abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138227036
N.a.v. de discussie in het OUD feedback topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y

En!! De uitsmijter, speciaal voor Limone *;
Sarcasme. Herken het.
pi_138227053
Spam ik toch zo het hele topic vol in mijn eentje *O*
Sarcasme. Herken het.
pi_138227192
Zeg waar zijn jullie allemaal?? :(
Sarcasme. Herken het.
pi_138227306
Het gesprek is ontzettend goed gegaan. En ik ben eigenlijk al voor 80% aangenomen. Vanaf zijn kant hing het nu op de referentie die hij meteen ging bellen. En vanaf mijn kant uiteraard het salaris. Want daar heeft hij het nog niet over gehad.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_138227430
Nou Tally, wat goed! *O* Lekker hoor! :s)
pi_138227498
Baby vond het wennen maar een half uur leuk. :P
pi_138227696
Alvast ddn beetje gefeliciteerd Tally!
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:32:47 #8
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_138227779
Ik kom hier voorzichtig om het hoekje kijken met mijn verse jongetje T.homas. Vorige week vrijdag geboren en na een lastige start sinds gister eindelijk thuis. Eerste kennismaking heeft ons geleerd dat het een baby met pit is, dus ik ben benieuwd wat de komende tijd ons gaat brengen :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oude (on)bekende.
pi_138227815
O+
pi_138228024
oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooh!

zucht

O+
pi_138228145
MUS!!! O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138228333
Jaaaaa Tally!!! Supergoed!! *O*

Limone, wat fijn dat het wennen goed ging!! Niet gek opkijken als M vandaag en morgen heel veel slaapt ;)

Oohhh T, wat een heerlijk kereltje Mus O+
Sarcasme. Herken het.
pi_138228369
Oh wacht, het wennen ging niet zo goed :') Ik lees maar half door die stomme telefoon :( Moest ze erg huilen Limone?
Sarcasme. Herken het.
pi_138228564
O+ ! Twee jongetjes Mus. Hoe gaaf! Hoe vindt T. z'n grote broer het?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:57:53 #15
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138228637
jaaaaaa Tally *O* *O*
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138228845
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:50 schreef Spirit82 het volgende:
Oh wacht, het wennen ging niet zo goed :') Ik lees maar half door die stomme telefoon :( Moest ze erg huilen Limone?
Nou ik vond je positieve benadering wel verhelderend! :D ;)

Ze moest een beetje huilen (en gillen) omdat ze het gehad had geloof ik. :@ Maar vandaag was ik er nog bij, morgen in haar eentje. Dan gaat het vast beter. :)
pi_138228941
MUS O+! Welkom

Tally *O*!

Limone! beter een half uur dan helemaal niet :+. En idd wie weet is het beter als je er niet bij bent! Spannende dag dus morgen :)

Ah mijn mini is niet in zijn hummetje.. Spruw aanwezig waardoor hij of spuugt of misselijk is/boer dwars zit. Daarbij ook heerlijke darmkrampjes :(.
Mama is een beetje op.. Maar mini geloof ik ook!
Vind het zo sneu om te zien een spugende misselijke baby! -O-
♥ J & S
pi_138229134
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:10 schreef Spirit82 het volgende:
Hier. Met nog steeds een niet al te blije baby. Over op ander voer. Dat was twee dagen leuk. Nu weer terug bij af.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_138229141
Ohhh mus watmooi!!
pi_138229306
Wat een knapperd mus. Hij lijkt op Sjaak als baby! Die keek ook zo wijs met van die kraaloogjes.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_138229389
oh trouwens.. J ziet nog steeds geel. Hij is inmiddels 4 en een halve week oud. Poept, plast en drinkt goed. Is alert wanneer hij wakker is dus maak me niet erg zorgen maar dat geel zien zit me gewoon niet lekker. Ik geef borstvoeding en dat kan er mee te maken hebben maar maar... :?

Iemand ervaring met een lange tijd geel zien bij een baby?
♥ J & S
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:21:15 #22
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138229483
Ja hoor mijnes bleef ook wel lang geel.
Hij had ook echt borstvoedingsgeelheid.
Bij mijn midi was het rond de 2 manden weg en bij mijn mini is het nu ook wel weg denk ik.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138229630
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:21 schreef Moppert het volgende:
Ja hoor mijnes bleef ook wel lang geel.
Hij had ook echt borstvoedingsgeelheid.
Bij mijn midi was het rond de 2 manden weg en bij mijn mini is het nu ook wel weg denk ik.
Oke! Fijn om te horen.. stom dat het me ineens niet lekker kan zitten!
♥ J & S
pi_138229689
quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:03 schreef Limone het volgende:

[..]

Nou ik vond je positieve benadering wel verhelderend! :D ;)

Ze moest een beetje huilen (en gillen) omdat ze het gehad had geloof ik. :@ Maar vandaag was ik er nog bij, morgen in haar eentje. Dan gaat het vast beter. :)
Aaahhhh je was erbij!! Ja als mama er is wil ze natuurlijk het liefst mama. Morgen gaat vast beter, maar neem er lekker de tijd voor :) En je bent vlakbij morgen he, dus als er iets is ben je er zo en je mag ze ook altijd bellen! Ze vindt het vast leuk!!
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:27:08 #25
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_138229698
Yep, klap! Nora heeft ook best lang wat geel gezien .. Niet knalgeel oO< Maar wel dat mensen met 6 weken geloof ik nog zeiden dat ze 'al zo'n mooi bruin kleurtje had'. Maar hier was echt (zoals de dokter zei) maar een 'zweempje' geel en daarom vonden ze bloedonderzoek niet nodig. Maar het kan denk ik nooit kwaad om even info te vragen bij de dokter als het je toch een beetje dwars zit?

Mus! Wat een schatje O+

En Tally, wat goed! *O*

Oh L-E, groeispurt, niet eens aan gedacht! Haar maat 68 broeken zijn wel ineens te kort :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:32:14 #26
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_138229882
Shandaly, wij hebben hetzelfde wbt eten. Eten ook 'exotische' dingen die ik nog niet aan Nora kan geven. En ze eet ook rond 16.30/17.00 uur terwijl wij om 19.30 uur pas eten (dan is mijn man of ik pas thuis), maar dan ligt zij al een (half)uur op bed.

Ik geef wel elke dag andere groente trouwens .. Toch nog een beetje variatie :P
pi_138229958
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:18 schreef klaprooss het volgende:
oh trouwens.. J ziet nog steeds geel. Hij is inmiddels 4 en een halve week oud. Poept, plast en drinkt goed. Is alert wanneer hij wakker is dus maak me niet erg zorgen maar dat geel zien zit me gewoon niet lekker. Ik geef borstvoeding en dat kan er mee te maken hebben maar maar... :?

Iemand ervaring met een lange tijd geel zien bij een baby?
Yep, maar randprematuur en borstvoeding werkten ook niet mee hier. Heeft ongeveer twee maanden geduurd. Paar keer nog laten prikken (op eigen initiatief) om de biliwaarde in de gaten te houden

Derde vk van de kraamweek, degene die het kraambed afsloot, wilde toch maar laten prikken. Waarde was inderdaad te hoog (joh, t was een achteraf gezien echt een kanarie) en meteen 24u onder de lamp in het ziekenhuis. Dat hielp heel goed. Maar mijhijn baby in het ziehiehiekenhuis :'( :'( :'( :'(
pi_138230041
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:33 schreef Mineola het volgende:

[..]

Yep, maar randprematuur en borstvoeding werkten ook niet mee hier. Heeft ongeveer twee maanden geduurd. Paar keer nog laten prikken (op eigen initiatief) om de biliwaarde in de gaten te houden

Derde vk van de kraamweek, degene die het kraambed afsloot, wilde toch maar laten prikken. Waarde was inderdaad te hoog (joh, t was een achteraf gezien echt een kanarie) en meteen 24u onder de lamp in het ziekenhuis. Dat hielp heel goed. Maar mijhijn baby in het ziehiehiekenhuis :'( :'( :'( :'(
He wat naar Mineola! Ik wil idd ook voor de zekerheid een keer laten prikken. Al denk ik wel dat het goed zit maar meer gewoon voor de geruststelling ofzo!
♥ J & S
pi_138231470
Tally, dat is mega! Wat heerlijk! *O*

Mus, welkom! Mag ik vragen waarom hij wat langer moest blijven of deel je dat liever niet? Wat een lieffie O+

Klap, ik zou 't zelf even laten checken - maar Ellie is nog geen minuut geel geweest dus ik vind t moeilijk in te schatten.

Ellie heeft al de hele dag dunne, heel erg stinkende poep en ze blijft naar op haar vingers sabbelen. Kijk ik in haar mond, zitten daar ineens 4! bobbels van tanden! 2 boven en 2 onder, nog niet, door maar duidelijk onderweg :o.
Home is where the O+ is...
pi_138232206
Die Ellie doet nooit eens iets op z'n elfendertigst hè? :D *O* O+
pi_138232241
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:26 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Aaahhhh je was erbij!! Ja als mama er is wil ze natuurlijk het liefst mama. Morgen gaat vast beter, maar neem er lekker de tijd voor :) En je bent vlakbij morgen he, dus als er iets is ben je er zo en je mag ze ook altijd bellen! Ze vindt het vast leuk!!
O+ :*
pi_138232274
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:40 schreef Limone het volgende:
Die Ellie doet nooit eens iets op z'n elfendertigst hè? :D *O* O+
Neuh... Niet haar stijl. Ik ben zoooo benieuwd of dat trekje blijft :D
pi_138234887
Oh my, kaylee stuitert net zo kablam van de bank af. Wel gelijk huilen en alert. Rn nu een dikke bult op haar hoofdje :(
  donderdag 27 maart 2014 @ 19:13:39 #34
27467 webspider
Fear is the mind-killer.
pi_138235243
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:32 schreef Mevr_Mus het volgende:
Ik kom hier voorzichtig om het hoekje kijken met mijn verse jongetje T.homas. Vorige week vrijdag geboren en na een lastige start sinds gister eindelijk thuis. Eerste kennismaking heeft ons geleerd dat het een baby met pit is, dus ik ben benieuwd wat de komende tijd ons gaat brengen :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mus, wat een schatje! :Y
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
  donderdag 27 maart 2014 @ 19:22:13 #35
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_138235561
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:04 schreef aapieannie het volgende:
Oh my, kaylee stuitert net zo kablam van de bank af. Wel gelijk huilen en alert. Rn nu een dikke bult op haar hoofdje :(
Awwwh! Dat was vast schrikken voor jullie allebei ;(
  donderdag 27 maart 2014 @ 19:24:19 #36
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_138235647
Wauw Cwen, 4 tegelijk?! :o
pi_138235717
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:04 schreef aapieannie het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen... Maar voel je je beter als je weet dat het ons allemaal is gebeurd? :@ Wat een schrik, schuldgevoel, je zit er nota bene naast, maar die kleintjes kunnen zoooo snel zijn! Dat heb je pas door als het je gebeurt :@ :*
Sarcasme. Herken het.
pi_138235881
Cwen, SnEllie doet dat gewoon even.. bam! ;) Wel sneu, voortanden zijn echt huge! En maak nog maar wat foto's van dat tandeloze bekkie want als ze straks lacht is het een en al tand ;)
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 27 maart 2014 @ 19:38:43 #39
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_138236205
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:26 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik durf het bijna niet te zeggen... Maar voel je je beter als je weet dat het ons allemaal is gebeurd? :@ Wat een schrik, schuldgevoel, je zit er nota bene naast, maar die kleintjes kunnen zoooo snel zijn! Dat heb je pas door als het je gebeurt :@ :*
Das waar :Y Hier is ze van het bed afgekukeld :@
pi_138236753
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 19:26 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Haha ja het moest een keer gebeuren maar toch schrik je! Ze is nu alweer helemaal de oude :)
pi_138238775
Tally! Opeens goed nieuws, wat fijn!!

Cwen, 4 tanden tegelijkertijd!?!?! Holymozes! Heeft ze er last van?

Och aapieannie, ik zou me ook wezenloos schrikken, maar dat soort dingen gebeuren. Ik was hier van de week al van slag toen E. de commode een kopstoot gaf (zelf, door keihard te liggen wippen en rollen en bewegen en allerhande drukdoenerij). En een dikke bult, aggossie! Ik kan me herinneren dat mijn moeder vroeger er vroeger een beetje boter op smeerde als ik een bult op mijn kop had.. verzachtte de pijn en de bult trok sneller weg. Of dat leek alleen maar zo, maar het werkte altijd heel heilzaam ;)

Welkom Mus, wat een snoepje!!! *rammeldebammel* O+
pi_138239472
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:45 schreef L0t.. het volgende:
Haha belle, ik vind dat altijd zo mooi om te lezen bij jullie 'een kwart banaan of 4 druiven', daar hoef ik bij J. echt niet mee aan te komen, die verslindt dat binnen 30 seconden en wil meerrrr :D

Bedoel daar verder niets mee hoor, ieder kindje z'n eigen tempo/eetpatroon maar vind het altijd zo'n grappig contrast ;).
:D Sowieso bij de geboorte al! Maar toch gaan ze ook weer zo gelijk op! Ben zo benieuwd volgende week O+

quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:35 schreef L-E het volgende:
Eten jullie zelf ook alleen aardappels en groente Shandaly? Anders kan ze makkelijk een bordje van jullie mee pikken, heb je meteen wat variatie aangebracht :)

Qua toetjes, hier bieden we alleen volle yoghurt aan, maar dat vindt meneer niet echt lekker. Andere tips die passen in ons linksdraaiend biologisch dewereldmoetgeredworden-eetpatroon :') ?
In het boek van 'Franse kinderen gooien niet met eten' staat ook een stuk over het Franse eetpatroon (wat wij herkennen want mijn lief is half Frans, vandaar ook dat wij dat boek moesten :P ). Daar bouwen ze een maaltijd meestal op in 3 stukken (gangen :P) te beginnen met salade (rauwkost), daarna warme groente (met wat aardappeltjes of rijst of pasta bijv) en dan kaas. Kaas is ook gefermenteerd en helpt dus ook mee met/gunstig voor de vertering (evenals yoghurt, wat ook op die manier bedoelt is). Een goede optie is dus ook om een beetje kaas te geven na/bij het eten! Want dat vindt ie erg lekker las ik ;)

Nog een optie is om zelf yoghurt te maken, dat is heel erg makkelijk met een my yo: http://www.bol.com/nl/p/m(...)er/9200000022808954/
Dat doen wij ook vaak, je kunt allerlei verschillende yoghurt culturen gebruiken (ook van griekse yoghurt en bulgaarse yoghurt enzo). Misschien vindt ie dat lekkerder? Wij laten onze zelfgemaakte yoghurt soms ook wat extra uitlekken, dan wordt ie nog romiger! Of een klein beetje slagroom door de melk als je het gaat maken, om hem extra vol te maken.
pi_138239477
Oh Mus wat een mooi zacht musje heb je daar. O+

Wow Cwen die Ellie toch, alles gaat vlot. Hopelijk heeft ze er niet al te veel last van.

Jeetje Aapie dat is schrikken!

Ahh kleine Nellie, morgen gaat het vast beter! :*
pi_138239642
Mus, welkom *O* Je nestje is weer gevuld, wat een leuk kuikentje!

Cwen, och ja, die tandjes, hopelijk komen ze snel door!
pi_138240131
Aaah Mus O+ heeft hij nou al blonde haartjes?

Tally *O*

L-E, Rosalie eet 's ochtends een boterham zonder korstjes (die geef ik alvast te knabbelen zodat ze niet zit te gillen om dr boterham :') ). Beleg is altijd boter, soms met hartig beleg of pindakaas.
Daarbij drinkt ze een beetje volle melk (ong 50cc)

Dan rond 10.30 slapen met een fles 120/4 Incl movicolon.
Wakker voor de lunch: boterham net als in de ochtend met beetje volle melk.

Tussendoor fruit. Soms gemakkelijk een potje, soms een part appel, een hele peer of wat banaan. Mijn kinderen zijn geen bananen kinderen.
Dan eventueel nog een koekje later op de dag.
Avondeten eet ze met de pot mee. We koken zoutloos.
Uurtje later naar bed met een fles 150/5
Om 23.00 nog 180/6.

Ze slaapt van 19.15 tot 08.00 ongeveer.

Juud, Rosalie is nooit gevallen, maar Eva is ook wel eens van de bank gegaan. En wij hebben een natuurstenen vloer. Vaak kropen haar knietjes ook sneller dan haar handen waardoor ze wel eens voorover ging. Ze heeft dat eerste jaar meerdere keren een tand door haar lip gehad..
pi_138240735
Annie, ja, het is idd schrikken maar het overkomt idd wel een keertje vermoed ik. Hier ook al twee keer van de bank gekukeld, ze kan zo van stil zitten naar een wilde uithaal gaan... En dan zijn we soms te laat. Blauwe plekken nog niet gespot, trouwens.

Ja, 4 van die dikke plekken. Ze heeft er wel last van, ja, zit de hele tijd op haar handen te kauwen en met haar vingers in haar mond te voelen, plus aan haar oortjes te pielen. Maar ze is er (nog) niet echt ziek van en ik hoop dat het zo blijft! Heb ook geen idee wanneer ze doorkomen, heb hier al gezien dat dat nog best een tijd kan duren... Ben benieuwd.

Oeh, zelf yoghurt maken, klinkt leuk!
  donderdag 27 maart 2014 @ 21:15:36 #47
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138241044
Ahh mus wat een leukerd O+

Aapie, das rot zeg ;( maar: zoals gezegd, het overkomt de beste mama!

Cwen, ik hoop dat ze maar snel doorkomen! Tandjesleed is stom.

Tally, jij kanjer! *O*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138243331
Dat gepluk en gefriemel is heel erg herkenbaar ja! De echte last is hier vooral de dagen vlak voor en net na het doorkomen, de nacht van doorkomen kan ze er dan bijna niet van slapen. Plus ik heb die paar dagen dan ook zere tepels :D De poepluiers zijn ook in de week voor het doorkomen. Het friemelen en plukken doet ze wel al langer van te voren vaak, ze voelt dan echt dat er iets 'geks' is aan d'r mondje al.

Tally *O* *O* *O*
pi_138247518
Tally wat fijn om te lezen! Ik hoop dat jullie eruit komen ^O^

En... Een mussekuiken O+ wat een ernstige blik, wat een mooie baby! Welkom :)
pi_138249189
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:10 schreef Spirit82 het volgende:
Werken (alhoewel dat niet zo'n goed excuus is, aangezien ik tussendoor ook wel eens Fok), avondeten voorbereiden, Femke haar avondeten voeren, kennismaken bij Lars z'n nieuwe school, Femke naar bed brengen, avondeten (gehaktballetje a la pizzaiola oid van bertolli... vast een gezonder alternatief voor te vinden) en daarna een 'inspiratieavond' van de Centrale oudercommissie over 'het Digi-kind' (en daarna moest deze digitale mama dus ook nog even fb en fok checken, anders kan ik niet slapen :@ Rete-interessante avond trouwens!)

Tally, wat goed!! *O* (Die referentie is toch niet dat bedrijf waar je met rechtszaak en al bent moeten vertrekken he?)

Limone, een half uur is toch ook al heel lang voor een baby? :* En daarom is het wennen, volgende keer is het vast ietsjes langer leuk...

Oh Mevr_Mus... wat een mooi kereltje! Zo'n fijn snoetje O+ O+

Klaprooss :* Heb je al iets tegen de spruw? En ziekige babies zijn ook sneu om te zien... Hoe is het met jezelf, al over de migraine heen?
Geen ervaring met gele babies trouwens, maar als je je zorgen maakt, dan bel je toch gewoon even met het CB of ha?

quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:32 schreef Sylver_ het volgende:
Shandaly, wij hebben hetzelfde wbt eten. Eten ook 'exotische' dingen die ik nog niet aan Nora kan geven. En ze eet ook rond 16.30/17.00 uur terwijl wij om 19.30 uur pas eten (dan is mijn man of ik pas thuis), maar dan ligt zij al een (half)uur op bed.

Ik geef wel elke dag andere groente trouwens .. Toch nog een beetje variatie :P
Veel variatie in groenten hier ook. Ze heeft zelfs al groenten gehad die ik zelf vrijwel nooit gegeten heb. Pompoen enzo. En ze lust alles. ALLES! *O* (Zal er nog maar van genieten, want ook positieve dingen zijn vaak een fase :X )

Zo Cwen... Die Ellie pakt het maar meteen serieus aan met tandjes krijgen he?

Och, aapieannie... wat sneu. En zelf ook flink geschrokken en een stel grijze haren erbij zeker... :* Wel in de gaten houden dat ze alert blijft he, als ze op d'r koppie is gestuiterd...

Nou... bedtijd dan maar. Veel informatie gehad vandaag om te verwerken. Welterusten! :Z
pi_138249548
Klaprooss hier heeft de oudste ook lang geel gezien. Hier ook borstvoeding en na zoveel weken (weer niet meer hoeveel is al zoooo lang geleden :'( ) zou dat over moeten zijn. En een week voor die periode om was dacht ik stellig dat hem dat niet ging worden en op de dag af na zo veel weken was het ook ineens verdwenen. Ik heb me verder geen zorgen gemaakt omdat ze bij het cb aangaven dat de tint wel mee viel. Misschien kun je daar eens vragen wat ze er van denken of het nodig is te laten prikken.

Hier ook de boventanden die op doorbreken staan en madam was al de hele dag wat huilerig.. Denk dat dat er wel wat mee te maken heeft..
  vrijdag 28 maart 2014 @ 03:53:29 #52
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_138252347
Woehoee Tally!

--

Awww Limone! Maar het zal vast steeds beter gaan!

--

Klapske! M. was ook een hele tijd geel. Voor we uit het ziekenhuis mochten hebben ze haar nog geprikt. Ze viel toen binnen de grenzen en mocht dus mee naar huis. Daar veel in het zonlicht gezet, maar het duurde echt nog heel lang tot ze d'r eigen kleurtje had. De ene dag was het erger dan de andere dag trouwens.

--

Mus! O+

--

Aapie, ach gus! :*

--

Ellie! Wat doeeee je? Met je vier tanden tegelijk!

--

Trusten maar weer! :Z
pi_138252806
Klinkt interessant dat Digikind, Shan! Ik ben benieuwd naar wat je geleerd hebt.

Aaw aapieannie :* Ik vevloek de dag waarop mijn kind van de bank/bed/trap :X snel afkloppen afdondert.

Gisteren was in het nieuws dat een kwart van de patiënten in Nederlandse brandwondencentra jonger is dan 5 jaar. :{ Ik vond dat nogal heftig veel. Ook goed om nog eens mijn eigen gedrag onder de loep te nemen. Ik ben bijvoorbeeld best wel slordig met thee. Drinken jullie afkoelde thee (met ijsblokjes) of thee uit een thermoskan? Dat werd als tip gegeven.

Mevroi heeft weer van 20:00u tot 6:00u geslapen! *O* Eén keer is toeval, twee keer is een patroon, toch? Toch?!
  vrijdag 28 maart 2014 @ 07:33:41 #54
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138252889
Hier was T. ook een echte kanarie. Is daarvoor 4 dagen achter elkaar geprikt (4x hielprik op de eerste 4 dagen van z'n leven :'(). Moest extra bijvoeden (bv en daarna nog fles afgekolfde bv) en hem indirect in het zonlicht leggen. Op dag 4 was het goed genoeg :)

Limone! Dat zijn mooie tijden *O*

Mus, wat een heerlijke vent O+ Wijze oogjes.
pi_138253326
Klap, N. was de eerste week ook heel geel, is twee keer geprikt op bili maar dat was allemaal goed.
Lag aan mijn niet-werkende tetten :'( , het arme kind kreeg niet genoeg binnen. Na bijvoeden werd het beter.
Anders een keertje naar het CB inloopspreekuur om te laten zien?

Limone, ik ben daar ook best laks in :@ Nu drink ik mijn thee altijd al lauw (want ik ben een mauwert, ik vind iets al gauw te warm) maar dan kan het vast alsnog gevaarlijk zijn. Eigenlijk zou je ze even weg moeten zetten als je iets heets drinkt.

Ik hoop trouwens voor je dat het doorslapen blijft!

