quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:52 schreef Skillsy het volgende:
Wie zijn naar het buitenland geëmigreerd vanwege bvb omdat je voorouders daar vandaan komen? Dus niet vanwege studie of partner. En zijn er ook mensen die hier spijt van hebben?
Customer:quote:
Mis je niets aan.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:08 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik heb het nog nooit gehad, ziet er best onsmakelijk uit.
We kunnen het wel!quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:08 schreef CherryOnTop het volgende:
Wow dat vorig topic is best hard gegaan.
Ik vind het oorlogsrantsoenvoedselquote:
Terug de kou in.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:37 schreef Barbusse het volgende:
Fogel alweer onderweg naar het hoge noorden
Taxis op Maltaquote:Op woensdag 26 maart 2014 11:46 schreef Fogel het volgende:
[..]
Terug de kou in.
Dat taxigedoe kan best wat klantvriendelijker
Random prijzen (bij de "zwarte"), geen bon willen geven "nee, dat had je aan de centrale door moeten geven, wij hebben die niet in de taxi" bij de "witte". Vooruitbetalen en een bon meekrijgen is ook een optie.
Ze zouden een handboek moeten geven op het vliegveld![]()
Maar een goed punt is dat zelfs al laten ze je een total rip-off prijs betalen, het blijft goedkoper dan thuis![]()
Ik vind het nog steeds erg jammer dat ik geen tijd had om meer te bekijken, Malta is een tof eiland.
Dat heb je al vaker gedaan en je komt er altijd mee weg?quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:17 schreef flipsen het volgende:
Goeie TTLaatste stressdagje, morgenochtend vroeg gaan we weer stressen bij de Argentijns/Chileense grens (Meneer, uw visum is al maanden verlopen en u verblijft al 7 jaar zonder permanent visum?),
Veel plezier in Peru. Een heel mooi land en het 2e beste voedsel van Zuid Amerika.quote:dan vanuit Puerto Montt vluchtje naar Santiago, 4 uurtjes de tijd om wat spullen te kopen en dan door naar Lima. En zaterdag tm maandag zit ik in de jungle, dus ongetwijfeld weinig onlineNu eens kijken wat ik allemaal nog moet doen (véél!).
Mja, ben in principe al 3 jaar "currently withouth country", als ik terug kom ga ik het maar eens regelenquote:Op woensdag 26 maart 2014 13:04 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat heb je al vaker gedaan en je komt er altijd mee weg?
[..]
Veel plezier in Peru. Een heel mooi land en het 2e beste voedsel van Zuid Amerika.
Het is natuurlijk logisch dat je enge beestjes tegenkomt als je zo nodig in de jungle wil zitten, maar toch...quote:The rooms weren't great and there were loads of bugs coming in from somewhere. At one point a tarantula was actually in the room - we had to get the owner to come and deal with it.
Zei je dat een jaar of twee geleden niet ook?quote:Op woensdag 26 maart 2014 17:43 schreef flipsen het volgende:
....als ik terug kom ga ik het maar eens regelen
Héle grote vliegenmepper meenemen dan maar?quote:Hm, lees net wat reviews over Puerto Maldonado (regenwoud), ik geloof niet dat ik dit aan mijn vrouw moet laten lezen (en zelf ben ik ook al geen held):
Volgens mij wil Flipsen gewoon statenloos worden, zodat hij zonder problemen overal asiel aan kan vragen als de poep de ventilator raaktquote:Op woensdag 26 maart 2014 17:54 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Zei je dat een jaar of twee geleden niet ook?
[..]
Héle grote vliegenmepper meenemen dan maar?Goede reis flip!
Ik heb inderdaad vernomen dat de mensen daar zo hartelijk zijn. De Hongaren zijn wat minder open vind ik.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:41 schreef El_Matador het volgende:
2 jaar 3 maanden. Ja, geweldig land, heerlijke mensen, het leven is heel prettig en mensen nemen tijd voor elkaar. De mensen zijn nummer 1 reden naar Colombia te gaan, en er zijn er zoveel meer...
Ja, ik heb geen klagen, maar zelfs als je minder verdient, kun je ook rondkomen.
Ik woon alleen.
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:41 schreef El_Matador het volgende:
Je krijgt eerder spijt als je het NIET doet dan als je het wel doet. Er is zoveel meer dan postzegeltje Nederland...
Helemaal mee eens. Maar je moet geen overhaaste beslissingen nemen. Daarom houd ik het nieuws in Hongarije bij. De prijzen en houd ik contact met mensen daar en Hongaren hier. En ga (ging) ik regelmatig op vakantie daar. Tevens kijk ik KAA op FOk! en stel ik vragenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:46 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Je kunt ook spijt krijgen als je het niet doetLaat je daar in ieder geval niet door tegenhouden, dat is zonde.
Oh ben je ook zo'n mixje?quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:20 schreef Barbusse het volgende:
Dan blijf ik rondjes reizen heuj![]()
En nergens spijt van, tis heerlijk hierFogel zit hier wel te genieten trouwens, dineren bij Bachus
Ik heb ook familie in Engeland. Niet dat ze Engels zijn maar ze zijn daar daar na de oorlog vertrokken ( WO2 je weet wel) Vele (achter) neven en nichten daar. Ben er zelf nooit geweest. wilde er vorig jaar wel naartoe gaan maar kwam iets tussen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:41 schreef Individual het volgende:
Niet dat m'n opa Engelsman was, maar hij woonde voor de oorlog wel in London.
Hij vond het ook leuk dat ik er ging wonen en kwam ook op bezoek.Dat was overigens niet de reden voor mijn emigratie.
Wat wij overal doen is eerst en jaar huren en om ons heenkijken, dan pas kopen. Anders kun je je behoorlijk vergissen in waar je land koopt en dan zit je er wel gelijk aan vast.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:38 schreef Skillsy het volgende:
Ik heb in iedergeval genoeg tijd. Ik weet alleen niet of het verstandig is om alvast grond te kopen als je pas over aantal jaar gaat wonen? Maar goed, mijn pa is niet dom dus hij weet wat hij doet. Overigens zijn we nog niet helemaal uit waar precies we willen wonen.
Dat zijn ook vaak mensen die compleet onvoorbereid en naief vertrekken.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:38 schreef Skillsy het volgende:
En dan niet te vergeten de MAX of TROS programma's van mensen die vertrekken hoeveel stress dat met zich meebrengt.
Als je het eenmaal meegemaakt hebt, wil je niet anders meer.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:38 schreef Skillsy het volgende:
Ik heb inderdaad vernomen dat de mensen daar zo hartelijk zijn.
35, jep en zusje woont in Nederland. Moeilijk? Mwah.quote:En hoe oud ben je? Je woont daar alleen? En geen familie?
Hoezo? Hoe zou ik daarmee om moeten gaan? Ik heb daar niks mee te maken, toch? Ik snap je vraag niet?quote:Hoe ga jij om met de armoede die je om je heen ziet?
Net zo corrupt als Griekenland (zelfde positie op de wereldcorruptieranking). Venezuela is vele vele malen erger.quote:Is Colombia niet corrupt?
Dan ga ik naar een van de perfecte medische voorzieningen hier (zeer hoog aangeschreven, aandacht voor de patient en wederom vriendelijkheid en hartelijkheid. Ik snap je vraag niet?quote:Wat gebeurd er als je ziek wordt?
Uitspraken doen over permanent vind ik gevaarlijk en er zijn zoveel plekken in de wereld... maar ik blijf in Latijns-Amerika sowieso, hooguit met een gedeeltelijk verblijf in Nederland, niet vast.quote:Ik vind het wel leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Deze verhalen zijn leuk om te horen. Blijf je permanent daar? Als wij gaan is het perminent.
Zowel in Duitsland als in Colombia merkte ik na een maand of 9 een soort "gat", maar dat is volkomen normaal voor emigranten. Het nieuwe is eraf, er is geen zelfde structuur qua vrienden als je in Nederland had, etc. Maar omdat ik de Duitse cultuur niet trok en deze wel, voelt het hier beter.quote:Buiten jullie enthousiasme om : er moet toch ook wat tegenslagen zijn geweest? Het is toch niet altijd rozegeur en maneschijn? Een emigratie waar dan ook , of voor hoe lang dan ook gaat niet zonder slag of stoot ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |