abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 maart 2014 @ 14:37:23 #1
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_138073136
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zondag 23 maart 2014 @ 15:01:13 #2
414674 Mistico
Good Moaning
pi_138073975
Geen chocola? ;)
  zondag 23 maart 2014 @ 15:22:49 #3
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_138074679
Dat zou wel een aangenaam antidepressivum zijn. 8-).
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zondag 23 maart 2014 @ 15:26:11 #4
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138074796
Oh jum!
En hardlopen. Al ben ik er vandaag sjaggo van.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 23 maart 2014 @ 15:39:47 #5
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_138075325
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:26 schreef Murmeli het volgende:
Oh jum!
En hardlopen. Al ben ik er vandaag sjaggo van.
Sjaggo van hardlopen? :o.
pi_138075627
Ik weet sinds vandaag hoe een aardbeving klinkt...
  zondag 23 maart 2014 @ 16:47:11 #7
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138077934
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:48 schreef kvd het volgende:
Ik weet sinds vandaag hoe een aardbeving klinkt...
Wut? Hoe kan dat?

@D: ik ben gewoon luiiiii vandaag ofzo. Hardlopen ging mehhh al ging ik best hard
pi_138079675
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 16:47 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Wut? Hoe kan dat?

@D: ik ben gewoon luiiiii vandaag ofzo. Hardlopen ging mehhh al ging ik best hard
Zelfs als je je meh voelt gaat et hard :)
Rustig aan.
pi_138084004
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 16:47 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Wut? Hoe kan dat?

Er waren weer eens 2 aardbevinkjes in Groningen. En na ze tijden niet tot nauwelijks te hebben meegekregen (vorige week pas de eerste trillingen gevoeld en 2 jaar geleden op het werk eens wat horen vallen wat door een aardbeving kwam waar ik later achter kwam) vandaag de aarde tot 2 keer toe horen brulderen en grommen. Dacht eerst dat het onweer was, maar achteraf was het op precies hetzelfde moment als er op zo'n 15 km afstand aardbevinkjes waren.

Kwam er een paar weken geleden achter dat de grens van de gasbel op nog geen 500 meter van mijn huis zit. Vreemde gedachte...
  zondag 23 maart 2014 @ 19:38:37 #10
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138084529
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:27 schreef kvd het volgende:

[..]

Er waren weer eens 2 aardbevinkjes in Groningen. En na ze tijden niet tot nauwelijks te hebben meegekregen (vorige week pas de eerste trillingen gevoeld en 2 jaar geleden op het werk eens wat horen vallen wat door een aardbeving kwam waar ik later achter kwam) vandaag de aarde tot 2 keer toe horen brulderen en grommen. Dacht eerst dat het onweer was, maar achteraf was het op precies hetzelfde moment als er op zo'n 15 km afstand aardbevinkjes waren.

Kwam er een paar weken geleden achter dat de grens van de gasbel op nog geen 500 meter van mijn huis zit. Vreemde gedachte...
Oh das ook lekker dan.
Lijkt me doodeng om de aarde zo te horen. Yukkie :(
  zondag 23 maart 2014 @ 19:39:43 #11
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138084597
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:34 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Zelfs als je je meh voelt gaat et hard :)
Soort snelle grumpy cat hihihihi.
Nah niet echt snel hoor, vooral voor mijn doen snel. 5 km in net geen 30 min ;)
pi_138084857
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:39 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Soort snelle grumpy cat hihihihi.
Nah niet echt snel hoor, vooral voor mijn doen snel. 5 km in net geen 30 min ;)
Ja dat vind ik snel, toen ik ooit conditie had deed ik dat in 25 minuten en werd ik voorbij gerend door meisjes. (wedstrijd wel)

[ Bericht 1% gewijzigd door kingtoppie op 23-03-2014 19:57:09 ]
Rustig aan.
  zondag 23 maart 2014 @ 22:12:29 #13
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_138094535
quote:

[..]

Ja man ik voelde ze ook. Ik dacht eerst ook dat het onweer was en hoorde pas later dat het aardbevingen waren. Was best heftige shit.
Ignorance is bliss
  zondag 23 maart 2014 @ 22:18:25 #14
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_138094980
Ik moet het er effe uitgooien.. ondanks dat ik hier niet vaak meer kom.. Maar blegh :X Had even zo'n Pretty Woman moment (negatief) .. Maar morgen weer werkdag, dan gaan we er weer tegenaan :)
  zondag 23 maart 2014 @ 22:25:52 #15
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138095667
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:18 schreef Cue_ het volgende:
Ik moet het er effe uitgooien.. ondanks dat ik hier niet vaak meer kom.. Maar blegh :X Had even zo'n Pretty Woman moment (negatief) .. Maar morgen weer werkdag, dan gaan we er weer tegenaan :)
:*

Gaat ie verder een beetje goed nu met cuetje?
  zondag 23 maart 2014 @ 22:30:59 #16
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_138096007
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:25 schreef Murmeli het volgende:

[..]

:*

Gaat ie verder een beetje goed nu met cuetje?
Wel beter.. maar momenteel beetje wisselvallig.

en bij jou?
  zondag 23 maart 2014 @ 22:31:18 #17
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138096035
Tijd dat ik weer eens wat schrijf geloof ik. Et leven gaat hier inmiddels zijn gangetje. Werken werken werken en standaard op donderdag avond ben ik in de club te vinden. En optioneel ook op de vrijdag. Alles weg feesten wat er in die week gebeurd is en kan vervolgens weer fris de volgende week tegemoet zien. Verder gewoon geen tijd om na te denken of wat dan ook. Zojuist ook deze week weer 60 uur gewerkt(school/stage/werk) dus ben gewoon bizar druk. Enige waar ik nog steeds moeite mee heb ik het allemaal alleen te doen. Al begin ik inmiddels aardig wat mensen te ontmoeten en ook leuke contacten op te bouwen met mensen die ik tegenkom tijdens het uitgaan wat ik als bijzonder positief ervaar.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_138099703
Maar even zo, kan met mobiel niet quoten uit een gesloten topic :P
quote:
duracellkonijntje
Klinkt inderdaad als stress. Het nare aan zo'n lagere stressgrens is dat je niet alleen zorgvuldiger moet zijn in je professionele activiteiten, maar ook in je vrije tijd. Je energie is immers sneller op en vult zich langzamer weer aan, het duurt dus helaas een tijd voor dit weer rond normaal zit en dus zijn er ook offers op het 'leuke activiteiten vlak' vereist.

Ik snap helemaal hoe vervelend het is om zo gestresst te zijn. Probeer de balans te houden tussen je enthousiasme, hoe moeilijk ook. Ik leer ook pas heel langzaam om mijn verstand meer te gebruiken en niet bij het eerste beste zonnestraaltje mijn hele week vol te plannen. De zon moet immers weer helemaal gaan schijnen, niet slechts enkele straaltjes afgeven. Het is moeilijk en het geeft soms echt een gevoel dat je een kluizenaar bent, wanneer je 'langzamer' dan de rest leeft, maar weet waar je het voor doet!

Zet hem op! :)
Dank je!!
Dat is eigenlijk ook het meest frustrerend op het moment; ik wil graag overal aan meedoen, ik dúrf gewoon veel meer dan een half jaar terug en dan lukt het gewoon niet omdat ik halverwege de dag al met m'n tong over de grond sleur wegens vermoeidheid en spierpijn. Datzelfde geldt voor hobby's; die had ik een half jaar geleden niet eens. Nu kan ik me ontzettend vermaken met haken en het opknappen van van alles maar nu heb ik het fut er niet voor.
Zal vast nog wel opknappen ;)
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_138099757
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 23:40 schreef minthy het volgende:

[..]

Dank je!!
Dat is eigenlijk ook het meest frustrerend op het moment; ik wil graag overal aan meedoen, ik dúrf gewoon veel meer dan een half jaar terug en dan lukt het gewoon niet omdat ik halverwege de dag al met m'n tong over de grond sleur wegens vermoeidheid en spierpijn. Datzelfde geldt voor hobby's; die had ik een half jaar geleden niet eens. Nu kan ik me ontzettend vermaken met haken en het opknappen van van alles maar nu heb ik het fut er niet voor.
Minthy, je klinkt als een heel enthousiast persoon.. Waar komt die enthousiasme vandaan?
Rustig aan.
pi_138100436
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 23:41 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Minthy, je klinkt als een heel enthousiast persoon.. Waar komt die enthousiasme vandaan?
Dat klinkt tof, dank je!
Dat hoor ik wel vaker, als ik enthousiast ergens over ben dan kan ik ook helemaal leeglopen over dat onderwerp en zeggen anderen dat ik straal. Geen idee of dat klopt trouwens :P
Hoe vervelend ik me soms ook kan voelen, ik zie altijd ergens het zilveren randje aan de horizon ;)
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_138100568
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 23:58 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat klinkt tof, dank je!
Dat hoor ik wel vaker, als ik enthousiast ergens over ben dan kan ik ook helemaal leeglopen over dat onderwerp en zeggen anderen dat ik straal. Geen idee of dat klopt trouwens :P
Hoe vervelend ik me soms ook kan voelen, ik zie altijd ergens het zilveren randje aan de horizon ;)
*wants to meet*
Je klinkt als leuk gezelschap.
Rustig aan.
  maandag 24 maart 2014 @ 00:23:45 #22
414674 Mistico
Good Moaning
pi_138101328
Ik kom er net achter dat in mijn favoriete drankje grapefruit extract zit.
  maandag 24 maart 2014 @ 00:25:02 #23
399061 kuolema
vermaledijd
pi_138101369
quote:
9s.gif Op maandag 24 maart 2014 00:23 schreef Mistico het volgende:
Ik kom er net achter dat in mijn favoriete drankje grapefruit extract zit.
Dat mag niet i.c.m. antidepressiva zeker? Weet alleen dat je daarmee geen antipsychotica mag innemen.
Why are you wearing that stupid man suit?
  maandag 24 maart 2014 @ 00:31:05 #24
414674 Mistico
Good Moaning
pi_138101560
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 00:25 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dat mag niet i.c.m. antidepressiva zeker? Weet alleen dat je daarmee geen antipsychotica mag innemen.
Het staat inderdaad op de bijsluiter. Maar het geen grapefruit sap dus misschien mag het wel.
pi_138101571
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 00:25 schreef kuolema het volgende:

[..]

Nooit van gehoord? Wat gebeurt er anders?
Rustig aan.
  maandag 24 maart 2014 @ 00:39:26 #26
399061 kuolema
vermaledijd
pi_138101798
Ben echt heel erg moe maar lig al 2,5 uur wakker. Lag er om 7 uur al in omdat ik echt kapot was, maar werd half 10 wakker van een nare droom en kan sindsdien niet meer slapen. Maar te moe om mijn bed uit te komen.
Ik lag de hele tijd te piekeren en onrustig te zijn, vooral over het tentamen dat ik dinsdag heb en de paper die ik nog moet schrijven. Het gaat nooit lukken en ik denk dan aan wat er gebeurt en hoe vreselijk waardeloos en boos ik me zal voelen als ik weer iets niet haal. :(

Vandaag volleybalwedstrijd gehad, was wel leuk. Ons team heeft helaas niet gewonnen maar de taarten werden gewaardeerd :)

Ik moet altijd bijkomen van dit soort weekenden. Was zaterdag heel erg moe, heb toen 10 uur geslapen maar toen was ik nog steeds moe, en nu had ik het om 4 uur vanmiddag alweer helemaal gehad. Ik heb meestal veel slaap nodig als ik veel sociaals heb gedaan en voel me dan meestal de dag(en) erna niet zo best qua stemming.

Om 11 uur een gesprek met de psych vandaag (laatste individuele) en daar zie ik echt heel erg tegenop.

Zo, ik ben weer klaar met over mezelf lullen :P
  maandag 24 maart 2014 @ 00:51:29 #27
399061 kuolema
vermaledijd
pi_138102079
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:31 schreef Raggingbull het volgende:
Tijd dat ik weer eens wat schrijf geloof ik. Et leven gaat hier inmiddels zijn gangetje. Werken werken werken en standaard op donderdag avond ben ik in de club te vinden. En optioneel ook op de vrijdag. Alles weg feesten wat er in die week gebeurd is en kan vervolgens weer fris de volgende week tegemoet zien. Verder gewoon geen tijd om na te denken of wat dan ook. Zojuist ook deze week weer 60 uur gewerkt(school/stage/werk) dus ben gewoon bizar druk. Enige waar ik nog steeds moeite mee heb ik het allemaal alleen te doen. Al begin ik inmiddels aardig wat mensen te ontmoeten en ook leuke contacten op te bouwen met mensen die ik tegenkom tijdens het uitgaan wat ik als bijzonder positief ervaar.
Hee :)
Wat vind je er nou van dat je het zo druk hebt? Is het stressvol, voelt het goed, ben je bang voor een moment dat je vrije tijd hebt? Wat zou er gebeuren als je niet zoveel te doen hebt?
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 23:40 schreef minthy het volgende:

[..]

Dank je!!
Ha, ik bespeur optimisme :) De eerste verandering is er, namelijk je zin/durf, maar omdat je er nog niet aan bent gewend om al die dingen weer te doen hakt dat erin. Ik denk ook wel dat het na een tijdje minder energie zal kosten omdat je eraan gewend raakt.
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 00:31 schreef Mistico het volgende:

[..]

Het staat inderdaad op de bijsluiter. Maar het geen grapefruit sap dus misschien mag het wel.
Wat voor soort drinken is het? Waarschijnlijk is de hoeveelheid die erin zit zo klein dat het niet uitmaakt.
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 00:31 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Nooit van gehoord? Wat gebeurt er anders?
Waarom het is wist ik ook niet, dus heb het even opgezocht. Citrusvruchten beïnvloeden blijkbaar de enzymen die betrokken zijn bij de afbraak van medicatie. Ze remmen de afbraak waardoor het effect van het medicijn wordt versterkt.
pi_138104048
quote:

[..]

Klinkt eng he? Zo'n diep rommelend geluid. Dat geluid vergeet ik nooit van m'n leven meer.
  maandag 24 maart 2014 @ 09:14:47 #29
399061 kuolema
vermaledijd
pi_138105273
Beeeehh ... wat een lange nacht zeg. Voel me echt verlept. De psycholoog is ziek, dat komt eigenlijk wel goed uit :P Ik ga nu maar wat huiswerk maken en duik later mijn bed weer in.

Hoe gaat het met jullie?
  maandag 24 maart 2014 @ 09:55:55 #30
414674 Mistico
Good Moaning
pi_138106059
Vervelend kuolema. Succes met je huiswerk :)

Nu de derde dag met AD. Het slapen gaat veel beter en ben niet misselijk meer. Merk alleen dat mijn bloedruk erg laag is. Normaal werd ik rond 14:00 wakker en nu zit ik al aan de koffie. Geen idee wat ik nu moet gaan doen. :)
  maandag 24 maart 2014 @ 10:15:56 #31
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138106579
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 00:51 schreef kuolema het volgende:

[..]

Hee :)
Wat vind je er nou van dat je het zo druk hebt? Is het stressvol, voelt het goed, ben je bang voor een moment dat je vrije tijd hebt? Wat zou er gebeuren als je niet zoveel te doen hebt?
Ja da ik het zo druk heb vind ik wel prima. Ja het is stressvol en gigantisch druk en ik loop mezelf veel en regelmatig voorbij. Maar ik heb geen tijd om te denken en heb niet de tijd om weer te gaan malen en overal maar over te blijven denken. Wat ik wel zou doen als ik minder tijd zou hebben.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  maandag 24 maart 2014 @ 10:55:28 #32
47102 Elvi
miemkwien
pi_138107464
Ik werd net gebeld door mn beste vriendin op mn huistelefoon. Of ik om 11 uur langs wilde komen. Heel apart want normaal appt ze me en spreken we ver van te voren af op dr vrije dagen.
Maar... ik had dus vorige week op haar kalender in dr wc gezien dat ze vanochtend naar de huisarts ging. En ze probeert zwanger te worden. Dus ik denk dat ze me vandaag wil vertellen dat ze inderdaad zwanger is :P

We hebben nu om 12 uur afgesproken dus ik ga zo nog even snel naar de DA om een klein kadootje voor dr te kopen :P
  maandag 24 maart 2014 @ 10:57:18 #33
399061 kuolema
vermaledijd
pi_138107524
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 09:55 schreef Mistico het volgende:
Vervelend kuolema. Succes met je huiswerk :)

Nu de derde dag met AD. Het slapen gaat veel beter en ben niet misselijk meer. Merk alleen dat mijn bloedruk erg laag is. Normaal werd ik rond 14:00 wakker en nu zit ik al aan de koffie. Geen idee wat ik nu moet gaan doen. :)

Fijn dat de bijwerkingen minder zijn. In d&a #77 staat een lijst met leuke dingen om te doen, misschien heb je daar wat aan.
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:15 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Ja da ik het zo druk heb vind ik wel prima. Ja het is stressvol en gigantisch druk en ik loop mezelf veel en regelmatig voorbij. Maar ik heb geen tijd om te denken en heb niet de tijd om weer te gaan malen en overal maar over te blijven denken. Wat ik wel zou doen als ik minder tijd zou hebben.
Dat is dus wel een gevaar, je ontwijkt je gevoelens maar op een gegeven moment wordt al die drukte misschien te veel. Het is ook belangrijk om af en toe je rust te nemen, ook al is dat eng.
  maandag 24 maart 2014 @ 10:59:04 #34
399061 kuolema
vermaledijd
pi_138107572
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:55 schreef Elvi het volgende:
Ik werd net gebeld door mn beste vriendin op mn huistelefoon. Of ik om 11 uur langs wilde komen. Heel apart want normaal appt ze me en spreken we ver van te voren af op dr vrije dagen.
Maar... ik had dus vorige week op haar kalender in dr wc gezien dat ze vanochtend naar de huisarts ging. En ze probeert zwanger te worden. Dus ik denk dat ze me vandaag wil vertellen dat ze inderdaad zwanger is :P

We hebben nu om 12 uur afgesproken dus ik ga zo nog even snel naar de DA om een klein kadootje voor dr te kopen :P
Oeh leuk, baby's O+ Hopelijk is dat inderdaad wat ze wil vertellen.
Ik kan echt niet wachten tot mijn zus een keer wat gaat kweken of zo want babyspulletjes kopen is zo leuk *O*
  maandag 24 maart 2014 @ 11:14:51 #35
47102 Elvi
miemkwien
pi_138108010
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:59 schreef kuolema het volgende:

[..]

Oeh leuk, baby's O+ Hopelijk is dat inderdaad wat ze wil vertellen.
Ik kan echt niet wachten tot mijn zus een keer wat gaat kweken of zo want babyspulletjes kopen is zo leuk *O*
Ik zou echt heel verbaasd zijn als ze me dat niet zou vertellen _O- Ik heb alle aanwijzingen bij elkaar gelegd dus ik ben er 99% van overtuigd dat ze idd zwanger is :P

Edit: sorry voor de offtopic SC maar ik moest het gewoon aan iemand kwijt en op Facebook kan dat natuurlijk niet :@
pi_138108292
Leuk en spannend Elvi!
S. 2014
J. 2016
  maandag 24 maart 2014 @ 11:24:55 #37
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_138108293
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 09:14 schreef kuolema het volgende:
Beeeehh ... wat een lange nacht zeg. Voel me echt verlept. De psycholoog is ziek, dat komt eigenlijk wel goed uit :P Ik ga nu maar wat huiswerk maken en duik later mijn bed weer in.

Hoe gaat het met jullie?
Naar man, ik weet hoe het voelt. Vloog alles je even aan? Het is altijd moeilijker om dat soort dingen 'gewoon' te laten varen na een drukke sociale periode hè. Misschien de komende tijd sociaal het iets rustiger aan doen?
Ignorance is bliss
  maandag 24 maart 2014 @ 13:30:35 #38
399061 kuolema
vermaledijd
pi_138111889
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 11:24 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Naar man, ik weet hoe het voelt. Vloog alles je even aan? Het is altijd moeilijker om dat soort dingen 'gewoon' te laten varen na een drukke sociale periode hè. Misschien de komende tijd sociaal het iets rustiger aan doen?
Veel sociaal gedoe + studiestress is een beetje te veel. Ik kan gewoon niks hebben :')
Ik ga donderdag tot maandag met familie weg, dus ook weer de hele tijd met mensen, dus ik hoop dat ik dat een beetje ga trekken ...
pi_138111987
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:15 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Ik ben momenteel ook heel druk, maar niet stressvol. Ik zie werk ook niet langer als iets dat ik moet doen om te leven, maar als onderdeel van het leven. Elke activiteit is een beleving, letterlijk. Ik kan tijdens de grootste drukte rust ervaren.

Misschien een idee voor jou om te kijken hoe je dat kan bereiken? :)
  maandag 24 maart 2014 @ 13:37:16 #40
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_138112093
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 13:30 schreef kuolema het volgende:

[..]

Veel sociaal gedoe + studiestress is een beetje te veel. Ik kan gewoon niks hebben :')
Ik ga donderdag tot maandag met familie weg, dus ook weer de hele tijd met mensen, dus ik hoop dat ik dat een beetje ga trekken ...
Vind je het moeilijk om je grenzen aan te geven in dit soort gevallen?
Ignorance is bliss
  maandag 24 maart 2014 @ 13:41:35 #41
399061 kuolema
vermaledijd
pi_138112216
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 13:37 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Vind je het moeilijk om je grenzen aan te geven in dit soort gevallen?
Jep :P Dat is een van de problemen. Maar ik vind het ook moeilijk om te bepalen waar mijn grenzen liggen.
  maandag 24 maart 2014 @ 13:44:06 #42
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_138112321
De laatste 5 dagen ben ik bezig geweest met mediteren, met gemixte gevolgen. Aan de ene kant is het compulsief denken al iets minder erg geworden, iets waar ik zeer, maar dan ook ZEER blij mee ben. Elke dag mediteer ik nu ergens van tien minuten tot drie kwartier en vooral die lange sessies zijn heerlijk ontspannend. Ik merk dat het makkelijker wordt om gedachten en emoties gewoon te erkennen en langs me heen te laten gaan. Ze voelen is nou eenmaal een onderdeel van het verwerken.

Anderzijds merk ik ook dat doordat deze gevoelens meer ruimte krijgen, ze prominenter worden. De laatste dagen droom ik heel intens en onrustig. Vooral veel over mijn familie en met name mijn moeder. Ik ben dan bang dat ze in gevaar zijn en bij mijn moeder helemaal, omdat zij immers nog enorm overspannen en daarmee enigszins depressief is. Dat deze gevoelens me (logischerwijs) nog wel dwars zitten is nu wel duidelijk, maar ergens ben ik ook blij dat het zo naar voren komt nu. Vanmiddag maar weer even lekker lang mediteren, want het ontspant toch ook wel heel erg. :)

Even heel anders gerelateerd verder, ik ben volgens mij verdomme gewoon verliefd geworden. Vrijdag had ik een feestje bij een paar Duitse vrienden van me en de hele nacht tijdens het stappen goed vermaakt met een mooie Duitse dame. Normaal blijft het hier gewoon bij, maar ik krijg haar om een reden maar niet uit mijn hoofd. Brain, whatcha doin'? :{
Ignorance is bliss
  maandag 24 maart 2014 @ 13:44:26 #43
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_138112337
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 13:41 schreef kuolema het volgende:

[..]

Jep :P Dat is een van de problemen. Maar ik vind het ook moeilijk om te bepalen waar mijn grenzen liggen.
Waar ben je bang voor als je dit wel gaat doen?
Ignorance is bliss
  maandag 24 maart 2014 @ 14:26:54 #44
414674 Mistico
Good Moaning
pi_138113800
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 13:41 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dat probleem heb ik ook wel. Als ik erachter kom dat ik eroverheen ben gegaan is het vaak al veel te laat.
pi_138116334
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 13:44 schreef duracellkonijntje het volgende:
De laatste 5 dagen ben ik bezig geweest met mediteren, met gemixte gevolgen. Aan de ene kant is het compulsief denken al iets minder erg geworden, iets waar ik zeer, maar dan ook ZEER blij mee ben. Elke dag mediteer ik nu ergens van tien minuten tot drie kwartier en vooral die lange sessies zijn heerlijk ontspannend. Ik merk dat het makkelijker wordt om gedachten en emoties gewoon te erkennen en langs me heen te laten gaan. Ze voelen is nou eenmaal een onderdeel van het verwerken.

Anderzijds merk ik ook dat doordat deze gevoelens meer ruimte krijgen, ze prominenter worden. De laatste dagen droom ik heel intens en onrustig. Vooral veel over mijn familie en met name mijn moeder. Ik ben dan bang dat ze in gevaar zijn en bij mijn moeder helemaal, omdat zij immers nog enorm overspannen en daarmee enigszins depressief is. Dat deze gevoelens me (logischerwijs) nog wel dwars zitten is nu wel duidelijk, maar ergens ben ik ook blij dat het zo naar voren komt nu. Vanmiddag maar weer even lekker lang mediteren, want het ontspant toch ook wel heel erg. :)

Even heel anders gerelateerd verder, ik ben volgens mij verdomme gewoon verliefd geworden. Vrijdag had ik een feestje bij een paar Duitse vrienden van me en de hele nacht tijdens het stappen goed vermaakt met een mooie Duitse dame. Normaal blijft het hier gewoon bij, maar ik krijg haar om een reden maar niet uit mijn hoofd. Brain, whatcha doin'? :{
Heerlijk man, emotues, gedachten en gevoelens. O+
  maandag 24 maart 2014 @ 15:29:09 #46
399061 kuolema
vermaledijd
pi_138116404
quote:

Het lijkt me ook wel dat het makkelijker wordt om te ontspannen naarmate je het vaker doet. Misschien is het juist goed dat die gevoelens meer naar boven komen, dat je ze op deze manier kunt verwerken waarna het weer rustiger wordt.
quote:
Contactgegevens uitgewisseld? :)
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:26 schreef Mistico het volgende:

[..]

Dat probleem heb ik ook wel. Als ik erachter kom dat ik eroverheen ben gegaan is het vaak al veel te laat.
Dat ja.
quote:

[..]

Waar ben je bang voor als je dit wel gaat doen?
Meerdere dingen spelen een rol. Ik heb dus soms niet echt door dat ik over mijn grenzen ga, maar op zich is me het afgelopen jaar opgevallen welke situaties me veel energie kosten en een negatieve stemming tot gevolg hebben.
Ik vind het moeilijk om nee te zeggen als iemand me vraagt om iets te gaan doen, ook al wil ik eigenlijk niet, omdat ik bang ben diegene te kwetsen, omdat ik 'normaal' wil doen, omdat ik vind dat het moet omdat men vaak zegt dat het juist goed is om dingen te doen waar je tegenop ziet en die eigenlijk wel normaal zijn.
Ik merkte gister ook al heel snel dat ik gewoon naar huis wilde, en dan vind ik het frustrerend dat ik het niet gewoon een middagje kan volhouden zonder meteen moe te worden. Ik kijk dan naar andere mensen en vergelijk mezelf daarmee. Maar toen kon ik sowieso niet weg aangezien ik deel uitmaakte van een team.
  maandag 24 maart 2014 @ 17:18:10 #47
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138120692
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:57 schreef kuolema het volgende:

[..]

Fijn dat de bijwerkingen minder zijn. In d&a #77 staat een lijst met leuke dingen om te doen, misschien heb je daar wat aan.

[..]

Dat is dus wel een gevaar, je ontwijkt je gevoelens maar op een gegeven moment wordt al die drukte misschien te veel. Het is ook belangrijk om af en toe je rust te nemen, ook al is dat eng.
Eng? Man doodeng juist omdat ik weet wat er komen gaat. Life is scary.. Weet nie voelt wel goed zo.

quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 13:33 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik ben momenteel ook heel druk, maar niet stressvol. Ik zie werk ook niet langer als iets dat ik moet doen om te leven, maar als onderdeel van het leven. Elke activiteit is een beleving, letterlijk. Ik kan tijdens de grootste drukte rust ervaren.

Misschien een idee voor jou om te kijken hoe je dat kan bereiken? :)
Ja naja.. ik haal er juist wel rust uit, uit dat werken. En als sous chef weet je dat het werk stressvol kan zijn is gewoon nadeel van het vak haha.
  maandag 24 maart 2014 @ 17:50:48 #48
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_138121933
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 15:27 schreef Gray het volgende:

[..]

Heerlijk man, emotues, gedachten en gevoelens. O+
Genieten haha. :P Ze zijn je beste vriend en grootste vijand! ;)

quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 15:29 schreef kuolema het volgende:

[..]

Het lijkt me ook wel dat het makkelijker wordt om te ontspannen naarmate je het vaker doet. Misschien is het juist goed dat die gevoelens meer naar boven komen, dat je ze op deze manier kunt verwerken waarna het weer rustiger wordt.
Precies. Ik kan het je van harte aanraden. Eentje die ik gebruik is de gratis 10-daagse tutorial van www.getsomeheadspace.com! :) Ik zou hem eens uitproberen als ik jou was, het is maar tien minuten per dag en als het je bevalt kun je het gewoon langer doen. :)

quote:
[..]

Contactgegevens uitgewisseld? :)
Oui. Ook al een beetje contact gehad, maar dat was niet echt veel. Ga nu ook niet als een of ander 16-jarig kind constant berichtjes sturen. Pff, ik dacht dat ik deze fase nou wel eens gehad heb maar ik voel me net weer een jochie van 13 dat voor het eerst een kusje heeft gekregen. :')
Ignorance is bliss
  maandag 24 maart 2014 @ 18:16:31 #49
47102 Elvi
miemkwien
pi_138123234
Jaaa ik had gelijk! *O*
Ik ging zitten bij dr op de bank, zij: "Ik heb nieuws! :D", ik: "Ik weet het! Hier is een kadootje!" _O-

Ik vind het echt heel leuk maar het begint bij mij nu ook wel te rammelen hoor :')
  maandag 24 maart 2014 @ 19:41:54 #50
399061 kuolema
vermaledijd
pi_138127732
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 17:50 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Genieten haha. :P Ze zijn je beste vriend en grootste vijand! ;)

[..]

Precies. Ik kan het je van harte aanraden. Eentje die ik gebruik is de gratis 10-daagse tutorial van www.getsomeheadspace.com! :) Ik zou hem eens uitproberen als ik jou was, het is maar tien minuten per dag en als het je bevalt kun je het gewoon langer doen. :)

[..]

Oui. Ook al een beetje contact gehad, maar dat was niet echt veel. Ga nu ook niet als een of ander 16-jarig kind constant berichtjes sturen. Pff, ik dacht dat ik deze fase nou wel eens gehad heb maar ik voel me net weer een jochie van 13 dat voor het eerst een kusje heeft gekregen. :')
Ik zal overwegen om het te proberen.

Leuk toch, ik ben ook net een hysterische puber als ik iemand echt leuk vind :P Vind het wel grappig altijd.
Ook niet niks sturen he.
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:16 schreef Elvi het volgende:
Jaaa ik had gelijk! *O*
Ik ging zitten bij dr op de bank, zij: "Ik heb nieuws! :D", ik: "Ik weet het! Hier is een kadootje!" _O-

Ik vind het echt heel leuk maar het begint bij mij nu ook wel te rammelen hoor :')
Tof :D
Ga eens daten dan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')