola! Ik wil idd ook voor de zekerheid een keer laten prikken. Al denk ik wel dat het goed zit maar meer gewoon voor de geruststelling ofzo!quote:Op donderdag 27 maart 2014 16:33 schreef Mineola het volgende:
[..]
Yep, maar randprematuur en borstvoeding werkten ook niet mee hier. Heeft ongeveer twee maanden geduurd. Paar keer nog laten prikken (op eigen initiatief) om de biliwaarde in de gaten te houden
Derde vk van de kraamweek, degene die het kraambed afsloot, wilde toch maar laten prikken. Waarde was inderdaad te hoog (joh, t was een achteraf gezien echt een kanarie) en meteen 24u onder de lamp in het ziekenhuis. Dat hielp heel goed. Maar mijhijn baby in het ziehiehiekenhuis![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 27 maart 2014 16:26 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Aaahhhh je was erbij!! Ja als mama er is wil ze natuurlijk het liefst mama. Morgen gaat vast beter, maar neem er lekker de tijd voorEn je bent vlakbij morgen he, dus als er iets is ben je er zo en je mag ze ook altijd bellen! Ze vindt het vast leuk!!
Neuh... Niet haar stijl. Ik ben zoooo benieuwd of dat trekje blijftquote:Op donderdag 27 maart 2014 17:40 schreef Limone het volgende:
Die Ellie doet nooit eens iets op z'n elfendertigst hè?![]()
![]()
quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:32 schreef Mevr_Mus het volgende:
Ik kom hier voorzichtig om het hoekje kijken met mijn verse jongetje T.homas. Vorige week vrijdag geboren en na een lastige start sinds gister eindelijk thuis. Eerste kennismaking heeft ons geleerd dat het een baby met pit is, dus ik ben benieuwd wat de komende tijd ons gaat brengen
Mus, wat een schatje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
Awwwh! Dat was vast schrikken voor jullie allebeiquote:Op donderdag 27 maart 2014 19:04 schreef aapieannie het volgende:
Oh my, kaylee stuitert net zo kablam van de bank af. Wel gelijk huilen en alert. Rn nu een dikke bult op haar hoofdje
Ik durf het bijna niet te zeggen... Maar voel je je beter als je weet dat het ons allemaal is gebeurd?quote:Op donderdag 27 maart 2014 19:04 schreef aapieannie het volgende:
Oh my, kaylee stuitert net zo kablam van de bank af. Wel gelijk huilen en alert. Rn nu een dikke bult op haar hoofdje
Das waarquote:Op donderdag 27 maart 2014 19:26 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet te zeggen... Maar voel je je beter als je weet dat het ons allemaal is gebeurd?Wat een schrik, schuldgevoel, je zit er nota bene naast, maar die kleintjes kunnen zoooo snel zijn! Dat heb je pas door als het je gebeurt
![]()
Haha ja het moest een keer gebeuren maar toch schrik je! Ze is nu alweer helemaal de oudequote:Op donderdag 27 maart 2014 19:26 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet te zeggen... Maar voel je je beter als je weet dat het ons allemaal is gebeurd?Wat een schrik, schuldgevoel, je zit er nota bene naast, maar die kleintjes kunnen zoooo snel zijn! Dat heb je pas door als het je gebeurt
![]()
quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:45 schreef L0t.. het volgende:
Haha belle, ik vind dat altijd zo mooi om te lezen bij jullie 'een kwart banaan of 4 druiven', daar hoef ik bij J. echt niet mee aan te komen, die verslindt dat binnen 30 seconden en wil meerrrr
Bedoel daar verder niets mee hoor, ieder kindje z'n eigen tempo/eetpatroon maar vind het altijd zo'n grappig contrast.
In het boek van 'Franse kinderen gooien niet met eten' staat ook een stuk over het Franse eetpatroon (wat wij herkennen want mijn lief is half Frans, vandaar ook dat wij dat boek moestenquote:Op donderdag 27 maart 2014 13:35 schreef L-E het volgende:
Eten jullie zelf ook alleen aardappels en groente Shandaly? Anders kan ze makkelijk een bordje van jullie mee pikken, heb je meteen wat variatie aangebracht
Qua toetjes, hier bieden we alleen volle yoghurt aan, maar dat vindt meneer niet echt lekker. Andere tips die passen in ons linksdraaiend biologisch dewereldmoetgeredworden-eetpatroon?
Werken (alhoewel dat niet zo'n goed excuus is, aangezien ik tussendoor ook wel eens Fok), avondeten voorbereiden, Femke haar avondeten voeren, kennismaken bij Lars z'n nieuwe school, Femke naar bed brengen, avondeten (gehaktballetje a la pizzaiola oid van bertolli... vast een gezonder alternatief voor te vinden) en daarna een 'inspiratieavond' van de Centrale oudercommissie over 'het Digi-kind' (en daarna moest deze digitale mama dus ook nog even fb en fok checken, anders kan ik niet slapenquote:
Veel variatie in groenten hier ook. Ze heeft zelfs al groenten gehad die ik zelf vrijwel nooit gegeten heb. Pompoen enzo. En ze lust alles. ALLES!quote:Op donderdag 27 maart 2014 16:32 schreef Sylver_ het volgende:
Shandaly, wij hebben hetzelfde wbt eten. Eten ook 'exotische' dingen die ik nog niet aan Nora kan geven. En ze eet ook rond 16.30/17.00 uur terwijl wij om 19.30 uur pas eten (dan is mijn man of ik pas thuis), maar dan ligt zij al een (half)uur op bed.
