Men kan ook jarenlang geen verhoging bieden ondanks grote tevredenheid. Marktconform instappen, maar verder onder markt eindigen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:06 schreef Saekerhett het volgende:
Je bent gewoon een gigantische prutser. Wanneer je een contract ondertekent, zorg je ervoor dat dit in elk geval conform de markt is en dat je er zelf tevreden mee bent. Niet achteraf gaan lopen huilen en dreigen met ontslag nemen.
Waarom is het in belang van de werkgever? Vanwege die paar rottige vakantiedagen?quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:06 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
De zinsnede.. het is ook in het belang vd werkgever leest iedereen maar overheen? I.p.v. win-win (beide meer inkomsten) kiest men voor verlies-verlies (beiden minder inkomsten)
Je hebt toch (half)jaarlijks functioneringsgesprekken en/of beoordelingsgesprekken waarin je juist dit soort zaken bespreekt met elkaar? Indien tevreden van beide kanten, kun je rustig stapsgewijs om loonsverhoging vragen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:07 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Men kan ook jarenlang geen verhoging bieden ondanks grote tevredenheid. Marktconform instappen, maar verder onder markt eindigen.
3 weken extra werken bij een klant tegen een riant uurtarief (waar ik zelf uiteraard maar weinig van terug zie). Simpele rekensom kan hun dat al snel 2000,- a 4000,- netto schelen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:07 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Waarom is het in belang van de werkgever? Vanwege die paar rottige vakantiedagen?
Nou joepie. Dat hebben ze er binnen een paar maanden alweer uit als je blijft voor het huidige tarief.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:09 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
3 weken extra werken bij een klant tegen een riant uurtarief (waar ik zelf uiteraard maar weinig van terug zie). Simpele rekensom kan hun dat al snel 2000,- a 4000,- netto schelen.
Reken je bij dat riante uurtarief alle kosten die jou werkgever heeft?quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:09 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
3 weken extra werken bij een klant tegen een riant uurtarief (waar ik zelf uiteraard maar weinig van terug zie). Simpele rekensom kan hun dat al snel 2000,- a 4000,- netto schelen.
Ik heb al genoeg aanbiedingen gehad, maar allen afgeslagen omdat ik als ZZP'er wil beginnen. Voordat er allerlei aanvragen binnen zijn (VAR WUO e.d.) kan wel ff duren voor ik echt de markt op kan als ZZP'er.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:09 schreef Repeating het volgende:
Als je denkt dat je een geweldige marktwaarde hebt, waarom resulteert dat dan niet gelijk in een andere baan? Zo'n iemand als jou wil toch iedereen!?
Daarom de zinsnede netto.. Zonder kosten kom ik al snel uit op 7000,- a 8000,- exc. btwquote:Op woensdag 26 maart 2014 16:10 schreef Diemux het volgende:
[..]
Reken je bij dat riante uurtarief alle kosten die jou werkgever heeft?
Dan neem je ontslag en zeur je niet. De opties lijken mij toch vrij duidelijk.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:12 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Ik heb al genoeg aanbiedingen gehad, maar allen afgeslagen omdat ik als ZZP'er wil beginnen. Voordat er allerlei aanvragen binnen zijn (VAR WUO e.d.) kan wel ff duren voor ik echt de markt op kan als ZZP'er.
En nee, ik ga niet ongemotiveerd bij mijn werkgever blijven zitten en daar mijn uurtjes volmaken met tegenzin.
Geen WW dan en maar hopen dat je op tijd nieuw werk vind. Of een aardige spaarrekening kan ook.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:12 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
En nee, ik ga niet ongemotiveerd bij mijn werkgever blijven zitten en daar mijn uurtjes volmaken met tegenzin.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |