Die valt gewoon in de bijstand. Of in wat dan nog over is van de AOW.quote:Op maandag 24 maart 2014 00:32 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja maar wat moet je dan doen met de ouderen waarvan bijvoorbeeld de hoofdkostwinner is weggevallen?
Verzuipen of zo?
Prima dan laat je mensen de keuze.quote:Op maandag 24 maart 2014 00:32 schreef capricia het volgende:
De enige oplossing is om zoveel mogelijk mensen zo lang mogelijk aan het werk te houden.
En daar kunnen financiële prikkels aan toe bijdragen.
Want bijstand kost jouw niets ??quote:Op maandag 24 maart 2014 00:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Die valt gewoon in de bijstand. Of in wat dan nog over is van de AOW.
Ha een artikel gelezen dat de investeerders nederland overslaan omdat de huidige overheid geen drol doet om hun te stimuleren...ze gaan liever naar Duitsland...quote:Op maandag 24 maart 2014 00:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
Prima dan laat je mensen de keuze.
Misschien kan je als overheid meer banen gaan creëren waardoor we geen 1 miljoen werkelozen hebben. Of de grenzen eens dichtgooien.
Heb je het plaatje van de uitgaven in dit topic gezien? De grootste uitgaven op dit moment zijn de zorgkosten en de AOW. Miljarden en miljarden.quote:Op maandag 24 maart 2014 00:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dan moet je als overheid prioriteiten stellen, Je weet dat er meer mensen AOW gaan trekken ? Dan moet je gaan sparen daarvoor. Niet de AOW afschaffen of mensen tot hun 80ste laten werken.
We praten niet alleen over AOW'ers maar over het komplete zorgstelsel.quote:Op maandag 24 maart 2014 00:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb je het plaatje van de uitgaven in dit topic gezien? De grootste uitgaven op dit moment zijn de zorgkosten en de AOW. Miljarden en miljarden.
De rest van de uitgaven vallen zo ongeveer in het niet.
En dit wordt alleen maar meer.
En er is niet gespaard.
Hoe gaan we dit oplossen?
Ik ben best sociaal, maar hoeveel AOW'ers moet ik onderhouden?
Bijstand gaat niet naar mensen met goede aanvullende inkomsten. AOW gaat naar iedereen boven de 65, ongeacht of je rijk bent of niet.quote:
Ja de zorgkosten zijn zo hoog, mede door de enorme fraude. Er was vorig jaar met 1,2 miljard iets mis. Misschien kan je als overheid net zo streng optreden als tegen bijstandsfraudeurs ?? Gewoon elke dokter die sjoemelt een jaar schorsen ofzo ? Blijft er geen dokter meer over.quote:Op maandag 24 maart 2014 00:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb je het plaatje van de uitgaven in dit topic gezien? De grootste uitgaven op dit moment zijn de zorgkosten en de AOW. Miljarden en miljarden.
De rest van de uitgaven vallen zo ongeveer in het niet.
En dit wordt alleen maar meer.
En er is niet gespaard.
Hoe gaan we dit oplossen?
Ik ben best sociaal, maar hoeveel AOW'ers moet ik onderhouden?
Dan moet je de AOW vermogensafhankelijk maken, boven zoveel vermogen geen AOW. Prima.quote:Op maandag 24 maart 2014 00:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Bijstand gaat niet naar mensen met goede aanvullende inkomsten. AOW gaat naar iedereen boven de 65, ongeacht of je rijk bent of niet.
Idd.quote:Op maandag 24 maart 2014 00:41 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
We praten niet alleen over AOW'ers maar over het komplete zorgstelsel.
Dan kan je ook wel roepen: hoeveel (nep)asielzoekers moet ik gaan onderhouden die geen zak uitgevoerd hebben.... (wat ik me best kan voorstellen overigens)
Daar kwam ik ook op uit.quote:Op maandag 24 maart 2014 00:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dan moet je de AOW vermogensafhankelijk maken, boven zoveel vermogen geen AOW. Prima.
Desnoods inkomensafhankelijk.
Studeren kost ook veel inspanning, veel studenten zijn ook 36 uur per week of meer bezig met hun opleiding. Ja, zijn er beter mee af maar de maatschappij is dat ook.quote:Op maandag 24 maart 2014 00:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Waarom zou je dan mensen straffen die langer studeren?
Zij beginnen dan later aan hun carriere en zullen dus langer moeten doorwerken, zij het hetzelfde aantal dienstjaren als anderen.
Dat is allang niet meer automatisch zo en ook als je niet hebt gestudeerd kan je carrière maken, bijv. bij de politie of het leger.quote:Maar ze verdienen vaak meer, hebben over het algemeen leuker werk en minder zwaar werk.
We spreken over 1 keer rond je 40ste-50ste van carrière veranderen. Dat moet je niet dramatiseren. Wat mij betreft zorgt de overheid ervoor dat dit voor iedereen haalbaar is, financiëel en anderszins. Je kan nu eenmaal niet t/m je 72ste bouwvakker zijn, dat houd je zelfs niet vol t/m je 60ste. We ontkomen er dus niet aan dat mensen die voor een fysiek zwaar beroep kiezen op een gegeven moment iets anders gaan doen.quote:Op maandag 24 maart 2014 00:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Sorry, maar dit vind ik echt onzin.
Heb je er weleens aan gedacht dat de meeste mensen helemaal niet zitten te wachten op een oneindige flexibele instelling en een levenlang bijscholen?
Dat is slechts voor een deel van de mensen het geval en daar valt wel een mouw aan te passen. Ik moet nog zien in hoeverre het überhaupt doorgaat voor dat deel van de mensen. Familieleden kunnen een keer schoonmaken maar echt zorg verlenen zal toch door een beroepszorgverlener moeten gebeuren. Bovendien verwacht ik dat ook Nederland ooit het inzicht krijgt dat er intelligentere oplossingen bestaan zoals bejaardenflats die een combi van een gewone flat en een bejaardentehuis zijn zoals die nu in België steeds populairder worden: gewoon wonen in een apartement en verder op op de verdieping gemeenschappelijke ruimtes, artsenkantoren etc.quote:Daar komt in de toekomst nog het verplicht mantelzorgen bij.
Dit is voor hooguit 5% van de mensen een probleem, de rest kan zich prima omscholen. Die hooguit 5% van de mensen kan ook niet-fysiek werk doen wat je ook met een lage intelligentie aankan.quote:Daarnaast moeten mensen het maar net in zich hebben om bij te leren en relevante en waardevolle kennis op te doen.
LOLquote:Optimistische D'66 praatjes vind ik het, die voorbij gaan aan de realiteit.
Ik kan je vertellen dat ik er al aardig bij die leeftijd zit als bouwvakker zijn de...kan dat? ja dat kan!!quote:Op maandag 24 maart 2014 01:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
We spreken over 1 keer rond je 40ste-50ste van carrière veranderen. Dat moet je niet dramatiseren. Wat mij betreft zorgt de overheid ervoor dat dit voor iedereen haalbaar is, financiëel en anderszins. Je kan nu eenmaal niet t/m je 72ste bouwvakker zijn, dat houd je zelfs niet vol t/m je 60ste. We ontkomen er dus niet aan dat mensen die voor een fysiek zwaar beroep kiezen op een gegeven moment iets anders gaan doen.
[..]
Dat is slechts voor een deel van de mensen het geval en daar valt wel een mouw aan te passen. Ik moet nog zien in hoeverre het überhaupt doorgaat voor dat deel van de mensen. Familieleden kunnen een keer schoonmaken maar echt zorg verlenen zal toch door een beroepszorgverlener moeten gebeuren. Bovendien verwacht ik dat ook Nederland ooit het inzicht krijgt dat er intelligentere oplossingen bestaan zoals bejaardenflats die een combi van een gewone flat en een bejaardentehuis zijn zoals die nu in België steeds populairder worden: gewoon wonen in een apartement en verder op op de verdieping gemeenschappelijke ruimtes, artsenkantoren etc.
Dat hoeft niet zoals het helaas nog steeds in Nederland is ingericht waar geen zinnig mens vrijwillig terecht wil komen.
[..]
Dit is voor hooguit 5% van de mensen een probleem, de rest kan zich prima omscholen. Die hooguit 5% van de mensen kan ook niet-fysiek werk doen wat je ook met een lage intelligentie aankan.
[..]
LOL
Ik sta hartstikke ver van D66 af, ik zit ergens tussen de PvdA en de SP in: niet zo radicaal en wat realistischer dan de SP (waar ik veel respect voor heb), wat socialer dan de PvdA.
Nee dat kan niet. Groot deel van het probleem komt omdat het registratiesysteem het onmogelijk maakt om behandelingen normaal te registreren. Het systeem roept op om creatief te boekhouden (en dat bedoel ik in de meest positieve zin, je kan tijdens 1 operatie 2 dingen doen, dat is goedkoper dan 2 aparte operaties, maar je kan dat niet in het systeem kwijt) waardoor het lijkt of er iets aan de hand is waar iedereen zich druk over moet maken i.p.v. zich druk te maken over patiënten of echt bezuinigen.quote:Op maandag 24 maart 2014 00:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja de zorgkosten zijn zo hoog, mede door de enorme fraude. Er was vorig jaar met 1,2 miljard iets mis. Misschien kan je als overheid net zo streng optreden als tegen bijstandsfraudeurs ?? Gewoon elke dokter die sjoemelt een jaar schorsen ofzo ? Blijft er geen dokter meer over.
Ik dacht uit mijn hoofd dat de totale fraude vorig jaar op 30 miljard werd geschat.
Nou 11 miljard volgens Google. Zorgfraude 2,8 miljard zelfs.
Hoe is dit anders dan wat wij binnen Nederland doen? Hier geven ook de "sterke schouders" aan de zwakke broeders. Daar ben je groot voorstanders van, maar wanneer dit buiten Nederland gebeurt niet?quote:Op zondag 23 maart 2014 23:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
is off topic, maar er is geen sterk Europa met al die zwakke financiële broeders.
En die zullen de rijke broeders moeten onderhouden, waardoor de rijke broeders ook armer worden en de zwakke broeders rijker....
Dan heb je geluk. Niet iedereen kan dat.quote:Op maandag 24 maart 2014 01:38 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat ik er al aardig bij die leeftijd zit als bouwvakker zijn de...kan dat? ja dat kan!!
Nee, omdat de kracht van die schouders gebaseerd wordt op het BNP; Bruto Nationaal Product en geen enkele rekening houdt met belastingdruk en kosten van levensonderhoud. Binnen Europa zijn ze appels met peren aan het vergelijken. Van de gemiddelde vaste lasten van een Nederlander kan een Griek royaal leven.quote:Op maandag 24 maart 2014 09:28 schreef ssebass het volgende:
[..]
Hoe is dit anders dan wat wij binnen Nederland doen? Hier geven ook de "sterke schouders" aan de zwakke broeders. Daar ben je groot voorstanders van, maar wanneer dit buiten Nederland gebeurt niet?
Ik zal eens de bonnen opzoeken van afgelopen maand, ik pin gewoon altijd slechts 200 euro voor iedere maand voor de boodschappen en heb nooit hoeven bijpinnen en eet echt niet enkel brood met sate van 30 cent hoor.quote:Op zondag 23 maart 2014 12:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik zou dat lijstje van jou wel willen zien. ¤200.- p.m. aan boodschappen voor 2 volwassenen lijkt mij namelijk niet reëel; dat is ¤46,15 per week. Inclusief non-food zoals schoonmaakmiddelen (wasmiddelen zijn duur), persoonlijke verzorging (zoals tandpasta, nieuwe tandenborstels, shampoo, wc papier, maar ook paracetamol e.d.). En dan zeg je niet op te letten. Me dunkt dat als dat echt klopt je een zeer karig leefpatroon hebt met weinig fruit, verse groenten en vlees, geen make-up draagt, weinig douched en wast, en zeker geen alcohol, tabak en koffie gebruikt.
Ik verwacht eerder dat je geen goed inzicht hebt in je uitgave patroon als je zulke dingen beweerd. Ga eens een paar maanden een kasboek bijhouden.. dan kom je denk ik tot andere conclusies.
Het geld wordt niet zo maar weggegeven al wordt die suggestie door velen gewekt. Het gaat om wat het best is voor onze economie. Dus uiteindelijk puur uit eigen belang. Denk je dat er geld naartoe gaat omdat wij ze zo zielig vinden? Dat zou wel heel naief zijn. Dat ze uiteindelijk Griekenland niet goed hebben gecontroleerd en zij de afspraken niet na zijn gekomen kunnen wij ons zelf deels verwijten.quote:Op maandag 24 maart 2014 09:59 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, omdat de kracht van die schouders gebaseerd wordt op het BNP; Bruto Nationaal Product en geen enkele rekening houdt met belastingdruk en kosten van levensonderhoud. Binnen Europa zijn ze appels met peren aan het vergelijken. Van de gemiddelde vaste lasten van een Nederlander kan een Griek royaal leven.
Jij pint ¤ 200 in de maand en je partner geeft nooit wat uit aan boodschappen, eten, drinken, snoepen?quote:Op maandag 24 maart 2014 10:01 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ik zal eens de bonnen opzoeken van afgelopen maand, ik pin gewoon altijd slechts 200 euro voor iedere maand voor de boodschappen en heb nooit hoeven bijpinnen en eet echt niet enkel brood met sate van 30 cent hoor.![]()
Wasmiddel hoeft overigens helemaal niet zo duur te zijn, ik haal flacons waar ik minstens 2 maanden mee doe voor 3 euro. Tandpasta, shampoo etc kun je ook gewoon voor een habbekrats halen bij de bekende 'euro shops' en zaken als Action en daar doe je ook lang zat mee als je direct grote verpakkingen haalt. Non-food zaken haal ik overigens meestal op als ik in een foldertje flinke aanbiedingen zie. Medicaties gebruik overigens niets dus het doosje paracetamol ligt hier al ruim een jaar.![]()
Groente en fruit haal ik altijd eind van de middag van de markt, krijg je het nog net niet (en soms ook wel) gratis mee, ben gemiddeld voor een week groente en fruit zo'n 5 euro kwijt. Vis haal ik gewoon uit de diepvries (zalm, koolvis etc) en je hoeft echt niet stad en land af te zoeken voor goedkoop vlees, zeker winkels als C1000 en Lidl (beiden om de hoek) hebben bijna wekelijks flinke kortingen.
Haal overigens weinig tot geen snoepgoed in huis, evenmin al die suikerhoudende zooi (op siroop na) en drink inderdaad weinig alcohol, geen koffie (wel thee), rook niet en spendeer ook geen vermogen aan drugs. Denk meer aan havermout, melk, brood, aardappelen, eieren, vlees, groente, fruit, pasta, vis, noten etc.
En natuurlijk, je kunt het zo duur maken als je wilt en als ik wekelijks aan de biefstuk zou zitten en alle mogelijke variaties op m'n eten loslaat kom ik vast ook hoger uit. Ik ben denk ik gemiddeld 4 euro per avondmaaltijd kwijt. Heb je nog 22 euro voor de overige zooi over. Dan praat ik over broodbeleg, melk, kaas, brood(jes), yoghurt, nootjes en ga zo maar door.
Echt prima te doen hoor, ouders halen het met 75 euro in de maand en hebben nog 2 (en vaak zelfs 3) exta monden te voeden. Extra tip: Kook gewoon grote porties en vries de boel in als je veel over hebt.
Natuurlijk geeft zij ook gewoon geld uit aan een patatje op de markt, kibbeling als ze er trek in heeft etc. maar dat schaar ik niet onder de boodschappen. Jij wel?quote:Op maandag 24 maart 2014 10:04 schreef Leandra het volgende:
Jij pint ¤ 200 in de maand en je partner geeft nooit wat uit aan boodschappen, eten, drinken, snoepen?
Helemaal nooit?
Waar geeft ze haar eigen geld wel aan uit dan?
Oh, dat is lekker makkelijk.... wel tekeer gaan dat een ander maar met gemak van bedrag X moet kunnen rondkomen, want dat doen jouw partner en jij ook, en vervolgens hou je uitgaven die een ander niet uit kan geven gewoon buiten het budget....quote:Op maandag 24 maart 2014 10:11 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Natuurlijk geeft zij ook gewoon geld uit aan een patatje op de markt, kibbeling als ze er trek in heeft etc. maar dat schaar ik niet onder de boodschappen. Jij wel?
Puur aan de boodschappen (ontbijt, middag, avondeten, mee naar het werk) zijn wij niet meer dan die 200 euro kwijt en die haal ik altijd als thuis werkende zijnde. Natuurlijk gaan we ook gewoon uit eten, halen we wat tijdens de film etc.![]()
En waar zij d'r geld aan uitgeeft? Kleding, make-up, uit eten, games, concerten etc. maar ook die zaken gooi ik niet onder de noemer boodschappen.
Nee maar het NIBUD wel, een aantal zakenquote:Op maandag 24 maart 2014 10:11 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Natuurlijk geeft zij ook gewoon geld uit aan een patatje op de markt, kibbeling als ze er trek in heeft etc. maar dat schaar ik niet onder de boodschappen. Jij wel?
Puur aan de boodschappen (ontbijt, middag, avondeten, mee naar het werk) zijn wij niet meer dan die 200 euro kwijt en die haal ik altijd als thuis werkende zijnde. Natuurlijk gaan we ook gewoon uit eten, halen we wat tijdens de film etc.![]()
En waar zij d'r geld aan uitgeeft? Kleding, make-up, uit eten, games, concerten etc. maar ook die zaken gooi ik niet onder de noemer boodschappen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |