Je gebruikt DOT5 ipv DOT4?quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is zo, maar dan nog wil ik het vooraf weten. Ik heb gisteren ook akkoord gegeven voor extra werkzaamheden (helaas boven die 450 euro...), maar ik wil wel overleg.
Ze zullen maar een standaard remvloeistof bij mij erin mikken. Kan dat weer opnieuw gedaan worden (dat mocht de Porsche dealer ooit doen, omdat ze in het systeem vonden dat het tijd was om dat te doen, waarbij men niet de vloeistof hadden gebruikt die ik gebruik)... Dat kost hun tijd, geld en moeite. En mij ergernis.
Nee, Castrol SRF.quote:
Waarom zou ik dat specifiek aangeven?quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:37 schreef tofastTG het volgende:
Ik vind dat soort dingen wel fijn. Maar als je dat niet wilt, waarom vraag geef je dat dan niet specifiek aan? Meeste Nederlanders zijn niet zo van het zelf bijvullen van de olie etc.
Jij denkt dat ze er bij de garage dure high-performance merklampen inzetten?quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:35 schreef k_man het volgende:
22 euro om lampjes te vervangen? Dan hebben ze alleen de lampjes zelf gerekend, niet de uren. Vind ik wel netjes. Die lampjes moesten toch vervangen worden. Scheelt jou weer een tijdje knutselen.
Wat heeft de inkoopprijs er mee te maken? Als TS de lampjes zelf had vervangen had-ie ook de consumentenprijs betaald. Met twee keer een koplamp kom je dan een aardig eind in de buurt van die 22 euro.quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:23 schreef Ivo1985 het volgende:
Jij denkt dat ze er bij de garage dure high-performance merklampen inzetten?
Zelfs een H4 of H7 uit de basisserie van bijvoorbeeld Osram kost inkoop niet meer dan 3 euro. Alle 'gewone' gloeilampjes voor richtingaanwijzers/achterlichten enz kosten een paar dubbeltjes.
Ook de olie is op zijn zachtst gezegd iets waar een prettige marge op zit.
Neehoor, zelfs bij luxere koplampen niet. Laatst nog een setje h7's gekocht, als beste uit de test van Autobild,ofzo voor 17,-quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:34 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat heeft de inkoopprijs er mee te maken? Als TS de lampjes zelf had vervangen had-ie ook de consumentenprijs betaald. Met twee keer een koplamp kom je dan een aardig eind in de buurt van die 22 euro.
Huh? Volgens mij zeg je niks anders dan ik. 17 euro ligt al dicht in de buurt van de genoemde 22, in tegenstelling tot de 3 euro waarop ik reageerde.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:43 schreef Marco001 het volgende:
Neehoor, zelfs bij luxere koplampen niet. Laatst nog een setje h7's gekocht, als beste uit de test van Autobild,ofzo voor 17,-![]()
Dat is dus totaal overbodig als je een overeenkomst sluit voor het vervangen van remblokken. Alles wat er extra moet gebeuren, daarvoor dien je simpelweg eerst te overleggen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Altijd expliciet aangeven dat ze moeten bellen zodra er iets buiten de opdracht is tegengekomen.
Nee, die vraag doet er in het geheel niet toe.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:23 schreef Fer het volgende:
Belangrijkste vraag, wat kosten de materialen los. Goede olie en lampjes kan best prijzig zijn.
En de meeste klanten willen het wel zo.
Mijn garage vervangt ook ongevraagd een lager van een paar tientjes tijdens de beurt/apk. Of die het bij andere ook doet geen idee. Maar van mij weet ie toch wel dat ik de auto niet wegdoe voor een lager of een beun zoekt die het goedkoper kan.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:32 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Nee, die vraag doet er in het geheel niet toe.
Of de prijs voor de extra werkzaamheden redelijk geweest zou zijn als er voor deze werkzaamheden opdracht verleend zou zijn, is niet relevant. Er is immers geen opdracht voor de werkzaamheden en daarmee geen enkele betalingsverplichting.
Nogmaals: Je betaalt de rekening van de schilder toch ook niet als die als betaalde 'service' ook maar je hele schutting geverfd heeft, terwijl je alleen opdracht had gegeven voor het in de verf zetten van je kozijnen?
Godverdommequote:Op woensdag 26 maart 2014 19:38 schreef pvdplanet het volgende:
Om effe af te dwalen over ongevraagd...
Ik kom dus alleen bij de garage voor APK.
Wat mij irriteert dat ze willens en wetens een 'Garagebedrijf Trutteschudder' o.i.d. sticker op mijn kentekenhouder plakken. Oprotten zeg, wie geeft je het recht?
En het is schering en inslag. Ze flikken het bijna allemaal. Wat dan nog opvalt: als ik met een knappe MX-5 aankom ze het wel doen, maar bij de Baleno van moeders vol met deuken dus niet.
Er gaat nu van te voren een 'waag het niet' briefje tussen houder en plaat, dat helpt gelukkig...
Het verschil is, zonder dat lager komt hij niet door de APK. JIj hebt opdracht voor een APK gegeven en klusjes voor een paar tientjes zijn dan geen probleem.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:58 schreef Fer het volgende:
[..]
Mijn garage vervangt ook ongevraagd een lager van een paar tientjes tijdens de beurt/apk. Of die het bij andere ook doet geen idee. Maar van mij weet ie toch wel dat ik de auto niet wegdoe voor een lager of een beun zoekt die het goedkoper kan.
Als de olie en lampjes zonder arbeidsloon erin zijn gegaan, zou ik er geen problemen mee hebben. Ik vertrouw mijn garagist gewoon, liever dat de auto gewoon snel klaar is, dan dat ze hem de hele dag laten staan, wachtend op mijn akkoord.
Voor de gemiddelde PTA'r geldt dit wel, maar ik denk voor 90% van de andere klanten is het gewoon goede service. Die waren anders doorgereden met laag oliepijl en kapotte lampjes, dat wil je ze ook niet aandoen als goed autoverzorger.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 01:53 schreef Sparqq het volgende:
Maar het is heel wat anders als een auto voor een specifieke klus wegbrengt en ze gaan allemaal ongevraagde dingen doen. Dat noemen ze dan service, maar je moet er wel voor betalen, dat klopt gewoon niet.
Mua niet echt, onvrede wordt snel geuit en zo zie je maar dat dit soort 'reclame' averechts werkt.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:28 schreef zarGon het volgende:
Aan klanten zoals jij valt er goed bij te verdienen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |