abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138194539
Samenvatting:

Ik neem ontslag bij mijn werkgever, omdat ik van mening ben dat mijn salaris niet strookt met mijn marktwaarde (dit onderkende mijn leidinggevende zelfs; d.w.z. er is door mijn werkgever een riante marge op mijn werkzaamheden gemaakt). Nu had ik graag dat mijn werkgever een ontslagbrief op zou stellen waarin staat dat dit met wederzijds goedvinden is en het op initiatief vd werkgever is, omdat ik dan nog recht heb op WW. Nu zijn ze niet van plan om hier aan mee te werken, omdat men niet wil "liegen"; tegenover het UVW (dat het ontslag op initiatief vd werkgever is en ik niet verwijtbaar werkloos ben) wanneer deze aankloppen bij mijn werkgever wanneer ik een WW aanvraag doe. Is de angst terecht dat het UVW alles binnenste buiten keert bij mijn werkgever? Of is dit meer luiheid van de persoon van HR die er gewoon snel vanaf wil zijn (deze persoon een beetje kennende). Het is namelijk ook in het belang van de werkgever, omdat ik dan minder vakantiedagen dien op te nemen en ik nu nog bij een goedbetalende klant voor de werkgever werkzaam ben. Ontslagovereenkomst zoals deze nu is opgesteld hoef ik geen poging te wagen bij het UVW of welke instantie dan ook.

Er lopen namelijk wel gesprekken voor een nieuwe baan, maar heb nog niet de garantie dat ik ook ergens 1 mei aan de slag kan wanneer mijn contract ontbonden is. Een WW-uitkering zou kunnen zorgen dat ik wat meer lucht heb en nu minder vakantiedagen hoef op te maken en de werkgever nog wat extra inkomsten kan bezorgen.

Edit/ dit ook n.a.v. het volgende:

http://ontslag-krijgen.nl/ontslag-nemen/wederzijds-goedvinden

Als je het niet naar je zin hebt op het werk of om een andere reden wil stoppen, dan kan dit ook door middel van ontslag met wederzijds goedvinden. In dat geval heb je wel medewerking van de werkgever nodig. Bij ontslag met wederzijds goedvinden kun je jouw recht op een WW-uitkering behouden.

[ Bericht 6% gewijzigd door VerrekteZakHooi op 26-03-2014 18:01:47 ]
pi_138194584
Gezien: "Ik neem ontslag bij mijn werkgever" ook niet van toepassing lijkt me
  Forum Admin woensdag 26 maart 2014 @ 16:04:54 #3
35723 crew  GGMM
pi_138194645
Je werkgever heeft groot gelijk dat ze dat niet ondertekenen.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  PR/Manusje van alles woensdag 26 maart 2014 @ 16:05:27 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_138194656
:')

Wat gek dat ze niet meewerken....
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_138194662
Of je blijft werken bij je baas totdat je nieuw werk hebt zoals de rest doet.
Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
pi_138194694
Je bent gewoon een gigantische prutser. Wanneer je een contract ondertekent, zorg je ervoor dat dit in elk geval conform de markt is en dat je er zelf tevreden mee bent. Niet achteraf gaan lopen huilen en dreigen met ontslag nemen.
pi_138194695
De zinsnede.. het is ook in het belang vd werkgever leest iedereen maar overheen? I.p.v. win-win (beide meer inkomsten) kiest men voor verlies-verlies (beiden minder inkomsten)
pi_138194699
Het UWV gaat alles binnenstebuiten keren. Dat kan je van me aannemen.
pi_138194714
Jezus, met een idioot als TS als werknemer zou ik ook niet meewerken om wat voor reden dan ook :')
No Guts, No Glory
  woensdag 26 maart 2014 @ 16:07:16 #10
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_138194718
Nee, natuurlijk werken ze daar niet aan mee. Duh....
Hoe verzin je dit, joh? :')
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_138194734
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:06 schreef Saekerhett het volgende:
Je bent gewoon een gigantische prutser. Wanneer je een contract ondertekent, zorg je ervoor dat dit in elk geval conform de markt is en dat je er zelf tevreden mee bent. Niet achteraf gaan lopen huilen en dreigen met ontslag nemen.
Men kan ook jarenlang geen verhoging bieden ondanks grote tevredenheid. Marktconform instappen, maar verder onder markt eindigen.
  woensdag 26 maart 2014 @ 16:07:47 #12
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_138194739
Wat dacht je van blijven werken tot je een nieuwe baan hebt? Die WW uitkering is lager dan wat je nu verdient, dus ik zie 't probleem niet zo..
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_138194744
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:06 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
De zinsnede.. het is ook in het belang vd werkgever leest iedereen maar overheen? I.p.v. win-win (beide meer inkomsten) kiest men voor verlies-verlies (beiden minder inkomsten)
Waarom is het in belang van de werkgever? Vanwege die paar rottige vakantiedagen? :')
pi_138194767
Goh, wat denk je zelf :')

Wat een geweldige loophole in het systeem TS. Ik snap wel dat je met zulk inzicht meer behoort te verdienen. _O_
pi_138194784
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:07 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Men kan ook jarenlang geen verhoging bieden ondanks grote tevredenheid. Marktconform instappen, maar verder onder markt eindigen.
Je hebt toch (half)jaarlijks functioneringsgesprekken en/of beoordelingsgesprekken waarin je juist dit soort zaken bespreekt met elkaar? Indien tevreden van beide kanten, kun je rustig stapsgewijs om loonsverhoging vragen.
pi_138194799
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:07 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Waarom is het in belang van de werkgever? Vanwege die paar rottige vakantiedagen? :')
3 weken extra werken bij een klant tegen een riant uurtarief (waar ik zelf uiteraard maar weinig van terug zie). Simpele rekensom kan hun dat al snel 2000,- a 4000,- netto schelen.
  woensdag 26 maart 2014 @ 16:09:53 #17
317945 Repeating
- Kwaliteitposts.
pi_138194811
Als je denkt dat je een geweldige marktwaarde hebt, waarom resulteert dat dan niet gelijk in een andere baan? Zo'n iemand als jij wil toch iedereen!?
pi_138194831
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:09 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

3 weken extra werken bij een klant tegen een riant uurtarief (waar ik zelf uiteraard maar weinig van terug zie). Simpele rekensom kan hun dat al snel 2000,- a 4000,- netto schelen.
Nou joepie. Dat hebben ze er binnen een paar maanden alweer uit als je blijft voor het huidige tarief.
  woensdag 26 maart 2014 @ 16:10:43 #19
180174 Diemux
People vs Me
pi_138194837
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:09 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Reken je bij dat riante uurtarief alle kosten die jou werkgever heeft?
pi_138194893
ik denk dat met je openingspost je marktwaarde behoorlijk is gedaald
pi_138194902
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:09 schreef Repeating het volgende:
Als je denkt dat je een geweldige marktwaarde hebt, waarom resulteert dat dan niet gelijk in een andere baan? Zo'n iemand als jou wil toch iedereen!?
Ik heb al genoeg aanbiedingen gehad, maar allen afgeslagen omdat ik als ZZP'er wil beginnen. Voordat er allerlei aanvragen binnen zijn (VAR WUO e.d.) kan wel ff duren voor ik echt de markt op kan als ZZP'er.

En nee, ik ga niet ongemotiveerd bij mijn werkgever blijven zitten en daar mijn uurtjes volmaken met tegenzin.
  woensdag 26 maart 2014 @ 16:13:32 #22
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_138194932
Het lijkt mij niet in het voordeel van de werkgever om aan jouw spelletje mee te doen. Ik bedoel, mij lijkt dat hij dan een ontslagvergunning via het uwv moet regelen. Stel, werkgever doet dat ook dan kan jij hem allicht weer naaien door vervolgens een procedure voor onredelijk ontslag te starten. Werkgever zou dan ook gek zijn eraan mee te werken. :')

Daarnaast, waarom zou je ww-rechten onnodig gaan opmaken? Als je echt een keer je baan verliest kan je blij zijn dat je nog een vangnet hebt een aantal maanden.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_138194933
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:10 schreef Diemux het volgende:

[..]

Reken je bij dat riante uurtarief alle kosten die jou werkgever heeft?
Daarom de zinsnede netto.. Zonder kosten kom ik al snel uit op 7000,- a 8000,- exc. btw
  woensdag 26 maart 2014 @ 16:13:42 #24
180174 Diemux
People vs Me
pi_138194937
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:12 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Ik heb al genoeg aanbiedingen gehad, maar allen afgeslagen omdat ik als ZZP'er wil beginnen. Voordat er allerlei aanvragen binnen zijn (VAR WUO e.d.) kan wel ff duren voor ik echt de markt op kan als ZZP'er.

En nee, ik ga niet ongemotiveerd bij mijn werkgever blijven zitten en daar mijn uurtjes volmaken met tegenzin.
Dan neem je ontslag en zeur je niet. De opties lijken mij toch vrij duidelijk.
  woensdag 26 maart 2014 @ 16:14:58 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_138194970
Ge
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:12 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

Geen WW dan en maar hopen dat je op tijd nieuw werk vind. Of een aardige spaarrekening kan ook.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')