SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* 29 maart Rotterdam-Maastricht 170km en 30 maart Ivo's 200km.
MarcoD
Kanoboy
Kaasplank
* za 26 april Ivo's 300km Mariembourg (nieuwe route)
* Iets in limburg ofzo - 29 mei t/m 1 juni
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ja die haak kan je overslaan, tis wel apart daar soort maanlandschap, wind water en schepen. Brielle en Hellevoetsluis hebben hele mooie oude stadskern met terrasjes voor een bakkie.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:10 schreef muzas het volgende:
Onwijs bedankt voor deze aanwijzingen kaas. Had het niet beter kunnen wensenHier kan ik wat mee.
Dat stuk richting maasvlakte 2 (die haak naar boven kan overgeslagen worden denk ik? En om de route mooi te vervolgens dus na het oostvoornsemeer naar rechts voor deel2?![]()
Ja, beetje erlangs links en rechts, het rijd niet echt geweldig. Voor het makkelijke doe je dat stukkie vanaf Hoogvliet hetzelfde als op de heenweg. Het is wel tof om op de heenweg heel die haven uit te rijden tot het eind. Dan zie je pas hoe enorm groot het is. Eerst de containerhavens, dan de petroleumhavens, en dan de havens voor de echte reuzen op zee.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:27 schreef muzas het volgende:
Die groene kruisweg is leuk bedacht door google, maar daar ken je nie eens fietsen
Oja, en bij de uitgang maastunnel zuidzijde zie je de SS Rotterdam liggen als je effe omkijkt, ook een mooi schip om te zien.
[ Bericht 6% gewijzigd door kaasplankje op 26-03-2014 11:37:39 ]![]()
Ja daar is die maat van me onlangs ook nog heen gefietst. Had ook leuke verhalen, dus dat wil ik wel ff zien.
Ik heb 'm nu zo: Moet eigenlijk nog ff 5k bij. Voor de mooi.
http://app.strava.com/routes/231373![]()
Pak je de Europaweg tot maasvlakte vanaf Rozenburg?quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:42 schreef muzas het volgende:
Ja daar is die maat van me onlangs ook nog heen gefietst. Had ook leuke verhalen, dus dat wil ik wel ff zien.
Ik heb 'm nu zo: Moet eigenlijk nog ff 5k bij. Voor de mooi.
http://app.strava.com/routes/231373![]()
Oh nee, strava heeft m daar onder gegooid (krabbeweg). Kom er met google maps ook niet helemaal achter hoe dan... Want die europweg is een autoweg? Vanaf/voor rozenburg staan vast fietsbordjes met maasvlakte?
Langs de moezelweg dan eerder?
edit: oh nee noordzeeroute. Zie 'm.
[ Bericht 12% gewijzigd door muzas op 26-03-2014 12:26:34 ]![]()
Hier pakt ie ook niet de europaweg maar die krabbeweg.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:52 schreef kaasplankje het volgende:
https://maps.google.nl/ma(...)=13&via=1,2&t=m&z=13![]()
Titel: Maasvlakterit.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:02 schreef muzas het volgende:
Ik mis de lol? De achterlijke hoogtemeters? Tjah... boeiend.![]()
Zondag de Wereldfietserbeurs...zijn daar eigelijk wel wat lezingen die ik wil zien. Maar het is op fietsafstand van mij vandaan, en als ik op de terugweg een omweg neem, maak ik nog wat Strava challenge kilometers![]()
Als ik dan zaterdag een mooie rit kan maken voor meer kilometers...maar nog steeds, de enige manier om die challenge te halen is naar m'n werk te gaan fietsen ofzo, doen er alleen kinderloze mensen mee aan zulk soort challenges?Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:44 schreef kaasplankje het volgende:
Kan je oa dit segmentje ff aanvallen.
http://app.strava.com/segments/botlekweg-dragrace-oost-1320055
Gister tijdens het fietsen trouwens iets raars. In de 80k die ik gefietst hebt gebeurde het 2, misschien 3 keer dat de ketting doorsloeg. Ketting+Cassette zijn hooguit 250k oud, dus nieuw. Ketting liep wel redelijk droog, niet netjes in de wax gezet na het poetsen van mn fiets.
Wat zouden redenen van doorslaan kunnen zijn naast slijtage van kettingblad, cassette en ketting? Dat ie zo droogliep? Was echt vreemd, ook niet echt op een moment dat ik kracht zette ofzo, gewoon volstrekt willekeurig.
[ Bericht 0% gewijzigd door muzas op 26-03-2014 15:00:52 ]![]()
Lopen je schakels nog soepel? Als er een schakel niet soepel beweegt kan het dat veroorzaken.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Ah! dus dat ie redelijk droogliep (piepte zelfs op een goed moment) kan er mee te maken hebben? FF goed smeren dus.![]()
Gewoon even kijken welke het is en die een paar keer flink heen en weer bewegen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
zag je route op strava ziet er prima uit stukje door zuid zou mooier kunnen maar dan word het meer kilometersquote:Op woensdag 26 maart 2014 11:01 schreef kaasplankje het volgende:
https://maps.google.nl/ma(...)via=1,2,3,4&t=m&z=12
terugweg optie, over Brielle en Oostvoorne, de oude trambaan van Hellevoetsluis tot Spijkernisse en dan terug over de Groene Kruisweg. Je kan evt. ook vanaf Spijkernisse de brug over en dan langs de Oude Maas het fietspad pakken das wel iets leuker rijden dan de Groene Kruisweg. Maar op een geg. moment moet je toch door Zuid.
(havenspoorpad, pascalweg, molenvliet ,colleseumweg, laan op zuid)europaweg is auto weg maar er loopt een fietspad langsquote:Op woensdag 26 maart 2014 12:07 schreef muzas het volgende:
Oh nee, strava heeft m daar onder gegooid (krabbeweg). Kom er met google maps ook niet helemaal achter hoe dan... Want die europweg is een autoweg? Vanaf/voor rozenburg staan vast fietsbordjes met maasvlakte?
Langs de moezelweg dan eerder?
edit: oh nee noordzeeroute. Zie 'm.
krabbeweg mag je niet helemaal fietsen geloof ik maar is ook fietspad langs , maar zou daar lekker op de weg blijven omdat die beter is als het fietspad en niet gevaarlijk
ik vind krabbeweg zoals hij nu loopt mooiere route
[ Bericht 1% gewijzigd door dop op 26-03-2014 19:13:03 ]Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
Goed bezig ouwe sloper! Geniet ervan!quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:02 schreef Yankee het volgende:
33 graden, ga kapot
maar wel weer 115 km inclusief de nodige hoogtemeters
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Dank jequote:Op woensdag 26 maart 2014 18:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Goed bezig ouwe sloper! Geniet ervan!fietsen op gran canaria is absoluut een aanrader
.![]()
Yep, goede verhalen over gehoord. Willen we ook nog wel eens doen, alleen is daar geen weg vlak. Op mallorca kan ik met mijn meisje nog heel mooi over glooiend/vlak terrein fietsen, zonder dat het niveau verschil te groot is. Voor haar een stuk leuker.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:47 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dank jefietsen op gran canaria is absoluut een aanrader
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Godver wanne mooie fiets zegquote:Op woensdag 26 maart 2014 18:47 schreef Patroon het volgende:
[ afbeelding ]
Met latex biba's, speciaal voor omke buzz.die kleuren zijn echt top.
![]()
Kleuren? Het is fucking wit met zwart.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:50 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Godver wanne mooie fiets zegdie kleuren zijn echt top.
![]()
Het is een prima fietsje, met prima spul, met prima combi's, alles past bij elkaar. Maar laten we eerlijk zijn; het is allemaal oersaai, degelijk Duits supermarktfietsje, zonder enige charme. Nee, niet sexy.![]()
Moet jij niet een sneeuwpop maken?quote:Mallorca begint lente met sneeuw
PALMA DE MALLORCA -
Toeristen en bewoners van vakantie-eiland Mallorca zijn woensdag verrast door flinke sneeuwval. In het berggebied Serra de Tramuntana, aan de westkant van het Spaanse eiland, viel op deze lentedag meer sneeuw dan in de hele winter: zo'n 10 centimeter.
De komende dagen blijft het er wisselvallig en koel, maar komend weekend zal Mallorca zijn imago als zonbestemming weer wat meer waar maken. Dan kruipt de temperatuur richting de 20 graden, zo is de verwachting.![]()
http://www.telegraaf.nl/r(...)te_met_sneeuw__.htmlMaar ik kan 't mis hebben...![]()
Haha, ja, ben benieuwd morgen. Morgen laatste rit op Mallorca, vandaag herstelritje gemaakt en bier gedronken. Vroeg naar bed, zo pasta eten en morgen 170km rit met 3000-4000 hm's.![]()
Overigens vandaag heerlijk in de zon gezeten en geen sneeuwvlokje gezien, de bergen zijn hier 30-40km vandaan. En daar hing inderdaad flinke bewolking..![]()
Ik heb al kramp in de kuiten bij het lezen van dit bericht, succes.quote:Op woensdag 26 maart 2014 19:04 schreef Oksel het volgende:
Haha, ja, ben benieuwd morgen. Morgen laatste rit op Mallorca, vandaag herstelritje gemaakt en bier gedronken. Vroeg naar bed, zo pasta eten en morgen 170km rit met 3000-4000 hm's.![]()
Overigens vind ik CANYON wel 1 van de toffere Duitse eenheidsworstmerken. Strak spul. Maar om nou te zeggen dat het een mooie sexy fiets is.. nee, dat gaat simpelweg te ver. Geen charme, zelfs niet met wannebe-retro-bandjes. En dat vieze luchtje van je wat je draagt omdat Kaas dat zei is echt vies Patty. Getverdemme, zo'n parfumwalm in je wiel. Is dat compensatiegedrag voor 't ontbreken van enige charme van je Duitse supermarktfiets? Of probeer je dat met je wannebe-tubes op te lossen? Of denk je zo van.. hmm.. saaie fiets, dus HIPSTERBANDEN + LUCHTJE VAN KAAS, dan valt dat niet op?![]()
Wat heb je eik nog meer van Kaas overgenomen behalve de bandjes & 't luchtje? Je bent echt z'n bitch aan 't worden![]()
![]()
Wel eens langs de kant bij de profs gestaan? Daar word je misselijk van de parfumlucht.
Prachtige bak trouwens Patroon, jaloersmakend!![]()
Jawel, ligt een fietspad naast. En nu niet denken dat Buzz overal de weg kent maar je komt wel op mijn geboortegrond. Ik zou niet door die stinkende Europoort fietsen maar bij Spijkcity zoveel mogelijk naar het noorden en dan onderlangs het Hartelkanaal en Brielse Maas ri Brielle en Oostvoorne. Even een slinger rond de haven van Brielle met een stop bij cafe Dixie aan het Maarland. Dan ra brug over er water volgen, kom je vanzelf weer op fietspad langs de Maas, of de Bollaardsdijk nemen en over het Gors naar Oostvoorne. Onder de duinen langs via Rockanje naar Hellevoetsluis en bij Vlotbrug de oude trambaan naar Spijkenisse of onder de dijk langs het Spui en Hekelingen kan ook. Succes!quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:27 schreef muzas het volgende:
Die groene kruisweg is leuk bedacht door google, maar daar ken je nie eens fietsen2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Zo zo, je heb 'm wel flink uit je broek laten hangen met die allerbeste banden. En dat terwijl zulke banden vorig jaar volledig overpriced en niks beter waren dan die tractor Fortezza's.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:47 schreef Patroon het volgende:
[ afbeelding ]
Met latex biba's, speciaal voor omke buzz.
Wijsheid komt met de jaren, al komt het bij jou wel snel...... (Nu je een echte baan hebt)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Een korte vraag: Iemand ervaring met Northwave broeken (vooral de awker Air zeem)?Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
Ooooh mooiquote:Op woensdag 26 maart 2014 18:47 schreef Patroon het volgende:
[ afbeelding ]
Met latex biba's, speciaal voor omke buzz.![]()
Erg smaakvol idd patroon! Bijna zonde om mee te gaan koersen op vieze dagen
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
quote:
Gesoigneerd zijn = verzorgd eruitzien. Dus gladde benen, drupje olie erop, schone kleren, lekker luchtje, het hoort er allemaal bij!Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Ja, wordt weer verliezen voor Belkin op de Oltre's, die zijn zo slecht.
Overigens; waarom zou ik jaloers zijn? Het is een standaard 13 in een dozijn zwart-witte fiets met simpele carbonvelgen. Niets unieks of duurs wat ik of niet kan kopen, of niet kan betalen. Als ik ook maar enige reden zou hebben om jaloers te zijn, zou ik er per direct 1 over laten komen, nietwaar? Nee, CANYON maakt mooie frames, en 't is een prima & net fietsje, maar godsamme loop toch allemaal niet zo te slijmen alsof het een uniek bijzonder topding is. Gvd, stelletje wijven.
En parfum op de fiets is echt voor rasechte homo's. En áls je het dan doet, neem dan niet een luchtje die naar verschraalde bejaardentehuizen ruikt. Gatverdamme wat een misselijke geur achter Patroon eergisteren. 'Ja is 't luchie van Kaas' zegtie ook nog heel trots. Nou, poeh hé!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |