Geen idee. Ik niet. Zij wel, denk ik.quote:Op dinsdag 8 april 2014 03:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Komen om te genieten, hoe moet ik me dat voorstellen? Geniet jij niet van elke dag? Of zij?
quote:Op zondag 6 april 2014 08:41 schreef virl3 het volgende:
Kennen jullie deze site? Amerikaanse studenten die een kaartje van europa moeten benoemen...![]()
http://www.boredpanda.com(...)an-countries-on-map/
[ afbeelding ]
Denken dat ik in Servië woonquote:Op dinsdag 8 april 2014 01:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik vroeg me af waar Niderlandia gebruikt kon worden en zocht naar je profiel.
Wat zou kunnen helpen: als je Yoegoslavia nou vergelijkt met Nederland en Servië met Holland begrijpen ze het meteen, denk ik.
Dat denk ik niet! De Balkan is veel groter dan Servië en zelfs groter dan het voormalige Joegoslavië. Maar die vergelijking zal iedereen op de Balkan wel begrijpen, denk ik. Behalve de Serven, misschien. Maar dan vergelijk je gewoon Bosnië met Holland.quote:Op dinsdag 8 april 2014 08:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Denken dat ik in Servië woon
Nee het zit gewoon diep bij jou. Hey enige wat ik jou op FOK zie doen is jammeren op Holland. Beetje lachwekkend
Kortom, je bent gewoon een zeikerd. Gefeliciteerd hiermee.quote:Op woensdag 9 april 2014 00:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat denk ik niet! De Balkan is veel groter dan Servië en zelfs groter dan het voormalige Joegoslavië. Maar die vergelijking zal iedereen op de Balkan wel begrijpen, denk ik. Behalve de Serven, misschien. Maar dan vergelijk je gewoon Bosnië met Holland.
Het zit niet zo heel diep hoor, maar ik ben wel hardnekkig. En anderen zien mij alleen weer over heel andere dingen mekkeren. Zo heeft iedereen wel iets over mij te zeggen.
Ja idd in Duitsland gebruik ik ook altijd Niederlande en in Belgie Nederland. Buiten de buurlanden is het Holland.quote:
Duitsers zeggen bijna standaard Holland, Holländer en Holländisch. Ik zeg altijd Niederlande.quote:Op woensdag 9 april 2014 10:36 schreef Individual het volgende:
[..]
Ja idd in Duitsland gebruik ik ook altijd Niederlande en in Belgie Nederland. Buiten de buurlanden is het Holland.
Die doet het bij mij niet. Maar "wij" zijn inderdaad niet beter in topografie.quote:Op woensdag 9 april 2014 17:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij dit soort topics moet ik altijd meewarig denken aan het vakantiemanspel
http://www.metacafe.com/watch/1384854/waar_ligt_lloret_de_mar/
Bij mij werkt t ook niet..quote:Op woensdag 9 april 2014 17:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij dit soort topics moet ik altijd meewarig denken aan het vakantiemanspel
http://www.metacafe.com/watch/1384854/waar_ligt_lloret_de_mar/
Dat is toch gewoon een kulargument. De Amerikanen weten ook niet alle bundeslanden van Duitsland uit hun hoofd. De afzonderlijke staten van de VS zijn historisch veel minder belangrijk dan de afzonderlijke landen van de EU en op de mondiale politiek hebben ze al helemaal geen invloed.quote:Op woensdag 9 april 2014 17:32 schreef Individual het volgende:
[..]
Bij mij werkt t ook niet..
En dan wel verwachten dat Amerikanen het verschil tussen Nederland en Denemarken weten.
Haha daar hebben we het 'historisch' verweer weer. Nederland is ook pas 199 jaar oud.quote:Op donderdag 10 april 2014 11:18 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon een kulargument. De Amerikanen weten ook niet alle bundeslanden van Duitsland uit hun hoofd. De afzonderlijke staten van de VS zijn historisch veel minder belangrijk dan de afzonderlijke landen van de EU en op de mondiale politiek hebben ze al helemaal geen invloed.
Ik kan het niemand kwaad nemen dat hij niet de hele wereldkaart uit z'n hoofd kent, maar landen vergelijken met staten is klinkklare onzin.
Maar heeft ook daarvoor een historie. De verenigde staten hebben natuurlijk de Indianen, maar voor de huidige maatschappij zijn die van veel minder belang dan alles wat zich de afgelopen millenia in Europa heeft afgespeeld. Italië bestaat pas 150 jaar, je gaat me niet vertellen dat je haar historie nietszeggend vindt.quote:Op donderdag 10 april 2014 12:07 schreef Individual het volgende:
[..]
Haha daar hebben we het 'historisch' verweer weer. Nederland is ook pas 199 jaar oud.
Vandaar mijn vergelijking met de Duitse Bundeslanden.quote:Alleen Texas is al groter dan welk Europees land ook. Texas heeft ook een veel grotere economie dan NL, meer inwoners en maar 30 jaar jonger. Daarnaast hebben staten veel macht; het is niet een provinciale staten van NL.
Maar alsnog hebben ze meer te zeggen dan de staten in de VS.quote:Afzonderlijke landen in de EU krijgen ook steeds minder te zeggen.
Eens. Alsof Kansas City net zoveel voor de wereld betekent als Praag.quote:Op donderdag 10 april 2014 11:18 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon een kulargument. De Amerikanen weten ook niet alle bundeslanden van Duitsland uit hun hoofd. De afzonderlijke staten van de VS zijn historisch veel minder belangrijk dan de afzonderlijke landen van de EU en op de mondiale politiek hebben ze al helemaal geen invloed.
Ik kan het niemand kwaad nemen dat hij niet de hele wereldkaart uit z'n hoofd kent, maar landen vergelijken met staten is klinkklare onzin.
Maar New York heeft meer wereldinvloed dan Praag. Ik begrijp het punt niet.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Eens. Alsof Kansas City net zoveel voor de wereld betekent als Praag.
Dat er een hoop staten in de VS zijn die misschien prachtige natuur hebben, maar weinig op het wereldtoneel betekenen en dus ook niet zo bekend zijn, logisch dat men niet weet waar het ligt.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:24 schreef Individual het volgende:
[..]
Maar New York heeft meer wereldinvloed dan Praag. Ik begrijp het punt niet.
Voor jou wel ja, maar veel Amerikanen kennen die hoofdsteden wel. Denk zelfs meer dan Europeanen die 50 Europese hoofdsteden kunnen opnoemen.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat er een hoop staten in de VS zijn die misschien prachtige natuur hebben, maar weinig op het wereldtoneel betekenen en dus ook niet zo bekend zijn, logisch dat men niet weet waar het ligt.
Iets als Idaho zeg maar. De hoofdstad zou ik niet weten.
Toch een tikje anders dan Europese steden.
Ja, maar nu moet je je afvragen of de hoofdsteden van Amerikaanse staten even belangrijk voor Europeanen zijn als hoofdsteden van Europese landen voor Amerikanen. Ik denk het niet, El_Matador niet en ik denk dat een meerderheid onze mening deelt.quote:Op donderdag 10 april 2014 14:32 schreef Individual het volgende:
[...]
Voor jou wel ja, maar veel Amerikanen kennen die hoofdsteden wel. Denk zelfs meer dan Europeanen die 50 Europese hoofdsteden kunnen opnoemen.
Je bent nu je eigen discussie aan het slopen.quote:Als land is het nog steeds het machtigste land ter wereld zowel militair als financieel dus begrijp het bagatelliseren van de VS in dit verband niet.
Hoofsteden van staten met hoofdsteden van landen vergelijken gaat natuurlijk ook niet op. Veel Amerikanen hebben in verschillende staten gewoond of hebben familie in andere staten. Hoeveel Nederlanders hebben nu een oom in Italie, een tante in Moldavie en grootouders die origineel uit Letland komen ?quote:Op donderdag 10 april 2014 14:32 schreef Individual het volgende:
[..]
Voor jou wel ja, maar veel Amerikanen kennen die hoofdsteden wel. Denk zelfs meer dan Europeanen die 50 Europese hoofdsteden kunnen opnoemen.
Als land is het nog steeds het machtigste land ter wereld zowel militair als financieel dus begrijp het bagatelliseren van de VS in dit verband niet.
Veel wel. Niet allemaal natuurlijk, maar het is een belangrijk onderdeel van de lesstof.quote:Op donderdag 10 april 2014 22:50 schreef Dven het volgende:
Zegt hij nu dat veel Amerikanen heus wel weten wat de hoofdstad van een willekeurige Amerikaanse staat is?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |