Wat een onzin man, een normale klant komt niet binnen met de opdracht op de remschijven te vervangen. Die komt de auto voor een grote beurt brengen of hij klaagt dat de auto vreemd remt of daar even naar gekeken kan worden.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:15 schreef Fer het volgende:
[..]
Voor de gemiddelde PTA'r geldt dit wel, maar ik denk voor 90% van de andere klanten is het gewoon goede service. Die waren anders doorgereden met laag oliepijl en kapotte lampjes, dat wil je ze ook niet aandoen als goed autoverzorger.
En het is nou niet alsof er voor 300¤ extra in gegaan is, of een tientje om het alreeds volle ruitensproeiertankje bij te vullen.
dat dus.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ze zullen maar een standaard remvloeistof bij mij erin mikken.
Een auto hoort gewoon met een ruim voldoende oliepijl en werkende verlichting de weg op gestuurd te worden. Een liter goede olie kost wel 15¤/l dus het lijkt me dat ie alleen de olie rekent en geen arbeidsloon, geen afzetterij in mijn ogen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 13:07 schreef Sparqq het volgende:
Dit zijn gewoon grappen om makkelijk veel marge te pakken, olie en remmen kosten hem hooguit tien euro en 5 minuten werk en staat toch mooi voor 50 Euro op de bon.
Alles wat gedaan wordt zonder opdracht is afzetterij, de eigenaar van de auto bepaalt zelf hoe hij zijn auto naar het bezoek aan de garage de weg op brengt. Je attenderen op niet werkend verlichting of te weinig olie is prima, maar bijvullen zonder opdracht hoort gewoon niet.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:19 schreef Fer het volgende:
[..]
Een auto hoort gewoon met een ruim voldoende oliepijl en werkende verlichting de weg op gestuurd te worden. Een liter goede olie kost wel 15¤/l dus het lijkt me dat ie alleen de olie rekent en geen arbeidsloon, geen afzetterij in mijn ogen.
Er zijn veel ergere zaken waar garages soms hun zakken vullen en als je echt niks extra;s wilt, dan meld je dit toch erbij.
Het kosteloos controleren van de verlichting en het oliepeil valt onder service. Kun je doen als garagehouder, moet je zelf weten. Kun je vervolgens de klant adviseren dat het oliepeil bijgevuld moet worden of dat er een lampje stuk is en vragen of je dat op orde moet brengen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:19 schreef Fer het volgende:
[..]
Een auto hoort gewoon met een ruim voldoende oliepijl en werkende verlichting de weg op gestuurd te worden. Een liter goede olie kost wel 15¤/l dus het lijkt me dat ie alleen de olie rekent en geen arbeidsloon, geen afzetterij in mijn ogen.
Er zijn veel ergere zaken waar garages soms hun zakken vullen en als je echt niks extra;s wilt, dan meld je dit toch erbij.
Die mening deel ik gewoon niet.quote:Op zondag 30 maart 2014 14:56 schreef Ivo1985 het volgende:
Maar werk uitvoeren waar geen opdracht voor is en daarvoor wel kosten in rekening brengen is in alle gevallen afzetterij. Ook als de gevraagde vergoeding redelijk is ten opzichte van het uitgevoerde werk.
Eeuh, inkoop is garageolie veel goedkoper. Tevens als je een beetje goed zoekt kun je ook wel dure castrol voor 5¤ per liter vinden. En dan wordt er zelfs nog aan verdient.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:19 schreef Fer het volgende:
[..]
Mag de man ook nog paar euro voor de moeite? Tuurlijk kun je als je goed zoekt die olie wel voor minder vinden en zij kopen het per 1000l natuurlijk.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:35 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Eeuh, inkoop is garageolie veel goedkoper. Tevens als je een beetje goed zoekt kun je ook wel dure castrol voor 5¤ per liter vinden. En dan wordt er zelfs nog aan verdient.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |