Welnee: Born in the Netherlands had heel goed gekund. Zelfs of juist met een oranje Mini. Of beter nog een Mini in rood-wit-blauw. Het is een leuke woordspeling, die zelfs het gebruik van Engels goedmaakt.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Born in Limburg was het alternatief...
Die is al een paar keer voorbij gekomen in KAA.quote:Op zondag 6 april 2014 08:41 schreef virl3 het volgende:
Kennen jullie deze site? Amerikaanse studenten die een kaartje van europa moeten benoemen...![]()
http://www.boredpanda.com(...)an-countries-on-map/
[ afbeelding ]
Ik was al vanaf jongs af aan geintereseerd in topografie en kaarten enzo (niet zo gek), nog steeds als ik kaarten zie hangen, moet ik ernaar kijken en blijf ik kijken.quote:Op zondag 6 april 2014 13:29 schreef Individual het volgende:
[..]
Die is al een paar keer voorbij gekomen in KAA.
Die kaartjes zijn niet slecht voor niet-Europeanen. De vakantieman liet zien dat mensen hun eigen land niet kunnen vinden op de kaart en hoe doen Europeanen het bv op een VS staten quiz?
Helemaal niet!quote:
Leuk, ik maak andere keuzes. Flikker op met je Paises Bajos.quote:Op maandag 7 april 2014 00:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Helemaal niet!
neerlandés/neerlandesa, el Países Bajos.
Zoals ik al schreef: in ELKE Europese taal zijn er afzonderlijke woorden voor Nederland en Holland.
Gemakzucht. Lui.quote:Op maandag 7 april 2014 00:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Leuk, ik maak andere keuzes. Flikker op met je Paises Bajos.
quote:Op maandag 7 april 2014 01:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Gemakzucht. Lui.
En weinig respect voor het land waar je kennelijk vandaan komt.
Mag hoor. Slappe zak! Bepaald geen matador!
Holland is geen land.quote:
Holland.quote:Op maandag 7 april 2014 01:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Holland is geen land.
Het zijn twee provincies, waarvan de noordelijke bovendien grotendeels bestaat uit West-Friesland, of het is een Randstad, waar merkwaardigerwijs de stad Utrecht soms ook bijhoort, of het is een voormalig Graafschap uit de tijd van de Zeven Verenigde Provincies.
Maar een land is het alleen geweest onder regering van een Franse broer van Napoleon.
Natuurlijk kun je uit Noord- of Zuid-Holland komen. Ik kom uit Noord-Brabant. In Spanje kom je uit Catalonië, Andalusië, Castilië, Galicië of Baskenland of zo.
En je komt uit een dorp zoals Zevenhuizen of, als je pech hebt, uit een stad als Amsterdam of zo.
Maar we hebben het hier niet over straten, dorpen, streken of provincies, maar over landen.
Uit welk land kom jij?
Als het land waaruit je zegt te komen niet bestaat, (aannemende dat je niet meer dan 200 jaar oud bent), besta jij zelf dan wel?quote:
quote:Op maandag 7 april 2014 01:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als het land waaruit je zegt te komen niet bestaat, (aannemende dat je niet meer dan 200 jaar oud bent), besta jij zelf dan wel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dit is mijn vlag:
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:Op maandag 7 april 2014 01:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[ afbeelding ]Voetbalintelligentie. Als het maar allitereert is het goed. Hup Holland Hup. Holland Heineken House.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dit is mijn vlag:
[ afbeelding ]
Deze kaart onderstreept alleen maar dat het grootste en belangrijkste deel van Nederland buiten Holland ligt.
En waarom Oranje-Blanje-Bleu een argument zou zijn, ontgaat me.
Je ondergraaft je eigen stelling.Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
Argument? Stelling? WTF?quote:Op maandag 7 april 2014 02:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Voetbalintelligentie. Als het maar allitereert is het goed. Hup Holland Hup. Holland Heineken House.
Deze kaart onderstreept alleen maar dat het grootste en belangrijkste deel van Nederland buiten Holland ligt.
En waarom Oranje-Blanje-Bleu een argument zou zijn, ontgaat me.
Je ondergraaft je eigen stelling.
Dat plaatje is best wel een utopisch beeldquote:Op maandag 7 april 2014 02:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Argument? Stelling? WTF?Er is geen stelling. Jij flipt bij hoe ik Holland zie. Truste Kees.
Om maar even aan te geven hoe veranderlijk onze geschiedenis en vooral geografisch was. Maar oh jee, het gif CO2 gaat 'ons' overspoelen...quote:Op maandag 7 april 2014 02:08 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Dat plaatje is best wel een utopisch beeld
quote:Op maandag 7 april 2014 02:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Om maar even aan te geven hoe veranderlijk onze geschiedenis en vooral geografisch was. Maar oh jee, het gif CO2 gaat 'ons' overspoelen...![]()
Ja precies, de enige mogelijke reactie op die AGW-hoax.quote:
Eens. Ik kom ook gewoon uit Hollandia ipv het wanstaltige Niderlandia. Niemand gebruikt überhaupt Niderlandia. Waarschijnlijk word je vreemd aangekeken.quote:Op maandag 7 april 2014 00:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Leuk, ik maak andere keuzes. Flikker op met je Paises Bajos.
Sjeez, het zit nogal diep bij jullie Brabos, niet?quote:Op maandag 7 april 2014 01:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Holland is geen land.
Het zijn twee provincies, waarvan de noordelijke bovendien grotendeels bestaat uit West-Friesland, of het is een Randstad, waar merkwaardigerwijs de stad Utrecht soms ook bijhoort, of het is een voormalig Graafschap uit de tijd van de Zeven Verenigde Provincies.
Maar een land is het alleen geweest onder regering van een Franse broer van Napoleon.
Natuurlijk kun je uit Noord- of Zuid-Holland komen. Ik kom uit Noord-Brabant. In Spanje kom je uit Catalonië, Andalusië, Castilië, Galicië of Baskenland of zo.
En je komt uit een dorp zoals Zevenhuizen of, als je pech hebt, uit een stad als Amsterdam of zo.
Maar we hebben het hier niet over straten, dorpen, streken of provincies, maar over landen.
Uit welk land kom jij?
Ik vroeg me af waar Niderlandia gebruikt kon worden en zocht naar je profiel.quote:Op maandag 7 april 2014 15:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Eens. Ik kom ook gewoon uit Hollandia ipv het wanstaltige Niderlandia. Niemand gebruikt überhaupt Niderlandia. Waarschijnlijk word je vreemd aangekeken.
Provincialen die hier over vallen
Ja, geen Serviër die zich Joegoslaaf noemt.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik vroeg me af waar Niderlandia gebruikt kon worden en zocht naar je profiel.
Wat zou kunnen helpen: als je Yoegoslavia nou vergelijkt met Nederland en Servië met Holland begrijpen ze het meteen, denk ik.
Haha, nu niet meer nee: nu bestaat Joegoslavië als land niet meer.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, geen Serviër die zich Joegoslaaf noemt.
Wat is je punt toch Kees?
Ja, en ZEKER in Joegoslavië waren mensen Serven, Kroaten, Bosniers, Montenegrijnen etc. "Holland" dus.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Haha, nu niet meer nee: nu bestaat Joegoslavië als land niet meer.
Maar toen Joegoslavië nog bestond, was de nationaliteit Joegoslaaf. Ook al was iemand Serv, Kroaat, Sloveen, Bosniër of Montenegrijn, schreef hij cyrillisch of latijns, zijn nationaliteit was Joegoslaaf.
Nu is het land uiteengevallen in allerlei nationaliteiten en is inderdaad iemand Serv, Kroaat etc..
Ik ben Hollander.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:52 schreef Kees22 het volgende:
Komt bij dat de meeste Hollanders eigenlijk gewoon import zijn. Uit Vlaanderen, Brabant, Gelderland, Overijssel, Friesland en Groningen.
Natuurlijk, als men mij vraagt waar ik vandaan kom, noem ik ook het kleine dorp waar ik geboren en getogen ben. En het landschap en het dialect uit mijn jeugd geven me altijd een thuisgevoel.
Maar mijn nationaliteit is Nederlands. Omvat ook de Friese Elfstedentocht, de Limburgse asperges, de Drentse hunnebedden, de Zeeuwse mosselen, de Aaltense klompen en de Hollandse bollenvelden. (Maar dan weer niet die lelijke Gooise -rj en die raspende harde kkg.)
Nee hoor. Ik zag een spiegeling die hier al eeuwen voorbij was. Ik woon in een Gelderse stad die stadsrechten kreeg juist om als vesting tegen de Hollanders te kunnen dienen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 01:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, en ZEKER in Joegoslavië waren mensen Serven, Kroaten, Bosniers, Montenegrijnen etc. "Holland" dus.
Oorlogje gemist?
Dat kan je herkomst zijn.quote:
Ik ben al 2 jaar niet in Nederland geweest, zeg jij het maar.quote:Op dinsdag 8 april 2014 02:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat kan je herkomst zijn.
Maar niet je nationaliteit.
Hoe je dat regelt met je nationaliteit tussen Spanje en Nederland (niet Catalonië en Holland!) moet je zelf weten. Maakt mij ook niet uit. Maar het gaat dan wel om nationaliteiten. Paises Bajos en Espania.quote:Op dinsdag 8 april 2014 02:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ben al 2 jaar niet in Nederland geweest, zeg jij het maar.
Espania? Spanje?quote:Op dinsdag 8 april 2014 02:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hoe je dat regelt met je nationaliteit tussen Spanje en Nederland (niet Catalonië en Holland!) moet je zelf weten. Maakt mij ook niet uit. Maar het gaat dan wel om nationaliteiten. Paises Bajos en Espania.
Reino de Espańa. Ik had geen zin om het op te zoeken. (En zo groot was de fout nou ook weer niet)quote:
Waarom Espańa??quote:Op dinsdag 8 april 2014 02:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Reino de Espańa. Ik had geen zin om het op te zoeken. (En zo groot was de fout nou ook weer niet)
Ga jij dan ook voortaan Koninkrijk der Nederlanden zeggen? Klinkt wel anders dan Holland!
Geen idee. Ctrl-C, Ctrl-V van Wikipedia.quote:
Als je mee wil doen wel.quote:Op dinsdag 8 april 2014 02:24 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Geen idee. Ctrl-C, Ctrl-V van Wikipedia.
Overigens zag ik je OP van POL / De multiculturele patstelling - hoe komen we eruit? (Ctrl-C Ctrl-V).
Wel een goed verhaal, geloof ik. Maar ik word steeds onderbroken bij het lezen ervan.
Het gebruik van het woord Nederlander daarin onderstreept het belang ervan. Ook al ben je van Marokkaanse, Indiase, Turkse, Iraanse, Somalische herkomst: als je Nederlander bent, ben je Nederlander.
Ah, ik denk steeds dat je in Spanje woont.quote:Op dinsdag 8 april 2014 02:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als je mee wil doen wel.
Maar waarom Spanje?
quote:Op dinsdag 8 april 2014 02:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ah, ik denk steeds dat je in Spanje woont.![]()
Argentinië is beter, geloof ik.
Ik ben niet zo bekend met vlaggen, maar via je profiel: Colombia.quote:
Waar?quote:Op dinsdag 8 april 2014 02:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ben niet zo bekend met vlaggen, maar via je profiel: Colombia.
Een goede vriendin heeft daar gewoond.
Dat moet ik navragen.quote:
In Mompox aan de Magdalena, de grootste rivier van het land?quote:Op dinsdag 8 april 2014 03:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat moet ik navragen.
Ergens aan een kronkel van een rivier, waar ze woonde met wijlen haar echtgenoot.
Ik zie haar maar zelden. Kan wel eens vragen.
Maar ze zal willen weten wat jij daar doet.
Mwa, zij kwam niet om te genieten. Waarom dan wel precies weet ik niet.quote:Op dinsdag 8 april 2014 03:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In Mompox aan de Magdalena, de grootste rivier van het land?
Genieten, ze zal precies weten waarom.
Komen om te genieten, hoe moet ik me dat voorstellen? Geniet jij niet van elke dag? Of zij?quote:Op dinsdag 8 april 2014 03:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Mwa, zij kwam niet om te genieten. Waarom dan wel precies weet ik niet.
Om te leven, denk ik, als buitenstaander en achteraf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |