abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138528247
Godsakker: de reclame voor de nieuwe Mini: Born in Holland. }:| :r
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 5 april 2014 @ 00:39:05 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138528987
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 00:21 schreef Kees22 het volgende:
Godsakker: de reclame voor de nieuwe Mini: Born in Holland. }:| :r
Born in Limburg was het alternatief...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_138529088
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 00:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Born in Limburg was het alternatief...
Welnee: Born in the Netherlands had heel goed gekund. Zelfs of juist met een oranje Mini. Of beter nog een Mini in rood-wit-blauw. Het is een leuke woordspeling, die zelfs het gebruik van Engels goedmaakt.

Dat die Limburgers het pikken verbaast me trouwens ook wel. Als ik daar werkte zou ik er niet blij van worden.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_138560777
Holandés, Holanda, La Haya.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138560865
The Netherlands, Dutch.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_138560997
Kennen jullie deze site? Amerikaanse studenten die een kaartje van europa moeten benoemen... _O-

http://www.boredpanda.com(...)an-countries-on-map/

Dit is een Signature....
  zondag 6 april 2014 @ 13:29:43 #107
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_138566739
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 08:41 schreef virl3 het volgende:
Kennen jullie deze site? Amerikaanse studenten die een kaartje van europa moeten benoemen... _O-

http://www.boredpanda.com(...)an-countries-on-map/

[ afbeelding ]
Die is al een paar keer voorbij gekomen in KAA. ;)

Die kaartjes zijn niet slecht voor niet-Europeanen. De vakantieman liet zien dat mensen hun eigen land niet kunnen vinden op de kaart en hoe doen Europeanen het bv op een VS staten quiz?
reset
pi_138577596
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 13:29 schreef Individual het volgende:

[..]

Die is al een paar keer voorbij gekomen in KAA. ;)

Die kaartjes zijn niet slecht voor niet-Europeanen. De vakantieman liet zien dat mensen hun eigen land niet kunnen vinden op de kaart en hoe doen Europeanen het bv op een VS staten quiz?
Ik was al vanaf jongs af aan geintereseerd in topografie en kaarten enzo (niet zo gek), nog steeds als ik kaarten zie hangen, moet ik ernaar kijken en blijf ik kijken.

Toch zou ik bij de VS ook maar iets van 70-80% scoren. Ik weet alles wel ongeveer, maar of het nou Kentucky of Kansas of Tenessee is, zou ik ook verkeerd kunnen gokken... ;)

Bovenstaande kaartje vind ik helemaal niet slecht gedaan voor iemand die nog nooit in Europa geweest is.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_138598099
Inderdaad. En Nederland staat er correct op, zelfs!
pi_138598241
quote:
14s.gif Op zondag 6 april 2014 07:27 schreef El_Matador het volgende:
Holandés, Holanda, La Haya.
Helemaal niet!
neerlandés/neerlandesa, el Países Bajos.

Zoals ik al schreef: in ELKE Europese taal zijn er afzonderlijke woorden voor Nederland en Holland.
  maandag 7 april 2014 @ 00:42:10 #111
277627 Seven.
We are Borg.
pi_138598433
I'm Dutch of I'm from Holland, close to Arrrrrrrrrrnum.

Soms verstaan ze Poland in plaats van Holland.
Resistance is futile.
pi_138598600
Ik heb deze limericks toch al geplaatst?

Said a logical linguist named Rolles,
`As we always call Polish folk ”Poles”,
for better precision
(I am a logician)
we ought to call Dutch people ”Holes”.'

Voor de duidelijkheid verbeterd naar:

Said a logical linguist named Rolles,
`As we always call Polish folk ”Poles”,
it's my proposition
(I am a logician)
that we call folk from Holland just ”Holes”.'
pi_138598748
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 00:36 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Helemaal niet!
neerlandés/neerlandesa, el Países Bajos.

Zoals ik al schreef: in ELKE Europese taal zijn er afzonderlijke woorden voor Nederland en Holland.
Leuk, ik maak andere keuzes. Flikker op met je Paises Bajos.

pi_138598821
quote:
10s.gif Op maandag 7 april 2014 00:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gemakzucht. Lui.
En weinig respect voor het land waar je kennelijk vandaan komt.
Mag hoor. Slappe zak! Bepaald geen matador!
pi_138599228
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 01:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Gemakzucht. Lui.
En weinig respect voor het land waar je kennelijk vandaan komt.
Mag hoor. Slappe zak! Bepaald geen matador!
_O-

Ik kom uit Holland, waanzinnige. :*

pi_138599523
quote:
8s.gif Op maandag 7 april 2014 01:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

_O-

Ik kom uit Holland, waanzinnige. :*
Holland is geen land.
Het zijn twee provincies, waarvan de noordelijke bovendien grotendeels bestaat uit West-Friesland, of het is een Randstad, waar merkwaardigerwijs de stad Utrecht soms ook bijhoort, of het is een voormalig Graafschap uit de tijd van de Zeven Verenigde Provincies.
Maar een land is het alleen geweest onder regering van een Franse broer van Napoleon.

Natuurlijk kun je uit Noord- of Zuid-Holland komen. Ik kom uit Noord-Brabant. In Spanje kom je uit Catalonië, Andalusië, Castilië, Galicië of Baskenland of zo.
En je komt uit een dorp zoals Zevenhuizen of, als je pech hebt, uit een stad als Amsterdam of zo.
Maar we hebben het hier niet over straten, dorpen, streken of provincies, maar over landen.

Uit welk land kom jij?
pi_138599545
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 01:42 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Holland is geen land.
Het zijn twee provincies, waarvan de noordelijke bovendien grotendeels bestaat uit West-Friesland, of het is een Randstad, waar merkwaardigerwijs de stad Utrecht soms ook bijhoort, of het is een voormalig Graafschap uit de tijd van de Zeven Verenigde Provincies.
Maar een land is het alleen geweest onder regering van een Franse broer van Napoleon.

Natuurlijk kun je uit Noord- of Zuid-Holland komen. Ik kom uit Noord-Brabant. In Spanje kom je uit Catalonië, Andalusië, Castilië, Galicië of Baskenland of zo.
En je komt uit een dorp zoals Zevenhuizen of, als je pech hebt, uit een stad als Amsterdam of zo.
Maar we hebben het hier niet over straten, dorpen, streken of provincies, maar over landen.

Uit welk land kom jij?
Holland.

pi_138599575
quote:
14s.gif Op maandag 7 april 2014 01:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Holland.
Als het land waaruit je zegt te komen niet bestaat, (aannemende dat je niet meer dan 200 jaar oud bent), besta jij zelf dan wel?
pi_138599618
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 01:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als het land waaruit je zegt te komen niet bestaat, (aannemende dat je niet meer dan 200 jaar oud bent), besta jij zelf dan wel?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dit is mijn vlag:

pi_138599767
quote:
14s.gif Op maandag 7 april 2014 01:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dit is mijn vlag:

[ afbeelding ]
Voetbalintelligentie. Als het maar allitereert is het goed. Hup Holland Hup. Holland Heineken House.

Deze kaart onderstreept alleen maar dat het grootste en belangrijkste deel van Nederland buiten Holland ligt.

En waarom Oranje-Blanje-Bleu een argument zou zijn, ontgaat me.

Je ondergraaft je eigen stelling.
pi_138599780
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 02:00 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Voetbalintelligentie. Als het maar allitereert is het goed. Hup Holland Hup. Holland Heineken House.

Deze kaart onderstreept alleen maar dat het grootste en belangrijkste deel van Nederland buiten Holland ligt.

En waarom Oranje-Blanje-Bleu een argument zou zijn, ontgaat me.

Je ondergraaft je eigen stelling.
Argument? Stelling? WTF? :D Er is geen stelling. Jij flipt bij hoe ik Holland zie. Truste Kees.

pi_138599816
quote:
10s.gif Op maandag 7 april 2014 02:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Argument? Stelling? WTF? :D Er is geen stelling. Jij flipt bij hoe ik Holland zie. Truste Kees.
Dat plaatje is best wel een utopisch beeld :P
pi_138599824
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 02:08 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Dat plaatje is best wel een utopisch beeld :P
Om maar even aan te geven hoe veranderlijk onze geschiedenis en vooral geografisch was. Maar oh jee, het gif CO2 gaat 'ons' overspoelen... _O- :N

pi_138604204
quote:
12s.gif Op maandag 7 april 2014 02:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Om maar even aan te geven hoe veranderlijk onze geschiedenis en vooral geografisch was. Maar oh jee, het gif CO2 gaat 'ons' overspoelen... _O- :N
:')
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_138612628
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 11:19 schreef Felagund het volgende:

[..]

:')
Ja precies, de enige mogelijke reactie op die AGW-hoax.

maandag 7 april 2014 @ 15:33:40 #126
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138612876
quote:
10s.gif Op maandag 7 april 2014 00:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Eens. Ik kom ook gewoon uit Hollandia ipv het wanstaltige Niderlandia. Niemand gebruikt überhaupt Niderlandia. Waarschijnlijk word je vreemd aangekeken.

Provincialen die hier over vallen :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 7 april 2014 @ 19:38:48 #127
154052 RobertVH
I am your father
pi_138622893
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 01:42 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Holland is geen land.

Uit welk land kom jij?
Sjeez, het zit nogal diep bij jullie Brabos, niet?
Alleen al hierom blijf ik gewoon stellig Holland zeggen tegen buitenlanders, gewoon om de mierenneukers die er moeite mee hebben op de kast te jagen :')
pi_138638178
Ach gaat wel. Overigens is dit onderwerp niet gestart door een Brabo.
Ik realiseer me niet altijd dat de helft van de mensheid een IQ heeft van 100 of minder. Dat is lastig te accepteren soms, maar met enige moeite kan ik me er wel bij neerleggen.
Zolang ik zelf maar niet uitgescholden word voor Hollander, vind ik het nog wel acceptabel dat iemand zichzelf onderuit wil halen.
pi_138638210
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 15:33 schreef Dven het volgende:

[..]

Eens. Ik kom ook gewoon uit Hollandia ipv het wanstaltige Niderlandia. Niemand gebruikt überhaupt Niderlandia. Waarschijnlijk word je vreemd aangekeken.

Provincialen die hier over vallen :')
Ik vroeg me af waar Niderlandia gebruikt kon worden en zocht naar je profiel.
Wat zou kunnen helpen: als je Yoegoslavia nou vergelijkt met Nederland en Servië met Holland begrijpen ze het meteen, denk ik. ;)
pi_138638256
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik vroeg me af waar Niderlandia gebruikt kon worden en zocht naar je profiel.
Wat zou kunnen helpen: als je Yoegoslavia nou vergelijkt met Nederland en Servië met Holland begrijpen ze het meteen, denk ik. ;)
Ja, geen Serviër die zich Joegoslaaf noemt. :D

Wat is je punt toch Kees?

pi_138638478
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, geen Serviër die zich Joegoslaaf noemt. :D

Wat is je punt toch Kees?
Haha, nu niet meer nee: nu bestaat Joegoslavië als land niet meer.
Maar toen Joegoslavië nog bestond, was de nationaliteit Joegoslaaf. Ook al was iemand Serv, Kroaat, Sloveen, Bosniër of Montenegrijn, schreef hij cyrillisch of latijns, zijn nationaliteit was Joegoslaaf.
Nu is het land uiteengevallen in allerlei nationaliteiten en is inderdaad iemand Serv, Kroaat etc..

Nederland is samengesteld uit diverse regionale machten, om te beginnen zeven provincies. En bij uitbreiding nog enkele meer. Een van die provincies was Holland. En of dat de belangrijkste provincie was, hangt helemaal af van de tijd die je bekijkt en het standpunt dat je aanneemt.
Komt bij dat de meeste Hollanders eigenlijk gewoon import zijn. Uit Vlaanderen, Brabant, Gelderland, Overijssel, Friesland en Groningen.
Natuurlijk, als men mij vraagt waar ik vandaan kom, noem ik ook het kleine dorp waar ik geboren en getogen ben. En het landschap en het dialect uit mijn jeugd geven me altijd een thuisgevoel.
Maar mijn nationaliteit is Nederlands. Omvat ook de Friese Elfstedentocht, de Limburgse asperges, de Drentse hunnebedden, de Zeeuwse mosselen, de Aaltense klompen en de Hollandse bollenvelden. (Maar dan weer niet die lelijke Gooise -rj en die raspende harde kkg.)
pi_138638500
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Haha, nu niet meer nee: nu bestaat Joegoslavië als land niet meer.
Maar toen Joegoslavië nog bestond, was de nationaliteit Joegoslaaf. Ook al was iemand Serv, Kroaat, Sloveen, Bosniër of Montenegrijn, schreef hij cyrillisch of latijns, zijn nationaliteit was Joegoslaaf.
Nu is het land uiteengevallen in allerlei nationaliteiten en is inderdaad iemand Serv, Kroaat etc..
Ja, en ZEKER in Joegoslavië waren mensen Serven, Kroaten, Bosniers, Montenegrijnen etc. "Holland" dus.

Oorlogje gemist?

pi_138638510
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:52 schreef Kees22 het volgende:
Komt bij dat de meeste Hollanders eigenlijk gewoon import zijn. Uit Vlaanderen, Brabant, Gelderland, Overijssel, Friesland en Groningen.
Natuurlijk, als men mij vraagt waar ik vandaan kom, noem ik ook het kleine dorp waar ik geboren en getogen ben. En het landschap en het dialect uit mijn jeugd geven me altijd een thuisgevoel.
Maar mijn nationaliteit is Nederlands. Omvat ook de Friese Elfstedentocht, de Limburgse asperges, de Drentse hunnebedden, de Zeeuwse mosselen, de Aaltense klompen en de Hollandse bollenvelden. (Maar dan weer niet die lelijke Gooise -rj en die raspende harde kkg.)
Ik ben Hollander.

pi_138638552
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, en ZEKER in Joegoslavië waren mensen Serven, Kroaten, Bosniers, Montenegrijnen etc. "Holland" dus.

Oorlogje gemist?
Nee hoor. Ik zag een spiegeling die hier al eeuwen voorbij was. Ik woon in een Gelderse stad die stadsrechten kreeg juist om als vesting tegen de Hollanders te kunnen dienen.
Men zegt dat in Joegoslavië de buren van diverse herkomst vredig naast elkaar leefden en pas weer splitsten in bevolkingsgroepen toen Joegoslavië uiteen ging vallen. Toen bleek wel dat in het leger de Serven bevoordeeld waren.

Je mist mijn analogie.
pi_138638562
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 april 2014 01:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik ben Hollander.
Dat kan je herkomst zijn.
Maar niet je nationaliteit.
pi_138638566
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 02:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat kan je herkomst zijn.
Maar niet je nationaliteit.
Ik ben al 2 jaar niet in Nederland geweest, zeg jij het maar.

pi_138638596
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 april 2014 02:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik ben al 2 jaar niet in Nederland geweest, zeg jij het maar.
Hoe je dat regelt met je nationaliteit tussen Spanje en Nederland (niet Catalonië en Holland!) moet je zelf weten. Maakt mij ook niet uit. Maar het gaat dan wel om nationaliteiten. Paises Bajos en Espania.
pi_138638604
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 02:08 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hoe je dat regelt met je nationaliteit tussen Spanje en Nederland (niet Catalonië en Holland!) moet je zelf weten. Maakt mij ook niet uit. Maar het gaat dan wel om nationaliteiten. Paises Bajos en Espania.
Espania? Spanje?

Mén. :D

pi_138638617
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 april 2014 02:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Espania? Spanje?

Mén. :D
Reino de Espańa. Ik had geen zin om het op te zoeken. (En zo groot was de fout nou ook weer niet)
Ga jij dan ook voortaan Koninkrijk der Nederlanden zeggen? Klinkt wel anders dan Holland!
pi_138638647
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 02:13 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Reino de Espańa. Ik had geen zin om het op te zoeken. (En zo groot was de fout nou ook weer niet)
Ga jij dan ook voortaan Koninkrijk der Nederlanden zeggen? Klinkt wel anders dan Holland!
Waarom Espańa??

pi_138638663
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 april 2014 02:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom Espańa??
Geen idee. Ctrl-C, Ctrl-V van Wikipedia.

Overigens zag ik je OP van POL / De multiculturele patstelling - hoe komen we eruit? (Ctrl-C Ctrl-V).
Wel een goed verhaal, geloof ik. Maar ik word steeds onderbroken bij het lezen ervan.
Het gebruik van het woord Nederlander daarin onderstreept het belang ervan. Ook al ben je van Marokkaanse, Indiase, Turkse, Iraanse, Somalische herkomst: als je Nederlander bent, ben je Nederlander.
pi_138638666
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 02:24 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Geen idee. Ctrl-C, Ctrl-V van Wikipedia.

Overigens zag ik je OP van POL / De multiculturele patstelling - hoe komen we eruit? (Ctrl-C Ctrl-V).
Wel een goed verhaal, geloof ik. Maar ik word steeds onderbroken bij het lezen ervan.
Het gebruik van het woord Nederlander daarin onderstreept het belang ervan. Ook al ben je van Marokkaanse, Indiase, Turkse, Iraanse, Somalische herkomst: als je Nederlander bent, ben je Nederlander.
Als je mee wil doen wel.

Maar waarom Spanje?

pi_138638701
quote:
12s.gif Op dinsdag 8 april 2014 02:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als je mee wil doen wel.

Maar waarom Spanje?
Ah, ik denk steeds dat je in Spanje woont. :@
Argentinië is beter, geloof ik. :@
pi_138638715
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 02:38 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ah, ik denk steeds dat je in Spanje woont. :@
Argentinië is beter, geloof ik. :@
:o :N

pi_138638736
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 april 2014 02:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:o :N

[ afbeelding ]
Ik ben niet zo bekend met vlaggen, maar via je profiel: Colombia.
Een goede vriendin heeft daar gewoond.
pi_138638737
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 02:57 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik ben niet zo bekend met vlaggen, maar via je profiel: Colombia.
Een goede vriendin heeft daar gewoond.
Waar?

pi_138638743
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 april 2014 02:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waar?
Dat moet ik navragen.
Ergens aan een kronkel van een rivier, waar ze woonde met wijlen haar echtgenoot.
Ik zie haar maar zelden. Kan wel eens vragen.
Maar ze zal willen weten wat jij daar doet.
pi_138638746
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 03:01 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat moet ik navragen.
Ergens aan een kronkel van een rivier, waar ze woonde met wijlen haar echtgenoot.
Ik zie haar maar zelden. Kan wel eens vragen.
Maar ze zal willen weten wat jij daar doet.
In Mompox aan de Magdalena, de grootste rivier van het land?

Genieten, ze zal precies weten waarom. ;)

pi_138638750
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 april 2014 03:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In Mompox aan de Magdalena, de grootste rivier van het land?

Genieten, ze zal precies weten waarom. ;)
Mwa, zij kwam niet om te genieten. Waarom dan wel precies weet ik niet.
Om te leven, denk ik, als buitenstaander en achteraf.
pi_138638752
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 03:04 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Mwa, zij kwam niet om te genieten. Waarom dan wel precies weet ik niet.
Om te leven, denk ik, als buitenstaander en achteraf.
Komen om te genieten, hoe moet ik me dat voorstellen? Geniet jij niet van elke dag? Of zij?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')