abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138220787

Pasen komt er ook aan! :)
pi_138220867
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Sterkte met dat onderzoek *ril* Maar dan weet je in ieder geval wel precies waar je aan toe bent. Heeft nooit iemand in Nederland dit uit willen zoeken? Matig hoor.
In Nederland ben ik gediagnosticeerd met prikkelbaar darmsyndroom, maar dat was meer hapsnap want de dokter wilde mij nooit verder laten onderzoeken. Ik was immers dik, dus dan kon ik volgens hem geen coeliakie hebben. Want mensen met coeliakie zijn altijd mager (dit is dus een inmiddels achterhaald idee, zegt mijn dokter hier). Ik heb het er lang bij gelaten, dacht dat het tussen mijn oren zat en dat was ook min of meer wat de dokter zei.

Tot ik dus bij toeval terecht kwam op een site over coeliakie, en dacht ''jee dit lijkt wel erg veel op waar ik last van heb''. Daarna ben ik dus een jaar glutenvrij gegaan, en met enorm resultaat dus. Vandaar ook dat mijn nieuwe dokter het wel allemaal serieus wil uitzoeken :)
pi_138220908
In mijn actieve topics staat "stoofschotels" uit de tt op een nieuwe regel eronder, waardoor ik aannam dat "pruttelende" gevolgd zou worden door "darmen" omdat we het daar over hadden. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_138220940
quote:
2s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:19 schreef Lonaa het volgende:
In mijn actieve topics staat "stoofschotels" uit de tt op een nieuwe regel eronder, waardoor ik aannam dat "pruttelende" gevolgd zou worden door "darmen" omdat we het daar over hadden. :')
Haha nee dat leek me niet echt een aansprekende titel voor een CUL chat :P
pi_138220948
quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:20 schreef Selestha het volgende:

[..]

Haha nee dat leek me niet echt een aansprekende titel voor een CUL chat :P
Dat ben ik met je eens. ;)

Het is wel heel fijn dat je arts je serieus neemt. Dat is echt heerlijk. O+
  donderdag 27 maart 2014 @ 11:48:39 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138221622
Die foto in de op is echt heel erg
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_138222319
quote:
2s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:21 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. ;)

Het is wel heel fijn dat je arts je serieus neemt. Dat is echt heerlijk. O+
Ja, daar ben ik erg blij mee :) Kijk alleen niet erg uit naar dat onderzoek, duurt in totaal zo'n 4 tot 6 uur dus daarna zal ik wel even gammel zijn.
pi_138222390
Iemand nog goede stamppotideeen?
  donderdag 27 maart 2014 @ 12:17:40 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_138222391
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 10:59 schreef Vork het volgende:
Dat ging volgens plan en verwachting. Bedrijf X is inderdaad het bedrijf waarvan ik dacht dat dat 'm wel moest zijn, ik voldoe op een klein puntje voor de rest prima aan de (standaard) vacature(tekst) en het zal toch wel gek lopen als ik niet volgende week ofzo een sollicitatiegesprek heb.
Klink allemaal voorlopig positief, Vork.
Zou zo fijn zijn als het eindelijk eens zou gaan lukken.
Ik blijf duimen voor je. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 27 maart 2014 @ 12:18:26 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_138222404
En vervelend dat je voor die onderzoeken tijdelijk weer gluten moet gaan eten, Selstha.
De onderzoeken op zich zijn ook al niet leuk. :{
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_138222437
quote:
2s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:17 schreef Lonaa het volgende:
Rodekool stamppot? :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_138222472
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:19 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Rodekool stamppot? :9
*ril

Hoewel ik denk dat O+ het wel lekker vindt, dus misschien volgende week maar eens koken. :)

Morgen eten we rucolastamppot met gerookte makreel. Ben benieuwd.
  donderdag 27 maart 2014 @ 12:21:14 #13
3878 Vork
Manisch creatief
pi_138222485
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:17 schreef golfer het volgende:
Klink allemaal voorlopig positief, Vork.
Zou zo fijn zijn als het eindelijk eens zou gaan lukken.
Ik blijf duimen voor je. ^O^
Bij het uitzendbureau willen ze me in elk geval wel helpen/ondersteunen hiermee. Het is wel fijn dat ik in elk geval een gevoel van medewerking ervaar, in plaats van dat je als een van de vele kandidaten eigenlijk meer in de weg zit. Die markt is ook heel erg veranderd en niet echt positief jegens de werkzoekenden. Aan de andere kant, ik blijf een van de 3 of 4 kandidaten, dus mijn kans op werk komt hiermee op 25%.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 maart 2014 @ 12:23:04 #14
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_138222530

:D
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_138223501
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:18 schreef golfer het volgende:
En vervelend dat je voor die onderzoeken tijdelijk weer gluten moet gaan eten, Selstha.
De onderzoeken op zich zijn ook al niet leuk. :{
Nee prettig is anders, vooral omdat ik ook flink kribbig kan worden van het steeds kramp hebben. Gelukkig is staat Lief erachter en is hij bereidt het te ondergaan voor mijn gezondheid ;)
pi_138223541
quote:
Ik vind stamppot met spitskool gestoofd in indische kruiden zelf erg lekker ;)
pi_138223632
Maar...maar....Selestha....

Als jij je nu goed voelt na een jaar en in balans met je aangepaste levenswijze, en ook nog kilo's kwijt,
waarom zou je dan vervelend en pijnlijk onderzoek ondergaan om te " bewijzen" dat je goed bezig bent.
All for evidence-based?
pi_138223633
Wat is het toch lastig om voor een hele week te bedenken wat je wilt eten. Waar ik elke week sowieso 7 nieuwe recepten wil proberen. En geen onbeperkt budget heb. :')

Deze week in ieder geval dumplings, ei-potje uit de oven en crème brûlée.
pi_138223719
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:04 schreef AnneX het volgende:
Maar...maar....Selestha....

Als jij je nu goed voelt na een jaar en in balans met je aangepaste levenswijze,
waarom zou je dan vervelend en pijnlijk onderzoek ondergaan om te " bewijzen" dat je goed bezig bent.
All for evidence-based?
Omdat het problemen geeft op werk en in meerdere andere dingen. Ik heb bijvoorbeeld heel veel slaap nodig, zo'n 10 uur per nacht. En na een jaar zijn nog niet al mijn klachten verdwenen; het beinvloed mijn stemming bijvoorbeeld sterk. Ik doe het niet om iets te bewijzen, ik doe het omdat ik nog steeds niet 100% functioneer en we willen uitvinden wat er aan de hand is. Als het bijvoorbeeld echt coeliakie is, moet ik zelfs contact met kruimels brood vermijden. Nu doe ik dat nog niet. Misschien veroorzaakt dat de blijvende klachten, of er is toch iets anders aan de hand. Dat proberen we nu uit te vinden ;)
pi_138223763
quote:
2s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:20 schreef Lonaa het volgende:

Morgen eten we rucolastamppot met gerookte makreel. Ben benieuwd.
Hmmm....daar heb ik nooit over nagedacht, maar op zich wel een tof idee. Hoeveel rucola op hoeveel aardappelen gebruik je dan?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_138223798
Net een zak chocolade druppels gehaald. Binnenkort eens experimenteren met chocola tempereren en bonbons maken :9
pi_138223878
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:10 schreef PdeHoog het volgende:
Net een zak chocolade druppels gehaald. Binnenkort eens experimenteren met chocola tempereren en bonbons maken :9
Oeh. :9
pi_138223967
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:07 schreef Selestha het volgende:

[..]

Omdat het problemen geeft op werk en in meerdere andere dingen. Ik heb bijvoorbeeld heel veel slaap nodig, zo'n 10 uur per nacht. En na een jaar zijn nog niet al mijn klachten verdwenen; het beinvloed mijn stemming bijvoorbeeld sterk. Ik doe het niet om iets te bewijzen, ik doe het omdat ik nog steeds niet 100% functioneer en we willen uitvinden wat er aan de hand is. Als het bijvoorbeeld echt coeliakie is, moet ik zelfs contact met kruimels brood vermijden. Nu doe ik dat nog niet. Misschien veroorzaakt dat de blijvende klachten, of er is toch iets anders aan de hand. Dat proberen we nu uit te vinden ;)
Ow, er zijn nog " rest" verschijnselen om te duiden.
In ieder geval al goed bezig gegaan met positief resultaat.

Ooit een uitgebreide bijscholing gevolgd door een pief/ medisch hoogleraar, die onze beroepsgroep vertelde dat per 5 kg. verlies in ( overtollige) kilo's, het lichaam positief reageerde in aanpassen en normaliseren.
pi_138223971
quote:
Wat ik heel lekker vind is met paksoy, tauge, gebakken spekjes en rode paprika :9
Echt heel lente-fris!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_138224041
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:04 schreef Myraela het volgende:
Wat is het toch lastig om voor een hele week te bedenken wat je wilt eten. Waar ik elke week sowieso 7 nieuwe recepten wil proberen. En geen onbeperkt budget heb. :')

Deze week in ieder geval dumplings, ei-potje uit de oven en crème brûlée.
Herkenbaar :') Maar ook P's probleem, ik wil wel bakken, maar heb geen afzetmarkt voor de baksels en mijn heupen zijn al breed genoeg.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 27 maart 2014 @ 13:19:40 #26
3878 Vork
Manisch creatief
pi_138224072
En hoe populair is Thuisafgehaald bij jullie in de buurt dan?
pi_138224104
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Herkenbaar :') Maar ook P's probleem, ik wil wel bakken, maar heb geen afzetmarkt voor de baksels en mijn heupen zijn al breed genoeg.
Ook herkenbaar. :') Al bak ik dan gewoon voor mijn vriend zijn collega's. En verder gebruik ik elk excuus. Naar de schoonfamilie, naar mijn moeder, naar vrienden. :D
pi_138224109
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:19 schreef Vork het volgende:
Oh nee, dan krijg ik vreemden over de vloer :N
pi_138224120
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:20 schreef Myraela het volgende:
Ook herkenbaar. :') Al bak ik dan gewoon voor mijn vriend zijn collega's. En verder gebruik ik elk excuus. Naar de schoonfamilie, naar mijn moeder, naar vrienden. :D
Elke verjaardag roep ik dan ook dat ik de taarten wel maak! *)
pi_138224181
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:19 schreef Vork het volgende:
Ik vind het behoorlijk tegen vallen, maar ik woon dan ook niet in het beste gedeelte van Rotterdam. Misschien heeft dat er mee te maken. Daarbij vind ik het ook wel een beetje eng, misschien vinden andere mensen het wel helemaal niets.

Ik kreeg laatst wel een verzoek voor mijn kroketten. :D Die had ik best willen maken, maar ze zouden dan net de onkosten vergoeden. En ik ben daar echt onwijs lang mee bezig. Zou dan wel zelf kroketten overhouden, maar mijn frituur is net kapot gegaan. :')

Anyhow, die stonden er ook echt al een jaar op. :D
pi_138224202
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Elke verjaardag roep ik dan ook dat ik de taarten wel maak! *)
Ik heb mijn moeder vast uitgenodigd voor pasen. Ik heb niets met pasen. :') Maar het is een excuus om lekkere brunch-hapjes te maken.
  donderdag 27 maart 2014 @ 13:27:34 #32
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_138224266
quote:

En hè?
Echte mensen. :')
Poef.....gone! ©golfer
pi_138224277
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:09 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Hmmm....daar heb ik nooit over nagedacht, maar op zich wel een tof idee. Hoeveel rucola op hoeveel aardappelen gebruik je dan?
Uhm. Geen idee. Ik kwam op het idee door dit:
http://www.ah.nl/allerhan(...)met-gerookte-makreel
recept.

Maar ik wil geen tomaten en zuivelspread of makreel uit blik. Dus verse makreel, creme fraiche en feta. Ik heb nu 140 gram rucola gekocht, maar heb ook nog een bio ijsbergslakrop. Die gaat er ook doorheen. :9
pi_138224286
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat ik heel lekker vind is met paksoy, tauge, gebakken spekjes en rode paprika :9
Echt heel lente-fris!
Oooh, goed ideeeeee!!! :9
pi_138224331
Ik heb in ieder geval boodschappen gedaan en weer eens te veel gekocht. Nu ga ik even de stad in, de bieb wacht op mij. :W
pi_138224351
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:24 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik heb mijn moeder vast uitgenodigd voor pasen. Ik heb niets met pasen. :') Maar het is een excuus om lekkere brunch-hapjes te maken.
Ja dat denk ik ook altijd ;) Ieder excuus is goed genoeg voor een tafel vol lekkers ;)
pi_138224422
quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:30 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ja dat denk ik ook altijd ;) Ieder excuus is goed genoeg voor een tafel vol lekkers ;)
Inderdaad. :D

Al bedacht ik me ineens dat een brunch wel echt best duur is. Gewoon omdat je mensen opties wilt geven. Wij zijn normaal geen grote broodeters. Dus kaas voor mij en pindakaas voor m'n vriend en dan houd het eigenlijk wel op. :D
pi_138224521
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:16 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ow, er zijn nog " rest" verschijnselen om te duiden.
In ieder geval al goed bezig gegaan met positief resultaat.

Ooit een uitgebreide bijscholing gevolgd door een pief/ medisch hoogleraar, die onze beroepsgroep vertelde dat per 5 kg. verlies in ( overtollige) kilo's, het lichaam positief reageerde in aanpassen en normaliseren.
Ja het schijnt heel gezond te zijn om af te vallen, zelfs als je nog niet in je ideale BMI zit. Daar ben ik ook nog niet, maar na het onderzoek etc hoop ik daar wel te gaan komen :)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 27 maart 2014 @ 13:36:35 #39
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_138224542
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 27 maart 2014 @ 13:37:53 #40
3878 Vork
Manisch creatief
pi_138224581
quote:

Oei, eng. :o

quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:24 schreef Myraela het volgende:

Ik vind het behoorlijk tegen vallen, maar ik woon dan ook niet in het beste gedeelte van Rotterdam. Misschien heeft dat er mee te maken. Daarbij vind ik het ook wel een beetje eng, misschien vinden andere mensen het wel helemaal niets.

Ik kreeg laatst wel een verzoek voor mijn kroketten. :D Die had ik best willen maken, maar ze zouden dan net de onkosten vergoeden. En ik ben daar echt onwijs lang mee bezig. Zou dan wel zelf kroketten overhouden, maar mijn frituur is net kapot gegaan. :')

Anyhow, die stonden er ook echt al een jaar op. :D
Hier is het vrij populair en ik heb ook wel eens wat afgehaald. Het gekke is dat ik het ook nog steeds wel eng vind om eten voor anderen te maken. Ookal ben ik gewend om voor 30 man te koken en is 150 ook gelukt, als je dan toch iets in elkaar moet draaien voor een paar mensen die het alleen op komen halen, dan lijkt het alsof het ineens puur en alleen om het eten gaat. Ze betalen er tenslotte voor en hebben een verwachting. Misschien is dat nog wel het allerlastigst, want ik weet aan het begin van de rit nog helemaal niet hoe het uiteindelijk uit gaat pakken. Ik bak ook niet zoveel, dus kan dat doorgaans niet zoveel kwaad.

Maargoed, het is wel een kanaal om van je etensoverschot af te komen.
pi_138224938
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:16 schreef AnneX het volgende:

Goed om te weten :D Dan ben ik al goed op weg. Bijna 20 kg nu :Y)
pi_138224949
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Echt heel lente-fris!
Hmmm.....paksoy rauw? Receptje?
pi_138225039
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:50 schreef PdeHoog het volgende:

Hmmm.....paksoy rauw? Receptje?
Er is geen receptje, dit is gewoon iets wat ik wel eens maak. En ja, paksoy net als rauwe andijvie toevoegen. Taugé op het laatst. Soms bak ik de paprika, soms niet.
pi_138225298
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er is geen receptje, dit is gewoon iets wat ik wel eens maak. En ja, paksoy net als rauwe andijvie toevoegen. Taugé op het laatst. Soms bak ik de paprika, soms niet.
^O^ Ik ga het eens even proberen. Ik merk nl. dat ik erg in dezelfde groentencyclus blijf hangen :') Iets nieuws kan geen kwaad.
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:14:59 #45
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_138227293
De gemeente Bloemendaal is bezig het al zo bescheiden gemeentehuis te verbouwen...er blijft niks van over.
Dit was het:

en dit is er momenteel van over:
Poef.....gone! ©golfer
pi_138227784
quote:
15s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:14 schreef golfer het volgende:
De gemeente Bloemendaal is bezig het al zo bescheiden gemeentehuis te verbouwen...er blijft niks van over.
Dit was het:
[ afbeelding ]
en dit is er momenteel van over:
[ afbeelding ]
You must be kidding....
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:33:37 #47
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_138227803
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:33 schreef Isabeau het volgende:

You must be kidding....
Helaas niet. :{
Poef.....gone! ©golfer
pi_138227826
Het lijkt wel een grap namelijk :N Wat triest.
pi_138227901
Wij woonde vroeger in een gemeentelijk monumentaal pand, voor de kleinste dingen moest je toestemming vragen. Iets met echt een beetje geschiedenis halen zo omver. Wat triest.
pi_138227910
Ik vind überhaupt dat gemeentebesturen snel kiezen voor nieuwe, mooiere, grotere, duurdere gemeentehuizen (immers je werkplek en het is makkelijk andermans geld uit te geven). Echt bijzonder slechte ontwikkeling. Miljoenen worden er steeds over de balk gegooid, terwijl elders waarschijnlijk veel harder geld nodig is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')