abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138095355
Meest recente updates:

20 maart - 05:41
"The Australian Maritime Safety Authority (AMSA) has received information based on satellite imagery of objects possibly related to the search"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Verfrissend dat meer mensen de rol van de "o zo betrokken" CNN doorhebben, maar helaas weinig nieuws.

19 maart - 10.30
Geruchten dat het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines zou zijn gezien bij de Malediven, kloppen niet. Dinsdag claimde een lokale krant op de Malediven dat bewoners van de eilandengroep een groot vliegtuig laag over zagen vliegen. Experts proberen ook data uit de vluchtsimulator van de piloot terug te krijgen. Naar blijkt is daar data uit verdwenen.

Jindalee Operational Radar Network

18 maart - 23.00
De koerswijziging van het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines was ingesteld in de boordcomputer. Het is nog niet duidelijk of dat gebeurd is voor of tijdens de vlucht. De nieuwe ontdekking maakt duidelijk dat de piloten geen abrupte wijziging hebben ingezet.

18 maart - 16.30
Thailand heeft een signaal van een onbekend vliegtuig op de rader opgevangen kort nadat het toestel van Malaysia Airlines was verdwenen. Dat zei een woordvoerder van de Thaise luchtmacht vandaag tegen nieuwszender CNN. Wanhopige familieleden van de Chinese passagiers van het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines hebben vandaag gedreigd met een hongerstaking als de Maleisische autoriteiten niet meer duidelijkheid geven over wat er is gebeurd

18 maart - 15.30
Residents of the remote Maldives island of Kuda Huvadhoo in Dhaal Atoll have reported seeing a "low flying jumbo jet" on the morning of the disappearance of the Malaysia Airlines flight MH370.
They said that it was a white aircraft, with red stripes across it – which is what the Malaysia Airlines flights typically look like.

18 maart - 14.00
Investigators have discovered the runways of five airports near the Indian Ocean loaded into Captain Zaharie Ahmad Shah’s home-made flight simulator, a Malay daily reported today.. “The simulation programmes are based on runways at the Male International Airport in Maldives, an airport owned by the United States (Diego Garcia), and three other runways in India and Sri Lanka, all have runway lengths of 1,000 metres.

“We are not discounting the possibility that the plane landed on a runway that might not be heavily monitored, in addition to the theories that the plane landed on sea, in the hills, or in an open space,” the source was quoted as saying.

Although Defence Minister Datuk Seri Hishammuddin Hussein denied yesterday that the plane had landed at US military base Diego Garcia, the source told the daily that this possibility will still be investigated based on the data found in Zaharie’s flight simulator software.

Situatie in het kort:

Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand.
De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland.
Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten.
Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd.
Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen.
De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.

Persconferentie Avherald:

• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14)
• Er wordt in de territories van 11 landen gezocht.
• Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt.
• Focus is nu op crew en passagiers.
• De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht.
• Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist.
• Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board.
• Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond.
• Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.

Tien theorieen over vlucht MH370
Maleisische politie doet huiszoeking bij piloot vermist vliegtuig - NRC
Zoekgebied uitgebreid naar India, piloten verdacht - CNN
In a new twist, it emerged that the pilot's wife and three children moved out of the family's home the day before the plane's disappearance - The Mirror
Vliegbewegingen bijna onmogelijk uit te voeren - 1 kaper/piloot is voldoende - passagiers zouden gedood kunnen zijn door middel van decompressie
28 vragen en antwoorden - wat is hier aan de hand? - CNN
Piloten kunnen handmatig Cockpit Voice Recorder - CVR uitzetten - blackbox ook?

======================================================================

Overzichtskaart:

Radarbakens in Azië

Uitgebreide achtergrondinformatie verdwijning MH370:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwsbronnen:
• Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
• nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/
• Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates
• Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0
• NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date

Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen:
Overzicht van zelfmoordvluchten - NOS
Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl

YouTube-filmpjes vergelijkbare vliegtuigongelukken:
SPOILER
Eerdere kapingen:
SPOILER

Mogelijke motieven/scenario's:
SPOILER
17 maart - 20:34
MH370 A different point of view. Pulau Langkawi 13,000 runway.
SPOILER
Woord van dank

Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.

De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:

• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft
• Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden
• Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren

=============================================================

Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers:

alizee.gif Falco - Tibet:
SPOILER
logo_home_new.gif Co_OL - Noord-Korea:
SPOILER
avatarFOK.jpg El_Matador - Voorheen: Gobiwoestijn, China/Tibet - geslaagde kaping 56% kans - nu: Ruzie tussen de piloten en in de Indische Oceaan gestort. :
SPOILER
boss.jpg eight - Noordelijke Indische Oceaan:
SPOILER
3350.jpg DeParo - Centraal Indische Oceaan:
SPOILER
1.jpg Arthur_Spooner - Zuidelijke Indische Oceaan - tussen Diego Garcia en Australië:
SPOILER
MrB4.png Mr.Banaan_1 - Christmas of Cocos Island - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
MrTorture - Straat van Malakka, tussen Penang en Sumatra:
SPOILER
MartijnA3 - Zuidelijke Indische Oceaan:
SPOILER
Pingu.gif Uccie - grensgebied Myanmar, India en China - neergestort
SPOILER
SPOILER
neal_60.jpg niels0:
SPOILER
Maleisische overheid:
SPOILER
===================================================================

De winnaar van de speculatiewedstrijd krijgt deze zomer (mits het vliegtuig dan gevonden is :X ) een Colombiaanse lekkernij.

===================================================================
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138095408
quote:
12s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:14 schreef El_Matador het volgende:
What about de piloot/co-piloot die de autopiloot ingesteld hebben maar er zelf al boven land met een parachute uitgesprongen zijn?
:D
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138095571
quote:
14s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:22 schreef eight het volgende:

[..]

:D
Zit Despicable Me 2 te kijken. Miss Escobar kwam met het idee. O+
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zondag 23 maart 2014 @ 22:25:53 #4
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_138095670
quote:
14s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je decomprimeert de cabine, opent de deur, stelt de autopiloot op licht gekanteld vliegen en kan eruitspringen.
Dus de piloot hijst zich zo'n parachuteding op de rug, loopt naar achteren, opent de deur en springt eruit? En al die tijd dikke chaos en paniek in de cabine... honderden mensen in de stress....

Op zulke intercontinentale vluchten zitten toch van die marchals? Geen kleine jongens, het lijkt me dat die wel gaan ingrijpen.

Ik weet trouwens niet hoe je een autopilot op gekanteld vliegen instelt... Ja, een bocht laten maken...
How can I make this topic about me?
pi_138095768
quote:
6s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zit Despicable Me 2 te kijken. Miss Escobar kwam met het idee. O+
Geen Real-Barca :?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_138096043
En wat betreft de parachute-theorie vraag ik me ook af hoe die aan een parachute komt. Dat is al gauw een pakket ter grootte van een forse rugtas. Moet ie dan ongezien in het vliegtuig hebben gesmokkeld, of het zit in zijn ruimbagage, maar volgens mij kun je daar tijdens het vliegen niet bij (en dan nog is het een hele zoektocht).
pi_138096116
quote:
12s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:25 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Dus de piloot hijst zich zo'n parachuteding op de rug, loopt naar achteren, opent de deur en springt eruit? En al die tijd dikke chaos en paniek in de cabine... honderden mensen in de stress....

Op zulke intercontinentale vluchten zitten toch van die marchals? Geen kleine jongens, het lijkt me dat die wel gaan ingrijpen.

Ik weet trouwens niet hoe je een autopilot op gekanteld vliegen instelt... Ja, een bocht laten maken...
In vrijwel elk scenario moet je toch echt eerst de passagiers "onklaar" (bewusteloos of willloos door hypoxia) maken..

zondag 23 maart 2014 @ 22:32:35 #8
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_138096119
Piloten hebben toch hun eigen kastje? En anders ergens onder een stoel neerleggen, of ergens in het keukentje..
pi_138096175
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:32 schreef gebrokenglas het volgende:
Piloten hebben toch hun eigen kastje? En anders ergens onder een stoel neerleggen, of ergens in het keukentje..
maar de piloot gaat toch ook door de security op het vliegveld? Lijkt me toch wel enigszins riskant als ontdekt kan worden dat de piloot een parachute bij zich heeft :')
pi_138096186
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:27 schreef eight het volgende:

[..]

Geen Real-Barca :?
Nee, te lui om naar de bar te gaan. :D

En zij wint en ik verlies. :(

zondag 23 maart 2014 @ 22:34:39 #11
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_138096236
quote:
12s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:32 schreef El_Matador het volgende:
In vrijwel elk scenario moet je toch echt eerst de passagiers "onklaar" (bewusteloos of willloos door hypoxia) maken..
Da's niet zo moeilijk. Gewoon de packs uitzetten, zodat de lucht in de cabine niet ververst wordt.
pi_138096383
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:34 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Da's niet zo moeilijk. Gewoon de packs uitzetten, zodat de lucht in de cabine niet ververst wordt.
Decomprimeren en zelf aan de zuurstof. Waarom zouden de piloten zelfmoord wilen plegen als ze zichzelf kunnen redden?

Wat die kapitein van de Concordia kan, kunnen Zaharie en Fariq ook. ;)

pi_138096773
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom zouden de piloten zelfmoord wilen plegen als ze zichzelf kunnen redden?
een 'aannemelijk' scenario lijkt me wel dat het een zelfmoordactie is. Als de aanslag op de passagiers was gericht zou er denk ik al wel een groepering zijn gekomen die de aanslag had opgeëist.

Sowieso vraag ik me af als je zelf problemen hebt en vanuit het vliegtuig op een onbewoond eilandje springt om daar een nieuw leven op te bouwen, of het niet wat te ver gaat om daar 300 mensen voor op te offeren. Mensen opofferen past imo meer bij een zelfmoordactie.
  zondag 23 maart 2014 @ 22:46:07 #14
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_138096972
Als die piloot met zijn flightsim heeft zitten oefenen met landen op hele kleine eilanden, zou je natuurlijk kunnen denken dat hij dus blijkbaar om wat voor reden dan ook ergens op zo'n eilandje in de Indische oceaan is geland.
Maar dan zou je toch inmiddels wel iets van een teken van leven verwachten... 't moet een eiland zijn met een landingsbaan, dus en redelijk groot eiland toch wel...
en in die twee weken moet daar dan toch een schip voorbij zijn gekomen die alarm heeft kunnen slaan.... er is niemand die nog niet gehoord heeft van dit mysterie.
pi_138097055
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:46 schreef gebrokenglas het volgende:
Als die piloot met zijn flightsim heeft zitten oefenen met landen op hele kleine eilanden, zou je natuurlijk kunnen denken dat hij dus blijkbaar om wat voor reden dan ook ergens op zo'n eilandje in de Indische oceaan is geland.
Maar dan zou je toch inmiddels wel iets van een teken van leven verwachten... 't moet een eiland zijn met een landingsbaan, dus en redelijk groot eiland toch wel...
en in die twee weken moet daar dan toch een schip voorbij zijn gekomen die alarm heeft kunnen slaan.... er is niemand die nog niet gehoord heeft van dit mysterie.
lijkt me niet dat er onbewoonde eilanden bestaan met een airstrip waarop een 777 kan landen...
  zondag 23 maart 2014 @ 22:49:36 #16
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_138097187
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:47 schreef Palomar het volgende:

[..]

lijkt me niet dat er onbewoonde eilanden bestaan met een airstrip waarop een 777 kan landen...
Nee, klopt. Je hebt gelijk. Dus nee, die theorie kan worden doorgestreept.
pi_138098350
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_138098397
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:49 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Nee, klopt. Je hebt gelijk. Dus nee, die theorie kan worden doorgestreept.
ja, dat ie ergens geland is lijkt me gewoon zeer onaannemelijk. Alles ten noorden van Maleisië is door radars bewaakt, dus dan zouden meerdere landen moeten falen in het in de gaten houden van hun luchtruim. Volgens mij onmogelijk. Ten zuiden is alleen zee en op kleine eilandjes landt je zo'n ding niet. Misschien wel op een wat groter eiland met langere airstrip, maar dan wonen daar mensen en die merken het dus wel ;)
pi_138098644
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:46 schreef gebrokenglas het volgende:
Als die piloot met zijn flightsim heeft zitten oefenen met landen op hele kleine eilanden
Los van alle andere argumenten die hier al voorbij kwamen ... als er iets is waar flightsims niet goed in zijn, is het simulaties van landingen op "onorthodoxe manieren". Het stuitert wat meer op z'n best.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 23 maart 2014 @ 23:22:50 #20
6941 APK
Factual, I think.
pi_138098945
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 23 maart 2014 @ 23:23:09 #21
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138098963
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 23:15 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Los van alle andere argumenten die hier al voorbij kwamen ... als er iets is waar flightsims niet goed in zijn, is het simulaties van landingen op "onorthodoxe manieren". Het stuitert wat meer op z'n best.
Nee, maar een piloot weet wel hoe een vliegtuig aanvoelt bij het landen. Op de Sim zou het dan meer gaan om de goede koers aan te vliegen zonder bakens
Wie dit leest is gek
pi_138099071
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 23:15 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Ok, maar je gaat niet allerlei landingsvluchten oefenen op je sim en als je het dan in het echie kan doen, stort je hem ergens de oceaan in.

Die zelfmoord is echt onzin, tenzij de oorzaak hypoxia (na decompressie door een technisch mankement) zou zijn.

Niemand heeft ooit zo zelfmoord gepleegd, waarom zou Zaharie de eerste zijn? Om "beroemd" te worden? Daar is die cultuur absoluut niet naar.

pi_138099296
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 23:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ok, maar je gaat niet allerlei landingsvluchten oefenen op je sim en als je het dan in het echie kan doen, stort je hem ergens de oceaan in.

Die zelfmoord is echt onzin, tenzij de oorzaak hypoxia (na decompressie door een technisch mankement) zou zijn.

Niemand heeft ooit zo zelfmoord gepleegd, waarom zou Zaharie de eerste zijn? Om "beroemd" te worden? Daar is die cultuur absoluut niet naar.
Er zijn meer piloten die zelfmoord hebben geleegd tijdens vlucht. Of bedoel dat niet?
  zondag 23 maart 2014 @ 23:33:16 #24
6941 APK
Factual, I think.
pi_138099418
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 23:25 schreef El_Matador het volgende:

Schaamte vanwege afpersing omdat hij -net zoals zijn maatje van de oppositie die nu in de gevangenis zit- 'sodomerend' op tape staat. (Vandaar dat mysterieuze telefoontje van die vrouw vlak voor take off).
Zijn eigen vrouw wist er al van en is daarom van hem gescheiden, maar bleef wel bij hem wonen om gezichtsverlies (een belangrijk issue in Aziatische landen) voor haar en de kinderen te voorkomen.

Ja, als er al twintig posts over parachutes geplaatst worden kan dit er ook nog wel bij :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_138099467
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 23:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Er zijn meer piloten die zelfmoord hebben geleegd tijdens vlucht. Of bedoel dat niet?
Ja, 2 waarbij dat vermoed werd ja. Maar die gooiden hun neus naar beneden, recht de dood in. Nog niemand vloog eerst een paar rondjes en dacht dan opeens; nou ja, hier dan maar. En nog minder logisch als je eerst allemaal mooie landingen gaat oefenen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')