In Nederland ben ik gediagnosticeerd met prikkelbaar darmsyndroom, maar dat was meer hapsnap want de dokter wilde mij nooit verder laten onderzoeken. Ik was immers dik, dus dan kon ik volgens hem geen coeliakie hebben. Want mensen met coeliakie zijn altijd mager (dit is dus een inmiddels achterhaald idee, zegt mijn dokter hier). Ik heb het er lang bij gelaten, dacht dat het tussen mijn oren zat en dat was ook min of meer wat de dokter zei.quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Sterkte met dat onderzoek *ril* Maar dan weet je in ieder geval wel precies waar je aan toe bent. Heeft nooit iemand in Nederland dit uit willen zoeken? Matig hoor.
Haha nee dat leek me niet echt een aansprekende titel voor een CUL chatquote:Op donderdag 27 maart 2014 11:19 schreef Lonaa het volgende:
In mijn actieve topics staat "stoofschotels" uit de tt op een nieuwe regel eronder, waardoor ik aannam dat "pruttelende" gevolgd zou worden door "darmen" omdat we het daar over hadden.
Dat ben ik met je eens.quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:20 schreef Selestha het volgende:
[..]
Haha nee dat leek me niet echt een aansprekende titel voor een CUL chat
Ja, daar ben ik erg blij meequote:Op donderdag 27 maart 2014 11:21 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens.
Het is wel heel fijn dat je arts je serieus neemt. Dat is echt heerlijk.
Klink allemaal voorlopig positief, Vork.quote:Op donderdag 27 maart 2014 10:59 schreef Vork het volgende:
Dat ging volgens plan en verwachting. Bedrijf X is inderdaad het bedrijf waarvan ik dacht dat dat 'm wel moest zijn, ik voldoe op een klein puntje voor de rest prima aan de (standaard) vacature(tekst) en het zal toch wel gek lopen als ik niet volgende week ofzo een sollicitatiegesprek heb.
Rodekool stamppot?quote:
*rilquote:
Bij het uitzendbureau willen ze me in elk geval wel helpen/ondersteunen hiermee. Het is wel fijn dat ik in elk geval een gevoel van medewerking ervaar, in plaats van dat je als een van de vele kandidaten eigenlijk meer in de weg zit. Die markt is ook heel erg veranderd en niet echt positief jegens de werkzoekenden. Aan de andere kant, ik blijf een van de 3 of 4 kandidaten, dus mijn kans op werk komt hiermee op 25%.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:17 schreef golfer het volgende:
Klink allemaal voorlopig positief, Vork.
Zou zo fijn zijn als het eindelijk eens zou gaan lukken.
Ik blijf duimen voor je.
Nee prettig is anders, vooral omdat ik ook flink kribbig kan worden van het steeds kramp hebben. Gelukkig is staat Lief erachter en is hij bereidt het te ondergaan voor mijn gezondheidquote:Op donderdag 27 maart 2014 12:18 schreef golfer het volgende:
En vervelend dat je voor die onderzoeken tijdelijk weer gluten moet gaan eten, Selstha.
De onderzoeken op zich zijn ook al niet leuk.
Omdat het problemen geeft op werk en in meerdere andere dingen. Ik heb bijvoorbeeld heel veel slaap nodig, zo'n 10 uur per nacht. En na een jaar zijn nog niet al mijn klachten verdwenen; het beinvloed mijn stemming bijvoorbeeld sterk. Ik doe het niet om iets te bewijzen, ik doe het omdat ik nog steeds niet 100% functioneer en we willen uitvinden wat er aan de hand is. Als het bijvoorbeeld echt coeliakie is, moet ik zelfs contact met kruimels brood vermijden. Nu doe ik dat nog niet. Misschien veroorzaakt dat de blijvende klachten, of er is toch iets anders aan de hand. Dat proberen we nu uit te vindenquote:Op donderdag 27 maart 2014 13:04 schreef AnneX het volgende:
Maar...maar....Selestha....
Als jij je nu goed voelt na een jaar en in balans met je aangepaste levenswijze,
waarom zou je dan vervelend en pijnlijk onderzoek ondergaan om te " bewijzen" dat je goed bezig bent.
All for evidence-based?
Hmmm....daar heb ik nooit over nagedacht, maar op zich wel een tof idee. Hoeveel rucola op hoeveel aardappelen gebruik je dan?quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:20 schreef Lonaa het volgende:
Morgen eten we rucolastamppot met gerookte makreel. Ben benieuwd.
Oeh.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:10 schreef PdeHoog het volgende:
Net een zak chocolade druppels gehaald. Binnenkort eens experimenteren met chocola tempereren en bonbons maken
Ow, er zijn nog " rest" verschijnselen om te duiden.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:07 schreef Selestha het volgende:
[..]
Omdat het problemen geeft op werk en in meerdere andere dingen. Ik heb bijvoorbeeld heel veel slaap nodig, zo'n 10 uur per nacht. En na een jaar zijn nog niet al mijn klachten verdwenen; het beinvloed mijn stemming bijvoorbeeld sterk. Ik doe het niet om iets te bewijzen, ik doe het omdat ik nog steeds niet 100% functioneer en we willen uitvinden wat er aan de hand is. Als het bijvoorbeeld echt coeliakie is, moet ik zelfs contact met kruimels brood vermijden. Nu doe ik dat nog niet. Misschien veroorzaakt dat de blijvende klachten, of er is toch iets anders aan de hand. Dat proberen we nu uit te vinden
Wat ik heel lekker vind is met paksoy, tauge, gebakken spekjes en rode paprikaquote:
Herkenbaarquote:Op donderdag 27 maart 2014 13:04 schreef Myraela het volgende:
Wat is het toch lastig om voor een hele week te bedenken wat je wilt eten. Waar ik elke week sowieso 7 nieuwe recepten wil proberen. En geen onbeperkt budget heb.
Deze week in ieder geval dumplings, ei-potje uit de oven en crème brûlée.
Ook herkenbaar.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
HerkenbaarMaar ook P's probleem, ik wil wel bakken, maar heb geen afzetmarkt voor de baksels en mijn heupen zijn al breed genoeg.
Oh nee, dan krijg ik vreemden over de vloerquote:Op donderdag 27 maart 2014 13:19 schreef Vork het volgende:
En hoe populair is Thuisafgehaald bij jullie in de buurt dan?
Elke verjaardag roep ik dan ook dat ik de taarten wel maak!quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:20 schreef Myraela het volgende:
Ook herkenbaar.Al bak ik dan gewoon voor mijn vriend zijn collega's. En verder gebruik ik elk excuus. Naar de schoonfamilie, naar mijn moeder, naar vrienden.
Ik vind het behoorlijk tegen vallen, maar ik woon dan ook niet in het beste gedeelte van Rotterdam. Misschien heeft dat er mee te maken. Daarbij vind ik het ook wel een beetje eng, misschien vinden andere mensen het wel helemaal niets.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:19 schreef Vork het volgende:
En hoe populair is Thuisafgehaald bij jullie in de buurt dan?
Ik heb mijn moeder vast uitgenodigd voor pasen. Ik heb niets met pasen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Elke verjaardag roep ik dan ook dat ik de taarten wel maak!
En hè?quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:21 schreef Isabeau het volgende:
Oh nee, dan krijg ik vreemden over de vloer
Uhm. Geen idee. Ik kwam op het idee door dit:quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:09 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hmmm....daar heb ik nooit over nagedacht, maar op zich wel een tof idee. Hoeveel rucola op hoeveel aardappelen gebruik je dan?
Oooh, goed ideeeeee!!!quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat ik heel lekker vind is met paksoy, tauge, gebakken spekjes en rode paprika
Echt heel lente-fris!
Ja dat denk ik ook altijdquote:Op donderdag 27 maart 2014 13:24 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb mijn moeder vast uitgenodigd voor pasen. Ik heb niets met pasen.Maar het is een excuus om lekkere brunch-hapjes te maken.
Inderdaad.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:30 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja dat denk ik ook altijdIeder excuus is goed genoeg voor een tafel vol lekkers
Ja het schijnt heel gezond te zijn om af te vallen, zelfs als je nog niet in je ideale BMI zit. Daar ben ik ook nog niet, maar na het onderzoek etc hoop ik daar wel te gaan komenquote:Op donderdag 27 maart 2014 13:16 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ow, er zijn nog " rest" verschijnselen om te duiden.
In ieder geval al goed bezig gegaan met positief resultaat.
Ooit een uitgebreide bijscholing gevolgd door een pief/ medisch hoogleraar, die onze beroepsgroep vertelde dat per 5 kg. verlies in ( overtollige) kilo's, het lichaam positief reageerde in aanpassen en normaliseren.
Oei, eng.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:21 schreef Isabeau het volgende:
Oh nee, dan krijg ik vreemden over de vloer
Hier is het vrij populair en ik heb ook wel eens wat afgehaald. Het gekke is dat ik het ook nog steeds wel eng vind om eten voor anderen te maken. Ookal ben ik gewend om voor 30 man te koken en is 150 ook gelukt, als je dan toch iets in elkaar moet draaien voor een paar mensen die het alleen op komen halen, dan lijkt het alsof het ineens puur en alleen om het eten gaat. Ze betalen er tenslotte voor en hebben een verwachting. Misschien is dat nog wel het allerlastigst, want ik weet aan het begin van de rit nog helemaal niet hoe het uiteindelijk uit gaat pakken. Ik bak ook niet zoveel, dus kan dat doorgaans niet zoveel kwaad.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:24 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het behoorlijk tegen vallen, maar ik woon dan ook niet in het beste gedeelte van Rotterdam. Misschien heeft dat er mee te maken. Daarbij vind ik het ook wel een beetje eng, misschien vinden andere mensen het wel helemaal niets.
Ik kreeg laatst wel een verzoek voor mijn kroketten.Die had ik best willen maken, maar ze zouden dan net de onkosten vergoeden. En ik ben daar echt onwijs lang mee bezig. Zou dan wel zelf kroketten overhouden, maar mijn frituur is net kapot gegaan.
Anyhow, die stonden er ook echt al een jaar op.
Goed om te wetenquote:Op donderdag 27 maart 2014 13:16 schreef AnneX het volgende:
Ooit een uitgebreide bijscholing gevolgd door een pief/ medisch hoogleraar, die onze beroepsgroep vertelde dat per 5 kg. verlies in ( overtollige) kilo's, het lichaam positief reageerde in aanpassen en normaliseren.
Hmmm.....paksoy rauw? Receptje?quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat ik heel lekker vind is met paksoy, tauge, gebakken spekjes en rode paprika
Echt heel lente-fris!
Er is geen receptje, dit is gewoon iets wat ik wel eens maak. En ja, paksoy net als rauwe andijvie toevoegen. Taugé op het laatst. Soms bak ik de paprika, soms niet.quote:
quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er is geen receptje, dit is gewoon iets wat ik wel eens maak. En ja, paksoy net als rauwe andijvie toevoegen. Taugé op het laatst. Soms bak ik de paprika, soms niet.
You must be kidding....quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:14 schreef golfer het volgende:
De gemeente Bloemendaal is bezig het al zo bescheiden gemeentehuis te verbouwen...er blijft niks van over.
Dit was het:
[ afbeelding ]
en dit is er momenteel van over:
[ afbeelding ]
Helaas niet.quote:
Idd.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:37 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind überhaupt dat gemeentebesturen snel kiezen voor nieuwe, mooiere, grotere, duurdere gemeentehuizen (immers je werkplek en het is makkelijk andermans geld uit te geven). Echt bijzonder slechte ontwikkeling. Miljoenen worden er steeds over de balk gegooid, terwijl elders waarschijnlijk veel harder geld nodig is.
Lees begin en eind van dat artikel hier: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)emeentehuis-er.dhtmlquote:(...)
Nieuwe gemeentehuizen verrijzen zelden omdat burgers het willen, stelt Wouter Vanstiphout van de Technische Universiteit Delft. Hij onderzoekt als hoogleraar Ontwerp en Politiek de nauwe relaties tussen politiek en architectuur. Juist gemeentehuizen maken de politiek nabij, zichtbaar en tastbaar. Volgens Vanstiphout brengen nieuwe gemeentehuizen, die nu overal verrijzen, burger en bestuurder niet automatisch dichter bijeen.
Waar komt die bouwhausse vandaan?
"Dat ligt aan de reorganisatie naar grotere gemeenten vanuit de gedachte dat je ze dan financieel goed bestuurt. In Nederland leeft het gevoel dat dat bestuursmodel overal werkt. Grotere gemeenten hebben veel ambtenaren nodig. Kunstmatige gemeenten vragen om een geforceerd architectonisch gebaar, dat een fictieve samenhang suggereert. Er waren natuurlijk ook fantastische financiële mogelijkheden met 'gratis geld'. Zelfs kleinere gemeenten konden zo geloven dat ze er het geld voor hadden.
"In de architectuur is hergebruik de nieuwe manier van denken. Gemeenten denken al snel dat hun gebouwen gedateerd zijn en dat nieuwbouw nodig is. Het dringt niet goed door dat hun gebouwen een langer leven hebben dan waarvoor ze zijn gemaakt. Momenteel is het mode om in stadhuizen ook de bibliotheek te huisvesten of zaaltjes. Dat kan soms goed uitpakken, bijvoorbeeld in Den Haag. Maar zulke ideeën vermenigvuldigen zich sneller dan gebouwen kunnen bijbenen.
"Een andere reden is, vermoed ik, dat een beetje wethouder nu eenmaal wil bouwen. Psychologische dynamiek. Sinds de wederopbouw in de jaren vijftig is er niet veel veranderd met afbreken en groter herbouwen. Ik geloof niet dat de megalomanie is afgenomen. Alleen wordt die door bestuurders nu minder sociaal beargumenteerd, zoals tijdens de wederopbouw. De consensus is dat het Rijk meer aan de markt overlaat en zich wat afstandelijker opstelt.
"Gemeenten begeven zich nu diep in de semi-commerciële en risicovolle bouwprojecten. Terwijl een gemeente zich niet als marktpartij kán opstellen. Mijn hypothese is dat er niet ondanks de crisis nu gemeentehuizen worden gebouwd, maar dankzij de crisis. Een poging om bouwend door de crisis te komen, een symbool van investeren."
Wat communiceren de nieuwste gemeentehuizen?
"Gemeentefusies komen niet voort vanuit de burgers zelf. Ze worden opgelegd. Mensen blijven een gemeentehuis zien als gemeentehuis, al was het alleen maar voor de trouwfoto's. Gemeentehuizen weerspiegelen gemeenschappelijke identiteit, traditie. Ze representeren de gemeente, symboliseren de democratie en inspraak en ze maken het bestuur vindbaar. Bij nieuwe gemeentehuizen is vraag: wie er is voor wie? Het bestuur voor de burger of andersom?
"Sommige gemeentehuizen overschreeuwen zichzelf of staan op de verkeerde plekken, zoals in een weiland. Dan wordt een gemeente net zo onpersoonlijk als een elektriciteitsmaatschappij. Dat een gemeente als Molenwaard straks geen gemeentehuis heeft en fysiek 'verdampt', vind ik te ver gaan. Je hebt een adres nodig, vindbaarheid, een publieke plek waar de burger de overheid kan ontmoeten. Molenwaard werpt voor architecten een interessante vraag op: moet je de democratie wel door een gebouw laten representeren? Kan het geen andere ruimte zijn?
"Gemeenten kiezen vaak glas om politieke transparantie uit te beelden. Een nostalgische misvatting. Glas is slechts transparant van binnen naar buiten. Bovendien wordt over de nieuwbouw vaak in beslotenheid vergaderd. Ik denk dat burgers liever een minder transparant stadhuis zien waarover ze kunnen meepraten."
(..)
Zou je denken!quote:Op donderdag 27 maart 2014 16:01 schreef Sunnythesun het volgende:
25 miljoen? Dan hadden ze er toch op z'n minst iets moois van kunnen maken?
Het zou me niet verbazen als de architecten nu helemaal zitten te soppen op hun stoel vanwege de vormen en meer van zulks onzinquote:Op donderdag 27 maart 2014 16:01 schreef Sunnythesun het volgende:
25 miljoen? Dan hadden ze er toch op z'n minst iets moois van kunnen maken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kosten 23 miljoen. En daarna allerlei problemen.Sterkheidsbaas van alles.
nog een voordeel, je kan het apparaat naar tv programmas laten kijken, hoef je het zelf niet meer te doenquote:Op donderdag 27 maart 2014 18:22 schreef golfer het volgende:
Zo.
Opa en Oma worden modern.
Interactieve HD-recorder geïnstalleerd (en dat lukte ook in 1x) en dus kunnen we nu on-demand en TV-gemist kijken zodat we niet alles meer hoeven op te nemen.
quote:Op donderdag 27 maart 2014 17:10 schreef Lonaa het volgende:
Dit is toch wel 1 van de allerlelijkste gebouwen die ik ooit gezien heb:Ziet eruit als een bunker voor atoomaanvallenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kosten 23 miljoen. En daarna allerlei problemen.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Het is een middelbare school, voor het VMBO.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ziet eruit als een bunker voor atoomaanvallen
Geld hadden ze beter aan goede onderwijzers uitgegevenquote:Op donderdag 27 maart 2014 18:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het is een middelbare school, voor het VMBO.
Zozoquote:Op donderdag 27 maart 2014 18:22 schreef golfer het volgende:
Zo.
Opa en Oma worden modern.
Interactieve HD-recorder geïnstalleerd (en dat lukte ook in 1x) en dus kunnen we nu on-demand en TV-gemist kijken zodat we niet alles meer hoeven op te nemen.
Ik zet bob dylan maar op, @ golfer, welk nummer?quote:
Like a rolling stone of Hurrican.quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
![]()
Ik zet bob dylan maar op, @ golfer, welk nummer?
oh god, die architect!quote:Op donderdag 27 maart 2014 20:05 schreef z80 het volgende:
een meet in de efteling lijkt me wel leuk. lang gelden dat ik in de efteling ben geweest.
en vwb lelijke gebouwen dan doet het gemeente huis van maurik zeker mee.
een schots en scheve roze puist op een berg.
[ afbeelding ]
Staat ie er tussen? http://www.architectuur.org/alberts.phpquote:Op donderdag 27 maart 2014 20:10 schreef Sarabi het volgende:
Lijkt op het lelijke ROC gebouw bij ons, zal dezelfde architect zijn?
[ afbeelding ]
Lijkt mij allemaal van Alberts & Van Huut, die gekke bouwstijl. Ooit begonnen met het hoofdkantoor van de NMB-bank (later de ING) in de Bijlmer:quote:Op donderdag 27 maart 2014 20:10 schreef Sarabi het volgende:
Lijkt op het lelijke ROC gebouw bij ons, zal dezelfde architect zijn?
[ afbeelding ]
En de Gasunie in Groningenquote:Op donderdag 27 maart 2014 20:48 schreef golfer het volgende:
Lijkt mij allemaal van Alberts & Van Huut, die gekke bouwstijl. Ooit begonnen met het hoofdkantoor van de NMB-bank (later de ING) in de Bijlmer:
http://www.albertsenvanhu(...)or/office-buildings/
Ik zou die werkgever echt een ultimatum stellen. Geen geld, geen zorg meer.quote:Op donderdag 27 maart 2014 20:49 schreef Isabeau het volgende:
Pffff, echt geen zin in morgen! Maar wordt goedkoop winkelen, want wederom geen salaris
Ik krijg uiteindelijk wel salaris hoor! Alleen steeds veel later.quote:Op donderdag 27 maart 2014 20:53 schreef golfer het volgende:
Ik zou die werkgever echt een ultimatum stellen. Geen geld, geen zorg meer.
Jouw kosten gaan ook door en jij moet ook jouw rekeningen kunnen betalen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 20:54 schreef Isabeau het volgende:
Ik krijg uiteindelijk wel salaris hoor! Alleen steeds veel later.
gewoon het zelfde behandelen als "normale" asperges.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:30 schreef Myraela het volgende:
Ik heb groene asperges gekocht.Weet iemand een lekker gerecht? Ik heb ze nog nooit gemaakt.
Grillenquote:Op donderdag 27 maart 2014 21:34 schreef Myraela het volgende:
Ik denk dat ik ze ga grillen en dan bij de gnocchi doe.
Maar ik ben geen jongetje, dus ik heb wat meer keus!quote:
Ik zal het in mijn achterhoofd houden. Eerst maar eens in mijn hand houden om het verschil te voelen/ervaren.quote:
Klopt, maar je moet het zelf even in de hand voelen. Ook qua gewicht en soort.quote:
Nee, er zijn ettelijke topics over messen te vinden in CUL.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:54 schreef Myraela het volgende:
Zijn echt onwijs mooie messen.Maar waarschijnlijk is dat niet waar je op zou moeten letten.
Molenmesje wordt hier ook nog steeds heel veel gebruikt.quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:05 schreef Isabeau het volgende:
Ik doe al 20+ jaar al mijn snijwerk met een molenmes aardappelschilmesje
Deze week bedacht ik bij het snijden van witte kool dat het domweg idioot en niet te doen was.
Went snel. Als ik hem eenmaal in mijn hand heb snij ik er ook de velletjes van een kleine teentje knoflook mee af.quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:06 schreef Isabeau het volgende:
Ik vraag me alleen af of ik nu wel kan snijden met zo'n enorm groot mes
Neeeeeeeee!!! Niet schillen en kapot koken!!!quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:32 schreef z80 het volgende:
[..]
gewoon het zelfde behandelen als "normale" asperges.
Dat doe ik inderdaad ook.quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Went snel. Als ik hem eenmaal in mijn hand heb snij ik er ook de velletjes van een kleine teentje knoflook mee af.
Oh, de horror! Mijn ouders hebben alleen zulke 1 euro mesjes en ik moet er altijd een beetje van huilen. Ik neem mijn eigen mesje standaard mee naar verjaardagen, want als ik iets moet snijden wil ik niet zo'n goedkoop bot kreng gebruiken.quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:12 schreef Myraela het volgende:
Voor de rest alleen van die brakke goedkope aardappelmesjes.
Ga naar blokker en koop een molenmesquote:Op donderdag 27 maart 2014 22:12 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat doe ik inderdaad ook.Maar het is dan ook mijn enige redelijk scherpe mes, dus ik gebruik hem standaard voor alles. Voor de rest alleen van die brakke goedkope aardappelmesjes.
Vreselijk he.. dat mensen uberhaupt iets gesneden krijgenquote:Op donderdag 27 maart 2014 22:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, de horror! Mijn ouders hebben alleen zulke 1 euro mesjes en ik moet er altijd een beetje van huilen. Ik neem mijn eigen mesje standaard mee naar verjaardagen, want als ik iets moet snijden wil ik niet zo'n goedkoop bot kreng gebruiken.
Nee.quote:
Bij onze blokker was ie nu een tientje.. Vond ik duur.. Kan veel goedkoper maar ik had hem NU nodig dus toch maar meegenomenquote:
Ik snap het ook echt niet! Daar kan je niet echt iets mee snijden.quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:14 schreef Sunnythesun het volgende:
Vreselijk he.. dat mensen uberhaupt iets gesneden krijgen
Ik zit pas sinds kort in de fase dat ik niet meer alles direct wil hebben, maar liever wat langer spaar totdat ik echt goede kwaliteit kan kopen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, de horror! Mijn ouders hebben alleen zulke 1 euro mesjes en ik moet er altijd een beetje van huilen. Ik neem mijn eigen mesje standaard mee naar verjaardagen, want als ik iets moet snijden wil ik niet zo'n goedkoop bot kreng gebruiken.
Behalve als iemand ze per ongeluk bij het groenteafval gooitquote:
Gewoon meteen doen! Echt!quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:17 schreef Myraela het volgende:
Tof, die ga ik zeker eens meenemen. Ik heb nog een 10 euro cadeaubon bij Kookpunt. Kreeg ik voor deelname aan de bakwedstrijd.
Dit doet me denken aan een hobbithuisquote:Op donderdag 27 maart 2014 20:13 schreef Sunnythesun het volgende:
Organische architectuur. Kán mooi zijn. In Alkmaar staat een kerkje in die stijl en die vind ik wel goed gelukt. Is een beetje antroposofisch he, al die abgeeckte hoeken..
Overigens is dit dus een kerkje van de antroposofische christengemeenschap, dus dan past het ook gewoon goed![]()
[ afbeelding ]
Ik heb ooit een rondleiding bij de VAM gehad (vuilverwerkingsbedrijf) en daar haalde een magneet metaal uit het huisvuil. Vooral aardappelschilmesjes dusquote:Op donderdag 27 maart 2014 22:16 schreef Sunnythesun het volgende:
Behalve als iemand ze per ongeluk bij het groenteafval gooit![]()
Maar dit is dus al mijn 3e. In de 1e kwamen hele diepe hakkels (geen idee hoe dat kwam) en die ander is dus verdwenen..
Nu weten we hoe dat komtquote:Op donderdag 27 maart 2014 22:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb ooit een rondleiding bij de VAM gehad (vuilverwerkingsbedrijf) en daar haalde een magneet metaal uit het huisvuil. Vooral aardappelschilmesjes dus
Net als dunschillers en vorken.quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:16 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Behalve als iemand ze per ongeluk bij het groenteafval gooit![]()
Maar dit is dus al mijn 3e. In de 1e kwamen hele diepe hakkels (geen idee hoe dat kwam) en die ander is dus verdwenen..
Zo ben ik ook al mesjes kwijt geraaktquote:
Nou ik weet zeker dat IK het niet was iig! Ik leg geen mesjes in het afvalbakje van de gootsteen..quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zo ben ik ook al mesjes kwijt geraaktInc. molenmesjes
Als je gaat kijken, kijk ook eens naar een santoku-mes. Ik heb er eentje gekocht en vind het heel prettig werken: http://www.knivesandtools.nl/nl/ct/santoku-messen.htmquote:Op donderdag 27 maart 2014 21:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zal het in mijn achterhoofd houden. Eerst maar eens in mijn hand houden om het verschil te voelen/ervaren.
De laatste paar vakanties heb ik mijn eigen messenblok en snijplank meegenomenquote:Op donderdag 27 maart 2014 22:14 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Vreselijk he.. dat mensen uberhaupt iets gesneden krijgen
Dat vind ik ook altijd zo irritant in vakantiehuisjes/appartementen. Botten messen en dan nog een glazen snijplank ook![]()
Dat gaat me een beetje te ver (we gaan immers meestal met een rugzakje de boot op) maar ik koop vaak wat nieuwe schilmesjes zodat ik iig iets er mee kanquote:Op donderdag 27 maart 2014 22:33 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
De laatste paar vakanties heb ik mijn eigen messenblok en snijplank meegenomen
Er moet een nieuwe zomerjas komen en ondergoed, dus daar is dochterlief natuurlijk het meest geschikt voor. Verder heb ik mijn oog laten vallen op de Wüsthof Classic Ikon, uiteraard uit Solingen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:33 schreef Bluezz het volgende:
Heb je al een idee welke winkels je morgen allemaal in moet Isa
Wij zitten hetzelfde programma te kijken.quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:36 schreef Myraela het volgende:
Een programma over een vrouw die verslaafd is aan zichzelf door bijen laten steken. Sommige mensen zijn echt raar.
watquote:Op donderdag 27 maart 2014 22:36 schreef Myraela het volgende:
Een programma over een vrouw die verslaafd is aan zichzelf door bijen laten steken. Sommige mensen zijn echt raar.
Als ze nog leven danquote:
Nope. Niemand voelde zich geroepen. En nu denk ik wel eens: was ik dat maar gaan doen ipv IT-er spelen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 00:38 schreef Bluezz het volgende:
Ja, daar kom je dan pas veel later achter.. zo gaan die dingen.
Geen familielid die het overgenomen heeft ?
Het zou nog kunnen, een carriëre switchquote:Op vrijdag 28 maart 2014 00:47 schreef PdeHoog het volgende:
Nope. Niemand voelde zich geroepen. En nu denk ik wel eens: was ik dat maar gaan doen ipv IT-er spelen.
Nou, dat zou betekenen dat ik opnieuw naar school moet en dat zijn MBO-opleidingen die niet deeltijd gedaan kunnen wordenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 00:49 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Het zou nog kunnen, een carriëre switch
(ik deed er eentje op mijn 39e)
Hmmm.....ben bang dat het dan weer zo'n moetje wordt. Beetje als met fotograferen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 00:57 schreef Bluezz het volgende:
Of toch je kruid verschieten met groots, met al je passie bakken en het op zo'n site verkopen/aanbieden voor mensen in de buurt? Kan je wel lekker je ei (eren) kwijt!
Ja. Ik ga ze zo proeven als ze op temperatuur zijnquote:
Ze pakt zo'n bij met een grote pincet vast, en houd hem dan dicht bij der lichaam. Ze doet elke dag wel 15 bijen. Begonnen omdat bijensteken de pijn van der reuma zouden verlichten.quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:09 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
wat![]()
Ramt ze expres tegen korven of gooit ze honing over dr lijf?
Het internet heeft me allerlei dingen geleerd die ik niet had willen weten. Ooit iets gelezen over een man die seksueel genot haalde uit bijen die hem in zijn...piemel staken.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 08:45 schreef Myraela het volgende:
Ze pakt zo'n bij met een grote pincet vast, en houd hem dan dicht bij der lichaam. Ze doet elke dag wel 15 bijen. Begonnen omdat bijensteken de pijn van der reuma zouden verlichten.
Heb het programma niet afgekeken, maar mensen hebben echt rare dingen soms.
Een ganache van pure chocola met creme de cacao. Had geen andere likeur in huis. Volgende keer ga ik er denk ik Dalwhinnie doorheen mengenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 08:45 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ze zien er iig mooi uit, wat voor vulling zit erin?
quote:
Ons Lief vliegend spaghetti monster heeft rare kostgangersquote:Op vrijdag 28 maart 2014 08:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het internet heeft me allerlei dingen geleerd die ik niet had willen weten. Ooit iets gelezen over een man die seksueel genot haalde uit bijen die hem in zijn...piemel staken.
^^quote:
Ok, dat overtreft echt alles.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 08:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het internet heeft me allerlei dingen geleerd die ik niet had willen weten. Ooit iets gelezen over een man die seksueel genot haalde uit bijen die hem in zijn...piemel staken.
Klinkt wel lekker.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 08:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Een ganache van pure chocola met creme de cacao. Had geen andere likeur in huis. Volgende keer ga ik er denk ik Dalwhinnie doorheen mengen
En ik wil nog een versie met caramel maken
Dat supermarkt spul lijkt niet eens op chocolademouse inderdaad.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:16 schreef Isabeau het volgende:
Chocolade truffels heb ik wel een keer gemaakt, yum!
En een beetje ontbeten met chocolademousse net, oh wat toch een goddelijk spul is dat. En zoveel beter dan al die véél te luchtige mousses in de supermarkt. Daar zit gewoon extra te veel lucht in om het licht en goedkoop te maken.
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:19 schreef Myraela het volgende:
Mijn ex-stiefvader had een keer chocolade mouse gemaakt, was een vlaams recept. En je moest 7 reepjes chocolade gebruiken.
Na 3 hele repen dacht hij dat het eigenlijk best veel was. Bedoelde het recept 7 reepjes, alsing 7 lijnen van 1 reep.Dus dat was chocolademouse waar je echt in moest hakken.
Maar stiekem best lekker.
Dat is irritantquote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:33 schreef Isabeau het volgende:
Ik wilde even wat geld voor Ross halen voor vanavond (we hebben maar 1 bankpas), staat er 2 euro op de rekeningEr zijn dus allemaal rekeningen afgeschreven en er is geen geld binnen gekomen. Wordt leuk winkelen
Zacht gezegd wel ja. Kan helemaal niets betalen dus.quote:
Zak diepvriesfriet halen? Is beter dan geen etenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zacht gezegd wel ja. Kan helemaal niets betalen dus.
Ik ga winkelen met mijn moeder. En dat had ik expres op de 28ste gepland omdat ik dan genoeg geld heb. Wel heel goedkoop dagje nu, want ik kan niet eens mijn aandeel in de lunch etc betalen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:46 schreef Selestha het volgende:
Zak diepvriesfriet halen? Is beter dan geen etenWel balen zeg!
Oh sorry ik ben een beetje duf vandaag, ik dacht dat je het over boodschappen had. Wel balenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ga winkelen met mijn moeder. En dat had ik expres op de 28ste gepland omdat ik dan genoeg geld heb. Wel heel goedkoop dagje nu, want ik kan niet eens mijn aandeel in de lunch etc betalen.
Voor Ross laat ik mijn portemonnaie achter, daar zit nog gewoon contant geld in (zo'n 10 euro, zat dus).
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:33 schreef Isabeau het volgende:
Ik wilde even wat geld voor Ross halen voor vanavond (we hebben maar 1 bankpas), staat er 2 euro op de rekeningEr zijn dus allemaal rekeningen afgeschreven en er is geen geld binnen gekomen. Wordt leuk winkelen
Ik vrees dat het dat laatste wordt jaquote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:50 schreef Selestha het volgende:
Oh sorry ik ben een beetje duf vandaag, ik dacht dat je het over boodschappen had. Wel balen
Kan je als oplossing wat geld lenen van je moeder ofzo?
Beetje te lang dagje, maar we zullen het vast wel gezellig hebben.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:51 schreef Sarabi het volgende:
stom
Hopelijk heb je toch een leuke dag samen met je moeder
Ja ik las het gisteren, is ook niets voor mij.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Beetje te lang dagje, maar we zullen het vast wel gezellig hebben.
Wat zegt je werkgever ervan?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vrees dat het dat laatste wordt jaMaar ik baal er stevig van. Van de 7 maanden dat ik er nu werk heb ik 3x op tijd geld gehad.
Poeh! Ik heb dat regelmatiger dan me lief is op de meest onhandige momenten (vaak onderwek naar iets), maar da's dan meestal omdat ik zelf onnozel en onhandig met mijn geld ben omgesproken. Niet omdat mijn werkgever te laat is. Wat lijkt me dat ontzettend balen zeg! En eigenlijk onacceptabel ook.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vrees dat het dat laatste wordt jaMaar ik baal er stevig van. Van de 7 maanden dat ik er nu werk heb ik 3x op tijd geld gehad.
Meervoudquote:
Wat ik gisteren al schreef:quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 27 maart 2014 20:58 schreef golfer het volgende:
Jouw kosten gaan ook door en jij moet ook jouw rekeningen kunnen betalen.
Dus betaal op tijd of de zorg houdt (tijdelijk) op.
Dat is een heel slecht teken, zou op zoek gaan naar een andere baanquote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, ik baal.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:50 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Vind ik altijd zo'n snotreden. Wel superkut.
Dat snap ik. En nu kan ik alle cliche's uit de kast trekken, maar dat helpt je geen kut.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, ik baal.Eerst was ik even vrolijk omdat het in ieder geval geen directe afwijzing was. En dat is best fijn na een hoop afwijzingen. Maar uiteindelijk voel ik me hierdoor alleen maar hopelozer.
Pfftquote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:57 schreef Myraela het volgende:
Ja, ik baal.Eerst was ik even vrolijk omdat het in ieder geval geen directe afwijzing was. En dat is best fijn na een hoop afwijzingen. Maar uiteindelijk voel ik me hierdoor alleen maar hopelozer.
Bahquote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat kut voor je.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Balen!quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 28-03-2014 16:44:34 (typo) ]There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:38 schreef golfer het volgende:
Morgen gaan we met de voorverkoop voor het nieuwe sseizoen van OLT Caprera beginnen. Ik heb de programmering al bekeken en er zitten weer een aantal leuke voorstellingen en artiesten tussen.Ken je la Pat?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
treed helaas niet meer op kom ik net achter, ben paar jaar geleden naar een van haar laatste concerten geweestIn Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Nee, ken ik niet en zo te zien ook niks aan gemist.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Ken je la Pat?
treed helaas niet meer op kom ik net achter, ben paar jaar geleden naar een van haar laatste concerten geweest
Ja, gezellig! En de dag is eigenlijk om gevlogenquote:
Ah, je bent een jeans dragende oudere jongere die vind dat muziek engelstalig moet zijn?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:04 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, ken ik niet en zo te zien ook niks aan gemist.
Leuk! Deed het zeer?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 10:24 schreef Sarabi het volgende:
Je hebt inderdaad heerlijk weer gehad Isa! Mooi dat je genoten hebt.
Gisteren een nieuw (tweede) setje oorbellen laten schieten
Was bang dat slapen op mijn oor niet ging lukken maar dat viel gelukkig mee
Oh geeft niets hoor. Maar hoe kom je er ineens zo bij?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 11:34 schreef FutureFairytale het volgende:
Sun ik had gewoon helemaal gemist dat je weer ff aan het werk bent![]()
Gaat het beter met je?
Ik hoop het voor je!quote:Op zaterdag 29 maart 2014 11:52 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Oh geeft niets hoor. Maar hoe kom je er ineens zo bij?![]()
Beter ja maar ik ben er nog niet hoor. Zit nu op 2 dagdelen, daar komt snel een 3e bij. Tegen de zomer verwachten we dat ik weer volledig werk, maar misschien ook wel niet.. rustig aan
Oh beter!quote:Op zaterdag 29 maart 2014 11:49 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nee, je voelt het wel maar pijn kan je het niet noemen
Vast welquote:Op zaterdag 29 maart 2014 12:07 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Oh beter!
Ik moest ontzettend huilen maar ik was 6. Misschien dat ik nu groter en sterker ben geworden
Nee joh, niets sorry. Is toch ook allemaal helemaal niet zo boeiendquote:Op zaterdag 29 maart 2014 12:06 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik hoop het voor je!
Ja dacht dat het nog niet goed ging en toen je zei dat je op je werk ging trakteren raakte ik ff in de war maar ff terug had je het over 'op werk' en toen wist ik zeker dat je er weer was![]()
Idd rustig aan en geen verwachtingen scheppen voor jezelf, het komt vanzeld wel weer.
En sorry dat ik het niet eerder opgemerkt heb.
Ik was 4 en toen viel het mee. Maar toen ik 20 was en er gaatjes bij nam deed het verrekte pijnquote:Op zaterdag 29 maart 2014 12:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Vast wel
Ik weet niet hoe ik reageerde toen ik zo jong was.....weet nog wel hoe mijn eerste zweerknopjes er uit zagensterretjes
Tuurlijk wel! Doe niet zo malquote:Op zaterdag 29 maart 2014 12:12 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nee joh, niets sorry. Is toch ook allemaal helemaal niet zo boeiend![]()
quote:De Slegte
Jaren geleden, toen Polare nog gewoon De Slegte heette, stond ik in een van hun filialen bij de kassa in een geanimeerd gesprek gewikkeld met het hoofd van het antiquariaat. We werden gestoord door een man die vanuit de winkel op ons toeliep met een stapeltje boeken die hij op de toonbank legde. De antiquaar stelde zich achter de toonbank op, uit z’n humeur door deze onderbreking, en bekeek de boeken. „Het spijt me”, zei hij, „Hier hebben we geen belangstelling voor.” Hij schoof het stapeltje terug naar de man. Die keek hem verbouwereerd aan: „Ik wilde ze met u afrekenen, ik heb ze hier net uitgezocht”, antwoordde hij. De antiquaar rekende met een rood hoofd af.
Bart de Vries
Goh wat ziet dat er heerlijk zonnig uit Golferquote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:11 schreef golfer het volgende:
Heerlijk even op het strand geweest en bij Woodstock een biertje gedronken en nacho's gegeten.
[ afbeelding ]
Zwembroek? Is dat niet een beetje te optimistisch?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:14 schreef Bluezz het volgende:
Jammer!
t Was heerlijk hier. Je ziet wel dat mensen heel wisselend gekleed gaan. Van gewoon zwembroek tot laarzen met winterjassen
Er waren er zelfs (voornamelijk kinderen) die in zee aan het spelen waren.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:15 schreef Selestha het volgende:
Zwembroek? Is dat niet een beetje te optimistisch?
Ja! Voor zolang het duurtquote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:25 schreef Selestha het volgende:
[..]
LeukHet is dus echt lente in Nederland?
Gadverdamme zeg, kan je niet gewoon stoppen of gooit dat roet in het eten van het onderzoek?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:15 schreef Selestha het volgende:
Qua gluten bevalt het me wel dat ik nu vanalles kan eten wat eerst niet kon, pizza bijvoorbeeld.
Maar dat valt toch in het niet bij de gezondheidseffecten van het eten van glutenIk zit nu alweer onder de dermatitis (huiduitslag die bij coeliakie hoort), ik ben in drie dagen drie kilo zwaarder (vocht dat vastgehouden wordt) en ik verga van de kramp; waar ik gelukkig pillen voor heb. Maandag naar de dokter voor iets tegen de huiduitslag.
Je weet toch wat je hebt, dus waarom doe je dit jezelf aan?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:15 schreef Selestha het volgende:
Qua gluten bevalt het me wel dat ik nu vanalles kan eten wat eerst niet kon, pizza bijvoorbeeld.
Maar dat valt toch in het niet bij de gezondheidseffecten van het eten van glutenIk zit nu alweer onder de dermatitis (huiduitslag die bij coeliakie hoort), ik ben in drie dagen drie kilo zwaarder (vocht dat vastgehouden wordt) en ik verga van de kramp; waar ik gelukkig pillen voor heb. Maandag naar de dokter voor iets tegen de huiduitslag.
Dat heb je goed gedaan kerel! Je gaat er hopelijk bij de bereiding geen ham o.i.d. bij flikkeren héquote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Drie kilo dikke asperges voor 15 Euro, dat wordt smullen
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:22 schreef Isabeau het volgende:
Filmpje van onze apporterende poes op FacebookLet niet op de rommel.
Wat een slimme poesquote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:22 schreef Isabeau het volgende:
Erbij had ik saffraanaardappels, een schuimige hollandaise, en als bijlage was gerookte wilde zalmquote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:41 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Dat heb je goed gedaan kerel! Je gaat er hopelijk bij de bereiding geen ham o.i.d. bij flikkeren hé
volgende week dan ook een voorraad halen. gedeelte meteen in de pan en de rest de vrieskist in.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Erbij had ik saffraanaardappels, een schuimige hollandaise, en als bijlage was gerookte wilde zalm
De drie kilo met 3 personen opgegeten.
Was niet zo geplanned, maar wel vreselijk lekker.
Gezien de weersverwachting word je volgende week doodgegooid met asperges.
Ik schil ze, dan kook ik de schillen en de kontjes een uur of wat in een liter water.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:29 schreef z80 het volgende:
[..]
volgende week dan ook een voorraad halen. gedeelte meteen in de pan en de rest de vrieskist in.
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 19:19 schreef borisz het volgende:
Wiske doet dat niet. Kan je wel wat gooien, maar gaat dan de andere kant van de zitten met het balletje/propje enz.
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:31 schreef Isabeau het volgende:
En dan is hij af en toe nog veel grappiger. Sluipen naar het balletje en dan plots heel fel aanvallend met dikke staart en hoge rugOf wat ik zelf het meest schattige vind is als hij het balletje op de bank laat vallen en nog in mijn richting duwt met zijn pootje.
Oh jij hebt dat uur gejatquote:Op zondag 30 maart 2014 01:58 schreef FutureFairytale het volgende:
Gezellig avondje bij vriendin gehad. Alleen om half 12 begonnen we aan een of ander ingewikkeld spel dat ik nog nooit gespeeld had. Snapte er geen hout van, kon geen informatie meer in me opnemen... Zij werd ook moe want op n gegeven moment zei ze: 'ooh ik heb allang gewonnen!'![]()
![]()
![]()
Morgen naar Scheveningen. Uur korter slapen vannacht helaas
Ja, dat heb ik dus ook al een jaar gedaan. Ik doe het mezelf aan omdat ik er nog steeds problemen door ondervindt, en vooral met werk is het echt moeilijk omdat ik vaak compleet kapot ben van bijvoorbeeld maar 2 uur werken. Ik doe het zodat ik zeker weet dat het inderdaad aan de gluten ligt, en niet toch iets anders is; en zodat ik juridisch sterk sta als dingen te moeilijk voor me zijn. Hier in Engeland zijn werknemers veel minder beschermd dan in NL, dus dan is het wel handig als ik een officiele diagnose heb en een dokter die achter me staat als dat nodig mocht zijn.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:08 schreef golfer het volgende:
[..]
Je weet toch wat je hebt, dus waarom doe je dit jezelf aan?
Puur voor de bevestiging dat je dus die afwijkingen hebt?
Ik zou er lekker mee stoppen en gewoon weer glutenvrij gaan eten.
Helaas wel, ze moeten actieve beschadigingen aan je darmen kunnen zien om de diagnose te kunnen stellen. Het moet dus echt even. Maar goed, ik ga er nu ook echt voor; ik heb het al een jaar uitgesteld omdat ik dus geen zin had in een maand ellendequote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:01 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Gadverdamme zeg, kan je niet gewoon stoppen of gooit dat roet in het eten van het onderzoek?
Ja jammer. moeten het maar een andere keerquote:Op zondag 30 maart 2014 09:38 schreef PdeHoog het volgende:
Beetje balen. Gisteren een lekkere, maar stevige, wandeling over het strand en door de duinen van Meijendel gemaakt en gisteravond opeens een portie beroerdEn vanmorgen nog niet helemaal beter en ik zou met Sun gaan wandelen en daar had ik best veel zin in eigenlijk
Grmbl.
Ben expres vroeg opgestaan, lekker met de hond gelopen.quote:Op zondag 30 maart 2014 09:57 schreef Myraela het volgende:
Ik denken dat ik super kei laat wakker was, maar het is gewoon zomertijd natuurlijk.
Oh ja binnen een week is de huidellende meestal al over dus het komt wel goed, is nu alleen even vervelendquote:Op zondag 30 maart 2014 07:58 schreef Isabeau het volgende:
Ik begrijp wel waarom je het doet, SelesthaEn ik hoop dat de ellende snel weer voorbij is als je weer glutenvrij gaat eten.
Ik vind Cajun kruiden altijd heel lekker met kip, dat is een mix van paprikapoeder, knoflook, rozemarijn en chillipoeder. Soms nog een beetje citroensap eroverquote:Op zondag 30 maart 2014 10:26 schreef borisz het volgende:
We hebben kippenbouten vanavond. Hoe zullen we die kruiden?
Oh dat is fijn, en moeilijk tegelijk...quote:Op zondag 30 maart 2014 11:42 schreef AnneX het volgende:
Gister was genieten van een stralende dag.
Diverse buren waren buiten en aan het werk in de tuin.
Gelach en grapjes en als het stil was, dan maakten de vogels herrie.
Eind van de middag zijn wij naar een ontmoeting geweest met een man of twintig
om op onze manier Truush te gedenken en herinneren.
Vele verhalen gehoord en gedeeld.
Het was goed. Het verdriet blijft.
Heerlijk weertje.quote:
Lekkerquote:Op zondag 30 maart 2014 17:06 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik heb net even lekker bijgeslapen op de bank. We waren al vroeg wakker en hebben lekker 9km gewandeld. Daarna had Sam tuin-arrest omdat hij iedere moddersloot had mee genomen en een paar keer de rivier in was gedokenLekker in het zonnetje opdrogen dus. Nu zijn we allemaal rozig
en er snurkt iets in de hondenmand.
Ja die vermaakte zich primaquote:Op zondag 30 maart 2014 17:11 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
LekkerHet klinkt alsof Sam grote lol heeft gehad
quote:Op zondag 30 maart 2014 17:06 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik heb net even lekker bijgeslapen op de bank. We waren al vroeg wakker en hebben lekker 9km gewandeld. Daarna had Sam tuin-arrest omdat hij iedere moddersloot had mee genomen en een paar keer de rivier in was gedokenLekker in het zonnetje opdrogen dus. Nu zijn we allemaal rozig
en er snurkt iets in de hondenmand.
Oh wat zonde van je dag Pquote:Op zondag 30 maart 2014 17:03 schreef PdeHoog het volgende:
Heerlijk weertje.
Ik lig al bijna de hele dag voor pampus op de bank. Ben even de deur uit geweest voor wat boodschappen maar dat was niet zo'n strak plan. En moet nog een keer
Heerlijk!quote:Op zondag 30 maart 2014 17:10 schreef FutureFairytale het volgende:
Zit al zo'n 3 uur in Scheveningen bij een strandtent![]()
Vnv op de boulevard ergens gezellig eten
Wow wat een onwijs tof initiatief zegquote:Op zondag 30 maart 2014 17:21 schreef Bluezz het volgende:
Oh en Babi J. heeft een eigen tuintje!
Soort school/moestuintje, niet via school maar via de gemeente.
Voor een 10tje krijgt ie 20 vierkante meter tuin en heeft ie een enorme lijst van kruiden, bloemen en groentes wat ie gaat verbouwen. Het is van maart tot september.
2X in de week van 4 tot half 6, de bedoeling is dat de ouders meehelpen maar er lopen ook vrijwilligers rond.
Hier een picje van zijn eerste kennismaking, nog een kaal tuintje
Flink tochtje Zet!quote:Op zondag 30 maart 2014 17:20 schreef z80 het volgende:
vandaag de eerste fietsronde van dit jaar gemaakt. ruim 45 kilometer. en voor het eerst met een hartslagmeter.
in de grafiekjes is mooi te zien dat waar de snelheid omlaag gaat en er dus geklommen moet worden de hartslag evenredig stijgt. en dat mijn conditie na de winter+vakantie niet heel veel heeft geleden.
Ik zag zoiets op Tavs gezichtquote:Op zondag 30 maart 2014 17:21 schreef Sunnythesun het volgende:
@ B: Het voetveerErg leuk idd. En een goede workout. Je moet nog flink draaien om hem over te krijgen..
Wat ontzettend leuk is dat! Ik wilde als kind ook zo graag een tuintje, maar ja, de tuin was al helemaal bepland door mijn moederquote:Op zondag 30 maart 2014 17:21 schreef Bluezz het volgende:
Babi J. heeft een eigen tuintje!
Soort school/moestuintje, niet via school maar via de gemeente.
Voor een 10tje krijgt ie 20 vierkante meter tuin en heeft ie een enorme lijst van kruiden, bloemen en groentes wat ie gaat verbouwen. Het is van maart tot september.
2X in de week van 4 tot half 6, de bedoeling is dat de ouders meehelpen maar er lopen ook vrijwilligers rond.
Hier een picje van zijn eerste kennismaking, nog een kaal tuintje
Yep, en gelukkig had hij helemaal geen modderpootjes...quote:Op zondag 30 maart 2014 17:11 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
LekkerHet klinkt alsof Sam grote lol heeft gehad
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
quote:Op zondag 30 maart 2014 17:48 schreef Isabeau het volgende:
Wat ontzettend leuk is dat! Ik wilde als kind ook zo graag een tuintje, maar ja, de tuin was al helemaal bepland door mijn moeder
quote:Op zondag 30 maart 2014 18:31 schreef TAV74 het volgende:
Yep, en gelukkig had hij helemaal geen modderpootjes...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, moest ook twee keer, eerst de pont onze kant ophalen en daarna nog eens overstekenquote:
Voetveerquote:Op zondag 30 maart 2014 18:34 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ja, moest ook twee keer, eerst de pont onze kant ophalen en daarna nog eens overstekenEn graag snel natuurlijk
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |