Oh maar ik erken best wel dat het bijstandsniveau buffelen is om de eindjes aan elkaar te krijgen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, als je van een inkomen rond bijstandsniveau kunt rondkomen zonder ernstig in de problemen te raken doe je het gewoon netjes.
Dat je dan niet kunt reserveren om een kapotte wasmachine te vervangen is niet echt een schande en niet het gevolg van te hoge uitgaven.
De financiele en ambtelijke top doen niet anders met en op andermans geld, maar als je weinig geld hebt, word je om vergelijkbaar gedrag met de nek aangekeken.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:21 schreef Uccie het volgende:
[..]
Oh maar ik erken best wel dat het bijstandsniveau buffelen is om de eindjes aan elkaar te krijgen.
Waar ik me aan irriteer is dat er gewoon een best groot percentage mensen is, die er in meer of mindere mate op los leeft en aan alle kanten hun handjes ophouden en vaak nog veel gedaan krijgen ook.
En dat gaat allemaal ten kosten van de mensen die wel welwillend zijn.
Helaas wordt de financiële en ambtelijke top voor dat gedrag aanzienlijk beloond, maar jij als bijstandsmoeder wordt daar niet beter van. Ik beweer nergens dat het leven eerlijk is.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De financiele en ambtelijke top doen niet anders met en op andermans geld, maar als je weinig geld hebt, word je om vergelijkbaar gedrag met de nek aangekeken.
Moreel gezien vind ik het dan dus onzin om juist de mensen die het minste hebben om dit "voorbeeldgedrag" zwaar te veroordelen en niets te doen aan het wangedrag van de anderen, die zich dit -met andermans geld!- wel kunnen permitteren, simpelweg omdat ze de wegen ertoe kennen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:30 schreef Uccie het volgende:
[..]
Helaas wordt de financiële en ambtelijke top voor dat gedrag aanzienlijk beloond, maar jij als bijstandsmoeder wordt daar niet beter van. Ik beweer nergens dat het leven eerlijk is.
Jawel, mijn ex, of ik moet mijn kinderen achterlaten, dat zie ik niet zo zitten eigenlijk.quote:Op donderdag 27 maart 2014 11:30 schreef Richestorags het volgende:
Ik herhaal mijn stelling maar weer: niemand houdt de verwende Nederlander tegen om zelf buiten de landsgrenzen te zoeken en daar hun geluk te beproeven.
Omdat die top slim genoeg is om zichzelf te bedruipen. Die hebben in ieder geval iets in hun mars. Als je in een magazijn staat order tr picken voor een paar grijpstuivers dan moet je gewoon fatsoenlijk met je geld omgaan, en heel voorzichtig zijn.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De financiele en ambtelijke top doen niet anders met en op andermans geld, maar als je weinig geld hebt, word je om vergelijkbaar gedrag met de nek aangekeken.
Pensioenen zijn ook bedoeld als oude dagvoorziening en niet als zak met beschikbaar geld voor overheden of als speculatiemateriaal voor de financiele sector.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:30 schreef Ixnay het volgende:
Daarnaast is de bijstand volgens mij in de meeste bedoeld als een overbrugging en om niet structureel van te leven.
Dan nog zijn er mogelijkheden te over online.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:32 schreef snakelady het volgende:
[..]
Jawel, mijn ex, of ik moet mijn kinderen achterlaten, dat zie ik niet zo zitten eigenlijk.
Niet zozeer slim genoeg, maar de mogelijkheden ervoor.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:32 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Omdat die top slim genoeg is om zichzelf te bedruipen.
Hoe kom je bij deze wonderlijke conclusie?quote:Die hebben in ieder geval iets in hun mars.
Je "moet" niet zoveel, behalve de basisdingen. En ja, volgens een normaal economisch model zou je zo het beste omgaan met je geld.quote:Als je in een magazijn staat order tr picken voor een paar grijpstuivers dan moet je gewoon fatsoenlijk met je geld omgaan, en heel voorzichtig zijn.
Ik heb het niet over eisen, hoe kom je daarbij? Ik heb het over de morele kant van dit verhaal.quote:Je kunt wel met je vingers in je oren hard roepen en naar anderen wijzen, maar jij moet met je geld uitkomen elke maand. Als je niks in de melk te brokkelen hebt dan heb je ook grwoon niks te eisen.
Shit happens, deal with it.
Die mensen hebben dan hulp nodig, ik heb hier een keer stichting leengeld aan de deur gehad, die hadden er interesse in dat ik het systeem wat ik gebruik aanleer bij anderen in een zelfde situatie als ik zit.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:43 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Veel mensen zijn te dom of te lui om even hun vaste lasten bij elkaar op te tellen en te bekijken hoeveel ruimte ze hebben voor bepaalde uitgaven.
Die raken in de problemen.
Dus omdat de ander het doet, moet jij dat ook doen?quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niet zozeer slim genoeg, maar de mogelijkheden ervoor.
[..]
Hoe kom je bij deze wonderlijke conclusie?
[..]
Je "moet" niet zoveel, behalve de basisdingen. En ja, volgens een normaal economisch model zou je zo het beste omgaan met je geld.
Maar juist de top geeft het voorbeeld dat het zo NIET zo werkt; dat je "mag" jatten en anderen financieel benadelen om er zelf beter van te worden.
[..]
Ik heb het niet over eisen, hoe kom je daarbij? Ik heb het over de morele kant van dit verhaal.
Nee, dat zeg ik niet.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:43 schreef Uccie het volgende:
[..]
Dus omdat de ander het doet, moet jij dat ook doen?
Er is toch ook zoiets als eigen verantwoordelijkheid.
Daarbij veroordeel ik die frauderende zakkengraaiende CEO aan de top net zo hard als de vriend van een vriendin van mij die ontslag nam omdat hij het niet meer zo leuk vond en vervolgens al 4jr in de bijstand zit.
Leuk, maar je moet er ook slim genoeg voor zijn of denk jij dat je niet acuut soor de mand valt als je te dom bent om adem te halen? Dan heb je niks aan die mogelijkheden.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niet zozeer slim genoeg, maar de mogelijkheden ervoor.
[..]
Hoe kom je bij deze wonderlijke conclusie?
[..]
Je "moet" niet zoveel, behalve de basisdingen. En ja, volgens een normaal economisch model zou je zo het beste omgaan met je geld.
Maar juist de top geeft het voorbeeld dat het zo NIET zo werkt; dat je "mag" jatten en anderen financieel benadelen om er zelf beter van te worden.
[..]
Ik heb het niet over eisen, hoe kom je daarbij? Ik heb het over de morele kant van dit verhaal.
Misschien die vriend moreel gezien nog wel harder, hij had werk, kon werken en besloot dat hij dat niet meer leuk vond. Als je de verantwoordelijkheid heb over een gezin met kleine kinderen, dan heb ik toch het idee dat je prioriteiten verkeerd liggen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet.
Ja, echt, net zo hard? Dat vind ik op zijn minst moreel twijfelachtig, maar ja.
Ik hoop niet dat je het idee hebt dat ik voor mezelf spreek he? Ik zit ver, heel ver van de bijstand vandaan, heb er niet eens recht op (en terecht).quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Leuk, maar je moet er ook slim genoeg voor zijn of denk jij dat je niet acuut soor de mand valt als je te dom bent om adem te halen? Dan heb je niks aan die mogelijkheden.
Ik kom bij die conclusie omdat ze die functies uitoefenen, of denk je dat ze gewoon maar een halve zool achter de vuilniswagen uit hebben getrokkken en die op die positie hebben gezet?
Correct, je moet niet zoveel. Maar das iets zeggen om maar gewoon iets te zeggen te hebben, je weet echt heel goed wat ik bedoel.
Daar ga je weer met dat vingertje wijzen. Leuk dat ze dat doen, shit happens. Kunnen we de hele dag over praten maar straks als je thuis bent ligt er gewoon weer een rekening die je moet betalen. Dan zul je daar toch geld voor moeten hebben, ongeacht welk voorbeeld wie dan ook ter wereld waar dan ook geeft.
Kun je wel wijzen naar de top, maar die , net als de rest van de wereld ligt er niet wakker van dat jij rekeningen moet betalen al stampvoet je nog zolang als een klein kind.
Overigens is dit wel een heel mooi voorbeeld van wat ik bedoel. Geen cent te makken hebben maar dat negeren omdat 'zij' het ook doen terwijl 'zij' het allemaal wel goed voo elkaar hebben voor hun persoonlijke situaties, in tegenstelling tot de klagers hier.
Je kunt wijzen en roepen naar anderen tot je een ons weegt, maar at the end of the day zul je met je eigen geld rond moeten komen.
In de zorg word je ongeacht je kennis gewoon weg wordt bezuinigd.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jazeker. Als ik mezelf op een of andere wijze niet doorontwikkel in een groeisector als de IT, dan ben ik daar toch echt zelf bij. De IT is de branche bij uitstek waar verouderde kennis genadeloos zal worden afgestraft.
Nee ik denk niet jij voor jezelf spreekt, ik gebruikte 'je' niet daar om.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je het idee hebt dat ik voor mezelf spreek he? Ik zit ver, heel ver van de bijstand vandaan, heb er niet eens recht op (en terecht).
Nee, die lui zitten daar niet omdat ze dom zijn, maar dat zegt niet zoveel. Ze zitten er ook niet omdat ze de maatschappij zo hard vooruit helpen, maar teren op andermans zak.
Precies wat bijstanders wordt aangewreven en een "fraudeur" wordt als lager als een varken gezien, terwijl de top gewoon door kan gaan en krediet (zowel letterlijk als figuurlijk -jij doet in jouw post het laatste-) krijgt.
Dat vind ik moreel niet passen.
Dat kan, dat weet ik niet. Ik heb kennis van de IT branche en een verloofde die in de zorg zit maar dan in de hoger opgeleide kaders, die hoor ik wel over bezuinigingen, maar niet op personeelsvlak.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
In de zorg word je ongeacht je kennis gewoon weg wordt bezuinigd.
Gewoon bij de Gemeentebank aankloppen en flink wat lenen. En daarna vertrekken met de Noorderzon.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:17 schreef ssebass het volgende:
[..]
Gewoon niet naar de schulden kijken dan gaan ze vanzelf weg.
Tuurlijk, die sector schaffen we af.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
In de zorg word je ongeacht je kennis gewoon weg wordt bezuinigd.
Je hebt grotendeels gelijk hoor. Maar het blijft toch makkelijk praten.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee ik denk niet jij voor jezelf spreekt, ik gebruikte 'je' niet daar om.
Natuurlijk zitten ze daar voor zichzelf. Doh. Iedereen werkt voor zn eigen portomonnee.
Nee ik geef ze geen krediet, ik zeg dat zij er mee wegkomen en zelfs al komen ze dat niet,dan zitten ze nog steeds niet in de financiele problemen.
Die orderpicker wel. Dat is t hele verschil. Dat de top dat doet is ook fout, maar zelf je rigen verantwoordelijkheid niet nemen omdat anderen dat ook niet doen is sneu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |