abonnement Unibet Coolblue
pi_143915393
Even bijkomen en dan genieten van dit mooie land man! Als je het geld hebt, koop zeker een auto/campervan.

Ik reis nu zelf (samen met mn vriendin) in een Toyota Estima uit 1997. Geweldige bak. Alle stoelen eruit gesloopt en vervolgens bed, tafel en kastjes in gemaakt. Matrasje erin, slaapzak en kookstelletje. Kunnen we zowel buiten als binnen koken. Echt een relaxte manier om rond te reizen. Veel gratis kamperen.

Anders kun je ook even op Gumtree kijken, waarschijnlijk genoeg ads van backpackers met een auto, opzoek naar een reismaatje.

Overigens zou ik Auckland niet aanraden als plek om te werken. Zowel voor mijn vriendin als mij waren de werk ervaringen (in horeca) daar slecht en onpersoonlijk. Ook lastig om geld te sparen door de hoge woonkosten.

Als je nog wat onzeker bent met je engels is het misschien een idee om wat helpx of wwoof te doen. Werk je 20-30 uur in de week bij een boerderij, familie, hotel of wat dan ook in ruil voor accomodatie en eten. Goede manier om je engels te verbeteren, leer je nog wat en geef je niet al je geld uit aan hostels. Maak je verder niet druk om je engels, bijna alle Nederlanders pakken het snel op.

Als je geinteresseerd bent in HelpX heb ik nog wel een adresje voor je. Een roadhouse (soort groot benzinestation) in de buurt van Hamilton, waar wij ongeveer 3 weken geholpen hebben. Super vriendelijke en vrijgevige mensen die graag iemand hebben die een handje helpt. Afhankelijk van waar en wat voor werk je wilt doen, kan ik je ook misschien wel helpen.

Ohja, als je tijd hebt moet je savonds een rondje langs de haven gaan lopen. Voorbij Danny Doolans (Irish Pub) liggen alle zeilboten, heb je uitzicht op de skytower, is een verlichte brug etc. Leuk voor een uurtje of 2.

Enjoy!
Pain is temporary, pride is forever
  dinsdag 2 september 2014 @ 12:07:49 #277
62913 Blik
The one and Only!
pi_144094178
Een vraag in dit topic, omdat ik eigenlijk niet een beter topic weet waar ik de vraag kan stellen.

Ik wil een nieuwe (multifunctionele jas kopen, goede kwaliteit en mag ook wel wat kosten (200+ euro). Met name bedoeld voor als ik op de fiets zit en/of buiten rondloop, moet regenbestendig zijn, moet er ook mee in de winter kunnen lopen en ook niet te zweterig zijn als het iets warmer wordt. Jas moet ook eventueel meekunnen op vakantie en we bijvoorbeeld gaan wandelen in de bergen en er aardig wat temperatuurverschillen zijn.

Ik zat zelf te denken aan een 3-in-1 jack, lijkt mezelf redelijk handig voor de omstandigheden die ik hierboven schets. Is mijn veronderstelling correct? En wat zijn de goede merken waar ik naar kan kijken, welke hebben een goede reputatie?
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 2 september 2014 @ 12:45:48 #278
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144095446
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:07 schreef Blik het volgende:
Een vraag in dit topic, omdat ik eigenlijk niet een beter topic weet waar ik de vraag kan stellen.

Ik wil een nieuwe (multifunctionele jas kopen, goede kwaliteit en mag ook wel wat kosten (200+ euro). Met name bedoeld voor als ik op de fiets zit en/of buiten rondloop, moet regenbestendig zijn, moet er ook mee in de winter kunnen lopen en ook niet te zweterig zijn als het iets warmer wordt. Jas moet ook eventueel meekunnen op vakantie en we bijvoorbeeld gaan wandelen in de bergen en er aardig wat temperatuurverschillen zijn.

Ik zat zelf te denken aan een 3-in-1 jack, lijkt mezelf redelijk handig voor de omstandigheden die ik hierboven schets. Is mijn veronderstelling correct? En wat zijn de goede merken waar ik naar kan kijken, welke hebben een goede reputatie?
Ik heb zelf geen ervaring met een 3-1 jas maar het concept staat me niet zo aan eerlijk gezegd. Ik heb het al gauw te koud of te warm dus zelf heb ik liever een aantal laagjes die ik kan toevoegen of verwijderen. Is meer flexibel. Er zijn trouwens jassen waarbij je de voering in en uit kunt ritsen maar ik zie daar het voordeel niet van boven gewoon losse laagjes.

Mijn meest gebruikte combinatie is baselayer + midlayer + softshell. Dat werkt over een grote temperatuur range en ademt zeer goed. Op echt koude dagen voeg ik gewoon nog een extra midlayer toe, op warme dagen gaan er laagjes vanaf. Zelfs op koude winterdagen loop ik hiermee gewoon de hele dag buiten zonder problemen.

Als er kans is op regen dan is het baselayer + midlayer + hardshell. Die hardshell is geen Goretex maar iets dat beter ademt (geen membraam) dus eVent of AQ2 of zoiets. Evengoed ademt dat nog steeds aanzienlijk slechter dan een softshell dus de hardshell gaat er zo snel mogelijk af (die kan dan in je daypack). Maar dit is de combinatie die ik normaliter gebruik in de Schotse heuvels en in de Himalaya (geen softshell mee). Op koudere dagen blijft die hardshell gewoon de hele dag aan (goede windstopper) en interessant genoeg werkt het soms goed bij wisselend weer (regen afgewisseld door krachtige zon) omdat het de zonnestraling kennelijk goed reflecteert.

De softshell die ik nu gebruik is al heel oud en niet waterafstotend. Die wil ik nog een keer vervangen door een moderne die goed waterafstotend is zodat een hardshell alleen nodig is voor langdurige regen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 2 september 2014 @ 12:59:12 #279
62913 Blik
The one and Only!
pi_144095840
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:45 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb zelf geen ervaring met een 3-1 jas maar het concept staat me niet zo aan eerlijk gezegd. Ik heb het al gauw te koud of te warm dus zelf heb ik liever een aantal laagjes die ik kan toevoegen of verwijderen. Is meer flexibel. Er zijn trouwens jassen waarbij je de voering in en uit kunt ritsen maar ik zie daar het voordeel niet van boven gewoon losse laagjes.

Ik zou dan wel een 3-in-1 jack willen incl. softshell die je eruit kan ritsen.

Maar goed, wat jou betreft is er niet echt een voordeel in een dergelijke jas en kun je beter afzonderlijke laagjes kopen ?
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 2 september 2014 @ 13:13:48 #280
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144096255
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:59 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik zou dan wel een 3-in-1 jack willen incl. softshell die je eruit kan ritsen.

Maar goed, wat jou betreft is er niet echt een voordeel in een dergelijke jas en kun je beter afzonderlijke laagjes kopen ?
Iedereen heeft z'n eigen voorkeur natuurlijk :)

Maar ik zie bij mezelf in de praktijk dat ik vaak snel even een laagje toevoeg of weghaal en dan is zo'n rits een stap extra terwijl ik niet direct een voordeel zie. Het wordt niet functioneel beter als de midlayer zit vastgeritst in de buitenste shell.

Verder wil ik de mogelijkheid hebben om die midlayer te dragen zonder de buitenlaag. En het is fijn als je je midlayer zelf kunt kiezen. Verschillende diktes (afhankelijk van temperatuur) en verschillende "fit". Voor activiteiten gebruik ik het liefst een midlayer die strak aansluit en stretcht ("bodypaint style") terwijl voor meer casual gebruik heb ik liever een die wat losser zit. Ongeacht welke midlayer ik draag gooi ik dezelfde hard- of softshell eroverheen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 2 september 2014 @ 14:36:09 #281
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_144099995
Ik wil ook een mooie softshell. Ik had een perfecte jas in een uitverkoop voor 5 euro gefixt, ben ik hem kwijt NOH

Balen :(
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 4 september 2014 @ 02:49:19 #282
206731 Mortaxx
Doomer
pi_144159335
quote:
6s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 22:09 schreef kurk_droog het volgende:
Ik meld mij ook maar even hier aangezien ik volgende week voor 3 maanden op reis ga naar Zuid-Amerika waarvan deels backpacken. Ik ga voor het eerst alleen ook, en ipv een bigass koffer voor het eerst een backpack mee nu. Gaat raar zijn om een tas voor en achter te dragen denk ik.

Bagage:
Backpack is 70 liter. Zomer-, sport-, en herfstkleding moet mee dus ik heb 3 paar schoenen mee ook ( wandelschoenen die ik draag in het vliegtuig, sneakers voor het stappen en hardloopschoenen ). Had eerst goedkope schoenen maar die gingen na 2 weken al loslaten dus daarna bij Bever maar even Mammuts gehaald die meteen een stuk beter voelen ook.
[ afbeelding ]

Over mijn rugtas twijfel ik nog aangezien het nu een Eastpak schooltas is maar misschien kan ik beter een tas voor wandelingen kopen ( iemand tips? ). Wel moet mijn 15" laptop in die tas passen.
[ afbeelding ]

Duur:
3 maanden, 13 augustus tot en met 21 oktober

Planning:
Buenos Aires --> 5 weken Spaanse cursus en verblijf in Hostel suites Obelisco ( private room ).
Hopelijk veel studenten op die school en in het hostel + backpackers zodat ik makkelijk mensen ontmoet die activiteiten willen ondernemen. Dit hostel heeft verder een bar, woonkamer en louneruimte dus daar is ook genoeg interactie denk ik.

[ afbeelding ]

Igauzu --> 1 week en dan alle parken en kanten en landen ( als mogelijk ) bezoeken.
Eventueel via Couchsurfing slapen of in ieder geval een hostel met dorms om andere reizigers te ontmoeten.
[ afbeelding ]

Afhankelijk van tickets en eventuele andere reizigers naar Peru ( Machu Pichu ), Panama ( Boquette, en trails in de jungle ) of Costa Rica ( vrienden zijn daar misschien ). Dit staat allemaal nog niet vast verder. Ik kan ook in Argentinië blijven bijvoorbeeld of iets anders beslissen.

Budget:
Budget is maar 4000 euro nu ( 3200 als de eerste 5 weken en de taalschool eraf zijn ). Geen idee of dit voldoende is voor die maanden? Er schijnt een Nederlander te zitten waar je kan ruilen voor de Blue koers wat een kleine winst zou zijn voor de rekening. Sowieso krijg ik nog 2x aan het einde van de maand een klein loon van mijn werk maar de hoogte kan ik niet inschatten nog ( contracturen verlaagd maar gok op rond de 300 euro per maand ).

Heb er zin in, wel ook ergens angst hoe het gaat zijn qua aansluiting vinden en dergelijke met andere mensen. Hoewel ik prima alleen kan zijn ga ik niet zomaar alleen even stappen of naar een pubcrawl denk ik.

Ik ben van plan eenzelfde soort reis te maken. Eerst Spaans in Buenos Aires (wss) en dan reizen. Heb je al klein verslagje toevallig hoe het is :)
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_144180931
Ik ga volgende week voor een maand backpacken in Thailand ^^

Het is voor mij de eerste keer dat ik ga backpacken en solo reizen...dus ik ben benieuwd hoe ik het er van af gaat maken. Hoor/lees van veel mensen dat dat wel goed komt en dat je zo aanspraak hebt in bv. de hostels.

Ik wilde deze reis op een toffe manier gaan vast leggen (buiten de foto's), dus ik ben van plan om het te gaan filmen/video vloggen.

Van de week al begonnen met m'n backpack in te pakken om te kijken of ik alle belangrijke items heb, tevens heb ik daar ook gelijk een filmpje van gemaakt (om het een beetje te proberen).
Zouden jullie er eens een blik op willen werpen en kunnen aangeven welke must-have artikelen ik nog nodig moet/kan hebben en absoluut niet moet vergeten..

Link naar filmpje:
- goede schoenen wordt voor gezorgd (bergschoenen)
- kopieen van paspoort/verzekering ook

Ik hoor het graag!! :)
Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 5 september 2014 @ 16:28:32 #284
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144206304
Heheh! Ik had vorige maand een mooie lichte, comprimeerbare donzen jack gekocht (Montane Featherlite, 750+ fillpower etc) afgeprijsd van £162,00 naar £119,95. Ik had die jas al een tijd op het oog en wachtte op een aanbieding en vorige maand was het zover en kocht ik hem dus. Vanmorgen zag ik dat hij verder was afgeprijsd naar £95,97. Dus daarnet terug naar die winkel gegaan met die jas en alsnog die extra korting gevraagd en gekregen. Dus £162,00 --> £95,97 ^O^
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_144207802
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 20:42 schreef Xenopredator het volgende:
Ik ga volgende week voor een maand backpacken in Thailand ^^

Je hebt er al goed over nagedacht!

1 of 2 extra microfiber handdoeken
hangslotje met cijfercode vind ik zelf handiger
LED headlight
flipflops
Weet niet of een wereldstekker nodig is in Thailand?
Shampoo zou ik in flacons met draaidop (ivm lekken) doen, je hebt van die setjes 50/100/250ml voor op reis die je zelf kunt vullen, te koop bij Xenos of bever e.d., hoef je ook niet je voordeelverpakkingen mee te nemen als je een paar weken weggaat:P ook handig voor wasmiddel!!
Kopien van paspoort etc even inscannen en naar jezelf mailen of in de cloud/dropbox.

[ Bericht 22% gewijzigd door announcement op 05-09-2014 17:18:15 ]
  vrijdag 5 september 2014 @ 20:24:16 #286
62913 Blik
The one and Only!
pi_144215048
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:13 schreef announcement het volgende:

[..]

Je hebt er al goed over nagedacht!

1 of 2 extra microfiber handdoeken
Waarom? Werkelijk overal krijg je handdoeken in je hostel. Neem dan een badlaken mee voor op het strand
pi_144223483
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 20:24 schreef Blik het volgende:

[..]

Waarom? Werkelijk overal krijg je handdoeken in je hostel. Neem dan een badlaken mee voor op het strand
Ik ben nog nooit in Thailand geweest maar wat ik gewend ben is dat je ze in sommige hostels krijgt en in de meeste niet of tegen vergoeding.
  vrijdag 5 september 2014 @ 23:37:01 #288
62913 Blik
The one and Only!
pi_144224488
De keren dat ik in Azie geen handdoek kreeg zijn echt op 1 hand te tellen
pi_144224701
Die microfiber handdoeken heb ik ook ooit gekocht en inderdaad maar een paar keer moeten gebruiken. Bijna overal krijg je gewoon handdoeken.
Maar ja, ze zijn relatief klein, kan voor de zekerheid geen kwaad.
..non est vivere sed valere vita est ..
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 6 september 2014 @ 09:12:47 #290
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144231766
Ik zou niet rekenen op een handdoek. In sommige landen is het normaal, in andere niet (ben vergeten welke). Maar alles wat ik gebruik is één 40x90cm microfibre handdoek en dat weegt 77 gram so who cares... :)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_144233745
quote:
Je hebt er al goed over nagedacht!

1 of 2 extra microfiber handdoeken
hangslotje met cijfercode vind ik zelf handiger
LED headlight
flipflops
Weet niet of een wereldstekker nodig is in Thailand?
Shampoo zou ik in flacons met draaidop (ivm lekken) doen, je hebt van die setjes 50/100/250ml voor op reis die je zelf kunt vullen, te koop bij Xenos of bever e.d., hoef je ook niet je voordeelverpakkingen mee te nemen als je een paar weken weggaat:P ook handig voor wasmiddel!!
Kopien van paspoort etc even inscannen en naar jezelf mailen of in de cloud/dropbox.
Neem maar 1 handdoek mee en die is 60 x 120 volgens mij, dus zou hem ook als strandlaken kunnen gebruiken.
Wereldstekker kan je daar nodig hebben, dus die ben ik van plan om daar te halen. Scheelt weer iets in de prijs.
Oh flacons..is misschien nog wel handig thanks!

En voor kopieën van het paspoort, moet het paspoort er helemaal op staan of mogen er gegevens ontbreken? Zodat je bijvoorbeeld wat info op het paspoort afdekt bij het kopiëren..?
Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
  zaterdag 6 september 2014 @ 14:51:23 #292
62913 Blik
The one and Only!
pi_144238633
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 11:32 schreef Xenopredator het volgende:

[..]

En voor kopieën van het paspoort, moet het paspoort er helemaal op staan of mogen er gegevens ontbreken? Zodat je bijvoorbeeld wat info op het paspoort afdekt bij het kopiëren..?
Waarom zou je iets afdekken, het is vnl voor als je je paspoort kwijtraakt, dan heb je altijd nog een kopie just in case
  zaterdag 6 september 2014 @ 14:53:42 #293
62913 Blik
The one and Only!
pi_144238681
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 09:12 schreef SeLang het volgende:
Ik zou niet rekenen op een handdoek. In sommige landen is het normaal, in andere niet (ben vergeten welke). Maar alles wat ik gebruik is één 40x90cm microfibre handdoek en dat weegt 77 gram so who cares... :)
Dat is ook weer zo.

Maar toch, ik heb er ook altijd 1 bij en tot nu toe slechts 1 keer nodig gehad in al mijn reizen bij elkaar. Maar misschien is de standaard anders in bijvoorbeeld Nepal/india
  zondag 7 september 2014 @ 12:10:15 #294
416082 pahlawan
cool guys dont look at explosi
pi_144267380
ik ga een paar maanden reizen door centraal amerika. Ik zit in dubio wat ik met mijn telefoon ga doen? Neem ik mijn nexus 5 mee, of fix ik een nokia e72 oid (ook gps, langere accu, minder kwetsbaar, maar wat minder goed om te internetten, minder compatibele met de huidige apps)
Ik neem ook een ipad mee. Wie heeft hier een mening over?
pi_144267805
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 20:42 schreef Xenopredator het volgende:
Ik ga volgende week voor een maand backpacken in Thailand ^^

Het is voor mij de eerste keer dat ik ga backpacken en solo reizen...dus ik ben benieuwd hoe ik het er van af gaat maken. Hoor/lees van veel mensen dat dat wel goed komt en dat je zo aanspraak hebt in bv. de hostels.

Ik wilde deze reis op een toffe manier gaan vast leggen (buiten de foto's), dus ik ben van plan om het te gaan filmen/video vloggen.

Van de week al begonnen met m'n backpack in te pakken om te kijken of ik alle belangrijke items heb, tevens heb ik daar ook gelijk een filmpje van gemaakt (om het een beetje te proberen).
Zouden jullie er eens een blik op willen werpen en kunnen aangeven welke must-have artikelen ik nog nodig moet/kan hebben en absoluut niet moet vergeten..

Link naar filmpje:
- goede schoenen wordt voor gezorgd (bergschoenen)
- kopieen van paspoort/verzekering ook

Ik hoor het graag!! :)
Ik zou echt wat meer shirts meenemen. Nu moet je dus om de dag je kleding gaan wassen. Ik had er een stuk of 8 bij me.
pi_144269252
quote:
Waarom zou je iets afdekken, het is vnl voor als je je paspoort kwijtraakt, dan heb je altijd nog een kopie just in case
Als je bijvoorbeeld je paspoort moet afgeven bij een hostel of bij het huren van een scooter. Dan hebben ze niet in een klap al je info..

quote:
Ik zou echt wat meer shirts meenemen. Nu moet je dus om de dag je kleding gaan wassen. Ik had er een stuk of 8 bij me.
Ik heb er nu in totaal 5 bij me en ben van plan om daar nog wat te gaan kopen, moet volgens mij voldoende zijn. Dan hoef ik ongeveer 1x per week te wassen.
Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 7 september 2014 @ 14:23:03 #297
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144271087
Veel t-shirts is inderdaad geen slecht idee om niet te vaak te hoeven wassen. iPads, telefoons en dat soort troep moet je gewoon thuislaten. Mocht je toch een keer je email willen checken dan zijn er genoeg cybercafés.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_144271622
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 13:22 schreef Xenopredator het volgende:

[..]

Als je bijvoorbeeld je paspoort moet afgeven bij een hostel of bij het huren van een scooter. Dan hebben ze niet in een klap al je info..

[..]

Ik heb er nu in totaal 5 bij me en ben van plan om daar nog wat te gaan kopen, moet volgens mij voldoende zijn. Dan hoef ik ongeveer 1x per week te wassen.
Als je iets moet afgeven nemen ze vrijwel nooit genoegen met een kopie, dus dat heeft niet zoveel zin denk ik.

Zou ook zeker meer shirts meenemen. Als het een keer vies wordt (vrij snel) of nat of wat dan ook dan zit je. En het is echt prut om binnen een week steeds weer te moeten wassen. Scheelt je bijna niets qua ruimte, maar wel qua plezier.
  zondag 7 september 2014 @ 15:12:15 #299
62913 Blik
The one and Only!
pi_144272717
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 13:22 schreef Xenopredator het volgende:

[..]

Als je bijvoorbeeld je paspoort moet afgeven bij een hostel of bij het huren van een scooter. Dan hebben ze niet in een klap al je info
Ze gaan echt niet akkoord met een kopie waar al mee geknoeid is, als ze er al om zouden vragen.
pi_144278905
Voor zover ik dat heb gehad willen ze je paspoort zien en maken ze er zelf een kopie van. Waarom zou je met kopie's gaan rondlopen? Heb je toch niks aan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')