Wij moesten van Kiruna naar Abisko TS met de bus, en van Abisko TS naar Narvik. Ik was trouwens in de war, in Kiruna stapten we over. Narvik is nog ietsjes groter dan Kiruna.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dat had ik ook ja. Vanaf Vassijaure moesten we met de bus naar Narvik. Sukkels.
Goeie vraag (y)quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: De Telegraaf
Waar zijn Dijsselbloem en Mansveld in vredesnaam mee bezig?
Hoe moet ik de verbetering in dit stuk zien? Je hebt niet meer een partij die kijkt nar de capaciteit en een partij die kijkt naar inzet van personeel/materieel. Oke, maar het blijven (schijnbaar) veel mensen en er moet toch ergens iets vandaan komen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:04 schreef James1988 het volgende:
"Goed nieuws voor de reiziger is dat ProRail bij verstoringen van het treinverkeer de doorslaggevende stem krijgt. Nu moeten bij vertragingen talloze mensen van NS en ProRail worden geraadpleegd over wat te doen met de treinen en het personeel. Door deze trage besluitvorming verspreiden stremmingen zich als een olievlek over het land. Nu ProRail de macht krijgt, kan direct worden ingegrepen."
Bron: De Telegraaf
Waar zijn Dijsselbloem en Mansveld in vredesnaam mee bezig?
Vrachtwagen tegen viaduct over provinciale weg.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:16 schreef Dos37 het volgende:
Euhm wtf,twitter:NS_online twitterde op vrijdag 28-03-2014 om 11:50:58Alkmaar-Heerhugowaard: er rijden geen treinen door een aangereden spoorviaduct. http://t.co/axyyfHsO3W #AmrHwd reageer retweet
Maar dan ook weer geen meesters in de rechten, die kunnen ook niet rekenen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Eigenlijk zouden alle vrachtwagenchauffeurs WO-opgeleid moeten zijn zodat ze weten dat vijf meter ook vijf meter is en niet vijf meter en drie centimeter.
Nee inderdaad. Maar ach, opleidingsniveau is sowieso geen garantie voor intelligentie en moet daar ook zeker niet mee verward worden. *kuch* Fred Teeven *kuch*quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar dan ook weer geen meesters in de rechten, die kunnen ook niet rekenen.
Leeuwarden inderdaad. 11 minuten stil staanquote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:28 schreef ReisT het volgende:
[..]
Treinen van/naar Leeuwarden bedoel je dan. Van/naar Groningen staan ze niet lang stil.
2,5 uur later en er is nog geen prognose... dat zal dan nog wel de rest van de dag gaan duren.quote:Den Haag HS-Rotterdam C.
Message vrijdag 28 maart 2014, 12:10 :
Reason: wisselstoring
Tussen Delft en Schiedam C. rijden er veel minder treinen door een wisselstoring.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reizigers tussen Leiden C. en Rotterdam C. reizen via Gouda.
ik hoop dat ze de werkzaamheden naar voren halen. Al zullen dan morgen minder treinen rijden omdat het personeel al omgepland isquote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
2,5 uur later en er is nog geen prognose... dat zal dan nog wel de rest van de dag gaan duren.
Dus het winkelcentrum ligt niet direct in de buurt bij een treinstation?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:34 schreef James1988 het volgende:
Brussel-Noord zou niet misstaan in de Sovjet-Unie.
Brussel-Zuid heeft wel wat winkeltjes, maar het aanbod is niet heel uitgebreid in vergelijking met bijvoorbeeld Rotterdam.
Wat dat betreft ken ik Brussel eigenlijk niet heel goed.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dus het winkelcentrum ligt niet direct in de buurt bij een treinstation?
En soms best wel verpauperd.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:38 schreef Hr-Flip het volgende:
Antwerpen is leuker dan Brussel.
Brussel is een echte zakelijke stad, kil en grijs.
Mja, dat is Rotterdam ook. Antwerpen is ook leuk, maar te vaak geweest al... Misschien dat ik Brussel laat voor wat het is en naar Gent of Brugge ga....quote:
Lille schijnt leuk te zijn.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Mja, dat is Rotterdam ook. Antwerpen is ook leuk, maar te vaak geweest al... Misschien dat ik Brussel laat voor wat het is en naar Gent of Brugge ga....
Zat ooit in de trein Antwerpen-Gent. Zaten er ook in dezelfde coupe een stel Nederlanders. Die luid Belgenmoppen aan t vertellen waren.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:41 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Antwerpen is niet leuk, veel te veel zich misdragende Nederlanders.
Serieus ja?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:23 schreef pretpletter het volgende:
[..]
Vanaf zondagochtend al bedoel je?
SPOILER: Code 1Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Code 2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jawel, 5 minuten lopen van Brussel-Centraal (dat heet niet voor niks zo) sta je midden in het winkelgebied. Of op de grote markt tussen de drommen toeristen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dus het winkelcentrum ligt niet direct in de buurt bij een treinstation?
Hmmm ok... Was idd bij de grote markt maar daar rondom vond ik het niet echt boeiend wat betreft winkels....quote:Op vrijdag 28 maart 2014 15:09 schreef ReisT het volgende:
[..]
Jawel, 5 minuten lopen van Brussel-Centraal (dat heet niet voor niks zo) sta je midden in het winkelgebied. Of op de grote markt tussen de drommen toeristen.
En vanaf 1:00 is er een volledige buitendienststelling Delft - Den Haag HSquote:Disruptions (in Dutch)
Den Haag HS-Rotterdam C.
Message vrijdag 28 maart 2014, 15:09 :
Reason: wisselstoring
Tussen Delft en Schiedam C. rijden er veel minder treinen door een wisselstoring.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
De verstoring is naar verwachting 29 maart rond 1:00 uur verholpen.
Reizigers tussen Leiden C. en Rotterdam C. reizen via Gouda.
Werd na schiedam de sporen van de hoekse lijn op gestuurd, dus het lijkt me dat het probleem daar gezocht moet worden.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:19 schreef James1988 het volgende:
Mijn trein ging vanochtend bij Delft tergend langzaam over een wissel heen. Volgens de omroep "is het wissel defect, maar kan het nog wel veilig bereden worden zolang dat heel langzaam gebeurt, wat we dus ook doen." Waarschijnlijk is het dat wissel dat nu helemaal kapot is.twitter:NS_online twitterde op vrijdag 28-03-2014 om 12:16:41Den Haag HS-Rotterdam: er rijden veel minder treinen door een wisselstoring. http://t.co/axyyfHsO3W #DtRtd reageer retweet
Er stonden voor morgen "herstelwerkzaamheden" gepland tussen Delft en Den Haag HS, vraag me af of dat toevallig iets te maken heeft met dit wissel.
de trein richting Delft reed linkerspoor tussen Schiedam en Delft.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 15:28 schreef remcoP het volgende:
[..]
Werd na schiedam de sporen van de hoekse lijn op gestuurd, dus het lijkt me dat het probleem daar gezocht moet worden.
ik zie op Rijksoverheid.nl inmiddels een heel rits documenten staanquote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:08 schreef DriekOplopers het volgende:
Ik weet niet of die al op internet staat. Maar als iemand een pdf'je van de LTSA wil: effe PM met mailadres.
Jij ook ri Rotterdam ? +10 opgelopen op station Delftquote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Toestanden rondom Delft. Inmiddels in het pad van de volgende sprinter. .
nee, in Den Haag Centraal inmiddels. Er wordt enkelspoor gereden tussen Schiedam en Delft.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Jij ook ri Rotterdam ? +10 opgelopen op station Delft
Alle wissels hebben kanker volgens ProFail dus daarom moeten ze weg. Dat demonstreren ze dus nu door gewoon random wissels uit dienst te nemen. Als ik een fout maak op de zaak waardoor de proxyserver gereboot moet worden zeg ik natuurlijk ook dat het aan KPN ligt. Daarom hebben we straks DSSU, DSSA, DSSDB, DSSR, DSSZL, DSSAIDSquote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:44 schreef Monopoly het volgende:
Wat is dat toch telkens met wissels op druk bereden baanvakken in de randstad?
ipconfig/renew werkt altijd.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Alle wissels hebben kanker volgens ProFail dus daarom moeten ze weg. Dat demonstreren ze dus nu door gewoon random wissels uit dienst te nemen. Als ik een fout maak op de zaak waardoor de proxyserver gereboot moet worden zeg ik natuurlijk ook dat het aan KPN ligt. Daarom hebben we straks DSSU, DSSA, DSSDB, DSSR, DSSZL, DSSAIDS
Blunderende aannemer misschien? De lijn Den Haag - Rotterdam - Dordrecht is niet echt betrouwbaar.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:48 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Vind het maar vreemd dat het telkens in die hoek is
Infra->ProRail.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:48 schreef Monopoly het volgende:
[..]
ipconfig/renew werkt altijd.
Nee, ik ben ictn00b.
Vind het maar vreemd dat het telkens in die hoek is, krijgt Prorail nou niet een keer de wind van voren ipv telkens maar weer NS ?
We hebben het over veiligheid op het spoor. Hier moeten dan toch koppen gaan rollen?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Blunderende aannemer misschien? De lijn Den Haag - Rotterdam - Dordrecht is niet echt betrouwbaar.
Spoor buitendienst nemen omdat het niet veilig is, is ook naar eer en geweten werken.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:52 schreef Monopoly het volgende:
[..]
We hebben het over veiligheid op het spoor. Hier moeten dan toch koppen gaan rollen?
Als je als aannemer een order krijgt, dan werk je altijd met eer en geweten om dat op orde te krijgen.
Als Prorail of wie dan ook de inspectie doet daar, en het blijkt een grote clusterfuck te zijn, dan lijkt het mij dat daar beste consequenties aan zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |