Erg slechte vergelijkingquote:Op zondag 30 maart 2014 21:54 schreef Euribob het volgende:
[..]
En als je vindt dat zwarten niet mogen trouwen dan ben je ook niet tegen zwarten? Begrijp ik het goed?
Is een prima vergelijking hoor.quote:
Nee, want religie.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:56 schreef Euribob het volgende:
[..]
Is een prima vergelijking hoor.
Dat het dan plotseling duidelijk wordt dat homo's worden weggezet als minderwaardig als ze niet mogen trouwen is natuurlijk niet mijn probleem.
Laten we omwille van religie inderdaad discriminatie aanmoedigen als staat.quote:Op zondag 30 maart 2014 21:58 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, want religie.
Stel je niet zo aan.
Ik zeg alleen dat tegen het homohuwelijk staan (bijv. vanwege religie) niet gelijk staat aan tegen homo's zijn. Ik ben niet tegen het homohuwelijk, dat zou ook nogal zelfhaat zijnquote:Op zondag 30 maart 2014 22:01 schreef Euribob het volgende:
[..]
Laten we omwille van religie inderdaad discriminatie aanmoedigen als staat.
Als twee volwassenen met elkaar willen trouwen dan moeten ze kunnen trouwen, ik zie niet in hoe dit een issue kan zijn in de 21e eeuw.
Jawel, tot voor kort stond in de (Franse) wet dat een huwelijk alleen gesloten kon worden tussen een man en een vrouw. Vertel mij eens, wie is de staat, het volk of de religie om te zeggen dat mensen dat niet zelf mogen bepalen?quote:Op zondag 30 maart 2014 22:15 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat tegen het homohuwelijk staan niet gelijk staat aan tegen homo's zijn. Ik ben niet tegen het homohuwelijk, dat zou ook nogal zelfhaat zijnDe beste oplossing is gewoon het huwelijk privatiseren.
Klopt maar wat wil je daarmee nou zeggen? Dat is geen argument tegen dat ik zeg dat tegen het homohuwelijk zijn niet gelijk staat aan homo's haten.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:17 schreef Euribob het volgende:
[..]
Jawel, tot voor kort stond in de (Franse) wet dat een huwelijk alleen gesloten kon worden tussen een man en een vrouw.
Moeite met lezen?quote:Vertel mij eens, wie is de staat, het volk of de religie om te zeggen dat mensen dat niet zelf mogen bepalen?
quote:Ik ben niet tegen het homohuwelijk, dat zou ook nogal zelfhaat zijnDe beste oplossing is gewoon het huwelijk privatiseren.
Waarom privatiseren? In Nederland kan de staat prima garanderen dat je mag trouwen met wie je wil.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:19 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Klopt maar wat wil je daarmee nou zeggen? Dat is geen argument tegen dat ik zeg dat tegen het homohuwelijk zijn niet gelijk staat aan homo's haten.
[..]
Moeite met lezen?
[..]
Zodat mensen niet verplicht worden homo's te trouwen of het homohuwelijk te herkennen. Er is geen enkele reden om de staat het monopolie te geven.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:20 schreef Euribob het volgende:
[..]
Waarom privatiseren? In Nederland kan de staat prima garanderen dat je mag trouwen met wie je wil.
Ik vind het anders prima dat mensen die voor de overheid werken verplicht worden homo's te tolereren. Intolerantie laat je maar thuis als ambtenaar.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:22 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Zodat mensen niet verplicht worden homo's te trouwen of het homohuwelijk te herkennen. Er is geen enkele reden om de staat het monopolie te geven.
http://www.dagelijksestan(...)atiseer-het-huwelijk
Klopt, discriminatie door de staat zou niet moeten mogen. Maar waarom nou de overheid het huwelijk laten doen en niet privatiseringen, ik zie alleen maar voordelen.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:26 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik vind het anders prima dat mensen die voor de overheid werken verplicht worden homo's te tolereren. Intolerantie laat je maar thuis als ambtenaar.
De overheid doet het huwelijk helemaal niet. Ik weet niet wat jij je voorstelt bij een burgerlijk huwelijk maar veel meer dan een ambtenaar van de burgerlijke stand heb je niet nodig, kan je daarna gewoon je eigen feestje geven. In die zin is het huwelijk al geprivatiseerd.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:27 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Klopt, discriminatie door de staat zou niet moeten mogen. Maar waarom nou de overheid het huwelijk laten doen en niet privatiseringen, ik zie alleen maar voordelen.
Je kan ook je eigen partij oprichten en als eenmansfractie in de gemeente gaan zitten, dat werkt ongeveer hetzelfde.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:28 schreef la_perle_rouge het volgende:
Anders dan in Nederland is buiten de grote steden in Frankrijk het merendeel van de mensen op die lijsten partijloos, dus niet bij de PS of het FN aangesloten.
Ik ken in twee gemeenten (communes, een stadje en een dorp) een deel van de mensen op die lijst, en het enige dat ze willen is het belang van hun gemeente zo goed mogelijk helpen garanderen, maar er is absoluut geen enkel partijbelang bij. Ook de beide burgemeesters zijn partijloos.
't Zou goed zijn als in Nederland ook de baantjes eens wat minder onder de politieke partijen werden verdeeld, als ik me in wil zetten voor mijn gemeente op een redelijk hoog niveau, waarom moet ik dan eerst lid worden van een politieke partij? Waarom kan je je hier niet door inzet buiten politieke kaders om kandideren voor dit soort functies?
De overheid herkent het als een huwelijk en doet daarbij een oordeel wat veel religieuzen voor het hoofd stoot.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:28 schreef Euribob het volgende:
[..]
De overheid doet het huwelijk helemaal niet. Ik weet niet wat jij je voorstelt bij een burgerlijk huwelijk maar veel meer dan een ambtenaar van de burgerlijke stand heb je niet nodig, kan je daarna gewoon je eigen feestje geven. In die zin is het huwelijk al geprivatiseerd.
De evolutietheorie stoot ook heel veel religieuzen voor het hoofd, dat maakt de evolutietheorie niet meer of minder juist.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:31 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De overheid herkent het als een huwelijk en doet daarbij een oordeel wat veel religieuzen voor het hoofd stoot.
Dus? Nogmaals waarom het huwelijk niet volledig privatiseren?quote:Op zondag 30 maart 2014 22:33 schreef Euribob het volgende:
[..]
De evolutietheorie stoot ook heel veel religieuzen voor het hoofd, dat maakt de evolutietheorie niet meer of minder juist.
Omdat er nogal sprake is van een statusverandering is bij personen in geval van een huwelijk, en het dus wel zo handig is om in de wet vast te hebben staan wanneer er nu daadwerkelijk sprake is van een huwelijk.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:33 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dus? Nogmaals waarom het huwelijk niet volledig privatiseren?
Waarvoor is dat nodig? Waarom kan er niet een contract worden opgesteld?quote:Op zondag 30 maart 2014 22:36 schreef Euribob het volgende:
[..]
Omdat er nogal sprake is van een statusverandering is bij personen in geval van een huwelijk, en het dus wel zo handig is om in de wet vast te hebben staan wanneer er nu daadwerkelijk sprake is van een huwelijk.
Dat kan ook prima. Iedereen kan een lijst indienen. Desnoods met alleen jezelf erop.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:28 schreef la_perle_rouge het volgende:
Anders dan in Nederland is buiten de grote steden in Frankrijk het merendeel van de mensen op die lijsten partijloos, dus niet bij de PS of het FN aangesloten.
Ik ken in twee gemeenten (communes, een stadje en een dorp) een deel van de mensen op die lijst, en het enige dat ze willen is het belang van hun gemeente zo goed mogelijk helpen garanderen, maar er is absoluut geen enkel partijbelang bij. Ook de beide burgemeesters zijn partijloos.
't Zou goed zijn als in Nederland ook de baantjes eens wat minder onder de politieke partijen werden verdeeld, als ik me in wil zetten voor mijn gemeente op een redelijk hoog niveau, waarom moet ik dan eerst lid worden van een politieke partij? Waarom kan je je hier niet door inzet buiten politieke kaders om kandideren voor dit soort functies?
Kost dat eigenlijk nog geld, een gemeentepartij oprichten?quote:Op zondag 30 maart 2014 22:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kan ook prima. Iedereen kan een lijst indienen. Desnoods met alleen jezelf erop.
Omdat de overheid wetgeving toegespitst heeft op dat huwelijk. Dingen als alimentatie, regelingen voor kinderen, belastingvoordelen etc. Het is toch vrij handig als er bepaalde voorwaarden worden gesteld aan een huwelijk, alvorens de overheid het goedkeurt.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:36 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarvoor is dat nodig? Waarom kan er niet een contract worden opgesteld?
Je moet een waarborgsom van 225 betalen die je terug krijgt als je 7%% van de kiesdeler haalt. Dat is dus wel te overzien.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:40 schreef Euribob het volgende:
[..]
Kost dat eigenlijk nog geld, een gemeentepartij oprichten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |