abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138287200
Ik zou het niet betaald hebben. Heb er niet om gevraagd. De vw. dealer in Zaandam flikte dat ook altijd. Zelfs als de lampjes heel waren :')

Oprotten met dat soort geld kloppende geintjes.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_138295077
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 13:15 schreef Fer het volgende:

[..]

Voor de gemiddelde PTA'r geldt dit wel, maar ik denk voor 90% van de andere klanten is het gewoon goede service. Die waren anders doorgereden met laag oliepijl en kapotte lampjes, dat wil je ze ook niet aandoen als goed autoverzorger.

En het is nou niet alsof er voor 300¤ extra in gegaan is, of een tientje om het alreeds volle ruitensproeiertankje bij te vullen.
Wat een onzin man, een normale klant komt niet binnen met de opdracht op de remschijven te vervangen. Die komt de auto voor een grote beurt brengen of hij klaagt dat de auto vreemd remt of daar even naar gekeken kan worden.

Dit zijn gewoon grappen om makkelijk veel marge te pakken, olie en remmen kosten hem hooguit tien euro en 5 minuten werk en staat toch mooi voor 50 Euro op de bon.

Mijn Peugeot dealer, die weet wat pas service is. Mijn 20 jaar oude 205 had een slecht lichtbeeld en daardoor een APK afkeur. Heeft er voor 15 euro een gebruikte koplamp ingezet, ik was blij verrast toen ik de rekening van de APK kreeg.
pi_138296268
Oftewel: Jij hebt het ook niet zelf opgelost en werd ook achteraf verrast.
Gelukkig verrast dit keer.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 14:38:49 #54
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_138297013
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 16:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ze zullen maar een standaard remvloeistof bij mij erin mikken.
dat dus.

beetje ongevraagd vloeistoffen vervangen, lekker dan mag je het hele systeem weer doorspoelen :{
  Moderator zaterdag 29 maart 2014 @ 15:32:49 #55
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_138298023
Dat die vent checkt of er nog genoeg olie in je wagen zit, nou ja, dat moet ie lekker doen als hij zich verveelt. Maar ongevraagd er een liter of wat bij mikken? Nee, dan kan ie alles er weer uit halen :{w

Ik kom met een specifieke opdracht bij hem, en dat moet ie doen. Niets meer, en ook niets minder. Is hij van mening dat er toch meer moet gebeuren dan wil ik vooraf gebeld worden met een exacte prijsopgave.
pi_138311868
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:07 schreef Sparqq het volgende:

Dit zijn gewoon grappen om makkelijk veel marge te pakken, olie en remmen kosten hem hooguit tien euro en 5 minuten werk en staat toch mooi voor 50 Euro op de bon.
Een auto hoort gewoon met een ruim voldoende oliepijl en werkende verlichting de weg op gestuurd te worden. Een liter goede olie kost wel 15¤/l dus het lijkt me dat ie alleen de olie rekent en geen arbeidsloon, geen afzetterij in mijn ogen.

Er zijn veel ergere zaken waar garages soms hun zakken vullen en als je echt niks extra;s wilt, dan meld je dit toch erbij.
.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 22:47:13 #57
285558 EchteZwareVanNelle
Roken is schadelijk
pi_138313446
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:19 schreef Fer het volgende:

[..]

Een auto hoort gewoon met een ruim voldoende oliepijl en werkende verlichting de weg op gestuurd te worden. Een liter goede olie kost wel 15¤/l dus het lijkt me dat ie alleen de olie rekent en geen arbeidsloon, geen afzetterij in mijn ogen.

Er zijn veel ergere zaken waar garages soms hun zakken vullen en als je echt niks extra;s wilt, dan meld je dit toch erbij.
Alles wat gedaan wordt zonder opdracht is afzetterij, de eigenaar van de auto bepaalt zelf hoe hij zijn auto naar het bezoek aan de garage de weg op brengt. Je attenderen op niet werkend verlichting of te weinig olie is prima, maar bijvullen zonder opdracht hoort gewoon niet.
Ebony Day O+
  zondag 30 maart 2014 @ 12:15:40 #58
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_138323102
Mijn garage doet keurig wat ik ze vraag. Op die ene keer na toen er iemand anders achter de balie zat. Ik was een uur bij de garage geweest en er stond anderhalf uur arbeidsloon op. Dat kon die knakker me niet echt uitleggen en de rekening werd ook heel gauw bij gesteld.

Mocht de eigenaar de garage overdoen aan die betreffende balieknuppel, dan zoek ik een andere garage.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_138327116
quote:

[..]

Het kosteloos controleren van de verlichting en het oliepeil valt onder service. Kun je doen als garagehouder, moet je zelf weten. Kun je vervolgens de klant adviseren dat het oliepeil bijgevuld moet worden of dat er een lampje stuk is en vragen of je dat op orde moet brengen.

Maar werk uitvoeren waar geen opdracht voor is en daarvoor wel kosten in rekening brengen is in alle gevallen afzetterij. Ook als de gevraagde vergoeding redelijk is ten opzichte van het uitgevoerde werk.
pi_138331249
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 14:56 schreef Ivo1985 het volgende:
Maar werk uitvoeren waar geen opdracht voor is en daarvoor wel kosten in rekening brengen is in alle gevallen afzetterij. Ook als de gevraagde vergoeding redelijk is ten opzichte van het uitgevoerde werk.
Die mening deel ik gewoon niet.
.
pi_138331317
Dan moet jij je vooral laten afzetten.
pi_138335166
Zal lastig gaan, mijn garagehouder matst me meestal. Dus die ene keer dat ie me een liter volsyntheet voor 15¤ erin giet, gun ik hem wel.
.
pi_138340463
Fijn dit soort service. Heeft mijn vader ook een keer gehad, auto voor de APK, einde van de middag wordt hij gebeld. De remschijven waren te dun, en remblokken versleten, dus dat hebben we vervangen.

Uiteindelijk hebben ze het oude spul er terug opgezet en moest hij tekenen dat hij een onveilige auto mee terug nam naar huis. Het was geeneens APK afkeur. Eenmaal thuis de remschijven opgemeten. Die waren nog niet eens op de helft van het slijtagelimiet, mag 20mm zijn, nieuw zijn ze 24mm en ze waren nog net wat dikker dan 22mm. Remblokken heeft hij nog 20.000km mee gereden.

En dit bij een grote merkdealer. Een oud vrouwtje had gezegd ooh meneer wat goed dat jullie het hebben vervangen, pak snel mijn 500¤ aan. Mochten ze zoiets weer flikken dan komen ze met naam in de krant.
pi_138341403
quote:

[..]

Eeuh, inkoop is garageolie veel goedkoper. Tevens als je een beetje goed zoekt kun je ook wel dure castrol voor 5¤ per liter vinden. En dan wordt er zelfs nog aan verdient.
pi_138344039
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 21:35 schreef KeesBromfiets het volgende:

[..]

Eeuh, inkoop is garageolie veel goedkoper. Tevens als je een beetje goed zoekt kun je ook wel dure castrol voor 5¤ per liter vinden. En dan wordt er zelfs nog aan verdient.
Mag de man ook nog paar euro voor de moeite? Tuurlijk kun je als je goed zoekt die olie wel voor minder vinden en zij kopen het per 1000l natuurlijk.

Ik vind het gewoon iets anders dan inderdaad een paar nieuwe schijven monteren, wat niet eens apk punt is.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')