N. begint geluidjes te maken O+ . Tegen ons en ook tegen de mobiel in de box. Ligt ze daar lekker te pruttelen en dan hoor je opeens heel hard "Heuw! Iew!". :D
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_138253344
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 07:17 schreef Limone het volgende:
Gisteren was in het nieuws dat een kwart van de patiënten in Nederlandse brandwondencentra jonger is dan 5 jaar. :{ Ik vond dat nogal heftig veel. Ook goed om nog eens mijn eigen gedrag onder de loep te nemen. Ik ben bijvoorbeeld best wel slordig met thee. Drinken jullie afkoelde thee (met ijsblokjes) of thee uit een thermoskan? Dat werd als tip gegeven.
Afgekoelde thee? Getver :D. We hebben hier een thermoskan, maar wij drinken dan ook Heel Veel thee.

Tegelijkertijd, als ik het kan drinken zonder blaren, kan m'n baby er ook niets meer van krijgen. Echt niet. Haar huid is wel gevoeliger, maar verbrandt niet eerder (door warmte dan hè, zon heb ik het niet over).

Ik denk dat het grootste risico toch zit in pannen kokend water, de oven en mogelijk de waterkoker. Thee op tafel houd ik in de gaten tot de eerste slok - daarna heeft ze hooguit een warme broek als ze 'm uit m'n handen trekt.

En ik had juist verwacht dat het percentage hoger zou liggen :D.
pi_138253350
F valt hier om de dag een keer van de trap eigenlijk, en ik denk ook van de bank. Dat hoort er toch een beetje bij? Vijf seconden huilen tot hij iets ziet wat z'n aandacht trekt, daar maak ik me geen zorgen over. :@
Als het echt gevaarlijk is dan is het een ander verhaal natuurlijk :X
Hij heeft wel altijd blauwe knietjes trouwens O+ Vind ik stiekem schattig/stoer. Kleine doerak O+

Klap, F zag ook geel (met 37+3 geboren) maar dat trok bij door hem in het licht te leggen voor het raam. Niet vol in de zon dus :+ maar wel op een lichte plek. Maar dat is niet altijd genoeg natuurlijk.

RFR die geluidjes zijn zo lief! O+

[ Bericht 6% gewijzigd door Suikertante op 28-03-2014 08:33:46 ]
pi_138253809
Cwen, het grootste gevaar zit m juist in hete dranken, heb ik me laten vertellen toen mijn oudste net een jaar was en een kop thee over zichzelf heen trok omdat mijn schoonzus er even niet bij nadacht dat hoog weg te zetten. We hebben hem meteen in de gootsteen gezet en gekoeld met lauw water, in het zkhs daarmee verder gegaan, en wonder boven wonder heeft hij er geen schrammetje aan over gehouden. Een engeltje op zijn schouder, want de thee kwam rechtstreeks uit de waterkoker, wat een geluk hebben we gehad. Na die ervaring ben ik wel extreem voorzichtig met hete dranken, het wordt hier standaard in de vensterbank gezet, gewoon niet op de salontafel.

Onze nacht was een 8 op de schaal van Loj trouwens. *gaap*

Tally, goed gedaan zeg, van harte!
pi_138253836
Oh, belle, fijne tips, dank je!

Mus, wat een prachtige baby zeg! O+
pi_138254079
Ik dacht vanochtend dat Femke uit haar bed gevallen was... :X Ik was nog aan het wakker worden, en hoorde Femke al brabbelen enzo. Ineens een bonk en ze was stil... :o Dus ik spring uit m'n bed, sprint naar dat kamertje, trek de deur open... en kijk recht in een hartstikke vrolijk koppie. Ze zat rechtop (op haar knietjes) bij het hoofdeind van haar bed, te spelen met spulletjes die op de commodeplank liggen. De bonk was van een stapel spullen die ze eraf getrokken had, en de stilte van de verbazing dat ze er nu niet meer bij kon... O+
(Die bedbodem moet écht omlaag! :Y )

En over het digi-kind maar in spoiler, want nogal off-topic:
SPOILER
pi_138254109
Musthave: http://www.boegemgezondheidszorg.nl/balsem/
Die meneer heeft een balsem ontwikkeld voor bij brandwonden! Wij hebben hem al heel lang in huis en werkt echt superfijn. Meteen verkoeling, trekt bijna meteen weg, geen littekens, supersnelle genezing.
Verkrijgbaar bij de DA en bij natuurdrogisterijen ook vaak.
pi_138254345
Eens met de gedachte dat je een kind moet leren omgaan met digitale media. Maar imo worden kinderen steeds eerder en steeds vaker bloot gesteld aan 'schermen' en dat vind ik geen prettige ontwikkeling. Ik zie echt te vaak dat het wordt ingezet als zoethoudertje, en dat moet niet de insteek zijn, vind ik.
pi_138254749
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 09:27 schreef L-E het volgende:
Eens met de gedachte dat je een kind moet leren omgaan met digitale media. Maar imo worden kinderen steeds eerder en steeds vaker bloot gesteld aan 'schermen' en dat vind ik geen prettige ontwikkeling. Ik zie echt te vaak dat het wordt ingezet als zoethoudertje, en dat moet niet de insteek zijn, vind ik.
+1! Ik ga wel lekker vingerverven en geitjes aaien O+
♥ J & S
pi_138255308
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 09:27 schreef L-E het volgende:
Dit!

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 09:47 schreef klaprooss het volgende:

[..]

En dit heel erg.
De vingerverf staat al in de kast en de geitjes staan aan de overkant van de weg dus dat komt goed.
:D
It will set you free
pi_138256881
quote:

[..]

*;
pi_138256943
Of geitjes verven en vingers aaien. O+
pi_138257282
quote:

[..]

Dat was 3,5 jaar geleden mijn gedachte voor Lars ook. Maar vervolgens ben ik erachter gekomen dat ik toch niet zo'n vingerverfmama ben als ik gehoopt had bij mooie plaatjes van Pinterest. En dat de kinderboerderij ook niet zo'n succes is (en verdorie altijd gesloten op maandag, nét de dag dat ik vrij ben)
Dus Lars zit best wel eens filmpjes te kijken op youtube/kindertube (en overigens kijkt ie vrijwel nooit tv) en weet hij ook ontzettend goed hoe de iPad werkt en waar de leuke spelletjes te vinden zijn. Ik heb me laatst nog verbaasd hoe handig hij was in een spelletje waar ik zelf amper uit kom.
Ook zijn interesse in getalletjes en letters en schrijven en lezen komt door youtube. En dat ie net zo makkelijk in het engels tot 100 telt en het engelse alfabet zo opdreunt heeft ie ook daar opgepikt.
Maar hij speelt ook rustig een uur met zijn klei (en maakt dan letters en cijfers van klei... "kijk mam, daar staat Lars!") En gister toen we bij zijn school gingen kennismaken stond er in de klas zo'n groot digibord... en een zandtafel. En meneer wilde bijna niet meer naar huis omdat ie zo lekker tuintjes aan het maken was bij de zandtafel!

Het 'inzetten als zoethoudertje' vind ik vaak te snel gesteld door mensen met een aversie voor beeldschermen. Ik denk dat een computer en een iPad ook wel degelijk educatieve waarde hebben, en uit het gewone dagelijks leven van nu gewoon bijna niet meer weg te denken. Het is nu eenmaal een andere tijd dan 30 jaar geleden toen wij klein waren en de computer überhaupt nog niet bestond.

en om dat toch nog enigszins on-topic te komen: Femke kijkt ook nooit tv, en eigenlijk ook nog geen filmpjes via youtube oid, maar mocht ze er straks wel interesse in tonen, dan zal ik het haar niet verbieden. Wel alles met mate natuurlijk, maar dat geldt voor alles...
pi_138257669
Dat inzetten als zoethoudertje zie ik echt gebeuren. Kinderen die de ipad of ds in hun handen geduwd krijgen, zodat 'mama even lekker iets voor zichzelf kan doen' en dan heel de dag op zo'n ding hangen. Of dat de televisie wordt aangezet zodat mama even rustig kan facebooken. Of in een restaurant zijn, en dan je zoon van 9 urenlang op de ipad laten spelen. Wat dacht je van contact maken met elkaar, we zijn in een restaurant notabene? Natuurlijk hebben die dingen educatieve waarde, absoluut, maar dat staat toch echt los van het feit dat er imo te snel naar wordt gegrepen. Ik vind dingen met mijn kind samen doen voor hem zo veel waardevoller dan zijn drang naar schermtijd.

Ik heb geen aversie jegens beeldschermen, Wel jegens hoe ze tegenwoordig als oppas lijken te fungeren, in bepaalde gezinnen die ik ken. De oudste mag hier ook op de laptop en ipad. Eens per week, het arme kind :@ MIsschien kunnen wij daar nog wel wat losser mee omgaan, maar ik weet nog niet goed of we dat willen ;)
pi_138257785
Ik neem mijn iPad altijd mee naar een restaurant. Mijn oudste vind babbelen en kleuren 10 minuten leuk maar langer moet het ook niet duren. En omdat ik de rest in het restaurant inclus mezelf een rustige avond gun om wel te genieten van het eten mag mijn dochter een filmpje kijken. Of een spelletje spelen. Waar ik dan stiekem mee meekijkt of speelt :P
pi_138257830
De jongste is weer goed gekeurd door het CB en heeft haar prikjes weer binnen. Stats weet ik ff niet omdat ik zo geschrokken was (terwijl het normaal was zei cb) van de stats van de oudste dat ik niet mee kreeg. O wacht wel! 9250 gram en 73 cm! Het kwam in eens in me op :D
pi_138258055
Ik moet bekennen dat ik weinig goede voorbeelden ken van beeldschermgebruik.
Bij mijn ouders gaat de tv aan zodra mijn broertje thuis komt. Dan blijft dat ding de hele middag aanstaan, ook als broertje naar buiten gaat. Wordt hij dan uitgezet en broertje komt terug, dan moet hij hup weer aan, als een soort achtergrondruis. Zo vervelend!

Bij schoonzus en zwager wordt de tv/laptop gebruikt zodat ze zelf niks met de kleine hoeven te doen. "Mama, zullen we kleuren/kleien/knutselen?" "Nee, mama is moe en moet even een sigaret roken, ga maar op de laptop."

Ik geloof best dat het ook educatief kan zijn en dat het handig kan zijn om de kinderen rustig te houden in bijvoorbeeld een restaurant. Maar ik ben wel bang dat als ik er niet zo streng in sta, wij ook te snel die tv te vaak aan zullen laten staan. Klinkt dat een beetje logisch?
It will set you free
  vrijdag 28 maart 2014 @ 11:55:41 #72
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138258388
Ik spreek jullie over 4 jaar wel weer over tv gebruik :D
Ik ging namelijk ook de tv zo veel mogelijk bij ze weghouden en zo makkelijk is dat toch niet.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:13:18 #73
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_138258853
Ja, hoi! Mijn baby van 3,5 maand is ontspoord. Ze rolt om van rug naar buik, net, in de box. Oh, en ik heb het keihard gemist, want ik moest weer eens zo nodig op de WC gaan zitten. oO<
pi_138259017
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:55 schreef Moppert het volgende:
Ik spreek jullie over 4 jaar wel weer over tv gebruik :D
Ik ging namelijk ook de tv zo veel mogelijk bij ze weghouden en zo makkelijk is dat toch niet.

Nou, mijn oudste is zes en het is maar net wat je ze aan went, is mijn ervaring.
pi_138259022
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:13 schreef ProjSkippy het volgende:
Ja, hoi! Mijn baby van 3,5 maand is ontspoord. Ze rolt om van rug naar buik, net, in de box. Oh, en ik heb het keihard gemist, want ik moest weer eens zo nodig op de WC gaan zitten. oO<
ZEG DAT ZE HET NOG EENS DOET! :(
pi_138259047
Het is trouwens niet zo dat ik J nooit voor de tv zou zetten maar ik wil het wel beperken. Nintendo's, iPads en al die andere gekkegeit vind ik onnodig.

En tuurlijk mag hij via de laptop youtube filmpjes kijken of een dvd'tje via de tv maar ik wil geen beeldschermverslaafd kind die zichzelf niet zou kunnen vermaken zonder tv, pc, tablet, DS en noem het maar op.
♥ J & S
pi_138259061
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:35 schreef Tally het volgende:
Ik neem mijn iPad altijd mee naar een restaurant. Mijn oudste vind babbelen en kleuren 10 minuten leuk maar langer moet het ook niet duren. En omdat ik de rest in het restaurant inclus mezelf een rustige avond gun om wel te genieten van het eten mag mijn dochter een filmpje kijken. Of een spelletje spelen. Waar ik dan stiekem mee meekijkt of speelt :P
Jouw oudste is bijna 3, dan kun je ook niet meer verwachten denk ik. Van een kind van 9 verwacht ik andere dingen.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:22:19 #78
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138259067
Skips! *O* knappe M.! En jij oen, hoe durf je te gaan plassen? }:| :P

Beeldschermgebruik: hier hoop ik dat tot een bepaalde leeftijd ook tot een minimum te beperken. Uit onderzoek is gebleken dat te vroeg te veel scherm de grove motoriek niet ten goede komt. Logisch ook, want je hoeft alleen met je vingertje te bewegen. Mijn achterneefje van anderhalf speelt ALtijd met de 'tieteloon' (telefoon) van z'n moeder en z'n oma. Als zoethoudertje. T kind probeert alles waar glas voor zit met z'n vingertje te doen bewegen en dat vind ik dus echt veel te vroeg. Anderhalf :X er komt vast een moment waarop ze 5 minuutjes per dag op de iPad mag voor ze leeftijd van 4 bereikt heeft, maar verder hoop ik inderdaad op gewoon kleuren, vingerverfen, blokken bouwen en geitjes kijken.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_138259113
Skip! Wat goed! Alleen minder dat je het gemist hebt!

Hier komen straks 2 oud klasgenootjes op kraambezoek! Even mijn blauwe spruw smurfje showen *O*
♥ J & S
pi_138259147
Ik vind het wel ontopic Shandaly. Thanks voor je samenvatting in de spoiler. Want als ik over 4 jaar met Moppert ga praten, wil ik er wel een mening over hebben en daar zoveel mogelijk naar leven.

Ik vind het een lastige discussie, want als opvoeden voorleven is, geven wij niet het voorbeeld dat ik zou willen geven. Ik zou haar dus zo goed mogelijk willen begeleiden in het schermgebruik. Het lijkt mij verschrikkelijk als ze verslaafd wordt. Aan de andere kant moeten ze nu al op de basisschool een spreekbeurt houden met Prezi of Powerpoint en simpele Excelsheets in elkaar kunnen zetten. En een spelletje spelen is ook gewoon leuk. Dat vond ik ook.

Waar nu een tablet als zoethoudertje gebruikt wordt, mocht ik een boek meenemen naar een restaurant. Ik was dan ook niet echt interactief discussiemateriaal.
pi_138259162
quote:
17s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:13 schreef ProjSkippy het volgende:
Knap hoor! Je zat toch wel met je telefoon of tablet op de wc?! :(
pi_138259179
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:22 schreef L-E het volgende:

[..]

Jouw oudste is bijna 3, dan kun je ook niet meer verwachten denk ik. Van een kind van 9 verwacht ik andere dingen.
Vertel dat mijn schoonzusje :+
Die het maar belachelijk vind.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 12:29:41 #83
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138259236
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:20 schreef L-E het volgende:
Nou, mijn oudste is zes en het is maar net wat je ze aan went, is mijn ervaring.
Absoluut voor een groot gedeelte maar als ik kijk naar hoe streng sommige wensen te zijn en wat ze als alternatief bieden :D je moet maar net een kind hebben dat blij zal worden van vingerverf en de andere alternatieven die je nu bied. Ze kijken hier alleen op vrije momenten echt tv en zijn heel veel buiten of spelen zonder tv. Maar het beeld dat ik had voor ze groter werden was toch niet helemaal correct :D

Al spelen ze hier niet met telefoon of tablet. Ze gebruiken wel de playstation om te netflixen.
Maar vorig jaar bezochten wij ieder weekend van april tot oktober een pretpark of iets anders leuks. We bieden veel entertainment naast het tv kijken. Veel park en bos etc.

Maar toch ben ik een stuk soepeler dan verwacht met de tv.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138259690
De jongste vind de tv maar niets. Speelt liever met dr blokken of poppen. Toen de oudste zo jong was zat die plakt aan de tv. Tegenwoordig staat de tv wel aan maar kijkt ze alleen nog maar naar wat ze echt interessant vind. Voor de rest bouwt ze huizen van duplo, speelt ze buiten of speelt ze met haar zusje. Beide zijn wel geinteresseert in de tablet. De jongste weet al dat je met je vinger er overheen moet swypen O+
pi_138261243
De oudste vindt Sinds een aantal maanden sesamstraat leuk en dat is het wel. Die rent liever door de kamer. En dr zus niet anders.
heel af en toe parkeer ik Rosalie in de wipstoel ook voor sesamstraat, zodat ik kan koken/tafel dekken enzo. Dat doe ik als de box niet geaccepteerd wordt.

Oh en ik ben een beetje labiel geloof ik.
vorig jaar ging ik op vrijdagochtend naar het ziekenhuis voor een inleiding. Omdat ik al zo ver gevorderd was zou ik begin van de middag we bevallen zijn, was de verwachting.
Het duurde nog tot na 18.00 toen er ineens een weeën storm kwam die anderhalf uur duurde èn eindigde in 3 persweeën en de geboorte van mijn mooie kleine meisje O+

Wat daarna gebeurde verwachte niemand, maar gelukkig zit ik hier dit nu op te schrijven en kan ik het vertellen.
omdat een jaar 365 dagen heeft is mijn meiske pas morgen jarig, maar màn! Wat een herinneringen en emoties komen er voorbij.
pi_138261420
Danic :*
  vrijdag 28 maart 2014 @ 13:52:57 #87
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_138261562
Oh leuk onderwerp ja :D.

Ik was ook tegen veel tv/andere beeldschermen. Nergens voor nodig toch? Maar als ik sta te koken is het toch wel erg fijn als die kleine even veilig een filmpje van het Zandkasteel kijkt ipv rondom mijn benen rommelt (open keuken) of (en ik quote hier Gulara) een interactieve beenwarmer speelt.

Nu vind mijn kind de iPad niet heel spannend (meer). Hij kan tegenwoordig op de bank liggen zonder dat ze er naar omkijkt. Maar heel af en toe wil ze een spelletje doen (Sago Mini apps, voor de oudere kindjes een aanrader) of een youtubefilmpje kijken (in de app Kindertubes, staan peuterliedjes met beeld... bijv. Poesje Mauw e.d.) en dat mag ook echt wel. Ze speelt veel liever buiten en dat doen we dan ook veel vaker dan binnen zitten.

Maar, ze kijkt dus meer naar beeldschermen dan ik van te voren had bedacht. En dat gaat prima zo. Geiten en schapen daarentegen vindt ze eng :') ;)

Danic :*! Jouw meisje alweer bijna 1, wow!
pi_138262720
Danic :* Ik ben nu al emo over van alles, dus ik herken het maar al te goed. Jeetje, wat is dat jaar voorbij gevlogen he?! Je kleintje, alweer 1 jaar morgen. En wat heeft ze al veel gedaan in haar korte leventje O+

Wat betreft beeldschermen heeft het denk ik ook erg te maken met hoe je daar zelf mee omgaat. Hoeveel interesse jij erin stopt bijv. dat pikt zo'n kleintje echt al heel snel op. Nin kijkt hier soms dat ene 'mama kwijt' liedje op youtube en verder staat de tv aan het eind van de middag wel eens aan op Sesamstraat. Ze kijkt dan wel stukjes, maar speelt ondertussen ook verder, of is (alsnog) gewoon interactieve beenwarmer in onze open keuken (wij staan dan te koken). Ze wil gewoon graag zijn waar wij zijn en doen wat wij doen. Als ik ga computeren terwijl zij wakker is, dan wil ze op schoot en ook toetsenborden, maar interesse in het scherm zelf heeft ze niet echt. Als ik tv kijk terwijl zij speelt, dan toont ze geen interesse in de tv, behalve als er een kinderprogramma is, dat heeft ze echt feilloos in de gaten. Maar na een paar minuten is ze alweer aan het spelen en kijkt ze alleen op als ze een interessant geluidje hoort. Nu zijn wij zelf ook niet echt beeldscherm personen, behalve veel computeren, maar dat doen we dus eigenlijk voornamelijk als zij slaapt. Zelfde geldt voor tv kijken, sinds Nin er is, zijn we blij als we een uurtje een serie kunnen kijken op een dag (avond), een film kijk ik meestal in 3 delen, verspreid over 3 avonden dus, tegenwoordig.. Heel soms kijk ik dus 's middags wel eens een film af of zo ;) maar dat vindt Nin dus dan niet interessant en vermaakt zich met zoeken naar Wampus (onze huiskabouter) of rondscharrelen op het balkon.

Samenvatting: Ik denk dat je eigen interesse in beeldschermen ook meespeelt in de hoeveelheid interesse die het bij je kind opwekt (uitzonderingen daargelaten ongetwijfeld).
pi_138263209
Hier de regel dat we alleen de laptop aan zetten als de kinderen er niet bij zijn. Dus ik post hier meestal tijdens de schooltijden van Kleuter en slaaptijden van Sticker ;) De oudste liet ik zodra het een beetje kon mee helpen in de keuken, want de namiddag is wel een bekend moment om te gaan plakken ja ;)

Danic :*
pi_138263217
N. heeft vandaag eigenlijk alleen nog maar geslapen en is heel bleek. Niet warm, eerder wat koud.
Ze drinkt wel (sinds gisteren zes ipv zeven voedingen maar wel 30 cc meer per voeding) maar ik moest haar net wel wakker maken en nu slaapt ze weer. Ik word er lichtelijk nerveus van. Wie heeft bemoedigende woorden?
It will set you free
pi_138263304
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:52 schreef RunForrestRun het volgende:
N. heeft vandaag eigenlijk alleen nog maar geslapen en is heel bleek. Niet warm, eerder wat koud.
Ze drinkt wel (sinds gisteren zes ipv zeven voedingen maar wel 30 cc meer per voeding) maar ik moest haar net wel wakker maken en nu slaapt ze weer. Ik word er lichtelijk nerveus van. Wie heeft bemoedigende woorden?
30cc extra per fles is toch al een hele fles extra? 180cc is dat. Zullen de tijden tussen de flessen ook wel iets langer worden.

En een dagje hangen kan altijd hoor. Niet gek ook met dit weer :') ene dag kan je zonder jas naar buiten en de andere kan je je winterjas weer aan.
pi_138263329
RFR, ze heeft geen koorts dus? Plast/poept ze goed?
pi_138263637
Normaal is ze tussen de flessen door wel (deels) wakker, nu heeft ze alleen nog maar gesnurkt.
Geen verhoging. Misschien gewoon een wendagje vanwege een fles minder maar wel meer voeding?

Welkom om de wereld der bezorgde moeders :')
It will set you free
pi_138263658
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 14:55 schreef Cwen het volgende:
RFR, ze heeft geen koorts dus? Plast/poept ze goed?
Plassen en poepen gaat zoals gebruikelijk.
It will set you free
pi_138263660
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:03 schreef RunForrestRun het volgende:
Normaal is ze tussen de flessen door wel (deels) wakker, nu heeft ze alleen nog maar gesnurkt.
Geen verhoging. Misschien gewoon een wendagje vanwege een fles minder maar wel meer voeding?

Welkom om de wereld der bezorgde moeders :')
En dat gaat door tot je dood :P

Lekker bemoedigend he ;)
  vrijdag 28 maart 2014 @ 15:04:24 #96
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_138263661
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:04 schreef RunForrestRun het volgende:

[..]

Plassen en poepen gaat zoals gebruikelijk.
Ik lees niet echt goed mee hier maar heeft N. prikjes gehad?
pi_138263715
Ik zou dr lekker bij me houden, RFR, als ze wat koud is. Verder geen tips. Het is idd bijna absurd waar je je allemaal zorgen om kan maken.
pi_138263765
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:04 schreef Tally het volgende:

[..]

En dat gaat door tot je dood :P

Lekker bemoedigend he ;)
Waarom vertelt niemand dat van tevoren!

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 15:04 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ik lees niet echt goed mee hier maar heeft N. prikjes gehad?
Nee, nog niet.
It will set you free
  vrijdag 28 maart 2014 @ 15:38:13 #99
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_138264758
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 12:26 schreef Limone het volgende:

[..]

Knap hoor! Je zat toch wel met je telefoon of tablet op de wc?! :(
Telefoon! Ik ben er mee verkleefd joh.

--

Danic :*.

--

RFR, jij ook een :*. Is ze in d'r nekje wel normaal warm?
pi_138265026
Oh ja, weten jullie nog dat ik zei dat we naar Elfia gaan en dat Ellie meegaat als draak? Dat ziet er zo uit O+:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')