abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138195863
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is zo, maar dan nog wil ik het vooraf weten. Ik heb gisteren ook akkoord gegeven voor extra werkzaamheden (helaas boven die 450 euro...), maar ik wil wel overleg.

Ze zullen maar een standaard remvloeistof bij mij erin mikken. Kan dat weer opnieuw gedaan worden (dat mocht de Porsche dealer ooit doen, omdat ze in het systeem vonden dat het tijd was om dat te doen, waarbij men niet de vloeistof hadden gebruikt die ik gebruik)... Dat kost hun tijd, geld en moeite. En mij ergernis.
Je gebruikt DOT5 ipv DOT4?
life happens while you're pusing the throttle.
pi_138196829
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:40 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Je gebruikt DOT5 ipv DOT4?
Nee, Castrol SRF.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 26 maart 2014 @ 18:19:36 #28
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_138199041
Die lampjes die al kaduuk waren had je ff aan kunnen geven dat ze daar wel of niet wat aan moeten doen. Olie bijvullen, vooral als ze niet kunnen weten welke olie jij er in hebt, kunnen ze ook wel/niet doen als je bakkie weer op komt halen.
Kortom: van te voren afspraken maken.

NB. Je hebt nu wel supergoede olie; dat kan niet missen voor bijna ¤20 per liter. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_138199533
22 euro om lampjes te vervangen? Dan hebben ze alleen de lampjes zelf gerekend, niet de uren. Vind ik wel netjes. Die lampjes moesten toch vervangen worden. Scheelt jou weer een tijdje knutselen.
pi_138201907
Om effe af te dwalen over ongevraagd...

Ik kom dus alleen bij de garage voor APK.

Wat mij irriteert dat ze willens en wetens een 'Garagebedrijf Trutteschudder' o.i.d. sticker op mijn kentekenhouder plakken. Oprotten zeg, wie geeft je het recht?

En het is schering en inslag. Ze flikken het bijna allemaal. Wat dan nog opvalt: als ik met een knappe MX-5 aankom ze het wel doen, maar bij de Baleno van moeders vol met deuken dus niet.

Er gaat nu van te voren een 'waag het niet' briefje tussen houder en plaat, dat helpt gelukkig...
pi_138203255
Hier ook standaard 1 eenheid ruitewisservloeistof, maar hij zat nog vol.
Die heeft hij er dus met een rooie kop afgetrokken.
pi_138203610
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:37 schreef tofastTG het volgende:
Ik vind dat soort dingen wel fijn. Maar als je dat niet wilt, waarom vraag geef je dat dan niet specifiek aan? Meeste Nederlanders zijn niet zo van het zelf bijvullen van de olie etc.
Waarom zou ik dat specifiek aangeven?

Als ik een specifieke werkopdracht geef (remblokken vervangen), mag ik er vanuit gaan dat de vakman zich aan die specifieke werkopdracht houdt en als hij reden ziet om daarvan af te wijken ik eerst van de meerkosten op de hoogte word gesteld.

Voor het vervangen van remblokjes hoeft de motorkap niet eens open en ook het licht niet aangezet te worden. Als de vakman zich bij de werkopdracht had gehouden had hij dus niet eens opgemerkt dat er te weinig olie in het blok zat. Een kapot lampje kan nog wel opvallen als de monteur bij het verplaatsen van een auto standaard het licht aan zet. Een logische handeling, omdat het met de lichten aan makkelijker manouvreren is krappe garages.

Of vind jij het ook normaal dat wanneer jij de schilder vraagt om de kozijnen van je huis te schilderen, je ook een rekening krijgt voor het beitsen van je schutting?
pi_138204012
quote:
7s.gif Op woensdag 26 maart 2014 18:35 schreef k_man het volgende:
22 euro om lampjes te vervangen? Dan hebben ze alleen de lampjes zelf gerekend, niet de uren. Vind ik wel netjes. Die lampjes moesten toch vervangen worden. Scheelt jou weer een tijdje knutselen.
Jij denkt dat ze er bij de garage dure high-performance merklampen inzetten?

Zelfs een H4 of H7 uit de basisserie van bijvoorbeeld Osram kost inkoop niet meer dan 3 euro. Alle 'gewone' gloeilampjes voor richtingaanwijzers/achterlichten enz kosten een paar dubbeltjes.

Ook de olie is op zijn zachtst gezegd iets waar een prettige marge op zit.
pi_138207589
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 20:23 schreef Ivo1985 het volgende:
Jij denkt dat ze er bij de garage dure high-performance merklampen inzetten?

Zelfs een H4 of H7 uit de basisserie van bijvoorbeeld Osram kost inkoop niet meer dan 3 euro. Alle 'gewone' gloeilampjes voor richtingaanwijzers/achterlichten enz kosten een paar dubbeltjes.

Ook de olie is op zijn zachtst gezegd iets waar een prettige marge op zit.
Wat heeft de inkoopprijs er mee te maken? Als TS de lampjes zelf had vervangen had-ie ook de consumentenprijs betaald. Met twee keer een koplamp kom je dan een aardig eind in de buurt van die 22 euro.
pi_138207939
quote:
7s.gif Op woensdag 26 maart 2014 21:34 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat heeft de inkoopprijs er mee te maken? Als TS de lampjes zelf had vervangen had-ie ook de consumentenprijs betaald. Met twee keer een koplamp kom je dan een aardig eind in de buurt van die 22 euro.
Neehoor, zelfs bij luxere koplampen niet. Laatst nog een setje h7's gekocht, als beste uit de test van Autobild,ofzo voor 17,- :D

TS, ik had dus echt niet betaald. Als ze zoiets bij mij flikken mogen ze de olie die ze bij hebben gevuld er direct weer uithalen, maar geen druppel meer. Als ik duidelijk aangeef dat men alleen de remschijven moet vervangen, maar vervolgens ook allerlei andere dingen vervangen kunnen ze de pot op. Zelfs bij de lokale Euromaster overlegt men eerst.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_138208591
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 21:43 schreef Marco001 het volgende:
Neehoor, zelfs bij luxere koplampen niet. Laatst nog een setje h7's gekocht, als beste uit de test van Autobild,ofzo voor 17,- :D
Huh? Volgens mij zeg je niks anders dan ik. 17 euro ligt al dicht in de buurt van de genoemde 22, in tegenstelling tot de 3 euro waarop ik reageerde.
  † In Memoriam † woensdag 26 maart 2014 @ 22:20:36 #37
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138209643
Moet de garage niet flikken. Want dan mogen ze de door hun bijgevulde olie er weer uit halen. En de olie die er al in zat in het carter laten zitten. Zo niet, dan zet ik m'n BX (600.000km en evenzoveel deuken) 2 weken in hun showroom.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_138213740
Mijn garage doet gelukkig niet meer dan ik vraag. Ik kom dan ook eigenlijk alleen voor de APK keuring daar O-). Als ik vraag om een APK keuring dan keuren ze de auto en maken ze kleine dingen zoals lampjes. Indien er grotere werkzaamheden aanzitten dan wachten ze tot ik kom aan het eind van de dag of bellen ze om de kosten door te nemen en of ik bepaalde zaken zelf repareer.

Scheelt natuurlijk ook dat het familie is ;)
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_138216500
Service is gratis, daar hoef je niet voor te betalen.

Dit is dus geen service, maar de marge verbeteren. Als ik een auto breng om remschijven te vervangen, moet je niet de auto gaan nalopen en andere dingen gaan fixen, Als je dat wilt breng je hem voor een kleine beurt.
pi_138222891
Altijd expliciet aangeven dat ze moeten bellen zodra er iets buiten de opdracht is tegengekomen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_138236627
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 12:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Altijd expliciet aangeven dat ze moeten bellen zodra er iets buiten de opdracht is tegengekomen.
Dat is dus totaal overbodig als je een overeenkomst sluit voor het vervangen van remblokken. Alles wat er extra moet gebeuren, daarvoor dien je simpelweg eerst te overleggen.

Maar goed, eens in de zoveel tijd komt er een dergelijk topic ter sprake en er zijn kennelijk genoeg mensen hier die het normaal vinden dat ze worden opgelicht door een garagebedrijf door rustig te betalen voor werkzaamheden waar niet om is gevraagd en geen opdracht voor is gegeven.
pi_138241552
Belangrijkste vraag, wat kosten de materialen los. Goede olie en lampjes kan best prijzig zijn.

En de meeste klanten willen het wel zo.
.
pi_138242003
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:23 schreef Fer het volgende:
Belangrijkste vraag, wat kosten de materialen los. Goede olie en lampjes kan best prijzig zijn.

En de meeste klanten willen het wel zo.
Nee, die vraag doet er in het geheel niet toe.
Of de prijs voor de extra werkzaamheden redelijk geweest zou zijn als er voor deze werkzaamheden opdracht verleend zou zijn, is niet relevant. Er is immers geen opdracht voor de werkzaamheden en daarmee geen enkele betalingsverplichting.

Nogmaals: Je betaalt de rekening van de schilder toch ook niet als die als betaalde 'service' ook maar je hele schutting geverfd heeft, terwijl je alleen opdracht had gegeven voor het in de verf zetten van je kozijnen?
pi_138243590
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:32 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Nee, die vraag doet er in het geheel niet toe.
Of de prijs voor de extra werkzaamheden redelijk geweest zou zijn als er voor deze werkzaamheden opdracht verleend zou zijn, is niet relevant. Er is immers geen opdracht voor de werkzaamheden en daarmee geen enkele betalingsverplichting.

Nogmaals: Je betaalt de rekening van de schilder toch ook niet als die als betaalde 'service' ook maar je hele schutting geverfd heeft, terwijl je alleen opdracht had gegeven voor het in de verf zetten van je kozijnen?
Mijn garage vervangt ook ongevraagd een lager van een paar tientjes tijdens de beurt/apk. Of die het bij andere ook doet geen idee. Maar van mij weet ie toch wel dat ik de auto niet wegdoe voor een lager of een beun zoekt die het goedkoper kan.

Als de olie en lampjes zonder arbeidsloon erin zijn gegaan, zou ik er geen problemen mee hebben. Ik vertrouw mijn garagist gewoon, liever dat de auto gewoon snel klaar is, dan dat ze hem de hele dag laten staan, wachtend op mijn akkoord.
.
pi_138244190
Valt mij ook op dat als je zelf 'vaag' bent over de reparatieafspraak dat garages je daar meteen op pakken. Ooit eens mijn vorige auto bij de garage gebracht met wat vage klachten zoals een ratelend geluid en schommelend stationair toerental. Preventief maar heen gebracht omdat ik niet onderweg stil wil komen te staan; "kijk maar of je iets kunt vinden". Ze konden het niet vinden, maar ondertussen wel voor de zekerheid maar een spanrol van de multiriem vervangen, half litertje olie hier, flesje ruitensproeisel daar, wat koelvloeistof, gasklep schoonmaken, kosten voor uitlezen computer etc. waardoor ik met onderzoekskosten toch weer een dikke 300 euro af kon tikken zonder dat een van de problemen waarvoor ik kwam opgelost was :')

Sindsdien maak ik wel duidelijke afspraken dat ze bellen voordat ze iets gaan doen. En sowieso breng ik mn auto niet meer naar de garage als er geen duidelijk aanwijsbaar probleem is...

Heb nu overigens een leaseauto, dus boeit me nu niet meer wat ze in rekening brengen :P
  donderdag 27 maart 2014 @ 22:16:28 #46
363079 ecktebaas123
VVD = Fop-liberalisme
pi_138244657
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 19:38 schreef pvdplanet het volgende:
Om effe af te dwalen over ongevraagd...

Ik kom dus alleen bij de garage voor APK.

Wat mij irriteert dat ze willens en wetens een 'Garagebedrijf Trutteschudder' o.i.d. sticker op mijn kentekenhouder plakken. Oprotten zeg, wie geeft je het recht?

En het is schering en inslag. Ze flikken het bijna allemaal. Wat dan nog opvalt: als ik met een knappe MX-5 aankom ze het wel doen, maar bij de Baleno van moeders vol met deuken dus niet.

Er gaat nu van te voren een 'waag het niet' briefje tussen houder en plaat, dat helpt gelukkig...
Godverdomme :')

Staat ook zo lelijk, dan kom je om ff snel wat te laten maken staat dit opeens op je kentekenhouder :

"MEMHET FARUK SUPER AUTOS OCASJON 0618173639 APK"
pi_138251880
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 21:58 schreef Fer het volgende:

[..]

Mijn garage vervangt ook ongevraagd een lager van een paar tientjes tijdens de beurt/apk. Of die het bij andere ook doet geen idee. Maar van mij weet ie toch wel dat ik de auto niet wegdoe voor een lager of een beun zoekt die het goedkoper kan.

Als de olie en lampjes zonder arbeidsloon erin zijn gegaan, zou ik er geen problemen mee hebben. Ik vertrouw mijn garagist gewoon, liever dat de auto gewoon snel klaar is, dan dat ze hem de hele dag laten staan, wachtend op mijn akkoord.
Het verschil is, zonder dat lager komt hij niet door de APK. JIj hebt opdracht voor een APK gegeven en klusjes voor een paar tientjes zijn dan geen probleem.

Maar het is heel wat anders als een auto voor een specifieke klus wegbrengt en ze gaan allemaal ongevraagde dingen doen. Dat noemen ze dan service, maar je moet er wel voor betalen, dat klopt gewoon niet.
pi_138253718
Betalen voor service? De auto met je nalopen onder de brug en dingen aanwijzen die eventueel aankomen, rateltje van de uitlaat gratis oplossen omdat je toch toevallig in de buurt bent, sleutels opnieuw inleren zonder kosten, etc.

Dat noem ik service. Ongevraagde en onafgesproken kosten maken kan echt niet.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_138260611
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 01:53 schreef Sparqq het volgende:

Maar het is heel wat anders als een auto voor een specifieke klus wegbrengt en ze gaan allemaal ongevraagde dingen doen. Dat noemen ze dan service, maar je moet er wel voor betalen, dat klopt gewoon niet.
Voor de gemiddelde PTA'r geldt dit wel, maar ik denk voor 90% van de andere klanten is het gewoon goede service. Die waren anders doorgereden met laag oliepijl en kapotte lampjes, dat wil je ze ook niet aandoen als goed autoverzorger.

En het is nou niet alsof er voor 300¤ extra in gegaan is, of een tientje om het alreeds volle ruitensproeiertankje bij te vullen.
.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 14:37:16 #50
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_138262746
quote:
10s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:28 schreef zarGon het volgende:
Aan klanten zoals jij valt er goed bij te verdienen.
Mua niet echt, onvrede wordt snel geuit en zo zie je maar dat dit soort 'reclame' averechts werkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')