abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:00:56 #176
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_138146426
Zonder auto kun je een hoop banen afschrijven? Waarom dat dan. Ik begrijp dat je met een rijbewijs een hoop extra opties krijgt op de banenmarkt, maar het hebben van een auto is in 99/100 banen toch geen issue lijkt me.

Ja, het is gemakkelijker en je bent sneller en comfortabeler op de plek van bestemming, maar dat lijkt me nou niet zo belangrijk wanneer ie in de bijstand zit en ieder duppie moet omdraaien, als we het Nibud mogen geloven.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:04:21 #177
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138146493
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 08:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Een auto is geen eerste levensbehoefte.
Voor veel banen kom je niet eens in aanmerking als je geen auto hebt.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:06:38 #178
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138146548
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:00 schreef Lastpost het volgende:
Zonder auto kun je een hoop banen afschrijven? Waarom dat dan. Ik begrijp dat je met een rijbewijs een hoop extra opties krijgt op de banenmarkt, maar het hebben van een auto is in 99/100 banen toch geen issue lijkt me.

In Den Bosch bv is er een wijk/bedrijventerrein waar geen openbaar vervoer komt, daar was het een vereiste dat je een auto tot je beschikking hebt.
Zeker als je in de avonduren moest werken, ik heb daar flexwerk gedaan en zonder auto als je verder weg woont ( als je dichtbij woont kan je een fiets of brommer gebruiken) is er niet te komen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:06:44 #179
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138146552
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:04 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dan lieg je dat je er één hebt en koop je als je wordt aangenomen snel één of ander autootje op Marktplaats.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:10:31 #180
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_138146625
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:06 schreef snakelady het volgende:

[..]

In Den Bosch bv is er een wijk/bedrijventerrein waar geen openbaar vervoer komt, daar was het een vereiste dat je een auto tot je beschikking hebt.
Zeker als je in de avonduren moest werken, ik heb daar flexwerk gedaan en zonder auto als je verder weg woont ( als je dichtbij woont kan je een fiets of brommer gebruiken) is er niet te komen.
Waar een wil is, is een weg zeggen ze toch altijd. Zet je in de buurt (waar nog wel OV komt) een mooie tweedehands fiets neer en rij je dat laatste stukje zelf even.
En natuurlijk, er zijn altijd uitzonderingen waarbij je zonder auto/brommer/scooter niet op de locatie kunt komen en in sporadische gevallen heb je zelfs een eigen privé wagen nodig om het werk uit te voeren, maar bij het gros van de banen is dit niet het geval.

Pech dan voor die paar honderd banen waar je niet voor in aanmerking komt omdat je geen auto hebt, je komt met je VMBO diploma ook niet in aanmerking op vele duizenden vacatures, so be it. Genoeg wat je wel kunt doen en waar ze je graag hebben.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:12:05 #181
396550 Richestorags
pi_138146661
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:10 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Waar een wil is, is een weg zeggen ze toch altijd. Zet je in de buurt (waar nog wel OV komt) een mooie tweedehands fiets neer en rij je dat laatste stukje zelf even.
En natuurlijk, er zijn altijd uitzonderingen waarbij je zonder auto/brommer/scooter niet op de locatie kunt komen en in sporadische gevallen heb je zelfs een eigen privé wagen nodig om het werk uit te voeren, maar bij het gros van de banen is dit niet het geval.

Pech dan voor die paar honderd banen waar je niet voor in aanmerking komt omdat je geen auto hebt, je komt met je VMBO diploma ook niet in aanmerking op vele duizenden vacatures, so be it. Genoeg wat je wel kunt doen en waar ze je graag hebben.
Het wordt echt schromelijk overdreven bij hoeveel banen je eigen vervoer nodig zou hebben. Als ik alle vacature's in mijn vakgebied zo eens bekijk, verspreid door Nederland, zie ik er geen één.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:13:31 #182
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_138146691
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het wordt echt schromelijk overdreven bij hoeveel banen je eigen vervoer nodig zou hebben. Als ik alle vacature's in mijn vakgebied zo eens bekijk, verspreid door Nederland, zie ik er geen één.
Dat bedoel ik, begrijp best dat je niet graag je auto verkoopt omdat je in de bijstand zit en excuses zoekt om dat ding maar voor de deur te laten staan. Maar echt nut heeft het in de meeste gevallen niet, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:14:00 #183
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_138146700
quote:

[..]

Hoezo dat nou weer :') wat een onzin. tenzij je steeds naar klanten op lokatie moet ofzo maar in die gevallen krijg je meestal wel een auto van de zaak.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:14:46 #184
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138146719
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dan lieg je dat je er één hebt en koop je als je wordt aangenomen snel één of ander autootje op Marktplaats.
Als je eenmaal een auto hebt is het goedkoper dan een auto kopen terwijl je geen geld hebt.

Ik heb een toyota starlet uit 1986, die heb ik voor 800 euro gekocht.
Ik betaal 28 euro verzekering per maand, wegenbelasting is 29 euro in de 3 maanden.
Ik tank voor ongeveer 30 euro in de maand prive, de rest doe ik alles op de fiets.

Nu heb ik de auto dus ook voor mijn werk nodig maar ik kan me voorstellen dat iemand er voor kiest om met deze relatief lage kosten een auto te behouden als het de kans op een baan vergroot.
pi_138146723
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:14 schreef Ivo1985 het volgende:
Nee, ze hebben hem inderdaad niet nodig. En zeker de 2e auto binnen hetzelfde gezin is een enorme overbodige luxe. Daar kun je lang en kort over praten, maar ik ken werkelijk maar weinig mensen die dagelijks een afstand reizen die niet goed met een brommer of OV af te leggen is en die daarvoor niet van de baas een auto ter beschikking krijgen
Je zit weer heerlijk vast in je eigen veronderstellingen. Hoezo is die tweede auto altijd een enorme overbodige luxe? Vaak wel, maar zeer zeker niet altijd.

Laat ik maar weer mezelf als voorbeeld nemen. Als ik weer werk heb willen we gaan samenwonen. Nu door naar de tweede ronde voor een vacature op ruim een uur reistijd verderop waarbij ik ook nog eens vaak naar klanten zal moeten dus daar zit een leaseauto bij en een auto is voor mij dan noodzaak ook al is dat dan een leaseauto.. Hij werkt extreem wisselende uren en moet heel vaak (zeker 4 maal per week) op uren beginnen dat het OV hier helemaal niet rijdt. OV is voor hem dus uitgesloten. Brommertje? Mwah.. met de auto is het al zo'n 40 minuten. Met de brommer zou dat dan minimaal een uur zijn. Moet hij om 3:00 beginnen dan zou hij dus om 2:00 moeten vertrekken. In plaats van om 15:00 terug wordt dat dan 15:20 en dat is dan extra kut als hij om 18:00 weer moet komen opdagen omdat die 40 minuten extra reistijd dan gewoon van zijn slaap af gaan. Nee... een brommer zou theoretisch voor hem kunnen maar in de praktijk zou het net de druppel zijn waardoor hij dat zware werk niet meer volhoudt. Zeker geen enorme overbodige luxe dus.

Voordat je blind mensen gaat lopen veroordelen moet je je eens gaan realiseren dat iedereen een eigen verhaal heeft. Als er twee mensen werken binnen een gezin dan kunnen beide auto's net zo noodzakelijk zijn als die ene auto in een gezin waar maar één iemand werkt.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:14:54 #186
396550 Richestorags
pi_138146724
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:13 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, begrijp best dat je niet graag je auto verkoopt omdat je in de bijstand zit en excuses zoekt om dat ding maar voor de deur te laten staan. Maar echt nut heeft het in de meeste gevallen niet, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Bovendien kun je altijd, zoals ik al zei, binnen een week een autootje van Marktplaats vissen. Meestal begin je toch niet direct. En zelfs als je direct begint kun je de eerste week nog wel een auto lenen ofzo.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:17:09 #187
396550 Richestorags
pi_138146765
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:14 schreef snakelady het volgende:

[..]

Als je eenmaal een auto hebt is het goedkoper dan een auto kopen terwijl je geen geld hebt.

Ik heb een toyota starlet uit 1986, die heb ik voor 800 euro gekocht.
Ik betaal 28 euro verzekering per maand, wegenbelasting is 29 euro in de 3 maanden.
Ik tank voor ongeveer 30 euro in de maand prive, de rest doe ik alles op de fiets.

Nu heb ik de auto dus ook voor mijn werk nodig maar ik kan me voorstellen dat iemand er voor kiest om met deze relatief lage kosten een auto te behouden als het de kans op een baan vergroot.
Aan de ene kant heb je gelijk dat het goedkoper is om een auto te houden dan er weer nieuw één te kopen, het punt is alleen dat je voor het leeuwendeel van de banen geen auto nodig hebt.
pi_138146771
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 08:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Een auto is geen eerste levensbehoefte.
Niet als je de bijstand wel een prettige hangmat vindt nee. Het hebben van een auto vergroot wel je kansen bij het solliciteren.
pi_138146786
quote:

[..]

Nou, niet lullig bedoeld, maar als je in de Randstad heeft niemand een auto nodig voor zijn baan. OV is daarvoor prima geschikt. Derhalve is je argument niet valide.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:18:35 #190
396550 Richestorags
pi_138146800
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:17 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Niet als je de bijstand wel een prettige hangmat vindt nee. Het hebben van een auto vergroot wel je kansen bij het solliciteren.
Ik zie jou net beweren dat twee auto's noodzakelijk zijn. Jij bent echt van enige realiteit gespeend. Ik ken zo veel mensen die vers na het afstuderen zonder een auto te hebben gehad aan een baan zijn gekomen. Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Gek genoeg hoor ik dit "argument" altijd alleen maar van mensen uit de bijstand.
pi_138146812
quote:

[..]

Ja, want een werkgever vraagt als eerste of je een auto hebt. :') we gaan toch niet weer deze hele discussie af he? Als we al moeten gaan debatteren of je in de bijstand een auto of niet moet hebben dan moeten heel veel mensen echt heel snel hun mond gaan houden over armoede in Nederland :')
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:19:15 #192
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_138146819
quote:

[..]

Onzin. Geef mij eens 10 vacatures waarbij die auto van jou ervoor zorgt dat jij meer kans maakt op die baan dan ik op de fiets/OV/brommer.
pi_138146836
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:00 schreef Lastpost het volgende:

Ja, het is gemakkelijker en je bent sneller en comfortabeler op de plek van bestemming, maar dat lijkt me nou niet zo belangrijk wanneer ie in de bijstand zit en ieder duppie moet omdraaien, als we het Nibud mogen geloven.
Als ik in de bijstand terecht kom dan zal ik mijn auto wel moeten verkopen idd. Maar het in bezit hebben van een auto is toch echt een eis die ik weleens tegen kom. En zoals eerder gezegd is het ook een pre bij het solliciteren op banen verder weg.
Moet je natuurlijk wel regelmatig gesprekken hebben. Heb je die zelden of nooit dan is het natuurlijk onzin want dan kan je voor dat ene gesprek ook een auto huren of lenen.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:20:30 #194
396550 Richestorags
pi_138146847
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, want een werkgever vraagt als eerste of je een auto hebt. :') we gaan toch niet weer deze hele discussie af he? Als we al moeten gaan debatteren of je in de bijstand een auto of niet moet hebben dan moeten heel veel mensen echt heel snel hun mond gaan houden over armoede in Nederland :')
Zoals ik al zei, dit "argument" hoor ik altijd alleen maar van mensen uit de bijstand. Niemand die ik ken die vers is afgestudeerd heeft een auto. En iedereen is aan een baan gekomen. Of is zoekende maar begint niet over "laat ik maar een auto nemen zodat ik mijn kansen vergroot".
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:21:29 #195
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138146866
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:10 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Hoe moest je dan na je avonddienst thuiskomen? Dan reed er geen openbaar vervoer meer

quote:
Maat ik denk dat als het de kans op een baan vergroot, ook al is dat klein, dat je die neemt, zeker als je uit zo'n klein dorp komt net als ik waar er hele slechte en weinig openbaar vervoer is.
quote:
Ik denk dat je dat nog onderschat, bv laatst een sollicitatie gedaan bij ene tankstation, daar kom je ook niet zonder auto.
Als je een baan hebt waar je 's avonds moet werken hetzelfde, hier rijden geen bussen meer naar 20:00 uur.
Ik denk dat het dan uiteindelijk wel op meer komt dan een paar honderd.

Daarnaast hebben vele ook kinderen, als je tot 17:00 uur moet werken, bus naar huis ben je er om 17:45 op zijn vroegst, dan kinderen ophalen van BSO of oppas, ben je uiteindelijk rond 18:30 thuis, als je geluk hebt.
Maar je moet dan ook nog boodschappen doen, koken, kinderen wassen, helpen met huiswerk en op bed leggen enz.

Terwijl je dan met de auto zeker een uur eerder alles klaar zou hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door snakelady op 25-03-2014 09:31:38 ]
pi_138146867
quote:

[..]

Dat.

En voor veel andere banen is het een pre. En het voldoen aan een pre is wel heel erg belangrijk op dit moment met 500+ reacties op een vacature.
pi_138146869
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:14 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Laat ik maar weer mezelf als voorbeeld nemen.
Alsjeblieft niet zeg. Je kaapt dit topic al genoeg met je meest uitzinnige situatieschetsen die in de realiteit nooit voorkomen.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:21:49 #198
396550 Richestorags
pi_138146871
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:20 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Als ik in de bijstand terecht kom dan zal ik mijn auto wel moeten verkopen idd. Maar het in bezit hebben van een auto is toch echt een eis die ik weleens tegen kom. En zoals eerder gezegd is het ook een pre bij het solliciteren op banen verder weg.
Moet je natuurlijk wel regelmatig gesprekken hebben. Heb je die zelden of nooit dan is het natuurlijk onzin want dan kan je voor dat ene gesprek ook een auto huren of lenen.
Wel eens. Ja je komt ook wel eens andere rare eisen tegen. Het is alleen zo niet wijd verbreid dat het onzin is om met die reden een auto aan te houden. En al helemaal als je dan nog wil gaan beweren dat er armoede is in Nederland.
pi_138146888
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:20 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik heb pas sinds een half jaar een auto. Ik had de afgelopen 7 jaar waarin ik gewerkt heb niet eens een rijbewijs. Met de trein kom je op veel plekken. En boodschappen doe ik op de fiets op lopend.

Ik vind het belangrijk dat mensen in de bijstand niet op een houtje bijten, maar het hebben van een droger (is 'ie weer :') ) of een auto is absoluut geen must.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:22:35 #200
396550 Richestorags
pi_138146890
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Alsjeblieft niet zeg. Je kaapt dit topic al genoeg met je meest uitzinnige situatieschetsen die in de realiteit nooit voorkomen.
:D twee auto's zijn een eerste levensbehoefte :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')