abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 maart 2014 @ 14:28:31 #201
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138113864
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:26 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dus 32 uur aan de dwangarbeid, 10 uur aan bijeenkomsten.. Wanneer wilde jij dat ze gingen solliciteren? Een goede, kansrijke sollicitatie kost je minimaal 8 uur voor de eerste mail er uit is.
Ik had het niet over 32 uur dwangarbeid (gebruik dat belachelijke woord eens niet), maar om 10 uur. Een mail kost minimaal 8 uur? Wat doe jij 8 uur lang? Het gehele personeelsbestand uit je kop leren zodat je bij binnenkomst al weet dat Piet directeur is en je daarmee een betere indruk maakt :'). Kom op zeg, je moet wel realistisch blijven binnen een discussie. Jouw constante overdrijvingen maken het niet bepaald zuiver.
  maandag 24 maart 2014 @ 14:29:30 #202
396550 Richestorags
pi_138113898
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:25 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik ben naar de bank gegaan om te vragen voor een persoonlijke lening, zodat ik dan alles ineens kan afbetalen. Ik heb ze laten zien dat ik dan de maandelijkse lasten van die lening kan betalen, dat kan ik dan missen.
Maar dat doen ze niet, want ik verdien nu te weinig en daarom willen ze me geen lening geven ( is de Rabobank).

Banken zijn niet meer zo persoonlijk als dat ze waren, nu voeren ze nummertjes in in de computer en dan kan je een groen licht of een rood licht krijgen, krijg je rood heb je pech, met hoeveel bewijs je ook komt dat je het wel kan afbetalen.
En andere banken? Ik zou persoonlijk elke bank afgaan :) Ik hoop dat je iets vindt iig.
pi_138113921
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:16 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het valt mij op dat mensen met een baan de oorzaak van het hebben van die baan voornamelijk bij zichzelf leggen. Hoor alleen maar 'op de borst geklop'. De factor 'geluk en mazzel' of 'goede moment op de juiste plaats' hoor ik nooit.
Dat is ook voornamelijk eigen verdienste. Ik heb ook voor gezorgd dat ik een goede opleiding kan doen (kan iedereen hier in NL, dus dat is geen excuus). Daarnaast ervaring op gedaan en contacten gelegd. Geen onverantwoorde leningen aangegaan, boven mijn stand geleefd etc. Ken ook mensen die een hobby studie hebben gekozen, die vind dat een baan ze in de schoot geworpen moet worden en dat de baan volledig in hun straatje moet vallen. Geld uitgeven als water en problemen voor later. Ja ik ken deze mensen. Ipv gewoon tijdelijk een andere baan accepteren gaan ze liever thuis zitten en klagen. Geluk dwing je af en ongeluk overkomt iedereen. Het is hoe je hier mee omgaat. Natuurlijk zijn er schrijnende gevallen, maar daar gaat het nu niet om. Er valt vaak veel meer te doen en te voorkomen dan wordt gedaan.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  maandag 24 maart 2014 @ 14:31:26 #204
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138113966
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:26 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dus 32 uur aan de dwangarbeid, 10 uur aan bijeenkomsten.. Wanneer wilde jij dat ze gingen solliciteren? Een goede, kansrijke sollicitatie kost je minimaal 8 uur voor de eerste mail er uit is.
Ook niet helemaal waar natuurlijk, je maakt je cv in orde, daarnaast maak je diverse sollicitatiebrieven voor diverse functies.
Bij het cv hoef je alleen de datum aan te passen, bij de sollicitatiebrieven wat kernwoorden en je maakt het iets persoonlijker en zo ben je al redelijk snel klaar voor de toekomstige vacatures.
alleen de eerste keer kost het meerdere uren, daarna iedere sollicitatie maximaal een half uur.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 24 maart 2014 @ 14:31:31 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138113970
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En mensen in de zorg klagen steen en been juist over die hoge werkdruk en de niet-essentiële taken die ze moeten uitvoeren, die TEN KOSTE gaan van meer tijd voor de patiënt. Er kan dus wel degelijk overheveling plaatsvinden.
Ja, dat er (terecht) over de werkdruk geklaagd wordt wil niet zeggen dat die banen niet worden verminderd als ze de werkdruk verlagen door bijstandsgerechtigden koffie te laten schenken....
Op het moment dat er voor (vrijwel) niets iemand uit de bijstand ingezet kan worden betekent dat in de realiteit dat de werkgever vindt dat er dus minder arbeidsplaatsen nodig zijn.

Dat is het verneukeratieve aan een hoop van die plannen; zet bijstanders in om de werkdruk te verlagen en het gevolg is dat er bespaard wordt op vaste krachten.
Per saldo heb je de werkdruk uiteindelijk nog niet verlaagd en doet een bijstander het werk van een opgeleid personeelslid... met als extra bonus dat dat personeelslid aan het eind van de WW weer als bijstander ingezet kan worden in de oude functie.

En maar tekeergaan over die uitkeringstrekkers.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 24 maart 2014 @ 14:33:12 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138114024
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:30 schreef ssebass het volgende:

[..]

Dat is ook voornamelijk eigen verdienste. Ik heb ook voor gezorgd dat ik een goede opleiding kan doen (kan iedereen hier in NL, dus dat is geen excuus). Daarnaast ervaring op gedaan en contacten gelegd. Geen onverantwoorde leningen aangegaan, boven mijn stand geleefd etc. Ken ook mensen die een hobby studie hebben gekozen, die vind dat een baan ze in de schoot geworpen moet worden en dat de baan volledig in hun straatje moet vallen. Geld uitgeven als water en problemen voor later. Ja ik ken deze mensen. Ipv gewoon tijdelijk een andere baan accepteren gaan ze liever thuis zitten en klagen. Geluk dwing je af en ongeluk overkomt iedereen. Het is hoe je hier mee omgaat. Natuurlijk zijn er schrijnende gevallen, maar daar gaat het nu niet om. Er valt vaak veel meer te doen en te voorkomen dan wordt gedaan.
Je bent van 1984.... in feite heb je je geweldige opleiding gewoon aan mij te danken, want dankzij de belasting die ik betaald heb kon jij stufi ontvangen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 24 maart 2014 @ 14:33:49 #207
396550 Richestorags
pi_138114047
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:31 schreef Leandra het volgende:

Zet mensen dan in bij werk wat gewoon niet gedaan wordt, bij natuurbeheer bijvoorbeeld. Al die stichtingen hebben geen rooie rotcent en kunnen prima krachten gebruiken. Ik begrijp dat er haken en ogen aan het plan zitten maar aan de huidige situatie zitten ook haken en ogen.
  maandag 24 maart 2014 @ 14:34:51 #208
396550 Richestorags
pi_138114076
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je bent van 1984.... in feite heb je je geweldige opleiding gewoon aan mij te danken, want dankzij de belasting die ik betaald heb kon jij stufi ontvangen.
Weet je niet. Ik ken iemand die tijdens zijn studie gemeenteraadslid was en daardoor geen stufi meer kreeg (te hoge bijverdiensten). Die heeft het echt allemaal zelf gedaan dus.
pi_138114086
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:11 schreef Metro2005 het volgende:
Ik ken die mensen helaas wel (mijn vroegere bovenbuurman was er zo 1, zogenaamd afgekeurd op zijn rug maar wel zwart bijklussen ) , maar ik ken ook wel normale mensen in de bijstand overigens. Helaas voor mijn eigen statistieken is het ongeveer 50/50
Ik zag twee afgekeurden zwart bij klussen,
Oh, het was een wonder
Het was een wonder, boven wonder
Dat die afgekeurden klussen konden
Hi hi hi, ha ha ha
Ik stond er bij en ik keek er naar.

Klagen, klagen en klagen maar geen eigen verantwoording nemen.. Zijn gewoon websites voor hoor.. kan je het anoniem melden. En anders niet zeiken dat jij hun uitkering moet betalen.
  maandag 24 maart 2014 @ 14:35:40 #210
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138114111
Zo zie ik het ook wel zitten dat mensen uit de bijstand worden ingezet voor het onderhoud van het groen en de straten, en dan als extra.... dus niet degenen die al jaren in de groenvoorziening werken vervangen voor bijstanders, maar gewoon extra taken laten uitvoeren, zo schoon is de NL woonomgeving niet.

's winters ook stoepen sneeuwvrij maken en dergelijke.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 24 maart 2014 @ 14:36:36 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138114139
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:34 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Weet je niet. Ik ken iemand die tijdens zijn studie gemeenteraadslid was en daardoor geen stufi meer kreeg (te hoge bijverdiensten). Die heeft het echt allemaal zelf gedaan dus.
Dat moet wel een flink grote gemeente zijn, want in de meeste gemeentes is de vergoeding niet zo hoog dat je daardoor boven de inkomstengrens van de stufi uitkomt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_138114145
quote:

[..]

Nee, de eigen verdiensten worden structureel overschat. Ook begrijpelijk natuurlijk. Maar het feit dat je een goede opleiding hebt kunnen volgen ligt ook aan factoren waar je geen invloed op hebt, zoals je aangeboren talent en intelligentie. Natuurlijk is het aan jou om serieus met deze kans om te gaan en bewust keuzes te maken, dat is je eigen inbreng hierin.
De ervaring die je opdoet en de contacten die je legt is ook afhankelijk van het netwerk dat je hebt. Dat is deels zelf gecreeërd (good for you) maar net zo goed afhankelijk van het milieu waarin je opgroeit en toevalligheden.

Verder overkomt iedereen inderdaad 'ongelukken' maar bestaan daar ook gradaties in. Veel mensen maken een slechte start en komen die vervolgens niet meer te boven bijvoorbeeld. Ook is het niet zo dat een tijdelijke baan accepteren altijd beter is voor je carrierekansen dan nog even afwachten totdat wel een baan voorbij komt die beter aansluit op je talenten.

Niet bedoeld als excuses en smoesjes, maar om het standaard verhaal dat veel mensen hebben over hun eigen inbreng wat te relativeren. Een genuanceerder beeld en passende bescheidenheid helpt om anderen met wat meer compassie tegemoet te treden.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_138114152
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat klopt al heb ik die nu onderhand al terug betaald. Betaal tienduizenden euro's belasting per jaar dus dat zit wel goed. Ik ben ook absoluut niet onwelwillend om te betalen voor andere mensen, zoals ziektekosten, eten, onderdak, onderwijs. Het gaat mij gewoon om die irritante mentaliteit dat het altijd aan anderen ligt. Dat zij gewoon pech hebben en anderen geluk. Dat bij hen niets mogelijk is wat bij anderen prima kan. Daar stoor ik mij aan. Excuses en slachtofferrol. Mensen die dit niet doen heb ik ook totaal geen problemen mee en help ik graag.
  maandag 24 maart 2014 @ 14:37:41 #214
396550 Richestorags
pi_138114179
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat moet wel een flink grote gemeente zijn, want in de meeste gemeentes is de vergoeding niet zo hoog dat je daardoor boven de inkomstengrens van de stufi uitkomt.
Dat was het ook :).
  maandag 24 maart 2014 @ 14:38:43 #215
396550 Richestorags
pi_138114222
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:35 schreef Leandra het volgende:
Zo zie ik het ook wel zitten dat mensen uit de bijstand worden ingezet voor het onderhoud van het groen en de straten, en dan als extra.... dus niet degenen die al jaren in de groenvoorziening werken vervangen voor bijstanders, maar gewoon extra taken laten uitvoeren, zo schoon is de NL woonomgeving niet.

's winters ook stoepen sneeuwvrij maken en dergelijke.
Juist! Dat soort dingen. Luister Leandra, ik wil ook alleen dat dat soort dingen gebeurt als er geen bestaande banen voor verdwijnen. Ik zou het persoonlijk niet erg te vinden om het te doen mocht ik ooit in de bijstand zitten, alles beter dan thuis zitten toch?
  maandag 24 maart 2014 @ 14:39:10 #216
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138114232
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En andere banken? Ik zou persoonlijk elke bank afgaan :) Ik hoop dat je iets vindt iig.
Iedere bank reageert hetzelfde helaas,
Het is niet eens dat het nu zo ontzettend veel is, net onder de duizend euro in totaal bij diverse instanties en dan ook wat ik maandelijks in de min ga bij de bank, maar vanwege de diverse maandelijkse afbetalingen is het zoals je al schreef, heel moeilijk om daar weer uit te komen.
En ik wil hoe dan ook uit de schuldsanering blijven.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 24 maart 2014 @ 14:40:01 #217
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138114260
quote:

[..]

Dat is ook voornamelijk eigen verdienste. Ik heb ook voor gezorgd dat ik een goede opleiding kan doen (kan iedereen hier in NL, dus dat is geen excuus).
Oh ja, kan dat? Gaaf, vertel mij dan hoe ik dan met mijn 33 jaar een gedegen opleiding kan gaan volgen?
  maandag 24 maart 2014 @ 14:40:12 #218
396550 Richestorags
pi_138114269
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:39 schreef snakelady het volgende:

[..]

Iedere bank reageert hetzelfde helaas,
Het is niet eens dat het nu zo ontzettend veel is, net onder de duizend euro in totaal bij diverse instanties en dan ook wat ik maandelijks in de min ga bij de bank, maar vanwege de diverse maandelijkse afbetalingen is het zoals je al schreef, heel moeilijk om daar weer uit te komen.
En ik wil hoe dan ook uit de schuldsanering blijven.
Is er geen vriend van wie je het kunt lenen en op zijn tijd kunt terugbetalen?
  maandag 24 maart 2014 @ 14:41:55 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138114315
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:36 schreef ssebass het volgende:

[..]

Dat klopt al heb ik die nu onderhand al terug betaald. Betaal tienduizenden euro's belasting per jaar dus dat zit wel goed. Ik ben ook absoluut niet onwelwillend om te betalen voor andere mensen, zoals ziektekosten, eten, onderdak, onderwijs. Het gaat mij gewoon om die irritante mentaliteit dat het altijd aan anderen ligt. Dat zij gewoon pech hebben en anderen geluk. Dat bij hen niets mogelijk is wat bij anderen prima kan. Daar stoor ik mij aan. Excuses en slachtofferrol. Mensen die dit niet doen heb ik ook totaal geen problemen mee en help ik graag.
Neemt niet weg dat er ook gewoon nog mensen zijn die pech hebben....
En iedereen kan pech hebben, als het verkeerde je op het verkeerde moment overkomt dan kan het allemaal ineens veel meer tegenzitten dan je in gedachten had.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 24 maart 2014 @ 14:43:10 #220
396550 Richestorags
pi_138114358
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat er ook gewoon nog mensen zijn die pech hebben....
En iedereen kan pech hebben, als het verkeerde je op het verkeerde moment overkomt dan kan het allemaal ineens veel meer tegenzitten dan je in gedachten had.
Maar dat hou je altijd. Het punt van ssebass is dat niet iedereen kansloos is en niks aan zijn eigen situatie kan doen.
pi_138114368
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh leuk, en hoe zit dat met de pre-stufi generatie, waar het vooral voor vrouwen nog helemaal niet nodig was om door te leren?
Die zitten inmiddels al zo lang in het arbeidsproces dat eventuele opleidingen die ze voor hun 25e gevolgd hebben sowieso nauwelijks nog interessant zouden zijn. Recente werkervaring, bijscholing en cursussen wordt veel meer naar gekeken.
  maandag 24 maart 2014 @ 14:45:50 #222
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138114477
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Is er geen vriend van wie je het kunt lenen en op zijn tijd kunt terugbetalen?
Van mijn vriend niet, die zit zelf al in een klote situatie doordat hij een bedrijfsongeluk heeft gehad meer dan een jaar geleden en nu voor de 5de keer geopereerd moet gaan worden om zijn hand te redden. ondertussen veel gedoe met advocaten heen en weer. (wie is schuldig enz.)
Verders hebben de meerderheid van mijn vrienden het zelf al niet makkelijk, ze helpen waar ze kunnen, zoals dat ik daar met de kinderen mag gaan eten enz. dat vind ik al super van ze.
Mijn ouders hebben al flink geïnvesteerd in mijn huis en ook daar eten, ze kopen af en toe wat kleding voor de kinderen enz, maar ze kunnen niet een groot bedrag ineens missen.
pi_138114557
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:40 schreef snakelady het volgende:

[..]

Oh ja, kan dat? Gaaf, vertel mij dan hoe ik dan met mijn 33 jaar een gedegen opleiding kan gaan volgen?
Waarom nu pas? Daarnaast is er volwassenenonderwijs. Kijk waar vraag naar is en doe dit eventueel avonduren of overdag, wanneer je tijd hebt. Er zijn wel mogelijkheden.
  maandag 24 maart 2014 @ 14:48:34 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138114580
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:43 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Die zitten inmiddels al zo lang in het arbeidsproces dat eventuele opleidingen die ze voor hun 25e gevolgd hebben sowieso nauwelijks nog interessant zouden zijn. Recente werkervaring, bijscholing en cursussen wordt veel meer naar gekeken.
Moeten ze inderdaad wel weer in het arbeidsproces zijn gekomen.... als ze dat niet zijn dan zijn ze inmiddels compleet kansloos.
En niet omdat het niveau van hun opleiding zo beroerd was, want ik denk dat een jaren 80 meao'er qua niveau niet veel onderdoet voor de huidige generatie die klaar is met hbo-economie, maar als die jaren 80 meao'er niet al jaren weer aan het werk is komt dat ook niet meer... ongeacht hun computerkennis enz.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_138114649
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:24 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

A) Dat wordt nu betaald gedaan
B) Als je dat door bijstandsgerechtigden laat doen dan zullen verpleegsters worden ontslagen. Je benoemt namelijk in één zin 80% van hun werkzaamheden. Zorg dus.
Stukje wandelen? Dat is met mijn opa in de 5 jaar dat hij in het verzorgingshuis zat nooit door het verzorgend personeel gedaan. Er was geen tijd voor. Dagelijks douchen? Vergeet het maar... Koffie/thee/limonade? Alleen op gezette tijden, de rest van de dag naar eigen behoefte iemand roepen voor een kopje koffie/thee was geen tijd voor. Als hij wel op de 'hulp knop' drukte omdat hij nog wat extra wilde drinken, werd er snel een glas gevuld met kraanwater.

Nee, verzorgend personeel heeft geen of véél te weinig tijd voor alle zorgtaken. De 'huishoudelijke' en sociale zorg kan dus prima overgenomen door iemand uit de bijstand die 2 a 3 dagdelen per week met een zorgbehoevende gaat wandelen, naar believen van de zorgbehoevenden drankjes rondbrengt en tevens de afwas verzamelt, of in de huiskamer gezellig gaat kletsen, kaarten of mens-erger-je-nieten.
Kan het zorgpersoneel zich tenminste bezighouden met zorg verlenen. Zodat meneer Jansen uit kamer 23b wel elke dag of om de dag gedoucht kan worden, in plaats van slechts éénmaal per week.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')