dan stond je volledig in je rechtquote:maar mijn vraag is eigenlijk...wat als ik had gezegd dat ik niet wilde betalen?
dat klopt. Nu wist ik eigenlijk niet of het meer om te verdienen was of omdat het liefhebbers waren van het merk.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:28 schreef zarGon het volgende:
Aan klanten zoals jij valt er goed bij te verdienen.
Oh ja joh, je gaat van tevoren alles wat je niet wil aangeven.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:37 schreef tofastTG het volgende:
Ik vind dat soort dingen wel fijn. Maar als je dat niet wilt, waarom vraag geef je dat dan niet specifiek aan? Meeste Nederlanders zijn niet zo van het zelf bijvullen van de olie etc.
en staat 1,5 liter op papier. weet natuurlijk niet hoeveel erin is gegaan. kan 0,0-1,5 liter zijn natuurlijkquote:Op woensdag 26 maart 2014 12:44 schreef Executioner het volgende:
Indien je nog langer in die auto wilt rondrijden en er anderhalve liter motorolie te weinig in bleek te zitten zou ik de garage juist dankbaar zijn dat ze dit direct (ongevraagd) bijgevuld hebben...
zo'n peilstok zit er niet voor nietsquote:Op woensdag 26 maart 2014 12:54 schreef YebCar het volgende:
[..]
en staat 1,5 liter op papier. weet natuurlijk niet hoeveel erin is gegaan. kan 0,0-1,5 liter zijn natuurlijk
En als mijn auto begint te piepen dan vul ik 1 a 1,5 liter olie bij. Maar aangezien die nog niet begon te piepen vraag ik mij inderdaad af hoeveel er daadwerkelijk is bijgevuld
Ga je echt naar zo'n garage toe, in de file staan om gratis je auto te laten checken?quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:38 schreef Gunner het volgende:
heb een keer een GRATIS wintercheck laten doen. moest aan het einde 20 euro afrekenen. toen ik vroeg waarom ik voor een GRATIS check moest betalen bleek dat ze op eigen initiatief de olie en koelvloeistof hadden bijgevuld.
heb aangegeven dat ze dat mooi voor eigen rekening mochten nemen omdat ik er niet om heb gevraagd.
echt soms wordt je genaaid waar je bij staat. hoefde uiteindelijk niet te betalen maar het is wel bijzonder brutaal... Als je niet assertief genoeg bent is het een mooie manier voor ze om toch nog wat te verdienen daan die checks die ze van de dealerorganisatie moeten doen.
wat betreft de TS; ik vind 1,5 liter bijvullen wel erg veel. de meeste middenklassers die ik heb gereden beginnen al te piepen als er 1 liter bijgevuld moet worden.
Hier kan het gewoon op afspraak bij de dealer, waarom zou je het niet doen als ze het aanbieden?quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:08 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ga je echt naar zo'n garage toe, in de file staan om gratis je auto te laten checken?Nederlander
Dan geef je toch aan; Garageboer fix mij mijn remmen en that's it. Als jij als nitwit je auto daarheen brengt en vraagt of ze een aantal dingen kunnen controleren en repareren vind ik het niet gek dat ze ook even de vloeistofjes meenemen. Maar dat kan aan mij liggen?quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:46 schreef zarGon het volgende:
[..]
Oh ja joh, je gaat van tevoren alles wat je niet wil aangeven.. Laat ze lekker contact met je opnemen als je kosten gaat maken (voor zaken waar geen afspraken over zijn gemaakt).
.
Of gewoon een belletje?quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:12 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Dan geef je toch aan; Garageboer fix mij mijn remmen en that's it. Als jij als nitwit je auto daarheen brengt en vraagt of ze een aantal dingen kunnen controleren en repareren vind ik het niet gek dat ze ook even de vloeistofjes meenemen. Maar dat kan aan mij liggen?
Ik zie het al gebeuren, mijn moeder brengt haar auto naar de garage om een lampje te laten maken. Als ze de auto weer wilt komen halen zegt de garagemeneer; "Mevrouw uw olie is op, als u wilt dat we er ook nog wat nieuwe olie ingooien kunt u de auto morgen komen halen."
blijft toch een geweldige truc van de garage houders.quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:08 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ga je echt naar zo'n garage toe, in de file staan om gratis je auto te laten checken?Nederlander
Bellen voor de olie? Enfin, jou vlieger gaat niet op omdat mijn moeder wel altijd braaf zegt dat als het meer gaat worden dan 450 euro (dat is echt fantastisch) dat ze dan wel even moeten bellen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:15 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Of gewoon een belletje?
Ik zie het al gebeuren, mijn moeder brengt haar auto naar de garage om een lampje te laten maken. Als ze de auto weer wilt komen halen zegt de garagemeneer; "Mevrouw uw olie is op, uw banden zijn versleten, net als de ruitenwissers, de remmen waren bijna op en de schokbrekers waren lek. Die heb ik ook maar vervangen. Wilt u de 1000 euro pinnen?"
Bellen voor werkzaamheden die niet vooraf zijn afgesproken is toch niet heel vreemd?quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:18 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Bellen voor de olie? Enfin, jou vlieger gaat niet op omdat mijn moeder wel altijd braaf zegt dat als het meer gaat worden dan 450 euro (dat is echt fantastisch) dat ze dan wel even moeten bellen.
Bovendien denk ik dat de meeste mensen uiteindelijk toch de auto moeten laten repareren, of je moet al een auto hebben van 450 euro. Maar waarom zou je dan in eerste instantie naar de garage gaan?
Dan zeg je dat toch? Denk alleen dat de gemiddelde Nederlander het heel fijn vind als zijn auto werkend kan worden opgehaald bij de garage. Als TS de vraag specifiek gesteld heeft, dan vind ik het inderdaad ook gek dat de garagehouder in dit geval zo heeft gehandeld.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:27 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Bellen voor werkzaamheden die niet vooraf zijn afgesproken is toch niet heel vreemd?
Als je naar de garage gaat met de vraag om de auto helemaal in orde te maken heb je gelijk, maar als je zoals TS vraagt om nieuwe schijven moeten ze niet ook andere dingen ongevraagd gaan doen en factureren. Of bel even, of doe het als service.
Ik doe klein onderhoud zelf, dus ik heb zelf olie, bougies, filters enz. in huis. Als de garage die ongevraagd gaat vervangen ga ik die dus mooi niet betalen. Dat is namelijk geen werk waarvoor ik naar de garage zou gaan. Die beslissing neem ik zelf, niet de garagist.
Maar goed, jij bent blijkbaar een makkelijk doelwit voor de Kwik Fits van deze wereld. Gewoon vervangen, de klant betaalt toch wel.
Mja, het is inderdaad geheel afhankelijk van je vraag aan de garage.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:31 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Dan zeg je dat toch? Denk alleen dat de gemiddelde Nederlander het heel fijn vind als zijn auto werkend kan worden opgehaald bij de garage. Als TS de vraag specifiek gesteld heeft, dan vind ik het inderdaad ook gek dat de garagehouder in dit geval zo heeft gehandeld.
Maar bij Jan Modaal kan ik me goed voorstellen dat het als service ervaren word dat alles in orde is als de auto opgehaald kan worden.
En ik klus inderdaad niet zelf aan mijn auto en vertrouw op het inzicht van mijn garagist als het aankomt op vervangingen. Heb me dat trouwens nog nooit ervaren als het slachtoffer ergens van zijn, maar dat geheel terzijde.
ik zou die service op zich al raar vinden.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:36 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Mja, het is inderdaad geheel afhankelijk van je vraag aan de garage.
Als ik in de snackbar vraag om een grote friet (ja, friet) speciaal en de 'kok' gooit er nog een frikandel en een kroket bij in het vet, omdat hij van mening is dat ik dat ook wil, is dat dan ok?
Daarom: vraag je om de auto na te kijken en in orde te maken, dan kan het ja. Dan is het zoals je zegt verstandig om een plafond af te spreken waarbij er gebeld wordt als die overschreden gaat worden. Maar als je vraagt om een specifieke reparatie moet enkel dat op de factuur staan als er geen contact op is genomen over andere geconstateerde zaken. Lijkt me niet meer dan logisch toch? Het is wel service natuurlijk als je voor banden gaat en de garagist peilt even je vloeistoffen omdat hij toch met de auto bezig is. Maar ongevraagd bijvullen en factureren is niet netjes.
Dat is zo, maar dan nog wil ik het vooraf weten. Ik heb gisteren ook akkoord gegeven voor extra werkzaamheden (helaas boven die 450 euro...), maar ik wil wel overleg.quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:18 schreef tofastTG het volgende:
Bovendien denk ik dat de meeste mensen uiteindelijk toch de auto moeten laten repareren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |