Nou en of het uitmaakt!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Technisch maakt het geen verschil. Of je nu de fases van wisselstroom scheidt of twee spanningen scheidt. Bij beiden is isolatie nodig en is het niet zo handig als je ze doorverbindt. Dat laatste is de angst van ILT die daarom een spanningssluis van korter dan 400 meter op de HSL heeft verboden.
Voor wat je buiten ophangt niet zozeer. Afgezien van de voeding van dat grapje dan en de bijbehorende communicatie.quote:
Toch vind ik het niet zozeer een spanningssluis omdat sluis suggereert dat er met verschillende groottes gewerkt wordt, dat is bij een fasescheiding niet zo.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:06 schreef b2py het volgende:
Een spanningssluis hoeft geen bovenleidingsloze constructie te zijn, dat heeft de HSL-Zuid namelijk ook niet.
van 1,5kV naar 25 kV en v.v. is een sluis, van 25kV naar volgend 25kV OS is een fasescheiding.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Toch vind ik het niet zozeer een spanningssluis omdat sluis suggereert dat er met verschillende groottes gewerkt wordt, dat is bij een fasescheiding niet zo.
Ik dacht dat het gesprek over de spanningssluis van 15KV naar 25KV ging :herpaderp:quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:10 schreef b2py het volgende:
[..]
van 1,5kV naar 25 kV en v.v. is een sluis, van 25kV naar volgend 25kV OS is een fasescheiding.
Daar wordt heul niet over gerept in de aanbesteding. (Wat ik overigens een beetje vreemd vindt, maar wellicht dat dat apart aanbesteed wordt, of onderhands.)quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik dacht dat het gesprek over de spanningssluis van 15KV naar 25KV ging :herpaderp:
Ik heb het zien staan?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Daar wordt heul niet over gerept in de aanbesteding. (Wat ik overigens een beetje vreemd vindt, maar wellicht dat dat apart aanbesteed wordt, of onderhands.)
Of dat valt onder DB Netze.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Daar wordt heul niet over gerept in de aanbesteding. (Wat ik overigens een beetje vreemd vindt, maar wellicht dat dat apart aanbesteed wordt, of onderhands.)
Verbind ze maar eens door.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Toch vind ik het niet zozeer een spanningssluis omdat sluis suggereert dat er met verschillende groottes gewerkt wordt, dat is bij een fasescheiding niet zo.
Wel in wat er op de grond ligt in elk geval, de bovenleiding weet ik zo even niet, ik dacht dat een fasescheiding met stroomafnemer op bereden kan worden, als je dat in een spanningssluis doet, gaat de boel uit.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Voor wat je buiten ophangt niet zozeer. Afgezien van de voeding van dat grapje dan en de bijbehorende communicatie.
Het staat dus wel in de tender. De "nieuwe spanningssluis". Dat strookt ook met het opheffen van de omschakelbare bovenleiding, wat ik van DB personeel in Emmerich heb gehoord.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Of dat valt onder DB Netze.
Het zou me overigens niet verbazen als ze simpelweg een meter openlaten tussen 25 kV en 15 kV, wel zo goedkoop.
Dan kan DB ook meteen dat Stellwerk sluiten toch?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het staat dus wel in de tender. De "nieuwe spanningssluis". Dat strookt ook met het opheffen van de omschakelbare bovenleiding, wat ik van DB personeel in Emmerich heb gehoord.
Die dus op een later moment gebouwd moet worden, want staat niet als opdracht vermeldt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het staat dus wel in de tender. De "nieuwe spanningssluis". Dat strookt ook met het opheffen van de omschakelbare bovenleiding, wat ik van DB personeel in Emmerich heb gehoord.
Hier, voor jou!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:17 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar dat moet je bij een fasescheiding dus ook niet doen.
Moet voor 16-10-2016 gerealiseerd zijn want de 1500V in Emmerich wordt via de bovenleiding aangevoerd en als dat opeens 25KV wordt krijg je heel erg veel brandjes in Emmerich.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Die dus op een later moment gebouwd moet worden, want staat niet als opdracht vermeldt.
Zal wel samengaan met bouw derde spoor.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Moet voor 16-10-2016 gerealiseerd zijn want de 1500V in Emmerich wordt via de bovenleiding aangevoerd en als dat opeens 25KV wordt krijg je heel erg veel brandjes in Emmerich.
Vreugdevuren.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Moet voor 16-10-2016 gerealiseerd zijn want de 1500V in Emmerich wordt via de bovenleiding aangevoerd en als dat opeens 25KV wordt krijg je heel erg veel brandjes in Emmerich.
Dat ligt er pas jaren later. Ik denk dat het iets is wat door DB Netze gerealiseerd wordt en daarom niet onder dit project valt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Zal wel samengaan met bouw derde spoor.
Dat gaat sowieso dicht, het hele baanvak Emmerich-Oberhausen wordt straks vanuit Duisburg aangestuurd.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan kan DB ook meteen dat Stellwerk sluiten toch?
Offtopic maar, over welke lijn spreken we dan?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:07 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Qua OV is het met de nieuwe dienstregeling van de bussen wel echt een dorp ja. Teringveolia. Laatste bus om kwart over 9, krijg een splinter in je pisgat
Berlijn kan geloof ik vanaf 39 euro enkele reis...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:02 schreef Monopoly het volgende:
Hoeveel ben je doorgaans kwijt voor een retourtje met de pimpel?
Wil eigenlijk van de zomer nog een paar dagen door Duitsland heen. Het liefst naar Berlijn, daar 2 dagen blijven en eventueel een andere stad aandoen. Wellicht München.
Ik heb ook geen bahncard en totaal geen idee hoe die shit daar werkt in Deutschland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |