Dat moet wel een flink grote gemeente zijn, want in de meeste gemeentes is de vergoeding niet zo hoog dat je daardoor boven de inkomstengrens van de stufi uitkomt.quote:Op maandag 24 maart 2014 14:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Weet je niet. Ik ken iemand die tijdens zijn studie gemeenteraadslid was en daardoor geen stufi meer kreeg (te hoge bijverdiensten). Die heeft het echt allemaal zelf gedaan dus.
Nee, de eigen verdiensten worden structureel overschat. Ook begrijpelijk natuurlijk. Maar het feit dat je een goede opleiding hebt kunnen volgen ligt ook aan factoren waar je geen invloed op hebt, zoals je aangeboren talent en intelligentie. Natuurlijk is het aan jou om serieus met deze kans om te gaan en bewust keuzes te maken, dat is je eigen inbreng hierin.quote:Op maandag 24 maart 2014 14:30 schreef ssebass het volgende:
[..]
Dat is ook voornamelijk eigen verdienste. Ik heb ook voor gezorgd dat ik een goede opleiding kan doen (kan iedereen hier in NL, dus dat is geen excuus). Daarnaast ervaring op gedaan en contacten gelegd. Geen onverantwoorde leningen aangegaan, boven mijn stand geleefd etc. Ken ook mensen die een hobby studie hebben gekozen, die vind dat een baan ze in de schoot geworpen moet worden en dat de baan volledig in hun straatje moet vallen. Geld uitgeven als water en problemen voor later. Ja ik ken deze mensen. Ipv gewoon tijdelijk een andere baan accepteren gaan ze liever thuis zitten en klagen. Geluk dwing je af en ongeluk overkomt iedereen. Het is hoe je hier mee omgaat. Natuurlijk zijn er schrijnende gevallen, maar daar gaat het nu niet om. Er valt vaak veel meer te doen en te voorkomen dan wordt gedaan.
Dat klopt al heb ik die nu onderhand al terug betaald. Betaal tienduizenden euro's belasting per jaar dus dat zit wel goed. Ik ben ook absoluut niet onwelwillend om te betalen voor andere mensen, zoals ziektekosten, eten, onderdak, onderwijs. Het gaat mij gewoon om die irritante mentaliteit dat het altijd aan anderen ligt. Dat zij gewoon pech hebben en anderen geluk. Dat bij hen niets mogelijk is wat bij anderen prima kan. Daar stoor ik mij aan. Excuses en slachtofferrol. Mensen die dit niet doen heb ik ook totaal geen problemen mee en help ik graag.quote:Op maandag 24 maart 2014 14:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bent van 1984.... in feite heb je je geweldige opleiding gewoon aan mij te danken, want dankzij de belasting die ik betaald heb kon jij stufi ontvangen.
Dat was het ookquote:Op maandag 24 maart 2014 14:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat moet wel een flink grote gemeente zijn, want in de meeste gemeentes is de vergoeding niet zo hoog dat je daardoor boven de inkomstengrens van de stufi uitkomt.
Juist! Dat soort dingen. Luister Leandra, ik wil ook alleen dat dat soort dingen gebeurt als er geen bestaande banen voor verdwijnen. Ik zou het persoonlijk niet erg te vinden om het te doen mocht ik ooit in de bijstand zitten, alles beter dan thuis zitten toch?quote:Op maandag 24 maart 2014 14:35 schreef Leandra het volgende:
Zo zie ik het ook wel zitten dat mensen uit de bijstand worden ingezet voor het onderhoud van het groen en de straten, en dan als extra.... dus niet degenen die al jaren in de groenvoorziening werken vervangen voor bijstanders, maar gewoon extra taken laten uitvoeren, zo schoon is de NL woonomgeving niet.
's winters ook stoepen sneeuwvrij maken en dergelijke.
Iedere bank reageert hetzelfde helaas,quote:Op maandag 24 maart 2014 14:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En andere banken? Ik zou persoonlijk elke bank afgaanIk hoop dat je iets vindt iig.
Oh ja, kan dat? Gaaf, vertel mij dan hoe ik dan met mijn 33 jaar een gedegen opleiding kan gaan volgen?quote:Op maandag 24 maart 2014 14:30 schreef ssebass het volgende:
[..]
Dat is ook voornamelijk eigen verdienste. Ik heb ook voor gezorgd dat ik een goede opleiding kan doen (kan iedereen hier in NL, dus dat is geen excuus).
Is er geen vriend van wie je het kunt lenen en op zijn tijd kunt terugbetalen?quote:Op maandag 24 maart 2014 14:39 schreef snakelady het volgende:
[..]
Iedere bank reageert hetzelfde helaas,
Het is niet eens dat het nu zo ontzettend veel is, net onder de duizend euro in totaal bij diverse instanties en dan ook wat ik maandelijks in de min ga bij de bank, maar vanwege de diverse maandelijkse afbetalingen is het zoals je al schreef, heel moeilijk om daar weer uit te komen.
En ik wil hoe dan ook uit de schuldsanering blijven.
Neemt niet weg dat er ook gewoon nog mensen zijn die pech hebben....quote:Op maandag 24 maart 2014 14:36 schreef ssebass het volgende:
[..]
Dat klopt al heb ik die nu onderhand al terug betaald. Betaal tienduizenden euro's belasting per jaar dus dat zit wel goed. Ik ben ook absoluut niet onwelwillend om te betalen voor andere mensen, zoals ziektekosten, eten, onderdak, onderwijs. Het gaat mij gewoon om die irritante mentaliteit dat het altijd aan anderen ligt. Dat zij gewoon pech hebben en anderen geluk. Dat bij hen niets mogelijk is wat bij anderen prima kan. Daar stoor ik mij aan. Excuses en slachtofferrol. Mensen die dit niet doen heb ik ook totaal geen problemen mee en help ik graag.
Maar dat hou je altijd. Het punt van ssebass is dat niet iedereen kansloos is en niks aan zijn eigen situatie kan doen.quote:Op maandag 24 maart 2014 14:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat er ook gewoon nog mensen zijn die pech hebben....
En iedereen kan pech hebben, als het verkeerde je op het verkeerde moment overkomt dan kan het allemaal ineens veel meer tegenzitten dan je in gedachten had.
Die zitten inmiddels al zo lang in het arbeidsproces dat eventuele opleidingen die ze voor hun 25e gevolgd hebben sowieso nauwelijks nog interessant zouden zijn. Recente werkervaring, bijscholing en cursussen wordt veel meer naar gekeken.quote:Op maandag 24 maart 2014 14:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh leuk, en hoe zit dat met de pre-stufi generatie, waar het vooral voor vrouwen nog helemaal niet nodig was om door te leren?
Van mijn vriend niet, die zit zelf al in een klote situatie doordat hij een bedrijfsongeluk heeft gehad meer dan een jaar geleden en nu voor de 5de keer geopereerd moet gaan worden om zijn hand te redden. ondertussen veel gedoe met advocaten heen en weer. (wie is schuldig enz.)quote:Op maandag 24 maart 2014 14:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Is er geen vriend van wie je het kunt lenen en op zijn tijd kunt terugbetalen?
Waarom nu pas? Daarnaast is er volwassenenonderwijs. Kijk waar vraag naar is en doe dit eventueel avonduren of overdag, wanneer je tijd hebt. Er zijn wel mogelijkheden.quote:Op maandag 24 maart 2014 14:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Oh ja, kan dat? Gaaf, vertel mij dan hoe ik dan met mijn 33 jaar een gedegen opleiding kan gaan volgen?
Moeten ze inderdaad wel weer in het arbeidsproces zijn gekomen.... als ze dat niet zijn dan zijn ze inmiddels compleet kansloos.quote:Op maandag 24 maart 2014 14:43 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Die zitten inmiddels al zo lang in het arbeidsproces dat eventuele opleidingen die ze voor hun 25e gevolgd hebben sowieso nauwelijks nog interessant zouden zijn. Recente werkervaring, bijscholing en cursussen wordt veel meer naar gekeken.
Stukje wandelen? Dat is met mijn opa in de 5 jaar dat hij in het verzorgingshuis zat nooit door het verzorgend personeel gedaan. Er was geen tijd voor. Dagelijks douchen? Vergeet het maar... Koffie/thee/limonade? Alleen op gezette tijden, de rest van de dag naar eigen behoefte iemand roepen voor een kopje koffie/thee was geen tijd voor. Als hij wel op de 'hulp knop' drukte omdat hij nog wat extra wilde drinken, werd er snel een glas gevuld met kraanwater.quote:Op maandag 24 maart 2014 14:24 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
A) Dat wordt nu betaald gedaan
B) Als je dat door bijstandsgerechtigden laat doen dan zullen verpleegsters worden ontslagen. Je benoemt namelijk in één zin 80% van hun werkzaamheden. Zorg dus.
8 uur voor één sollicitatiebrief? Van welke planeet kom jij?quote:Op maandag 24 maart 2014 14:26 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dus 32 uur aan de dwangarbeid, 10 uur aan bijeenkomsten.. Wanneer wilde jij dat ze gingen solliciteren? Een goede, kansrijke sollicitatie kost je minimaal 8 uur voor de eerste mail er uit is.
Voor de allereerste na een periode van werk vind ik het eigenlijk niet eens zo gek. Het kost je best wel even om je cv up to date te krijgen en je weer even in te werken in de kunst van het solliciteren. Nadat die eerste goed voor elkaar is, en je er liefst nog wat feedback van een ander op hebt gehad, schrijf je er natuurlijk zes per uur.quote:Op maandag 24 maart 2014 14:51 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
8 uur voor één sollicitatiebrief? Van welke planeet kom jij?
Niet alleen een brief en niet 1 sollicitatie per dag. Solliciteren kost best een hoop tijd, tenzij je solliciteer om aan je plicht te voldoen.quote:Op maandag 24 maart 2014 14:51 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
8 uur voor één sollicitatiebrief? Van welke planeet kom jij?
Maar je zou opa zonder problemen meegeven aan:quote:Op maandag 24 maart 2014 14:50 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Stukje wandelen? Dat is met mijn opa in de 5 jaar dat hij in het verzorgingshuis zat nooit door het verzorgend personeel gedaan. Er was geen tijd voor. Dagelijks douchen? Vergeet het maar... Koffie/thee/limonade? Alleen op gezette tijden, de rest van de dag naar eigen behoefte iemand roepen voor een kopje koffie/thee was geen tijd voor. Als hij wel op de 'hulp knop' drukte omdat hij nog wat extra wilde drinken, werd er snel een glas gevuld met kraanwater.
Nee, verzorgend personeel heeft geen of véél te weinig tijd voor alle zorgtaken. De 'huishoudelijke' en sociale zorg kan dus prima overgenomen door iemand uit de bijstand die 2 a 3 dagdelen per week met een zorgbehoevende gaat wandelen, naar believen van de zorgbehoevenden drankjes rondbrengt en tevens de afwas verzamelt, of in de huiskamer gezellig gaat kletsen, kaarten of mens-erger-je-nieten.
Kan het zorgpersoneel zich tenminste bezighouden met zorg verlenen. Zodat meneer Jansen uit kamer 23b wel elke dag of om de dag gedoucht kan worden, in plaats van slechts éénmaal per week.
Voor dat douchen kan je ook gewoon personeel aannemen hoor, kan je mooi bijstandsgerechtigden aannemen, dan zijn ze uit de bijstand.quote:Op maandag 24 maart 2014 14:50 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Stukje wandelen? Dat is met mijn opa in de 5 jaar dat hij in het verzorgingshuis zat nooit door het verzorgend personeel gedaan. Er was geen tijd voor. Dagelijks douchen? Vergeet het maar... Koffie/thee/limonade? Alleen op gezette tijden, de rest van de dag naar eigen behoefte iemand roepen voor een kopje koffie/thee was geen tijd voor. Als hij wel op de 'hulp knop' drukte omdat hij nog wat extra wilde drinken, werd er snel een glas gevuld met kraanwater.
Nee, verzorgend personeel heeft geen of véél te weinig tijd voor alle zorgtaken. De 'huishoudelijke' en sociale zorg kan dus prima overgenomen door iemand uit de bijstand die 2 a 3 dagdelen per week met een zorgbehoevende gaat wandelen, naar believen van de zorgbehoevenden drankjes rondbrengt en tevens de afwas verzamelt, of in de huiskamer gezellig gaat kletsen, kaarten of mens-erger-je-nieten.
Kan het zorgpersoneel zich tenminste bezighouden met zorg verlenen. Zodat meneer Jansen uit kamer 23b wel elke dag of om de dag gedoucht kan worden, in plaats van slechts éénmaal per week.
Dwangarbeid is net zo'n belachelijk woord als bijstandstrekker. Zolang die laatste gebruikt wordt heb ik het volle recht die eerste te gebruiken.quote:Op maandag 24 maart 2014 14:28 schreef Richestorags het volgende:
Ik had het niet over 32 uur dwangarbeid (gebruik dat belachelijke woord eens niet), maar om 10 uur. Een mail kost minimaal 8 uur? Wat doe jij 8 uur lang? Het gehele personeelsbestand uit je kop leren zodat je bij binnenkomst al weet dat Piet directeur is en je daarmee een betere indruk maakt . Kom op zeg, je moet wel realistisch blijven binnen een discussie. Jouw constante overdrijvingen maken het niet bepaald zuiver.
Je hebt duidelijk nooit hoeven te solliciteren, volgens het UVW is netwerken veel belangrijker, vraag je informatie aan over het bedrijf, je belt personeelszaken of de contactpersoon, zodat je de brief aan hem kan richten.quote:Op maandag 24 maart 2014 14:31 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ook niet helemaal waar natuurlijk, je maakt je cv in orde, daarnaast maak je diverse sollicitatiebrieven voor diverse functies.
Bij het cv hoef je alleen de datum aan te passen, bij de sollicitatiebrieven wat kernwoorden en je maakt het iets persoonlijker en zo ben je al redelijk snel klaar voor de toekomstige vacatures.
alleen de eerste keer kost het meerdere uren, daarna iedere sollicitatie maximaal een half uur.
Tuurlijk niet. Ook daar kan je in schiften, net als bij een echte baan. Daar neem je dat soort types ook niet aan.quote:Op maandag 24 maart 2014 14:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar je zou opa zonder problemen meegeven aan:
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
Of moeten we die maar met rust laten en alleen de gemotiveerde bijstanders met opa laten wandelen?
Natuurlijk kun je pech hebben, alleen is dat nooit een gegronde reden om maar continu naar anderen te wijzen. Het blijft nog steeds je eigen leven en je eigen verantwoordelijkheid om ook de tegenslagen in je leven weer te boven te komen. Om je daarin te ondersteunen bestaan er onder andere uitkeringen in Nederland voor iedereen die (tijdelijk) niet in zijn eigen inkomen kan voorzien. Van die uitkeringen kun je rondkomen (sociale zekerheid voor het geval je even pech hebt), maar dan moet je je uitgaven wel aanpassen aan de hoogte van je uitkering (eigen verantwoording). Als je weet dat je vaste lasten te hoog zijn om die nog te kunnen betalen als je in de WW komt (eerste vangnet) dan is het tevens je eigen verantwoording om te zorgen voor een buffer aan spaargeld, waarmee je zelf het vangnet wat kunt aanvullen.quote:Op maandag 24 maart 2014 14:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat er ook gewoon nog mensen zijn die pech hebben....
En iedereen kan pech hebben, als het verkeerde je op het verkeerde moment overkomt dan kan het allemaal ineens veel meer tegenzitten dan je in gedachten had.
Hoe wil je dat dan doen concreet ?quote:Op maandag 24 maart 2014 15:00 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je pech hebben, alleen is dat nooit een gegronde reden om maar continu naar anderen te wijzen. Het blijft nog steeds je eigen leven en je eigen verantwoordelijkheid om ook de tegenslagen in je leven weer te boven te komen. Om je daarin te ondersteunen bestaan er onder andere uitkeringen in Nederland voor iedereen die (tijdelijk) niet in zijn eigen inkomen kan voorzien. Van die uitkeringen kun je rondkomen (sociale zekerheid voor het geval je even pech hebt), maar dan moet je je uitgaven wel aanpassen aan de hoogte van je uitkering (eigen verantwoording). Als je weet dat je vaste lasten te hoog zijn om die nog te kunnen betalen als je in de WW komt (eerste vangnet) dan is het tevens je eigen verantwoording om te zorgen voor een buffer aan spaargeld, waarmee je zelf het vangnet wat kunt aanvullen.
Ik mag toch hopen dat je na 15 jaar een dusdanig deel van je huis hebt afbetaald dat je daar geen schuld aan overhoudt.quote:Op maandag 24 maart 2014 15:03 schreef macca728 het volgende:
Bijstand, dus huis verkopen, tegen lagere prijs, nog meer schulden.
Nee, voor de allereerste niet. Maar een bijstander verstuurt als het goed is wel iets meer dan 1 sollicitatiebrief per week. En dan duikt de gemiddelde tijd die je aan een sollicitatie besteed al héél snel naar minder dan een uur. Je CV hoef je immers maar 1 keer op te stellen en doordat je regelmatig op dezelfde soort functie solliciteert hoef je ook niet telkens een compleet nieuwe brief op te stellen.quote:Op maandag 24 maart 2014 14:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor de allereerste na een periode van werk vind ik het eigenlijk niet eens zo gek. Het kost je best wel even om je cv up to date te krijgen en je weer even in te werken in de kunst van het solliciteren. Nadat die eerste goed voor elkaar is, en je er liefst nog wat feedback van een ander op hebt gehad, schrijf je er natuurlijk zes per uur.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 24 maart 2014 15:04 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Nee, voor de allereerste niet. Maar een bijstander verstuurt als het goed is wel iets meer dan 1 sollicitatiebrief per week. En dan duikt de gemiddelde tijd die je aan een sollicitatie besteed al héél snel naar minder dan een uur. Je CV hoef je immers maar 1 keer op te stellen en doordat je regelmatig op dezelfde soort functie solliciteert hoef je ook niet telkens een compleet nieuwe brief op te stellen.
Je eerste sollicitatie waar je 8 uur mee bezig bent is dus totaal niet representatief. Gemiddeld een uur vind ik al veel.
Dat huis is dus gekocht op 2 salarissen, als je gelijk in de financiele ellende komt als 1 vd 2 vertrekt heb je al iets niet goed gedaan. Als ik het gemak zie waarmee mensen een 30 jaar lange financiele verbintenis aangaan op zulke vroege leeftijd... ergens is het toch allemaal een keuze voor een bepaald risico.quote:Op maandag 24 maart 2014 15:03 schreef macca728 het volgende:
Je koopt op je 25ste een eigen huis, je bent getrouwd, 2 verdiener.
Want een hypotheek kan geen 30 jaar zijn ? Maar dat kan, maar dan heb je geen spaargeld bv.quote:Op maandag 24 maart 2014 15:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je na 15 jaar een dusdanig deel van je huis hebt afbetaald dat je daar geen schuld aan overhoudt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |