quote:
Op dinsdag 25 maart 2014 12:12 schreef Nuby het volgende:hallo ,
Ik loop tegen een probleem ik ben stagere en ik heb even tussen door de opdracht gekregen dat er bij iemand een lamp moet kunnen worden bediend door iemand die op een andere locatie is .
zou het ik het kunnen instellen op een of andere manier dat het via het Internet kan worden geschakeld ? mof heeft iemand een ander idee want alles is welkom

Dank u

Whut?
Ik denk (maar weet wegens de volslagen onbegrijpelijkheid van de OP niet zeker) dat je op zoek bent naar een domotica oplossing. Kijk eens op de site van Conrad.nl onder "C-Control", die hebben dat soort dingen, inclusief een GSM module waarmee je inderdaad dingen kan schakelen.
Via internet is ook te doen, maar vergeet dan niet dat je tegen een heleboel gezeik voor wat betreft firewalls en portforwarding gaat aanlopen.
quote:
Op dinsdag 25 maart 2014 12:40 schreef Atmoz het volgende:Arduino + EthernetShield
Dan nog een relais en wat programmeerwerk
Lekker goedkoop, makkelijk en snel

Maareh... op welke stageplek moet je dit kunnen?
Dat wilde ik ook als oplossing voorstellen, maar ik denk niet dat TS daar uit gaat komen.
Als geld geen rol speelt en TS een kant-en-klare oplossing zoekt, dan
zou hij eens
op deze site kunnen kijken.
Een
Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.