Mmhh.. Stelen om te overleven?? In nederland?? Dat geloof ik haast niet.. Maar ik denk dat er bijna geen arme zijn in nederland... Als je kijkt naar derde wereld landen.. Wij klagen als we geen fatsoenlijk dak boven ons hoofd hebben en de internet rekening niet kunnen betalen.. En daarzo zijn ze al blij met bijv. 1 liter water..quote:Op zondag 23 maart 2014 22:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En mensen moeten stelen om te overleven, schulden groter worden die niet afbetaald zullen worden (schuldsanering) etc.
Nope, dat gaat niet werken.
Verlagen ten opzichte van minimumloon. Dat kan op 2 manieren uiteraard.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En mensen moeten stelen om te overleven, schulden groter worden die niet afbetaald zullen worden (schuldsanering) etc.
Nope, dat gaat niet werken.
Achterstand op de anderen he...quote:Op zondag 23 maart 2014 22:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Fair enough, want anders is het niet eerlijk.
Werkgeverslasten verlagen. Houdt de medewerker meer over zonder dat het de werkgever meer kost.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Minimumloon verhogen dan. Een van de weinige goede plannen van de SP.
Daarom dus minimumloon omhoog. Je moet altijd 300 euro p.m. meer overhouden. Altijd.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:31 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Verlagen ten opzichte van minimumloon. Dat kan op 2 manieren uiteraard.
Nu is de bijstand 100% van het minimumloon. Dan ben je toch gestoord als je 40 uur per week gaat werken met als enige netto extraatje een paar euro arbeidskorting maar tegelijkertijd maak je meer reiskosten (woon-werk verkeer) en raak je wat gemeentelijke extraatjes en vrijstellingen kwijt.
voor 15K rijd deze jongen toch een mooie Mercedes kan ik je vertellen, houd ik nog wel 10K over voor tegenvallers.quote:
Dat is grappig. Nu zeg je zelf dat je gestoord moet zijn om voor het minimumloon te gaan werken. Dus die mensen die nu bijstand hebben moeten die nu gaan werken (als er al werk te vinden is) of loont het toch niet want je raakt alle extraatjes kwijt?quote:Op zondag 23 maart 2014 22:31 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Nu is de bijstand 100% van het minimumloon. Dan ben je toch gestoord als je 40 uur per week gaat werken met als enige netto extraatje een paar euro arbeidskorting maar tegelijkertijd maak je meer reiskosten (woon-werk verkeer) en raak je wat gemeentelijke extraatjes en vrijstellingen kwijt.
Minimumloon verhogen?quote:Op zondag 23 maart 2014 22:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Mwoah. De SP wil de ondernemer dan weer aanpakken. Ben ik niet zo'n fan van. Mijn baas vertrekt als de SP aan de macht zou komen en dat is met goede redenenquote:Op zondag 23 maart 2014 22:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Duitse auto'squote:Op zondag 23 maart 2014 22:33 schreef aijumu het volgende:
[..]
voor 15K rijd deze jongen toch een mooie Mercedes kan ik je vertellen, houd ik nog wel 10K over voor tegenvallers.
Je moet toch wat, om uit dat sociaal isolement te komen...quote:Op zondag 23 maart 2014 22:24 schreef Janneke141 het volgende:
Ik heb even een paginaatje gemist geloof ik. Zijn we nu echt al beland op het punt waar een bijstandsgerechtigde een nieuwe auto moet kunnen kopen?
Nouja hij zal niet de enigste zijn... Het zelfde geld voor de landbouw sector als de PVDD aan de macht komt.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mwoah. De SP wil de ondernemer dan weer aanpakken. Ben ik niet zo'n fan van. Mijn baas vertrekt als de SP aan de macht zou komen en dat is met goede redenen
En dat geld wordt toch weer besteed. Helemaal mooi. Absoluut geen uitkeringen of bijstand verhogen.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Werkgeverslasten verlagen. Houdt de medewerker meer over zonder dat het de werkgever meer kost.
Fair enough als je het minimumloon wil verhogen. Naar mijn mening zou er eindelijk eens met een glijdende grens in plaats van een discrete grens worden gewerkt voor toeslagen, dit zou de val voorkomen.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:31 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ik heb nergens ontkend dat je dat niet bent, maar ben slechts TEGEN een verdere verhoging van de reeds behoorlijk forse bijstand. Dat is immers waar dit topic over gaat.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:33 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat is grappig. Nu zeg je zelf dat je gestoord moet zijn om voor het minimumloon te gaan werken. Dus die mensen die nu bijstand hebben moeten die nu gaan werken (als er al werk te vinden is) of loont het toch niet want je raakt alle extraatjes kwijt?
Auto rijden en in de file staan met forenzen schept inderdaad wel een band als werkloze zijnde.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:34 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Je moet toch wat, om uit dat sociaal isolement te komen...
Wel een busje, want mocht ik ooit zonder werk komen te zitten kan ik nog altijd een int. koeriersbedrijfje beginnen. Ook handig als je geen huis mee hebt, bus is groot genoeg om in te slapen met zijn vieren. Altijd vooruit denkenquote:
De SP is dan ook een typische afgunstpartij die succesvolle mensen wil bestraffen. Een partij waar het type meer meer meer bijstanders op stemt.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mwoah. De SP wil de ondernemer dan weer aanpakken. Ben ik niet zo'n fan van. Mijn baas vertrekt als de SP aan de macht zou komen en dat is met goede redenen
Indien de kosten hoger zijn dan de inkomsten dan zijn er twee opties:quote:Op zondag 23 maart 2014 22:31 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Mmhh.. Stelen om te overleven?? In nederland?? Dat geloof ik haast niet.. Maar ik denk dat er bijna geen arme zijn in nederland... Als je kijkt naar derde wereld landen.. Wij klagen als we geen fatsoenlijk dak boven ons hoofd hebben en de internet rekening niet kunnen betalen.. En daarzo zijn ze al blij met bijv. 1 liter water..
De bijstand hoeft niet verhoogd te worden. De minimumlonen kan wel wat mee gebeuren. Plus extra bonussen als je aan het werk gaat voor jezelf en de bazen. Maar die maatregels zijn er al en dat helpt geen zier blijkbaar. En zeker niet als je maar 100.000 banen hebt aan te bieden...quote:Op zondag 23 maart 2014 22:35 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ik heb nergens ontkend dat je dat niet bent, maar ben slechts TEGEN een verdere verhoging van de reeds behoorlijk forse bijstand. Dat is immers waar dit topic over gaat.
Een van de vele goede plannen van de SP. Niet dat ik de SP-agenda 1 op 1 wil overnemen maar je kan de partij niet een gebrek aan argumentatie verwijten.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Toch weer typerend dat de optie 'je uitgaven verlagen' niet eens in je opkomt.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Indien de kosten hoger zijn dan de inkomsten dan zijn er twee opties:
- stelen
- schuldopbouw
Die schulden worden nooit meer afbetaald, dat is algemeen bekend. Ze blijven oplopen totdat er een schuldsaneringstraject wordt gestart waarbij misschien 10-20% van de schulden wordt afbetaald of iets dergelijks.
Valt wel mee hoor. Volgens mij wilt de SP ook het minimumloon verhogen door het verlagen van de werkgeverslasten, bovendien was de SP door één of andere bobo uitgeroepen tot meest MKB vriendelijke partij.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zwaai liever naar die ingeblikte forensen terwijl ik vrolijk langs de file fietsquote:Op zondag 23 maart 2014 22:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Auto rijden en in de file staan met forenzen schept inderdaad wel een band als werkloze zijnde.
Ik denk het niet. De SP is niet tegen bazen of bedrijven maar is tegen asociale graaiers zoals de bank bonzen...quote:Op zondag 23 maart 2014 22:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De SP is dan ook een typische afgunstpartij die succesvolle mensen wil bestraffen. Een partij waar het type meer meer meer bijstanders op stemt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |