abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138187985
En andere klein materiaal vervangen / goedjes bijvullen.
Ik kom dus bij een specialist (geen dealer) om remschijven te vervangen. (ze zijn veel duurder dan een Turk , , maar weer 10% lager dan de dealer. En een specialist voor het merk wat ik rij.

Krijg ik later dus een factuur staat er ook bijvullen motorolie 1,5 liter voor ¤27 ongeveer.
En vervanging lampen ¤22,-

Nu waren die lampjes inderdaad kapot, maar die wilde ik thuis vervangen. En olie heb ik natuurlijk niet gechecked , maar ik kreeg geen melding van dat ik bij moest vullen (heb nog geen 2 maanden geleden bij gevuld )
Nu vroeg ik aan de beste man " Ooh is dat service ? olie bijvullen en lampjes maken? " Waarop de man mij raar aankeek en ja zei.

Nu wil ik er eigenlijk geen punt van maken behalve dan even een topic op Fok te gooien. , maar thuis zit ik te bedenken hoe in godsnaam hij weet welke olie erin zit?

Standaard zit er 10/40 in , maar ik gooi er sinds 2 jaar een ander soort in (staat nergens vermeld) dus als hij er weer 10/40 is gooit is dat toch ook raar? Of kunnen ze dat zien of meten welke olie erin zit? (lijkt me sterk)

Eigenlijk had ik lampjes nog thuis liggen (wel een kutklus om ze te vervangen , maar goed) en olie ook . Dus meer als ¤50 betaald voor hun "service"

maar mijn vraag is eigenlijk...wat als ik had gezegd dat ik niet wilde betalen?
pi_138188081
quote:
maar mijn vraag is eigenlijk...wat als ik had gezegd dat ik niet wilde betalen?
dan stond je volledig in je recht
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_138188150
Aan klanten zoals jij valt er goed bij te verdienen.
pi_138188339
quote:
10s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:28 schreef zarGon het volgende:
Aan klanten zoals jij valt er goed bij te verdienen.
dat klopt. Nu wist ik eigenlijk niet of het meer om te verdienen was of omdat het liefhebbers waren van het merk.

Kom daar al enkele malen eerder en heeft me veel euros gespaard, want mijn schakelbak was ruk. Bij enkele garages/dealers adviseren ze mij voor een wissel/revisie aan a ¤500-800 en daar wisten ze binnen 5 minuten dat het aan iets anders lag. 3 uur berekend om schakelbak lost te halen en schoon te maken en opnieuw in te bouwen.
klaar voor onder de ¤200

Dus ik vertrouwde ze eigenlijk wel :P
  woensdag 26 maart 2014 @ 12:36:10 #5
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_138188358
Beproefde methode :P
pi_138188377
1.5 liter olie? meestal is tussen min en max op je stok 1 liter, dan zat er wel erg weinig in (als hij eerlijk was).
life happens while you're pusing the throttle.
pi_138188397
Ik vind dat soort dingen wel fijn. Maar als je dat niet wilt, waarom vraag geef je dat dan niet specifiek aan? Meeste Nederlanders zijn niet zo van het zelf bijvullen van de olie etc.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  woensdag 26 maart 2014 @ 12:38:38 #8
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_138188417
heb een keer een GRATIS wintercheck laten doen. moest aan het einde 20 euro afrekenen. toen ik vroeg waarom ik voor een GRATIS check moest betalen bleek dat ze op eigen initiatief de olie en koelvloeistof hadden bijgevuld.

heb aangegeven dat ze dat mooi voor eigen rekening mochten nemen omdat ik er niet om heb gevraagd.

echt soms wordt je genaaid waar je bij staat. hoefde uiteindelijk niet te betalen maar het is wel bijzonder brutaal... Als je niet assertief genoeg bent is het een mooie manier voor ze om toch nog wat te verdienen daan die checks die ze van de dealerorganisatie moeten doen.


wat betreft de TS; ik vind 1,5 liter bijvullen wel erg veel. de meeste middenklassers die ik heb gereden beginnen al te piepen als er 1 liter bijgevuld moet worden.
Where law ends, tyrrany begins.
  woensdag 26 maart 2014 @ 12:44:46 #9
317910 Executioner
AK-47's for everyone!
pi_138188592
Indien je nog langer in die auto wilt rondrijden en er anderhalve liter motorolie te weinig in bleek te zitten zou ik de garage juist dankbaar zijn dat ze dit direct (ongevraagd) bijgevuld hebben...
- RELIGION - Treat it like your penis, don't show it off in public and don't shove it down your children's throat.
pi_138188640
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:37 schreef tofastTG het volgende:
Ik vind dat soort dingen wel fijn. Maar als je dat niet wilt, waarom vraag geef je dat dan niet specifiek aan? Meeste Nederlanders zijn niet zo van het zelf bijvullen van de olie etc.
Oh ja joh, je gaat van tevoren alles wat je niet wil aangeven. :'). Laat ze lekker contact met je opnemen als je kosten gaat maken (voor zaken waar geen afspraken over zijn gemaakt). :{.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2014 12:47:34 ]
pi_138188868
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:44 schreef Executioner het volgende:
Indien je nog langer in die auto wilt rondrijden en er anderhalve liter motorolie te weinig in bleek te zitten zou ik de garage juist dankbaar zijn dat ze dit direct (ongevraagd) bijgevuld hebben...
en staat 1,5 liter op papier. weet natuurlijk niet hoeveel erin is gegaan. kan 0,0-1,5 liter zijn natuurlijk
En als mijn auto begint te piepen dan vul ik 1 a 1,5 liter olie bij. Maar aangezien die nog niet begon te piepen vraag ik mij inderdaad af hoeveel er daadwerkelijk is bijgevuld
pi_138188920
quote:
2s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:54 schreef YebCar het volgende:

[..]

en staat 1,5 liter op papier. weet natuurlijk niet hoeveel erin is gegaan. kan 0,0-1,5 liter zijn natuurlijk
En als mijn auto begint te piepen dan vul ik 1 a 1,5 liter olie bij. Maar aangezien die nog niet begon te piepen vraag ik mij inderdaad af hoeveel er daadwerkelijk is bijgevuld
zo'n peilstok zit er niet voor niets :N
Juin uit Eigen Tuin!
pi_138189246
quote:
19s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:38 schreef Gunner het volgende:
heb een keer een GRATIS wintercheck laten doen. moest aan het einde 20 euro afrekenen. toen ik vroeg waarom ik voor een GRATIS check moest betalen bleek dat ze op eigen initiatief de olie en koelvloeistof hadden bijgevuld.

heb aangegeven dat ze dat mooi voor eigen rekening mochten nemen omdat ik er niet om heb gevraagd.

echt soms wordt je genaaid waar je bij staat. hoefde uiteindelijk niet te betalen maar het is wel bijzonder brutaal... Als je niet assertief genoeg bent is het een mooie manier voor ze om toch nog wat te verdienen daan die checks die ze van de dealerorganisatie moeten doen.

wat betreft de TS; ik vind 1,5 liter bijvullen wel erg veel. de meeste middenklassers die ik heb gereden beginnen al te piepen als er 1 liter bijgevuld moet worden.
Ga je echt naar zo'n garage toe, in de file staan om gratis je auto te laten checken? :') Nederlander :')
  woensdag 26 maart 2014 @ 13:52:36 #14
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_138190680
natuurlijk. mijn voiture van hoogwaardige kwaliteit moet natuurlijk in optimale conditie blijven verkeren :7

iesj koeltoer jeweettochzelf
Where law ends, tyrrany begins.
pi_138191322
Ik spreek altijd af dat ze mij bellen voordat ze iets doen wat niet is afgesproken. Daar houdt men zich altijd keurig aan bij mij.

Op zich zou dat m.i. standaard moeten zijn (eerst overleg), maar het is wel dienstig om het ook echt af te spreken.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 26 maart 2014 @ 14:56:53 #16
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_138192619
quote:
2s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:08 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ga je echt naar zo'n garage toe, in de file staan om gratis je auto te laten checken? :') Nederlander :')
Hier kan het gewoon op afspraak bij de dealer, waarom zou je het niet doen als ze het aanbieden?

Overigens belde die dealer bij het vervangen van m'n distributieset met de vraag of ze de door de fabrikant geadviseerde update-materialen mochten gebruiken waar een meerprijs aan zat. Heel netjes ^O^
pi_138193091
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 12:46 schreef zarGon het volgende:

[..]

Oh ja joh, je gaat van tevoren alles wat je niet wil aangeven. :'). Laat ze lekker contact met je opnemen als je kosten gaat maken (voor zaken waar geen afspraken over zijn gemaakt). :{.
Dan geef je toch aan; Garageboer fix mij mijn remmen en that's it. Als jij als nitwit je auto daarheen brengt en vraagt of ze een aantal dingen kunnen controleren en repareren vind ik het niet gek dat ze ook even de vloeistofjes meenemen. Maar dat kan aan mij liggen?
Ik zie het al gebeuren, mijn moeder brengt haar auto naar de garage om een lampje te laten maken. Als ze de auto weer wilt komen halen zegt de garagemeneer; "Mevrouw uw olie is op, als u wilt dat we er ook nog wat nieuwe olie ingooien kunt u de auto morgen komen halen."
Overigens benoemen de meeste mensen die ik ken gewoon een bedrag, als de reparatie duurder gaat worden dan XXX euro even bellen graag.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  woensdag 26 maart 2014 @ 15:15:36 #18
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_138193173
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 15:12 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Dan geef je toch aan; Garageboer fix mij mijn remmen en that's it. Als jij als nitwit je auto daarheen brengt en vraagt of ze een aantal dingen kunnen controleren en repareren vind ik het niet gek dat ze ook even de vloeistofjes meenemen. Maar dat kan aan mij liggen?
Ik zie het al gebeuren, mijn moeder brengt haar auto naar de garage om een lampje te laten maken. Als ze de auto weer wilt komen halen zegt de garagemeneer; "Mevrouw uw olie is op, als u wilt dat we er ook nog wat nieuwe olie ingooien kunt u de auto morgen komen halen."
Of gewoon een belletje?

Ik zie het al gebeuren, mijn moeder brengt haar auto naar de garage om een lampje te laten maken. Als ze de auto weer wilt komen halen zegt de garagemeneer; "Mevrouw uw olie is op, uw banden zijn versleten, net als de ruitenwissers, de remmen waren bijna op en de schokbrekers waren lek. Die heb ik ook maar vervangen. Wilt u de 1000 euro pinnen?"
pi_138193177
quote:
2s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:08 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ga je echt naar zo'n garage toe, in de file staan om gratis je auto te laten checken? :') Nederlander :')
blijft toch een geweldige truc van de garage houders.
een gratis check aanbieden om mensen te lokken en ze vervolgens laten betalen voor vloeistoffen bijvullen, ruitenwissers vervangen en een setje nieuwe banden
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_138193233
quote:
7s.gif Op woensdag 26 maart 2014 15:15 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Of gewoon een belletje?

Ik zie het al gebeuren, mijn moeder brengt haar auto naar de garage om een lampje te laten maken. Als ze de auto weer wilt komen halen zegt de garagemeneer; "Mevrouw uw olie is op, uw banden zijn versleten, net als de ruitenwissers, de remmen waren bijna op en de schokbrekers waren lek. Die heb ik ook maar vervangen. Wilt u de 1000 euro pinnen?"
Bellen voor de olie? Enfin, jou vlieger gaat niet op omdat mijn moeder wel altijd braaf zegt dat als het meer gaat worden dan 450 euro (dat is echt fantastisch) dat ze dan wel even moeten bellen.

Bovendien denk ik dat de meeste mensen uiteindelijk toch de auto moeten laten repareren, of je moet al een auto hebben van 450 euro. Maar waarom zou je dan in eerste instantie naar de garage gaan?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  woensdag 26 maart 2014 @ 15:27:07 #21
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_138193478
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 15:18 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Bellen voor de olie? Enfin, jou vlieger gaat niet op omdat mijn moeder wel altijd braaf zegt dat als het meer gaat worden dan 450 euro (dat is echt fantastisch) dat ze dan wel even moeten bellen.

Bovendien denk ik dat de meeste mensen uiteindelijk toch de auto moeten laten repareren, of je moet al een auto hebben van 450 euro. Maar waarom zou je dan in eerste instantie naar de garage gaan?
Bellen voor werkzaamheden die niet vooraf zijn afgesproken is toch niet heel vreemd?
Als je naar de garage gaat met de vraag om de auto helemaal in orde te maken heb je gelijk, maar als je zoals TS vraagt om nieuwe schijven moeten ze niet ook andere dingen ongevraagd gaan doen en factureren. Of bel even, of doe het als service.

Ik doe klein onderhoud zelf, dus ik heb zelf olie, bougies, filters enz. in huis. Als de garage die ongevraagd gaat vervangen ga ik die dus mooi niet betalen. Dat is namelijk geen werk waarvoor ik naar de garage zou gaan. Die beslissing neem ik zelf, niet de garagist.

Maar goed, jij bent blijkbaar een makkelijk doelwit voor de Kwik Fits van deze wereld. Gewoon vervangen, de klant betaalt toch wel.
pi_138193605
quote:
7s.gif Op woensdag 26 maart 2014 15:27 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Bellen voor werkzaamheden die niet vooraf zijn afgesproken is toch niet heel vreemd?
Als je naar de garage gaat met de vraag om de auto helemaal in orde te maken heb je gelijk, maar als je zoals TS vraagt om nieuwe schijven moeten ze niet ook andere dingen ongevraagd gaan doen en factureren. Of bel even, of doe het als service.

Ik doe klein onderhoud zelf, dus ik heb zelf olie, bougies, filters enz. in huis. Als de garage die ongevraagd gaat vervangen ga ik die dus mooi niet betalen. Dat is namelijk geen werk waarvoor ik naar de garage zou gaan. Die beslissing neem ik zelf, niet de garagist.

Maar goed, jij bent blijkbaar een makkelijk doelwit voor de Kwik Fits van deze wereld. Gewoon vervangen, de klant betaalt toch wel.
Dan zeg je dat toch? Denk alleen dat de gemiddelde Nederlander het heel fijn vind als zijn auto werkend kan worden opgehaald bij de garage. Als TS de vraag specifiek gesteld heeft, dan vind ik het inderdaad ook gek dat de garagehouder in dit geval zo heeft gehandeld.
Maar bij Jan Modaal kan ik me goed voorstellen dat het als service ervaren word dat alles in orde is als de auto opgehaald kan worden.
En ik klus inderdaad niet zelf aan mijn auto en vertrouw op het inzicht van mijn garagist als het aankomt op vervangingen. Heb me dat trouwens nog nooit ervaren als het slachtoffer ergens van zijn, maar dat geheel terzijde.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  woensdag 26 maart 2014 @ 15:36:56 #23
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_138193775
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 15:31 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Dan zeg je dat toch? Denk alleen dat de gemiddelde Nederlander het heel fijn vind als zijn auto werkend kan worden opgehaald bij de garage. Als TS de vraag specifiek gesteld heeft, dan vind ik het inderdaad ook gek dat de garagehouder in dit geval zo heeft gehandeld.
Maar bij Jan Modaal kan ik me goed voorstellen dat het als service ervaren word dat alles in orde is als de auto opgehaald kan worden.
En ik klus inderdaad niet zelf aan mijn auto en vertrouw op het inzicht van mijn garagist als het aankomt op vervangingen. Heb me dat trouwens nog nooit ervaren als het slachtoffer ergens van zijn, maar dat geheel terzijde.
Mja, het is inderdaad geheel afhankelijk van je vraag aan de garage.

Als ik in de snackbar vraag om een grote friet (ja, friet :P ) speciaal en de 'kok' gooit er nog een frikandel en een kroket bij in het vet, omdat hij van mening is dat ik dat ook wil, is dat dan ok?

Daarom: vraag je om de auto na te kijken en in orde te maken, dan kan het ja. Dan is het zoals je zegt verstandig om een plafond af te spreken waarbij er gebeld wordt als die overschreden gaat worden. Maar als je vraagt om een specifieke reparatie moet enkel dat op de factuur staan als er geen contact op is genomen over andere geconstateerde zaken. Lijkt me niet meer dan logisch toch? Het is wel service natuurlijk als je voor banden gaat en de garagist peilt even je vloeistoffen omdat hij toch met de auto bezig is. Maar ongevraagd bijvullen en factureren is niet netjes.
pi_138194044
quote:
7s.gif Op woensdag 26 maart 2014 15:36 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Mja, het is inderdaad geheel afhankelijk van je vraag aan de garage.

Als ik in de snackbar vraag om een grote friet (ja, friet :P ) speciaal en de 'kok' gooit er nog een frikandel en een kroket bij in het vet, omdat hij van mening is dat ik dat ook wil, is dat dan ok?

Daarom: vraag je om de auto na te kijken en in orde te maken, dan kan het ja. Dan is het zoals je zegt verstandig om een plafond af te spreken waarbij er gebeld wordt als die overschreden gaat worden. Maar als je vraagt om een specifieke reparatie moet enkel dat op de factuur staan als er geen contact op is genomen over andere geconstateerde zaken. Lijkt me niet meer dan logisch toch? Het is wel service natuurlijk als je voor banden gaat en de garagist peilt even je vloeistoffen omdat hij toch met de auto bezig is. Maar ongevraagd bijvullen en factureren is niet netjes.
ik zou die service op zich al raar vinden.
als je gaat om banden te vervangen (of in geval van TS de remschijven) heeft die monteur in principe niet eens iets onder de motorkap te zoeken..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_138194665
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 15:18 schreef tofastTG het volgende:

Bovendien denk ik dat de meeste mensen uiteindelijk toch de auto moeten laten repareren
Dat is zo, maar dan nog wil ik het vooraf weten. Ik heb gisteren ook akkoord gegeven voor extra werkzaamheden (helaas boven die 450 euro...), maar ik wil wel overleg.

Ze zullen maar een standaard remvloeistof bij mij erin mikken. Kan dat weer opnieuw gedaan worden (dat mocht de Porsche dealer ooit doen, omdat ze in het systeem vonden dat het tijd was om dat te doen, waarbij men niet de vloeistof hadden gebruikt die ik gebruik)... Dat kost hun tijd, geld en moeite. En mij ergernis.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')