SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oude (on)bekende.
Nou ik vond je positieve benadering wel verhelderend!quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:50 schreef Spirit82 het volgende:
Oh wacht, het wennen ging niet zo goedIk lees maar half door die stomme telefoon
Moest ze erg huilen Limone?
Hier. Met nog steeds een niet al te blije baby. Over op ander voer. Dat was twee dagen leuk. Nu weer terug bij af.quote:
Oke! Fijn om te horen.. stom dat het me ineens niet lekker kan zitten!quote:Op donderdag 27 maart 2014 16:21 schreef Moppert het volgende:
Ja hoor mijnes bleef ook wel lang geel.
Hij had ook echt borstvoedingsgeelheid.
Bij mijn midi was het rond de 2 manden weg en bij mijn mini is het nu ook wel weg denk ik.
Aaahhhh je was erbij!! Ja als mama er is wil ze natuurlijk het liefst mama. Morgen gaat vast beter, maar neem er lekker de tijd voorquote:Op donderdag 27 maart 2014 16:03 schreef Limone het volgende:
[..]
Nou ik vond je positieve benadering wel verhelderend!![]()
![]()
Ze moest een beetje huilen (en gillen) omdat ze het gehad had geloof ik.Maar vandaag was ik er nog bij, morgen in haar eentje. Dan gaat het vast beter.
Yep, maar randprematuur en borstvoeding werkten ook niet mee hier. Heeft ongeveer twee maanden geduurd. Paar keer nog laten prikken (op eigen initiatief) om de biliwaarde in de gaten te houdenquote:Op donderdag 27 maart 2014 16:18 schreef klaprooss het volgende:
oh trouwens.. J ziet nog steeds geel. Hij is inmiddels 4 en een halve week oud. Poept, plast en drinkt goed. Is alert wanneer hij wakker is dus maak me niet erg zorgen maar dat geel zien zit me gewoon niet lekker. Ik geef borstvoeding en dat kan er mee te maken hebben maar maar...![]()
Iemand ervaring met een lange tijd geel zien bij een baby?
He wat naar Mineola! Ik wil idd ook voor de zekerheid een keer laten prikken. Al denk ik wel dat het goed zit maar meer gewoon voor de geruststelling ofzo!quote:Op donderdag 27 maart 2014 16:33 schreef Mineola het volgende:
[..]
Yep, maar randprematuur en borstvoeding werkten ook niet mee hier. Heeft ongeveer twee maanden geduurd. Paar keer nog laten prikken (op eigen initiatief) om de biliwaarde in de gaten te houden
Derde vk van de kraamweek, degene die het kraambed afsloot, wilde toch maar laten prikken. Waarde was inderdaad te hoog (joh, t was een achteraf gezien echt een kanarie) en meteen 24u onder de lamp in het ziekenhuis. Dat hielp heel goed. Maar mijhijn baby in het ziehiehiekenhuis![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 27 maart 2014 16:26 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Aaahhhh je was erbij!! Ja als mama er is wil ze natuurlijk het liefst mama. Morgen gaat vast beter, maar neem er lekker de tijd voorEn je bent vlakbij morgen he, dus als er iets is ben je er zo en je mag ze ook altijd bellen! Ze vindt het vast leuk!!
Neuh... Niet haar stijl. Ik ben zoooo benieuwd of dat trekje blijftquote:Op donderdag 27 maart 2014 17:40 schreef Limone het volgende:
Die Ellie doet nooit eens iets op z'n elfendertigst hè?![]()
![]()
quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:32 schreef Mevr_Mus het volgende:
Ik kom hier voorzichtig om het hoekje kijken met mijn verse jongetje T.homas. Vorige week vrijdag geboren en na een lastige start sinds gister eindelijk thuis. Eerste kennismaking heeft ons geleerd dat het een baby met pit is, dus ik ben benieuwd wat de komende tijd ons gaat brengen
Mus, wat een schatje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sell not virtue to purchase wealth, nor Liberty to purchase power.
Awwwh! Dat was vast schrikken voor jullie allebeiquote:Op donderdag 27 maart 2014 19:04 schreef aapieannie het volgende:
Oh my, kaylee stuitert net zo kablam van de bank af. Wel gelijk huilen en alert. Rn nu een dikke bult op haar hoofdje
Ik durf het bijna niet te zeggen... Maar voel je je beter als je weet dat het ons allemaal is gebeurd?quote:Op donderdag 27 maart 2014 19:04 schreef aapieannie het volgende:
Oh my, kaylee stuitert net zo kablam van de bank af. Wel gelijk huilen en alert. Rn nu een dikke bult op haar hoofdje
Das waarquote:Op donderdag 27 maart 2014 19:26 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet te zeggen... Maar voel je je beter als je weet dat het ons allemaal is gebeurd?Wat een schrik, schuldgevoel, je zit er nota bene naast, maar die kleintjes kunnen zoooo snel zijn! Dat heb je pas door als het je gebeurt
![]()
Haha ja het moest een keer gebeuren maar toch schrik je! Ze is nu alweer helemaal de oudequote:Op donderdag 27 maart 2014 19:26 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet te zeggen... Maar voel je je beter als je weet dat het ons allemaal is gebeurd?Wat een schrik, schuldgevoel, je zit er nota bene naast, maar die kleintjes kunnen zoooo snel zijn! Dat heb je pas door als het je gebeurt
![]()
quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:45 schreef L0t.. het volgende:
Haha belle, ik vind dat altijd zo mooi om te lezen bij jullie 'een kwart banaan of 4 druiven', daar hoef ik bij J. echt niet mee aan te komen, die verslindt dat binnen 30 seconden en wil meerrrr
Bedoel daar verder niets mee hoor, ieder kindje z'n eigen tempo/eetpatroon maar vind het altijd zo'n grappig contrast.
In het boek van 'Franse kinderen gooien niet met eten' staat ook een stuk over het Franse eetpatroon (wat wij herkennen want mijn lief is half Frans, vandaar ook dat wij dat boek moestenquote:Op donderdag 27 maart 2014 13:35 schreef L-E het volgende:
Eten jullie zelf ook alleen aardappels en groente Shandaly? Anders kan ze makkelijk een bordje van jullie mee pikken, heb je meteen wat variatie aangebracht
Qua toetjes, hier bieden we alleen volle yoghurt aan, maar dat vindt meneer niet echt lekker. Andere tips die passen in ons linksdraaiend biologisch dewereldmoetgeredworden-eetpatroon?
Werken (alhoewel dat niet zo'n goed excuus is, aangezien ik tussendoor ook wel eens Fok), avondeten voorbereiden, Femke haar avondeten voeren, kennismaken bij Lars z'n nieuwe school, Femke naar bed brengen, avondeten (gehaktballetje a la pizzaiola oid van bertolli... vast een gezonder alternatief voor te vinden) en daarna een 'inspiratieavond' van de Centrale oudercommissie over 'het Digi-kind' (en daarna moest deze digitale mama dus ook nog even fb en fok checken, anders kan ik niet slapenquote:
Veel variatie in groenten hier ook. Ze heeft zelfs al groenten gehad die ik zelf vrijwel nooit gegeten heb. Pompoen enzo. En ze lust alles. ALLES!quote:Op donderdag 27 maart 2014 16:32 schreef Sylver_ het volgende:
Shandaly, wij hebben hetzelfde wbt eten. Eten ook 'exotische' dingen die ik nog niet aan Nora kan geven. En ze eet ook rond 16.30/17.00 uur terwijl wij om 19.30 uur pas eten (dan is mijn man of ik pas thuis), maar dan ligt zij al een (half)uur op bed.
Ik geef wel elke dag andere groente trouwens .. Toch nog een beetje variatie
Afgekoelde thee? Getverquote:Op vrijdag 28 maart 2014 07:17 schreef Limone het volgende:
Gisteren was in het nieuws dat een kwart van de patiënten in Nederlandse brandwondencentra jonger is dan 5 jaar.Ik vond dat nogal heftig veel. Ook goed om nog eens mijn eigen gedrag onder de loep te nemen. Ik ben bijvoorbeeld best wel slordig met thee. Drinken jullie afkoelde thee (met ijsblokjes) of thee uit een thermoskan? Dat werd als tip gegeven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Lars & Femke
+1! Ik ga wel lekker vingerverven en geitjes aaienquote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:27 schreef L-E het volgende:
Eens met de gedachte dat je een kind moet leren omgaan met digitale media. Maar imo worden kinderen steeds eerder en steeds vaker bloot gesteld aan 'schermen' en dat vind ik geen prettige ontwikkeling. Ik zie echt te vaak dat het wordt ingezet als zoethoudertje, en dat moet niet de insteek zijn, vind ik.
Dit!quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:27 schreef L-E het volgende:
Eens met de gedachte dat je een kind moet leren omgaan met digitale media. Maar imo worden kinderen steeds eerder en steeds vaker bloot gesteld aan 'schermen' en dat vind ik geen prettige ontwikkeling. Ik zie echt te vaak dat het wordt ingezet als zoethoudertje, en dat moet niet de insteek zijn, vind ik.
En dit heel erg.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:47 schreef klaprooss het volgende:
[..]
+1! Ik ga wel lekker vingerverven en geitjes aaien
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:47 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Dat was 3,5 jaar geleden mijn gedachte voor Lars ook. Maar vervolgens ben ik erachter gekomen dat ik toch niet zo'n vingerverfmama ben als ik gehoopt had bij mooie plaatjes van Pinterest. En dat de kinderboerderij ook niet zo'n succes is (en verdorie altijd gesloten op maandag, nét de dag dat ik vrij ben)quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:47 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Nou, mijn oudste is zes en het is maar net wat je ze aan went, is mijn ervaring.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:55 schreef Moppert het volgende:
Ik spreek jullie over 4 jaar wel weer over tv gebruik
Ik ging namelijk ook de tv zo veel mogelijk bij ze weghouden en zo makkelijk is dat toch niet.
ZEG DAT ZE HET NOG EENS DOET!quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:13 schreef ProjSkippy het volgende:
Ja, hoi! Mijn baby van 3,5 maand is ontspoord. Ze rolt om van rug naar buik, net, in de box. Oh, en ik heb het keihard gemist, want ik moest weer eens zo nodig op de WC gaan zitten.
Jouw oudste is bijna 3, dan kun je ook niet meer verwachten denk ik. Van een kind van 9 verwacht ik andere dingen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:35 schreef Tally het volgende:
Ik neem mijn iPad altijd mee naar een restaurant. Mijn oudste vind babbelen en kleuren 10 minuten leuk maar langer moet het ook niet duren. En omdat ik de rest in het restaurant inclus mezelf een rustige avond gun om wel te genieten van het eten mag mijn dochter een filmpje kijken. Of een spelletje spelen. Waar ik dan stiekem mee meekijkt of speelt
Knap hoor! Je zat toch wel met je telefoon of tablet op de wc?!quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:13 schreef ProjSkippy het volgende:
Ja, hoi! Mijn baby van 3,5 maand is ontspoord. Ze rolt om van rug naar buik, net, in de box. Oh, en ik heb het keihard gemist, want ik moest weer eens zo nodig op de WC gaan zitten.
Vertel dat mijn schoonzusjequote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:22 schreef L-E het volgende:
[..]
Jouw oudste is bijna 3, dan kun je ook niet meer verwachten denk ik. Van een kind van 9 verwacht ik andere dingen.
Absoluut voor een groot gedeelte maar als ik kijk naar hoe streng sommige wensen te zijn en wat ze als alternatief biedenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:20 schreef L-E het volgende:
Nou, mijn oudste is zes en het is maar net wat je ze aan went, is mijn ervaring.
30cc extra per fles is toch al een hele fles extra? 180cc is dat. Zullen de tijden tussen de flessen ook wel iets langer worden.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:52 schreef RunForrestRun het volgende:
N. heeft vandaag eigenlijk alleen nog maar geslapen en is heel bleek. Niet warm, eerder wat koud.
Ze drinkt wel (sinds gisteren zes ipv zeven voedingen maar wel 30 cc meer per voeding) maar ik moest haar net wel wakker maken en nu slaapt ze weer. Ik word er lichtelijk nerveus van. Wie heeft bemoedigende woorden?
Plassen en poepen gaat zoals gebruikelijk.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:55 schreef Cwen het volgende:
RFR, ze heeft geen koorts dus? Plast/poept ze goed?
En dat gaat door tot je doodquote:Op vrijdag 28 maart 2014 15:03 schreef RunForrestRun het volgende:
Normaal is ze tussen de flessen door wel (deels) wakker, nu heeft ze alleen nog maar gesnurkt.
Geen verhoging. Misschien gewoon een wendagje vanwege een fles minder maar wel meer voeding?
Welkom om de wereld der bezorgde moeders
Ik lees niet echt goed mee hier maar heeft N. prikjes gehad?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 15:04 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Plassen en poepen gaat zoals gebruikelijk.
Waarom vertelt niemand dat van tevoren!quote:Op vrijdag 28 maart 2014 15:04 schreef Tally het volgende:
[..]
En dat gaat door tot je dood
Lekker bemoedigend he
Nee, nog niet.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 15:04 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik lees niet echt goed mee hier maar heeft N. prikjes gehad?
Telefoon! Ik ben er mee verkleefd joh.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:26 schreef Limone het volgende:
[..]
Knap hoor! Je zat toch wel met je telefoon of tablet op de wc?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |