abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138227036
N.a.v. de discussie in het OUD feedback topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y

En!! De uitsmijter, speciaal voor Limone *;
Sarcasme. Herken het.
pi_138227053
Spam ik toch zo het hele topic vol in mijn eentje *O*
Sarcasme. Herken het.
pi_138227192
Zeg waar zijn jullie allemaal?? :(
Sarcasme. Herken het.
pi_138227306
Het gesprek is ontzettend goed gegaan. En ik ben eigenlijk al voor 80% aangenomen. Vanaf zijn kant hing het nu op de referentie die hij meteen ging bellen. En vanaf mijn kant uiteraard het salaris. Want daar heeft hij het nog niet over gehad.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_138227430
Nou Tally, wat goed! *O* Lekker hoor! :s)
pi_138227498
Baby vond het wennen maar een half uur leuk. :P
pi_138227696
Alvast ddn beetje gefeliciteerd Tally!
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:32:47 #8
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_138227779
Ik kom hier voorzichtig om het hoekje kijken met mijn verse jongetje T.homas. Vorige week vrijdag geboren en na een lastige start sinds gister eindelijk thuis. Eerste kennismaking heeft ons geleerd dat het een baby met pit is, dus ik ben benieuwd wat de komende tijd ons gaat brengen :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oude (on)bekende.
pi_138227815
O+
pi_138228024
oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooh!

zucht

O+
pi_138228145
MUS!!! O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138228333
Jaaaaa Tally!!! Supergoed!! *O*

Limone, wat fijn dat het wennen goed ging!! Niet gek opkijken als M vandaag en morgen heel veel slaapt ;)

Oohhh T, wat een heerlijk kereltje Mus O+
Sarcasme. Herken het.
pi_138228369
Oh wacht, het wennen ging niet zo goed :') Ik lees maar half door die stomme telefoon :( Moest ze erg huilen Limone?
Sarcasme. Herken het.
pi_138228564
O+ ! Twee jongetjes Mus. Hoe gaaf! Hoe vindt T. z'n grote broer het?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:57:53 #15
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138228637
jaaaaaa Tally *O* *O*
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138228845
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:50 schreef Spirit82 het volgende:
Oh wacht, het wennen ging niet zo goed :') Ik lees maar half door die stomme telefoon :( Moest ze erg huilen Limone?
Nou ik vond je positieve benadering wel verhelderend! :D ;)

Ze moest een beetje huilen (en gillen) omdat ze het gehad had geloof ik. :@ Maar vandaag was ik er nog bij, morgen in haar eentje. Dan gaat het vast beter. :)
pi_138228941
MUS O+! Welkom

Tally *O*!

Limone! beter een half uur dan helemaal niet :+. En idd wie weet is het beter als je er niet bij bent! Spannende dag dus morgen :)

Ah mijn mini is niet in zijn hummetje.. Spruw aanwezig waardoor hij of spuugt of misselijk is/boer dwars zit. Daarbij ook heerlijke darmkrampjes :(.
Mama is een beetje op.. Maar mini geloof ik ook!
Vind het zo sneu om te zien een spugende misselijke baby! -O-
♥ J & S
pi_138229134
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:10 schreef Spirit82 het volgende:
Hier. Met nog steeds een niet al te blije baby. Over op ander voer. Dat was twee dagen leuk. Nu weer terug bij af.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_138229141
Ohhh mus watmooi!!
pi_138229306
Wat een knapperd mus. Hij lijkt op Sjaak als baby! Die keek ook zo wijs met van die kraaloogjes.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_138229389
oh trouwens.. J ziet nog steeds geel. Hij is inmiddels 4 en een halve week oud. Poept, plast en drinkt goed. Is alert wanneer hij wakker is dus maak me niet erg zorgen maar dat geel zien zit me gewoon niet lekker. Ik geef borstvoeding en dat kan er mee te maken hebben maar maar... :?

Iemand ervaring met een lange tijd geel zien bij een baby?
♥ J & S
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:21:15 #22
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138229483
Ja hoor mijnes bleef ook wel lang geel.
Hij had ook echt borstvoedingsgeelheid.
Bij mijn midi was het rond de 2 manden weg en bij mijn mini is het nu ook wel weg denk ik.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138229630
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:21 schreef Moppert het volgende:
Ja hoor mijnes bleef ook wel lang geel.
Hij had ook echt borstvoedingsgeelheid.
Bij mijn midi was het rond de 2 manden weg en bij mijn mini is het nu ook wel weg denk ik.
Oke! Fijn om te horen.. stom dat het me ineens niet lekker kan zitten!
♥ J & S
pi_138229689
quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:03 schreef Limone het volgende:

[..]

Nou ik vond je positieve benadering wel verhelderend! :D ;)

Ze moest een beetje huilen (en gillen) omdat ze het gehad had geloof ik. :@ Maar vandaag was ik er nog bij, morgen in haar eentje. Dan gaat het vast beter. :)
Aaahhhh je was erbij!! Ja als mama er is wil ze natuurlijk het liefst mama. Morgen gaat vast beter, maar neem er lekker de tijd voor :) En je bent vlakbij morgen he, dus als er iets is ben je er zo en je mag ze ook altijd bellen! Ze vindt het vast leuk!!
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:27:08 #25
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_138229698
Yep, klap! Nora heeft ook best lang wat geel gezien .. Niet knalgeel oO< Maar wel dat mensen met 6 weken geloof ik nog zeiden dat ze 'al zo'n mooi bruin kleurtje had'. Maar hier was echt (zoals de dokter zei) maar een 'zweempje' geel en daarom vonden ze bloedonderzoek niet nodig. Maar het kan denk ik nooit kwaad om even info te vragen bij de dokter als het je toch een beetje dwars zit?

Mus! Wat een schatje O+

En Tally, wat goed! *O*

Oh L-E, groeispurt, niet eens aan gedacht! Haar maat 68 broeken zijn wel ineens te kort :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:32:14 #26
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_138229882
Shandaly, wij hebben hetzelfde wbt eten. Eten ook 'exotische' dingen die ik nog niet aan Nora kan geven. En ze eet ook rond 16.30/17.00 uur terwijl wij om 19.30 uur pas eten (dan is mijn man of ik pas thuis), maar dan ligt zij al een (half)uur op bed.

Ik geef wel elke dag andere groente trouwens .. Toch nog een beetje variatie :P
pi_138229958
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:18 schreef klaprooss het volgende:
oh trouwens.. J ziet nog steeds geel. Hij is inmiddels 4 en een halve week oud. Poept, plast en drinkt goed. Is alert wanneer hij wakker is dus maak me niet erg zorgen maar dat geel zien zit me gewoon niet lekker. Ik geef borstvoeding en dat kan er mee te maken hebben maar maar... :?

Iemand ervaring met een lange tijd geel zien bij een baby?
Yep, maar randprematuur en borstvoeding werkten ook niet mee hier. Heeft ongeveer twee maanden geduurd. Paar keer nog laten prikken (op eigen initiatief) om de biliwaarde in de gaten te houden

Derde vk van de kraamweek, degene die het kraambed afsloot, wilde toch maar laten prikken. Waarde was inderdaad te hoog (joh, t was een achteraf gezien echt een kanarie) en meteen 24u onder de lamp in het ziekenhuis. Dat hielp heel goed. Maar mijhijn baby in het ziehiehiekenhuis :'( :'( :'( :'(
pi_138230041
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:33 schreef Mineola het volgende:

[..]

Yep, maar randprematuur en borstvoeding werkten ook niet mee hier. Heeft ongeveer twee maanden geduurd. Paar keer nog laten prikken (op eigen initiatief) om de biliwaarde in de gaten te houden

Derde vk van de kraamweek, degene die het kraambed afsloot, wilde toch maar laten prikken. Waarde was inderdaad te hoog (joh, t was een achteraf gezien echt een kanarie) en meteen 24u onder de lamp in het ziekenhuis. Dat hielp heel goed. Maar mijhijn baby in het ziehiehiekenhuis :'( :'( :'( :'(
He wat naar Mineola! Ik wil idd ook voor de zekerheid een keer laten prikken. Al denk ik wel dat het goed zit maar meer gewoon voor de geruststelling ofzo!
♥ J & S
pi_138231470
Tally, dat is mega! Wat heerlijk! *O*

Mus, welkom! Mag ik vragen waarom hij wat langer moest blijven of deel je dat liever niet? Wat een lieffie O+

Klap, ik zou 't zelf even laten checken - maar Ellie is nog geen minuut geel geweest dus ik vind t moeilijk in te schatten.

Ellie heeft al de hele dag dunne, heel erg stinkende poep en ze blijft naar op haar vingers sabbelen. Kijk ik in haar mond, zitten daar ineens 4! bobbels van tanden! 2 boven en 2 onder, nog niet, door maar duidelijk onderweg :o.
Home is where the O+ is...
pi_138232206
Die Ellie doet nooit eens iets op z'n elfendertigst hè? :D *O* O+
pi_138232241
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:26 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Aaahhhh je was erbij!! Ja als mama er is wil ze natuurlijk het liefst mama. Morgen gaat vast beter, maar neem er lekker de tijd voor :) En je bent vlakbij morgen he, dus als er iets is ben je er zo en je mag ze ook altijd bellen! Ze vindt het vast leuk!!
O+ :*
pi_138232274
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:40 schreef Limone het volgende:
Die Ellie doet nooit eens iets op z'n elfendertigst hè? :D *O* O+
Neuh... Niet haar stijl. Ik ben zoooo benieuwd of dat trekje blijft :D
pi_138234887
Oh my, kaylee stuitert net zo kablam van de bank af. Wel gelijk huilen en alert. Rn nu een dikke bult op haar hoofdje :(
  donderdag 27 maart 2014 @ 19:13:39 #34
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_138235243
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:32 schreef Mevr_Mus het volgende:
Ik kom hier voorzichtig om het hoekje kijken met mijn verse jongetje T.homas. Vorige week vrijdag geboren en na een lastige start sinds gister eindelijk thuis. Eerste kennismaking heeft ons geleerd dat het een baby met pit is, dus ik ben benieuwd wat de komende tijd ons gaat brengen :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mus, wat een schatje! :Y
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
  donderdag 27 maart 2014 @ 19:22:13 #35
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_138235561
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:04 schreef aapieannie het volgende:
Oh my, kaylee stuitert net zo kablam van de bank af. Wel gelijk huilen en alert. Rn nu een dikke bult op haar hoofdje :(
Awwwh! Dat was vast schrikken voor jullie allebei ;(
  donderdag 27 maart 2014 @ 19:24:19 #36
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_138235647
Wauw Cwen, 4 tegelijk?! :o
pi_138235717
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:04 schreef aapieannie het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen... Maar voel je je beter als je weet dat het ons allemaal is gebeurd? :@ Wat een schrik, schuldgevoel, je zit er nota bene naast, maar die kleintjes kunnen zoooo snel zijn! Dat heb je pas door als het je gebeurt :@ :*
Sarcasme. Herken het.
pi_138235881
Cwen, SnEllie doet dat gewoon even.. bam! ;) Wel sneu, voortanden zijn echt huge! En maak nog maar wat foto's van dat tandeloze bekkie want als ze straks lacht is het een en al tand ;)
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 27 maart 2014 @ 19:38:43 #39
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_138236205
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:26 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik durf het bijna niet te zeggen... Maar voel je je beter als je weet dat het ons allemaal is gebeurd? :@ Wat een schrik, schuldgevoel, je zit er nota bene naast, maar die kleintjes kunnen zoooo snel zijn! Dat heb je pas door als het je gebeurt :@ :*
Das waar :Y Hier is ze van het bed afgekukeld :@
pi_138236753
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:26 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Haha ja het moest een keer gebeuren maar toch schrik je! Ze is nu alweer helemaal de oude :)
pi_138238775
Tally! Opeens goed nieuws, wat fijn!!

Cwen, 4 tanden tegelijkertijd!?!?! Holymozes! Heeft ze er last van?

Och aapieannie, ik zou me ook wezenloos schrikken, maar dat soort dingen gebeuren. Ik was hier van de week al van slag toen E. de commode een kopstoot gaf (zelf, door keihard te liggen wippen en rollen en bewegen en allerhande drukdoenerij). En een dikke bult, aggossie! Ik kan me herinneren dat mijn moeder vroeger er vroeger een beetje boter op smeerde als ik een bult op mijn kop had.. verzachtte de pijn en de bult trok sneller weg. Of dat leek alleen maar zo, maar het werkte altijd heel heilzaam ;)

Welkom Mus, wat een snoepje!!! *rammeldebammel* O+
pi_138239472
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:45 schreef L0t.. het volgende:
Haha belle, ik vind dat altijd zo mooi om te lezen bij jullie 'een kwart banaan of 4 druiven', daar hoef ik bij J. echt niet mee aan te komen, die verslindt dat binnen 30 seconden en wil meerrrr :D

Bedoel daar verder niets mee hoor, ieder kindje z'n eigen tempo/eetpatroon maar vind het altijd zo'n grappig contrast ;).
:D Sowieso bij de geboorte al! Maar toch gaan ze ook weer zo gelijk op! Ben zo benieuwd volgende week O+

quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:35 schreef L-E het volgende:
Eten jullie zelf ook alleen aardappels en groente Shandaly? Anders kan ze makkelijk een bordje van jullie mee pikken, heb je meteen wat variatie aangebracht :)

Qua toetjes, hier bieden we alleen volle yoghurt aan, maar dat vindt meneer niet echt lekker. Andere tips die passen in ons linksdraaiend biologisch dewereldmoetgeredworden-eetpatroon :') ?
In het boek van 'Franse kinderen gooien niet met eten' staat ook een stuk over het Franse eetpatroon (wat wij herkennen want mijn lief is half Frans, vandaar ook dat wij dat boek moesten :P ). Daar bouwen ze een maaltijd meestal op in 3 stukken (gangen :P) te beginnen met salade (rauwkost), daarna warme groente (met wat aardappeltjes of rijst of pasta bijv) en dan kaas. Kaas is ook gefermenteerd en helpt dus ook mee met/gunstig voor de vertering (evenals yoghurt, wat ook op die manier bedoelt is). Een goede optie is dus ook om een beetje kaas te geven na/bij het eten! Want dat vindt ie erg lekker las ik ;)

Nog een optie is om zelf yoghurt te maken, dat is heel erg makkelijk met een my yo: http://www.bol.com/nl/p/m(...)er/9200000022808954/
Dat doen wij ook vaak, je kunt allerlei verschillende yoghurt culturen gebruiken (ook van griekse yoghurt en bulgaarse yoghurt enzo). Misschien vindt ie dat lekkerder? Wij laten onze zelfgemaakte yoghurt soms ook wat extra uitlekken, dan wordt ie nog romiger! Of een klein beetje slagroom door de melk als je het gaat maken, om hem extra vol te maken.
pi_138239477
Oh Mus wat een mooi zacht musje heb je daar. O+

Wow Cwen die Ellie toch, alles gaat vlot. Hopelijk heeft ze er niet al te veel last van.

Jeetje Aapie dat is schrikken!

Ahh kleine Nellie, morgen gaat het vast beter! :*
pi_138239642
Mus, welkom *O* Je nestje is weer gevuld, wat een leuk kuikentje!

Cwen, och ja, die tandjes, hopelijk komen ze snel door!
pi_138240131
Aaah Mus O+ heeft hij nou al blonde haartjes?

Tally *O*

L-E, Rosalie eet 's ochtends een boterham zonder korstjes (die geef ik alvast te knabbelen zodat ze niet zit te gillen om dr boterham :') ). Beleg is altijd boter, soms met hartig beleg of pindakaas.
Daarbij drinkt ze een beetje volle melk (ong 50cc)

Dan rond 10.30 slapen met een fles 120/4 Incl movicolon.
Wakker voor de lunch: boterham net als in de ochtend met beetje volle melk.

Tussendoor fruit. Soms gemakkelijk een potje, soms een part appel, een hele peer of wat banaan. Mijn kinderen zijn geen bananen kinderen.
Dan eventueel nog een koekje later op de dag.
Avondeten eet ze met de pot mee. We koken zoutloos.
Uurtje later naar bed met een fles 150/5
Om 23.00 nog 180/6.

Ze slaapt van 19.15 tot 08.00 ongeveer.

Juud, Rosalie is nooit gevallen, maar Eva is ook wel eens van de bank gegaan. En wij hebben een natuurstenen vloer. Vaak kropen haar knietjes ook sneller dan haar handen waardoor ze wel eens voorover ging. Ze heeft dat eerste jaar meerdere keren een tand door haar lip gehad..
pi_138240735
Annie, ja, het is idd schrikken maar het overkomt idd wel een keertje vermoed ik. Hier ook al twee keer van de bank gekukeld, ze kan zo van stil zitten naar een wilde uithaal gaan... En dan zijn we soms te laat. Blauwe plekken nog niet gespot, trouwens.

Ja, 4 van die dikke plekken. Ze heeft er wel last van, ja, zit de hele tijd op haar handen te kauwen en met haar vingers in haar mond te voelen, plus aan haar oortjes te pielen. Maar ze is er (nog) niet echt ziek van en ik hoop dat het zo blijft! Heb ook geen idee wanneer ze doorkomen, heb hier al gezien dat dat nog best een tijd kan duren... Ben benieuwd.

Oeh, zelf yoghurt maken, klinkt leuk!
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:15:36 #47
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138241044
Ahh mus wat een leukerd O+

Aapie, das rot zeg ;( maar: zoals gezegd, het overkomt de beste mama!

Cwen, ik hoop dat ze maar snel doorkomen! Tandjesleed is stom.

Tally, jij kanjer! *O*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138243331
Dat gepluk en gefriemel is heel erg herkenbaar ja! De echte last is hier vooral de dagen vlak voor en net na het doorkomen, de nacht van doorkomen kan ze er dan bijna niet van slapen. Plus ik heb die paar dagen dan ook zere tepels :D De poepluiers zijn ook in de week voor het doorkomen. Het friemelen en plukken doet ze wel al langer van te voren vaak, ze voelt dan echt dat er iets 'geks' is aan d'r mondje al.

Tally *O* *O* *O*
pi_138247518
Tally wat fijn om te lezen! Ik hoop dat jullie eruit komen ^O^

En... Een mussekuiken O+ wat een ernstige blik, wat een mooie baby! Welkom :)
pi_138249189
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:10 schreef Spirit82 het volgende:
Werken (alhoewel dat niet zo'n goed excuus is, aangezien ik tussendoor ook wel eens Fok), avondeten voorbereiden, Femke haar avondeten voeren, kennismaken bij Lars z'n nieuwe school, Femke naar bed brengen, avondeten (gehaktballetje a la pizzaiola oid van bertolli... vast een gezonder alternatief voor te vinden) en daarna een 'inspiratieavond' van de Centrale oudercommissie over 'het Digi-kind' (en daarna moest deze digitale mama dus ook nog even fb en fok checken, anders kan ik niet slapen :@ Rete-interessante avond trouwens!)

Tally, wat goed!! *O* (Die referentie is toch niet dat bedrijf waar je met rechtszaak en al bent moeten vertrekken he?)

Limone, een half uur is toch ook al heel lang voor een baby? :* En daarom is het wennen, volgende keer is het vast ietsjes langer leuk...

Oh Mevr_Mus... wat een mooi kereltje! Zo'n fijn snoetje O+ O+

Klaprooss :* Heb je al iets tegen de spruw? En ziekige babies zijn ook sneu om te zien... Hoe is het met jezelf, al over de migraine heen?
Geen ervaring met gele babies trouwens, maar als je je zorgen maakt, dan bel je toch gewoon even met het CB of ha?

quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:32 schreef Sylver_ het volgende:
Shandaly, wij hebben hetzelfde wbt eten. Eten ook 'exotische' dingen die ik nog niet aan Nora kan geven. En ze eet ook rond 16.30/17.00 uur terwijl wij om 19.30 uur pas eten (dan is mijn man of ik pas thuis), maar dan ligt zij al een (half)uur op bed.

Ik geef wel elke dag andere groente trouwens .. Toch nog een beetje variatie :P
Veel variatie in groenten hier ook. Ze heeft zelfs al groenten gehad die ik zelf vrijwel nooit gegeten heb. Pompoen enzo. En ze lust alles. ALLES! *O* (Zal er nog maar van genieten, want ook positieve dingen zijn vaak een fase :X )

Zo Cwen... Die Ellie pakt het maar meteen serieus aan met tandjes krijgen he?

Och, aapieannie... wat sneu. En zelf ook flink geschrokken en een stel grijze haren erbij zeker... :* Wel in de gaten houden dat ze alert blijft he, als ze op d'r koppie is gestuiterd...

Nou... bedtijd dan maar. Veel informatie gehad vandaag om te verwerken. Welterusten! :Z
pi_138249548
Klaprooss hier heeft de oudste ook lang geel gezien. Hier ook borstvoeding en na zoveel weken (weer niet meer hoeveel is al zoooo lang geleden :'( ) zou dat over moeten zijn. En een week voor die periode om was dacht ik stellig dat hem dat niet ging worden en op de dag af na zo veel weken was het ook ineens verdwenen. Ik heb me verder geen zorgen gemaakt omdat ze bij het cb aangaven dat de tint wel mee viel. Misschien kun je daar eens vragen wat ze er van denken of het nodig is te laten prikken.

Hier ook de boventanden die op doorbreken staan en madam was al de hele dag wat huilerig.. Denk dat dat er wel wat mee te maken heeft..
  vrijdag 28 maart 2014 @ 03:53:29 #52
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_138252347
Woehoee Tally!

--

Awww Limone! Maar het zal vast steeds beter gaan!

--

Klapske! M. was ook een hele tijd geel. Voor we uit het ziekenhuis mochten hebben ze haar nog geprikt. Ze viel toen binnen de grenzen en mocht dus mee naar huis. Daar veel in het zonlicht gezet, maar het duurde echt nog heel lang tot ze d'r eigen kleurtje had. De ene dag was het erger dan de andere dag trouwens.

--

Mus! O+

--

Aapie, ach gus! :*

--

Ellie! Wat doeeee je? Met je vier tanden tegelijk!

--

Trusten maar weer! :Z
pi_138252806
Klinkt interessant dat Digikind, Shan! Ik ben benieuwd naar wat je geleerd hebt.

Aaw aapieannie :* Ik vevloek de dag waarop mijn kind van de bank/bed/trap :X snel afkloppen afdondert.

Gisteren was in het nieuws dat een kwart van de patiënten in Nederlandse brandwondencentra jonger is dan 5 jaar. :{ Ik vond dat nogal heftig veel. Ook goed om nog eens mijn eigen gedrag onder de loep te nemen. Ik ben bijvoorbeeld best wel slordig met thee. Drinken jullie afkoelde thee (met ijsblokjes) of thee uit een thermoskan? Dat werd als tip gegeven.

Mevroi heeft weer van 20:00u tot 6:00u geslapen! *O* Eén keer is toeval, twee keer is een patroon, toch? Toch?!
  vrijdag 28 maart 2014 @ 07:33:41 #54
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138252889
Hier was T. ook een echte kanarie. Is daarvoor 4 dagen achter elkaar geprikt (4x hielprik op de eerste 4 dagen van z'n leven :'(). Moest extra bijvoeden (bv en daarna nog fles afgekolfde bv) en hem indirect in het zonlicht leggen. Op dag 4 was het goed genoeg :)

Limone! Dat zijn mooie tijden *O*

Mus, wat een heerlijke vent O+ Wijze oogjes.
pi_138253326
Klap, N. was de eerste week ook heel geel, is twee keer geprikt op bili maar dat was allemaal goed.
Lag aan mijn niet-werkende tetten :'( , het arme kind kreeg niet genoeg binnen. Na bijvoeden werd het beter.
Anders een keertje naar het CB inloopspreekuur om te laten zien?

Limone, ik ben daar ook best laks in :@ Nu drink ik mijn thee altijd al lauw (want ik ben een mauwert, ik vind iets al gauw te warm) maar dan kan het vast alsnog gevaarlijk zijn. Eigenlijk zou je ze even weg moeten zetten als je iets heets drinkt.

Ik hoop trouwens voor je dat het doorslapen blijft!

N. begint geluidjes te maken O+ . Tegen ons en ook tegen de mobiel in de box. Ligt ze daar lekker te pruttelen en dan hoor je opeens heel hard "Heuw! Iew!". :D
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_138253344
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 07:17 schreef Limone het volgende:
Gisteren was in het nieuws dat een kwart van de patiënten in Nederlandse brandwondencentra jonger is dan 5 jaar. :{ Ik vond dat nogal heftig veel. Ook goed om nog eens mijn eigen gedrag onder de loep te nemen. Ik ben bijvoorbeeld best wel slordig met thee. Drinken jullie afkoelde thee (met ijsblokjes) of thee uit een thermoskan? Dat werd als tip gegeven.
Afgekoelde thee? Getver :D. We hebben hier een thermoskan, maar wij drinken dan ook Heel Veel thee.

Tegelijkertijd, als ik het kan drinken zonder blaren, kan m'n baby er ook niets meer van krijgen. Echt niet. Haar huid is wel gevoeliger, maar verbrandt niet eerder (door warmte dan hè, zon heb ik het niet over).

Ik denk dat het grootste risico toch zit in pannen kokend water, de oven en mogelijk de waterkoker. Thee op tafel houd ik in de gaten tot de eerste slok - daarna heeft ze hooguit een warme broek als ze 'm uit m'n handen trekt.

En ik had juist verwacht dat het percentage hoger zou liggen :D.
pi_138253350
F valt hier om de dag een keer van de trap eigenlijk, en ik denk ook van de bank. Dat hoort er toch een beetje bij? Vijf seconden huilen tot hij iets ziet wat z'n aandacht trekt, daar maak ik me geen zorgen over. :@
Als het echt gevaarlijk is dan is het een ander verhaal natuurlijk :X
Hij heeft wel altijd blauwe knietjes trouwens O+ Vind ik stiekem schattig/stoer. Kleine doerak O+

Klap, F zag ook geel (met 37+3 geboren) maar dat trok bij door hem in het licht te leggen voor het raam. Niet vol in de zon dus :+ maar wel op een lichte plek. Maar dat is niet altijd genoeg natuurlijk.

RFR die geluidjes zijn zo lief! O+

[ Bericht 6% gewijzigd door Suikertante op 28-03-2014 08:33:46 ]
pi_138253809
Cwen, het grootste gevaar zit m juist in hete dranken, heb ik me laten vertellen toen mijn oudste net een jaar was en een kop thee over zichzelf heen trok omdat mijn schoonzus er even niet bij nadacht dat hoog weg te zetten. We hebben hem meteen in de gootsteen gezet en gekoeld met lauw water, in het zkhs daarmee verder gegaan, en wonder boven wonder heeft hij er geen schrammetje aan over gehouden. Een engeltje op zijn schouder, want de thee kwam rechtstreeks uit de waterkoker, wat een geluk hebben we gehad. Na die ervaring ben ik wel extreem voorzichtig met hete dranken, het wordt hier standaard in de vensterbank gezet, gewoon niet op de salontafel.

Onze nacht was een 8 op de schaal van Loj trouwens. *gaap*

Tally, goed gedaan zeg, van harte!
pi_138253836
Oh, belle, fijne tips, dank je!

Mus, wat een prachtige baby zeg! O+
pi_138254079
Ik dacht vanochtend dat Femke uit haar bed gevallen was... :X Ik was nog aan het wakker worden, en hoorde Femke al brabbelen enzo. Ineens een bonk en ze was stil... :o Dus ik spring uit m'n bed, sprint naar dat kamertje, trek de deur open... en kijk recht in een hartstikke vrolijk koppie. Ze zat rechtop (op haar knietjes) bij het hoofdeind van haar bed, te spelen met spulletjes die op de commodeplank liggen. De bonk was van een stapel spullen die ze eraf getrokken had, en de stilte van de verbazing dat ze er nu niet meer bij kon... O+
(Die bedbodem moet écht omlaag! :Y )

En over het digi-kind maar in spoiler, want nogal off-topic:
SPOILER
pi_138254109
Musthave: http://www.boegemgezondheidszorg.nl/balsem/
Die meneer heeft een balsem ontwikkeld voor bij brandwonden! Wij hebben hem al heel lang in huis en werkt echt superfijn. Meteen verkoeling, trekt bijna meteen weg, geen littekens, supersnelle genezing.
Verkrijgbaar bij de DA en bij natuurdrogisterijen ook vaak.
pi_138254345
Eens met de gedachte dat je een kind moet leren omgaan met digitale media. Maar imo worden kinderen steeds eerder en steeds vaker bloot gesteld aan 'schermen' en dat vind ik geen prettige ontwikkeling. Ik zie echt te vaak dat het wordt ingezet als zoethoudertje, en dat moet niet de insteek zijn, vind ik.
pi_138254749
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 09:27 schreef L-E het volgende:
Eens met de gedachte dat je een kind moet leren omgaan met digitale media. Maar imo worden kinderen steeds eerder en steeds vaker bloot gesteld aan 'schermen' en dat vind ik geen prettige ontwikkeling. Ik zie echt te vaak dat het wordt ingezet als zoethoudertje, en dat moet niet de insteek zijn, vind ik.
+1! Ik ga wel lekker vingerverven en geitjes aaien O+
♥ J & S
pi_138255308
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 09:27 schreef L-E het volgende:
Dit!

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 09:47 schreef klaprooss het volgende:

[..]

En dit heel erg.
De vingerverf staat al in de kast en de geitjes staan aan de overkant van de weg dus dat komt goed.
:D
It will set you free
pi_138256881
quote:

[..]

*;
pi_138256943
Of geitjes verven en vingers aaien. O+
pi_138257282
quote:

[..]

Dat was 3,5 jaar geleden mijn gedachte voor Lars ook. Maar vervolgens ben ik erachter gekomen dat ik toch niet zo'n vingerverfmama ben als ik gehoopt had bij mooie plaatjes van Pinterest. En dat de kinderboerderij ook niet zo'n succes is (en verdorie altijd gesloten op maandag, nét de dag dat ik vrij ben)
Dus Lars zit best wel eens filmpjes te kijken op youtube/kindertube (en overigens kijkt ie vrijwel nooit tv) en weet hij ook ontzettend goed hoe de iPad werkt en waar de leuke spelletjes te vinden zijn. Ik heb me laatst nog verbaasd hoe handig hij was in een spelletje waar ik zelf amper uit kom.
Ook zijn interesse in getalletjes en letters en schrijven en lezen komt door youtube. En dat ie net zo makkelijk in het engels tot 100 telt en het engelse alfabet zo opdreunt heeft ie ook daar opgepikt.
Maar hij speelt ook rustig een uur met zijn klei (en maakt dan letters en cijfers van klei... "kijk mam, daar staat Lars!") En gister toen we bij zijn school gingen kennismaken stond er in de klas zo'n groot digibord... en een zandtafel. En meneer wilde bijna niet meer naar huis omdat ie zo lekker tuintjes aan het maken was bij de zandtafel!

Het 'inzetten als zoethoudertje' vind ik vaak te snel gesteld door mensen met een aversie voor beeldschermen. Ik denk dat een computer en een iPad ook wel degelijk educatieve waarde hebben, en uit het gewone dagelijks leven van nu gewoon bijna niet meer weg te denken. Het is nu eenmaal een andere tijd dan 30 jaar geleden toen wij klein waren en de computer überhaupt nog niet bestond.

en om dat toch nog enigszins on-topic te komen: Femke kijkt ook nooit tv, en eigenlijk ook nog geen filmpjes via youtube oid, maar mocht ze er straks wel interesse in tonen, dan zal ik het haar niet verbieden. Wel alles met mate natuurlijk, maar dat geldt voor alles...
pi_138257669
Dat inzetten als zoethoudertje zie ik echt gebeuren. Kinderen die de ipad of ds in hun handen geduwd krijgen, zodat 'mama even lekker iets voor zichzelf kan doen' en dan heel de dag op zo'n ding hangen. Of dat de televisie wordt aangezet zodat mama even rustig kan facebooken. Of in een restaurant zijn, en dan je zoon van 9 urenlang op de ipad laten spelen. Wat dacht je van contact maken met elkaar, we zijn in een restaurant notabene? Natuurlijk hebben die dingen educatieve waarde, absoluut, maar dat staat toch echt los van het feit dat er imo te snel naar wordt gegrepen. Ik vind dingen met mijn kind samen doen voor hem zo veel waardevoller dan zijn drang naar schermtijd.

Ik heb geen aversie jegens beeldschermen, Wel jegens hoe ze tegenwoordig als oppas lijken te fungeren, in bepaalde gezinnen die ik ken. De oudste mag hier ook op de laptop en ipad. Eens per week, het arme kind :@ MIsschien kunnen wij daar nog wel wat losser mee omgaan, maar ik weet nog niet goed of we dat willen ;)
pi_138257785
Ik neem mijn iPad altijd mee naar een restaurant. Mijn oudste vind babbelen en kleuren 10 minuten leuk maar langer moet het ook niet duren. En omdat ik de rest in het restaurant inclus mezelf een rustige avond gun om wel te genieten van het eten mag mijn dochter een filmpje kijken. Of een spelletje spelen. Waar ik dan stiekem mee meekijkt of speelt :P
pi_138257830
De jongste is weer goed gekeurd door het CB en heeft haar prikjes weer binnen. Stats weet ik ff niet omdat ik zo geschrokken was (terwijl het normaal was zei cb) van de stats van de oudste dat ik niet mee kreeg. O wacht wel! 9250 gram en 73 cm! Het kwam in eens in me op :D
pi_138258055
Ik moet bekennen dat ik weinig goede voorbeelden ken van beeldschermgebruik.
Bij mijn ouders gaat de tv aan zodra mijn broertje thuis komt. Dan blijft dat ding de hele middag aanstaan, ook als broertje naar buiten gaat. Wordt hij dan uitgezet en broertje komt terug, dan moet hij hup weer aan, als een soort achtergrondruis. Zo vervelend!

Bij schoonzus en zwager wordt de tv/laptop gebruikt zodat ze zelf niks met de kleine hoeven te doen. "Mama, zullen we kleuren/kleien/knutselen?" "Nee, mama is moe en moet even een sigaret roken, ga maar op de laptop."

Ik geloof best dat het ook educatief kan zijn en dat het handig kan zijn om de kinderen rustig te houden in bijvoorbeeld een restaurant. Maar ik ben wel bang dat als ik er niet zo streng in sta, wij ook te snel die tv te vaak aan zullen laten staan. Klinkt dat een beetje logisch?
It will set you free
  vrijdag 28 maart 2014 @ 11:55:41 #72
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138258388
Ik spreek jullie over 4 jaar wel weer over tv gebruik :D
Ik ging namelijk ook de tv zo veel mogelijk bij ze weghouden en zo makkelijk is dat toch niet.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:13:18 #73
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_138258853
Ja, hoi! Mijn baby van 3,5 maand is ontspoord. Ze rolt om van rug naar buik, net, in de box. Oh, en ik heb het keihard gemist, want ik moest weer eens zo nodig op de WC gaan zitten. oO<
pi_138259017
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:55 schreef Moppert het volgende:
Ik spreek jullie over 4 jaar wel weer over tv gebruik :D
Ik ging namelijk ook de tv zo veel mogelijk bij ze weghouden en zo makkelijk is dat toch niet.

Nou, mijn oudste is zes en het is maar net wat je ze aan went, is mijn ervaring.
pi_138259022
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:13 schreef ProjSkippy het volgende:
Ja, hoi! Mijn baby van 3,5 maand is ontspoord. Ze rolt om van rug naar buik, net, in de box. Oh, en ik heb het keihard gemist, want ik moest weer eens zo nodig op de WC gaan zitten. oO<
ZEG DAT ZE HET NOG EENS DOET! :(
pi_138259047
Het is trouwens niet zo dat ik J nooit voor de tv zou zetten maar ik wil het wel beperken. Nintendo's, iPads en al die andere gekkegeit vind ik onnodig.

En tuurlijk mag hij via de laptop youtube filmpjes kijken of een dvd'tje via de tv maar ik wil geen beeldschermverslaafd kind die zichzelf niet zou kunnen vermaken zonder tv, pc, tablet, DS en noem het maar op.
♥ J & S
pi_138259061
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:35 schreef Tally het volgende:
Ik neem mijn iPad altijd mee naar een restaurant. Mijn oudste vind babbelen en kleuren 10 minuten leuk maar langer moet het ook niet duren. En omdat ik de rest in het restaurant inclus mezelf een rustige avond gun om wel te genieten van het eten mag mijn dochter een filmpje kijken. Of een spelletje spelen. Waar ik dan stiekem mee meekijkt of speelt :P
Jouw oudste is bijna 3, dan kun je ook niet meer verwachten denk ik. Van een kind van 9 verwacht ik andere dingen.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:22:19 #78
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138259067
Skips! *O* knappe M.! En jij oen, hoe durf je te gaan plassen? }:| :P

Beeldschermgebruik: hier hoop ik dat tot een bepaalde leeftijd ook tot een minimum te beperken. Uit onderzoek is gebleken dat te vroeg te veel scherm de grove motoriek niet ten goede komt. Logisch ook, want je hoeft alleen met je vingertje te bewegen. Mijn achterneefje van anderhalf speelt ALtijd met de 'tieteloon' (telefoon) van z'n moeder en z'n oma. Als zoethoudertje. T kind probeert alles waar glas voor zit met z'n vingertje te doen bewegen en dat vind ik dus echt veel te vroeg. Anderhalf :X er komt vast een moment waarop ze 5 minuutjes per dag op de iPad mag voor ze leeftijd van 4 bereikt heeft, maar verder hoop ik inderdaad op gewoon kleuren, vingerverfen, blokken bouwen en geitjes kijken.
pi_138259113
Skip! Wat goed! Alleen minder dat je het gemist hebt!

Hier komen straks 2 oud klasgenootjes op kraambezoek! Even mijn blauwe spruw smurfje showen *O*
♥ J & S
pi_138259147
Ik vind het wel ontopic Shandaly. Thanks voor je samenvatting in de spoiler. Want als ik over 4 jaar met Moppert ga praten, wil ik er wel een mening over hebben en daar zoveel mogelijk naar leven.

Ik vind het een lastige discussie, want als opvoeden voorleven is, geven wij niet het voorbeeld dat ik zou willen geven. Ik zou haar dus zo goed mogelijk willen begeleiden in het schermgebruik. Het lijkt mij verschrikkelijk als ze verslaafd wordt. Aan de andere kant moeten ze nu al op de basisschool een spreekbeurt houden met Prezi of Powerpoint en simpele Excelsheets in elkaar kunnen zetten. En een spelletje spelen is ook gewoon leuk. Dat vond ik ook.

Waar nu een tablet als zoethoudertje gebruikt wordt, mocht ik een boek meenemen naar een restaurant. Ik was dan ook niet echt interactief discussiemateriaal.
pi_138259162
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:13 schreef ProjSkippy het volgende:
Knap hoor! Je zat toch wel met je telefoon of tablet op de wc?! :(
pi_138259179
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:22 schreef L-E het volgende:

[..]

Jouw oudste is bijna 3, dan kun je ook niet meer verwachten denk ik. Van een kind van 9 verwacht ik andere dingen.
Vertel dat mijn schoonzusje :+
Die het maar belachelijk vind.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:29:41 #83
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138259236
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:20 schreef L-E het volgende:
Nou, mijn oudste is zes en het is maar net wat je ze aan went, is mijn ervaring.
Absoluut voor een groot gedeelte maar als ik kijk naar hoe streng sommige wensen te zijn en wat ze als alternatief bieden :D je moet maar net een kind hebben dat blij zal worden van vingerverf en de andere alternatieven die je nu bied. Ze kijken hier alleen op vrije momenten echt tv en zijn heel veel buiten of spelen zonder tv. Maar het beeld dat ik had voor ze groter werden was toch niet helemaal correct :D

Al spelen ze hier niet met telefoon of tablet. Ze gebruiken wel de playstation om te netflixen.
Maar vorig jaar bezochten wij ieder weekend van april tot oktober een pretpark of iets anders leuks. We bieden veel entertainment naast het tv kijken. Veel park en bos etc.

Maar toch ben ik een stuk soepeler dan verwacht met de tv.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138259690
De jongste vind de tv maar niets. Speelt liever met dr blokken of poppen. Toen de oudste zo jong was zat die plakt aan de tv. Tegenwoordig staat de tv wel aan maar kijkt ze alleen nog maar naar wat ze echt interessant vind. Voor de rest bouwt ze huizen van duplo, speelt ze buiten of speelt ze met haar zusje. Beide zijn wel geinteresseert in de tablet. De jongste weet al dat je met je vinger er overheen moet swypen O+
pi_138261243
De oudste vindt Sinds een aantal maanden sesamstraat leuk en dat is het wel. Die rent liever door de kamer. En dr zus niet anders.
heel af en toe parkeer ik Rosalie in de wipstoel ook voor sesamstraat, zodat ik kan koken/tafel dekken enzo. Dat doe ik als de box niet geaccepteerd wordt.

Oh en ik ben een beetje labiel geloof ik.
vorig jaar ging ik op vrijdagochtend naar het ziekenhuis voor een inleiding. Omdat ik al zo ver gevorderd was zou ik begin van de middag we bevallen zijn, was de verwachting.
Het duurde nog tot na 18.00 toen er ineens een weeën storm kwam die anderhalf uur duurde èn eindigde in 3 persweeën en de geboorte van mijn mooie kleine meisje O+

Wat daarna gebeurde verwachte niemand, maar gelukkig zit ik hier dit nu op te schrijven en kan ik het vertellen.
omdat een jaar 365 dagen heeft is mijn meiske pas morgen jarig, maar màn! Wat een herinneringen en emoties komen er voorbij.
pi_138261420
Danic :*
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:52:57 #87
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_138261562
Oh leuk onderwerp ja :D.

Ik was ook tegen veel tv/andere beeldschermen. Nergens voor nodig toch? Maar als ik sta te koken is het toch wel erg fijn als die kleine even veilig een filmpje van het Zandkasteel kijkt ipv rondom mijn benen rommelt (open keuken) of (en ik quote hier Gulara) een interactieve beenwarmer speelt.

Nu vind mijn kind de iPad niet heel spannend (meer). Hij kan tegenwoordig op de bank liggen zonder dat ze er naar omkijkt. Maar heel af en toe wil ze een spelletje doen (Sago Mini apps, voor de oudere kindjes een aanrader) of een youtubefilmpje kijken (in de app Kindertubes, staan peuterliedjes met beeld... bijv. Poesje Mauw e.d.) en dat mag ook echt wel. Ze speelt veel liever buiten en dat doen we dan ook veel vaker dan binnen zitten.

Maar, ze kijkt dus meer naar beeldschermen dan ik van te voren had bedacht. En dat gaat prima zo. Geiten en schapen daarentegen vindt ze eng :') ;)

Danic :*! Jouw meisje alweer bijna 1, wow!
pi_138262720
Danic :* Ik ben nu al emo over van alles, dus ik herken het maar al te goed. Jeetje, wat is dat jaar voorbij gevlogen he?! Je kleintje, alweer 1 jaar morgen. En wat heeft ze al veel gedaan in haar korte leventje O+

Wat betreft beeldschermen heeft het denk ik ook erg te maken met hoe je daar zelf mee omgaat. Hoeveel interesse jij erin stopt bijv. dat pikt zo'n kleintje echt al heel snel op. Nin kijkt hier soms dat ene 'mama kwijt' liedje op youtube en verder staat de tv aan het eind van de middag wel eens aan op Sesamstraat. Ze kijkt dan wel stukjes, maar speelt ondertussen ook verder, of is (alsnog) gewoon interactieve beenwarmer in onze open keuken (wij staan dan te koken). Ze wil gewoon graag zijn waar wij zijn en doen wat wij doen. Als ik ga computeren terwijl zij wakker is, dan wil ze op schoot en ook toetsenborden, maar interesse in het scherm zelf heeft ze niet echt. Als ik tv kijk terwijl zij speelt, dan toont ze geen interesse in de tv, behalve als er een kinderprogramma is, dat heeft ze echt feilloos in de gaten. Maar na een paar minuten is ze alweer aan het spelen en kijkt ze alleen op als ze een interessant geluidje hoort. Nu zijn wij zelf ook niet echt beeldscherm personen, behalve veel computeren, maar dat doen we dus eigenlijk voornamelijk als zij slaapt. Zelfde geldt voor tv kijken, sinds Nin er is, zijn we blij als we een uurtje een serie kunnen kijken op een dag (avond), een film kijk ik meestal in 3 delen, verspreid over 3 avonden dus, tegenwoordig.. Heel soms kijk ik dus 's middags wel eens een film af of zo ;) maar dat vindt Nin dus dan niet interessant en vermaakt zich met zoeken naar Wampus (onze huiskabouter) of rondscharrelen op het balkon.

Samenvatting: Ik denk dat je eigen interesse in beeldschermen ook meespeelt in de hoeveelheid interesse die het bij je kind opwekt (uitzonderingen daargelaten ongetwijfeld).
pi_138263209
Hier de regel dat we alleen de laptop aan zetten als de kinderen er niet bij zijn. Dus ik post hier meestal tijdens de schooltijden van Kleuter en slaaptijden van Sticker ;) De oudste liet ik zodra het een beetje kon mee helpen in de keuken, want de namiddag is wel een bekend moment om te gaan plakken ja ;)

Danic :*
pi_138263217
N. heeft vandaag eigenlijk alleen nog maar geslapen en is heel bleek. Niet warm, eerder wat koud.
Ze drinkt wel (sinds gisteren zes ipv zeven voedingen maar wel 30 cc meer per voeding) maar ik moest haar net wel wakker maken en nu slaapt ze weer. Ik word er lichtelijk nerveus van. Wie heeft bemoedigende woorden?
It will set you free
pi_138263304
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:52 schreef RunForrestRun het volgende:
N. heeft vandaag eigenlijk alleen nog maar geslapen en is heel bleek. Niet warm, eerder wat koud.
Ze drinkt wel (sinds gisteren zes ipv zeven voedingen maar wel 30 cc meer per voeding) maar ik moest haar net wel wakker maken en nu slaapt ze weer. Ik word er lichtelijk nerveus van. Wie heeft bemoedigende woorden?
30cc extra per fles is toch al een hele fles extra? 180cc is dat. Zullen de tijden tussen de flessen ook wel iets langer worden.

En een dagje hangen kan altijd hoor. Niet gek ook met dit weer :') ene dag kan je zonder jas naar buiten en de andere kan je je winterjas weer aan.
pi_138263329
RFR, ze heeft geen koorts dus? Plast/poept ze goed?
pi_138263637
Normaal is ze tussen de flessen door wel (deels) wakker, nu heeft ze alleen nog maar gesnurkt.
Geen verhoging. Misschien gewoon een wendagje vanwege een fles minder maar wel meer voeding?

Welkom om de wereld der bezorgde moeders :')
It will set you free
pi_138263658
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:55 schreef Cwen het volgende:
RFR, ze heeft geen koorts dus? Plast/poept ze goed?
Plassen en poepen gaat zoals gebruikelijk.
It will set you free
pi_138263660
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:03 schreef RunForrestRun het volgende:
Normaal is ze tussen de flessen door wel (deels) wakker, nu heeft ze alleen nog maar gesnurkt.
Geen verhoging. Misschien gewoon een wendagje vanwege een fles minder maar wel meer voeding?

Welkom om de wereld der bezorgde moeders :')
En dat gaat door tot je dood :P

Lekker bemoedigend he ;)
  vrijdag 28 maart 2014 @ 15:04:24 #96
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_138263661
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:04 schreef RunForrestRun het volgende:

[..]

Plassen en poepen gaat zoals gebruikelijk.
Ik lees niet echt goed mee hier maar heeft N. prikjes gehad?
pi_138263715
Ik zou dr lekker bij me houden, RFR, als ze wat koud is. Verder geen tips. Het is idd bijna absurd waar je je allemaal zorgen om kan maken.
pi_138263765
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:04 schreef Tally het volgende:

[..]

En dat gaat door tot je dood :P

Lekker bemoedigend he ;)
Waarom vertelt niemand dat van tevoren!

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:04 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ik lees niet echt goed mee hier maar heeft N. prikjes gehad?
Nee, nog niet.
It will set you free
  vrijdag 28 maart 2014 @ 15:38:13 #99
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_138264758
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:26 schreef Limone het volgende:

[..]

Knap hoor! Je zat toch wel met je telefoon of tablet op de wc?! :(
Telefoon! Ik ben er mee verkleefd joh.

--

Danic :*.

--

RFR, jij ook een :*. Is ze in d'r nekje wel normaal warm?
pi_138265026
Oh ja, weten jullie nog dat ik zei dat we naar Elfia gaan en dat Ellie meegaat als draak? Dat ziet er zo uit O+:
pi_138265111
Cwen! O+ wat een lief draakje!
♥ J & S
pi_138266106
O+
  vrijdag 28 maart 2014 @ 16:27:11 #103
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138266218
Cwen!! O+ Cuteness overload!
pi_138266782
Oooh draakje ellie!
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:08:17 #105
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_138267662
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 16:27 schreef GotC het volgende:
Cwen!! O+ Cuteness overload!
Dat wat zij zegt!
pi_138267718
Danic, komt er een mooie verjaardagsspam morgen?

RFR, indd lekker bij je houden, is voor jullie allebei fijn :)

Nooohhhh Cwen, how cute!
pi_138267975
Wij hebben even lekker op de bank geslapen :).
Nu is madame weer goed wakker en lekker warm, dus 't was denk ik gewoon overbezorgdheid :'). Dank voor de adviezen!
It will set you free
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:21:36 #108
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138268184
Ohhhh Cwen en Ellie O+

Danic :* een jaar alweer... De tijd vliegt zoooo snel voorbij!

Rfr fijn dat ze zich beter voelt al!

Klap hoe reageerde je bezoek op je smurfenmannetje?

Wij zijn vandaag voor t eerst even de stad in geweest! Zoveel cadeaubonnen gehad, die moeten toch een keer aangebroken worden! 2 pyjamaatjes en een jurkje gekocht in 62 voor mini en nog een voedingsbeha voor moeders bij de prenatal. En toen voelde oma zich ineens niet goed dus hebben we onze shoppingspree on hold gezet tot een volgende keer.
pi_138269198
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 17:09 schreef Juud-- het volgende:
Danic, komt er een mooie verjaardagsspam morgen?

RFR, indd lekker bij je houden, is voor jullie allebei fijn :)

Nooohhhh Cwen, how cute!
Nou niet morgen, dan vieren we het kort met alleen het gezin. Zondag met de familie. Daarna wel een spam hoor :+
  vrijdag 28 maart 2014 @ 17:58:40 #110
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138269287
OMG danic, mórgen al???? Veel plezier alvast!!

Ik ben bevallen op jouw uitgerekende datum he, maar da's nog láng niet hoor!!! :o :X
[/kopinzand]
pi_138269913
Nohhhh Cwen O+

:D :D :D Ik ging net bij de hema nieuwe rompers halen, maat 74/80 ... Die komen tot d'r enkels :')
62/68 zitten nu echt precies super relaxed, dus ik dacht alvast voor de zomer, maar volgens mij zijn ze daar nog best wel ruim voor ;)
  vrijdag 28 maart 2014 @ 18:20:58 #112
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138269975

Kijk nou! O+

(Ja hij heeft ook andere kleding, maat Batman O+)
pi_138269997
O+ O+ O+ GotC, wat een schatje, wat staat de stoel hem leuk!
  vrijdag 28 maart 2014 @ 18:26:22 #114
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138270167
Thanks! O+ Ik ben helemaal blij! Niet dankzij m'n sm: 'Zozo, een Tripp Trapp? Dat is een hele dure stoel....' ipv te reageren op ons blij ei :')

En maat 74/80 rompers..die liggen hier ook al in de kast :X Maar kan nog even door met stretch 62/68. Hoop ik. :+
  vrijdag 28 maart 2014 @ 18:31:14 #115
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138270296
Zit 62/68 nu echt goed belle? E zijn ze echt te kort aan het worden, dus die draagt ook al 74/80 en dat slobbert dan lekker om dr lijf ;)

Echt tegenovergestelden, die dametjes van ons :D
  vrijdag 28 maart 2014 @ 18:31:52 #116
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138270317
Blije T O+!
pi_138270685
Wat een blijerd! O+ En wat mooi die kleur baby-inzet zeg!!

Haha, bij J passen de gewone romers 74/80 nog nét, de stretch zitten perfect. Voor de zomer al een hoop 86/92 in huis :D
pi_138270698
Ow wat zit hij al goed! Ik kan me niet voorstellen dat M. dat over een maand al kan!
  vrijdag 28 maart 2014 @ 18:56:57 #119
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138271090
Hij bleef ook echt zo goed zitten, stond er echt verbaasd naar te kijken! En vervolgens ging hij de tafel opeten. :').
pi_138275050
LB, ja, van de h&m heeft ze zelfs nog een paar van 62 die ze draagt :D Maar ook een paar 68. In de breedte passen ze ook goed hier ;)

We hebben de stretch hier ook L0t!

GotC: Wij hebben ook een tripptrapp, maar dan ook nog met zo'n kussensetje erin, we hebben het plankje bij de voeten trouwens lager gedaan, ter voorkoming dat ze erop/in gaat staan! En we hebben ook een playtray erbij, ideaal, want dan blijft het eten voornamelijk in de buurt ipv op de grond, dus dat is nog wel een aanrader als toevoeging evt!
pi_138277819
belle, werkt die playtray echt goed ja? Dan moeten wij dat misschien ook eens gaan overwegen. We kunnen standaard stofzuigen en dweilen na een maaltijd want echt alles wordt op de grond gemikt :D
Sarcasme. Herken het.
pi_138277904
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 18:56 schreef GotC het volgende:
Hij bleef ook echt zo goed zitten, stond er echt verbaasd naar te kijken! En vervolgens ging hij de tafel opeten. :').
Wat tof!! Als hij nou wat omvalt, kun je ook een handdoek in de lengte oprollen en om hem heen vouwen voor wat stevigheid :)
Sarcasme. Herken het.
pi_138278086
Met Dex bij de huisartsenpost geweest.
Ene oor, onrustig de andere ontstoken. Keeltje oogt ook wat rood.

Nu hebben we antibiotica mee gekregen, met het advies: Kijk het even aan en bepaal dan zelf of je ermee begint of niet... Maandag gaan we met vakantie vandaar. En ik ben geen voorstander van meteen medicijnen geven en zulks. Maar tja, al 6 dagen koorts. Geen eetlust en flessen mwha en veel slapen.

Wat zouden jullie doen?
  vrijdag 28 maart 2014 @ 21:25:56 #124
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138278139
Goeie tips Spirit en Belle, thanks! Heb bewust eerst alleen het hoognodige gekocht, even kijken wat we missen :P Zag dat je ook een draagdoek kan gebruiken voor wat support/ipv een tuigje (haat dat woord..)?
pi_138278500
Ymme: ik zou het doen. Ben ook geen voorstander van gelijk medicatie, maar als hij oogt zoals je aangeeft, zou ik het doen om hem een beetje op te lappen. Maar da's heel persoonlijk, je moet doen waar je je goed bij voelt!

GotC: wat een blij ei (met lekkere spekvoetjes :Y) ) O+
pi_138279240
Ahhh Got O+ t in zijn mooie stoel!

Draakje Ellie O+
pi_138281875
Gotc wat een lekkere vrolijkere heb je zeg! Hier wel een stoffen zitje in de stoel zodat ze wat steviger zit maar geen playtray, hier is een van de overwegingen voor de tripptrapp namelijk geweest zodat de kinderen vanaf het begin aan tafel zitten en niet nog een stuk(je) er van af. Lijkt mij onhandig zit je er niet lekker bij met helpen oid. Maar goed dat is mijn gevoel.

Ellie wat een mooi draakje ben je! En zo stevig zitten! Dat moet hier echt nog geoefend gaan worden ;) al gaat heel kort tegenwoordig al wel :P

Ymme ik zou doen wat je gevoel je in geeft. Persoonlijk zou ik na zes dagen koorts wel voor medicijnen gaan, het lichaam heeft al zo veel energie gebruikt voor herstel dat het wel een zetje in de goede richting kan gebruiken. Vaak knappen ze dan ook snel weer op. Zeker ook omdat je maandag op vakantie gaat zou ik het voor m'n kind fijn vinden om niet in een vreemde omgeving ziek te zijn, want dat is nog minder prettig dan thuis.
En ik begrijp dat medicijnen geven je tegen staat, maar zo lang je niet voor elke wissewasje medicijnen geeft lijkt het mij ook niet veel kwaad te kunnen.

Anders kijk de nacht even af en kijk of hij zich morgen iets beter voelt of nog/juist niet en beslis aan de hand daarvan.

Moeilijke keuze. Beterschap :*
pi_138282843
Spirit, ik vind het echt een enorm handig ding! Er zitten opstaande randjes omheen en het blad is ook best ruim zodat ze veel bewegingsvrijheid heeft met haar eten zonder dat het meteen ergens naast valt. Hier zit ze gewoon tussen ons in met playtray en al, we kunnen gewoon goed bij d'r. Na het eten til je de playtray er zo af en hou je hem onder de kraan, ook erg handig. Hier wel echt een veelgebruikte accessoire dus :)

Ymme, koorts is wel een teken dat zijn lichaam zelf heel hard bezig is om beter te worden/te herstellen. Als je medicijnen toevoegt, dan heeft het lichaam nog weer een extra taak erbij, namelijk het verwerken van die medicijnen. Persoonlijk zou ik er dus niet snel voor kiezen om medicijnen te geven in combinatie met koorts, ik zou dan wel het vertrouwen willen hebben dat het lichaam zichzelf aan het herstellen is. Ik zou er eerder voor kiezen om mijn kindje dicht tegen me aan te houden in de doek, zodat mijn lichaam dan zijn lichaam ook ondersteunt (helpt bijv. met reguleren van lichaamswarmte e.d.). Ook de andere tekenen die je noemt (veel slapen en weinig eetlust) duiden er op dat zijn eigen lichaam hard aan het werk is. Ik zou het zelf dus wel nog aankijken. Qua eten zou ik opletten, zo zuiver/puur mogelijk. En eventueel bijv. wat warm water om z'n lichaam te helpen met afvoeren. Maar mijn advies naar jou is vooral: volg jouw eigen gevoel, jij kent je kindje en weet wel wanneer het tijd is om in te grijpen, veel beterschap voor je kleintje! :*
pi_138286693
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
  zaterdag 29 maart 2014 @ 01:11:58 #130
378192 -mandy-
I am who I am
pi_138287796
Beterschap voor Dex Ymme.

En Danic, je meisje een jaar! *O* *O* *O*
Van harte gefeliciteerd!

Welkom mevrouw Mus, wat een knapperd :)

Cwen die draak is gewoon te leuk

Hier zijn er ook veel emo-momentjes D is woensdag zijn laatste maand als baby ingegaan. Zo bizar.

En mooie stats bij Tally :)
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_138289504
Danic, gefeliciteerd! *O*

Ymme, Beterschap voor de kleine man. Zelf zou ik na zes dagen wel medicijnen geven, maar je moet doen wat voor jou goed voelt.

O+ voor het draakje en O+ voor de batman!
It will set you free
  zaterdag 29 maart 2014 @ 05:35:18 #132
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138289520
Danic, gefeliciteerd met je dreumes *O*.
KuikenGuppy
pi_138289534
*O* danic!!! Gefeliciteerd!

En gotC.. Die lekkere T.! Blij in z'n stoel! Tof :)
♥ J & S
pi_138289547
Danic, gefeliciteerd met je dreumes! *O*
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_138289553
Danic gefeliciteerd!!
pi_138289676
Gefeliciteerd danic!
En ymme, zelf zou ik ook een beetje 'helpen' in het proces.
pi_138289722
Jeetje jongens, wat letten jullie goed op met medicatie. Ik prop ook niet zomaar alles in mijn kind, maar als ze zich rot voelt of koorts heeft krijgt ze echt wel paracetamol. En als ze een ontsteking heeft, krijgt daar van mij ook direct wat voor (mits de bijwerkingen en het risico daarop acceptabel zijn). Ik kan er echt niet tegen om haar te zien lijden :@
Sarcasme. Herken het.
pi_138289730
Gefeliciteerd Danic!!! Fijne dag vandaag *O*
Sarcasme. Herken het.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:50:23 #139
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_138289827
Gefeliciteerd danic! *O*

Die foto's van Ellie en T, supercute! O+

Ymme, ik zou de ab-kuur wel geven als hij al 6 dgn koorts heeft en het er niet op lijkt dat het beter gaat.
Wij hadden een tijdje terug ook een kuurtje gekregen, maar die uiteindelijk niet gebruikt omdat ze de volgende dag al een tikje beter leek.
Beterschap!
pi_138289866
Danic, gefeliciteerd! *O*

Met medicijnen zijn we hier sowieso terughoudend, ook voor onszelf. Laten we eerst maar zien of 't lichaam 't zelf kan.
Spirit, da's toch ergens ook heel logisch, zeker als je in die branche werkt? Ieder z'n meuk :Y.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 08:33:44 #141
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138290107
Danic gefeliciteerd!! *O*!!
pi_138290338
Danic gefeliciteerd!

Ach gut, Dex heeft de waterpokken er ook nog eens bij
(broerlief had deze 3 weken geleden dus logisch).

Toch maar met antibiotica gestart. Waren we maandag niet met vakantie gegaan, weet ik niet wat ik gedaan had, maar voor nu voelde dit goed.
Wij geven niet snel iets of bellen niet snel de dokter, zoon van 4 heeft nog nooit antibiotica gehad of iets anders.
pi_138290387
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:33 schreef Spirit82 het volgende:
Jeetje jongens, wat letten jullie goed op met medicatie. Ik prop ook niet zomaar alles in mijn kind, maar als ze zich rot voelt of koorts heeft krijgt ze echt wel paracetamol. En als ze een ontsteking heeft, krijgt daar van mij ook direct wat voor (mits de bijwerkingen en het risico daarop acceptabel zijn). Ik kan er echt niet tegen om haar te zien lijden :@
+1 Zes dagen koorts zou voor mij wel een teken zijn dat het lichaampje wat hulp nodig heeft.

Wij hadden geen doorslaper vannacht. Jammer, maar daardoor sliep ze wel weer eens naast mij. *; Ik word daar toch zo intens gelukkig van.. Even in al haar babyboeken schrijven!
pi_138290402
Ha Danic! Gefeliciteerd! O+ *O* O+
  zaterdag 29 maart 2014 @ 09:19:20 #145
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138290571
Happy birthday to the little missieees! *O*

Gefeliciteerd moeders!
  zaterdag 29 maart 2014 @ 09:25:52 #146
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138290664
Danic, gefeliciteerd met je meisje! *O*

En ik zag ook nog een mooie foto van Draakje Ellie en Batman voorbij komen O+ O+
(M had gister hetzelfde shirt aan...... die zegt tegenwoordig zelf al "betnen" als ie het logo ziet)
pi_138290689
*O* *O* *O* Danic, van harte gefeliciteerd met Rosalie! Het is een prachtig stralende dag!
  zaterdag 29 maart 2014 @ 10:12:36 #148
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_138291409
Danic gefeliciteerd *O* met Rosalie *O*

T. al in de stoel wij gaan hem na het weekend ook maar eens naar beneden halen.

6 dagen koorts en geen zicht op verbetering dan denk ik dat ik wel ab zou geven.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 12:32:27 #149
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138294272
*O* Danic gefeliciteeeeeeerd!!! *O*
  zaterdag 29 maart 2014 @ 14:58:38 #150
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 18:06:11 #151
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138302130
Wat een rust hier O+ Iedereen lekker van het weer aan het genieten?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 18:30:36 #152
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138302866
Juah O+ ik ben met le bebe en m'n mam lekker n tijdje naar m'n paard geweest. Die heeft lekker gras gegeten terwijl wij in het zonnetje zaten te genieten. En dat terwijl papa thuis aan t poetsen was :*

Door m'n taaie zwangerschap heb ik het arme dier zelf echt veel te weinig aandacht kunnen geven vanaf 22 wk. Kan niet wachten tot ik er weer op kan klimmen!
pi_138303349
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:06 schreef GotC het volgende:
Wat een rust hier O+ Iedereen lekker van het weer aan het genieten?
Jup. Lekker een stuk gelopen en op het terras gezeten terwijl N. in de wagen lag te pruttelen. Nu ligt ze tegen papa te kletsen O+. Vriend zegt iets en N. zegt steeds 'Euh' terug O+.
It will set you free
pi_138303506
Hier proberen we een misselijke baby met krampjes te helpen :'( .

Zo zielig!
♥ J & S
  zaterdag 29 maart 2014 @ 18:56:03 #155
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138303645
Ohhh nee klap! Hier is t savonds laat altijd bal, de machteloosheid he? Arme muppets.

Spruw al verslagen of smurfen jullie nog wat dagen door?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 19:07:51 #156
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138304046
Krampjes suck ass -O- Het gaat over, echt waar.
pi_138304659
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:56 schreef Kimpossible het volgende:
Ohhh nee klap! Hier is t savonds laat altijd bal, de machteloosheid he? Arme muppets.

Spruw al verslagen of smurfen jullie nog wat dagen door?
Spruw nog niet helemaal weg.. dus nog even door. En bij jullie?
De krampjes lijken nu even weg.. maar hij is nog misselijk. En moe! van al die krampjes..

Gelukkig GotC!

[ Bericht 0% gewijzigd door klaprooss op 29-03-2014 19:45:15 ]
♥ J & S
pi_138304911
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:51 schreef klaprooss het volgende:
Hier proberen we een misselijke baby met krampjes te helpen :'( .

Zo zielig!
Ja, heel zielig. Bij ons helpt deze houding echt goed bij krampjes en winderigheid:

Wij zijn de hele middag op pad geweest in centrum van DH. Veel te doen vanwege viering Grondwet. We hebben vooral lang rondgelopen in het gebouw van de Raad van State (vroeger paleis van Willem II). I. de hele tijd in de draagdoek lekker aan het slapen. Willem-Alexander kwam voorbij, heeft ze dat ook weer meegemaakt. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_138305366
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 19:34 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, heel zielig. Bij ons helpt deze houding echt goed bij krampjes en winderigheid:
[ afbeelding ]

Wij zijn de hele middag op pad geweest in centrum van DH. Veel te doen vanwege viering Grondwet. We hebben vooral lang rondgelopen in het gebouw van de Raad van State (vroeger paleis van Willem II). I. de hele tijd in de draagdoek lekker aan het slapen. Willem-Alexander kwam voorbij, heeft ze dat ook weer meegemaakt. :D .
Thanks, hier lijkt het af en toe wel iets te doen en de andere keer niets ;( .

wauw gewoon Lex gezien O+ in dat korte leventje!
♥ J & S
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:08:25 #160
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138308452
Agos, klap, dat klinkt zielig ;(

Wij losten winderigheid op door met opgetrokken benen op de bank te gaan zitten, baby met de rug tegen je bovenbenen aan, en dan maar fietsen met de beentjes! En als E heel onrustig was dan hielp de houding van Franny inderdaad ook :Y

Oh en ik heb vanmiddag lekkere cappuccino gebrouwen, en opgedronken in de zon in mijn tuin! O+ c_/ *O*
Ennnnnn E's verjaardagskado gekocht; een supermooie pop O+
pi_138308459
Danic gefeliciteerd met je meisje! *O*

KP dat klinkt als een heel fijne middag bij je paard. O+

Ymme beterschap voor je mannetje. Ik hoop dat de waterpokken mee gaan vallen en hij niet alleen maar ziek is als jullie op vakantie zijn.

En ik kom me hier melden met T.im en S.ven van alweer 2 weken oud. Het zijn twee heel verschillende mannetjes. Niet alleen qua uiterlijk, maar ook qua doen en laten.
We hebben T, die heel veel wil en ook heel sterk is, hij tilt zijn hoofd bijvoorbeeld al vanaf de eerste week op en als we hem oppakken hoeft zijn hoofd bijna niet ondersteund te worden.T. heeft ook altijd honger, hij is altijd de eerste die komt voor voeding en hij kan zich heel kwaad maken als hij bijvoorbeeld zijn handjes niet goed in zijn mond gestopt krijgt.

En we hebben S. die eigenlijk heel makkelijk is en toch ook maar een flesje wegdrinkt omdat zijn broer nu eenmaal alweer honger had (de jongens krijgen zoveel mogelijk direct na elkaar voeding, dus als T. komt voor voeding krijgt S. als tweede een flesje). S-je. kan uren om zich heen kijken zonder ook maar een kik te geven en is een heel tevreden mannetje. Waar zijn broer vaak ligt te knorren en zich kwaad ligt te maken vindt S. het allemaal wel prima. S. is ook een stuk minder sterk als zijn grote broer. Hij kan zijn hoofd nog niet zelf optillen en maakt niet de indruk dat hij dat graag zou willen. En ik, ik ben helemaal verliefd op deze twee mannetjes en ik vind het heel bijzonder dat er nu al zo'n verschil is tussen ze.

In de spoiler een spam van de jongens.
SPOILER
Ik ga een poging doen het allemaal bij te houden hier en ik hoop dat het lukt, maar met twee babies en een bijna kleuter kan dat misschien weleens lastig zijn. ;)
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:10:38 #162
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138308547
Ooooooh Nikki wat een mooie plaatjes!!! O+ O+
Die laatste foto met grote zus is echt supercute _O_
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:11:52 #163
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138308613
Wat een mooie foto's Nikki! En wat leuk dat je nu al zo goed de verschillen kunt zien O+
pi_138308949
Klaproos, zielig hè die kraampjes. Maar het gaat over echt waar. :*
De houding die Franny post hanteerden wij ook vaak tot er een keer een golf voeding weer terug kwam...
:X :D

nikki, wat een rijkdom op die fotos. Je schrijft er zo liefdevol over. O+
Lijkt me heel bijzonder zo'n tweeling.

[ Bericht 0% gewijzigd door flowerbox op 29-03-2014 21:27:25 ]
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_138308977
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:11 schreef Kyara het volgende:
Wat een mooie foto's Nikki! En wat leuk dat je nu al zo goed de verschillen kunt zien O+
Ja hè! :) Al zijn we de eerste twee dagen regelmatig de fout in gegaan hoor. Maar de navelstompjes waren verschillend en daar konden we het aan zien als we het echt niet meer wisten. :@ En nu kan ik als ik foto's van de eerste dagen zie precies zien wie wie is.
pi_138308981
klap, wat sneu. Hier hielp infacol goed! Dat brengt me meteen op het onderwerp medicatie: ook wij vinden in theorie dat het lichaam het eerst zelf mag oplossen, maar dat hele idee wankelt enorm zodra mijn kindje lijdt :@ Ik ben met antibiotica wel veel terughoudender dan bijv. pijnstilling, maar dat is gevoelsmatig. Ik heb wel eens gehoord/gelezen dat ab in de eerste levensjaren iets doet met de natuurlijke weerstand van het lichaam, maar dat is zoals gewoonlijk bij mij een klok-klepel-dingetje verworden. Ik weet wel dat mijn oudste twee keer ooronsteking heeft gehad als baby: de eerste keer kreeg hij ab en had hij een dag na de diagnose geen last meer. De tweede keer kreeg hij geen ab en had hij ook de dag na de diagnose geen last meer. Tot zover mijn wetenschappelijk onderzoek, graag gedaan! :7

Nikki, welkom met je jongetjestweeling! Die foto's O+ Wat leuk dat ze nu al zo enorm anders zijn!

Mijn baby heeft me vanmorgen een bloedneus bezorgd, door gewoon met veel geweld een vinger mijn neusgat in te boren terwijl ik nog half lag te slapen, dat deed pijn zeg ;( Ik spuugde ook bloed erna, het was echt niet leuk :@ Volgende keer dat hij van het bed dreigt te vallen vang ik hem dus mooi niet op, zal 'm leren :(
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:23:35 #167
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138309169
LE :o damn, dan heeft ie wel hard gepeurd zeg! Ik zal goed opletten, want ik heb ook regelmatig een babyvingertje in mn neus de laatste tijd :')
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:23:46 #168
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138309176
Nikki, welkom O+ Wat gaaf om nu al die verschillen te zien tussen de 2 mennekes. O+ Hoe gaat het met jou?
En, nu kan ik het eindelijk vragen :D: Hoe zijn jullie aan de 3e naam van S. gekomen (T.hias)? Het is zo'n niet-voorkomende naam en ik ben zoooo nieuwsgierig :D
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:27:04 #169
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138309329
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:19 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ja hè! :) Al zijn we de eerste twee dagen regelmatig de fout in gegaan hoor. Maar de navelstompjes waren verschillend en daar konden we het aan zien als we het echt niet meer wisten. :@ En nu kan ik als ik foto's van de eerste dagen zie precies zien wie wie is.
Oh dat geloof ik graag ja. Ik geloof dat de vorm van hun hoofdjes ook iets anders is of niet?

Ik weet bij heel veel foto's juist niet meer wie nou wie is :@
Lekker slim gedocumenteerd ook :')
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:34:08 #170
378192 -mandy-
I am who I am
pi_138309649
Oh die foto's Nikki, smeltt.

Wat grappig om nu al die verschillen te zien bij je mannen!

Welkom Nikki!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_138309760
Nikki daar ben je dan! Met je 2 mooie mannetjes O+

Jaa, J slaapt eindelijk als een roos! Wij zijn blij! En moe :+ .

Oooh en m'n vriendinnetje die 2 en halve week korter zwanger was dan ik is bevallen vandaag! Ik ben zo enthousiast O+! Het is zo mooi, bijzonder en :'( het krijgen van je eigen baby! Ik stuiter de nacht wel door geloof ik :+
♥ J & S
pi_138309778
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:23 schreef LadyBlack het volgende:
LE :o damn, dan heeft ie wel hard gepeurd zeg! Ik zal goed opletten, want ik heb ook regelmatig een babyvingertje in mn neus de laatste tijd :')
Ik vond het echt een rotstreek! :')
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:39:02 #173
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138309844
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:36 schreef klaprooss het volgende:
Nikki daar ben je dan! Met je 2 mooie mannetjes O+

Jaa, J slaapt eindelijk als een roos! Wij zijn blij! En moe :+ .

Oooh en m'n vriendinnetje die 2 en halve week korter zwanger was dan ik is bevallen vandaag! Ik ben zo enthousiast O+! Het is zo mooi, bijzonder en :'( het krijgen van je eigen baby! Ik stuiter de nacht wel door geloof ik :+
Gefeliciteerd! Ik ben vandaag ook bij zo'n vriendin geweest; haar dochter wordt dinsdag 1, en de mijne over 2 weken O+ Nog steeds elke keer bijzonder als we die meiden naast elkaar zetten!
pi_138309887
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:23 schreef GotC het volgende:
Nikki, welkom O+ Wat gaaf om nu al die verschillen te zien tussen de 2 mennekes. O+ Hoe gaat het met jou?
En, nu kan ik het eindelijk vragen :D: Hoe zijn jullie aan de 3e naam van S. gekomen (T.hias)? Het is zo'n niet-voorkomende naam en ik ben nieuwsgierig :D
Met mij gaat het goed zolang ik in huis ben. Wandelen e.d. lukt wel, maar na 500 meter ben ik compleet uitgeput. Dat is mijn erfenis aan teveel bloedverlies. Maar met ijzerpilletjes en geduld komt het vanzelf weer goed over een tijdje. Ik mag niet klagen als ik kijk naar wat ik nu al kan in vergelijking met een week geleden.

En de derde naam van S. heb ik een beetje van jou gepikt. :@ We zochten een vernoeming naar mijn zusje (T.essa) en konden eigenlijk niets geschikts vinden. Van die naam valt gewoon niets te maken voor een jongen. En eigenlijk vond ik de naam T. helemaal tof als eerste naam maar hij kreeg een veto van man. :( Toen we geen geschikte vernoeming van T.essa konden maken mocht ik van man wel T. als 3e naam voor S. gebruiken. O+ En mijn zusje vindt de naam ook helemaal leuk. Ondanks dat het dus niet echt op de naam van mijn zusje lijkt voelt het voor ons toch als vernoeming.

quote:
2s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:27 schreef Kyara het volgende:

[..]

Oh dat geloof ik graag ja. Ik geloof dat de vorm van hun hoofdjes ook iets anders is of niet?

Ik weet bij heel veel foto's juist niet meer wie nou wie is :@
Lekker slim gedocumenteerd ook :')
Ja klopt. T. heeft een ronde bolle toet en S. een wat meer langwerpige smalle toet. :)

Ik kan me voorstellen dat jij bij jouw meiden echt het verschil niet ziet. Ik zie het verschil nog steeds niet als je foto's van je meiden post. :@
pi_138310089
Vinger van je baby in je neus, check! Met die pincetvingertje in je ooglid knijpen, ook check. Ik heb een bloeduitstorting vlak onder mijn oog door die kleine friemelvingers. Ben je wel opgeknapt LE of doet heel je neus er nog zeer van?

OMG Nikki!! O+ O+ Je bevallingsverhaal was ook al zo mooi, en dan met dit als resultaat!

Mijn kind is ziek -O- Afgelopen nacht heeft ze alleen maar liggen spoken en gillen en krijsen en huilen..ik dacht dat ik GEK werd gewoon. Moest nog aan Loj denken, dit was een 11 op de schaal van Loj :'). Vandaag overdag was ze goed te pruimen, maar du moment dat we de supermarkt uitliepen na de weekboodschappen scheet ze heel haar luier vol (zo'n lekkere dunne, die finaal langs haar luier heen lekte en een lekkere vlek in haar witte broekje maakte) en spuugde ze haar hele fles van 1.5 uur eerder eruit. Dus. Mijn baby zat onder de poep en onder de kots en toen moesten we nog in de auto naar huis. Met de ramen open gereden dus ;). Thuis lekker onder de douche geweest met papa en eenmaal fris gewassen toch wel zin in een fles. En op het moment dat ze een boertje liet, kwam weer de hele fles eruit: over haar schone slaapzak, over ons schone bed en over mij. :Y) Maargoed, vraag: ze is wel vrolijk en lief, maar heeft enorme soepogen. Geen koorts. Is er iets wat ik kan of moet doen..? Een beetje water wilde ze niet drinken.. Wat is jullie advies?

[ Bericht 1% gewijzigd door Juud-- op 29-03-2014 21:51:21 ]
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:45:45 #176
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138310094
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:40 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Met mij gaat het goed zolang ik in huis ben. Wandelen e.d. lukt wel, maar na 500 meter ben ik compleet uitgeput. Dat is mijn erfenis aan teveel bloedverlies. Maar met ijzerpilletjes en geduld komt het vanzelf weer goed over een tijdje. Ik mag niet klagen als ik kijk naar wat ik nu al kan in vergelijking met een week geleden.

En de derde naam van S. heb ik een beetje van jou gepikt. :@ We zochten een vernoeming naar mijn zusje (T.essa) en konden eigenlijk niets geschikts vinden. Van die naam valt gewoon niets te maken voor een jongen. En eigenlijk vond ik de naam T. helemaal tof als eerste naam maar hij kreeg een veto van man. :( Toen we geen geschikte vernoeming van T.essa konden maken mocht ik van man wel T. als 3e naam voor S. gebruiken. O+ En mijn zusje vindt de naam ook helemaal leuk. Ondanks dat het dus niet echt op de naam van mijn zusje lijkt voelt het voor ons toch als vernoeming.

[..]

Ja klopt. T. heeft een ronde bolle toet en S. een wat meer langwerpige smalle toet. :)

Ik kan me voorstellen dat jij bij jouw meiden echt het verschil niet ziet. Ik zie het verschil nog steeds niet als je foto's van je meiden post. :@
Zal idd wel tijd en geduld kosten, maar dat gaat helemaal goedkomen :Y En vanaf dinsdag gaat je man weer werken? Spannend!

Wat tofffff :D Stom dat je man 'm een veto had gegeven, maar gelukkig kwam het nog terug als 3e naam O+ Dacht zoiets al, stiekem :D

Klaprooss wat leuk! *O* Gaaf gevoel is dat he?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:52:18 #177
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138310381
Ah Juud, je arme meisje -O-

Oogjes wat schoonmaken met gekookt (en afgekoeld) oO< water? En verder als je je zorgen maakt of ze genoeg vocht binnenkrijgt, misschien wat extra fruit? Peer ofzo?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:53:42 #178
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138310456
Juud wat sneu -O-.. ORS misschien? Al houdt ze nu niks binnen.. dan idd extra fruit? Klinkt als een buikvirusje oid, erg naar..
pi_138310463
Welkom Nikki! Wat een prachtige jongetjes O+ Die eerste foto zo samen in dat ziekenhuisbakkie... zo knus!

LB, in je tuin!! *O* Dat moet extra lekker geweest zijn. En welke pop is het nu geworden?

Bij Lars werkte toen die houding op de buik op je arm ook heel goed. Femke heeft er volgens mij nooit zo'n last van gehad, of het was het buikslapen wat ze toch al deed dat daar ook bij hielp. Positief side-effect :)
Beterschap klaprooss! :*

Danic, hoe was jullie dag? Leuk feestje gehad?

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:01 schreef Limone het volgende:

[..]

+1 Zes dagen koorts zou voor mij wel een teken zijn dat het lichaampje wat hulp nodig heeft.

Wij hadden geen doorslaper vannacht. Jammer, maar daardoor sliep ze wel weer eens naast mij. *; Ik word daar toch zo intens gelukkig van.. Even in al haar babyboeken schrijven!
Dat. Bijna een week koorts, poeh zeg! Hoe gaat het nu, Ymme? Slaat de ab al aan?

Wij hebben ook een kinderstoel met een plankje/eigen tafeltje. Voornamelijk omdat onze eettafel een hele dikke rand heeft ivm een uitschuifmechanisme, waardoor je de kinderstoel niet half eronder kunt schuiven en ze anders dus echt vér van de tafel afzitten. Da's vragen om 3 keer per dag dweilen dan.
Hij vindt het wel erg tof he, GotC? Lekker in het zonnetje op z'n troon O+

Mijn mini draagt ook nog rompers mt 62/68. En van de H&M enkele maatjes de 74, maar die vallen klein volgens mij. Ik vind het ergens wel heel prettig dat ze niet zo hard groeit, dan past ze wat langer in de leuke kleertjes :@ O+

Shoppingspree voor Kim *O* Leuk is dat he? Shoppen voor je kleintje. Alles weer ok met oma trouwens?

En Draakje Ellie... O+ O+ O+ Die handjes!

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:20 schreef L-E het volgende:
Mijn baby heeft me vanmorgen een bloedneus bezorgd, door gewoon met veel geweld een vinger mijn neusgat in te boren terwijl ik nog half lag te slapen, dat deed pijn zeg ;( Ik spuugde ook bloed erna, het was echt niet leuk :@ Volgende keer dat hij van het bed dreigt te vallen vang ik hem dus mooi niet op, zal 'm leren :(
_O-
Tijd om nageltjes te knippen? Femke heeft soms ook van die mesjes aan haar vingertjes.. (En tegenwoordig dus ook mesjes in haar mondje. Regelmatig wondjes hier)

Beterschap, Juud! Laten sabbelen op een nat washandje voor extra vocht?

Ik had vanmiddag even me-time O+ Ben naar de kapper geweest, flink stuk eraf en high- en lowlights laten verven :) Heerlijk! Toen ik thuis kwam bleek Femke alleen wel aan het spoken te zijn geweest. Wilde niet slapen, wilde niet spelen, wilde niets. Maar wel keimoe, want vanochtend gezwommen enzo. Oplossing: in de doek bij mama op de rug! (En nu mijn haar wat korter is, trok ze daar ook wat minder aan. Ook een prettig side-effect)
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:54:10 #180
378192 -mandy-
I am who I am
pi_138310481
Beterschap Juud.

Misschien flesje verdunnen ipv bv 180/6 180/5 geven? Zo wordt de voeding verdunt en krijgt het maagje minder te verteren.

ik kom nog even mijn stoere bijna-dreumes showen.

Hij stal vanmiddag overal de show met zijn blitse zonnebril. Die hadden we gisteren gekocht en met dit mooie weer kon hij die meteen uittesten.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:55:19 #181
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138310539
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 19:26 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Spruw nog niet helemaal weg.. dus nog even door. En bij jullie?
De krampjes lijken nu even weg.. maar hij is nog misselijk. En moe! van al die krampjes..

Gelukkig GotC!
Wij schilderen ook nog ff door! Zou het kwaad kunnen als ik morgenmiddag nog n keer schilder ipv 1900 u zodat we niet hoeven overslaan met die fotodinges?

En een verse baby ooooh! Gefeliciteerd! Rammel je ook alweer? Echt belachelijk, maar ik geloof dat ik t liefst een soortje permanent een week of 25 zwanger zou zijn :') nog ff geen baby en geen laatste loodjes, maar wel dat gezellige getrappel en al gerustgesteld door echo's en zulks! maar zoals het er nu naar uit ziet gaat een nieuwe zwangerschap/baby m never nooit niet worden hierzo. :( meh. Ik hoop dat de tijd daar wat mee kan!

Nik! Daar ben je dan, met je mooie mannen!

L-e :o powerbaby! Arme jij haha

Ahw Juud! Beterschap hoor! Ik denk dat flesjes blijven aanbieden t enige is wat je kunt doen?

Shandaly me time! Heerlijk! Oma is weer n orde gelukkig, ze had ineens superlast van haar maag en buik. Arm schaap.

Mandy wat een hippe bril!

[ Bericht 2% gewijzigd door Kimpossible op 29-03-2014 22:01:05 ]
pi_138310676
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:45 schreef Juud-- het volgende:
Vinger van je baby in je neus, check! Met die pincetvingertje in je ooglid knijpen, ook check. Ik heb een bloeduitstorting vlak onder mijn oog door die kleine friemelvingers. Ben je wel opgeknapt LE of doet heel je neus er nog zeer van?

OMG Nikki!! O+ O+ Je bevallingsverhaal was ook al zo mooi, en dan met dit als resultaat!

Mijn kind is ziek -O- Afgelopen nacht heeft ze alleen maar liggen spoken en gillen en krijsen en huilen..ik dacht dat ik GEK werd gewoon. Moest nog aan Loj denken, dit was een 11 op de schaal van Loj :'). Vandaag overdag was ze goed te pruimen, maar du moment dat we de supermarkt uitliepen na de weekboodschappen scheet ze heel haar luier vol (zo'n lekkere dunne, die finaal langs haar luier heen lekte en een lekkere vlek in haar witte broekje maakte) en spuugde ze haar hele fles van 1.5 uur eerder eruit. Dus. Mijn baby zat onder de poep en onder de kots en toen moesten we nog in de auto naar huis. Met de ramen open gereden dus ;). Thuis lekker onder de douche geweest met papa en eenmaal fris gewassen toch wel zin in een fles. En op het moment dat ze een boertje liet, kwam weer de hele fles eruit: over haar schone slaapzak, over ons schone bed en over mij. :Y) Maargoed, vraag: ze is wel vrolijk en lief, maar heeft enorme soepogen. Geen koorts. Is er iets wat ik kan of moet doen..? Een beetje water wilde ze niet drinken.. Wat is jullie advies?
Vocht blijven aanbieden. in een flesje, een tuitbeker, een open beker, een nat washandje, een waterijsje, wat ze ook maar wil. Lekker vertroetelen, maar dat doe je uiteraard al. Veel beterschap!

Ik ben het wel weer te boven. Alleen die metalige bloedsmaak achterin je keel is ranzig man :')
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:58:53 #183
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138310709
Kim, hoezo niet? :o ;(

D _O_ 8-) stoertje!!

Shandaly, een fijne dag dus! En ook wel tof natuurlijk dat Femke dan zo lekker tot rust komt bij je in de doek O+

Oh en t is deze pop geworden:
SPOILER
E werd helemaal gek in de speelgoedwinkel _O- "Oh! Oh! OOH!!" O+
En ik ben bezig met een open sollicitatiebrief. ik MOET daar werken _O_
pi_138310727
Ah thanks meiden, goede tips! Als ze wakker wordt geef ik indd maar een verdund flesje. Ze heeft vanmorgen en vanmiddag goed gedronken en lekker een peer gegeten, dus ze heeft redelijk wat vocht binnengekregen, maar daar kan ik dan morgen mee doorgaan als ze nog steeds ziekig is. En dat washandje vind ik ook een goede suggestie!

Shan: heeeerlijk, me-time! Ik zag op je FB ook een foto foto van Lars in de doek, je hebt de slag van het rugdragen helemaal te pakken sinds de meet he!

Haha Mandy, hij vindt het zelf ook wel hip zo te zien;)

LE, ja, ik kan me er iets bij voorstellen.. getver!

Wat een mooie pop LB, niet zo'n enge Babyborn! E. had het liefst de hele winkel leeggekocht? :D

@mt 62/68-rompers van Hema: aha, jullie hebben het dus ook, dat jullie kindjes die heel lang blijven passen. Ze zijn sowieso echt zooo fijn!
pi_138310771
Juud, onze S. heeft al 2 weken prutoogjes. Meer dan telkens schoonmaken met een watje met uitgekookt water kun je niet doen. Ja, de huisarts kan er volgens mij wel iets voor voorschrijven, maar ik ben daar geen voorstander van dus ik heb het ook met L. nooit gedaan. Bij S. duren de prutoogjes nu wel lang, maar dat kan komen omdat de traanbuisjes soms nog niet open zijn bij minibaby's. Althans, dat zei mijn huisarts toen ze hier was om de heupjes van de jongens te controleren.

Beterschap voor je meisje.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:01:50 #186
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138310853
Ohja, E kreeg vanmiddag een likje van mijn ijsje; eerst een gekke blik omdat t zo koud was, maar toen wilde ze toch nog wel een likje :9 En toen nog een, en toen greep ze met 2 handjes het hoorntje vast en stak ze mn bijna achter in dr keel zo lekker vond ze het _O- :Y)

Ik heb maar gauw 'eerlijk delen' gedaan, en zelf flinke likken genomen zodat ie snel op was. En toen ging ze weer lekker verder met dr soepstengeltje O+
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:02:40 #187
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138310897
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:59 schreef Juud-- het volgende:
Wat een mooie pop LB, niet zo'n enge Babyborn! E. had het liefst de hele winkel leeggekocht? :D

Zij, maar ik ook! Mooi spul allemaal man! _O_ O+ :9 *O*
pi_138310916
:* Juud voor je slechte nacht en je zieke meisje!

En nu sluip ik snel weer weg hier ;)
pi_138310939
Als het wat wordt met je sollicitatie, moet je maar een medewerkerskorting bedingen ;)
pi_138310962
Loj! Jij stiekeme lurkert :D Thanks! (heb je een alert op 'Loj' ofzo ;))
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:06:06 #191
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138311069
Wat een leuke pop LB! Wat is het merk?
En lekker ijsje :9
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:07:02 #192
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138311122
LB:

SPOILER
En ijsjes! Kind heeft groot gelijk :D

Oh Enneuh nik, ik vind echt dat je jongens en L. Zo duidelijk broertjes en zusje zijn O+

[ Bericht 9% gewijzigd door Kimpossible op 29-03-2014 22:11:37 (Toch ff in spoiler ) ]
pi_138311134
Ik rammel de pan uit en J is er net! Belachelijk O+ !
Vind het zo bijzonder en idd zonder de laatste loodjes zou ik zo nog 6keer zwanger willen zijn en willen bevallen. Het moment net na de bevalling en de eerste nacht O+!

En idd Kim waarom zit dat er niet in? Wil je dat kwijt :@?

Oeh dat weet ik niet, misschien een klein beetje behandelen en jij je tepels wel goed? Hier merk ik dat J meer en langer af geeft dan ik doe. :+
♥ J & S
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:09:33 #194
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138311256
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:06 schreef Kyara het volgende:
Wat een leuke pop LB! Wat is het merk?
En lekker ijsje :9
Corolle! Een Frans merk, en ik ben echt helemaal weg van de gezichtjes (voornamelijk van de getinte poppen overigens, maar sommige blanke kopjes waren ook erg schattig.

Deze is 36 cm, en dat werd aangeraden voor wat oudere kindjes, maar ik vond 30 cm echt te klein. Daar kijk je dan later niet meer naar om denk ik, en ik wilde juist een pop voor dr kopen die ze altijd mee zal slepen O+
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:10:55 #195
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138311352
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:07 schreef klaprooss het volgende:
Ik rammel de pan uit en J is er net! Belachelijk O+ !
Vind het zo bijzonder en idd zonder de laatste loodjes zou ik zo nog 6keer zwanger willen zijn en willen bevallen. Het moment net na de bevalling en de eerste nacht O+!

En idd Kim waarom zit dat er niet in? Wil je dat kwijt :@?

Oeh dat weet ik niet, misschien een klein beetje behandelen en jij je tepels wel goed? Hier merk ik dat J meer en langer af geeft dan ik doe. :+
Klein beetje behandelen, hoe werkt dat ? D'r giecheltje is in 1 haal helemaal paars :D ik denk dat ik ff kijk hoe wit d'r tongetje morgen rond 3 nog is en dan kiezen. En mijzelf sowieso behandelen klinkt niet slecht. En dan vlug aanleggen, dan is het misschien toch een klein beetje behandeld bij haar :+
pi_138311353
Over dat rammelen, ik heb beide keren ervaren dat het gerammel met name plaats vindt de eerste 9 maanden na de bevalling. Voor mijn gevoel heeft dat echt met de hormonen te maken. :)
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:11:41 #197
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138311393
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:07 schreef Kimpossible het volgende:
Lang verhaal kort: Onzeker met een hoofdletter O.

Ah, nou dan hoop ik inderdaad met je mee dat de tijd goed zal doen :Y

Mijn vriend vond de eerste periode ook wel moeilijk soms. In een andere orde, maar gewoon het idee dat hij niks met haar kon als ze huilde, want ik kon haar immers alleen de borst geven en dat werkte altijd! Nu draait ie er echt zijn hand niet meer voor om om een halve of hele dag met haar alleen te zijn :)
pi_138311425
Oh, te laat :+. Wat jammer dat hij het zo ervaart! Misschien heeft ie gewoon wat tijd nodig? Het is niet niets, en voor papa's nog extra heftig denk ik omdat het er meer ineens is? Ik merk het hier ook dat H. wat onzekerder is in sommige dingen.

Over 2 jaar istie miss wel vergeten hoe het wennen nu is en wil die graag een zusje of broertje voor jullie meisje :)?! En wat sneu dat een jongetje hem wat angstiger maakt. Hij is al een goede meisjespapa! Dan moet een jongetje ook goed komen! maar maak dat de kat wijs waarschijnlijk :* .

Ik doe J z'n bakkes met een wattenstaafje. De eerste 2 behandelingen had ik wat minder erop gedaan van gisteren. Vandaag was hij dus goed paars en de dagen ervoor zag je het amper :+ . Idd een idee jezelf behandelen en dan snel aanleggen al droogt het hier snel op bij m'n tepels :o
♥ J & S
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:14:48 #199
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138311577
De tijd. Ik vertrouw op de tijd! En voor nu maar genieten alsof t wél de laatste keer is al.
pi_138311784
Och KP, wat jammer en rot dat je man zo onzeker is. Heb je wel het gevoel dat dat iets is waarin hij kan groeien, zodra F. wat ouder wordt en hij beter snapt wat ze wil? Zeker bij zo'n mini is het af en toe echt gokken. (Bij een ietsmindermini trouwens ook nog steeds wel, maar dan ga je verschillende huiltjes en geluidjes beter herkennen is mijn ervaring.)
pi_138311791
Wow klap, nu al aan de rammel ;) :D O+ Je hebt ook een heerlijk jongetje!

Kimpossible :* de tijd kan een hoop verschil maken ja :)

LB, welke speelgoedwinkel? Nu ben ik nieuwsgierig :D Enne, zeker doen he, die open sollicitatie, wie weet!
L-E, auw...!
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:20:22 #202
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138311915
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:18 schreef Juud-- het volgende:
Och KP, wat jammer en rot dat je man zo onzeker is. Heb je wel het gevoel dat dat iets is waarin hij kan groeien, zodra F. wat ouder wordt en hij beter snapt wat ze wil? Zeker bij zo'n mini is het af en toe echt gokken. (Bij een ietsmindermini trouwens ook nog steeds wel, maar dan ga je verschillende huiltjes en geluidjes beter herkennen is mijn ervaring.)
Ja, ik denk dat interactie key is. Als ze niet meer alleen maar naar hem huilt, maar ook om hem lacht en op dingen reageert. Nu is t vooral balanceren. Ook voor ons samen, want ik weet wél vaak de oplossing en het ie dan erg zoeken of ik wel tips moet geven of niet, want soms wordt hij daar nog onzekerder van maar ik wil m ook niet laten zwemmen (en F. Laten huilen)

Oh en klap, minder op t wattenstaafje. Duh :') oen ben ik!
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:20:37 #203
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138311933
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:18 schreef bellelena het volgende:
Wow klap, nu al aan de rammel ;) :D O+ Je hebt ook een heerlijk jongetje!

Kimpossible :* de tijd kan een hoop verschil maken ja :)

LB, welke speelgoedwinkel? Nu ben ik nieuwsgierig :D Enne, zeker doen he, die open sollicitatie, wie weet!
L-E, auw...!
Baboffel :)

Maargoed, t zal wel niet hoor, de meeste winkels hebben niet echt geld voor een extra kracht.... maar je weet maar nooit!
pi_138312236
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:20 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat interactie key is. Als ze niet meer alleen maar naar hem huilt, maar ook om hem lacht en op dingen reageert. Nu is t vooral balanceren. Ook voor ons samen, want ik weet wél vaak de oplossing en het ie dan erg zoeken of ik wel tips moet geven of niet, want soms wordt hij daar nog onzekerder van maar ik wil m ook niet laten zwemmen (en F. Laten huilen)
Ik herken het van de eerste weken hier. Ik was thuis, man ging 2 weken na de bevalling weer aan het werk. Kind was het meeste aan mij gewend en raakte een beetje in de war van papa. Wij hebben heel bewust gedaan dat man 's avonds het meeste met E. bezig was qua fles geven, in bed stoppen, enz. Ik heb hem heel concreet gevraagd of hij het vervelend vond als ik commentaar/tips gaf en dat vond hij juist niet. Daar zou je het met je vriend over kunnen hebben.. Jij geeft dan BV en dat kan hij niet overnemen, maar knuffelen en badderen en in bed stoppen kan je vriend ook. Misschien wordt hij daar iets zekerder van. En verder is het vaak een kwestie van tijd denk ik :)
pi_138312239
Oh KP ben je bekend met dunstan baby language?
Daarmee leer je de verschillende huiltjes onderscheiden. Ik heb het geleerd voor mijn werk en kan nu nog beter J. 'lezen'. Als ik andere signalen mis dan weet ik wel vaak al wat het is zodra hij huilt.

Misschien kan hij er wat mee, qua weten wat er iig aan de hand kan zijn ipv 7verschillende scenario's in z'n hoofd?
♥ J & S
pi_138312349
En je hebt de tijd toch nog, Kim?

Wij waren vandaag in het dorp van Moppert. Relaxed uitje! O+

Wat een rijkdom Nikki! Twee van zulke verse mannetjes.

Oh en GotC hoe kwamen jullie tot die naam?

Klein venijntje, die Stick!

Wat een mooie pop LB! En een mooi plan. :)
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:28:50 #207
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138312397
Ja, t is ook wennen. Vaak is weten wat er mis is pas stap 1 natuurlijk. We praten wel veel gelukkig en hij laat er ook echt geen werk voor liggen, maar bij huilen/jammeren/mopperen is t gauw paniek. Tis een faaaase haha. Die babyteam moeten we maar gauw eens uitzoeken!

En in leeftijd nog tijd zat idd! Ik ben zelf pas kind-af joh _O-
pi_138312534
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:25 schreef Juud-- het volgende:

[..]

Ik herken het van de eerste weken hier. Ik was thuis, man ging 2 weken na de bevalling weer aan het werk. Kind was het meeste aan mij gewend en raakte een beetje in de war van papa. Wij hebben heel bewust gedaan dat man 's avonds het meeste met E. bezig was qua fles geven, in bed stoppen, enz. Ik heb hem heel concreet gevraagd of hij het vervelend vond als ik commentaar/tips gaf en dat vond hij juist niet. Daar zou je het met je vriend over kunnen hebben.. Jij geeft dan BV en dat kan hij niet overnemen, maar knuffelen en badderen en in bed stoppen kan je vriend ook. Misschien wordt hij daar iets zekerder van. En verder is het vaak een kwestie van tijd denk ik :)
Dit :) En bv geven kan hij niet, maar hij kan er wel bij zijn, een glaasje drinken voor jou pakken ondertussen, de kussens voor je opschudden, de luier doen tijdens de borstwissel, etc. Inzetten op dat de bv iets van jullie drie is, aanwezig zijn tijdens voedingen maakt ook dat hij signalen beter/eerder leert lezen, is mijn ervaring, en daar hebben jullie allemaal iets aan :)
pi_138312721
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:14 schreef Kimpossible het volgende:
De tijd. Ik vertrouw op de tijd! En voor nu maar genieten alsof t wél de laatste keer is al.
Dat kan sowieso geen kwaad, genieten to the max! En wie weet mag je over een paar jaar toch nog een keertje.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:35:46 #210
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138312838
Ik ben trouwens nog steeds meestal degene die E baddert en vooral afdroogt en aankleedt daarna :') Daar heeft ze een pesthekel aan, en vriend is dan echt te langzaam _O-

Dus nu droog ik dr af, en komt hij gekke bekken trekken zodat ze is afgeleid O+
pi_138312903
Oh en trouwens! Wij zijn aan het oefenen met een flesje. Vannacht gaat H de voedingen doen. Ik heb heel de dag gekolfd, en kolf straks weer een handel af.

H. Doet de echte nacht voeding en de vroege ochtend voeding. Ik ben benieuwd of ik slaap en hij wakker gaat worden :+
♥ J & S
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:37:00 #212
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138312911
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:35 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ben trouwens nog steeds meestal degene die E baddert en vooral afdroogt en aankleedt daarna :') Daar heeft ze een pesthekel aan, en vriend is dan echt te langzaam _O-

Dus nu droog ik dr af, en komt hij gekke bekken trekken zodat ze is afgeleid O+
O+ badje doen we altijd gezellig met z'n 3tjes, heel fijn!

Spannend klap! Ik ben zoo bang voor tepel/speenverwarring met onze luie happert.. Hoop dat ik daar snel overheen ben zodat we met 6 w echt kunnen oefenen! Dat zal hem vast ook helpen als ze de fles pakt, that is :')
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:37:48 #213
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138312952
Tijd en geduld zo te lezen KP :) Lastig voor je man, vooral veel praten en overleggen wat te doen heeft hier geholpen :Y

Limone, we vonden eerst Tyas een mooie naam (gevonden op uitslagen.nl, een website met hardloopuitslagen :+), maar ons nichtje werd geboren toen ik 20wkn zwanger was met een vergelijkbare naam wb letters. Dus na veel nadenken en zoeken kwam ik op de spelling T.hias O+ Nog altijd blij mee!

Ik rammel ook klaprooss! O+ Ik wil alles: wachten op 2 streepjes, het misselijk zijn van eten én niet eten, de zenuwen voor een echo, de schopjes, mega buik, de laatste loodjes en een O+ verse baby O+. Zwijmel.
pi_138312992
GotC, hou eens op :( Ik heb net vrede met onze beslissing, laat mijn eierstokken met rust!
pi_138313019
Doen we ronde 2 ook samen GotC O+ :+
♥ J & S
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:39:18 #216
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138313032
Hoe vaak doen jullie je kindjes in bad trouwens? Klinkt als elke avond?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:39:45 #217
378192 -mandy-
I am who I am
pi_138313059
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:37 schreef GotC het volgende:
Tijd en geduld zo te lezen KP :) Lastig voor je man, vooral veel praten en overleggen wat te doen heeft hier geholpen :Y

Limone, we vonden eerst Tyas een mooie naam (gevonden op uitslagen.nl, een website met hardloopuitslagen :+), maar ons nichtje werd geboren toen ik 20wkn zwanger was met een vergelijkbare naam wb letters. Dus na veel nadenken en zoeken kwam ik op de spelling T.hias O+ Nog altijd blij mee!

Ik rammel ook klaprooss! O+ Ik wil alles: wachten op 2 streepjes, het misselijk zijn van eten én niet eten, de zenuwen voor een echo, de schopjes, mega buik, de laatste loodjes en een O+ verse baby O+. Zwijmel.
Aaaaaaaaaaargh, hou op! Ik rammel!

't Is maar goed dat ik een hormoonstaafje heb voor de komende 2,5 jaar...
pi_138313065
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:39 schreef GotC het volgende:
Twee keer per week :)
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:40:12 #219
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138313085
Sorry L-E :* en is goed klaprooss *;
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:42:31 #220
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138313221
Gotc hier gaat ze om de dag onder douche met ons (zonder zeep) of in bad. Dus telkens n dag niks, badje, dag niks, douche, dag niks, badje etc. Tenzij heel druk of geen zin, dan zit r ook wel eens een washandje tussen zonder douche of badje
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:42:34 #221
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138313223
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:39 schreef L-E het volgende:

[..]

Twee keer per week :)
Hier ook :Y

Meestal in het weekend en op mijn vrije woensdag. Ik vind t best veel tijd in beslag nemen ook dus moet er niet aan denken om t elke avond te doen :o
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:45:02 #222
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138313361
Hier ook 2, soms 3x per week. Soms douchen, soms bad :)
pi_138313451
Ik ga met Femke al twee keer per week zwemmen nu, waar ik haar ook douche met zeep en shampoo enzo, dus thuis doen we meestal hooguit nog 1 keer extra douchen...
pi_138313546
Hier ook 2 keer per week, met H in bad of met mij onder de douche O+
♥ J & S
pi_138313549
1 keer per week. Wel elke dag de voor-en de achterbips ( :') nee ik weet nog steeds niet hoe we het moeten noemen), haar gezicht, oren en nek.

Ooooooh ja! Ik wist het verhaal achter de naam heus wel!

Ik mis nog genoeg dingen niet van de zwangerschap om echt te kunnen rammelen. Als weer zwanger worden de garantie geeft dat mijn haar STOPT met uitvallen, dan zou ik echter wel meteen! Nu! Direct! zwanger willen zijn. Voor eeuwig. :')
pi_138313574
Limone, rot is dat he? Slik je al vitamine b?
pi_138313591
Whihihi voorbips.. :D :')
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:51:27 #228
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138313630
Haaruitval is stom. Het is nu pas minder aan het worden. Mja, heb ook nog maar 4 haren over nu :')
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:52:53 #229
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138313687
Wanneer begon die haaruitval bij jullie? Ik ben r een beetje bang voor, omdat het stoppen van de pil me al de helft van m'n bos heeft gekost :{
pi_138313706
Deze week rende ik juichend de slaapkamer in en riep ik hysterisch: KIJK LIEFJE MIJN HAAR IS LANG GENOEG OM NIET MEER RECHTOP TE STAAN ALS IK WAKKER WORD! waarop de baby wakker schrok dus die was iets minder blij, maar jemig, wat een KUTbijverschijnsel is dat toch :(
pi_138313747
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:50 schreef L-E het volgende:
Limone, rot is dat he? Slik je al vitamine b?
Ah dat is wel een goede!

En M. vindt het heerlijk om aan te trekken. Vanmiddag gaf ik haar door aan mijn man en toen hielt ze met zoveel passie een stuk vast, dat ze een hele streng eruit trok. }:|
pi_138313789
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:51 schreef GotC het volgende:
Haaruitval is stom. Het is nu pas minder aan het worden. Mja, heb ook nog maar 4 haren over nu :')
:D :') mental image..
pi_138313807
Wat is het evolutionaire voordeel hier eigenlijk van?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:57:07 #234
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138313852
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:52 schreef Kimpossible het volgende:
Wanneer begon die haaruitval bij jullie? Ik ben r een beetje bang voor, omdat het stoppen van de pil me al de helft van m'n bos heeft gekost :{
Het begon bij een maand of 3 geloof ik? En het houdt ook echt weer op :Y

En ik heb een kei-hippe pony nu 8-)
pi_138313908
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:56 schreef Limone het volgende:
Wat nou evolutie? Onze schepper heeft gewoon een hekel aan vrouwen, zo veel is duidelijk.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:58:53 #236
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138313928
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:56 schreef Limone het volgende:
Dat je een warm nestje kunt bouwen voor de volgende baby? :')
pi_138313959
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:58 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Dat je een warm nestje kunt bouwen voor de volgende baby? :')
MI :D!
pi_138313966
Het begon hier trouwens met vier maanden. Precies ook het moment dat die hormonen die het slaapgebrek maskeren, uitgewerkt waren. Dus brak van het niet slapen en half kaal.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 23:04:27 #239
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138314151
Ik kijk ernaar uit O+ :')
pi_138314697
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:04 schreef Kimpossible het volgende:
Ik kijk ernaar uit O+ :')
_O-

Ik las ergens dat 6 weken al kan zorgen voor fles weigeraars dus t liefst tussen de 4-6 weken oefenen. We hebben afgelopen woensdag de eerste keer fles gehad. 60cc via de fles en daarna nog aan de borst. Ging goed! Al liep de helft uit z'n bakkes tijdens het fles drinken :+ .

We hebben wel een calma speen, ook even een Avent fles geprobeerd maar dat lukte hem niet. En volgens mij (oei ik ben geen expert dus shoot me of I'm wrong) als je kindje goed aan de borst drinkt nu moet het kunnen. Maar vooral lekker oefenen wanneer jullie er klaar voor zijn :D
♥ J & S
  zaterdag 29 maart 2014 @ 23:19:57 #241
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138314809
Ik haat het echt.. heb al extreem dun, fijn en weinig haar en dan viel het nog uit ook :r
Begon met 3.5 mnd en is nu redelijk gestopt (5.5mnd).
  zaterdag 29 maart 2014 @ 23:22:23 #242
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138314917
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:17 schreef klaprooss het volgende:

[..]

_O-

Ik las ergens dat 6 weken al kan zorgen voor fles weigeraars dus t liefst tussen de 4-6 weken oefenen. We hebben afgelopen woensdag de eerste keer fles gehad. 60cc via de fles en daarna nog aan de borst. Ging goed! Al liep de helft uit z'n bakkes tijdens het fles drinken :+ .

We hebben wel een calma speen, ook even een Avent fles geprobeerd maar dat lukte hem niet. En volgens mij (oei ik ben geen expert dus shoot me of I'm wrong) als je kindje goed aan de borst drinkt nu moet het kunnen. Maar vooral lekker oefenen wanneer jullie er klaar voor zijn :D
Oef, das ook weer een dingetje dan. :') living on the edge hoor, die babytijd :+

We hebben calma, Tommee tippee en avent Natural in de kast, moet vast iets tussen zitten dat lukt. 17 april zou ik met mijn mam naar n concert gaan, maar ik weet nog niet of ik durf oO< . Ze is dan op de kop af 6 wkn, maar als we met 5 al zouden oefenen moet dat haast geen excuus zijn natuurlijk.

Heeft die van jullie ook (al) kennis gemaakt met n tut? Ik weet nog niet of ik daar aan wil..
pi_138315979
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 23:22 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Oef, das ook weer een dingetje dan. :') living on the edge hoor, die babytijd :+

We hebben calma, Tommee tippee en avent Natural in de kast, moet vast iets tussen zitten dat lukt. 17 april zou ik met mijn mam naar n concert gaan, maar ik weet nog niet of ik durf oO< . Ze is dan op de kop af 6 wkn, maar als we met 5 al zouden oefenen moet dat haast geen excuus zijn natuurlijk.

Heeft die van jullie ook (al) kennis gemaakt met n tut? Ik weet nog niet of ik daar aan wil..
Haha oeh spannend naar een concert! Ja, gewoon kijken hoe het voelt dat oefenen. Hier wilde H. ook af en toe een voeding geven, geeft hem het idee mij te helpen en gewoon toch ook op een andere manier bezig zijn met J dan dat hij nu doet.
De borst blijft op 1 hoor en het zal misschien alleen een keer in t weekend zijn dat H een voeding overneemt. Als hij werkt doe ik het wel allemaal

1keer! Ik moest echt weg op dat moment en hij wa ontroostbaar tut erin en hij was 1 min stil toen spuugde hij m uit en we geven hem nu nooit. Eigenlijk altijd een pinkje als hij wil maar een speen daar willen we ook liever niet aan. :)
♥ J & S
  zondag 30 maart 2014 @ 06:05:08 #244
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_138319541
Hoi Nikki! Met je al zó verschillende mannetjes! O+

--

LE, ik moest stiekem wel een beetje lachen. Sorry! Het klinkt wel echt pijnlijk!

--

Mini-Mandy met bril. Awww!

M. had vandaag d'r petje op. Zal later vandaag eens kijken of ik foto's ga plaatsen. Zo eerst nog maar weer even slapen.

--

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:25 schreef klaprooss het volgende:
Oh KP ben je bekend met dunstan baby language?
Daarmee leer je de verschillende huiltjes onderscheiden. Ik heb het geleerd voor mijn werk en kan nu nog beter J. 'lezen'. Als ik andere signalen mis dan weet ik wel vaak al wat het is zodra hij huilt.

Misschien kan hij er wat mee, qua weten wat er iig aan de hand kan zijn ipv 7verschillende scenario's in z'n hoofd?
Daar had ik op de negenmaandenbeurs een korte workshop van! Ze behandelden toen maar twee geluidjes, maar daar had ik op dat moment al best veel aan!

--

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:59 schreef Limone het volgende:
Het begon hier trouwens met vier maanden. Precies ook het moment dat die hormonen die het slaapgebrek maskeren, uitgewerkt waren. Dus brak van het niet slapen en half kaal.
Oh man, ik ben ook zo vreselijk in de rui. M'n haar, wat doeeee je!

En M. d'r haar valt ook uit! Ik stop juist zo graag m'n neus er lekker in, dus muhhh :(. Maar om nou alles bij elkaar te gaan rapen en dat onder m'n neus te plakken is ook weer zo wat..

--

Douchen: 2 keer per week. Één keer mee met mij, één keer met Kix.

[ Bericht 17% gewijzigd door ProjSkippy op 30-03-2014 06:28:44 ]
  zondag 30 maart 2014 @ 06:11:42 #245
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_138319552
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:36 schreef klaprooss het volgende:
Oh en trouwens! Wij zijn aan het oefenen met een flesje. Vannacht gaat H de voedingen doen. Ik heb heel de dag gekolfd, en kolf straks weer een handel af.

H. Doet de echte nacht voeding en de vroege ochtend voeding. Ik ben benieuwd of ik slaap en hij wakker gaat worden :+
En en en en?
pi_138319824
Oh nee Skip, heur haar! :'(

Pff ik ga m'n doorslaapbaby maar weer eens wakker maken. De gang naar kamertje maak ik nog steeds met verhoogde hartslag. :X
pi_138319835
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:39 schreef GotC het volgende:
Zondag tot en met donderdag.
Dan gaan ze op normale tijden naar bed. En is het na het eten in bad. En daarna naar bed.
pi_138319882
Hier hebben we de fles na vier weken regelmatig gegeven omdat ik een abo op d tandarts had op dat moment :{ en dat ging goed en ook de borst hapte ze nog steeds goed aan. Toen is op een gegeven moment een paar weken niet nodig geweest de fles te geven omdat ik gewoon altijd in de buurt was voor een voeding, en plots toen we het weer gingen proberen omdat ik weg was hadden we een flesweigeraar.. Dus mijn tip als je met de fles gaat oefenen houd dat er met regelmaat in.. (Al kan het ook gewoon wel goed gaan want de oudste dronk alles wat ie aangeboden kreeg.. :D ging daar bij Eline dus ook van uit..)

Tut hebben ze hier beiden niet/amper gehad. De oudste heel soms als ie echt overstuur was wilde dat wel eens helpen maar dan moesten we de tut wel vasthouden want anders lag ie na drie keer zuigen een meter verderop.. En Eline kon hem ook niet inhouden (wilde absoluut niet en heeft waarschijnlijk ook te maken met het flesweigeren op dat moment) en liet zich ook makkelijk anders troosten. Ze heeft wel een weekje gehad dat ze af en toe haar duimpje zocht en dat heb ik ook geprobeerd met afleiding te voorkomen en dat ging ook goed (als ze echt gewild had en ze zou niet op een andere manier af te leiden zijn of het nodig gehad hebben om te gaan slapen had ze het mogen doen hoor, maar had op dat moment het idee dat ze het niet perse nodig had)

Badderen hier een keer of twee per week. Een keer na het zwemmen in de douche en tussendoor thuis een keer in het badje of met ons in de douche. Kan niet wachten tot ze dadelijk samen met de oudste in het grote bad kan. Lijkt me zo gezellig O+
  zondag 30 maart 2014 @ 08:57:39 #249
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_138319904
Hier 2x per week in bad/douche is het beste voor haar huidje.
pi_138320064
Wij badderen 2 tot 3 keer per week. En op de niYt badder dagen doen we met de waskom (ja ik gebruik dat ding echt :D ) een washandje over toet en billen.

Oh en die haaruitval. Rampzalig was het vorige keer. :( Nu nog maar even genieten van mijn volle dos voor het feest weer begint. :Y

Wij zijn gisteren T gaan inbakeren. Hij was continue wakker door zijn eigen drukke gedoe. Tenminste dat was mijn gevoel. Hij heeft een klein beetje reflux, maar met johannesbroodpitmeel is het spugen en mondje vol melk hebben gestopt dus daarom dacht ik niet dat dat de oorzaak was. En sinds gistermiddag gaat hij in de Pacco doek van L. en hij heeft niet meer elk kwartier gehuild. We gaan dus even door met inbakeren om te zien of het echt werkt of dat het gewoon stom toeval was.
pi_138320144
LE, auw! Jeetje... Klinkt erg naar.

Mandy, wat een leuke foto!

Nikki, welkom! Wat leuk dat je echt al verschil merkt bij je knullen. En wat een andere koppies idd! S is ook donkerder dan T qua haar, of is dat de foto? Jopelijk blijft het inbakeren goed werken.

Hier ook haaruitval, begon pas bij 5 maanden :(. Het is niet mega-erg, gelukkig.

Shandaly, lekker, me-time!

Haaruitvallende baby, Skip, check! Heeft ze ook berg?

Fles hebben wij idd ook rond 6 weken aangeboden, Avent Natural. Ze heeft 45 minuten gehuild, gekrijst en geprotesteerd maar ML gaf niet op en het is sindsdien geen probleem, míts ik er niet ben. De papfles mag ik wel geven, gelukkig.

Speen heb ik pas met 4 maanden eens aangeboden. Leuk speelgoed :D maar verder wil ze 'm niet.

Ellie had ook geen enorme zuigbehoefte en dat scheelde wel!
pi_138320152
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 06:11 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

En en en en?
Dikke faal :+!

Papa werd niet echt wakker.. Ik moest zeggen dat hij een flesje moest gaan opwarmen
(van te voren verteld hoe warmen etc). Nou dat duurde hem al te lang (was ik hem oneens kwijt had ie het even kort opgewarmd in de magnetron :'() maar goed, beginnersfoutje.
J lekker drinken en was toen klaar maar kwam nog niet in slaap, ik vermoed boertjes die dwars zaten of een beetje misselijk wat hij de laatste dagen heeft. Papa dus lekker aan de gang met een onrustige baby :+. Ik viel tussen door nog wel in slaap en wilde echt niet gaan helpen ik dacht laat het hem maar zelf doen :W .

Om half 7 weer wakker vanwege een piepende baby, vriend was nog ver weg uiteraard. Toen ik zei dat hij weer een flesje moest maken vertelde hij dat de melk op was :') (dat ie dat ook niet even zegt van joh, als die komt moet je hem zelf aanleggen maar goed :+ ) Ik geloofde er niets van dus ik kijken.. staat er nog 160 cc! Dus heb ik maar het flesje warm gemaakt zodat papa nog een beetje kon dutten :'). Daarna uiteraard niet meer geslapen!

Maar! Ik krijg wel meer respect volgens mij, hij zei dat hij het super zwaar vond! Dus... we hebben er iets mee bereikt, respect en een chagrijnige vent, man man hij was net al niet te genieten :+!
En J. deed het wel super goed hoor! Gewoon van 23.00 tot 3.50 geslapen O+

En papa deed echt wel zijn best hoor :D
♥ J & S
  zondag 30 maart 2014 @ 09:44:04 #253
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138320208
:D Slaap-papa! Gelukkig hebben vrouwen dat instinct wel :+.

Hier wel een speen (ik haat het woord tut :P) gebruikt ivm grote zuigbehoefte. Maar bij 3 maanden wilde hij 'm niet meer *O* Wel duimt hij, maar dat is helemaal prima. Veel natuurlijker kan niet :s) Pink geef ik 'm ook nog af en toe.
pi_138320218
Klap _O-, die chagerijnige vent, zooo herkenbaar! Maar het klinkt als een goede eerste poging!
Alleen werd je om half 7 niet onwijs pissig? Ik kan daar zo slecht tegen, eerst niet wakker worden en dan nog klagen ook...

Oh, en Ellie is vandaag 7 maanden *O*
pi_138320253
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 09:44 schreef Cwen het volgende:
Klap _O-, die chagerijnige vent, zooo herkenbaar! Maar het klinkt als een goede eerste poging!
Alleen werd je om half 7 niet onwijs pissig? Ik kan daar zo slecht tegen, eerst niet wakker worden en dan nog klagen ook...

Oh, en Ellie is vandaag 7 maanden *O*
Haha Ja! _O- ik stond scheldend het flesje te warmen. En schelden doe ik vrijwel nooit! Hoe haalde die het in zijn hoofd! Niet wakker worden en dan ook nog eens zeggen dat er geen melk meer staat. Er stond verdorie 160 cc :X . Oh en dan er ook nog achter komen dat hij tussendoor een beetje melk had gegeven maar wel even 90 cc melk opgewarmd had en J maar 20 cc heeft gedronken, daar ging mijn 70cc met zorg gekolfde melk door de gootsteen -O- .

maar nu ben ik weer blij hoor, hij is verder heul lief O+
♥ J & S
  zondag 30 maart 2014 @ 09:52:19 #256
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_138320283
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 09:36 schreef Cwen het volgende:

Haaruitvallende baby, Skip, check! Heeft ze ook berg?

Fles hebben wij idd ook rond 6 weken aangeboden, Avent Natural.
Nop, dat niet! *afklopt*

--

Hier kwam de eerste fles met 10 weken, ook van Avent. Ze trok er gelijk draaikolken in, niieeee-jauuuwwwww (da's een raceautogeluid mensen. oO< )! Ennnn leeg.

Ze heeft vervolgens een weekend lang alleen flesjes gehad omdat Kix en ik een weekend weg ( O+ ) gingen, maar bij thuiskomst zoop ze m'n borsten ook gewoon weer leeg. *afklopt voor een eventueel volgend weekend weg.*
  zondag 30 maart 2014 @ 10:06:47 #257
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_138320457
Awww, Klap! Jammer! En dat moeten wakker maken, zo herkenbaar! Geef hem voor z'n chagerijnigheid maar een extra kop koffie.

En je zorgvuldig gekolfde melk! Ik vind dat ook altijd zo zonde. Ik heb laatst 350 cc weg kunnen spoelen, want Kix had het alvast ontdooit en daarna vergeten dat het klaarstond. En toen kwam ik uit bed en was het dus niet meer nodig. Het stond ergens achteraan in de koelkast, dus ik had het ook niet gezien. Pas toen het niet meer houdbaar was zag ik het.

Hier heeft Kix trouwens een weekend lang geholpen, twee weken geleden. Hij de voedingen tot 03.00 uur, ik dat wat daarna kwam. Dat scheelde voor mij al zoooo veel. Maar vorig weekend en dit weekend laat 'ie het 's nachts ('s ochtends is 'ie wel mijn held - vanaf het moment dat 'ie wakker is that is) afweten, want, en ik citeer, "nee, ik ben te moe". -O- Wat denk je van mij man?! En dan snapt 'ie wel dat ik ook moe ben, maar, ik citeer nog een keer "'maar jij hebt nog van die hormonen waardoor je dit aankunt." Maar goed, hij heeft óók drukke weken achter de rug. En verder is het de liefde van mijn leven hoor! Slijmslijm en zulks.

[ Bericht 5% gewijzigd door ProjSkippy op 30-03-2014 10:20:27 ]
  zondag 30 maart 2014 @ 10:28:45 #258
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_138320834
Ellie 7 maanden *O*

Hier ook een speen tot een maand of 3 ongeveer. Voor de grote zuigbehoefte toen, nu haar duimpje alleen als ze moe is.

Die papa's :+

Papa hier gaat er net zo makkelijk uit, is nu ook eigenlijk zelden nodig, maar die is dan ook al zo lang S. er is ziek thuis.
pi_138320869
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 10:06 schreef ProjSkippy het volgende:
Awww, Klap! Jammer! En dat moeten wakker maken, zo herkenbaar! Geef hem voor z'n chagerijnigheid maar een extra kop koffie.

En je zorgvuldig gekolfde melk! Ik vind dat ook altijd zo zonde. Ik heb laatst 350 cc weg kunnen spoelen, want Kix had het alvast ontdooit en daarna vergeten dat het klaarstond. En toen kwam ik uit bed en was het dus niet meer nodig. Het stond ergens achteraan in de koelkast, dus ik had het ook niet gezien. Pas toen het niet meer houdbaar was zag ik het.

Hier heeft Kix trouwens een weekend lang geholpen, twee weken geleden. Hij de voedingen tot 03.00 uur, ik dat wat daarna kwam. Dat scheelde voor mij al zoooo veel. Maar vorig weekend en dit weekend laat 'ie het 's nachts ('s ochtends is 'ie wel mijn held - vanaf het moment dat 'ie wakker is that is) afweten, want, en ik citeer, "nee, ik ben te moe". -O- Wat denk je van mij man?! En dan snapt 'ie wel dat ik ook moe ben, maar, ik citeer nog een keer "'maar jij hebt nog van die hormonen waardoor je dit aankunt." Maar goed, hij heeft óók drukke weken achter de rug. En verder is het de liefde van mijn leven hoor! Slijmslijm en zulks.
He wat jammer dat de mannen toch afhaken. En die hormonen? pff die zullen misschien er voor zorgen dat wij niet lopen te mopperen! Maar niet moe worden?
Je mag best wel ff gefrustreerd zijn hoor over het 'oh ik ben zo moe' gebeuren. Hier is H ook zo. Dan staat hij op.. zoooooo ik ben moe! Wat een nacht! En dan denk ik waarvan? Je hebt heel de nacht geslapen :') ..

Ook al zijn ze onze liefde van ons leven soms zijn ze even stom :+
♥ J & S
  zondag 30 maart 2014 @ 10:42:27 #260
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_138321058
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 10:30 schreef klaprooss het volgende:

[..]

He wat jammer dat de mannen toch afhaken. En die hormonen? pff die zullen misschien er voor zorgen dat wij niet lopen te mopperen! Maar niet moe worden?
Je mag best wel ff gefrustreerd zijn hoor over het 'oh ik ben zo moe' gebeuren. Hier is H ook zo. Dan staat hij op.. zoooooo ik ben moe! Wat een nacht! En dan denk ik waarvan? Je hebt heel de nacht geslapen :') ..

Ook al zijn ze onze liefde van ons leven soms zijn ze even stom :+
Ja, dat! "Ik zou best nog wel een uurtje kunnen slapen." Ook zo'n fijne. Terwijl ik bijna jankend de zoveelste voeding en verschoning had gedaan 's nachts terwijl ik hem door de muur heen hoorde snurken.
pi_138321211
Ooooh dat is precies waarom ik altijd de hele nacht doe. Ik word namelijk zelf zo chagrijnig van een klagende man! :X Ik de nacht + hij niet klagen = top huwelijk! ^O^

Moet wel zeggen dat onze baby daarin wel meewerkt. Als ze elke nacht zou spoken, dan zouden we denk ik een andere regeling treffen. ;)

Wij zijn vanaf vier weken flesjes gaan geven. Ik doe daar ook de druppeltjes in. Vind zo'n lepeltje zo'n gedoe. :@ Speentje heeft ze vanaf de tweede week. Tegen haar zuigbehoefte kon geen pink tegenop en ze is een goede drinker. Ik las hier ergens (volgens mij was het ook nog eens in het borstvoedingstopic :o ) dat het met die tepel-speenverwarring wel meevalt; dat baby's heus wel slim genoeg zijn.
pi_138321347
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 10:42 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Ja, dat! "Ik zou best nog wel een uurtje kunnen slapen." Ook zo'n fijne. Terwijl ik bijna jankend de zoveelste voeding en verschoning had gedaan 's nachts terwijl ik hem door de muur heen hoorde snurken.
En dan zeggen dat hij wel gemerkt had dat ik eruit moest :')
Uhuh, daarom snurkte je zo :')

En toen ik met bv gestopt was na 10 maanden, ik deed alle nachten toen, vond ik dat hij dan ook wel eens een fles kon geven s nachts... Dus maakte ik hem wel eens wakker: waarom maak je me wakker? Jij bent toch wakker, kan jij niet gaan...
*zucht *
pi_138321379
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 10:51 schreef Limone het volgende:
Ooooh dat is precies waarom ik altijd de hele nacht doe. Ik word namelijk zelf zo chagrijnig van een klagende man! :X Ik de nacht + hij niet klagen = top huwelijk! ^O^
+1! Ook als de nachten ruk zijn trouwens - dan kun je me beter helemaal niet storen :Y.
  zondag 30 maart 2014 @ 11:09:41 #264
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138321570
:* voor alle mama's met klagende mannen. Niet leuk!
  zondag 30 maart 2014 @ 11:33:53 #265
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138322133
Ohhhh mannen O+ ik heb er hier precies zo 1! En ik maar denken dat hij de enige ellendeling was :P
pi_138322188
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:20 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Baboffel :)

Maargoed, t zal wel niet hoor, de meeste winkels hebben niet echt geld voor een extra kracht.... maar je weet maar nooit!
Nou ja, ze zullen maar net iemand zoeken! Dan hebben ze jouw super enthousiaste brief toch mooi vooraan staan O+
En wat een superleuk winkeltje inderdaad!

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:36 schreef klaprooss het volgende:

Huh, maar dan moet jij toch alsnog kolven als J. gaat drinken? Dus dan ben je alsnog ook wakker?
Hihi, ik zie nu ook dat H. er helemaal niet echt wakker van werd, dus dat het sowieso niet heel erg opschoot ;)

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:49 schreef Limone het volgende:
1 keer per week. Wel elke dag de voor-en de achterbips ( :') nee ik weet nog steeds niet hoe we het moeten noemen), haar gezicht, oren en nek.

Ooooooh ja! Ik wist het verhaal achter de naam heus wel!

Ik mis nog genoeg dingen niet van de zwangerschap om echt te kunnen rammelen. Als weer zwanger worden de garantie geeft dat mijn haar STOPT met uitvallen, dan zou ik echter wel meteen! Nu! Direct! zwanger willen zijn. Voor eeuwig. :')
De zichtbare delen van het vrouwelijke geslachtsorgaan heten samen de vulva :) De binnenkant/opening (waar je later ook geslachtsgemeenschap hebt) is de vagina.
Een nette benaming is dus vulva, dat willen wij gaan gebruiken als naam voor de vrouwelijke voorkant. Klinkt net wat liever dan vagina ook en is dus anatomisch gezien ook nog eens de juiste(re) benaming :)
pi_138322231
^O^ Thanks Belle!
pi_138322363
Mijn lief klaagt gelukkig nooit, de eerste weken lukte het nog niet zo goed om de baby aan de borst te laten drinken en kolfde ik alles. Mijn lief gaf haar dan 's nachts een flesje afgekolfde melk terwijl ik voor de volgende voeding kolfde. We deden toen de nachten dus echt helemaal samen. Vanaf 8 weken lukte het aan de borst en sindsdien laat ik lief zoveel mogelijk slapen tijdens de nachtvoedingen. Hij staat dan 's ochtends met haar op zodat ik dan nog een halfuur/uurtje langer kan slapen als ik dat nodig heb. Zo zijn de taken wel fijn verdeeld vind ik. En af en toe sta ik een keertje op met haar en kan hij nog even uitslapen. Ik moet zeggen dat de nachten ook wel echt wennen, ik sta steeds vaker gewoon tegelijk op omdat ik uitgerust genoeg ben. Vannacht heeft ze trouwens maar 2x gedronken volgens mij! Dus vandaag ben ik extra uitgerust :D

Limone, ik vond het dus ook niet echt makkelijk om een fijn woord te vinden voor de voorkant. Allerlei van die 'bijnamen' vond ik niet echt geschikt of toch teveel een negatieve bijklank hebben. Nu is het woord vulva ook niet per se een woord wat men dagelijks gebruikt, maar heeft daardoor ook nog niet echt een rare bijsmaak ( :') ), ook niet bij andere mensen buiten op straat en zo (like dat ze er mee lopen te schelden bijv.). En als je het een paar maal gebruikt, dan wen je er ook wel aan en wordt het een heel normaal woord.
  zondag 30 maart 2014 @ 11:46:44 #269
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138322376
Oh! Nou snap ik denk ik ook hoe mensen aan het woord 'foef' komen!

Vulva op zn latijns ( :') ) uitgesproken, en dan wat verbasterd.

Zo fijn als je een oplossing op een vraagstuk krijgt O+
[/nerd]
pi_138322400
Haha, dat bedacht ik me ook laatst ja :D
pi_138322484
Oh ja foef stond ook nog op mijn lijstje, maar dat vind ik net weer iets voor oudere meisjes. :@ :')

Ik probeer me dan bij ieder woord te bedenken dat ze dat bijvoorbeeld ook op school gaat gebruiken (bij de kleuters) als ze er last van heeft. Dat de juf dan ook begrijpt waar ze het over heeft, i.p.v. dat ze moet raden wat haar mamachico is. :')

Piemel is zoveel makkelijker als woord. Dat kan een heel leven mee.
  zondag 30 maart 2014 @ 11:53:21 #272
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138322540
Oh en ik lees met open mond over het piepgedrag van jullie mannen :o (minus die van belle dus)

En de mijne kreeg echt een mep als ie zo onzorgvuldig met mn gekolfde melk omging :X
  zondag 30 maart 2014 @ 11:53:44 #273
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138322548
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 11:51 schreef Limone het volgende:
Oh ja foef stond ook nog op mijn lijstje, maar dat vind ik net weer iets voor oudere meisjes. :@ :')

Ik probeer me dan bij ieder woord te bedenken dat ze dat bijvoorbeeld ook op school gaat gebruiken (bij de kleuters) als ze er last van heeft. Dat de juf dan ook begrijpt waar ze het over heeft, i.p.v. dat ze moet raden wat haar mamachico is. :')

Piemel is zoveel makkelijker als woord. Dat kan een heel leven mee.
_O-
pi_138322586
hahahaha :') geniaal!
  zondag 30 maart 2014 @ 11:57:35 #275
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138322637
Ik zit even te denken welk woord ik vroeger heb geleerd. Schaamlippen denk ik :?

En later had ik t over mn kruis :') zo'n lekker niksig woord dat ik op school had geleerd.
pi_138322862
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:20 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Oh en klap, minder op t wattenstaafje. Duh :') oen ben ik!
Zo'n kleine babytje is mede door de borstvoeding en de tijd die je samen doorbrengt (als de vaders aan het werk moeten), meer op de moeder gericht, denk ik: het is nu eenmaal een beetje een symbiose. Ik zeg steeds tegen mijn vriend: wacht maar, over een paar jaar is het helemaal een papa-meisje en moet ze van mij niets meer weten. ;) .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_138322937
Die mannen! :D Hier heel af en toe een klein piepje, als hij niet in zijn hum is. Verder is mijn man doorgaans heel steunend en in de nacht vaak wat geduldiger dan ik, gek genoeg :@

Mijn familie noemt het vrouwelijk geslachtsdeel 'aapje' :') Dat je bij tante Cor blijft logeren met alle neefjes en nichtjes en dat 's morgens over de ontbijttafel vliegt of 'alle aapjes wel goed gewassen zijn' :') het is echt een wonder dat ik zo goed terecht ben gekomen!
  zondag 30 maart 2014 @ 12:09:14 #278
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138322962
Getver _O-
pi_138323070
Waar ik vooral boos om zou worden is als papa zou gaan klagen hoe moe hij is. Boehoe. Moeders zijn namelijk niet moe :{w .

Wbt benamingen, ik zou gewoon plasser zeggen. Waarom zou je er hele aparte namen voor gaan verzinnen als je bij een jongetje het dingetje ook gewoon bij zijn naam zou noemen. Idee van Belle vind ik trouwens ook een goeie.
It will set you free
pi_138323174
Oh oh die L-E! Zou daar het spelletje 'Aapje-Olifantje' vandaan komen? :o
pi_138323209
Naja, het is natuurlijk wel meer dan een plasser. Daar ligt de moeilijkheid.
pi_138323338
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 12:20 schreef Limone het volgende:
Naja, het is natuurlijk wel meer dan een plasser. Daar ligt de moeilijkheid.
Dat is zo.
Maar moeten alle onderdelen benoemd worden? Ik bedoel, plassen is toch de meest gebruikte functie. Ik heb geen idee hoor, had er zelf nog niet over nagedacht hoe het te noemen :) .
It will set you free
pi_138323360
En LE :D _O-
Hoe komen mensen erop..
It will set you free
pi_138323468
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 12:25 schreef RunForrestRun het volgende:

[..]

Dat is zo.
Maar moeten alle onderdelen benoemd worden? Ik bedoel, plassen is toch de meest gebruikte functie. Ik heb geen idee hoor, had er zelf nog niet over nagedacht hoe het te noemen :) .
Dat moet je zelf weten. :) Voor mij dekt :') plasser niet helemaal de lading.
pi_138323537
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 12:29 schreef Limone het volgende:

[..]

Dat moet je zelf weten. :) Voor mij dekt :') plasser niet helemaal de lading.
Toch gek dat het zo lastig is om daar een goeie benaming voor te vinden.
We hadden beter jongetjes kunnen krijgen :') .
It will set you free
pi_138323700
Ohja en dan vervolgens niet zo goed weten hoe zo'n piemel te wassen. Krijg je dat weer! ;)
pi_138323758
Ik heb hetzelfde als Limone, ik vind plasser als benaming ook aan de kale ( :') ) kant en ook wat plat klinken. Ik vind dat je de vrouwelijke area best met waardering mag aanspreken. Maar dat is natuurlijk maar net hoe je je daar zelf over voelt.
  zondag 30 maart 2014 @ 12:40:32 #288
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_138323778
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 11:37 schreef bellelena het volgende:

[..]

:)

Nou ja, ze zullen maar net iemand zoeken! Dan hebben ze jouw super enthousiaste brief toch mooi vooraan staan O+
En wat een superleuk winkeltje inderdaad!

[..]

Huh, maar dan moet jij toch alsnog kolven als J. gaat drinken? Dus dan ben je alsnog ook wakker?
Hihi, ik zie nu ook dat H. er helemaal niet echt wakker van werd, dus dat het sowieso niet heel erg opschoot ;)

[..]

De zichtbare delen van het vrouwelijke geslachtsorgaan heten samen de vulva :) De binnenkant/opening (waar je later ook geslachtsgemeenschap hebt) is de vagina.
Een nette benaming is dus vulva, dat willen wij gaan gebruiken als naam voor de vrouwelijke voorkant. Klinkt net wat liever dan vagina ook en is dus anatomisch gezien ook nog eens de juiste(re) benaming :)
Nu zit ik me dus te bedenken dat mijn kind ook ooit seks gaat hebben. Wat logisch is! Maar neeeee, mijn kind doet dat niet.
pi_138323784
hihi al die woordgrappen. :')
pi_138323812
Al dat omslachtige (ja, nu weten we meteen waar dat woord vandaan komt) gedoe om de intieme delen te ontwijken in gesprek vind ik trouwens ook gewoon stom :P

Proj, ik hoop dus mijn kleine dame daar op een dag ook voorzichtig in te kunnen loslaten en wil daarom al vroeg beginnen om haar zelfrespect mee te geven, ook over haar intieme delen! Zodat het een hele mooie ervaring voor haar wordt later als ze groot is :) Haar lichaam als tempel en zulks O+
  zondag 30 maart 2014 @ 12:42:53 #291
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_138323835
Hier was het vroeger "kuh-tie".
  zondag 30 maart 2014 @ 12:44:48 #292
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_138323894
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 11:46 schreef bellelena het volgende:
Mijn lief klaagt gelukkig nooit, de eerste weken lukte het nog niet zo goed om de baby aan de borst te laten drinken en kolfde ik alles. Mijn lief gaf haar dan 's nachts een flesje afgekolfde melk terwijl ik voor de volgende voeding kolfde. We deden toen de nachten dus echt helemaal samen. Vanaf 8 weken lukte het aan de borst en sindsdien laat ik lief zoveel mogelijk slapen tijdens de nachtvoedingen. Hij staat dan 's ochtends met haar op zodat ik dan nog een halfuur/uurtje langer kan slapen als ik dat nodig heb. Zo zijn de taken wel fijn verdeeld vind ik. En af en toe sta ik een keertje op met haar en kan hij nog even uitslapen. Ik moet zeggen dat de nachten ook wel echt wennen, ik sta steeds vaker gewoon tegelijk op omdat ik uitgerust genoeg ben. Vannacht heeft ze trouwens maar 2x gedronken volgens mij! Dus vandaag ben ik extra uitgerust :D

Limone, ik vond het dus ook niet echt makkelijk om een fijn woord te vinden voor de voorkant. Allerlei van die 'bijnamen' vond ik niet echt geschikt of toch teveel een negatieve bijklank hebben. Nu is het woord vulva ook niet per se een woord wat men dagelijks gebruikt, maar heeft daardoor ook nog niet echt een rare bijsmaak ( :') ), ook niet bij andere mensen buiten op straat en zo (like dat ze er mee lopen te schelden bijv.). En als je het een paar maal gebruikt, dan wen je er ook wel aan en wordt het een heel normaal woord.
Partnerruil, ik ben voor! Voor een nachtje dan.
  zondag 30 maart 2014 @ 13:10:50 #293
171422 LadyBlack
paint it black
pi_138324504
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 12:42 schreef bellelena het volgende:
Al dat omslachtige (ja, nu weten we meteen waar dat woord vandaan komt) gedoe om de intieme delen te ontwijken in gesprek vind ik trouwens ook gewoon stom :P

Proj, ik hoop dus mijn kleine dame daar op een dag ook voorzichtig in te kunnen loslaten en wil daarom al vroeg beginnen om haar zelfrespect mee te geven, ook over haar intieme delen! Zodat het een hele mooie ervaring voor haar wordt later als ze groot is :) Haar lichaam als tempel en zulks O+
+1

Mijn moeder heeft vroeger ook nooit ergens omheen gepraat. Lekker helder ^O^
  zondag 30 maart 2014 @ 13:14:50 #294
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_138324580
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 13:10 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

+1

Mijn moeder heeft vroeger ook nooit ergens omheen gepraat. Lekker helder ^O^
Ik zou eigenlijk niet meer weten hoe het mij allemaal verteld is (behalve kuh-tie). Er waren geen ooievaars, bloemkolen, melkboeren, mamachico's of weet ik het wat in ieder geval.
  zondag 30 maart 2014 @ 13:15:14 #295
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_138324587
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 12:42 schreef bellelena het volgende:

O+
  zondag 30 maart 2014 @ 13:17:07 #296
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_138324626

Komkommertijd O+
pi_138328664
Awww O+

Mijn moeder had het altijd over 'muts'. Ook niet echt handig :D
pi_138329647
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 12:39 schreef bellelena het volgende:
Ik heb hetzelfde als Limone, ik vind plasser als benaming ook aan de kale ( :') ) kant en ook wat plat klinken. Ik vind dat je de vrouwelijke area best met waardering mag aanspreken. Maar dat is natuurlijk maar net hoe je je daar zelf over voelt.
Hier is het op dit moment haar bloemetje :P of voorbillen.

Zo kwam de eerste van de week mn slaapkamer binnen: hej zal ik jou es ff mijn billen laten zien? Koekoek !!
pi_138329778
Bubseltje O+

Haha Tally, zo'n fase komt er ook nog ja :D
  zondag 30 maart 2014 @ 16:27:04 #300
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138330004
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 11:37 schreef bellelena het volgende:
De zichtbare delen van het vrouwelijke geslachtsorgaan heten samen de vulva De binnenkant/opening (waar je later ook geslachtsgemeenschap hebt) is de vagina.
Een nette benaming is dus vulva, dat willen wij gaan gebruiken als naam voor de vrouwelijke voorkant. Klinkt net wat liever dan vagina ook en is dus anatomisch gezien ook nog eens de juiste(re) benaming
^O^

ik was ook nog zoekende
  zondag 30 maart 2014 @ 16:29:50 #301
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138330103
Bubs O+!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')