YebCar | woensdag 26 maart 2014 @ 12:22 |
En andere klein materiaal vervangen / goedjes bijvullen. Ik kom dus bij een specialist (geen dealer) om remschijven te vervangen. (ze zijn veel duurder dan een Turk , , maar weer 10% lager dan de dealer. En een specialist voor het merk wat ik rij. Krijg ik later dus een factuur staat er ook bijvullen motorolie 1,5 liter voor ¤27 ongeveer. En vervanging lampen ¤22,- Nu waren die lampjes inderdaad kapot, maar die wilde ik thuis vervangen. En olie heb ik natuurlijk niet gechecked , maar ik kreeg geen melding van dat ik bij moest vullen (heb nog geen 2 maanden geleden bij gevuld ) Nu vroeg ik aan de beste man " Ooh is dat service ? olie bijvullen en lampjes maken? " Waarop de man mij raar aankeek en ja zei. Nu wil ik er eigenlijk geen punt van maken behalve dan even een topic op Fok te gooien. , maar thuis zit ik te bedenken hoe in godsnaam hij weet welke olie erin zit? Standaard zit er 10/40 in , maar ik gooi er sinds 2 jaar een ander soort in (staat nergens vermeld) dus als hij er weer 10/40 is gooit is dat toch ook raar? Of kunnen ze dat zien of meten welke olie erin zit? (lijkt me sterk) Eigenlijk had ik lampjes nog thuis liggen (wel een kutklus om ze te vervangen , maar goed) en olie ook . Dus meer als ¤50 betaald voor hun "service" maar mijn vraag is eigenlijk...wat als ik had gezegd dat ik niet wilde betalen? | |
gianni61 | woensdag 26 maart 2014 @ 12:25 |
dan stond je volledig in je recht | |
#ANONIEM | woensdag 26 maart 2014 @ 12:28 |
Aan klanten zoals jij valt er goed bij te verdienen. | |
YebCar | woensdag 26 maart 2014 @ 12:35 |
dat klopt. Nu wist ik eigenlijk niet of het meer om te verdienen was of omdat het liefhebbers waren van het merk. Kom daar al enkele malen eerder en heeft me veel euros gespaard, want mijn schakelbak was ruk. Bij enkele garages/dealers adviseren ze mij voor een wissel/revisie aan a ¤500-800 en daar wisten ze binnen 5 minuten dat het aan iets anders lag. 3 uur berekend om schakelbak lost te halen en schoon te maken en opnieuw in te bouwen. klaar voor onder de ¤200 Dus ik vertrouwde ze eigenlijk wel ![]() | |
RipMcPants | woensdag 26 maart 2014 @ 12:36 |
Beproefde methode ![]() | |
eXplorer1 | woensdag 26 maart 2014 @ 12:37 |
1.5 liter olie? meestal is tussen min en max op je stok 1 liter, dan zat er wel erg weinig in (als hij eerlijk was). | |
tofastTG | woensdag 26 maart 2014 @ 12:37 |
Ik vind dat soort dingen wel fijn. Maar als je dat niet wilt, waarom vraag geef je dat dan niet specifiek aan? Meeste Nederlanders zijn niet zo van het zelf bijvullen van de olie etc. | |
Gunner | woensdag 26 maart 2014 @ 12:38 |
heb een keer een GRATIS wintercheck laten doen. moest aan het einde 20 euro afrekenen. toen ik vroeg waarom ik voor een GRATIS check moest betalen bleek dat ze op eigen initiatief de olie en koelvloeistof hadden bijgevuld. heb aangegeven dat ze dat mooi voor eigen rekening mochten nemen omdat ik er niet om heb gevraagd. echt soms wordt je genaaid waar je bij staat. hoefde uiteindelijk niet te betalen maar het is wel bijzonder brutaal... Als je niet assertief genoeg bent is het een mooie manier voor ze om toch nog wat te verdienen daan die checks die ze van de dealerorganisatie moeten doen. wat betreft de TS; ik vind 1,5 liter bijvullen wel erg veel. de meeste middenklassers die ik heb gereden beginnen al te piepen als er 1 liter bijgevuld moet worden. | |
Executioner | woensdag 26 maart 2014 @ 12:44 |
Indien je nog langer in die auto wilt rondrijden en er anderhalve liter motorolie te weinig in bleek te zitten zou ik de garage juist dankbaar zijn dat ze dit direct (ongevraagd) bijgevuld hebben... | |
#ANONIEM | woensdag 26 maart 2014 @ 12:46 |
Oh ja joh, je gaat van tevoren alles wat je niet wil aangeven. ![]() ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2014 12:47:34 ] | |
YebCar | woensdag 26 maart 2014 @ 12:54 |
en staat 1,5 liter op papier. weet natuurlijk niet hoeveel erin is gegaan. kan 0,0-1,5 liter zijn natuurlijk En als mijn auto begint te piepen dan vul ik 1 a 1,5 liter olie bij. Maar aangezien die nog niet begon te piepen vraag ik mij inderdaad af hoeveel er daadwerkelijk is bijgevuld | |
Symphonic | woensdag 26 maart 2014 @ 12:56 |
zo'n peilstok zit er niet voor niets ![]() | |
kikoooooo | woensdag 26 maart 2014 @ 13:08 |
Ga je echt naar zo'n garage toe, in de file staan om gratis je auto te laten checken? ![]() ![]() | |
Gunner | woensdag 26 maart 2014 @ 13:52 |
natuurlijk. mijn voiture van hoogwaardige kwaliteit moet natuurlijk in optimale conditie blijven verkeren ![]() iesj koeltoer jeweettochzelf | |
DS4 | woensdag 26 maart 2014 @ 14:13 |
Ik spreek altijd af dat ze mij bellen voordat ze iets doen wat niet is afgesproken. Daar houdt men zich altijd keurig aan bij mij. Op zich zou dat m.i. standaard moeten zijn (eerst overleg), maar het is wel dienstig om het ook echt af te spreken. | |
Mano_ | woensdag 26 maart 2014 @ 14:56 |
Hier kan het gewoon op afspraak bij de dealer, waarom zou je het niet doen als ze het aanbieden? Overigens belde die dealer bij het vervangen van m'n distributieset met de vraag of ze de door de fabrikant geadviseerde update-materialen mochten gebruiken waar een meerprijs aan zat. Heel netjes ![]() | |
tofastTG | woensdag 26 maart 2014 @ 15:12 |
Dan geef je toch aan; Garageboer fix mij mijn remmen en that's it. Als jij als nitwit je auto daarheen brengt en vraagt of ze een aantal dingen kunnen controleren en repareren vind ik het niet gek dat ze ook even de vloeistofjes meenemen. Maar dat kan aan mij liggen? Ik zie het al gebeuren, mijn moeder brengt haar auto naar de garage om een lampje te laten maken. Als ze de auto weer wilt komen halen zegt de garagemeneer; "Mevrouw uw olie is op, als u wilt dat we er ook nog wat nieuwe olie ingooien kunt u de auto morgen komen halen." Overigens benoemen de meeste mensen die ik ken gewoon een bedrag, als de reparatie duurder gaat worden dan XXX euro even bellen graag. | |
Mano_ | woensdag 26 maart 2014 @ 15:15 |
Of gewoon een belletje? Ik zie het al gebeuren, mijn moeder brengt haar auto naar de garage om een lampje te laten maken. Als ze de auto weer wilt komen halen zegt de garagemeneer; "Mevrouw uw olie is op, uw banden zijn versleten, net als de ruitenwissers, de remmen waren bijna op en de schokbrekers waren lek. Die heb ik ook maar vervangen. Wilt u de 1000 euro pinnen?" | |
gianni61 | woensdag 26 maart 2014 @ 15:15 |
blijft toch een geweldige truc van de garage houders. een gratis check aanbieden om mensen te lokken en ze vervolgens laten betalen voor vloeistoffen bijvullen, ruitenwissers vervangen en een setje nieuwe banden | |
tofastTG | woensdag 26 maart 2014 @ 15:18 |
Bellen voor de olie? Enfin, jou vlieger gaat niet op omdat mijn moeder wel altijd braaf zegt dat als het meer gaat worden dan 450 euro (dat is echt fantastisch) dat ze dan wel even moeten bellen. Bovendien denk ik dat de meeste mensen uiteindelijk toch de auto moeten laten repareren, of je moet al een auto hebben van 450 euro. Maar waarom zou je dan in eerste instantie naar de garage gaan? | |
Mano_ | woensdag 26 maart 2014 @ 15:27 |
Bellen voor werkzaamheden die niet vooraf zijn afgesproken is toch niet heel vreemd? Als je naar de garage gaat met de vraag om de auto helemaal in orde te maken heb je gelijk, maar als je zoals TS vraagt om nieuwe schijven moeten ze niet ook andere dingen ongevraagd gaan doen en factureren. Of bel even, of doe het als service. Ik doe klein onderhoud zelf, dus ik heb zelf olie, bougies, filters enz. in huis. Als de garage die ongevraagd gaat vervangen ga ik die dus mooi niet betalen. Dat is namelijk geen werk waarvoor ik naar de garage zou gaan. Die beslissing neem ik zelf, niet de garagist. Maar goed, jij bent blijkbaar een makkelijk doelwit voor de Kwik Fits van deze wereld. Gewoon vervangen, de klant betaalt toch wel. | |
tofastTG | woensdag 26 maart 2014 @ 15:31 |
Dan zeg je dat toch? Denk alleen dat de gemiddelde Nederlander het heel fijn vind als zijn auto werkend kan worden opgehaald bij de garage. Als TS de vraag specifiek gesteld heeft, dan vind ik het inderdaad ook gek dat de garagehouder in dit geval zo heeft gehandeld. Maar bij Jan Modaal kan ik me goed voorstellen dat het als service ervaren word dat alles in orde is als de auto opgehaald kan worden. En ik klus inderdaad niet zelf aan mijn auto en vertrouw op het inzicht van mijn garagist als het aankomt op vervangingen. Heb me dat trouwens nog nooit ervaren als het slachtoffer ergens van zijn, maar dat geheel terzijde. | |
Mano_ | woensdag 26 maart 2014 @ 15:36 |
Mja, het is inderdaad geheel afhankelijk van je vraag aan de garage. Als ik in de snackbar vraag om een grote friet (ja, friet ![]() Daarom: vraag je om de auto na te kijken en in orde te maken, dan kan het ja. Dan is het zoals je zegt verstandig om een plafond af te spreken waarbij er gebeld wordt als die overschreden gaat worden. Maar als je vraagt om een specifieke reparatie moet enkel dat op de factuur staan als er geen contact op is genomen over andere geconstateerde zaken. Lijkt me niet meer dan logisch toch? Het is wel service natuurlijk als je voor banden gaat en de garagist peilt even je vloeistoffen omdat hij toch met de auto bezig is. Maar ongevraagd bijvullen en factureren is niet netjes. | |
gianni61 | woensdag 26 maart 2014 @ 15:45 |
ik zou die service op zich al raar vinden. als je gaat om banden te vervangen (of in geval van TS de remschijven) heeft die monteur in principe niet eens iets onder de motorkap te zoeken.. | |
DS4 | woensdag 26 maart 2014 @ 16:05 |
Dat is zo, maar dan nog wil ik het vooraf weten. Ik heb gisteren ook akkoord gegeven voor extra werkzaamheden (helaas boven die 450 euro...), maar ik wil wel overleg. Ze zullen maar een standaard remvloeistof bij mij erin mikken. Kan dat weer opnieuw gedaan worden (dat mocht de Porsche dealer ooit doen, omdat ze in het systeem vonden dat het tijd was om dat te doen, waarbij men niet de vloeistof hadden gebruikt die ik gebruik)... Dat kost hun tijd, geld en moeite. En mij ergernis. | |
eXplorer1 | woensdag 26 maart 2014 @ 16:40 |
Je gebruikt DOT5 ipv DOT4? | |
DS4 | woensdag 26 maart 2014 @ 17:09 |
Nee, Castrol SRF. | |
Hyperdude | woensdag 26 maart 2014 @ 18:19 |
Die lampjes die al kaduuk waren had je ff aan kunnen geven dat ze daar wel of niet wat aan moeten doen. Olie bijvullen, vooral als ze niet kunnen weten welke olie jij er in hebt, kunnen ze ook wel/niet doen als je bakkie weer op komt halen. Kortom: van te voren afspraken maken. NB. Je hebt nu wel supergoede olie; dat kan niet missen voor bijna ¤20 per liter. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 26 maart 2014 @ 18:35 |
22 euro om lampjes te vervangen? Dan hebben ze alleen de lampjes zelf gerekend, niet de uren. Vind ik wel netjes. Die lampjes moesten toch vervangen worden. Scheelt jou weer een tijdje knutselen. | |
pvdplanet | woensdag 26 maart 2014 @ 19:38 |
Om effe af te dwalen over ongevraagd... Ik kom dus alleen bij de garage voor APK. Wat mij irriteert dat ze willens en wetens een 'Garagebedrijf Trutteschudder' o.i.d. sticker op mijn kentekenhouder plakken. Oprotten zeg, wie geeft je het recht? En het is schering en inslag. Ze flikken het bijna allemaal. Wat dan nog opvalt: als ik met een knappe MX-5 aankom ze het wel doen, maar bij de Baleno van moeders vol met deuken dus niet. Er gaat nu van te voren een 'waag het niet' briefje tussen houder en plaat, dat helpt gelukkig... | |
hoas | woensdag 26 maart 2014 @ 20:06 |
Hier ook standaard 1 eenheid ruitewisservloeistof, maar hij zat nog vol. Die heeft hij er dus met een rooie kop afgetrokken. | |
Ivo1985 | woensdag 26 maart 2014 @ 20:14 |
Waarom zou ik dat specifiek aangeven? Als ik een specifieke werkopdracht geef (remblokken vervangen), mag ik er vanuit gaan dat de vakman zich aan die specifieke werkopdracht houdt en als hij reden ziet om daarvan af te wijken ik eerst van de meerkosten op de hoogte word gesteld. Voor het vervangen van remblokjes hoeft de motorkap niet eens open en ook het licht niet aangezet te worden. Als de vakman zich bij de werkopdracht had gehouden had hij dus niet eens opgemerkt dat er te weinig olie in het blok zat. Een kapot lampje kan nog wel opvallen als de monteur bij het verplaatsen van een auto standaard het licht aan zet. Een logische handeling, omdat het met de lichten aan makkelijker manouvreren is krappe garages. Of vind jij het ook normaal dat wanneer jij de schilder vraagt om de kozijnen van je huis te schilderen, je ook een rekening krijgt voor het beitsen van je schutting? | |
Ivo1985 | woensdag 26 maart 2014 @ 20:23 |
Jij denkt dat ze er bij de garage dure high-performance merklampen inzetten? Zelfs een H4 of H7 uit de basisserie van bijvoorbeeld Osram kost inkoop niet meer dan 3 euro. Alle 'gewone' gloeilampjes voor richtingaanwijzers/achterlichten enz kosten een paar dubbeltjes. Ook de olie is op zijn zachtst gezegd iets waar een prettige marge op zit. | |
#ANONIEM | woensdag 26 maart 2014 @ 21:34 |
Wat heeft de inkoopprijs er mee te maken? Als TS de lampjes zelf had vervangen had-ie ook de consumentenprijs betaald. Met twee keer een koplamp kom je dan een aardig eind in de buurt van die 22 euro. | |
Marco001 | woensdag 26 maart 2014 @ 21:43 |
Neehoor, zelfs bij luxere koplampen niet. Laatst nog een setje h7's gekocht, als beste uit de test van Autobild,ofzo voor 17,- ![]() TS, ik had dus echt niet betaald. Als ze zoiets bij mij flikken mogen ze de olie die ze bij hebben gevuld er direct weer uithalen, maar geen druppel meer. Als ik duidelijk aangeef dat men alleen de remschijven moet vervangen, maar vervolgens ook allerlei andere dingen vervangen kunnen ze de pot op. Zelfs bij de lokale Euromaster overlegt men eerst. | |
#ANONIEM | woensdag 26 maart 2014 @ 21:58 |
Huh? Volgens mij zeg je niks anders dan ik. 17 euro ligt al dicht in de buurt van de genoemde 22, in tegenstelling tot de 3 euro waarop ik reageerde. | |
2cv | woensdag 26 maart 2014 @ 22:20 |
Moet de garage niet flikken. Want dan mogen ze de door hun bijgevulde olie er weer uit halen. En de olie die er al in zat in het carter laten zitten. Zo niet, dan zet ik m'n BX (600.000km en evenzoveel deuken) 2 weken in hun showroom. | |
Sjoegerd | woensdag 26 maart 2014 @ 23:55 |
Mijn garage doet gelukkig niet meer dan ik vraag. Ik kom dan ook eigenlijk alleen voor de APK keuring daar ![]() Scheelt natuurlijk ook dat het familie is ![]() | |
Sparqq | donderdag 27 maart 2014 @ 04:04 |
Service is gratis, daar hoef je niet voor te betalen. Dit is dus geen service, maar de marge verbeteren. Als ik een auto breng om remschijven te vervangen, moet je niet de auto gaan nalopen en andere dingen gaan fixen, Als je dat wilt breng je hem voor een kleine beurt. | |
ZwartmetSuiker | donderdag 27 maart 2014 @ 12:37 |
Altijd expliciet aangeven dat ze moeten bellen zodra er iets buiten de opdracht is tegengekomen. | |
Ivo1985 | donderdag 27 maart 2014 @ 19:47 |
Dat is dus totaal overbodig als je een overeenkomst sluit voor het vervangen van remblokken. Alles wat er extra moet gebeuren, daarvoor dien je simpelweg eerst te overleggen. Maar goed, eens in de zoveel tijd komt er een dergelijk topic ter sprake en er zijn kennelijk genoeg mensen hier die het normaal vinden dat ze worden opgelicht door een garagebedrijf door rustig te betalen voor werkzaamheden waar niet om is gevraagd en geen opdracht voor is gegeven. | |
Fer | donderdag 27 maart 2014 @ 21:23 |
Belangrijkste vraag, wat kosten de materialen los. Goede olie en lampjes kan best prijzig zijn. En de meeste klanten willen het wel zo. | |
Ivo1985 | donderdag 27 maart 2014 @ 21:32 |
Nee, die vraag doet er in het geheel niet toe. Of de prijs voor de extra werkzaamheden redelijk geweest zou zijn als er voor deze werkzaamheden opdracht verleend zou zijn, is niet relevant. Er is immers geen opdracht voor de werkzaamheden en daarmee geen enkele betalingsverplichting. Nogmaals: Je betaalt de rekening van de schilder toch ook niet als die als betaalde 'service' ook maar je hele schutting geverfd heeft, terwijl je alleen opdracht had gegeven voor het in de verf zetten van je kozijnen? | |
Fer | donderdag 27 maart 2014 @ 21:58 |
Mijn garage vervangt ook ongevraagd een lager van een paar tientjes tijdens de beurt/apk. Of die het bij andere ook doet geen idee. Maar van mij weet ie toch wel dat ik de auto niet wegdoe voor een lager of een beun zoekt die het goedkoper kan. Als de olie en lampjes zonder arbeidsloon erin zijn gegaan, zou ik er geen problemen mee hebben. Ik vertrouw mijn garagist gewoon, liever dat de auto gewoon snel klaar is, dan dat ze hem de hele dag laten staan, wachtend op mijn akkoord. | |
Palomar | donderdag 27 maart 2014 @ 22:08 |
Valt mij ook op dat als je zelf 'vaag' bent over de reparatieafspraak dat garages je daar meteen op pakken. Ooit eens mijn vorige auto bij de garage gebracht met wat vage klachten zoals een ratelend geluid en schommelend stationair toerental. Preventief maar heen gebracht omdat ik niet onderweg stil wil komen te staan; "kijk maar of je iets kunt vinden". Ze konden het niet vinden, maar ondertussen wel voor de zekerheid maar een spanrol van de multiriem vervangen, half litertje olie hier, flesje ruitensproeisel daar, wat koelvloeistof, gasklep schoonmaken, kosten voor uitlezen computer etc. waardoor ik met onderzoekskosten toch weer een dikke 300 euro af kon tikken zonder dat een van de problemen waarvoor ik kwam opgelost was ![]() Sindsdien maak ik wel duidelijke afspraken dat ze bellen voordat ze iets gaan doen. En sowieso breng ik mn auto niet meer naar de garage als er geen duidelijk aanwijsbaar probleem is... Heb nu overigens een leaseauto, dus boeit me nu niet meer wat ze in rekening brengen ![]() | |
ecktebaas123 | donderdag 27 maart 2014 @ 22:16 |
Godverdomme ![]() Staat ook zo lelijk, dan kom je om ff snel wat te laten maken staat dit opeens op je kentekenhouder : "MEMHET FARUK SUPER AUTOS OCASJON 0618173639 APK" | |
Sparqq | vrijdag 28 maart 2014 @ 01:53 |
Het verschil is, zonder dat lager komt hij niet door de APK. JIj hebt opdracht voor een APK gegeven en klusjes voor een paar tientjes zijn dan geen probleem. Maar het is heel wat anders als een auto voor een specifieke klus wegbrengt en ze gaan allemaal ongevraagde dingen doen. Dat noemen ze dan service, maar je moet er wel voor betalen, dat klopt gewoon niet. | |
house_is_a_feeling | vrijdag 28 maart 2014 @ 08:52 |
Betalen voor service? De auto met je nalopen onder de brug en dingen aanwijzen die eventueel aankomen, rateltje van de uitlaat gratis oplossen omdat je toch toevallig in de buurt bent, sleutels opnieuw inleren zonder kosten, etc. Dat noem ik service. Ongevraagde en onafgesproken kosten maken kan echt niet. | |
Fer | vrijdag 28 maart 2014 @ 13:15 |
Voor de gemiddelde PTA'r geldt dit wel, maar ik denk voor 90% van de andere klanten is het gewoon goede service. Die waren anders doorgereden met laag oliepijl en kapotte lampjes, dat wil je ze ook niet aandoen als goed autoverzorger. En het is nou niet alsof er voor 300¤ extra in gegaan is, of een tientje om het alreeds volle ruitensproeiertankje bij te vullen. | |
xzaz | vrijdag 28 maart 2014 @ 14:37 |
Mua niet echt, onvrede wordt snel geuit en zo zie je maar dat dit soort 'reclame' averechts werkt. | |
Spezza19 | zaterdag 29 maart 2014 @ 00:51 |
Ik zou het niet betaald hebben. Heb er niet om gevraagd. De vw. dealer in Zaandam flikte dat ook altijd. Zelfs als de lampjes heel waren ![]() Oprotten met dat soort geld kloppende geintjes. | |
Sparqq | zaterdag 29 maart 2014 @ 13:07 |
Wat een onzin man, een normale klant komt niet binnen met de opdracht op de remschijven te vervangen. Die komt de auto voor een grote beurt brengen of hij klaagt dat de auto vreemd remt of daar even naar gekeken kan worden. Dit zijn gewoon grappen om makkelijk veel marge te pakken, olie en remmen kosten hem hooguit tien euro en 5 minuten werk en staat toch mooi voor 50 Euro op de bon. Mijn Peugeot dealer, die weet wat pas service is. Mijn 20 jaar oude 205 had een slecht lichtbeeld en daardoor een APK afkeur. Heeft er voor 15 euro een gebruikte koplamp ingezet, ik was blij verrast toen ik de rekening van de APK kreeg. | |
vannelle | zaterdag 29 maart 2014 @ 14:02 |
Oftewel: Jij hebt het ook niet zelf opgelost en werd ook achteraf verrast. Gelukkig verrast dit keer. | |
Life2.0 | zaterdag 29 maart 2014 @ 14:38 |
dat dus. beetje ongevraagd vloeistoffen vervangen, lekker dan mag je het hele systeem weer doorspoelen ![]() | |
jitzzzze | zaterdag 29 maart 2014 @ 15:32 |
Dat die vent checkt of er nog genoeg olie in je wagen zit, nou ja, dat moet ie lekker doen als hij zich verveelt. Maar ongevraagd er een liter of wat bij mikken? Nee, dan kan ie alles er weer uit halen ![]() Ik kom met een specifieke opdracht bij hem, en dat moet ie doen. Niets meer, en ook niets minder. Is hij van mening dat er toch meer moet gebeuren dan wil ik vooraf gebeld worden met een exacte prijsopgave. | |
Fer | zaterdag 29 maart 2014 @ 22:19 |
Een auto hoort gewoon met een ruim voldoende oliepijl en werkende verlichting de weg op gestuurd te worden. Een liter goede olie kost wel 15¤/l dus het lijkt me dat ie alleen de olie rekent en geen arbeidsloon, geen afzetterij in mijn ogen. Er zijn veel ergere zaken waar garages soms hun zakken vullen en als je echt niks extra;s wilt, dan meld je dit toch erbij. | |
EchteZwareVanNelle | zaterdag 29 maart 2014 @ 22:47 |
Alles wat gedaan wordt zonder opdracht is afzetterij, de eigenaar van de auto bepaalt zelf hoe hij zijn auto naar het bezoek aan de garage de weg op brengt. Je attenderen op niet werkend verlichting of te weinig olie is prima, maar bijvullen zonder opdracht hoort gewoon niet. | |
Kentekenplaat | zondag 30 maart 2014 @ 12:15 |
Mijn garage doet keurig wat ik ze vraag. Op die ene keer na toen er iemand anders achter de balie zat. Ik was een uur bij de garage geweest en er stond anderhalf uur arbeidsloon op. Dat kon die knakker me niet echt uitleggen en de rekening werd ook heel gauw bij gesteld. Mocht de eigenaar de garage overdoen aan die betreffende balieknuppel, dan zoek ik een andere garage. | |
Ivo1985 | zondag 30 maart 2014 @ 14:56 |
Het kosteloos controleren van de verlichting en het oliepeil valt onder service. Kun je doen als garagehouder, moet je zelf weten. Kun je vervolgens de klant adviseren dat het oliepeil bijgevuld moet worden of dat er een lampje stuk is en vragen of je dat op orde moet brengen. Maar werk uitvoeren waar geen opdracht voor is en daarvoor wel kosten in rekening brengen is in alle gevallen afzetterij. Ook als de gevraagde vergoeding redelijk is ten opzichte van het uitgevoerde werk. | |
Fer | zondag 30 maart 2014 @ 17:07 |
Die mening deel ik gewoon niet. | |
Ivo1985 | zondag 30 maart 2014 @ 17:10 |
Dan moet jij je vooral laten afzetten. | |
Fer | zondag 30 maart 2014 @ 19:20 |
Zal lastig gaan, mijn garagehouder matst me meestal. Dus die ene keer dat ie me een liter volsyntheet voor 15¤ erin giet, gun ik hem wel. | |
KeesBromfiets | zondag 30 maart 2014 @ 21:18 |
Fijn dit soort service. Heeft mijn vader ook een keer gehad, auto voor de APK, einde van de middag wordt hij gebeld. De remschijven waren te dun, en remblokken versleten, dus dat hebben we vervangen. Uiteindelijk hebben ze het oude spul er terug opgezet en moest hij tekenen dat hij een onveilige auto mee terug nam naar huis. Het was geeneens APK afkeur. Eenmaal thuis de remschijven opgemeten. Die waren nog niet eens op de helft van het slijtagelimiet, mag 20mm zijn, nieuw zijn ze 24mm en ze waren nog net wat dikker dan 22mm. Remblokken heeft hij nog 20.000km mee gereden. En dit bij een grote merkdealer. Een oud vrouwtje had gezegd ooh meneer wat goed dat jullie het hebben vervangen, pak snel mijn 500¤ aan. Mochten ze zoiets weer flikken dan komen ze met naam in de krant. | |
KeesBromfiets | zondag 30 maart 2014 @ 21:35 |
Eeuh, inkoop is garageolie veel goedkoper. Tevens als je een beetje goed zoekt kun je ook wel dure castrol voor 5¤ per liter vinden. En dan wordt er zelfs nog aan verdient. | |
Fer | zondag 30 maart 2014 @ 22:22 |
Mag de man ook nog paar euro voor de moeite? Tuurlijk kun je als je goed zoekt die olie wel voor minder vinden en zij kopen het per 1000l natuurlijk. Ik vind het gewoon iets anders dan inderdaad een paar nieuwe schijven monteren, wat niet eens apk punt is. |