Ik geef wel elke dag andere groente trouwens .. Toch nog een beetje variatie
Afgekoelde thee? Getverquote:Op vrijdag 28 maart 2014 07:17 schreef Limone het volgende:
Gisteren was in het nieuws dat een kwart van de patiënten in Nederlandse brandwondencentra jonger is dan 5 jaar.Ik vond dat nogal heftig veel. Ook goed om nog eens mijn eigen gedrag onder de loep te nemen. Ik ben bijvoorbeeld best wel slordig met thee. Drinken jullie afkoelde thee (met ijsblokjes) of thee uit een thermoskan? Dat werd als tip gegeven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Lars & Femke
+1! Ik ga wel lekker vingerverven en geitjes aaienquote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:27 schreef L-E het volgende:
Eens met de gedachte dat je een kind moet leren omgaan met digitale media. Maar imo worden kinderen steeds eerder en steeds vaker bloot gesteld aan 'schermen' en dat vind ik geen prettige ontwikkeling. Ik zie echt te vaak dat het wordt ingezet als zoethoudertje, en dat moet niet de insteek zijn, vind ik.
Dit!quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:27 schreef L-E het volgende:
Eens met de gedachte dat je een kind moet leren omgaan met digitale media. Maar imo worden kinderen steeds eerder en steeds vaker bloot gesteld aan 'schermen' en dat vind ik geen prettige ontwikkeling. Ik zie echt te vaak dat het wordt ingezet als zoethoudertje, en dat moet niet de insteek zijn, vind ik.
En dit heel erg.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:47 schreef klaprooss het volgende:
[..]
+1! Ik ga wel lekker vingerverven en geitjes aaien
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:47 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Dat was 3,5 jaar geleden mijn gedachte voor Lars ook. Maar vervolgens ben ik erachter gekomen dat ik toch niet zo'n vingerverfmama ben als ik gehoopt had bij mooie plaatjes van Pinterest. En dat de kinderboerderij ook niet zo'n succes is (en verdorie altijd gesloten op maandag, nét de dag dat ik vrij ben)quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:47 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Nou, mijn oudste is zes en het is maar net wat je ze aan went, is mijn ervaring.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:55 schreef Moppert het volgende:
Ik spreek jullie over 4 jaar wel weer over tv gebruik
Ik ging namelijk ook de tv zo veel mogelijk bij ze weghouden en zo makkelijk is dat toch niet.
ZEG DAT ZE HET NOG EENS DOET!quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:13 schreef ProjSkippy het volgende:
Ja, hoi! Mijn baby van 3,5 maand is ontspoord. Ze rolt om van rug naar buik, net, in de box. Oh, en ik heb het keihard gemist, want ik moest weer eens zo nodig op de WC gaan zitten.
Jouw oudste is bijna 3, dan kun je ook niet meer verwachten denk ik. Van een kind van 9 verwacht ik andere dingen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:35 schreef Tally het volgende:
Ik neem mijn iPad altijd mee naar een restaurant. Mijn oudste vind babbelen en kleuren 10 minuten leuk maar langer moet het ook niet duren. En omdat ik de rest in het restaurant inclus mezelf een rustige avond gun om wel te genieten van het eten mag mijn dochter een filmpje kijken. Of een spelletje spelen. Waar ik dan stiekem mee meekijkt of speelt
Knap hoor! Je zat toch wel met je telefoon of tablet op de wc?!quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:13 schreef ProjSkippy het volgende:
Ja, hoi! Mijn baby van 3,5 maand is ontspoord. Ze rolt om van rug naar buik, net, in de box. Oh, en ik heb het keihard gemist, want ik moest weer eens zo nodig op de WC gaan zitten.
Vertel dat mijn schoonzusjequote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:22 schreef L-E het volgende:
[..]
Jouw oudste is bijna 3, dan kun je ook niet meer verwachten denk ik. Van een kind van 9 verwacht ik andere dingen.
Absoluut voor een groot gedeelte maar als ik kijk naar hoe streng sommige wensen te zijn en wat ze als alternatief biedenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:20 schreef L-E het volgende:
Nou, mijn oudste is zes en het is maar net wat je ze aan went, is mijn ervaring.
30cc extra per fles is toch al een hele fles extra? 180cc is dat. Zullen de tijden tussen de flessen ook wel iets langer worden.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:52 schreef RunForrestRun het volgende:
N. heeft vandaag eigenlijk alleen nog maar geslapen en is heel bleek. Niet warm, eerder wat koud.
Ze drinkt wel (sinds gisteren zes ipv zeven voedingen maar wel 30 cc meer per voeding) maar ik moest haar net wel wakker maken en nu slaapt ze weer. Ik word er lichtelijk nerveus van. Wie heeft bemoedigende woorden?
Plassen en poepen gaat zoals gebruikelijk.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:55 schreef Cwen het volgende:
RFR, ze heeft geen koorts dus? Plast/poept ze goed?
En dat gaat door tot je doodquote:Op vrijdag 28 maart 2014 15:03 schreef RunForrestRun het volgende:
Normaal is ze tussen de flessen door wel (deels) wakker, nu heeft ze alleen nog maar gesnurkt.
Geen verhoging. Misschien gewoon een wendagje vanwege een fles minder maar wel meer voeding?
Welkom om de wereld der bezorgde moeders
Ik lees niet echt goed mee hier maar heeft N. prikjes gehad?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 15:04 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Plassen en poepen gaat zoals gebruikelijk.
Waarom vertelt niemand dat van tevoren!quote:Op vrijdag 28 maart 2014 15:04 schreef Tally het volgende:
[..]
En dat gaat door tot je dood
Lekker bemoedigend he
Nee, nog niet.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 15:04 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik lees niet echt goed mee hier maar heeft N. prikjes gehad?
Telefoon! Ik ben er mee verkleefd joh.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:26 schreef Limone het volgende:
[..]
Knap hoor! Je zat toch wel met je telefoon of tablet op de wc?!
Nou niet morgen, dan vieren we het kort met alleen het gezin. Zondag met de familie. Daarna wel een spam hoorquote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:09 schreef Juud-- het volgende:
Danic, komt er een mooie verjaardagsspam morgen?
RFR, indd lekker bij je houden, is voor jullie allebei fijn
Nooohhhh Cwen, how cute!
Wat tof!! Als hij nou wat omvalt, kun je ook een handdoek in de lengte oprollen en om hem heen vouwen voor wat stevigheidquote:Op vrijdag 28 maart 2014 18:56 schreef GotC het volgende:
Hij bleef ook echt zo goed zitten, stond er echt verbaasd naar te kijken! En vervolgens ging hij de tafel opeten..
+1 Zes dagen koorts zou voor mij wel een teken zijn dat het lichaampje wat hulp nodig heeft.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:33 schreef Spirit82 het volgende:
Jeetje jongens, wat letten jullie goed op met medicatie. Ik prop ook niet zomaar alles in mijn kind, maar als ze zich rot voelt of koorts heeft krijgt ze echt wel paracetamol. En als ze een ontsteking heeft, krijgt daar van mij ook direct wat voor (mits de bijwerkingen en het risico daarop acceptabel zijn). Ik kan er echt niet tegen om haar te zien lijden
Jup. Lekker een stuk gelopen en op het terras gezeten terwijl N. in de wagen lag te pruttelen. Nu ligt ze tegen papa te kletsenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:06 schreef GotC het volgende:
Wat een rust hierIedereen lekker van het weer aan het genieten?
Spruw nog niet helemaal weg.. dus nog even door. En bij jullie?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:56 schreef Kimpossible het volgende:
Ohhh nee klap! Hier is t savonds laat altijd bal, de machteloosheid he? Arme muppets.
Spruw al verslagen of smurfen jullie nog wat dagen door?
Ja, heel zielig. Bij ons helpt deze houding echt goed bij krampjes en winderigheid:quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:51 schreef klaprooss het volgende:
Hier proberen we een misselijke baby met krampjes te helpen.
Zo zielig!
Thanks, hier lijkt het af en toe wel iets te doen en de andere keer nietsquote:Op zaterdag 29 maart 2014 19:34 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ja, heel zielig. Bij ons helpt deze houding echt goed bij krampjes en winderigheid:
[ afbeelding ]
Wij zijn de hele middag op pad geweest in centrum van DH. Veel te doen vanwege viering Grondwet. We hebben vooral lang rondgelopen in het gebouw van de Raad van State (vroeger paleis van Willem II). I. de hele tijd in de draagdoek lekker aan het slapen. Willem-Alexander kwam voorbij, heeft ze dat ook weer meegemaakt..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ga een poging doen het allemaal bij te houden hier en ik hoop dat het lukt, maar met twee babies en een bijna kleuter kan dat misschien weleens lastig zijn.![]()
Ja hè!quote:Op zaterdag 29 maart 2014 21:11 schreef Kyara het volgende:
Wat een mooie foto's Nikki! En wat leuk dat je nu al zo goed de verschillen kunt zien
Oh dat geloof ik graag ja. Ik geloof dat de vorm van hun hoofdjes ook iets anders is of niet?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 21:19 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ja hè!Al zijn we de eerste twee dagen regelmatig de fout in gegaan hoor. Maar de navelstompjes waren verschillend en daar konden we het aan zien als we het echt niet meer wisten.
En nu kan ik als ik foto's van de eerste dagen zie precies zien wie wie is.
Ik vond het echt een rotstreek!quote:Op zaterdag 29 maart 2014 21:23 schreef LadyBlack het volgende:
LEdamn, dan heeft ie wel hard gepeurd zeg! Ik zal goed opletten, want ik heb ook regelmatig een babyvingertje in mn neus de laatste tijd
Gefeliciteerd! Ik ben vandaag ook bij zo'n vriendin geweest; haar dochter wordt dinsdag 1, en de mijne over 2 wekenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 21:36 schreef klaprooss het volgende:
Nikki daar ben je dan! Met je 2 mooie mannetjes
Jaa, J slaapt eindelijk als een roos! Wij zijn blij! En moe.
Oooh en m'n vriendinnetje die 2 en halve week korter zwanger was dan ik is bevallen vandaag! Ik ben zo enthousiast! Het is zo mooi, bijzonder en
het krijgen van je eigen baby! Ik stuiter de nacht wel door geloof ik
Met mij gaat het goed zolang ik in huis ben. Wandelen e.d. lukt wel, maar na 500 meter ben ik compleet uitgeput. Dat is mijn erfenis aan teveel bloedverlies. Maar met ijzerpilletjes en geduld komt het vanzelf weer goed over een tijdje. Ik mag niet klagen als ik kijk naar wat ik nu al kan in vergelijking met een week geleden.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 21:23 schreef GotC het volgende:
Nikki, welkomWat gaaf om nu al die verschillen te zien tussen de 2 mennekes.
Hoe gaat het met jou?
En, nu kan ik het eindelijk vragen: Hoe zijn jullie aan de 3e naam van S. gekomen (T.hias)? Het is zo'n niet-voorkomende naam en ik ben nieuwsgierig
Ja klopt. T. heeft een ronde bolle toet en S. een wat meer langwerpige smalle toet.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 21:27 schreef Kyara het volgende:
[..]
Oh dat geloof ik graag ja. Ik geloof dat de vorm van hun hoofdjes ook iets anders is of niet?
Ik weet bij heel veel foto's juist niet meer wie nou wie is
Lekker slim gedocumenteerd ook
Zal idd wel tijd en geduld kosten, maar dat gaat helemaal goedkomenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 21:40 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Met mij gaat het goed zolang ik in huis ben. Wandelen e.d. lukt wel, maar na 500 meter ben ik compleet uitgeput. Dat is mijn erfenis aan teveel bloedverlies. Maar met ijzerpilletjes en geduld komt het vanzelf weer goed over een tijdje. Ik mag niet klagen als ik kijk naar wat ik nu al kan in vergelijking met een week geleden.
En de derde naam van S. heb ik een beetje van jou gepikt.We zochten een vernoeming naar mijn zusje (T.essa) en konden eigenlijk niets geschikts vinden. Van die naam valt gewoon niets te maken voor een jongen. En eigenlijk vond ik de naam T. helemaal tof als eerste naam maar hij kreeg een veto van man.
Toen we geen geschikte vernoeming van T.essa konden maken mocht ik van man wel T. als 3e naam voor S. gebruiken.
En mijn zusje vindt de naam ook helemaal leuk. Ondanks dat het dus niet echt op de naam van mijn zusje lijkt voelt het voor ons toch als vernoeming.
[..]
Ja klopt. T. heeft een ronde bolle toet en S. een wat meer langwerpige smalle toet.
Ik kan me voorstellen dat jij bij jouw meiden echt het verschil niet ziet. Ik zie het verschil nog steeds niet als je foto's van je meiden post.
Dat. Bijna een week koorts, poeh zeg! Hoe gaat het nu, Ymme? Slaat de ab al aan?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 09:01 schreef Limone het volgende:
[..]
+1 Zes dagen koorts zou voor mij wel een teken zijn dat het lichaampje wat hulp nodig heeft.
Wij hadden geen doorslaper vannacht. Jammer, maar daardoor sliep ze wel weer eens naast mij.Ik word daar toch zo intens gelukkig van.. Even in al haar babyboeken schrijven!
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 21:20 schreef L-E het volgende:
Mijn baby heeft me vanmorgen een bloedneus bezorgd, door gewoon met veel geweld een vinger mijn neusgat in te boren terwijl ik nog half lag te slapen, dat deed pijn zegIk spuugde ook bloed erna, het was echt niet leuk
Volgende keer dat hij van het bed dreigt te vallen vang ik hem dus mooi niet op, zal 'm leren
Wij schilderen ook nog ff door! Zou het kwaad kunnen als ik morgenmiddag nog n keer schilder ipv 1900 u zodat we niet hoeven overslaan met die fotodinges?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 19:26 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Spruw nog niet helemaal weg.. dus nog even door. En bij jullie?
De krampjes lijken nu even weg.. maar hij is nog misselijk. En moe! van al die krampjes..
Gelukkig GotC!
Vocht blijven aanbieden. in een flesje, een tuitbeker, een open beker, een nat washandje, een waterijsje, wat ze ook maar wil. Lekker vertroetelen, maar dat doe je uiteraard al. Veel beterschap!quote:Op zaterdag 29 maart 2014 21:45 schreef Juud-- het volgende:
Vinger van je baby in je neus, check! Met die pincetvingertje in je ooglid knijpen, ook check. Ik heb een bloeduitstorting vlak onder mijn oog door die kleine friemelvingers. Ben je wel opgeknapt LE of doet heel je neus er nog zeer van?
OMG Nikki!!![]()
Je bevallingsverhaal was ook al zo mooi, en dan met dit als resultaat!
Mijn kind is ziekAfgelopen nacht heeft ze alleen maar liggen spoken en gillen en krijsen en huilen..ik dacht dat ik GEK werd gewoon. Moest nog aan Loj denken, dit was een 11 op de schaal van Loj
. Vandaag overdag was ze goed te pruimen, maar du moment dat we de supermarkt uitliepen na de weekboodschappen scheet ze heel haar luier vol (zo'n lekkere dunne, die finaal langs haar luier heen lekte en een lekkere vlek in haar witte broekje maakte) en spuugde ze haar hele fles van 1.5 uur eerder eruit. Dus. Mijn baby zat onder de poep en onder de kots en toen moesten we nog in de auto naar huis. Met de ramen open gereden dus
. Thuis lekker onder de douche geweest met papa en eenmaal fris gewassen toch wel zin in een fles. En op het moment dat ze een boertje liet, kwam weer de hele fles eruit: over haar schone slaapzak, over ons schone bed en over mij.
Maargoed, vraag: ze is wel vrolijk en lief, maar heeft enorme soepogen. Geen koorts. Is er iets wat ik kan of moet doen..? Een beetje water wilde ze niet drinken.. Wat is jullie advies?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.E werd helemaal gek in de speelgoedwinkel"Oh! Oh! OOH!!"
En ik ben bezig met een open sollicitatiebrief. ik MOET daar werken![]()
Zij, maar ik ook! Mooi spul allemaal man!quote:Op zaterdag 29 maart 2014 21:59 schreef Juud-- het volgende:
Wat een mooie pop LB, niet zo'n enge Babyborn! E. had het liefst de hele winkel leeggekocht?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ijsjes! Kind heeft groot gelijk
Oh Enneuh nik, ik vind echt dat je jongens en L. Zo duidelijk broertjes en zusje zijn
[ Bericht 9% gewijzigd door Kimpossible op 29-03-2014 22:11:37 (Toch ff in spoiler ) ]Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
Corolle! Een Frans merk, en ik ben echt helemaal weg van de gezichtjes (voornamelijk van de getinte poppen overigens, maar sommige blanke kopjes waren ook erg schattig.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:06 schreef Kyara het volgende:
Wat een leuke pop LB! Wat is het merk?
En lekker ijsje
Klein beetje behandelen, hoe werkt dat ? D'r giecheltje is in 1 haal helemaal paarsquote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:07 schreef klaprooss het volgende:
Ik rammel de pan uit en J is er net! Belachelijk!
Vind het zo bijzonder en idd zonder de laatste loodjes zou ik zo nog 6keer zwanger willen zijn en willen bevallen. Het moment net na de bevalling en de eerste nacht!
En idd Kim waarom zit dat er niet in? Wil je dat kwijt?
Oeh dat weet ik niet, misschien een klein beetje behandelen en jij je tepels wel goed? Hier merk ik dat J meer en langer af geeft dan ik doe.
Ah, nou dan hoop ik inderdaad met je mee dat de tijd goed zal doenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:07 schreef Kimpossible het volgende:
Lang verhaal kort: Onzeker met een hoofdletter O.
Ja, ik denk dat interactie key is. Als ze niet meer alleen maar naar hem huilt, maar ook om hem lacht en op dingen reageert. Nu is t vooral balanceren. Ook voor ons samen, want ik weet wél vaak de oplossing en het ie dan erg zoeken of ik wel tips moet geven of niet, want soms wordt hij daar nog onzekerder van maar ik wil m ook niet laten zwemmen (en F. Laten huilen)quote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:18 schreef Juud-- het volgende:
Och KP, wat jammer en rot dat je man zo onzeker is. Heb je wel het gevoel dat dat iets is waarin hij kan groeien, zodra F. wat ouder wordt en hij beter snapt wat ze wil? Zeker bij zo'n mini is het af en toe echt gokken. (Bij een ietsmindermini trouwens ook nog steeds wel, maar dan ga je verschillende huiltjes en geluidjes beter herkennen is mijn ervaring.)
Baboffelquote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:18 schreef bellelena het volgende:
Wow klap, nu al aan de rammel![]()
![]()
Je hebt ook een heerlijk jongetje!
Kimpossiblede tijd kan een hoop verschil maken ja
LB, welke speelgoedwinkel? Nu ben ik nieuwsgierigEnne, zeker doen he, die open sollicitatie, wie weet!
L-E, auw...!
Ik herken het van de eerste weken hier. Ik was thuis, man ging 2 weken na de bevalling weer aan het werk. Kind was het meeste aan mij gewend en raakte een beetje in de war van papa. Wij hebben heel bewust gedaan dat man 's avonds het meeste met E. bezig was qua fles geven, in bed stoppen, enz. Ik heb hem heel concreet gevraagd of hij het vervelend vond als ik commentaar/tips gaf en dat vond hij juist niet. Daar zou je het met je vriend over kunnen hebben.. Jij geeft dan BV en dat kan hij niet overnemen, maar knuffelen en badderen en in bed stoppen kan je vriend ook. Misschien wordt hij daar iets zekerder van. En verder is het vaak een kwestie van tijd denk ikquote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:20 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat interactie key is. Als ze niet meer alleen maar naar hem huilt, maar ook om hem lacht en op dingen reageert. Nu is t vooral balanceren. Ook voor ons samen, want ik weet wél vaak de oplossing en het ie dan erg zoeken of ik wel tips moet geven of niet, want soms wordt hij daar nog onzekerder van maar ik wil m ook niet laten zwemmen (en F. Laten huilen)
Ditquote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:25 schreef Juud-- het volgende:
[..]
Ik herken het van de eerste weken hier. Ik was thuis, man ging 2 weken na de bevalling weer aan het werk. Kind was het meeste aan mij gewend en raakte een beetje in de war van papa. Wij hebben heel bewust gedaan dat man 's avonds het meeste met E. bezig was qua fles geven, in bed stoppen, enz. Ik heb hem heel concreet gevraagd of hij het vervelend vond als ik commentaar/tips gaf en dat vond hij juist niet. Daar zou je het met je vriend over kunnen hebben.. Jij geeft dan BV en dat kan hij niet overnemen, maar knuffelen en badderen en in bed stoppen kan je vriend ook. Misschien wordt hij daar iets zekerder van. En verder is het vaak een kwestie van tijd denk ik
Dat kan sowieso geen kwaad, genieten to the max! En wie weet mag je over een paar jaar toch nog een keertje.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:14 schreef Kimpossible het volgende:
De tijd. Ik vertrouw op de tijd! En voor nu maar genieten alsof t wél de laatste keer is al.
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:35 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ben trouwens nog steeds meestal degene die E baddert en vooral afdroogt en aankleedt daarnaDaar heeft ze een pesthekel aan, en vriend is dan echt te langzaam
![]()
Dus nu droog ik dr af, en komt hij gekke bekken trekken zodat ze is afgeleid
Aaaaaaaaaaargh, hou op! Ik rammel!quote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:37 schreef GotC het volgende:
Tijd en geduld zo te lezen KPLastig voor je man, vooral veel praten en overleggen wat te doen heeft hier geholpen
![]()
Limone, we vonden eerst Tyas een mooie naam (gevonden op uitslagen.nl, een website met hardloopuitslagen), maar ons nichtje werd geboren toen ik 20wkn zwanger was met een vergelijkbare naam wb letters. Dus na veel nadenken en zoeken kwam ik op de spelling T.hias
Nog altijd blij mee!
Ik rammel ook klaprooss!Ik wil alles: wachten op 2 streepjes, het misselijk zijn van eten én niet eten, de zenuwen voor een echo, de schopjes, mega buik, de laatste loodjes en een
verse baby
. Zwijmel.
Twee keer per weekquote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:39 schreef GotC het volgende:
Hoe vaak doen jullie je kindjes in bad trouwens? Klinkt als elke avond?
Hier ookquote:
Ah dat is wel een goede!quote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:50 schreef L-E het volgende:
Limone, rot is dat he? Slik je al vitamine b?
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:51 schreef GotC het volgende:
Haaruitval is stom. Het is nu pas minder aan het worden. Mja, heb ook nog maar 4 haren over nu
Het begon bij een maand of 3 geloof ik? En het houdt ook echt weer opquote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:52 schreef Kimpossible het volgende:
Wanneer begon die haaruitval bij jullie? Ik ben r een beetje bang voor, omdat het stoppen van de pil me al de helft van m'n bos heeft gekost
Wat nou evolutie? Onze schepper heeft gewoon een hekel aan vrouwen, zo veel is duidelijk.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:56 schreef Limone het volgende:
Wat is het evolutionaire voordeel hier eigenlijk van?
Dat je een warm nestje kunt bouwen voor de volgende baby?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:56 schreef Limone het volgende:
Wat is het evolutionaire voordeel hier eigenlijk van?
MIquote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:58 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dat je een warm nestje kunt bouwen voor de volgende baby?
quote:
Oef, das ook weer een dingetje dan.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:17 schreef klaprooss het volgende:
[..]![]()
Ik las ergens dat 6 weken al kan zorgen voor fles weigeraars dus t liefst tussen de 4-6 weken oefenen. We hebben afgelopen woensdag de eerste keer fles gehad. 60cc via de fles en daarna nog aan de borst. Ging goed! Al liep de helft uit z'n bakkes tijdens het fles drinken.
We hebben wel een calma speen, ook even een Avent fles geprobeerd maar dat lukte hem niet. En volgens mij (oei ik ben geen expert dus shoot me of I'm wrong) als je kindje goed aan de borst drinkt nu moet het kunnen. Maar vooral lekker oefenen wanneer jullie er klaar voor zijn
Haha oeh spannend naar een concert! Ja, gewoon kijken hoe het voelt dat oefenen. Hier wilde H. ook af en toe een voeding geven, geeft hem het idee mij te helpen en gewoon toch ook op een andere manier bezig zijn met J dan dat hij nu doet.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 23:22 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Oef, das ook weer een dingetje dan.living on the edge hoor, die babytijd
![]()
We hebben calma, Tommee tippee en avent Natural in de kast, moet vast iets tussen zitten dat lukt. 17 april zou ik met mijn mam naar n concert gaan, maar ik weet nog niet of ik durf. Ze is dan op de kop af 6 wkn, maar als we met 5 al zouden oefenen moet dat haast geen excuus zijn natuurlijk.
Heeft die van jullie ook (al) kennis gemaakt met n tut? Ik weet nog niet of ik daar aan wil..
Daar had ik op de negenmaandenbeurs een korte workshop van! Ze behandelden toen maar twee geluidjes, maar daar had ik op dat moment al best veel aan!quote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:25 schreef klaprooss het volgende:
Oh KP ben je bekend met dunstan baby language?
Daarmee leer je de verschillende huiltjes onderscheiden. Ik heb het geleerd voor mijn werk en kan nu nog beter J. 'lezen'. Als ik andere signalen mis dan weet ik wel vaak al wat het is zodra hij huilt.
Misschien kan hij er wat mee, qua weten wat er iig aan de hand kan zijn ipv 7verschillende scenario's in z'n hoofd?
Oh man, ik ben ook zo vreselijk in de rui. M'n haar, wat doeeee je!quote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:59 schreef Limone het volgende:
Het begon hier trouwens met vier maanden. Precies ook het moment dat die hormonen die het slaapgebrek maskeren, uitgewerkt waren. Dus brak van het niet slapen en half kaal.
En en en en?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:36 schreef klaprooss het volgende:
Oh en trouwens! Wij zijn aan het oefenen met een flesje. Vannacht gaat H de voedingen doen. Ik heb heel de dag gekolfd, en kolf straks weer een handel af.
H. Doet de echte nacht voeding en de vroege ochtend voeding. Ik ben benieuwd of ik slaap en hij wakker gaat worden
Zondag tot en met donderdag.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:39 schreef GotC het volgende:
Hoe vaak doen jullie je kindjes in bad trouwens? Klinkt als elke avond?
Dikke faalquote:
Haha Ja!quote:Op zondag 30 maart 2014 09:44 schreef Cwen het volgende:
Klap, die chagerijnige vent, zooo herkenbaar! Maar het klinkt als een goede eerste poging!
Alleen werd je om half 7 niet onwijs pissig? Ik kan daar zo slecht tegen, eerst niet wakker worden en dan nog klagen ook...
Oh, en Ellie is vandaag 7 maanden
Nop, dat niet! *afklopt*quote:Op zondag 30 maart 2014 09:36 schreef Cwen het volgende:
Haaruitvallende baby, Skip, check! Heeft ze ook berg?
Fles hebben wij idd ook rond 6 weken aangeboden, Avent Natural.
He wat jammer dat de mannen toch afhaken. En die hormonen? pff die zullen misschien er voor zorgen dat wij niet lopen te mopperen! Maar niet moe worden?quote:Op zondag 30 maart 2014 10:06 schreef ProjSkippy het volgende:
Awww, Klap! Jammer! En dat moeten wakker maken, zo herkenbaar! Geef hem voor z'n chagerijnigheid maar een extra kop koffie.
En je zorgvuldig gekolfde melk! Ik vind dat ook altijd zo zonde. Ik heb laatst 350 cc weg kunnen spoelen, want Kix had het alvast ontdooit en daarna vergeten dat het klaarstond. En toen kwam ik uit bed en was het dus niet meer nodig. Het stond ergens achteraan in de koelkast, dus ik had het ook niet gezien. Pas toen het niet meer houdbaar was zag ik het.
Hier heeft Kix trouwens een weekend lang geholpen, twee weken geleden. Hij de voedingen tot 03.00 uur, ik dat wat daarna kwam. Dat scheelde voor mij al zoooo veel. Maar vorig weekend en dit weekend laat 'ie het 's nachts ('s ochtends is 'ie wel mijn held - vanaf het moment dat 'ie wakker is that is) afweten, want, en ik citeer, "nee, ik ben te moe".Wat denk je van mij man?! En dan snapt 'ie wel dat ik ook moe ben, maar, ik citeer nog een keer "'maar jij hebt nog van die hormonen waardoor je dit aankunt." Maar goed, hij heeft óók drukke weken achter de rug. En verder is het de liefde van mijn leven hoor! Slijmslijm en zulks.
Ja, dat! "Ik zou best nog wel een uurtje kunnen slapen." Ook zo'n fijne. Terwijl ik bijna jankend de zoveelste voeding en verschoning had gedaan 's nachts terwijl ik hem door de muur heen hoorde snurken.quote:Op zondag 30 maart 2014 10:30 schreef klaprooss het volgende:
[..]
He wat jammer dat de mannen toch afhaken. En die hormonen? pff die zullen misschien er voor zorgen dat wij niet lopen te mopperen! Maar niet moe worden?
Je mag best wel ff gefrustreerd zijn hoor over het 'oh ik ben zo moe' gebeuren. Hier is H ook zo. Dan staat hij op.. zoooooo ik ben moe! Wat een nacht! En dan denk ik waarvan? Je hebt heel de nacht geslapen..
Ook al zijn ze onze liefde van ons leven soms zijn ze even stom
En dan zeggen dat hij wel gemerkt had dat ik eruit moestquote:Op zondag 30 maart 2014 10:42 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Ja, dat! "Ik zou best nog wel een uurtje kunnen slapen." Ook zo'n fijne. Terwijl ik bijna jankend de zoveelste voeding en verschoning had gedaan 's nachts terwijl ik hem door de muur heen hoorde snurken.
+1! Ook als de nachten ruk zijn trouwens - dan kun je me beter helemaal niet storenquote:Op zondag 30 maart 2014 10:51 schreef Limone het volgende:
Ooooh dat is precies waarom ik altijd de hele nacht doe. Ik word namelijk zelf zo chagrijnig van een klagende man!Ik de nacht + hij niet klagen = top huwelijk!
![]()
Nou ja, ze zullen maar net iemand zoeken! Dan hebben ze jouw super enthousiaste brief toch mooi vooraan staanquote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:20 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Baboffel
Maargoed, t zal wel niet hoor, de meeste winkels hebben niet echt geld voor een extra kracht.... maar je weet maar nooit!
Huh, maar dan moet jij toch alsnog kolven als J. gaat drinken? Dus dan ben je alsnog ook wakker?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:36 schreef klaprooss het volgende:
Oh en trouwens! Wij zijn aan het oefenen met een flesje. Vannacht gaat H de voedingen doen. Ik heb heel de dag gekolfd, en kolf straks weer een handel af.
H. Doet de echte nacht voeding en de vroege ochtend voeding. Ik ben benieuwd of ik slaap en hij wakker gaat worden
De zichtbare delen van het vrouwelijke geslachtsorgaan heten samen de vulvaquote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:49 schreef Limone het volgende:
1 keer per week. Wel elke dag de voor-en de achterbips (nee ik weet nog steeds niet hoe we het moeten noemen), haar gezicht, oren en nek.
Ooooooh ja! Ik wist het verhaal achter de naam heus wel!
Ik mis nog genoeg dingen niet van de zwangerschap om echt te kunnen rammelen. Als weer zwanger worden de garantie geeft dat mijn haar STOPT met uitvallen, dan zou ik echter wel meteen! Nu! Direct! zwanger willen zijn. Voor eeuwig.
quote:Op zondag 30 maart 2014 11:51 schreef Limone het volgende:
Oh ja foef stond ook nog op mijn lijstje, maar dat vind ik net weer iets voor oudere meisjes.![]()
![]()
Ik probeer me dan bij ieder woord te bedenken dat ze dat bijvoorbeeld ook op school gaat gebruiken (bij de kleuters) als ze er last van heeft. Dat de juf dan ook begrijpt waar ze het over heeft, i.p.v. dat ze moet raden wat haar mamachico is.![]()
Piemel is zoveel makkelijker als woord. Dat kan een heel leven mee.
Zo'n kleine babytje is mede door de borstvoeding en de tijd die je samen doorbrengt (als de vaders aan het werk moeten), meer op de moeder gericht, denk ik: het is nu eenmaal een beetje een symbiose. Ik zeg steeds tegen mijn vriend: wacht maar, over een paar jaar is het helemaal een papa-meisje en moet ze van mij niets meer weten.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:20 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat interactie key is. Als ze niet meer alleen maar naar hem huilt, maar ook om hem lacht en op dingen reageert. Nu is t vooral balanceren. Ook voor ons samen, want ik weet wél vaak de oplossing en het ie dan erg zoeken of ik wel tips moet geven of niet, want soms wordt hij daar nog onzekerder van maar ik wil m ook niet laten zwemmen (en F. Laten huilen)
Oh en klap, minder op t wattenstaafje. Duhoen ben ik!
Dat is zo.quote:Op zondag 30 maart 2014 12:20 schreef Limone het volgende:
Naja, het is natuurlijk wel meer dan een plasser. Daar ligt de moeilijkheid.
Dat moet je zelf weten.quote:Op zondag 30 maart 2014 12:25 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Dat is zo.
Maar moeten alle onderdelen benoemd worden? Ik bedoel, plassen is toch de meest gebruikte functie. Ik heb geen idee hoor, had er zelf nog niet over nagedacht hoe het te noemen.
Toch gek dat het zo lastig is om daar een goeie benaming voor te vinden.quote:Op zondag 30 maart 2014 12:29 schreef Limone het volgende:
[..]
Dat moet je zelf weten.Voor mij dekt
plasser niet helemaal de lading.
Nu zit ik me dus te bedenken dat mijn kind ook ooit seks gaat hebben. Wat logisch is! Maar neeeee, mijn kind doet dat niet.quote:Op zondag 30 maart 2014 11:37 schreef bellelena het volgende:
[..]
Maargoed, t zal wel niet hoor, de meeste winkels hebben niet echt geld voor een extra kracht.... maar je weet maar nooit!
Nou ja, ze zullen maar net iemand zoeken! Dan hebben ze jouw super enthousiaste brief toch mooi vooraan staan
En wat een superleuk winkeltje inderdaad!
[..]
Huh, maar dan moet jij toch alsnog kolven als J. gaat drinken? Dus dan ben je alsnog ook wakker?
Hihi, ik zie nu ook dat H. er helemaal niet echt wakker van werd, dus dat het sowieso niet heel erg opschoot
[..]
De zichtbare delen van het vrouwelijke geslachtsorgaan heten samen de vulvaDe binnenkant/opening (waar je later ook geslachtsgemeenschap hebt) is de vagina.
Een nette benaming is dus vulva, dat willen wij gaan gebruiken als naam voor de vrouwelijke voorkant. Klinkt net wat liever dan vagina ook en is dus anatomisch gezien ook nog eens de juiste(re) benaming
Partnerruil, ik ben voor! Voor een nachtje dan.quote:Op zondag 30 maart 2014 11:46 schreef bellelena het volgende:
Mijn lief klaagt gelukkig nooit, de eerste weken lukte het nog niet zo goed om de baby aan de borst te laten drinken en kolfde ik alles. Mijn lief gaf haar dan 's nachts een flesje afgekolfde melk terwijl ik voor de volgende voeding kolfde. We deden toen de nachten dus echt helemaal samen. Vanaf 8 weken lukte het aan de borst en sindsdien laat ik lief zoveel mogelijk slapen tijdens de nachtvoedingen. Hij staat dan 's ochtends met haar op zodat ik dan nog een halfuur/uurtje langer kan slapen als ik dat nodig heb. Zo zijn de taken wel fijn verdeeld vind ik. En af en toe sta ik een keertje op met haar en kan hij nog even uitslapen. Ik moet zeggen dat de nachten ook wel echt wennen, ik sta steeds vaker gewoon tegelijk op omdat ik uitgerust genoeg ben. Vannacht heeft ze trouwens maar 2x gedronken volgens mij! Dus vandaag ben ik extra uitgerust
Limone, ik vond het dus ook niet echt makkelijk om een fijn woord te vinden voor de voorkant. Allerlei van die 'bijnamen' vond ik niet echt geschikt of toch teveel een negatieve bijklank hebben. Nu is het woord vulva ook niet per se een woord wat men dagelijks gebruikt, maar heeft daardoor ook nog niet echt een rare bijsmaak (), ook niet bij andere mensen buiten op straat en zo (like dat ze er mee lopen te schelden bijv.). En als je het een paar maal gebruikt, dan wen je er ook wel aan en wordt het een heel normaal woord.
+1quote:Op zondag 30 maart 2014 12:42 schreef bellelena het volgende:
Al dat omslachtige (ja, nu weten we meteen waar dat woord vandaan komt) gedoe om de intieme delen te ontwijken in gesprek vind ik trouwens ook gewoon stom
Proj, ik hoop dus mijn kleine dame daar op een dag ook voorzichtig in te kunnen loslaten en wil daarom al vroeg beginnen om haar zelfrespect mee te geven, ook over haar intieme delen! Zodat het een hele mooie ervaring voor haar wordt later als ze groot isHaar lichaam als tempel en zulks
Ik zou eigenlijk niet meer weten hoe het mij allemaal verteld is (behalve kuh-tie). Er waren geen ooievaars, bloemkolen, melkboeren, mamachico's of weet ik het wat in ieder geval.quote:Op zondag 30 maart 2014 13:10 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
+1
Mijn moeder heeft vroeger ook nooit ergens omheen gepraat. Lekker helder
quote:Op zondag 30 maart 2014 12:42 schreef bellelena het volgende:
Al dat omslachtige (ja, nu weten we meteen waar dat woord vandaan komt) gedoe om de intieme delen te ontwijken in gesprek vind ik trouwens ook gewoon stom
Proj, ik hoop dus mijn kleine dame daar op een dag ook voorzichtig in te kunnen loslaten en wil daarom al vroeg beginnen om haar zelfrespect mee te geven, ook over haar intieme delen! Zodat het een hele mooie ervaring voor haar wordt later als ze groot isHaar lichaam als tempel en zulks
Hier is het op dit moment haar bloemetjequote:Op zondag 30 maart 2014 12:39 schreef bellelena het volgende:
Ik heb hetzelfde als Limone, ik vind plasser als benaming ook aan de kale () kant en ook wat plat klinken. Ik vind dat je de vrouwelijke area best met waardering mag aanspreken. Maar dat is natuurlijk maar net hoe je je daar zelf over voelt.
quote:Op zondag 30 maart 2014 11:37 schreef bellelena het volgende:
De zichtbare delen van het vrouwelijke geslachtsorgaan heten samen de vulva De binnenkant/opening (waar je later ook geslachtsgemeenschap hebt) is de vagina.
Een nette benaming is dus vulva, dat willen wij gaan gebruiken als naam voor de vrouwelijke voorkant. Klinkt net wat liever dan vagina ook en is dus anatomisch gezien ook nog eens de juiste(re) benaming
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |