Eigen vervoer. Geen auto als harde eis. Je moet dus in staat zijn op het kantoor te kunnen komen zonder dat je daarbij een reiskostenvergoeding krijgt. Slechte voorwaarden, maar goed, het is werk.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:12 schreef snakelady het volgende:
overigens.
[..]
http://www.nationalevacat(...)vervoer+gezocht%21/0
Zoals ik al zei; dat je bij bezorgers een eigen auto nodig hebt lijkt me evident.quote:
Eerste waarbij ik zeg 'mwoah, een eigen auto, nogal rare eis'. Lijkt me dat je prima zou kunnen carpoolen.quote:
quote:
Staat dus niet bij dat je met een auto er moet komen, is ook nog eens afhankelijk van de plek.quote:Afhankelijk van het tankstation is eigen vervoer een vereiste
quote:
Ook geen harde eis dat je een auto dient te hebben. Je dient op locatie te kunnen komen. Overigens nogal wiedes gezien het feit dat het om een mobiele functie gaat, je moet ook wel eens het veld in.quote:rijbewijs B en eigen vervoer
quote:
Zegt niet zoveel. Ja, je moet op het werk kunnen komen zonder hulpmiddelen van de werkgever. Tsja.quote:beschikt over eigen vervoer
Een vacature voor het flyeren in een stad, en dan verwacht men dat je daar kunt komen. Tsja, hoeft niet per auto te zijn, kan ook met het OV.quote:
Ook eigen vervoer, dus geen uitspraak over een auto.quote:
Idem als hierbovenquote:
Idem als hierboven.quote:
Waarbij een auto een vereiste was.quote:10 moesten het er zijn toch? Waar eigen vervoer een pre of een vereiste is?
Dat is wel Godsgeklaagd inderdaad, dat je op kosten van de gemeenschap papa in de bak kunt bezoeken, maar dat je geen reiskostenvergoeding krijgt als je een sollicitatiegesprek hebt....quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:47 schreef Lastpost het volgende:
Overigens frappant dat de gemeenten in Nederland bijzondere bijstand verlenen als je reiskosten maakt voor begrafenissen, gerechtelijke procedures, het ziekenhuis (ook bij familie), een omgangsregeling, uit huis geplaatste kinderen en familie in detentie.
Maar een vergoeding voor de reiskosten om uit deze geldverslindende uitkering te stappen zit er dan weer niet in en familie buiten je regio bezoeken zonder dat ze iets mankeren betaal je ook maar zelf.
Je snapt niet wat eigen vervoer inhoudt? Of je houdt je gewoon expres van den domme?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:50 schreef macca728 het volgende:
haha heeft u eigen vervoer
Ja de benenwagen !!!!!
Haha ja daar gaan we op solliciteren, Oudere1 en ik zijn nog studenten hihi.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:50 schreef Scorpie het volgende:
Overigens, voor prutser macca en al die anderen;
http://www.studentenvacat(...)e-in-Rotterdam/11239
Eerste link voor een vacature na 10 seconden Googlen waarbij je een eigen auto nodig hebt. Dit is de eerste die ik tegenkom
Over het algemeen vinden mensen het niet zo fijn als je met een brommer of fiets over de snelweg gaat om bij een tankstation te komen. :pquote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eigen vervoer. Geen auto als harde eis. Je moet dus in staat zijn op het kantoor te kunnen komen zonder dat je daarbij een reiskostenvergoeding krijgt. Slechte voorwaarden, maar goed, het is werk.
[..]
Zoals ik al zei; dat je bij bezorgers een eigen auto nodig hebt lijkt me evident.
[..]
Eerste waarbij ik zeg 'mwoah, een eigen auto, nogal rare eis'. Lijkt me dat je prima zou kunnen carpoolen.
[..]
[..]
Staat dus niet bij dat je met een auto er moet komen, is ook nog eens afhankelijk van de plek.
[..]
[..]
Ook geen harde eis dat je een auto dient te hebben. Je dient op locatie te kunnen komen. Overigens nogal wiedes gezien het feit dat het om een mobiele functie gaat, je moet ook wel eens het veld in.
[..]
[..]
Zegt niet zoveel. Ja, je moet op het werk kunnen komen zonder hulpmiddelen van de werkgever. Tsja.
[..]
Een vacature voor het flyeren in een stad, en dan verwacht men dat je daar kunt komen. Tsja, hoeft niet per auto te zijn, kan ook met het OV.
[..]
Ook eigen vervoer, dus geen uitspraak over een auto.
[..]
Idem als hierboven
[..]
Idem als hierboven.
[..]
Waarbij een auto een vereiste was.
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:47 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nou 2,50 ??
http://www.nibud.nl/schol(...)van-een-scooter.html
Scooterverzekering (incl. diefstaldekking)
¤ 25,- per maand
Ja jij ook ??quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je snapt niet wat eigen vervoer inhoudt? Of je houdt je gewoon expres van den domme?
Net gegoogled, de goedkoopste was 6 euro ofzo.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:53 schreef Metro2005 het volgende:
[..]wie zou het beter weten denk je, ik of het nibud.
Vul je gegevens maar eens in bij een verzekeraar.
Eh nee, met eigen vervoer doelt men op het feit dat je zelf daar dient te komen. Hoe, dat maakt de werkgever niets uit.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:51 schreef snakelady het volgende:
En met eigen vervoer in een vacature word eigenlijk altijd een auto en/of motor bedoeld.
Geen fiets of brommer.
Oke, je snapt dus niet wat eigen vervoer is. Staat wederom genoteerd. Je zit al op 5 strikes jongen, volgens mij ben je al 3 keer out gegaan zowat. Maar blijf doorgaan, ik vermaak me opperbest.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja jij ook ??
AUTO
Iedereen heeft namelijk een fiets in Nederland.
Dit is echt zinloos. Er zijn best situaties waarin een auto vereist is maar in 9 vd 10 gevallen is dat gewoon niet zo en moet je gewoon in staat zijn op tijd op je werk te zijn, hoe je dat doet is daarbij totaal niet belangrijk.quote:
Ik ook hoor.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oke, je snapt dus niet wat eigen vervoer is. Staat wederom genoteerd. Je zit al op 5 strikes jongen, volgens mij ben je al 3 keer out gegaan zowat. Maar blijf doorgaan, ik vermaak me opperbest.
Je dient toch altijd zelf op je werk te komen? .quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eh nee, met eigen vervoer doelt men op het feit dat je zelf daar dient te komen. Hoe, dat maakt de werkgever niets uit.
De werkgever interesseert het totaal niet hoe je er komt, als je er maar komt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:55 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dit is echt zinloos. Er zijn best situaties waarin een auto vereist is maar in 9 vd 10 gevallen is dat gewoon niet zo en moet je gewoon in staat zijn op tijd op je werk te zijn, hoe je dat doet is daarbij totaal niet belangrijk.
Daarom is een eis ook eigen auto.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:55 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dit is echt zinloos. Er zijn best situaties waarin een auto vereist is maar in 9 vd 10 gevallen is dat gewoon niet zo en moet je gewoon in staat zijn op tijd op je werk te zijn, hoe je dat doet is daarbij totaal niet belangrijk.
hilarisch man, een eis is eigen vervoer hebben en jij komt met het OV.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:57 schreef Lastpost het volgende:
Tering zeg, heerlijke aannames en vooroordelen van macca728 hier.
Als je je scooter beroerd op slot zet is ie overal zo weg natuurlijk en niet iedereen in Nederland heeft een fiets (wel een hoog percentage van 84 procent) en als men spreekt over het bereiken van je werk met eigen vervoer maakt het hun geen reet uit of je op de fiets komt, met de auto, de brommer, het OV of lopend.
Als er geen eigen vervoer bij staat kan het gaan om een lease auto bijvoorbeeld, of werk vanuit huis. Daarom is 'eigen vervoer' niet gelijk aan 'een auto hebben'. Ik snap wel dat veel mensen dat denken want hey, lekker makkelijk, een verantwoording voor een luxe artikel (droger anyone?), maar zo werkt het niet.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
Je dient toch altijd zelf op je werk te komen.
Of ga jij er vanuit dat als er geen "eigen vervoer" bij staat dat ze je thuis op komen halen en weer netjes thuis brengen?
Ja, dat is gewoon mogelijk. Gast, doe alsjeblieft nou even 2 seconden je best en denk na voordat je wat typt. Je bent echt hilarisch bezig op dit moment. Je bent het lachertje van dit topic op dit moment en das best knap aangezien je concurrentie van Ouder1 hebt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
hilarisch man, een eis is eigen vervoer hebben en jij komt met het OV.
Maar dat betekent nog steeds niet dat een auto dan een vereiste is.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:56 schreef Leandra het volgende:
Mwah, het betekent ook nogal eens dat bedrijven op een plek zitten die niet altijd per OV bereikbaar is gedurende de werktijden.
Dan zijn er nog steeds genoeg andere opties behalve de auto.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:56 schreef Leandra het volgende:
Mwah, het betekent ook nogal eens dat bedrijven op een plek zitten die niet altijd per OV bereikbaar is gedurende de werktijden.
ER IS MEER DAN DAT PLEURIS OV. tjeez hoe vaak moet ik het nog zeggen hier.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
Daarom is een eis ook eigen auto.
Omdat bij slecht OV, je vaak te laat gaat komen.
Of je zit te trollen, of je hebt al heel lang geen sollicitatie meer gedaan.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als er geen eigen vervoer bij staat kan het gaan om een lease auto bijvoorbeeld, of werk vanuit huis. Daarom is 'eigen vervoer' niet gelijk aan 'een auto hebben'. Ik snap wel dat veel mensen dat denken want hey, lekker makkelijk, een verantwoording voor een luxe artikel (droger anyone?), maar zo werkt het niet.
Laten we dan het begrip 'Eigen vervoer' van de Belastingdienst hanteren.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
hilarisch man, een eis is eigen vervoer hebben en jij komt met het OV.
Dan heb je helemaal gelijk op het punt dat openbaar vervoer niet gelijk staat aan eigen vervoer. Maar de step, het skateboard, de auto, de fiets, het winkelwagentje waarin je je laat voortduwen etc. dus wel en niet enkel de auto!quote:U gaat met eigen vervoer naar uw werk
Lees voor
Bent u in loondienst? En gaat u met eigen vervoer naar uw werk, bijvoorbeeld met de auto of de fiets? Dan hebt u geen recht op reisaftrek. Uw werkgever mag u in 2014 wel maximaal ¤ 0,19 per kilometer onbelast vergoeden.
Gaat u, behalve met eigen vervoer, ook met het openbaar vervoer naar uw werk? Dan kunt u wel in aanmerking komen voor reisaftrek voor het deel dat u met het openbaar vervoer reist.
Zeg ik dan dat het een auto moet zijn?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:00 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dan zijn er nog steeds genoeg andere opties behalve de auto.
Nou snap ik waarom half nederland 's ochtends altijd vast staat, godallemachtig. De auto MOET EN ZAL, en het KAN ECHT NIET ANDERS dan met de autofucking hell wat een kortzichtigheid.
Dat je die in oost groningen of in meer landelijke gebieden harder nodig hebt dan in de randstad is logisch maar de meeste mensen wonen in de randstad en de meeste files staan ook in de randstad.
Ja het eerste, al 11 topics lang en ook in de andere topics over de bijstand.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:01 schreef snakelady het volgende:
[..]
Of je zit te trollen, of je hebt al heel lang geen sollicitatie meer gedaan.
Ik vermoed het eerste.
Eigenlijk had ik ook allang ontslagen moeten zijn toen ik mijn auto wegdeed aangezien 'eigen vervoer' bij mijn werk ook een vereiste is. Ik moet zelfs regelmatig naar klanten door het hele land.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:01 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik vermoed het eerste.
Nee niet enkel de auto, dat klopt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:01 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Laten we dan het begrip 'Eigen vervoer' van de Belastingdienst hanteren.
[..]
Dan heb je helemaal gelijk op het punt dat openbaar vervoer niet gelijk staat aan eigen vervoer. Maar de step, het skateboard, de auto, de fiets, het winkelwagentje waarin je je laat voortduwen etc. dus wel en niet enkel de auto!
Ik had toch wel verwacht dat iemand die 8 jaar een eigen bedrijf heeft gehad weet wat eigen vervoer inhield. Blijkbaar had ik het mis. Maar ja, aan de andere kant, iemand die al 8 jaar een eigen bedrijf had en er zo berooid vanaf komt bij een scheiding, dat zegt wel genoeg.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:01 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik vermoed het eerste.
Dus vallen al die sollicitaties die eerder genoemd werden en waarbij de auto verplicht zou zijn omdat men eist dat je eigen vervoer hebt dus niet onder die noemer.quote:
Dus ik mag niet gaan lopen als ik dat wil? flauw hoor...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:01 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Laten we dan het begrip 'Eigen vervoer' van de Belastingdienst hanteren.
[..]
Dan heb je helemaal gelijk op het punt dat openbaar vervoer niet gelijk staat aan eigen vervoer. Maar de step, het skateboard, de auto, de fiets, het winkelwagentje waarin je je laat voortduwen etc. dus wel en niet enkel de auto!
Mooi, conclusie: auto niet nodig als er eigen vervoer staat.quote:
JA MAAR DAT IS GEEN EIGEN VERVOER SNAP DAT DAN. ALLEEN EEN AUTO IS EIGEN VERVOERRRRRRRRRRRRRR arrrrrrrrrrrrrrr.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zeg ik dan dat het een auto moet zijn?
Als werkgever X bij mij om de hoek zit zal het hem een rotzorg zijn dat ik zelfs geen auto/brommer/fiets heb en gewoon lopend naar het werk kom.
Maccie lees je even mee? Ik zie de excuses wel in DM-vorm verschijnen, of je mag het ook in het openbaar in dit topic doen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:04 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dus vallen al die sollicitaties die eerder genoemd werden en waarbij de auto verplicht zou zijn omdat men eist dat je eigen vervoer hebt dus niet onder die noemer.
Dit topic wordt echt met elke post leukerquote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
JA MAAR DAT IS GEEN EIGEN VERVOER SNAP DAT DAN. ALLEEN EEN AUTO IS EIGEN VERVOERRRRRRRRRRRRRR arrrrrrrrrrrrrrr.
Nu is het wachten op Ouder1 die uit een eigen situatie, een kennis of een oom van haar, een verhaal gaat ophangen over waarom er echt 1,2,3 of 5 auto`s nodig zijn, volgeladen met drogers, voor mensen in de bijstand of minima.
Ja Scorpie, zal ik je even quoten waarbij jij zegt dat OV ook eigen vervoer is ??quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maccie lees je even mee? Ik zie de excuses wel in DM-vorm verschijnen, of je mag het ook in het openbaar in dit topic doen.
Weet je waarom ik weet dat je aan het trollen bent? Omdat je dit nu al meerdere keren heb beweerd, ik al meerdere keren heb uitgelegd wat mijn situatie is en je daar meerdere keren overheen hebt gelezen voor het gemak.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik had toch wel verwacht dat iemand die 8 jaar een eigen bedrijf heeft gehad weet wat eigen vervoer inhield. Blijkbaar had ik het mis. Maar ja, aan de andere kant, iemand die al 8 jaar een eigen bedrijf had en er zo berooid vanaf komt bij een scheiding, dat zegt wel genoeg.
Ja verdomme Scorpie, mijn auto kost ruim ¤ 540 per maand, dat kan nooit met een bijstandsuitkering natuurlijk, dus de uitkeringen moeten omhoog!!!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
JA MAAR DAT IS GEEN EIGEN VERVOER SNAP DAT DAN. ALLEEN EEN AUTO IS EIGEN VERVOERRRRRRRRRRRRRR arrrrrrrrrrrrrrr.
Nu is het wachten op Ouder1 die uit een eigen situatie, een kennis of een oom van haar, een verhaal gaat ophangen over waarom er echt 1,2,3 of 5 auto`s nodig zijn, volgeladen met drogers, voor mensen in de bijstand of minima.
Maar dat is je eigen schuld !!!! Moet je je man maar niet vertrouwen, moet je zelf maar sparen !!!!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:06 schreef snakelady het volgende:
[..]
Weet je waarom ik weet dat je aan het trollen bent? omdat je dit nu al meerdere keren heb beweerd, ik al meerdere keren heb uitgelegd wat mijn situatie is en je daar meerdere keren overheen hebt gelezen voor het gemak.
Maar nogmaals, misschien begrijp je het dit keer wel, ik had spaargeld, alleen mijn lieve ex-man heeft dat van de rekening af gehaald voor de scheiding en god weet wat mee gedaan, dus vandaar dat alles weg is.
lol, inderdaad.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
Maar dat is je eigen schuld !!!! Moet je je man maar niet vertrouwen, moet je zelf maar sparen !!!!
Altijd maar slachtoffer spelen !!!!
(Scorpie mode)
Ja ik word er een beetje flauw van. We hebben iemand die de meest krankzinnige uitzonderingssituaties bedenkt om vooral luxegoederen te verantwoorden voor minima en bijstandtrekkers, dan hebben we nog een clown die allerlei onzin uitkraamt en dat niet ondersteunt door links of quotes van users en dan als klap op de vuurpijl iemand die na 8 jaar een bedrijfje gehad te hebben niet wil erkennen dat eigen vervoer niet gelijk staat aan een auto en dus maar vind dat anderen trollen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:06 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dit topic wordt echt met elke post leuker![]()
Jongen ga fietsen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
Maar dat is je eigen schuld !!!! Moet je je man maar niet vertrouwen, moet je zelf maar sparen !!!!
(Scorpie mode)
Hey, ik zeg tenminste nergens dat het OV onder eigen vervoer valt of dat fietsen gratis is.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja ik word er een beetje flauw van. We hebben iemand die de meest krankzinnige uitzonderingssituaties bedenkt om vooral luxegoederen te verantwoorden voor minima en bijstandtrekkers, dan hebben we nog een clown die allerlei onzin uitkraamt en dat niet ondersteunt door links of quotes van users en dan als klap op de vuurpijl iemand die na 8 jaar een bedrijfje gehad te hebben niet wil erkennen dat eigen vervoer niet gelijk staat aan een auto en dus maar vind dat anderen trollen.
Je bent dus kinderlijk naief geweest, hebt al je spaargeld met je man gedeeld en je hebt je vervolgens laten naaien. En ik vermoed dat dat best veel geld was, 8 jaar ondernemerschap.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:06 schreef snakelady het volgende:
[..]
Weet je waarom ik weet dat je aan het trollen bent? Omdat je dit nu al meerdere keren heb beweerd, ik al meerdere keren heb uitgelegd wat mijn situatie is en je daar meerdere keren overheen hebt gelezen voor het gemak.
Maar nogmaals, misschien begrijp je het dit keer wel, ik had spaargeld, alleen mijn lieve ex-man heeft dat van de rekening af gehaald voor de scheiding en god weet wat mee gedaan, dus vandaar dat alles weg is.
Laten we vooral gaan mierenneuken over 'zelf de mogelijkheid hebben om de bestemming te bereiken' of 'eigen vervoer', maakt de discussie echt interessant.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hey, ik zeg tenminste nergens dat het OV onder eigen vervoer valt of dat fietsen gratis is.
Ouder1 houdt de auto aan 'omdat er misschien ooit een keer een vacature komt waarbij ik die nodig zal hebben'. Tsja. Rest my case.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:04 schreef CoolGuy het volgende:
Ik vermoed dat de meeste mensen die een vacature aangrijpenbwasr een eigen auto een harde eis is, die vacature gebruiken als excuus om het 'moeten' hebben van een eigen auto te rechtvaardigen want een auto is nou eenmaal heel makkelijk.
Maar zoveel van dir vacatures zijn er niet, waarbij een EIGEN auto verplicht is, zeker niet afgezet tegen de hoeveelheid vacatures waarbij een EIGEN auto niet verplicht is.
Het is gewoon spijkers op laag water zoeken om het aanhouden van ern eigen auto terwijl je geen cent te makken hebt te kunnen rechtvaardigen.
de lange versie van.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bent dus kinderlijk naief geweest, hebt al je spaargeld met je man gedeeld en je hebt je vervolgens laten naaien. En ik vermoed dat dat best veel geld was, 8 jaar ondernemerschap.
Ik snap werkelijk waar niet waar mensen anno 2014 waarbij meer dan 1 op de 3 huwelijken strand nog de morele verantwoording vandaan halen om maar gewoon alles op 1 hoop te gooien en het beste te hopen. Ben je dan een struisvogel of wat?
Mijn aanstaande bruid kan niet bij mijn spaargeld, alleen als ik dood ben. We trouwen op huwelijkse voorwaarden waarbij alles goed afgedekt is. Ik zal nooit zo naief als jij zijn, en ik snap dan ook niet dat je dat hebt laten gebeuren.
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
(Scorpie mode)
Sinds wanneer zit een systeembeheerder expliciet op de weg? Daarnaast, waarom zou je als bijstandsgerechtigde niet mogen solliciteren op banen waarbij je wel expliciet op de weg zit? Als je die baan weet te krijgen omdat je je auto nog hebt ben je mooi uit de bijstand toch, dat is toch wat je wou?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zijn stuk voor stuk banen waarbij men verwacht dat je mobiel bent, zoals ik al zei, behoudens die banen waarbij je expliciet op de weg zit. En de helft heeft die eis trouwens niet eenslees ze ff na aub voordat je hier komt blaten.
Je man vertrouwen staat niet gelijk aan het afdekken van eventuele toekomstige situaties die minder rooskleurig zijn dan de situatie van nu. Met jouw redenatie zou je dus geen overlijdensrisicoverzekering afsluiten of een arbeidsongeschiktheidsverzekering. Nou moet je dat helemaal zelf weten, maar ga dan vervolgens niet doen alsof je zelf niet (voor een groot gedeelte) debet bent aan de ontstane situatie.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
(Scorpie mode)
Ik werkte gemiddeld 40/50 uur in de week de laatste 2 jaar dat ik de studio had.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:14 schreef Leandra het volgende:
Niet iedere zelfstandige heeft natuurlijk een enorm inkomen.... anders gingen er nu niet zoveel ZZP'ers de fles op, als het allemaal zo verschrikkelijk riant was.
Al even afgezien van het feit dat ik niet denk dat Snake een fulltime baan had aan haar eigen bedrijf.
Voor het al dan niet kunnen rondkomen in de bijstand maakt dat inderdaad geen bal uit, en dat iemand een auto heeft om op zijn werk te komen en om wat voor reden dan ook tijdelijk ondersteuning vanuit de bijstand heeft kan ik me prima voorstellen, dat iemand jaren in de bijstand zit en claimt een auto nodig te hebben kan ik me alleen maar voorstellen als er ook sprake is van behoorlijke fysieke problemen, van een dusdanig niveau dat er sprake is van arbeidsongeschiktheid.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:12 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Laten we vooral gaan mierenneuken over 'zelf de mogelijkheid hebben om de bestemming te bereiken' of 'eigen vervoer', maakt de discussie echt interessant.
Dat heb ik hier toch niet gelezen, alleen maar mooi als een auto ervoor zorgt dat je uit de bijstand komt. Lijkt me niet dat iemand daar anders over denkt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:15 schreef moussie het volgende:
[..]
Daarnaast, waarom zou je als bijstandsgerechtigde niet mogen solliciteren op banen waarbij je wel expliciet op de weg zit? Als je die baan weet te krijgen omdat je je auto nog hebt ben je mooi uit de bijstand toch, dat is toch wat je wou?
Meid, niemand zegt dat wat je is overkomen niet erg is. Maar het getuigt wel van een simpele insteek als je verblind door je liefde gewoon maar vol het bootje instapt en denkt dat de zon voor de einde der tijden zal blijven schijnen voor je huwelijk. Lees de statistieken, doe wat research, zie hoeveel huwelijken voortijdig stranden en je bent werkelijk gek als je dan denkt dat jou het niet ooit zou kunnen overkomen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:15 schreef snakelady het volgende:
We waren 14 jaar samen, er is nooit aanleiding geweest dat hij me zo zou beflikkeren, maar inderdaad, Ik was naïef, ik zag het niet aankomen dat hij mij en de kinderen het huis uit zou schoppen om zijn 19 jarige vriendinnetje diezelfde dag in het huis te laten trekken en daarnaast al mijn spaargeld zou stelen.
Jammer dat niet iedereen zo geweldig is als jij.
Meer inkomen dan wat? ik heb hier nooit verteld hoeveel ik verdiende in die tijd of hoeveel spaargeld ik had.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan had je meer inkomen moeten hebben.
Dan heb je het dus over de selectvracht baantjes.... succes daarmee, je mag al blij zijn als dat werk je minder kost dan het oplevert.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:15 schreef moussie het volgende:
[..]
Sinds wanneer zit een systeembeheerder expliciet op de weg? Daarnaast, waarom zou je als bijstandsgerechtigde niet mogen solliciteren op banen waarbij je wel expliciet op de weg zit? Als je die baan weet te krijgen omdat je je auto nog hebt ben je mooi uit de bijstand toch, dat is toch wat je wou?
Als de laatste 2 jaar zo succesvol waren, dan had je dat toch kunnen voortzetten?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
Meer inkomen dan wat? ik heb hier nooit verteld hoeveel ik verdiende in die tijd of hoeveel spaargeld ik had.
Maar de ruime meerderheid van mijn inkomsten kwam via de studio.
Nou er zijn wel meer banen waarin een auto handig is, Wat hierboven gezegd werd, wijk verpleegster e.d.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan heb je het dus over de selectvracht baantjes.... succes daarmee, je mag al blij zijn als dat werk je minder kost dan het oplevert.
Niet zonder studio.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als de laatste 2 jaar zo succesvol waren, dan had je dat toch kunnen voortzetten?
ik zie verloskundige of wijkverpleegkundige niet als selectvrachtbaantje.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan heb je het dus over de selectvracht baantjes.... succes daarmee, je mag al blij zijn als dat werk je minder kost dan het oplevert.
Ik had het ook niet over die banen, maar reageerde op Moussie (toch?) en haar expliciet op de weg zit baantje met eigen autoquote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:22 schreef poemojn het volgende:
[..]
ik zie verloskundige of wijkverpleegkundige niet als selectvrachtbaantje.kraamverzorgster ook niet, al is dat mbo ipv hbo.
Ging toch over auto. Lijkt me wel handig met dat soort beroepen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:22 schreef poemojn het volgende:
[..]
ik zie verloskundige of wijkverpleegkundige niet als selectvrachtbaantje.kraamverzorgster ook niet, al is dat mbo ipv hbo.
Ik vertrouwde hem, dat was misschien inderdaad dom en naief maar naar zoveel jaar lief en leed te hebben gedeeld verwacht je dit echt niet.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Meid, niemand zegt dat wat je is overkomen niet erg is. Maar het getuigt wel van een simpele insteek als je verblind door je liefde gewoon maar vol het bootje instapt en denkt dat de zon voor de einde der tijden zal blijven schijnen voor je huwelijk. Lees de statistieken, doe wat research, zie hoeveel huwelijken voortijdig stranden en je bent werkelijk gek als je dan denkt dat jou het niet ooit zou kunnen overkomen.
Pro-tip; regel gewoon die shit, ook voor mindere tijden. Of het nou gaat over een huwelijk, een vroegtijdig overlijden of arbeidsongeschiktheid; je bent volwassen, je hoort daar rekening mee te houden. Dat niet doen is naïef.
Jij bent hier degene die vast zit in het bedenken van idiote situaties waar 90-95% van de Nederlanders niet mee te maken heeft. FEIT is dat de gemiddelde afstand van woon-werk verkeer met de auto nog geen 23 kilometer is en dat je afstanden tot 30 a 40 kilometer makkelijk op een brommertje kunt afleggen. FEIT is dus dat héél veel woon-werk ritjes die nu met de auto gedaan worden, met gemak op een brommertje gedaan kunnen worden.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:14 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je zit weer heerlijk vast in je eigen veronderstellingen. Hoezo is die tweede auto altijd een enorme overbodige luxe? Vaak wel, maar zeer zeker niet altijd.
Laat ik maar weer mezelf als voorbeeld nemen. Als ik weer werk heb willen we gaan samenwonen. Nu door naar de tweede ronde voor een vacature op ruim een uur reistijd verderop waarbij ik ook nog eens vaak naar klanten zal moeten dus daar zit een leaseauto bij en een auto is voor mij dan noodzaak ook al is dat dan een leaseauto.. Hij werkt extreem wisselende uren en moet heel vaak (zeker 4 maal per week) op uren beginnen dat het OV hier helemaal niet rijdt. OV is voor hem dus uitgesloten. Brommertje? Mwah.. met de auto is het al zo'n 40 minuten. Met de brommer zou dat dan minimaal een uur zijn. Moet hij om 3:00 beginnen dan zou hij dus om 2:00 moeten vertrekken. In plaats van om 15:00 terug wordt dat dan 15:20 en dat is dan extra kut als hij om 18:00 weer moet komen opdagen omdat die 40 minuten extra reistijd dan gewoon van zijn slaap af gaan. Nee... een brommer zou theoretisch voor hem kunnen maar in de praktijk zou het net de druppel zijn waardoor hij dat zware werk niet meer volhoudt. Zeker geen enorme overbodige luxe dus.
Voordat je blind mensen gaat lopen veroordelen moet je je eens gaan realiseren dat iedereen een eigen verhaal heeft. Als er twee mensen werken binnen een gezin dan kunnen beide auto's net zo noodzakelijk zijn als die ene auto in een gezin waar maar één iemand werkt.
en in veel gevallen verkopen mensen die auto ook wel.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:27 schreef Lastpost het volgende:
Kortom, er zijn banen op locaties waarbij een auto noodzakelijk is, verdomde handig is, de enige manier om thuis te komen 's nachts, goedkoper is dan het OV of niet te bereiken met het OV en nog veel meer banen waarbij dat ding helemaal niet nodig is en pure geldverspilling wanneer je een laag inkomen hebt. Aangevuld met wat uitzonderingen.
Moraal van het verhaal, een van de eerste grote kostenposten die geloosd kunnen worden in veel (!) gevallen wanneer men in de bijstand beland.
Ik zeg ook niet dat het geen teringlijer is die een nekschot verdient, maar ikzelf heb al op vroege leeftijd geleerd dat je maar 1 iemand kunt vertrouwen en dat ben je zelf. Helaas.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:28 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik vertrouwde hem, dat was misschien inderdaad dom en naief maar naar zoveel jaar lief en leed te hebben gedeeld verwacht je dit echt niet.
Mee eens, maakt het niet minder naïef natuurlijk maar dit vind ik een gevalletje 'menselijkheid' dat veel mensen zou kunnen overkomen na zoveel jaar, jammer dat het direct zo'n grote impact heeft.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:28 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik vertrouwde hem, dat was misschien inderdaad dom en naief maar naar zoveel jaar lief en leed te hebben gedeeld verwacht je dit echt niet.
Ehm? Je bent in 12 minuten vanaf Rotterdam Centraal in Barendrecht. Vanaf daar kan je met de fiets of scooter verderquote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:13 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik werk in Rotterdam Centrum, vlakbij en prima met OV en fiets,
Maar een auto is wel makkelijker bij veel bedrijventerreinen. Ik geef net vb waar ik met de auto binnen een half uur ben en met OV 2 uur.
Als ik naar Barendrecht moet met OV ben ik al 1,5 uur kwijt, dan is op 2 km.
Maar geen rechtstreekse verbinding.
Weet je hoeveel zo'n fiets kost, die wordt toch minstens 1 keer per maand gejat. Reparaties a 50 euro in de maand en extra eten wegens de inspanning, zit je zo aan de 200 euro in de maand hoor, is de auto goedkoper!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ehm? Je bent in 12 minuten vanaf Rotterdam Centraal in Barendrecht. Vanaf daar kan je met de fiets of scooter verderJezus Christus zeg.
Inderdaad, dat je dat uberhaupt overweegtquote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:47 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Weet je hoeveel zo'n fiets kost, die wordt toch minstens 1 keer per maand gejat. Reparaties a 50 euro in de maand en extra eten wegens de inspanning, zit je zo aan de 200 euro in de maand hoor, is de auto goedkoper!
Door al die reacties in dit topic dacht ik in eerste instantie ook dat dit een serieuze post was. Dat is geen goed tekenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:47 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Weet je hoeveel zo'n fiets kost, die wordt toch minstens 1 keer per maand gejat. Reparaties a 50 euro in de maand en extra eten wegens de inspanning, zit je zo aan de 200 euro in de maand hoor, is de auto goedkoper!
Extra eten, lekker onderweg even een kibbelingetje meepakken om bij te komen van die zware fietstocht. Ik heb in een vorig topic namelijk gelezen dat je dat bij etensuitgaven moet budgetteren.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:47 schreef Lastpost het volgende:
[..]
1? 4 !! Weet je wel niet hoeveel honger je krijgt van fietsenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Extra eten, lekker onderweg even een kibbelingetje meepakken om bij te komen van die zware fietstocht. Ik heb in een vorig topic namelijk gelezen dat je dat bij etensuitgaven moet budgetteren.
Sorry, het was een idioot gedachtenspinseltje. Een auto is een eerste levensbehoefte. Het schijnt dat bij die VN-voedselhulppakketten voor Afrika, iedereen ook een auto krijgt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:51 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Inderdaad, dat je dat uberhaupt overweegthet idee alleen al.
Ja, hoe kun je anders die pakketten mee naar huis nemen?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Sorry, het was een idioot gedachtenspinseltje. Een auto is een eerste levensbehoefte. Het schijnt dat bij die VN-voedselhulppakketten voor Afrika, iedereen ook een auto krijgt.
Exact. Je bespaart zo 60 euro in de maand aan wegenbelasting en verzekering. Daarnaast heb je geen jaarlijke APK en reparaties meer. Zet dat geld opzij (desnoods gebruik je er 20 euro extra van voor leuke dingen) en je hebt zo weer een waggie als je aan een baan komt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:57 schreef ssebass het volgende:
Overigens kun je de auto verkopen en wanneer je een baan hebt waar dit nodig is koop je een andere. Geld apart zetten, geen kosten meer voor wegenbelasting, afschrijving, verzekeringen, benzine en je kunt nog wat rendement over het geld verdienen. Hoe is dit ongunstig?
Inderdaad:quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:58 schreef Richestorags het volgende:
Een auto is een eerste levensbehoefte. Het schijnt dat bij die VN-voedselhulppakketten voor Afrika, iedereen ook een auto krijgt.
Shit man, je hebt gelijk. En natuurlijk even een colaatje erbij om die smaak van die zoute kibbeling weg te spoelen. En daarna nog een flesje water voor onderweg om de dorst van de cola te lessen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
1? 4 !! Weet je wel niet hoeveel honger je krijgt van fietsenkost je zo 200 euro extra in de maand, nee, voor dat geld gewoon liever een auto.
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:59 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ja, hoe kun je anders die pakketten mee naar huis nemen?
Je kan 45km berijden met een scooter in één uur. Dat vergroot je straal al aanzienlijk. Bovendien kan je ook zoals geopperd is de auto wegdoen, het geld dat je bespaart opzij zetten en daarvan direct een nieuwe auto aanschaffen zodra je werk hebt. Dan lieg je maar dat je er één hebt bij de incidentele sollicitatie waar ze het vragen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:01 schreef snakelady het volgende:
Ik beweer overigens nergens dat iedereen een auto zou moeten hebben, mijn vriend heeft ook geen auto maar woont gunstig dus kan overal, zelfs laat op de avond, met het openbaar vervoer en hij hefet ene auto van de zaak.
Het enige wat ik zeg is dat voor sommige mensen, die ergens achteraf in een dorpje wonen zonder goede OV connecties en op zoek moeten naar een baan op meer dan 20 km afstand, het zeker wel kan helpen om hun kans op een baan te vergroten.
Mijn auto kost me nog net geen 100 euro in de maand all in, dus dan zou ik 100 euro kunnen sparen, stel voor ik koop dan een auto van 800 euro moet ik dus 8 maanden sparen, ik hoop eigenlijk dat ik binnen nu en 8 maanden wel al een vaste baan heb gevonden.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je kan 45km berijden met een scooter in één uur. Dat vergroot je straal al aanzienlijk. Bovendien kan je ook zoals geopperd is de auto wegdoen, het geld dat je bespaart opzij zetten en daarvan direct een nieuwe auto aanschaffen zodra je werk hebt. Dan lieg je maar dat je er één hebt bij de incidentele sollicitatie waar ze het vragen.
Je krijgt er natuurlijk ook geld voor bij verkoop. Hoever woon jij van de school van je kinderen af?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:08 schreef snakelady het volgende:
[..]
Mijn auto kost me nog net geen 100 euro in de maand all in, dus dan zou ik 100 euro kunnen sparen, stel voor ik koop dan een auto van 800 euro moet ik dus 8 maanden sparen, ik hoop eigenlijk dat ik binnen nu en 8 maanden wel al een vaste baan heb gevonden.
Daarnaast is al eerder uitgelegd dat sommige mensen ook kinderen hebben, die kinderen moeten om half 9 op school zijn, als je om 9 uur op je werk moet zijn red je dat dus niet.
Dan zou je kunnen kiezen voor voorschoolse opvang maar dat zou uiteindelijk net zo duur zijn als een auto rijden.
Zoals sommige opperde, dan breng je je kinderen naar iemand anders om ze naar school te brengen, ten eerste, de verre meerderheid in mijn omgeving werkt en daarnaast zit niet iedereen iedere ochtend op twee kinderen van een ander te wachten, dan zou ik ze daarvoor een vergoeding kunnen geven maar dan zit je weer in dezelfde situatie als met de voorschoolse opvang.
Niet ver, daarom gaan we ook lopend of op de fiets naar school.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je krijgt er natuurlijk ook geld voor bij verkoop. Hoever woon jij van de school van je kinderen af?
En hoeveel betaal je per maand aan dat ding?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:10 schreef snakelady het volgende:
[..]
Niet ver, daarom gaan we ook lopend of op de fiets naar school.
En als ik mijn auto nu verkoop krijg ik als ik geluk heb er 200 euro voor.
100 euro in totaal, inclusief benzine.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En hoeveel betaal je per maand aan dat ding?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |