Het zou mooi zijn maar ik vrees dat het niet gaat lukken.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:47 schreef Scorpie het volgende:
En we gaan Godwinnentijd om deze discussie te verlaten, morgen beginnen we opnieuw., hopelijk zonder persoonlijke aanvallen, hoofdlettergebruik en ad hominems.
Ach, er hoeft maar 1 bepaalde gebruiker zich niet te melden in dit topic en dan gaat het goed. De rest gedraagt zich prima toch?quote:Op zondag 23 maart 2014 22:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn maar ik vrees dat het niet gaat lukken.
Nee ik laat zien dat je niet overal zomaar etiketjes op kunt plakken.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:46 schreef aijumu het volgende:
[..]
Als je dan geen argumenten meer hebt, gelijk doortrekken naar de tijd van de Nazi's
Laten we hopen dat je je dan verder maar gedraagt. (hint hint)quote:Op zondag 23 maart 2014 22:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ach, er hoeft maar 1 bepaalde gebruiker zich niet te melden in dit topic en dan gaat het goed. De rest gedraagt zich prima toch?
Ik snap vrij weinig van die Godwin.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:50 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nee ik laat zien dat je niet overal zomaar etiketjes op kunt plakken.
Als ik nu dat etiketje op jouw plakt dan schiet je meteen in de verdediging want jij vind dat je geen Nazi bent.
De meeste bijstandtrekkers vinden ook dat zij niet lui zijn en zonder initiatief.
Net zoals de meeste Polen ook vinden dat zij eerlijk zijn en goede werkers.
Snap je wel...
Dat wil ik nu niet zeggen maar zij doen in feite hetzelfde als Wilders die Marokkanen wil uitzetten in plaats van criminele Marokkanen.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:45 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik vind mensen die etiketjes plakken op ALLE bijstandsmensen als "lui" en "zonder initiatief", gevaarlijk en neigen naar Nazi idealen...
Maar wat je met jezelf kan afspreken is dat je naast de auto die je nu hebt geld opzij gaat leggen om later een ''leukere'' auto te rijden... Want wat je elke maand bespaard kan je meenemen voor later om later een iets mooiere auto te rijden.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik had die opmerking niet verwacht van jou gezien jouw alias maar jij hebt een goed punt. Zelf heb ik nooit veel geld besteed aan een mobieltje en hoewel ik dolgraag in een sportieve auto zou willen gaan rijden zal ik hooguit een budgetauto kopen, gedwongen door de Nederlandse motorrijtuigenbelasting met pijn in mijn hart ook nog eentje met een laag aantal PK's wat niet echt bij mij past (exact het tegenovergestelde als ik me op eigen kracht verplaats). Als ik geen auto nodig heb omdat ik vlakbij huis werk en ik niet veel hoef te reizen (zodat ik aan dat klote OV minder kwijt ben dan aan het reizen met een auto) dan is het voor mij ook prima om het zonder auto te doen.
Vandaar dat ik dus nogal kwaad reageer op ene Scorpie met zijn vreemde kijk op bijstandstrekkers....quote:Op zondag 23 maart 2014 22:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat wil ik nu niet zeggen maar zij doen in feite hetzelfde als Wilders die Marokkanen wil uitzetten in plaats van criminele Marokkanen.
Niemand snapt een ene kont van wat je hier allemaal post, en toch krijg je het voor elkaar om de schuld daarvan bij een ander te leggen....rara politiepet. Zullen we afspreken dat we vanaf nu gewoon normaal doen tegen elkaar? Geen hoofdletters, niet schelden, niet op de man spelen omdat iemand een andere mening is toegedaan. Denk je dat je dat kan lukken?quote:Op zondag 23 maart 2014 22:51 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Laten we hopen dat je je dan verder maar gedraagt. (hint hint)
Ja, want je Wilders/Nazi vergelijking gaat zeker op met mijn argumentatie waarom je kinderen geen gratis iPads moet geven.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:53 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Vandaar dat ik dus nogal kwaad reageer op ene Scorpie met zijn vreemde kijk op bijstandstrekkers....
Ik vind dat pvv een rot clubje is.... In sommige punten hebben ze gelijk maar in sommige dingen... Het is allemaal op het eerste opzicht leuk en alles maar als je gaat doorrekenen en denken kom je op dingen uit die totaal niet kunnen... Zoals uit de euro stappen... Ja het scheelt wat geld naar griekenland maar we kunnen dan ook niet meer handelen..quote:Op zondag 23 maart 2014 22:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat wil ik nu niet zeggen maar zij doen in feite hetzelfde als Wilders die Marokkanen wil uitzetten in plaats van criminele Marokkanen.
Oh dus ik moet nu gaan zeggen dat het ALLEMAAL mijn schuld is?quote:Op zondag 23 maart 2014 22:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niemand snapt een ene kont van wat je hier allemaal post, en toch krijg je het voor elkaar om de schuld daarvan bij een ander te leggen....rara politiepet. Zullen we afspreken dat we vanaf nu gewoon normaal doen tegen elkaar? Geen hoofdletters, niet schelden, niet op de man spelen omdat iemand een andere mening is toegedaan. Denk je dat je dat kan lukken?
Het wordt nu wat offtopic maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om maandelijks veel meer belasting te betalen omdat ik een leukere auto (in die prijsklasse bijna synoniem met meer PK's) heb, dan heb ik teveel het gevoel dat ik van mijzelf steel laat stelen. Het hangt natuurlijk af van het inkomen, als ik netto 5k per maand heb dan zou ik het misschien toch doen, niet als ik hier andere luxe voor moet opofferen. Hoe links ik ook ben, ik ben het niet eens met het belasten op PK's. Dan liever meer belasten op brandstof.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:52 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Maar wat je met jezelf kan afspreken is dat je naast de auto die je nu hebt geld opzij gaat leggen om later een ''leukere'' auto te rijden... Want wat je elke maand bespaard kan je meenemen voor later om later een iets mooiere auto te rijden.
Maaaaar waarom zou je geld wegleggen voor later? zonde van je geld denken de meeste.. Dat denk ik ook maar als ik ga rekenen zie ik gewoon dat ik fout zit.
Geld kan je maar een keer uitgeven... Soms is het geld binnenhalen makelijker dan het goed besteden...
Het is iedereen zijn schuld.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:57 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Oh dus ik moet nu gaan zeggen dat het ALLEMAAL mijn schuld is?
Kom zeg. Ik wil best normaal doen maar probeer nu niet te doen alsof jij het heilige boontje bent.
Denk je dat je dat kan lukken?
Geen probleem hoor.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:59 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het is iedereen zijn schuld.
Kan het nu weer ontopic?
+ mensen die een statement willen maken, die bij wijze van spreken een metaforische middelvinger willen opsteken richting het establishement, waar Wilders zelf ironisch genoeg ook toe behoort aangezien hij de speechscrijver was van Bolkestein en hij sindsdien niet de politieke arena heeft verlaten.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:56 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Ik vind dat pvv een rot clubje is.... In sommige punten hebben ze gelijk maar in sommige dingen... Het is allemaal op het eerste opzicht leuk en alles maar als je gaat doorrekenen en denken kom je op dingen uit die totaal niet kunnen... Zoals uit de euro stappen... Ja het scheelt wat geld naar griekenland maar we kunnen dan ook niet meer handelen..
Hetzelfde met de NSS je verliest er geld mee maar ze beweren dat ze het ook weer terug verdienen...
Maar je kan het zien wat voor soort mensen op de PVV stemmen... Mensen die gewoon niet instaat zijn om logisch te denken.
Dat ben ik niet met je eens, het kan wel degelijk zinvol besteed geld zijn maar dan moet je er wel voor zorgen dat het voor de werkgever niet meer opportuun is om een jonger iemand aan te nemen die niet recht heeft op een hoger salaris volgens ene CAO etc.quote:Op zondag 23 maart 2014 23:03 schreef capricia het volgende:
Omscholing is ook niet voor iedere groep goed besteed geld. Denk aan 50-Plussers.
Zo simpel is het niet.quote:Op zondag 23 maart 2014 23:02 schreef ssebass het volgende:
De subsidies en dergelijke zullen afgebouwd worden de komende jaren om de simpele reden dat het geld er niet is. De groep wordt groter en de kosten hoger. De melkkoeien vertrekken meer en meer naar het buitenland. De rest is al volledig uitgeknepen dus lang zal het niet duren.
Ontslagregeling was daar O.a debet aan. Nam je een werknemer aan die niet voldeed had je als werkgever behoorlijk veel moeite van diegene af te komen. Ik zeg niet dat we gelijk door moeten slaan, maar dat heeft er wel voor gezorgd dat werkgevers lang niet meer zo happig waren een risico te lopen met een werknemer.quote:Op zondag 23 maart 2014 23:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens, het kan wel degelijk zinvol besteed geld zijn maar dan moet je er wel voor zorgen dat het voor de werkgever niet meer opportuun is om een jonger iemand aan te nemen die niet recht heeft op een hoger salaris volgens ene CAO etc.
Vraag het maar eens aan de werkgevers als overheid wat er moet veranderen om ervoor te zorgen dat ze niet langer op leeftijd discrimineren en doe hier iets mee! Het precieze hoe en wat weet ik niet maar het is duidelijk dat in andere delen van de wereld niet zo wordt gediscrimineerd op de leeftijd wat uitwijst dat het een gevolg is van het gevoerde beleid. Dat valt dan prima op te lossen door ander beleid te voeren en dit op een manier die past bij de Nederlandse cultuur.
Ik ben bang van wel. We hebben hier een mooi maar duur systeem dat naar mijn idee niet houdbaar is. Over tien twintig jaar denk ik dat het een heel stuk versoberd is.quote:
Ik reageerde vanuit de huidige situatie. Niet op hoe je het zou willen in NL. 😊quote:Op zondag 23 maart 2014 23:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens, het kan wel degelijk zinvol besteed geld zijn maar dan moet je er wel voor zorgen dat het voor de werkgever niet meer opportuun is om een jonger iemand aan te nemen die niet recht heeft op een hoger salaris volgens ene CAO etc.
Vraag het maar eens aan de werkgevers als overheid wat er moet veranderen om ervoor te zorgen dat ze niet langer op leeftijd discrimineren en doe hier iets mee! Het precieze hoe en wat weet ik niet maar het is duidelijk dat in andere delen van de wereld niet zo wordt gediscrimineerd op de leeftijd wat uitwijst dat het een gevolg is van het gevoerde beleid. Dat valt dan prima op te lossen door ander beleid te voeren en dit op een manier die past bij de Nederlandse cultuur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |