Samenvatting:
Ik neem ontslag bij mijn werkgever, omdat ik van mening ben dat mijn salaris niet strookt met mijn marktwaarde (dit onderkende mijn leidinggevende zelfs; d.w.z. er is door mijn werkgever een riante marge op mijn werkzaamheden gemaakt). Nu had ik graag dat mijn werkgever een ontslagbrief op zou stellen waarin staat dat dit met wederzijds goedvinden is en het op initiatief vd werkgever is, omdat ik dan nog recht heb op WW. Nu zijn ze niet van plan om hier aan mee te werken, omdat men niet wil "liegen"; tegenover het UVW (dat het ontslag op initiatief vd werkgever is en ik niet verwijtbaar werkloos ben) wanneer deze aankloppen bij mijn werkgever wanneer ik een WW aanvraag doe.
Is de angst terecht dat het UVW alles binnenste buiten keert bij mijn werkgever? Of is dit meer luiheid van de persoon van HR die er gewoon snel vanaf wil zijn (deze persoon een beetje kennende). Het is namelijk ook in het belang van de werkgever, omdat ik dan minder vakantiedagen dien op te nemen en ik nu nog bij een goedbetalende klant voor de werkgever werkzaam ben. Ontslagovereenkomst zoals deze nu is opgesteld hoef ik geen poging te wagen bij het UVW of welke instantie dan ook.
Er lopen namelijk wel gesprekken voor een nieuwe baan, maar heb nog niet de garantie dat ik ook ergens 1 mei aan de slag kan wanneer mijn contract ontbonden is. Een WW-uitkering zou kunnen zorgen dat ik wat meer lucht heb en nu minder vakantiedagen hoef op te maken en de werkgever nog wat extra inkomsten kan bezorgen.
Edit/ dit ook n.a.v. het volgende:
http://ontslag-krijgen.nl/ontslag-nemen/wederzijds-goedvindenAls je het niet naar je zin hebt op het werk of om een andere reden wil stoppen, dan kan dit ook door middel van ontslag met wederzijds goedvinden. In dat geval heb je wel medewerking van de werkgever nodig. Bij ontslag met wederzijds goedvinden kun je jouw recht op een WW-uitkering behouden.
[ Bericht 6% gewijzigd door VerrekteZakHooi op 26-03-2014 18:01:47 ]