Ja hoor prima bereikbaar.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
https://www.google.nl/map(...)97ab13abafe312a3!4b1
Kijk even in de omgeving en tel het aantal bushaltes, de metro die er op 10minuten lopen ligt en bied vervolgens maar even je excuses aan vanwege je onmetelijke domheid.
Waar heb je het over? Een bedrijventerrein is alleen bereikbaar per auto ofzo?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
Volgens Scorpie
Ik heb net al verteld dat zeker in de Randstad de auto eerder tegen je werkt dan in je voordeel.
Moet ik mijn dochter van 5 jaar een half uur achter laten op het schoolplein? Zal ze leuk vinden.....quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als jij je kinderen om 8:15 of zelfs 8:00 op school brengt (wat veel mensen doen) heb je alle tijd om met een brommertje of de fiets naar je werk te gaan. Zeker in een stad is een auto een (overbodige) luxe.
Dit.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:14 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als je eenmaal een auto hebt is het goedkoper dan een auto kopen terwijl je geen geld hebt.
Ik heb een toyota starlet uit 1986, die heb ik voor 800 euro gekocht.
Ik betaal 28 euro verzekering per maand, wegenbelasting is 29 euro in de 3 maanden.
Ik tank voor ongeveer 30 euro in de maand prive, de rest doe ik alles op de fiets.
Nu heb ik de auto dus ook voor mijn werk nodig maar ik kan me voorstellen dat iemand er voor kiest om met deze relatief lage kosten een auto te behouden als het de kans op een baan vergroot.
Ja overal. Prima.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ook buiten de Randstad kan je overal komen met het OV.
Ik neem aan dat dit je excuses zijn, geaccepteerd, nu nog wat links opzoeken en we kunnen weer verder.quote:
Ja dus En die liggen niet in de Randstad ?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Een bedrijventerrein is alleen bereikbaar per auto ofzo?
Nogmaals, ik kan het weten want ik heb 5 jaar lang heel Nederland doorgereisd met het OV om op de meest onmogelijke plekken auto's op te halen en te bezorgen.quote:
Hoeveel km hebben we het over, en kan je niks regelen met andere ouders of domweg je kinderen eerder op school afzetten?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja, maar de kinderen moeten om half 9 op school zijn, het is met de auto 20 minuten, met de bus 45 minuten omdat die eerst langs alle scholen gaat hier.
Dus als je je kinderen om 8:30 op school moet hebben, de bus vertrekt om 8:45 en je moet om 9:00 uur op je werk zijn, de reistijd bedraagt dan 45 minuten dan kun je zelf al bedenken dat dat niet gaat lukken.
Nou doe je het weer! Je denkt in oplossingen. Dat is niet de bedoeling, je moet denken in problemen!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:39 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Hoeveel km hebben we het over, en kan je niks regelen met andere ouders of domweg je kinderen eerder op school afzetten?
Hehe, buiten dat. Ook in Vlaardingen zitten veel tankopslag, haven en logistieke bedrijven die schreeuwen om jong nieuw personeel. Verschillende bedrijven hebben zelfs met Zadkine een samenwerkingsverband zodat je daar altijd je BBL-werktraject kunt uitvoeren en geslaagd staat gelijk aan een baan bij dat bedrijf. En ja, die werken ook gewoon van 9 tot 5 en het treinstation ligt om de hoek.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
macca gaat even hard op zijn bek met deze bewering.
Dan vraag je een ander (buurtgenoot, buurvrouw, moeder etc) om het kind op te halen vanuit huis en af te zetten op school. En als de bus er met al die haltes 45 minuten over doet haal je het prima met een brommer hoor.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ja, maar de kinderen moeten om half 9 op school zijn, het is met de auto 20 minuten, met de bus 45 minuten omdat die eerst langs alle scholen gaat hier.
Dus als je je kinderen om 8:30 op school moet hebben, de bus vertrekt om 8:45 en je moet om 9:00 uur op je werk zijn, de reistijd bedraagt dan 45 minuten dan kun je zelf al bedenken dat dat niet gaat lukken.
Elke baan is met het OV te bereiken. Desnoods ga je eerst een paar maanden afzien, sparen en dan pas een auto kopen. Maar nee, de VOC-mentaliteit heerst duidelijk weer niet. Het bedje moet al direct gespreid zijn.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit.
Verkoop je hem dan mag je blij zijn als je er nog ¤150.- voor krijgt. Maar wil je weer een nieuwe omdat dienieuwe baan net te ver is op de brommer en met OV niet te bereiken dan ben je al snel ¤800.- kwijt. Heb je dus ¤650.- door het riool gespoeld en moet je maar hopen dat je weer de mazzel hebt van een taaie tweedehands die het nog jaren blijft doen.
Het idee dat ik over 2 weken wél werk zou kunnen hebben houdt mij daarin ook tegen om mijn auto te verkopen. En lukt dat niet dan schuift die datum gewoon weer op. Ik bedoel maar, ik werk er aan, ben duidelijk op de goede weg en mijn kansen worden steeds groter.
Zeg het even tegen de gemeente, dan hoeven ze geen maatregelen te nemen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:38 schreef Mystikvm het volgende:
Het eerste bedrijventerrein zonder bushalte moet ik nog tegenkomen. Daarnaast ben ik gewoon een keer in de haven geweest voor een werkbezoek, met de bus.
Hier mogen ze gewoon naar binnen. Vaak zat als het mooi weer is staan er al 10 tot 15 kinderen buiten met elkaar te spelen, moeders eromheen. Is dat bij jou niet zo dan? Lekker sociaal buurtje waar je in woont.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Moet ik mijn dochter van 5 jaar een half uur achter laten op het schoolplein? Zal ze leuk vinden.....
Hier kan je elke stad doorkruisen met de fiets in minder dan 45 minuten. Ik weet niet waar je werkt maar als je inderdaad 100 kilometer verderop gaat werken, tsja.quote:En een brommer kan je niet over de snelweg dus moet je binnendoor wat ook weer 45 minuten kost, met de fiets is het minimaal een uur fietsen dus dan red je het nog niet.
En elke bijstander heeft geen ouders, vrienden of andere familie die de kids kunnen opvangen. Allemaal deaud ziek zwak misselijk of op andere magische wijze TOTAAL niet in staat om maar enige vorm van hulp te bieden.quote:Voorschoolse opvang is dan uiteindelijk duurder als een auto rijden.
sorryquote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou doe je het weer! Je denkt in oplossingen. Dat is niet de bedoeling, je moet denken in problemen!
De Maasvlakte 2 is geen werk voor de bijstandspersoon. Mensen die dergelijke functies gaan vervullen kunnen direct aan het werk. De gemiddelde persoon in de bijstand is niet gekwalificeerd voor dat werk. Derhalve irrelevant. Ga je nog links zoeken?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zeg het even tegen de gemeente, dan hoeven ze geen maatregelen te nemen.
Openbaar vervoer
Maasvlakte 2 wordt straks ook bereikbaar via openbaar vervoer. Het distributiepark op het nieuwe terrein zal ook per bus bereikbaar zijn. Daarnaast werkt men in breder verband aan besloten vervoer. Samen met andere organisaties bekijkt het Havenbedrijf of medewerkers in het havengebied collectief van en naar het werk gebracht kunnen worden. Daarmee loopt het aantal ritten met personenauto's terug en dat scheelt ook in de files.
Dus je geeft nu gewoon zelf toe dat je opmerking over bedrijventerreinen die slecht bereikbaar zijn een dom argument is wat nergens op slaat? Staat wederom genoteerd. Gaat hard zo met je geloofwaardigheid, vriend.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
Openbaar vervoer
Maasvlakte 2 wordt straks ook bereikbaar via openbaar vervoer. Het distributiepark op het nieuwe terrein zal ook per bus bereikbaar zijn. Daarnaast werkt men in breder verband aan besloten vervoer. Samen met andere organisaties bekijkt het Havenbedrijf of medewerkers in het havengebied collectief van en naar het werk gebracht kunnen worden. Daarmee loopt het aantal ritten met personenauto's terug en dat scheelt ook in de files.
En je moet vooral blijven benadrukken dat je zelfs met twee auto's in je bezit nog arm bent in Nederlandquote:
Ah daar werken alleen maar hele slimme mensen ?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De Maasvlakte 2 is geen werk voor de bijstandspersoon. Mensen die dergelijke functies gaan vervullen kunnen direct aan het werk. De gemiddelde persoon in de bijstand is niet gekwalificeerd voor dat werk. Derhalve irrelevant. Ga je nog links zoeken?
Dat ligt er maar net aan denk ik. Afhankelijk waar je woont (platteland of Randstad) en in welke branche je zoekt. Het merendeel van de vacatures waar ik op solliciteer zijn weldegelijk banen waar ik een auto voor nodig heb. En toch verspreid over heel Nederland.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Aan de ene kant heb je gelijk dat het goedkoper is om een auto te houden dan er weer nieuw één te kopen, het punt is alleen dat je voor het leeuwendeel van de banen geen auto nodig hebt.
Jij woont in de randstad toch?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een sollicitatiegesprek gehad waarbij men mij vroeg hoe ik dacht op het werk te komen.Maar het staat jou ook vrij om je uitspraken eens te onderbouwen met wat links van sollicitaties waarbij een eigen auto benodigd zou zijn. Tot die tijd neem ik het met een kilo zout.
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja dus En die liggen niet in de Randstad ?
Hoe bedoel je je spreekt jezelf keihard tegenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
Openbaar vervoer
Je vergeet de TV van 4000, laptops en smartphones nog.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En je moet vooral blijven benadrukken dat je zelfs met twee auto's in je bezit nog arm bent in NederlandEn een droger.
De jongste niet nee, en die mag zelfs nog niet alleen naar school omdat ze in de kleuterklas zit.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Kunnen ze nog niet zelf fietsen?
Macca ga je nog links zoeken?
Je begrijpt de strekking van de opmerking niet. Het type werk dat op de Maasvlakte wordt gedaan is het type werk waarbij mensen nog voor hun afstuderen al van hun studie worden geplukt. Er is meer werk in die sector dan studenten. Die mensen hoeven nooit thuis te zitten.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ah daar werken alleen maar hele slimme mensen ?
En bijstandsgerechtigden zijn alleen maar domme mensen. Stom
Wat ik lees gaat over de Tweede Maasvlakte. Dat is niet de hele haven. Daarnaast gaat er dus gewoon een bus heen, en anders laat het Havenbedrijf zelf een pendeldienst rijden.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
Openbaar vervoer
Hoezo? De meeste bijstanders wonen wel in de Randstad, daar baseer ik dan ook mijn mening op, samen met mijn eigen ervaring.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:43 schreef snakelady het volgende:
[..]
Jij woont in de randstad toch?
Ga eens kijken in de rest van Nederland, niet iedereen woont in de randstad, vele wonen in dorpjes waar het OV niet zo goed geregeld is.
Welnee Richestorags is overal geweest, overal is het OV prima in Nederland.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:43 schreef snakelady het volgende:
[..]
Jij woont in de randstad toch?
Ga eens kijken in de rest van Nederland, niet iedereen woont in de randstad, vele wonen in dorpjes waar het OV niet zo goed geregeld is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |