Dit.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:21 schreef awiebo het volgende:
gaan. Als je goed met hem kon. Je komt hem een laatste eer bewijzen, niet de familie.
De familie van mijn ex vertikte het om mij een kaart te sturen van het overlijden. Dus mijn ex kwam hem mij persoonlijk brengen. Was blij dat ik het kreeg en hem even kon steunen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:24 schreef maily het volgende:
[..]
Dit.
Heb je een kaart gekregen of het in de krant gelezen?
En je hoeft niet vooraan te zitten.
Als je nog twijfelt: overleg met je ex.
Je zult wel 'mijn ex en ik' bedoelen, neem ik aan.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:18 schreef Double_Bubble het volgende:
Ik en mijn ex zijn al 3 jaar uit elkaar.
Wat Catkiller zegt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:27 schreef Catkiller het volgende:
Gaan jullie serieus naar een begrafenis voor de overleden persoon? Die merkt er over het algemeen vrij weinig van volgens mij, de nabestaanden die merken nog genoeg. Bijvoorbeeld als iemand er bij is die ze duidelijk hebben gemaakt dat ze haar nooit meer hoeven te zien.
.
Nou ik wil er wel graag heen. Ga zo even mijn ex bellen om te vragen of hij even wilt langskomen om dit te bespreken zodat hij zijn familie al kan op de hoogte stellen. En dan hopen dat alles zijn gangetje gaatquote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:33 schreef Mr.ACE het volgende:
Probeer het erover te hebben met je ex. De overledene merkt het toch niet als je er wel of niet bent, en als ie dat wel doet snapt 'ie ook wel waarom je er niet bij bent dus
Wil je er echtecht sowieso heen, zou ik me wel beetje afzijdig proberen te houden dan. Maarrrrr dat is wat ik zou doen denk ik..
Waarom perse daarheen en niet later naar het graf? Afscheid nemen kan op 100 manieren.quote:
Denk je niet dat hij en z'n familie wat anders aan hun hoofd hebben?quote:Ga zo even mijn ex bellen om te vragen of hij even wilt langskomen om dit te bespreken zodat hij zijn familie al kan op de hoogte stellen. En dan hopen dat alles zijn gangetje gaat
Dit echt doen. Je zult er anders echt spijt van krijgen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:21 schreef awiebo het volgende:
gaan. Als je goed met hem kon. Je komt hem een laatste eer bewijzen, niet de familie.
Het klinkt egoïstisch. Maar sorry ik wil die man een laatste dienst bewijzen. Is dat dan zo verkeerd?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:40 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Waarom perse daarheen en niet later naar het graf? Afscheid nemen kan op 100 manieren.
[..]
Denk je niet dat hij en z'n familie wat anders aan hun hoofd hebben?
Ik vind het eigenlijk erg egoistisch om te gaan als je weet dat de familie daar niet echt op zit te wachten vanwege zaken die in het verleden hebben gespeeld. Die mensen hebben het al zwaar genoeg, wil je daar ook nog boosheid bij gaan gooien alleen maar omdat jij perse bij de begrafenis wil zijn?
Dat denk ik dus ook. Ik moet het gewoon doen voor die man.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:45 schreef PeterPastoor het volgende:
[..]
Dit echt doen. Je zult er anders echt spijt van krijgen.
Nee zeker niet, maar zoals ik al zeg: dat kan op allerlei verschillende manieren. Je kunt ook naar het graf gaan later met een mooie bos bloemen o.i.d., evt. samen met je ex. Dan heeft iedereen toch wat hij/zij het liefste wil?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:46 schreef Double_Bubble het volgende:
[..]
Het klinkt egoïstisch. Maar sorry ik wil die man een laatste dienst bewijzen. Is dat dan zo verkeerd?
Hij merkt toch niet of je bij de begrafenis bent of later langsgaat?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:47 schreef Double_Bubble het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook. Ik moet het gewoon doen voor die man.
Ik wil gewoon eens de mening van anderen horen wat zij zouden doen of wat zij denken dat het beste is. Maar wat ik doe is nog steeds mijn eigen keus.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:49 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Hij merkt toch niet of je bij de begrafenis bent of later langsgaat?
Je stelt dus eigenlijk een vraag hier terwijl je het antwoord allang bedacht had.
Ik begrijp jou reactie net als die van de andere die het egoïstisch zouden vinden maar ik blijf erbij dat ik ga. Dus eigenlijk kan dit topic gesloten worden. En sorry aan de mensen die het egoïstisch vinden.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:57 schreef murp het volgende:
en ik zou je egoïstisch vinden als je toch gaat.
Ik wilde het niet zo hard zeggen eigenlijk, maar dit ja. Ik kan er gewoon niet bij, hoe kun je nou zó weinig inlevingsvermogen hebben?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:00 schreef murp het volgende:
als jij je er maar goed bij voelt he?
gadverdamme
Het gaat helemaal niet om jou! Als je dat in de eerste plaats nou eens tot je door laat dringen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:58 schreef Double_Bubble het volgende:
[..]
Ik begrijp jou reactie net als die van de andere die het egoïstisch zouden vinden maar ik blijf erbij dat ik ga. Dus eigenlijk kan dit topic gesloten worden. En sorry aan de mensen die het egoïstisch vinden.
Nou inderdaad. Volgens mij gaat het in werkelijkheid meer om een trap nageven aan de familie dan afscheid nemen, dat laatste had namelijk ook wel op een andere manier gekund.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:10 schreef k_man het volgende:
Ik begin enigszins te begrijpen waarom ze TS liever niet meer zien.
Zo werkt dat hier niet. En de OP weghalen kan, maar een mod zet die dan terug.quote:
Stond er al weer toen je deze post postte blijkbaar.quote:
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:10 schreef k_man het volgende:
Ik begin enigszins te begrijpen waarom ze TS liever niet meer zien.
Want jouw afscheid staat boven de wens van de familie. Staat je fraai.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:58 schreef Double_Bubble het volgende:
Ik begrijp jou reactie net als die van de andere die het egoïstisch zouden vinden maar ik blijf erbij dat ik ga. Dus eigenlijk kan dit topic gesloten worden. En sorry aan de mensen die het egoïstisch vinden.
Goed zo!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:36 schreef Double_Bubble het volgende:
Misschien is het inderdaad beter om nog eens erover te denken... Net even besproken met iemand anders die ik persoonlijk ken.
Gelukkig, dat moet je écht niet doen hoor! Die mensen hebben verdriet, dus die moet je nu niet met ditquote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:36 schreef Double_Bubble het volgende:
Misschien is het inderdaad beter om nog eens erover te denken... Net even besproken met iemand anders die ik persoonlijk ken.
Waarschijnlijk? Dus je twijfelt wel nog? Het is gewoon wijsheid om een paar dagen later te gaan.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:01 schreef Double_Bubble het volgende:
update: Ik zal waarschijnlijk dan toch niet gaan. Heb het mijn ex ook laten weten en hij begreep het. Ik zal ,normaal gezien, een paar dagen later gaan.
Je kunt toch ergens aan de zijkant tussen de mensen gaan zitten dat ze je niet zien?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:01 schreef Double_Bubble het volgende:
update: Ik zal waarschijnlijk dan toch niet gaan. Heb het mijn ex ook laten weten en hij begreep het. Ik zal ,normaal gezien, een paar dagen later gaan.
Totdat iedereen ineens voor langs de kist moet lopen en de familie als laatste blijft zitten, dan zien ze iedereen die er is geweest even langskomen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:09 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Je kunt toch ergens aan de zijkant tussen de mensen gaan zitten dat ze je niet zien?
Ohja dat klopt, maar dan is het toch al te laatquote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:26 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Totdat iedereen ineens voor langs de kist moet lopen en de familie als laatste blijft zitten, dan zien ze iedereen die er is geweest even langskomen.
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 22:27 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ohja dat klopt, maar dan is het toch al te laat
quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:33 schreef ZarB het volgende:
Mijn god.. de dood van iemand anders zo om jezelf kunnen laten draaien. Wat een egoïst ben je. Alsof die crematie zooooooooooooooooooooooo belangrijk is. In sommige gevallen gaan mensen alleen naar een condoleance thuis, om echt persoonlijk afscheid van iemand te kunnen nemen, en gaan ze niet eens naar de crematie, omdat dat niet per se hoeft van hen.
Volgens mij probeer jij gewoon in het vizier van je ex te komen en ga je doen alsof je er zo graag heen wilt in de hoop wat sympathie van hem te krijgen ('ach wat is ze toch eigenlijk lief dat ze wil komen'). Als het je echt alleen om die pa ging dan had je je bedacht dat je straks naar zijn graf kon gaan oid. En had je je ex een kaartje gestuurd en verder bedacht dat het helemaal geen ZAK uitmaakt of jij je gezicht laat zien.
Bah bah. Je stond echt overduidelijk achteraan toen de empathie werd uitgedeeld
Goeie reactie welquote:Op woensdag 26 maart 2014 09:34 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]heb je je medicatie al ingenomen?
Volgens mij heeft ze wel een punt hoor...quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:34 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]heb je je medicatie al ingenomen?
Beetje overdreven om nog zo fel van leer te trekken terwijl TS inmiddels wel is gaan inzien dat erheen gaan niet zo'n slimme actie is.quote:
Mag je vinden. Ik wilde het toch even kwijt.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Beetje overdreven om nog zo fel van leer te trekken terwijl TS inmiddels wel is gaan inzien dat erheen gaan niet zo'n slimme actie is.
Ja, kennelijk.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:42 schreef ZarB het volgende:
[..]
Mag je vinden. Ik wilde het toch even kwijt.
Nou ja, je bent het kwijtquote:Op woensdag 26 maart 2014 09:42 schreef ZarB het volgende:
[..]
zooooooo kinderachtig dat jij jezelf zó belangrijk vind dat je daarmee TS nog moet lastigvallen terwijl die nu wel iets anders aan d'r hoofd heeft.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:42 schreef ZarB het volgende:
[..]
Oh dus nu TS ein-de-lijk heeft ingezien dat ze best wel egoïstisch bezig was is ze opeens een heilige.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:44 schreef Etcetera het volgende:
[..]
zooooooo kinderachtig dat jij jezelf zó belangrijk vind dat je daarmee TS nog moet lastigvallen terwijl die nu wel iets anders aan d'r hoofd heeft.
/couldnotresist.
als je denkt dat ik het daarom zei dan heb je het misquote:Op woensdag 26 maart 2014 09:46 schreef ZarB het volgende:
[..]
Oh dus nu TS ein-de-lijk heeft ingezien dat ze best wel egoïstisch bezig was is ze opeens een heilige.
Ein-de-lijk. Je bedoelt, na anderhalf uur?quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:46 schreef ZarB het volgende:
[..]
Oh dus nu TS ein-de-lijk heeft ingezien dat ze best wel egoïstisch bezig was is ze opeens een heilige.
Stel je niet zo aan. Je post was nergens meer voor nodig en dat weet je zelf ook wel.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:46 schreef ZarB het volgende:
[..]
Nadat ze eerst nog zonodig een paar keer moest zeggen dat ze echt wel zou gaan ondanks alle reacties hier.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ein-de-lijk. Je bedoelt, na anderhalf uur?
Anders had ik 'm niet gepost...quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:48 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan. Je post was nergens meer voor nodig en dat weet je zelf ook wel.
Mag je ook vinden hoor..quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:50 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Jawel, want ook jij bent egoistisch blijkbaar
Nee, een discussie over waarom je het nodig vindt om na de maaltijd nog met een enorme pot mosterd aan te komen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:48 schreef ZarB het volgende:
[..]
Nadat ze eerst nog zonodig een paar keer moest zeggen dat ze echt wel zou gaan ondanks alle reacties hier.
Anyway: we gaan nu een discussie voeren over wat ik van ts vind? Niet nodig hoor, want ik blijf bij mijn reactie.
Omdat ik dat kwijt wilde en dit een forum is waar dat volgens mij gewoon mag. Dat niet altijd iedereen het eens is met de reacties die geplaatst worden daar ben ik me van bewust.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, een discussie over waarom je het nodig vindt om na de maaltijd nog met een enorme pot mosterd aan te komen.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:52 schreef kovenant het volgende:
heb je een kaart ontvangen ?
dat zou voor mij persoonlijk dé stap zijn om te kiezen wel of niet te gaan.
hoe goed ik ook iemand ken of niet ken ik zou dan niet zomaar bij begrafenis aanwezig zijn.
verder is een begrafenis natuurlijk wel bedoeld voor het rouw proces, voor alle aanwezigen en zul je ook persoonlijke vetes thuis moeten laten.
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:26 schreef Double_Bubble het volgende:
[..]
De familie van mijn ex vertikte het om mij een kaart te sturen van het overlijden. Dus mijn ex kwam hem mij persoonlijk brengen. Was blij dat ik het kreeg en hem even kon steunen.
Het gaat er niet om of het mag of dat een ander het eens is met de inhoud van je reactie.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:53 schreef ZarB het volgende:
[..]
Omdat ik dat kwijt wilde en dit een forum is waar dat volgens mij gewoon mag. Dat niet altijd iedereen het eens is met de reacties die geplaatst worden daar ben ik me van bewust.
Wat wil je nou horen dan?quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of het mag of dat een ander het eens is met de inhoud van je reactie.
Maar kennelijk is dat heel lastig te begrijpen.
En kom nou niet weer met 'ja, dat mag je vinden'.
Ondanks dat ts besloten heeft toch niet te gaan vond ik het nodig om te laten weten dat dat hele gedoe egoïstisch is. Hopelijk neemt ze het mee en besluit ze niet alleen niet te gaan, maar zichzelf ook af te vragen waarom ze in eerste instantie per se wel wilde gaan. Dequote:
Dank je wel.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:01 schreef ZarB het volgende:
[..]
Ondanks dat ts besloten heeft toch niet te gaan vond ik het nodig om te laten weten dat dat hele gedoe egoïstisch is. Hopelijk neemt ze het mee en besluit ze niet alleen niet te gaan, maar zichzelf ook af te vragen waarom ze in eerste instantie per se wel wilde gaan. Dehad ik wellicht weg kunnen laten.
Volgens mij weet TS van haar ex dat de familie haar uitdrukkelijk niet wilde uitnodigen. Dus de vraag blijft dan of de ex TS er wel bij zou willen hebben. Volgens mij gaf TS aan ervoor te kiezen haar ex niet meer met die vraag lastig te vallen. Dus ik maak eruit op dat de ex haar niet expliciet heeft gevraagd te komen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
Als mijn ex mij een kaart zou komen brengen dan ben ik zonder twijfel aanwezig gezien mijn ex mij blijkbaar erbij wil hebben. Dan ben ik daar om de laatste eer te bewijzen aan haar/zijn overleden ouder waarmee ik wel een goede band heb en ondersteunen en bijstaan van mijn ex.
Met de rest heb ik niks te schaften. Wel zal ik achterin de zaal plaatsnemen en niet na afloop cake en koffie nemen enzo.
Als iemand jou persoonlijk een kaart komt brengen, dan betekent dat dat je wilt dat iemand er bij is. Anders stuur je of achteraf een kaart of alleen een bedankkaartje.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij weet TS van haar ex dat de familie haar uitdrukkelijk niet wilde uitnodigen. Dus de vraag blijft dan of de ex TS er wel bij zou willen hebben. Volgens mij gaf TS aan ervoor te kiezen haar ex niet meer met die vraag lastig te vallen. Dus ik maak eruit op dat de ex haar niet expliciet heeft gevraagd te komen.
De ex is persoonlijk de kaart komen brengen. Als hij achter de familie zou staan dan had hij dat vast gelaten om spanningen of problemen te voorkomen maar blijkbaar wilde hij ondanks dat de familie erop tegen is haar toch uitnodigen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij weet TS van haar ex dat de familie haar uitdrukkelijk niet wilde uitnodigen. Dus de vraag blijft dan of de ex TS er wel bij zou willen hebben. Volgens mij gaf TS aan ervoor te kiezen haar ex niet meer met die vraag lastig te vallen. Dus ik maak eruit op dat de ex haar niet expliciet heeft gevraagd te komen.
Of gewoon haar netjes op de hoogte brengen en de kaart geven die iedereen kreeg, wat ieder normaal mens zou doen denk ik. Maar als hij had gewild dat ze kwam had hij haar dat wel gezegd bij het geven van de kaart lijkt me.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
De ex is persoonlijk de kaart komen brengen. Als hij achter de familie zou staan dan had hij dat vast gelaten om spanningen of problemen te voorkomen maar blijkbaar wilde hij ondanks dat de familie erop tegen is haar toch uitnodigen.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:18 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Of gewoon haar netjes op de hoogte brengen en de kaart geven die iedereen kreeg, wat ieder normaal mens zou doen denk ik. Maar als hij had gewild dat ze kwam had hij haar dat wel gezegd bij het geven van de kaart lijkt me.
M'n ex heeft me ook laten weten dat hij ging trouwen en wanneer, uit beleefdheid want hij wilde niet dat ik het via via hoorde, maar dat wil niet zeggen dat ik gewenst ben op de bruiloft door iedereen... Ik heb dan nog wel het fatsoen om zelf te bedenken dat o.a. z'n huidige vrouw daar niet echt op zat te wachten. Zou ik in haar geval ook geen zin in hebbenquote:Op woensdag 26 maart 2014 10:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]![]()
Als je iemand niet wil uitnodigen geef/stuur je diegene geen kaart met de data van begrafenis erop maar enkel een kaartje achteraf.
Beetje hetzelfde als je een uitnodiging voor een feest geven maar erbij vermelden dat je niet welkom ben.
Ik heb eens op een bruiloft aan een tafel gezeten waar duidelijk werd dat er meerdere oude liefdes van de bruidegom zaten...quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:42 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
M'n ex heeft me ook laten weten dat hij ging trouwen en wanneer, uit beleefdheid want hij wilde niet dat ik het via via hoorde, maar dat wil niet zeggen dat ik gewenst ben op de bruiloft door iedereen... Ik heb dan nog wel het fatsoen om zelf te bedenken dat o.a. z'n huidige vrouw daar niet echt op zat te wachten. Zou ik in haar geval ook geen zin in hebben
Allemaal bij elkaar aan dezelfde tafel gezet? Boeiende gesprekken, zeker?quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:20 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb eens op een bruiloft aan een tafel gezeten waar duidelijk werd dat er meerdere oude liefdes van de bruidegom zaten...
quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb eens op een bruiloft aan een tafel gezeten waar duidelijk werd dat er meerdere oude liefdes van de bruidegom zaten...
Psychopatische bitch-alertquote:Op woensdag 26 maart 2014 09:33 schreef ZarB het volgende:
Mijn god.. de dood van iemand anders zo om jezelf kunnen laten draaien. Wat een egoïst ben je. Alsof die crematie zooooooooooooooooooooooo belangrijk is. In sommige gevallen gaan mensen alleen naar een condoleance thuis, om echt persoonlijk afscheid van iemand te kunnen nemen, en gaan ze niet eens naar de crematie, omdat dat niet per se hoeft van hen.
Volgens mij probeer jij gewoon in het vizier van je ex te komen en ga je doen alsof je er zo graag heen wilt in de hoop wat sympathie van hem te krijgen ('ach wat is ze toch eigenlijk lief dat ze wil komen'). Als het je echt alleen om die pa ging dan had je je bedacht dat je straks naar zijn graf kon gaan oid. En had je je ex een kaartje gestuurd en verder bedacht dat het helemaal geen ZAK uitmaakt of jij je gezicht laat zien.
Bah bah. Je stond echt overduidelijk achteraan toen de empathie werd uitgedeeld
Ik weet nog dat ik op een gegeven moment dacht: "Oh, jij bent die meid met wie hij het toen en toen had uitgemaakt."quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
Allemaal bij elkaar aan dezelfde tafel gezet? Boeiende gesprekken, zeker?
eigenlijk draait het hier allemaal om jou he?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:58 schreef Double_Bubble het volgende:
[..]
Ze had zich toch al bedacht?quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:20 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
eigenlijk draait het hier allemaal om jou he?
dat de familie een probleem met jou heeft, doet er niet toe, want het wordt de grote double_bubble show want JIJ wil afscheid nemen.
de familie komt om te klaverjassen, denk je?
ik vind het respectloos dat je jezelf op zo'n gelegenheid op gaat dringen terwijl je weet dat men jou daar helemaal niet wil hebben. ze wilden je niet voor niks geen kaart sturen.
jij hebt geen bord voor je kop maar een stelconplaat
er was nog een paginaquote:Op woensdag 26 maart 2014 12:22 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ze had zich toch al bedacht?
quote:
ik heb het meegemaakt. bij de crematie van mijn vader kwamen familieleden waar wij (mijn moeder, mijn zus en ik) enorme problemen mee hadden en die ervoor gezorgd hadden dat mijn vaders laatste jaren een hel zijn geweest.quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]![]()
Het roept kennelijk heftige emoties op. Ik snap dat wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |