abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138069958
Zwangerschap & geboorte

2014

18 maart: Dot. (jongen)
21 maart: Dodoria
25 maart: Theeleuter (jongen)
26 maart: Rijstebuiltje

04 april: Bolletje (jongen)
05 april: Mevr_Mus (jongetje)
06 april: Babbel1
07 april: Butterflower (meisje)
08 april: Aisly
11 april: Musique (meisjestweeling)
26 april: Poppejans (meisje)

06 mei: Cocotrimonium
12 mei: Ikina (jongen)
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje (meisje)
10 juni: JaleesaJoia (meisje)
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongetje)

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20 (jommetje)

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel (meisje)
16 augustus: gewoonmezelf87 (meisje)
17 augustus: geppie
22 augustus: rebel-angel
22 augustus: Dyre
30 augustus: Mangostine

18 september: Razztwizzle
23 september: Tante_Soesa

5 oktober: Spees_Eend
7 oktober: DagenNachtdromer
9 oktober: Skittles
***12 oktober: Stormqueen & bleiblei***
12 oktober: Loj
16 oktober: kwakz0r
20 oktober: Fee-nix
29 oktober: Little_Miss_Naughty
29 oktober: krijgerrtje

9 november: DevilsAndDust
13 november: Heliotrope
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Cocotrimonium op 24-03-2014 08:25:17 ]
pi_138070420
Lady tagliatelle welkom! :)

Die weken tot de 1e echo zijn gewoon retespannend!

Ik heh groeipijn... Kanonne! Maar zag in de app dat mn baarmoeder rond deze tijd gaat verdubbdelen in formaat.... Niet zo raar dat dat gevoelig is.
Straks komen mn ouders m bakkie doen, mn pa is zo trots dat zijn kleine meid(jongste thuis) een meid krijgt, hij vertelt t tegen iedereen die t wil horen (en ook tegen degene die t niet boeit :') ) O+

En vanmorgen heb ik mn trouwring om mn ketting gehangen, mn vingers worden steeds dikker, dan krijg ik m straks niet meer af...

[ Bericht 8% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 23-03-2014 13:17:25 ]
S. 2014
J. 2016
pi_138071365
GM dat is al snel dat je ring niet meer past.

Ik heb een ander probleem, mijn trouwring is te groot geworden. Hij valt zo van mijn vinger. Ik ben nu ook lichter dan voor mijn zwangerschap en zelfs lichter dan voor de zwangerschap van L. dus dat verklaart wel wat ;)
pi_138073839
Hij past nu nog wel hoor,maar t wordt wel steeds krapper, dus meer uit voorzorg vast afgedaan
S. 2014
J. 2016
  zondag 23 maart 2014 @ 15:09:28 #5
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_138074221
quote:
17s.gif Op zondag 23 maart 2014 12:52 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]

Ja, een halve week is ook niet zo'n erg groot verschil denk ik. Ik ga het morgen nog eens vragen. Ik ben vooral enorm zenuwachtig of er iets te zien valt :x

Hoever ben jij nu?

Dankjewel, ik heb er inderdaad goed over nagedacht. Er zijn nog steeds wel dingen waar ik nog geen oplossing voor heb, maar ik heb nog wel even de tijd :D
Kan ik me voorstellen, de eerste tijd is sowieso ontzettend spannend.
En die oplossingen komen echt wel. Waar een wil is…

Ik ben nu 28 weken onderweg :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_138075020
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Lady tagliatelle welkom! :)

Die weken tot de 1e echo zijn gewoon retespannend!

Ik heh groeipijn... Kanonne! Maar zag in de app dat mn baarmoeder rond deze tijd gaat verdubbdelen in formaat.... Niet zo raar dat dat gevoelig is.
Straks komen mn ouders m bakkie doen, mn pa is zo trots dat zijn kleine meid(jongste thuis) een meid krijgt, hij vertelt t tegen iedereen die t wil horen (en ook tegen degene die t niet boeit :') ) O+

En vanmorgen heb ik mn trouwring om mn ketting gehangen, mn vingers worden steeds dikker, dan krijg ik m straks niet meer af...
Bedankt!

Leuk dat je ouders zo ontzettend trots zijn! sterkte met de groeipijn :*
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:09 schreef Chanty het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen, de eerste tijd is sowieso ontzettend spannend.
En die oplossingen komen echt wel. Waar een wil is…

Ik ben nu 28 weken onderweg :)
Ja, ik moet er gewoon door :D

Oh, dat is al eventjes, maar blijft spannend neem ik aan :D
Born to Lose, but Built to Win.
  zondag 23 maart 2014 @ 15:48:14 #7
52229 Chanty
pi_138075616
quote:
17s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:32 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]

Bedankt!

Leuk dat je ouders zo ontzettend trots zijn! sterkte met de groeipijn :*

[..]

Ja, ik moet er gewoon door :D

Oh, dat is al eventjes, maar blijft spannend neem ik aan :D
Leuke spanning :Y Ik geniet gewoon elke dag van mijn zwangerschap (heeft dan ook 2 jaar geduurd voor het lukte) O+
pi_138076749
Ik val weer eens binnen en doe een poging tot bijlezen.. MevrMus gefeliciteerd met je jongen met mooie naam O+ ! En DAD sterkte met de onzekerheid, hopelijk heb je geen bloedverlies meer gehad en gaat het allemaal nog prima :*

Vrijdag ben ik zelf voor het eerst 'goedgekeurd' bij de verloskundige en hebben we voor het eerst het hartje gehoord. Man, wat is dat tof zeg :D voor mij is zo'n geluid veel 'echter' dan het beeld van de echo, gek genoeg. Ook groeide m'n baarmoeder goed en was mijn ijzer en alle andere dingen op orde. Nu is de volgende keer babyspieken over 5 weken, bij de GUO met 18 weken.

Weet iemand overigens het verschil tussen een SEO en een GUO? Ik krijg een GUO vanwege open ruggetjes aan beide kanten van mijn familie en een paar familieleden met aangeboren hartafwijkingen en diabetes en nog meer gammelheden. Maar wat het verschil is weet ik niet precies.
pi_138076846
Ladytagliatelle, ik ben ook ongepland zwanger geraakt en hoewel het met vlagen doodeng is en ik mbt m'n studie nog een heleboel moet uitzoeken ben ik toch ook dolgelukkig O+

Uiteindelijk komt het natuurlijk allemaal goed ;)
  zondag 23 maart 2014 @ 16:29:59 #10
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138077232
Razz, ik weet t verschil niet tussen die echo's, maar lijkt me dat de GUO nog uitgebreider is ofzo?

Hoeveel ben jij eigenlijk van plan te blijven werken straks? Ik heb vandaag zitten rekenen, en voor mij is het best gunstig om een jaartje 3 ipv 4 dagen te gaan werken. Ik zou 90 weken lang een dag minder kunnen werken, waarvan de helft met "betaald" ouderschapsverlof, wat dan 55% van het loon is.

Als ik ervanuitga dat ik 1 trede omhoog ga (het zou ook een schaal kunnen zijn zodra ik gepromoveerd en bevoegd ben, ga ik wel proberen, maar heb t laagste als rekenoptie genomen), dan scheelt het me bruto maar 130 euro in de maand met wat ik nu verdien (en iets van 280 met wat ik in 4 dagen zou verdienen vanaf volgend schooljaar)! terwijl het in kinderopvang netto ongeveer 80 euro goedkoper is als ik minder werk, zelfs met minder toeslag. Verbaasde me echt!

Dan ga ik na een jaar wel weer kijken of ik dan naar 4 dagen terugwil...

Was best een lastige berekening, ga m ook bij de administratie nog uit laten zoeken,
Kwak
  zondag 23 maart 2014 @ 16:37:39 #11
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_138077535
Neem je dan ook minder uren kinderopvang af Kwak, want dan is het wel logisch dat het goedkoper is.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_138077719
Razz als ik het goed begrepen heb is een GUO uitgebreider dan een SEO. Je geeft zelf al aan dat er open ruggetjes waren aan beide kanten van de familie.

Maar misschien dat Mignonne, Wup of een ervaringsdeskundige het beter toe kan lichten.
  zondag 23 maart 2014 @ 16:44:03 #13
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138077792
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 16:37 schreef laziness het volgende:
Neem je dan ook minder uren kinderopvang af Kwak, want dan is het wel logisch dat het goedkoper is.
Jup, 2 dagen ipv 3, maar dat scheelt dus netto maar 80 Euro. (Gebaseerd op kosten minus toeslag, herberekend voor hoger loon als ik 4 dagen werk)

Op t moment dat betaald ouderschapsverlof afloopt (na 45 komma nog iets weken) loont het dus wel weer om te werken want dan scheelt het ca. 280 euro bruto op mijn loon terwijl de extra dag opvang netto maar 80 euro meer kost. (1 dag is mijn vriend thuis overigens, dus t gaat om 2 versus 3 dagen opvang)
Kwak
pi_138077933
Als je in het onderwijs betaald ouderschapsverlof opneemt. Moet je de uren van je verlof daarna verplicht dezelfde tijd ook werken. Anders kun je het gaan terug betalen.
  zondag 23 maart 2014 @ 16:54:53 #15
244125 laziness
pi_138078229
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 16:44 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Jup, 2 dagen ipv 3, maar dat scheelt dus netto maar 80 Euro. (Gebaseerd op kosten minus toeslag, herberekend voor hoger loon als ik 4 dagen werk)

Op t moment dat betaald ouderschapsverlof afloopt (na 45 komma nog iets weken) loont het dus wel weer om te werken want dan scheelt het ca. 280 euro bruto op mijn loon terwijl de extra dag opvang netto maar 80 euro meer kost. (1 dag is mijn vriend thuis overigens, dus t gaat om 2 versus 3 dagen opvang)
80 euro extra is inderdaad echt een prima deal.
Als ik vier ipv 3 dagen zou gaan werken kost me dat ruim 200 euro meer aan opvang terwijl ik er 300 euro aan salaris dan bij krijg. Dat doe ik dus niet :P

Maar let inderdaad op wat FR zegt.
Je mag in het onderwijs niet je contract uren verminderen direct volgend op je ouderschapsverlof. Je bent dus verplicht daarna eerst weer 4 dagen te werken.
  zondag 23 maart 2014 @ 16:58:35 #16
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138078361
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 16:54 schreef laziness het volgende:

[..]

80 euro extra is inderdaad echt een prima deal.
Als ik vier ipv 3 dagen zou gaan werken kost me dat ruim 200 euro meer aan opvang terwijl ik er 300 euro aan salaris dan bij krijg. Dat doe ik dus niet :P

Maar let inderdaad op wat FR zegt.
Je mag in het onderwijs niet je contract uren verminderen direct volgend op je ouderschapsverlof. Je bent dus verplicht daarna eerst weer 4 dagen te werken.
Goed om te weten! Ik had zoiets wel gezien in de CAO ja. Misschien dat ik dan nog een andere afweging moet maken, weet niet of ik wel terug wil naar 4 dagen namelijk...

Edit: hier lees ik toch iets anders:
quote:
Een werknemer kan in bepaalde gevallen worden verplicht tot terugbetaling van de bezoldiging zoals bedoeld in artikel 15.7.a tijdens de verlofperiode. Die plicht bestaat indien de werknemer binnen een jaar nadat hij ouderschapsverlof op grond van deze regeling heeft genoten ontslag neemt of hij wegens plichtsverzuim wordt ontslagen en wanneer de betrekkingsomvang binnen een jaar na afloop van de verlofperiode wordt verkleind tot de helft of minder van de betrekkingsomvang op de dag voorafgaand aan de ingangsdatum van het verlof. In die gevallen is de werknemer verplicht tot terugbetaling van de bezoldiging die hij gedurende het ouderschapsverlof heeft ontvangen over het aantal uren waarmee de betrekkingsomvang is verkleind.
2. Geen terugbetalingsverplichting ontstaat indien de werknemer ontslag neemt omdat hij een andere betrekking binnen het VO aanvaardt.
Volgens mij is van 4 naar 3 dus geen probleem, want niet de helft of minder dan de originele betrekkingsomvang.
Kwak
pi_138078515
Ik werk nu ook vier dagen (0,76 fte), zou graag na de bevalling drie met ouderschapsverlof willen werken, en daarna op drie dagen blijven werken. Ik heb een vast contract echter van 0,6. Geldt dan dat wat fr zegt ook?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_138078563
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 15:48 schreef Chanty het volgende:

[..]

Leuke spanning :Y Ik geniet gewoon elke dag van mijn zwangerschap (heeft dan ook 2 jaar geduurd voor het lukte) O+
Oh wat fijn dat het gelukt is nu dan ! O+
  zondag 23 maart 2014 @ 17:03:35 #19
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138078629
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik werk nu ook vier dagen (0,76 fte), zou graag na de bevalling drie met ouderschapsverlof willen werken, en daarna op drie dagen blijven werken. Ik heb een vast contract echter van 0,6. Geldt dan dat wat fr zegt ook?
in artikel 15.6 van de CAO staat dit:
quote:
De omvang van het verlof wordt berekend op grond van de betrekkingsomvang op de dag voorafgaand aan de ingangsdatum van het verlof. Het verlof kan echter niet meer bedragen dan zou gelden op grond van de betrekkingsomvang twaalf maanden voorafgaand aan de ingangsdatum van het verlof. De werkgever heeft de mogelijkheid op dit laatste punt anders te beslissen en dus toch rekening te houden met de grotere betrekkingsomvang.
3. Indien de omvang van de betrekking gedurende de ouderschapsverlofperiode wijzigt, wordt de aanspraak op verlof opnieuw vastgesteld, rekening houdend met de mate waarin de omvang van de betrekking is gewijzigd en de tijd die sinds het opnemen van het verlof is verstreken.
Ik denk dat het recht op verlof dus gebaseerd wordt op 0,76 maar gewijzigd kan worden op basis van een kleiner contract als je contract 0,6 wordt (dat is toch al drie dagen? ik heb 0,8 voor 4 en ga voor 0,6)

EDIT: ik zou t bij de administratie na laten rekenen. werk je nu tijdelijk ook vervangingsuren? volgens mij kun je niet een dag "extra" als ouderschapsverlof krijgen als je die eigenlijk niet zou werken omdat je aanstelling maar 0,6 is zeg maar.
Kwak
  zondag 23 maart 2014 @ 17:10:09 #20
244125 laziness
pi_138078884
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 16:58 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Goed om te weten! Ik had zoiets wel gezien in de CAO ja. Misschien dat ik dan nog een andere afweging moet maken, weet niet of ik wel terug wil naar 4 dagen namelijk...

Edit: hier lees ik toch iets anders:

[..]

Volgens mij is van 4 naar 3 dus geen probleem, want niet de helft of minder dan de originele betrekkingsomvang.
Dan is het in het voortgezet onderwijs gunstiger dan het basisonderwijs. Dat wist ik niet. In het basisonderwijs mag het gewoon helemaal niet en maakt het aantal uren niet uit.

DAD, ik zou het navragen inderdaad want je contract is maar voor 3 dagen dus als je op papier niet die vierde dag werkt is er ouderschapsverlof over krijgen ook wat moeilijk denk ik.
pi_138079182
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 16:29 schreef kwakz0r het volgende:
Razz, ik weet t verschil niet tussen die echo's, maar lijkt me dat de GUO nog uitgebreider is ofzo?

Hoeveel ben jij eigenlijk van plan te blijven werken straks? Ik heb vandaag zitten rekenen, en voor mij is het best gunstig om een jaartje 3 ipv 4 dagen te gaan werken. Ik zou 90 weken lang een dag minder kunnen werken, waarvan de helft met "betaald" ouderschapsverlof, wat dan 55% van het loon is.

Als ik ervanuitga dat ik 1 trede omhoog ga (het zou ook een schaal kunnen zijn zodra ik gepromoveerd en bevoegd ben, ga ik wel proberen, maar heb t laagste als rekenoptie genomen), dan scheelt het me bruto maar 130 euro in de maand met wat ik nu verdien (en iets van 280 met wat ik in 4 dagen zou verdienen vanaf volgend schooljaar)! terwijl het in kinderopvang netto ongeveer 80 euro goedkoper is als ik minder werk, zelfs met minder toeslag. Verbaasde me echt!

Dan ga ik na een jaar wel weer kijken of ik dan naar 4 dagen terugwil...

Was best een lastige berekening, ga m ook bij de administratie nog uit laten zoeken,
Ik kom in januari weer terug en dan ga ik van 1,0 terug naar 0,6 FTE, en van vijf naar drie dagen. Ik neem voor die 0,4 die ik niet werk al mijn betaalde verlof op tot de zomervakantie. Dus die twee dagen krijg ik voor 55% doorbetaald. We hoeven dan die tijd geen opvang te hebben, want ik ben dan twee dagen thuis, manlief één dag, mijn moeder een dag en zijn moeder een dag.

Dan vanaf september 2015 wil ik het liefst weer 4 dagen gaan werken, met tussen de 0,7 en 0,8
FTE, de vrije dag is dan onbetaald ouderschapsverlof voor de rest van dat schooljaar. Zo houd ik zo lang mogelijk m'n 1,0 aanstelling dat is i.v.m. afdrachten en premies en het oog op de functiemix die eraan komt handiger.

Het is natuurlijk wel even afwachten of ik dat tegen die tijd nog wil en kan. Als het allemaal lukt zouden we dan één dag opvang nodig hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2014 17:20:06 ]
  zondag 23 maart 2014 @ 17:29:10 #22
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138079513
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:18 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ik kom in januari weer terug en dan ga ik van 1,0 terug naar 0,6 FTE, en van vijf naar drie dagen. Ik neem voor die 0,4 die ik niet werk al mijn betaalde verlof op tot de zomervakantie. Dus die twee dagen krijg ik voor 55% doorbetaald. We hoeven dan die tijd geen opvang te hebben, want ik ben dan twee dagen thuis, manlief één dag, mijn moeder een dag en zijn moeder een dag.

Dan vanaf september 2015 wil ik het liefst weer 4 dagen gaan werken, met tussen de 0,7 en 0,8
FTE, de vrije dag is dan onbetaald ouderschapsverlof voor de rest van dat schooljaar. Zo houd ik zo lang mogelijk m'n 1,0 aanstelling dat is i.v.m. afdrachten en premies en het oog op de functiemix die eraan komt handiger.

Het is natuurlijk wel even afwachten of ik dat tegen die tijd nog wil en kan. Als het allemaal lukt zouden we dan één dag opvang nodig hebben.
Oh dat is een fijne oplossing! Bij ons kan er niks met de oma's, werken allebei nog, wonen te ver weg, en mijn moeder wil ook geen vaste oppas zijn, heeft ze altijd al gezegd. Wel voor avondjes of weekends en sporadisch, maar niet voor vast.

Ik merk dat ik t momenteel helemaal zo naar mijn zin heb op t werk, ben echt al aan het aftellen geslagen. ik denk dat t komt omdat ik nog steeds niet beter ben en gewoon heel moe + achterstallig werk waar ik niet doorheen kom...
Kwak
pi_138079634
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:10 schreef laziness het volgende:

[..]

Dan is het in het voortgezet onderwijs gunstiger dan het basisonderwijs. Dat wist ik niet. In het basisonderwijs mag het gewoon helemaal niet en maakt het aantal uren niet uit.

DAD, ik zou het navragen inderdaad want je contract is maar voor 3 dagen dus als je op papier niet die vierde dag werkt is er ouderschapsverlof over krijgen ook wat moeilijk denk ik.
Ik heb een vast contract voor 0,6 (ofwel, daar heb ik voor volgend schooljaar sowieso recht op), maar heb al twee jaar een uitbreiding van 0,16 op mijn contract. Voor komend schooljaar weet ik nu eigenlijk ook wel al vrij zeker dat ik die weer krijg.

Hoe dan ook, ik vraag het t.z.t. allemaal wel even heel goed na bij de administratie. :+.
  zondag 23 maart 2014 @ 17:35:08 #24
244125 laziness
pi_138079693
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:33 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik heb een vast contract voor 0,6 (ofwel, daar heb ik voor volgend schooljaar sowieso recht op), maar heb al twee jaar een uitbreiding van 0,16 op mijn contract. Voor komend schooljaar weet ik nu eigenlijk ook wel al vrij zeker dat ik die weer krijg.

Hoe dan ook, ik vraag het t.z.t. allemaal wel even heel goed na bij de administratie. :+.
Dan zou ik proberen of je die 0,16 niet ook contractueel vast kan leggen.
pi_138079729
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:35 schreef laziness het volgende:

[..]

Dan zou ik proberen of je die 0,16 niet ook contractueel vast kan leggen.
Op zich ligt het dat al, maar dan op basis van een tijdelijk contract. Als ik het nog een jaar zo doe wordt mijn vaste contract uitgebreid tot 0,76.
  zondag 23 maart 2014 @ 17:40:25 #26
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138079854
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:36 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Op zich ligt het dat al, maar dan op basis van een tijdelijk contract. Als ik het nog een jaar zo doe wordt mijn vaste contract uitgebreid tot 0,76.
Op zich moet dat ook na 3 jaar toch?
quote:
De totale duur van elkaar opvolgende dienstverbanden voor bepaalde tijd genoemd in de leden 1, 3 en 4 a tot en met d bedraagt, ongeacht het aantal dienstverbanden, ten hoogste drie jaar. Wordt het dienstverband nadien voortgezet, dan geschiedt dit voor onbepaalde tijd. Twee dienstverbanden met een onderbreking van 3 maanden of minder worden als opeenvolgend beschouwd.
artikel 8a lid 2

niet zo netjes dat ze er zo lang mee wachten trouwens, met je eerste cotnract duurde t toch ook vrij lang? Waarom doen ze dat eigenlijk?
Kwak
  zondag 23 maart 2014 @ 17:43:34 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_138079965
Zo, vier dagen door Berlijn stampen is best slopend in gravida staat :') heb ik belangrijke nieuwtjes gemist?
disclaimer
pi_138079977
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:40 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Op zich moet dat ook na 3 jaar toch?

[..]

artikel 8a lid 2

niet zo netjes dat ze er zo lang mee wachten trouwens, met je eerste cotnract duurde t toch ook vrij lang? Waarom doen ze dat eigenlijk?
Ja, dat moet idd na drie jaar, dus dat doen ze dan ook.

Ik kreeg na twee jaar mijn vaste contract, op de school waar ik werk is dat heel gebruikelijk.
  zondag 23 maart 2014 @ 17:44:41 #29
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138079999
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:43 schreef Stormqueen het volgende:
Zo, vier dagen door Berlijn stampen is best slopend in gravida staat :') heb ik belangrijke nieuwtjes gemist?
O+ maar je bent er weer!

ik had een goeie echo O+ omdat ik een paniekaanval had naar een echobureau gegaan donderdag al...
Kwak
pi_138080118
Mus van harte! :*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zondag 23 maart 2014 @ 17:57:24 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_138080419
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:44 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

O+ maar je bent er weer!

ik had een goeie echo O+ omdat ik een paniekaanval had naar een echobureau gegaan donderdag al...
ja, die arriveerde net al ;) fijn!
disclaimer
  zondag 23 maart 2014 @ 18:10:26 #32
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_138080857
Dr kwam een filmpje voorbij op facebook van een stel dat elke dag van de zwangerschap heeft gefotografeerd, en daar een filmpje van heeft gemaakt.
Wel leuk.
http://www.lifesitenews.c(...)-is-beyond-be10.html
  zondag 23 maart 2014 @ 18:18:34 #33
52229 Chanty
pi_138081225
quote:
7s.gif Op zondag 23 maart 2014 18:10 schreef amaranta het volgende:
Dr kwam een filmpje voorbij op facebook van een stel dat elke dag van de zwangerschap heeft gefotografeerd, en daar een filmpje van heeft gemaakt.
Wel leuk.
http://www.lifesitenews.c(...)-is-beyond-be10.html
Tof O+
  zondag 23 maart 2014 @ 19:07:15 #34
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_138083084
Mag ik ff egoposten?

Voelde mij gister al niet "fit" maar vandaag wordt het niet beter. Voel me hangerig en wil t liefst in m'n bed blijven. Vanmiddag nog twee uurtjes geslapen, en toen ging t wel weer even maar nu weer blegh :{ Gigantisch last van mijn darmen ook, niet fijn. Geen fut, voor niets en geen trek en gewoon alles is blegh, blegh, blegh :{
doei
  zondag 23 maart 2014 @ 19:08:57 #35
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_138083155
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:07 schreef Bolletje... het volgende:
Mag ik ff egoposten?

Voelde mij gister al niet "fit" maar vandaag wordt het niet beter. Voel me hangerig en wil t liefst in m'n bed blijven. Vanmiddag nog twee uurtjes geslapen, en toen ging t wel weer even maar nu weer blegh :{ Gigantisch last van mijn darmen ook, niet fijn. Geen fut, voor niets en geen trek en gewoon alles is blegh, blegh, blegh :{
Hoop dat je heel snel aan de beurt bent :*
Oude (on)bekende.
pi_138083206
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 17:43 schreef Stormqueen het volgende:
Welkom terug :W

Wij gaan er 7 dagen van maken, we hebben de eerste 2 erop zitten en ik ben al kapot :+
Maar het bad is heerlijk en ik heb een maandvoorraad Lush bij me dus ik kan 's avonds een beetje bijkomen :D

Ik wilde net komen vragen of het normaal is dat je ring bij 18 weken al niet meer past, toen ik las dat GM hem al aan een kettinkje heeft hangen. Phew :D

Ik ben wel een beetje aan het twijfelen of ik niet een blaasontsteking krijg ofzo, het is een klein beetje gevoelig/branderig, maar ook weer niet zo erg als toen ik zeker wist dat ik een ontsteking had.
Zit natuurlijk nu een paar 100 km van de huisarts vandaan, maar als we weer terug zijn en het is nog steeds zo misschien even wat inleveren voor de zekerheid...
  zondag 23 maart 2014 @ 19:37:23 #37
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_138084461
Dank je wel Mama Mus :*
Ik hoop het ook, dit zal wel gewoon voorbereiding zijn, wil t liefst gewoon rust en alleen zijn. :{
(Mijn gevoel zegt al weken dat het 25 maart wordt, dus wie weet?)

En welkom terug Stormqueen! :*
doei
pi_138084500
Oh nee! Ik heb striae ontdekt op mijn buik. Precies dat gedeelte wat ik al lange tijd niet meer kan zien :N
Dacht nog een keer ongehavend uit de strijd te kunnen komen......

Dyre, veel drinken en mocht je nog twijfelen bij thuiskomst, plasje inleveren. Kan nooit kwaad.

Bolletje :*
  zondag 23 maart 2014 @ 19:56:45 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_138085448
Musje,van harte gefeliciteerd met je minimus!! O+
disclaimer
  zondag 23 maart 2014 @ 20:07:22 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_138086031
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:09 schreef Dyre het volgende:

[..]

Welkom terug :W

Wij gaan er 7 dagen van maken, we hebben de eerste 2 erop zitten en ik ben al kapot :+
Maar het bad is heerlijk en ik heb een maandvoorraad Lush bij me dus ik kan 's avonds een beetje bijkomen :D

Ik wilde net komen vragen of het normaal is dat je ring bij 18 weken al niet meer past, toen ik las dat GM hem al aan een kettinkje heeft hangen. Phew :D

Ik ben wel een beetje aan het twijfelen of ik niet een blaasontsteking krijg ofzo, het is een klein beetje gevoelig/branderig, maar ook weer niet zo erg als toen ik zeker wist dat ik een ontsteking had.
Zit natuurlijk nu een paar 100 km van de huisarts vandaan, maar als we weer terug zijn en het is nog steeds zo misschien even wat inleveren voor de zekerheid...
ik was vrijdagmiddag ook aan het huilen hoor, het is toch gewoon anders als je zwanger bent. Mijn handicap is dat ik eerst twee dagen op tempo "wat ik altijd doe" doorga (van 10 tot 6 non stop lopen) en dan als een bakje vla in elkaar zak :') dus lekker rustig aan blijven doen, dan gaat het lukken! Geniet nog!
disclaimer
  zondag 23 maart 2014 @ 20:09:55 #41
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138086177
ik wil ook op vakantie! O+

ik heb net serieus zitten tellen hoeveel werkdagen ik nog heb tot de zomervakantie :')

het zijn er maar 50, dat was wel wat opbeurend (lang leve vakanties en feestdagen)... ik heb er echt even zo geen zin in, geen idee hoe t komt, want ik hou normaal echt zo van die kiddo's dat ik de stomme dingen ervan wel vergeet
Kwak
  zondag 23 maart 2014 @ 20:16:34 #42
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_138086535
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 10:51 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Hier lieve Saffierkepierke :*
Ik ben zó moe en slaap daarbij zo slecht dat ik wel om alles kan :'(

Gister viel ik bijna in slaap, terwijl onze ouders even op bezoek waren! :@

En nu ben ik ook net wakker :W
Bijlezen.. Dat komt hopelijk nog!

Ik wil wel alle dames een :* geven die m nodig hebben, en een *O* voor familie Mus :)
Gewoon aan alles toegeven lieverd! :*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_138086755
He theeleuter, dat voelt echt oneerlijk: op de valreep nog striae krijgen...

Ik meld me ook even 40+3 vandaag. Vk komt zo langs, hopelijk wil ze strippen...
  zondag 23 maart 2014 @ 20:24:04 #44
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_138086912
Voor de zwangeren die er doorheen zitten: het is het echt allemaal waard!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oude (on)bekende.
  zondag 23 maart 2014 @ 20:25:36 #45
244125 laziness
pi_138086990
Musje wat een prachtig kereltje O+ O+
Die donshaartjes op zijn wangetje. Veeg me op!
  zondag 23 maart 2014 @ 20:29:53 #46
52229 Chanty
pi_138087202
Ohhhhh musje O+

Bolletje even een dikke :* Hopelijk komt je kleine mannetje snel buiten spelen

En ook voor de dames die inmiddels over tijd zijn: nog even volhouden!
pi_138087705
Mus! Wat een heldere blik! Echt een ventje om op te vreten!
pi_138087733
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:24 schreef Mevr_Mus het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ahhhhh om op te vreten!!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138088187
quote:

SPOILER
Oh! O+
  zondag 23 maart 2014 @ 20:50:26 #50
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138088509
Wat een moppie, Mus!!
  zondag 23 maart 2014 @ 20:52:01 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_138088611
quote:

SPOILER
fluweelbaby O+
disclaimer
  zondag 23 maart 2014 @ 20:52:50 #52
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_138088658
Ooohhh babymusje is zoooo O+ O+
doei
  zondag 23 maart 2014 @ 20:55:41 #53
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138088845
Oh musje wat een dropje! O+

Bolletje, ik hoop dat je hè snel beter voelt of je beeb kunt gaan vasthouden :*
Kwak
pi_138089081
Oooh minimusje O+ O+

Ik zit gestalkt te kijken op sbs... Echt WTF!
S. 2014
J. 2016
  zondag 23 maart 2014 @ 21:04:08 #55
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_138089478
Dank je Kwak en Chanty :*
Laatste loodjes wegen het zwaarst he ;)

Dat Gestalkt is inderdaad echt bizar deze keer :{
doei
pi_138090042
Oh, Mus, wat is T. een prachtig mannetje! Hoe is het met jullie? Al zicht op wanneer jullie naar huis mogen?

SQ, welcome back! Ff wennen als je je gewone tempo niet meer kan volhouden hè? Wij waren ook een nachtje weg en het ging echt goed! Maar ik heb al een wat vriendelijker basis-tempo misschien.

En Bolletje, wat balen dat je niet fit bent. Ik hoop dat jouw kleintje zich snel aandient! Maar probeer niet teveel te hopen op een vroege baby hè... Het is nog 12 dagen tot de uitgerekende datum en 17 dagen tot de dag waarop de meeste eerste kindjes geboren worden. Als je al die dagen door moet komen balend dat je kindje er nog niet is, duurt het nog wel heel lang... Een deel "overkomt" je, namelijk dat je niet fit bent, maar over een deel heb je wel wat controle. Waar hou je van of word je blij van? Probeer dat te doen, bijvoorbeeld lekker handwerken, lezen, lieve mensen op bezoek hebben. Sterkte meis!

Dyre, veel plezier nog! Slim om lekkere lush-relaxavondjes te houden...

En Thee, wat balen van je striae... Zo last minute is zo jammer...

Hier hebben we een dingetje over geslacht wel/niet weten... Man wil het nog steeds wel weten, ik niet. We hebben het bij de echo niet gevraagd, maar kunnen er wel nog over bellen, het staat in hun systeem. Ik twijfel zo, man is gewoon sjagrijnig geweest ervan, dat heeft hij nooit. Blijkbaar is het echt belangrijk voor 'm. Maar het voelt een beetje als toegeven aan een drammend kind, en dat is zo niet mij... Twijfels!
Verder wel een lekker beweeglijk kindje in m'n buik, zo leuk! Deze keer ligt m'n placenta achter, en het verschil is goed te merken met eerste zwangerschap toen m'n placenta voorlag. Heel leuk zo!
pi_138090395
Och Mus, wat een ontzettend mooi kind!! Ontzettend gefeliciteerd nog met jullie 2e jongetje <3
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_138090411
Kan hij het voor zich houden als hij het wel zou weten en jij niet?

Ik snap het ergens wel, merk ook aan mijn man dat t ineens veel.echter is nu hij weet dat hij een dochter krijgt... En dat terwijl hij het eerst echt niet wilde weten.
Maar wij hebben ook mega veel gesprekken daarover gehad.
S. 2014
J. 2016
  zondag 23 maart 2014 @ 21:18:23 #59
73386 Fazz
onderweg
pi_138090538
Bij ons werkte dat ook zo Marel, toen we het geslacht eenmaal wisten werd het opeens nog echter :)
Maar ik zou sowieso te nieuwsgierig zijn geweest :+
pi_138090978
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 21:18 schreef Fazzoletti het volgende:
Bij ons werkte dat ook zo Marel, toen we het geslacht eenmaal wisten werd het opeens nog echter :)
Maar ik zou sowieso te nieuwsgierig zijn geweest :+
Hier hetzelfde. Mijn vriend was nauwelijks bezig met de zwangerschap, tot we het geslacht wisten. Toen was hij opeens losgeslagen en ging hij echt van alles kopen en regelen O+
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_138091580
Ja, daar kan ik me ook echt iets bij voorstellen. Bij onze eerste wisten we het niet, en had hij het niet nodig om het echter te maken, nu wil hij vooral weten wat het wordt om zich een voorstelling te maken van ons gezin straks (2 meisjes of meisje en jongen). Snap ik wel, maar heb het zelf helemaal niet...
pi_138091668
Mus! O+

Net naar aanleiding van jullie verhaaltjes even snel met vriend overlegd. Hij vond het ook wel leuk om het geslacht niet te weten, maar ook wel handig om het wel te weten. Besloten dat WIJ het wel willen weten maar dat we het voor de rest lekker geheim houden :) -tot zolang dat lukt, haha!-
pi_138091710
voordat ik zwanger was zei ik altijd dat ik t niet wilde weten, en man ook, toen was ik zwanger, toen groeide de nieuwsgierigheid al, en die werd alleen maar groter, en nu weten we dus dat we een meisje krijgen O+
S. 2014
J. 2016
pi_138091760
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 21:31 schreef krijgerrtje het volgende:
Mus! O+

Net naar aanleiding van jullie verhaaltjes even snel met vriend overlegd. Hij vond het ook wel leuk om het geslacht niet te weten, maar ook wel handig om het wel te weten. Besloten dat WIJ het wel willen weten maar dat we het voor de rest lekker geheim houden :) -tot zolang dat lukt, haha!-
Hahaha een week hebben wij dat volgehouden :P
S. 2014
J. 2016
pi_138091835
Oh wat lief zeg! :D *;
  zondag 23 maart 2014 @ 21:35:55 #66
73386 Fazz
onderweg
pi_138091949
Oh, bijna vergeten.... Mus, wat een een schatje!! O+
  zondag 23 maart 2014 @ 21:38:01 #67
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_138092093
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:16 schreef Saffier het volgende:

[..]

Gewoon aan alles toegeven lieverd! :*
Weet ik maar dit was mijn eerste echte off-day tijdens de zwangerschap, ik zat mezelf gigantisch in de weg! ;(

Gelukkig voelde ik me vandaag een heel stuk beter, want dit was 10 x niks. Ik heb mezelf even naar de winkel gesleept, en heb daar nog een shirtje en spijkerjasje voor mini gekocht.. O+

Ah, eindelijk kon ik Musjes spoiler openen.. Net een klein kuikentje met dat donslaagje O+

[ Bericht 8% gewijzigd door Rijstebuiltje op 23-03-2014 21:47:01 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zondag 23 maart 2014 @ 21:38:39 #68
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_138092150
Ik weet het Marel, dank je wel :* We gaan er vanuit dat hij de komende 2 weken nog niet komt hoor, hoe graag we ook zouden willen!
Maar hoop niet dat ik mij de komende weken zo blij voelen, zo lusteloos! Niet leuk, wil fit zijn als ons mannetje komt O+
doei
  zondag 23 maart 2014 @ 21:41:44 #69
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_138092369
Wij wilden overigens wel graag het geslacht weten, zodat we gericht spulletjes en kleertjes enzo konden kopen. En we noemen Joop ook echt al
zolang we weten dat hij een jongetje is, echt met zijn naam, en daardoor voelt voor ons de band al zo sterk O+
doei
pi_138092710
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 21:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Hahaha een week hebben wij dat volgehouden :P
Haha, daarom :P heel benieuwd hoe wij het gaan doen! Ga het hier tegen die tijd sowieso wel delen dus ik hoef gelukkig niet helemaal m'n mond te houden! :)

Zit ook nog steeds te twijfelen of ik over een week of 4 ook een aankondiging op facebook wil zetten.. Aan de ene kant liever niet, maar aan de andere kant is het wel handig om m'n familie die ik nauwelijks spreek in te lichten.. Zal dan vantevoren in ieder geval een rondje ontvrienden doen :p hoe doen/deden jullie dat?
  zondag 23 maart 2014 @ 21:47:21 #71
149959 SQ
snelle trees
pi_138092810
Ik zou me eerst afvragen of en waarom je mensen die je niet of nauwelijks spreekt wel in wil lichten ;)
disclaimer
pi_138093469
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 19:07 schreef Bolletje... het volgende:
Mag ik ff egoposten?

x2

En ik mag nog 11 weken. *) :') Achja, zwanger en fit zijn is voor mij een utopie gebleken, en dan valt het dit keer nog best mee.

Mus, wat een heerlijk knuffeljongetje O+

Morgen weer naar de vk. Ik ben heel benieuwd wat ze van mijn groei vindt. Voor mijn gevoel - en ook voor het oog van mijn omgeving - ben ik MEGA gegroeid.
pi_138093575
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 21:31 schreef krijgerrtje het volgende:
Mus! O+

Als je echt wilt, lukt dat vast. Wij doen het al ruim 11 weken!
pi_138093767
Wat SQ zegt, mensen die ik spreek vertel ik het, mensen die ik niet spreek maakt niet uit of ze t weten. Hier dus nog steeds niks op facebook.
pi_138094026
Oh ik heb vol trots de echo met 12 weken op Facebook gezet, hoor! Maar ik had kort daarvoor wel een rigoureuze ontvriendactie op touw gezet. Mijn criterium was: voel ik mij er prettig bij dat deze persoon foto's van mijn kids ziet of niet?
  zondag 23 maart 2014 @ 22:06:48 #76
344469 Amsel
zonder t
pi_138094092
Ik vond Facebook toch wel handig om het aan mensen te laten weten van wie ik wel graag wilde dat ze het wisten, maar die ik er niet speciaal voor ging bellen of mailen. Mijn neven en nichten in het buitenland bijvoorbeeld, of de mensen die ik ontmoet heb tijdens de reis waarop ik ook mijn vriend ontmoette. Hartstikke leuke reacties gekregen O+ Daarna heb ik het verder op Facebook nooit meer genoemd trouwens, ze hoeven echt niet allemaal alle ins en outs te weten, maar die aankondiging was leuk :)
  zondag 23 maart 2014 @ 22:09:05 #77
344469 Amsel
zonder t
pi_138094258
Oh en wat ook heel handig was: Ik heb de roddeltante van werk op m'n Facebook. Ik ben heel selectief in wat ik haar wel en niet laat lezen. De zwangerschapsaankondiging mocht ze zien. Wist ik meteen dat heel kantoor een dag later op de hoogte zou zijn en hoefde ik het zelf niet meer te doen 8-) M'n naaste collega's wisten het toen al wel natuurlijk, maar nu hoeft er in ieder geval niemand meer naar m'n buik te staren en zich af te vragen waarom ik zo spekkig aan het worden ben *)
  zondag 23 maart 2014 @ 22:14:54 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_138094704
Het is ook wel een handig medium daarvoor :Y ach, het is maar net waar je je happy bij voelt ook. Ik had mijn verloving er binnen een week op staan, maar nu ben ik er gewoon nog niet aan toe. Als ik mensen IRL spreek vertel ik het, maar soms ook niet. Het komt toch wel een keer uit, heb er geen haast mee. Het voelt ergens wel fijn dat nog niet de héle wereld het weet. Dat ik op bepaalde plaatsen nog gewoon alleen sq ben even, zonder extras :D.
disclaimer
pi_138094740
Nee, nouja, oude vrienden of klasgenoten die ik niet meer spreek hoeven het wat mij betreft ook niet te weten nee, maar voor neven en nichten die ik een paar x per jaar spreek of zie lijkt het me wel handig. Ik ga hen er niet direct voor bellen :)

Sowieso gaat het dan pas op facebook nadat ik het persoonlijk heb verteld aan iedereen die heel belangrijk voor me is!
  zondag 23 maart 2014 @ 22:16:59 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_138094868
Voor neven en nichten heb ik mijn moeder en mijn oma :D denk dat het de familie binnen een dag drie keer rond is als ik ze toestemming geef :')
disclaimer
pi_138094971
Als aanstaande dinsdag de echo nog goed is, gaan we het aankomend weekend aan m'n ouders vertellen dat ik zwanger ben. Dan zitten we voor mijn gevoel wel in de 'veiligere zone' en heeft het geheim houden wel lang genoeg geduurd..
Daarna gaan we het m'n oma vertellen die naast mijn ouders woont en dan direct door naar opa twee straten verderop. Eer dat ik dan weer bij m'n ouders binnenstap zal de rest van het dorp + familie het ook wel weten :P
Facebook gaan we het niet op zetten.

Geslacht hoeft voor mij niet per se, maar vriend wil het wel weten. Dus als het te zien is, willen we het wel horen.
pi_138094986
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:14 schreef Stormqueen het volgende:
Het is ook wel een handig medium daarvoor :Y ach, het is maar net waar je je happy bij voelt ook. Ik had mijn verloving er binnen een week op staan, maar nu ben ik er gewoon nog niet aan toe. Als ik mensen IRL spreek vertel ik het, maar soms ook niet. Het komt toch wel een keer uit, heb er geen haast mee. Het voelt ergens wel fijn dat nog niet de héle wereld het weet. Dat ik op bepaalde plaatsen nog gewoon alleen sq ben even, zonder extras :D.
Dit is ook fijn! :Y net een familieweekend achter de rug, alleen m'n ouders en zusjes weten ervan, dus kon het hele weekend even genieten van het feit dat we echt een geheimpje hadden! Binnenpretjes toen m'n tante het had over oma worden en dat m'n moeder wel eens de eerste zou zijn :D Heerlijk, haha!
pi_138095204
Mus wat is hij mooi! O+ O+ O+
pi_138096488
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:18 schreef Skittles het volgende:
Als aanstaande dinsdag de echo nog goed is, gaan we het aankomend weekend aan m'n ouders vertellen dat ik zwanger ben. Dan zitten we voor mijn gevoel wel in de 'veiligere zone' en heeft het geheim houden wel lang genoeg geduurd..
Daarna gaan we het m'n oma vertellen die naast mijn ouders woont en dan direct door naar opa twee straten verderop. Eer dat ik dan weer bij m'n ouders binnenstap zal de rest van het dorp + familie het ook wel weten :P
Facebook gaan we het niet op zetten.

Geslacht hoeft voor mij niet per se, maar vriend wil het wel weten. Dus als het te zien is, willen we het wel horen.
Sowieso pas vanaf ongeveer 16-17 weken ;)

Spannend dinsdag weer een echo
S. 2014
J. 2016
pi_138096544
Ja dat weet ik ook wel dat het geslacht niet nu te zien is ;)

We weten ook nog niet of we een pretecho zouden willen om er naar te kijken of gewoon afwachten tot de 20 weken en het daar horen als het te zien is.

[ Bericht 37% gewijzigd door Skittles op 23-03-2014 22:47:40 ]
pi_138100328
Hier had ik het alleen tegen mn moeder gezegd, dus binnen een week wist de hele familie het. Verder had ik het tegen mijn zus en kleine nichtjes verteld, dus die (3 jaar) vertelde aan iedereen dat ik een baby in mn buik had, maar dat het nog geheim was... De bakker, de kassajuffrouw in de supermarkt, de juf op de kleuterschool. Ik hoefde het dus zelf tegen niemand te zeggen ;-)

Net terug van de vk. We gaan nog niet strippen voor 41 weken. We laten de baby toch t liefst komen zonder onnodige interventies. Wel wordt de baby en de placenta in de gaten gehouden, dus vrijdag nog een extra echo, als ik dan 41 weken ben....
pi_138100415
Ik hoefde geslacht trouwens ook niet echt te weten, maar man wilde wel heel graag, dus hebben we t wel gedaan. Uiteindelijk vond ik het ook wel makkelijk met een naam kiezen en kleding kopen, ondanks dat ik niet graag sexe-specifiek kleed.
pi_138103444
Mus! O+

En dit keer willen we het geslacht niet weten. We hebben de grote spullen toch al liggen. Dus dan zou t alleen gaan om wat kleertjes :)
Maar vraag me over 30 weken nog maar een keer of het is gelukt ;)
pi_138103878
Loj, ik Ben benieuwd of het lukt!

Ik heb trouwens een fail-proof plan om de baby te laten komen... Ik heb tiramisu gemaakt, met rauwe eieren, koffie en flink wat alcohol. En tiramisu blijft maar 4 dagen goed in de koelkast. Dus de baby moet wel voor vrijdag geboren worden, anders kan ik de tiramisu niet eten. Goed plan he, kan niet mis gaan! $-)
pi_138103880
Wij hebben een extra geslachtsbepalingsecho gedaan met de oma's erbij. Leuk om hen even mee te laten gluren en we wilden het allebei graag weten. Het werd op dat moment nog even wat echter zeg maar :)

Hier nog geen tekenen van Arie, maar vooral van een vervelende verkoudheid. Morgen komt de vk langs, dus ben benieuwd :) Ik ben nu vooral gewoon erg brak, want ik word elke 3 uur wakker en stiekem hoop ik wel nog deze week te bevallen, want inleiden met 42 weken zou een 1 april baby kunnen betekenen en ik kan echt heel erg slecht tegen die flauwe grapjes :@ :') First world problems :P Maar het liefst zou ik gewoon wachten zolang hij het goed heeft, maar dat kan natuurlijk niet. Of kun je ook voor een inleiding op zondag komen? Dan zou ik 41w5 zijn.

[ Bericht 25% gewijzigd door Dot. op 24-03-2014 05:11:15 ]
pi_138103881
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 04:56 schreef dodoria het volgende:
Loj, ik Ben benieuwd of het lukt!

Ik heb trouwens een fail-proof plan om de baby te laten komen... Ik heb tiramisu gemaakt, met rauwe eieren, koffie en flink wat alcohol. En tiramisu blijft maar 4 dagen goed in de koelkast. Dus de baby moet wel voor vrijdag geboren worden, anders kan ik de tiramisu niet eten. Goed plan he, kan niet mis gaan! $-)
:D

Is je baby wel al ingedaald?
pi_138104179
Ja Dot, 2 weken geleden was ie al volledig ingedaald. En ook al veel voorweeen gehad, maar dat is allemaal n beetje afgezwakt... We blijven geduldig wachten. Ik ga weer even traplopen ;-)
pi_138104259
Mus, wat een mooierd O+. Wat kijkt hij al helder uit zijn ogen!

Voor de overtijddames (en neem dit aan van een ervaringsdeskundige, N. is geboren met 42 weken precies): heb vertrouwen. Je lichaam weet wat te doen, misschien heeft het uiteindelijk een zetje nodig maar heb vertrouwen.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_138104294
Hier ook babynog steeds in buik. Vannacht stelde weinig voor, dus ik ga er een lekker dagje van maken.
Nog wat boodschapjes doen en truitje afmaken, misschien kan het los als die af is _O-
pi_138104365
Ahw Mus, wat lief!

Succes voor alle dames hierboven!

DaD ben benieuwd wanneer je voor een eerdere echo kan! Hoe gaat het nu?

Sinds een paar dagen echt wel misselijk steeds, ik ben er nu nog blij mee, blij iets te voelen.
pi_138104632
Hier ook een meld met baby nog in buik.

Ff snel douchen en dan ruimen, geloof dat de nesteldrang eindelijk gearriveerd is oO<
pi_138104691
Oh, en vandaag 38 weken *O*
  maandag 24 maart 2014 @ 09:13:08 #98
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_138105253
Meldt! Joopie zit ook nog veilig binnen!
De tip van de tiramisu vind ik een goeie, kan niet misgaan! :D

Ik heb vannacht gedroomd dat ik een geboorte tegel ging borduren.. Borduren?! Whahahaha ik ben zo creatief als een pannenlap! :D
doei
  maandag 24 maart 2014 @ 09:13:49 #99
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_138105260
Jeeej Butterflower, lekker poetsen!!! *O* :')
doei
pi_138105327
Meld *)

Later vanmiddag weer een CTG in het ziekenhuis. Het is down under aan het rommelen maar echt doorzetten doet het niet,,,.

Mus wat heb je een prachtkind gebakken O+ O+ O+

Een :* voor alle LLM die het moeilijk hebben
pi_138105365
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 07:35 schreef RunForrestRun het volgende:
Mus, wat een mooierd O+. Wat kijkt hij al helder uit zijn ogen!

Voor de overtijddames (en neem dit aan van een ervaringsdeskundige, N. is geboren met 42 weken precies): heb vertrouwen. Je lichaam weet wat te doen, misschien heeft het uiteindelijk een zetje nodig maar heb vertrouwen.
Oh, ik maak me er ook niet echt druk om, alleen zou ik dan liever ingeleid willen worden op 2 april :P Hij komt als ie komt en als dat niet zo is wordt het een inleiding. Ik sta er gelukkig wel zo relaxed in dat ik daar dan gewoon in mee kan gaan denk ik :) Het scheelt natuurlijk ook dat ik geen thuisbevalling wil, maar toch al naar het ziekenhuis wilde.
pi_138105546
Ik heb net de verloskundige gebeld en ik krijg komende woensdag 's middags een echo (morgen had ook gekund, maar dat krijg ik met m'n werk niet voor elkaar).
  maandag 24 maart 2014 @ 09:37:08 #103
52229 Chanty
pi_138105635
Dad wat fijn. Heb je nog bloed verloren? Hopelijk en mooie knipper woensdag :*
pi_138105666
fijn DaD!

volgens mij wordt ik weer verkouden... }:| zo eerst naar de fysio en dan lekker ff wat slaap inhalen!
S. 2014
J. 2016
pi_138105677
Ik had gister nog bruin slijm (sorry voor de informatie), maar vanochtend was m'n papiertje helemaal schoon, gelukkig! De vk zei dat het haar ook helemaal niet per se verontrustend in de oren klonk, maar dat ze heel goed begreep dat het voor mij stressvol was. Ik was nauwelijks uitgesproken toen ze al zei dat ze een echo voor me ging inplannen. O+.
  maandag 24 maart 2014 @ 09:41:04 #106
52229 Chanty
pi_138105730
Dat klinkt idd positief. Ik ga voor je duimen!
pi_138105807
Fijn DaD! Hopelijk blijft het bloed even weg :*
pi_138105892
Fijn DaD!
  maandag 24 maart 2014 @ 09:51:41 #109
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_138105954
Spannend Musique!!
doei
  maandag 24 maart 2014 @ 09:52:22 #110
149959 SQ
snelle trees
pi_138105970
Fijn DaD, ik duim voor een mooi knippertje!
disclaimer
  maandag 24 maart 2014 @ 09:53:55 #111
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_138106005
Fijn DaD, op naar een mooie knipper! :*

Ik voel mij gelukkig weer wat minder "blegh". Ik ga vandaag maar weer lekker toegeven aan de poetsdrang, en van het mooie weer genieten O+
doei
pi_138106046
ik zit bij de fysio op te wachten, dr is nu bejaardengym en ik moet mn best doen om niet keihard te lachen... :@ dr wordr meer gekwebbelt dan gesport!
S. 2014
J. 2016
pi_138106265
Lief van jullie, ik hou jullie op de hoogte!
  maandag 24 maart 2014 @ 10:04:31 #114
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138106290
Fijn dat je terecht kunt DaD! Ik zou ook wel zenuwachtig zijn ja. Maar gelukkig vindt de vk het niet zo verontrustend, zij heeft er vast verstand van :)

Ik had afgelopen week intake bij de verloskundige en het was echt een fijn gesprek waarin ik aan kon geven of ik iets anders wilde bij deze bevalling. Ik heb aangegeven dat ik niet meer wil dat mijn vliezen al gebroken worden bij 3 cm maar later in de bevalling pas. Ze gaf me gelukkig helemaal gelijk en t staat al in mn dossier.

En om heel erg op de zaken vooruit te lopen heb ik ook aangegeven dat ik niet 'standaard' bij 41+3 ingeleid wil worden als de baby zich nog niet heeft aangediend. als de toestand van de baby het toelaat natuurlijk Toen zei ze zelf al dat ze gewoon een aantal keer gaan strippen als het nodig blijkt te zijn. Ze zei dat het natuurlijk altijd per zwangerschap verschilt, maar dat de kans wel echt best groot is dat deze ook ruim te laat gaat komen dus strippen ftw om een inleiding te voorkomen!

Dit klinkt echt stom om al te bespreken met 12 weken zwangerschap :') Maar ik vond het gewoon fijn om al gezegd te hebben! :+
  maandag 24 maart 2014 @ 10:07:31 #115
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138106377
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 09:39 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik had gister nog bruin slijm (sorry voor de informatie), maar vanochtend was m'n papiertje helemaal schoon, gelukkig! De vk zei dat het haar ook helemaal niet per se verontrustend in de oren klonk, maar dat ze heel goed begreep dat het voor mij stressvol was. Ik was nauwelijks uitgesproken toen ze al zei dat ze een echo voor me ging inplannen. O+.
Zie! Geen aanstellerij, en lekker snel terecht! Gelukkig!
Kwak
  maandag 24 maart 2014 @ 10:15:09 #116
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138106565
Mijn UD mag naar 22 oktober. En hij spartelde!
Kwak
pi_138106585
Oh kwak, wat goed! *O*.
  maandag 24 maart 2014 @ 10:17:12 #118
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_138106610
Wat fijn Kwak!! *O*
doei
  maandag 24 maart 2014 @ 10:18:01 #119
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_138106634
Fijn DaD.. Hopelijk brengt het je toch een soort van rust!

Ow en 'ik hier' :W
Vanmiddag weer controle :)

Een goede echo voor Kwak, en voor de nieuwelingen *O*
  maandag 24 maart 2014 @ 10:21:42 #120
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138106737
Eigenlijk was voor mij t belangrijkste vandaag dat ik het bloed prikken heb overleefd. :@ .

De gyn was aardig maar stiekem weet ik mijn termijn nu nog niet goed :( ze mat 9w3d maar zei dat dat klopte met mijn geschatte ud van 22-10. Maar dan zou ik al 9w5d zijn. :?

Heb net gebeld over de zwangerschapsverklaring, vergeten te vragen, dus die sturen ze op. De UD die daar op staat houd ik wel aan dan.
Kwak
  maandag 24 maart 2014 @ 10:24:37 #121
244125 laziness
pi_138106794
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:21 schreef kwakz0r het volgende:
Eigenlijk was voor mij t belangrijkste vandaag dat ik het bloed prikken heb overleefd. :@ .

De gyn was aardig maar stiekem weet ik mijn termijn nu nog niet goed :( ze mat 9w3d maar zei dat dat klopte met mijn geschatte ud van 22-10. Maar dan zou ik al 9w5d zijn. :?

Heb net gebeld over de zwangerschapsverklaring, vergeten te vragen, dus die sturen ze op. De UD die daar op staat houd ik wel aan dan.
Als de afwijking binnen een termijn van 5 dagen valt passen ze vaak de UD niet aan.

Wat fijn van je sparteltje ook *O*

DaD, goed dat je gebeld hebt en dat je woensdag nu al terecht kan :*
  maandag 24 maart 2014 @ 10:26:15 #122
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138106826
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:21 schreef kwakz0r het volgende:

Een definitieve termijnbepaling wordt toch ook pas tussen 10-12 weken gedaan?
  maandag 24 maart 2014 @ 10:29:46 #123
244125 laziness
pi_138106913
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:26 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

De mijne werd net als bij Kwak ook bij 9w5d gedaan. De schatting kwam op 5 dagen minder uit en ze hebben de UD niet aangepast. Daarna geen andere echo meer gehad tot aan de SEO.
Dus het verschilt een beetje per vk hoe ze het aanpakken volgens mij.
pi_138107100
DaD ik duim voor je!

Kwakz0r *O* !

Wanneer krijg je eigenlijk een echo? altijd met 8-9 wk en 12wk? of verschilt dat per vk-praktijk?
Bij S had ik alleen met 12 weken een termijnecho maar misschien hebben ze dit ondertussen wel aangepast naar 2x een echo

Ik ga vandaag maar eens de vk bellen voor een intake.
  maandag 24 maart 2014 @ 10:40:10 #125
52229 Chanty
pi_138107101
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:26 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Bij mij werd de termijn zelfs als met 8w5d bepaald en is daarna niet meer aangepast ook al schommelden de metingen daarna met een aantal dagen naar voor of naar achter. 1 mm meetverschil kan zo al een paar dagen schelen dus zo nauwkeurig kunnen ze het gewoon niet zeggen.
  maandag 24 maart 2014 @ 10:40:25 #126
52229 Chanty
pi_138107107
*O* kwak super fijn *O*
  maandag 24 maart 2014 @ 10:44:51 #127
52229 Chanty
pi_138107183
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:40 schreef Zoë23 het volgende:
DaD ik duim voor je!

Kwakz0r *O* !

Wanneer krijg je eigenlijk een echo? altijd met 8-9 wk en 12wk? of verschilt dat per vk-praktijk?
Bij S had ik alleen met 12 weken een termijnecho maar misschien hebben ze dit ondertussen wel aangepast naar 2x een echo

Ik ga vandaag maar eens de vk bellen voor een intake.
Ik had een echo met wat uiteindelijk dus 8+5 bleek te zijn omdat ik niet precies wist hoever ik was.
Verder wilden we de combinatietest doen. Dus 1,5 week later moest ik terug om bloed te prikken en toen hebben ze nog een keer kort en echo gemaakt om te kijken of nog steeds alles goed ging.
Met 12 weken heb ik dan een echo gehad voor nekplooimeting, dat was dan dus ook de eigenlijke termijnecho.

Dus eigenlijk had ik geluk dat ik vaker mocht spieken want normaliter als ik had geweten hoever ik was, hadden ze pas een echo gemaakt met 10 a 12 weken.
  maandag 24 maart 2014 @ 10:45:34 #128
73386 Fazz
onderweg
pi_138107197
Een spartelaar voor Kwak! *O*
Fijn dat je woensdag een echo krijgt DaD!

Nog veel mensen last van de NSS vandaag? Door sluiting van de snelweg ben ik maar met de trein gegaan. De eerste trein zat alleen zo bomvol dat ik niet eens naar binnen wilde :{ , de volgende was gelukkig een stuk minder druk en heb ik nog een zitplaatsje weten te veroveren :+
pi_138107511
kwak! *O*

hier net terug vd fysio, met nieuwe restricties, mn bekken wordt steeds instabieler... -O- Mag nu geen zware dingen meer tillen/zware activiteiten ondernemen, geen grote wandelingen meer maken...
heb er ff flink de pest in!
S. 2014
J. 2016
  maandag 24 maart 2014 @ 10:58:25 #130
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_138107555
Ik werk in Den Haag Fazz, maar gelukkig verlof dus geen last van :D
Zag wel dat de wegen juist extreem rustig waren vandaag rondom Den Haag.
Sterkte met de terugweg straks!
doei
pi_138107656
Chanty
Wat fijn dat je wat vaker kon spieken. :)!

quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
kwak! *O*

hier net terug vd fysio, met nieuwe restricties, mn bekken wordt steeds instabieler... -O- Mag nu geen zware dingen meer tillen/zware activiteiten ondernemen, geen grote wandelingen meer maken...
Begrijpelijk!
Ben het zeker met de fysio eens, geen groooote wandelingen en zware dingen tillen oid maar zeker blijven bewegen! heb ik niet gedaan en de BI werd steeds erger en alles werd steeds slapper (maar dit is mijn ervaring!)
Heb zware BI gehad tijdens de zw.schap van S (tot begin dit jaar) en ik heb er echt spijt van dat ik niet ben blijven wandelen. Mocht ik weer BI krijgen bij deze zw.schap dan blijf ik zeker bewegen en wandelen (kan ook niet anders met een rennende S natuurlijk)
  maandag 24 maart 2014 @ 11:04:01 #132
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138107731
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
kwak! *O*

Het is voor een goed doel, maar niet leuk! Heb je veel last overdag? Ik ging op een gegeven moment middagdutjes doen, dat vond ik enorm schelen.
KuikenGuppy
  maandag 24 maart 2014 @ 11:04:06 #133
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_138107734
Goede echo voor kwak *O*

Fijn dat je zo snel terecht kunt DaD, heel logisch dat je je zorgen maakt, en even spieken helpt dan het beste!

Ik heb gister mijn eerste emotionele diarree gehad }:| vriend liep langs en vroeg iets onbenulligs, en voor ik het goed en wel besefte biggelde de tranen over mijn wangen.
Hij is gelijk bij me komen zitten, en barstte na een halve minuut in lachen uit omdat hij het niet snapte :')
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  maandag 24 maart 2014 @ 11:05:43 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_138107767
Fijn kwak!
Ik krijg ook mijn definitieve termijn pas bij de combinatietest trouwens. En mijn zwangerschapsverklaring bij de eerste standaard afspraak met 15+2. Maar ik verwacht geen wijzigingen eigenlijk.
disclaimer
pi_138107887
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 11:01 schreef Zoë23 het volgende:
Chanty

[..]

Begrijpelijk!
Ben het zeker met de fysio eens, geen groooote wandelingen en zware dingen tillen oid maar zeker blijven bewegen! heb ik niet gedaan en de BI werd steeds erger en alles werd steeds slapper (maar dit is mijn ervaring!)
Heb zware BI gehad tijdens de zw.schap van S (tot begin dit jaar) en ik heb er echt spijt van dat ik niet ben blijven wandelen. Mocht ik weer BI krijgen bij deze zw.schap dan blijf ik zeker bewegen en wandelen (kan ook niet anders met een rennende S natuurlijk)
dat geeft ze idd ook aan, wel blijven bewegen, nu hebben we 2 hondjes dus ik moet ook wel. maar bijvoorbeeld niet een dag naar de dierentuin -O-

maar jeetje ik had geen idee dat je er zolang last van kon hebben... :{

@burdie, ik rust wel tussen de middag, maar ga dat nu toch maar wat regelmatiger doen.
S. 2014
J. 2016
  maandag 24 maart 2014 @ 11:15:15 #136
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138108021
Met voldoende rust heb ik weinig last gehad van de BI, maar ik kon ook niet veel meer helaas.
Van de fysio moest ik na elke 3-4 uur een kwartier rust nemen (echt gaan liggen).
KuikenGuppy
  maandag 24 maart 2014 @ 11:16:33 #137
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_138108061
gm als je dat echt wilt valt er altijd wel een mauw aan te passen natuurlijk.
pi_138108205
quote:
17s.gif Op maandag 24 maart 2014 11:16 schreef -Bubseltje- het volgende:
gm als je dat echt wilt valt er altijd wel een mouw aan te passen natuurlijk.
klopt! maar ik ga niet in n rolstoel :P dan wacht ik wel tot mn meisje geboren is. Komt wel goed :)
S. 2014
J. 2016
  maandag 24 maart 2014 @ 11:24:50 #139
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_138108290
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 11:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

klopt! maar ik ga niet in n rolstoel :P dan wacht ik wel tot mn meisje geboren is. Komt wel goed :)
Tja.. dan moet je het zelf weten :P . Een keertje er uit is toch wel fijn
pi_138108310
quote:
17s.gif Op maandag 24 maart 2014 11:24 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Tja.. dan moet je het zelf weten :P . Een keertje er uit is toch wel fijn
Oh maar dat komt wel goed! We verzinnen er wel wat op :)
S. 2014
J. 2016
pi_138108401
Zo .. ook weer terug van de controle. Heb een halve sticker gekregen .. gyn gaf me het dringende advies om terug te gaan naar 50% (= 20 uur p/w) wegens continue harde buiken icm ischias. Ik weet dat ze gelijk heeft .. maar vind het gewoon niet leuk effe :(.
  maandag 24 maart 2014 @ 11:30:59 #142
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138108438
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 10:45 schreef Fazzoletti het volgende:
Een spartelaar voor Kwak! *O*
Fijn dat je woensdag een echo krijgt DaD!

Nog veel mensen last van de NSS vandaag? Door sluiting van de snelweg ben ik maar met de trein gegaan. De eerste trein zat alleen zo bomvol dat ik niet eens naar binnen wilde :{ , de volgende was gelukkig een stuk minder druk en heb ik nog een zitplaatsje weten te veroveren :+
Ik moest naar t rode kruis ziekenhuis, Sportlaan, en maakte me zorgen over t verkeer dus was met de tram gegaan. Nou, geen kip op straat dus! Had ook wel met de auto kunnen gaan. Verder heel weinig verkeer op straat, maar hier tegenover school staan ca 20 bussen en 20 politieauto's, vast ook iets met die top, maar geen idee wat!

Verder had de gyn eigenlijk slechter beeld bij mij met interne echo dan de echobureaudame met externe echo! bizar!

En nu heb ik 6 mei pas weer een afspraak. Lang wachten! Maar goed, het zag er allemaal goed uit dus ik heb wel vertrouwen nu. Ga eind van de week wel bellen over bloeduitslagen. Daar melden ze in principe niks over uit zichzelf maar ik wil weten wat mijn bloedgroep is enzo!
Kwak
  maandag 24 maart 2014 @ 11:31:23 #143
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138108451
Balen Twinkle en GM van de pijn en doktersadviezen :*
Kwak
  maandag 24 maart 2014 @ 11:37:20 #144
344469 Amsel
zonder t
pi_138108618
:W Wij gaan op onze laatste vakantie met z'n tweetjes. Tot snel!
pi_138108904
Veel plezier Amstel!

Twinkle
:* logisch..

quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 11:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

dat geeft ze idd ook aan, wel blijven bewegen, nu hebben we 2 hondjes dus ik moet ook wel. maar bijvoorbeeld niet een dag naar de dierentuin -O-

maar jeetje ik had geen idee dat je er zolang last van kon hebben... :{

@burdie, ik rust wel tussen de middag, maar ga dat nu toch maar wat regelmatiger doen.
Ze gingen er bij mij ook vanuit dat het na de bevalling weer over zou zijn maar helaas. Tot sowieso 20mnd na de bevalling erg veel last gehad. (en al vanaf 12wk zwangerschap)
Ik merk dat o.a. stress ook een belangrijke factor is. Neem rust, ontspan, zorg goed voor jezelf, vraag en accepteer hulp en doe leuke dingen.
Ik was ook tijdens mn zw.schap nogal eigenwijs, toch schoonmaken etc. Het is soms lastig accepteren dat je een 'beperking' hebt.. -O-
Wat bij mij echt hielp; de therapie van de osteopaat.

Met 23wk zw.schap ben ik nog wel naar de dierentuin gegaan hoor, op een rustig moment. Je kunt toch op bankjes uitrusten of in een restaurantje oid?
Na de bevalling een keer een dagje ikea gedaan. Broertje mee, duwde de rolstoel :+ en man liep achter de kinderwagen. Als je creatief bent kun je een heleboel gewoon blijven doen.
pi_138109124
Geniet ervan, Amsel!
  maandag 24 maart 2014 @ 11:58:04 #147
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138109219
Rolstoel. Dat is idd een flinke drempel, maar als je die eenmaal over bent, kan het zo veel schelen! Ik vond het op een gegeven moment mentaal ook zwaar om niets meer te kunnen ondernemen en dit was een manier waarop dat wel kon.
KuikenGuppy
  maandag 24 maart 2014 @ 12:00:46 #148
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138109287
Zoe, dat is wel heftig joh, zo lang nog last na de bevalling. Ben je nu niet 'bang' het weer te krijgen?
KuikenGuppy
pi_138110600
Veel plezier Amsel!

En fijn dat alles goed was kwakz0r *O*
  maandag 24 maart 2014 @ 12:49:09 #150
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_138110659
Vreemde beetje vieze gênante vraag, sorry :@ maar wie had er de laatste weken voor bevalling ook darmkrampen en heeel vaak naar het toilet moeten? ( dunne ontlasting en t riekt :r )
doei
pi_138111001
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 12:49 schreef Bolletje... het volgende:
Vreemde beetje vieze gênante vraag, sorry :@ maar wie had er de laatste weken voor bevalling ook darmkrampen en heeel vaak naar het toilet moeten? ( dunne ontlasting en t riekt :r )
Grappig, maar mijn ontlasting rookt juist naar rozen met een vleugje jasmijn O+ En niet dun maar ik boetseerde figuur-zwanen, helemaal vanzelf! :Y

Maar serieus, ik kan het me niet herinneren. Los daarvan is het bij mij sowieso regelmatig dun en stinky, ivm chronische darmontsteking :+ Het lijkt me niet iets abnormaals though :)
pi_138111229
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 11:01 schreef Zoë23 het volgende:
Chanty

[..]

Begrijpelijk!
+1!! Blijf wandelen, echt! Ik heb net als Zoë nog veel last, maar wandelen doet goed.
Home is where the O+ is...
  maandag 24 maart 2014 @ 13:16:17 #153
73386 Fazz
onderweg
pi_138111441
@Bolletje en Kwak, ik hoorde ook dat de wegen juist extreem rustig waren vandaag :( Maar goed, auto was toch wel tricky geweest. De A44 zou vanaf 4 uur weer open gaan richting Den Haag maar het tijdstip kon nog wel eens veranderen.... Met de trein kom ik zeker te weten thuis :)

Veel plezier Amsel! Waar gaan jullie heen?

Balen GM en Twinkle... beter maar toegeven aan de adviezen. Maar lijkt me heel vervelend als je lichaam niet kan doen wat je graag zou willen :*

Mijn bekken voelt ook niet heel stabiel vandaag, maar dat heeft vast te maken met het uitruimen van de vliering gisteren :') Merk wel dat ik stiekem al begin af te tellen...nog maar 13 dagen werken :o
  maandag 24 maart 2014 @ 13:43:45 #154
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138112305
Pssht ladies, ik heb nog n bekkenband over O-) zie v&a! Heb er veel profijt van gehad!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  maandag 24 maart 2014 @ 13:48:38 #155
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_138112479
Vraag; een kraammand is dat nog steeds leuk om te krijgen? En wat zouden jullie erin willen als je het leuk lijkt?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 24 maart 2014 @ 14:03:33 #156
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138112964
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 13:48 schreef _Bar_ het volgende:
Vraag; een kraammand is dat nog steeds leuk om te krijgen? En wat zouden jullie erin willen als je het leuk lijkt?
:Y ik heb er twee gehad en vond ze beiden super leuk!

Er zaten dingen in als: kleertjes, oppasboekje, doosje voor melktandjes, knuffelbeertje, speenkoord, boekje voor papa: 'spelletjes met je baby', verzorgingsproducten voor baby, badspeelgoed, douchegel voor mama.
KuikenGuppy
  maandag 24 maart 2014 @ 14:10:22 #157
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138113214
quote:
Ik las kraamverband :+

Ik vond dat wel leuk ja :Y
Paar ideetjes:

-kwijlsjaaltje
-fiepje in volgende maat
-een speelslinger voor in de maxicosi
-koelbijtring
-gehaakte slofjes
-bad/douchestickers
  maandag 24 maart 2014 @ 14:23:11 #158
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138113650
Kak! Ik was totaal vergeten dat ik vandaag na mijn laatste mondelingen (half vijf) een vergadering heb tot kwart voor zeven. kak. kak. kak.

Zit in slaap te vallen bij 4H, leerlingen zeggen tegen me dat ik er wel erg moe uitzie. Misschien toch iets te snel weer van start gegaan ofzo...

Ik heb ook altijd zwanen in de pot Coco, en ze zwemmen hartjes!
Kwak
pi_138113923
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 12:00 schreef Burdie het volgende:
Zoe, dat is wel heftig joh, zo lang nog last na de bevalling. Ben je nu niet 'bang' het weer te krijgen?
Het is de reden dat ik niet voor een 2e durfde te gaan. Sinds aug 2013 hebben we het vaak gehad over een 2e maar ik wilde eerst van de pijn af zijn. Nu weet ik dat er iets aan de BI te doen is, ik weet hoe ik er mee om moet gaan etc etc.
Deze zw.schap is een 'verrassing' het was niet zo gepland maar ik ben blij dat het zo gegaan is. Anders had het nog wel lang geduurd denk ik.

Kimpossible
Ik zag m! Maar XL is denk ik te groot? Of maakt dat niet zoveel uit?
pi_138114472
quote:
Heel leuk!

Ik vond het vooral leuk dat er alleen maar cadeautjes voor MIJ inzaten! :D

Geurkaars, notitieboekje, mooie armband, tijdschrift, nagellak, snoepjes, champagne, thee. O+
pi_138114705
Wat leuk, Limone!

Ik ga kijken of ik ergens kan vastleggen dat er na de bevalling een kom cakebeslag voor me klaar moet staan. Alcohol en rood vlees mis ik absoluut niet, maar die kom uit likken...! :9~ .
  maandag 24 maart 2014 @ 15:04:40 #162
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_138115185
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:45 schreef Limone het volgende:

[..]

Heel leuk!

Ik vond het vooral leuk dat er alleen maar cadeautjes voor MIJ inzaten! :D

Geurkaars, notitieboekje, mooie armband, tijdschrift, nagellak, snoepjes, champagne, thee. O+
dat is wat ik ook wil doen eigenlijk alleen maar kadootjes voor mama en een paar voor papa.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_138115215
quote:
Leuk ja! Ik weet dat allebei de oma's er een maken. Ik zou het ook erg leuk vinden als er iets in zit voor mijn vriend :)
  maandag 24 maart 2014 @ 15:06:55 #164
52229 Chanty
pi_138115277
Bah GM wat ontzettend balen, hopelijk helpt het stapje terug doen wel!

Amsel fijne vakantie!
pi_138115486
Hoi! Ik breek even in met wat info waar jullie misschien iets aan hebben :) Ik wist het in elk geval niet tijdens mijn zwangerschap en kom er nu pas achter bij het doen van belastingaangifte: als je ervoor kiest om minder te gaan werken na je bevalling (geldt ook voor je man/vriend) dan kun je beter zo lang mogelijk ouderschapsverlof opnemen, dan je contract naar beneden aan te laten passen. Je krijgt van de belastingdienst namelijk 4,29 euro per opgenomen uur terug! Bij ons tikte dat behoorlijk aan :D

http://www.belastingdiens(...)rschapsverlofkorting

En nou fingers crossed dat er niemand met de opmerking komt dat ik helemaal verkeerd belastingaangifte heb gedaan :@
Sarcasme. Herken het.
  maandag 24 maart 2014 @ 15:15:26 #166
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138115702
Fijne vakantie Amsel!

Cakebeslag, *ril* doe mij maar rood vlees dan!
Kwak
  maandag 24 maart 2014 @ 15:21:41 #167
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_138116031
Spees wat fijn dat je al die dingen al besproken hebt bij de vk, maakt niet uit dat het lekker op tijd is toch :+

Kwak goeie echo *O*

En de rest ben ik vergeten :')

Zoe: ik heb bij mn eerste ook last gehad van mn bekken (ik noem het altijd zo, geen bi, weet ook niet waarom..) Het is met een eerste idd een stuk makkelijker. Toentertijd met 30w last gekregen en bij deze met 20w. Voor mezelf geen verassing, ik had het al verwacht maar dat maakt het niet minder leuk.
Deze keer ook weer op tijd naar de fysio gegaan, oefeningen van vorige keer herhaald, werken super. En daarbij doe ik nu ook nog sporten 1x in de week; zwanger & fit, speciaal voor ons dikkertjes dus :7 en ik merk er ZO veel van! :o Niet sarcastisch bedoelt! Na een week of 3-4 merkte ik dat ik minder last had, mn spieren sterker waren, etc. Ik heb wel wat vaker spierpijn in mn heupen (zeg maar de spieren die verticaal lopen), maar dat zijn de spieren die je nu voor stabiliteit gebruikt ipv buikspieren etc.
Natuurlijk moet ik nog steeds opletten en afwisselen van houding, en idd, blijven bewegen.. Zo belangrijk! Maar het gaat nu, bijna 30 weken, eigenlijk super. O+ ik had verwacht dat het steeds erger zou worden maar zo ervaar ik het (nog) niet. Natuurlijk wordt het zwaarder naarmate ik verder ben maar mentaal en fysiek hou ik het nu nog goed vol. Ik hoop echt dat jij dat ook hebt! :*
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_138116521
Spirit ik snap dat dat lekker aantikt.

Maar zoals ik het begreoen heb neem je ouderschapsverlof op met de intentie om daarna toch weer je aantal uren op te pakken?
  maandag 24 maart 2014 @ 15:35:21 #169
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138116631
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 15:32 schreef Twinkle20 het volgende:

Maar zoals ik het begreoen heb neem je ouderschapsverlof op met de intentie om daarna toch weer je aantal uren op te pakken?
Dat is het idee, maar in sommige beroepstakken/CAO's kom je er mee weg om het te gebruiken als een soort "uitgestelde" baanverkleining.

Bij mij wordt de helft van het verlof (de eerste helft) betaald voor 55%, de rest onbetaald. Ik kan ws. wel zonder boetes daarna voor vast minder gaan werken, maar als ik dus eerst dat onbetaalde deel opneem zoals Spirit schrijft, dan wordt de eerste tijd de klap van een dag minder loon nog opgevangen door de belasting...

Het lijkt een beetje op thuisblijfsubsidie, zal de Christenunie wel bedongen hebben ofzo een paar kabinetten/onderhandelingen geleden.
Kwak
  maandag 24 maart 2014 @ 15:37:28 #170
244125 laziness
pi_138116696
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 15:11 schreef Spirit82 het volgende:
Hoi! Ik breek even in met wat info waar jullie misschien iets aan hebben :) Ik wist het in elk geval niet tijdens mijn zwangerschap en kom er nu pas achter bij het doen van belastingaangifte: als je ervoor kiest om minder te gaan werken na je bevalling (geldt ook voor je man/vriend) dan kun je beter zo lang mogelijk ouderschapsverlof opnemen, dan je contract naar beneden aan te laten passen. Je krijgt van de belastingdienst namelijk 4,29 euro per opgenomen uur terug! Bij ons tikte dat behoorlijk aan :D

http://www.belastingdiens(...)rschapsverlofkorting

En nou fingers crossed dat er niemand met de opmerking komt dat ik helemaal verkeerd belastingaangifte heb gedaan :@
Deze regeling wordt alleen naar alle waarschijnlijkheid per 2015 afgeschaft. Dus reken je niet nu rijk met een vergoeding die er straks niet meer is. Ouderschapsverlof blijft, de vergoeding vanuit de overheid niet.

Overigens heb je alleen recht op de korting als je daadwerkelijk naar beneden gaat in salaris t.o.v. vorig belastingjaar.
  maandag 24 maart 2014 @ 15:38:38 #171
244125 laziness
pi_138116731
http://www.rijksoverheid.(...)ingen-kindregelingen

[ Bericht 70% gewijzigd door laziness op 24-03-2014 15:51:23 ]
pi_138116783
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 15:32 schreef Twinkle20 het volgende:

Er staat nergens iets beschreven over intentie, maar je snijdt jezelf ermee in de vingers door geen gebruik te maken van een mooie financiele regeling die voor jonge ouders is getroffen. Een kind is duur zat!
Sarcasme. Herken het.
pi_138117056
Ik weet ook niet beter dan dat het per 1 januari 2015 wordt afgeschaft.

Beetje jammer, want onze KDV-toeslag/geval is ook al minimaal dus wij hangen al in de hoofdprijs qua kosten om te blijven werken en ook nog eens opvang te hebben.
Die leek ons leuk qua compensatie namelijk.
  maandag 24 maart 2014 @ 15:52:14 #174
149959 SQ
snelle trees
pi_138117213
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 15:48 schreef BlueEyes het volgende:
Ik weet ook niet beter dan dat het per 1 januari 2015 wordt afgeschaft.

Beetje jammer, want onze KDV-toeslag/geval is ook al minimaal dus wij hangen al in de hoofdprijs qua kosten om te blijven werken en ook nog eens opvang te hebben.
Die leek ons leuk qua compensatie namelijk.
+ 1 :')
Zoals het er nu naar uit ziet ga ik 2 januari weer aan het werk en we verdienen genoeg, dus we betalen voor alles de hoofdprijs.
En ja, ik weet dat ik daar niet over moet klagen want ik heb het geld en er zijn mensen die het veul slechter hebben en whatnot, maar het voelt toch wel een beetje zuur soms. :@ :')
disclaimer
pi_138117253
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 15:52 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Zoals het er nu naar uit ziet ga ik 2 januari weer aan het werk en we verdienen genoeg, dus we betalen voor alles de hoofdprijs.
En ja, ik weet dat ik daar niet over moet klagen want ik heb het geld en er zijn mensen die het veul slechter hebben en whatnot, maar het voelt toch wel een beetje zuur soms. :@ :')
Dan +1 ik deze weer even ;)
pi_138117312
Hm, de vk zou tussen 2 en 3 komen, maar ze is er nog steeds niet. Ik durf niet zo goed te bellen, want stel dat ze midden in een bevalling zit, maar als ze nog een afspraak in het ziekenhuis moet regelen voor morgen moet dat natuurlijk wel voordat de poli dicht is...
  maandag 24 maart 2014 @ 15:54:28 #177
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138117317
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 15:52 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

:o meer dan 118.000 moet je samen dan verdienen toch? :') daar zitten wij lang niet aan (als we dat ooit al gaan halen :').

Goed te weten dat die regeling eruitgaat, en jammer inderdaad, maar goed, we redden het wel...
Kwak
  maandag 24 maart 2014 @ 15:55:09 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_138117344
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 15:54 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

:o meer dan 118.000 moet je samen dan verdienen toch? :') daar zitten wij lang niet aan (als we dat ooit al gaan halen :').

Goed te weten dat die regeling eruitgaat, en jammer inderdaad, maar goed, we redden het wel...
dat halen we niet, maar we zitten erg hoog in de tarievenlijstjes ;)
disclaimer
  maandag 24 maart 2014 @ 15:55:47 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_138117372
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 15:54 schreef Dot. het volgende:
Hm, de vk zou tussen 2 en 3 komen, maar ze is er nog steeds niet. Ik durf niet zo goed te bellen, want stel dat ze midden in een bevalling zit, maar als ze nog een afspraak in het ziekenhuis moet regelen voor morgen moet dat natuurlijk wel voordat de poli dicht is...
Dat is wel irritant. Ik zou toch even bellen, als het echt niet kan neemt ze toch niet op.
disclaimer
  maandag 24 maart 2014 @ 15:59:17 #180
52229 Chanty
pi_138117483
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 15:54 schreef Dot. het volgende:
Idd gewoon even bellen, je merkt vanzelf wel je ongelegen belt ;)
pi_138117646
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 15:54 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik wil graag mijn uren blijven werken. Willen wij onder die grens uitkomen voor meer vergoedingen moet ik zo weinig gaan werken dat ik er echt niet leuk en gezellig van worden ga.

Ik vind het soms wel bizar dat mensen zeggen dat wij het ons kunnen veroorloven want we verdienen genoeg.
Maar wij betalen ook genoeg belasting en reken maar dat we onze uren er ook voor maken (en die uren zijn ook vaak buiten kantoortijden en in weekenden voor ons beiden)
pi_138117701
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 15:59 schreef Chanty het volgende:

[..]

Idd gewoon even bellen, je merkt vanzelf wel je ongelegen belt ;)
Hoe is het met de benauwdheid?
Fernando inmiddels alweer wat lager gaan spelen?
pi_138118038
Ik zag een lief klein Musje voorbij komen O+

Fijn dat je eerder terecht kan voor de echo DaD!

Goede echo voor Kwak *O*

Sterkte voor de dames met bi, lijkt mij erg naar als je lichaam zo tegenwerkt.
  maandag 24 maart 2014 @ 16:13:31 #184
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_138118041
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 13:01 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Grappig, maar mijn ontlasting rookt juist naar rozen met een vleugje jasmijn O+ En niet dun maar ik boetseerde figuur-zwanen, helemaal vanzelf! :Y

Maar serieus, ik kan het me niet herinneren. Los daarvan is het bij mij sowieso regelmatig dun en stinky, ivm chronische darmontsteking :+ Het lijkt me niet iets abnormaals though :)
:')
Bedankt Coco, ik moest keihard lachen :D

Hm ik lees en hoor echt niemand hierover, dus ik dacht even mijn gene opzij te gooien en het maar eens te vragen :@
Ik hoop zo dat dit over is als ik moet bevallen.. :{
doei
  maandag 24 maart 2014 @ 16:15:30 #185
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138118131
Ik ben spuit 11 waarschijnlijk :P maar Dot, ja ik zou zeker weten even bellen als het al 1-2 uur na de gemaakte afspraak is.
pi_138118252
Hai, wilde even laten weten dat mijn "eerste" echo na het checken of ik écht wel zwanger was goed gegaan is. De gyn vertelde mij dat ik 5 weken en 1 dag ben nu. Vruchtzakje is te zien en ook een klein streepje wat dus het babytje zou moeten worden/zijn. Over 4 weken 22 maart mag ik terug komen om te zien of er hartactiviteit is. Verder was alles goed :9
Ik hoop dat het dan niet meer inwendig moet :') vind ik toch wel een beetje naar als ik eerlijk ben.

Meteen even informatie gevraagd of ik deze zomer wel 3 weken naar Ecuador was. Zoals het er nu uit ziet moet dit geen probleem zijn :9

Wel gaat ze het even nakijken mbt inentingen die ik nog zou moeten halen omdat mijn oude wellicht niet meer werken.
pi_138118254
Ik heb gebeld idd en ze had een bevalling en is nu onderweg :) Maar ik mag toch hopen dat ze de spoedlijn doorschakelen als ze bezig zijn? Dadelijk is er iets met je eigen bevalling en dan nemen ze niet op, moet er niet aan denken....
pi_138118300
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:18 schreef Dot. het volgende:
Ik heb gebeld idd en ze had een bevalling en is nu onderweg :) Maar ik mag toch hopen dat ze de spoedlijn doorschakelen als ze bezig zijn? Dadelijk is er iets met je eigen bevalling en dan nemen ze niet op, moet er niet aan denken....
Als het goed is wel hoor. Weet mijn zus te vertellen. ( zij zit in dat vak ).
  maandag 24 maart 2014 @ 16:19:48 #189
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138118327
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:18 schreef Dot. het volgende:
Tijdens een bevalling zijn er (normaal gesproken) best veel momenten waarop je vk de telefoon op kan nemen hoor :) . Op het moment dat het hoofdje staat zal ze vast niet de tellie aannemen ;)

Maar fijn dat ze nu onderweg is trouwens, succes!
pi_138118440
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:19 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Tijdens een bevalling zijn er (normaal gesproken) best veel momenten waarop je vk de telefoon op kan nemen hoor :) . Op het moment dat het hoofdje staat zal ze vast niet de tellie aannemen ;)
Ja, zul je zien dat ik op dat moment persweeen krijg :P Ik ken mezelf :Y
  maandag 24 maart 2014 @ 16:23:27 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_138118488
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:22 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ja, zul je zien dat ik op dat moment persweeen krijg :P Ik ken mezelf :Y
Zo out of the blue terwijl je TLC zat te kijken ineens persweeën O+
disclaimer
pi_138118536
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:23 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Precies!
  maandag 24 maart 2014 @ 16:25:11 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_138118560
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:24 schreef Dot. het volgende:

[..]

Precies!
Dat is wel efficient :9
disclaimer
  maandag 24 maart 2014 @ 16:27:20 #194
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138118656
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:23 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

_O-.
KuikenGuppy
pi_138118712
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:25 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat is wel efficient :9
Ja, zo ben ik dan ook wel weer natuurlijk *)
  maandag 24 maart 2014 @ 16:28:55 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_138118732
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:27 schreef Burdie het volgende:

[..]

_O-.
Zo bevallen die vrouwen op TLC ook altijd. Dan moeten ze 's nachts uit bed om te poepen, next thing you know ligt er een baby in de WC ;(
disclaimer
  maandag 24 maart 2014 @ 16:30:42 #197
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_138118824
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:28 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Zo bevallen die vrouwen op TLC ook altijd. Dan moeten ze 's nachts uit bed om te poepen, next thing you know ligt er een baby in de WC ;(
doei
  maandag 24 maart 2014 @ 16:32:53 #198
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138118916
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:03 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Ik wil graag mijn uren blijven werken. Willen wij onder die grens uitkomen voor meer vergoedingen moet ik zo weinig gaan werken dat ik er echt niet leuk en gezellig van worden ga.

Ik vind het soms wel bizar dat mensen zeggen dat wij het ons kunnen veroorloven want we verdienen genoeg.
Maar wij betalen ook genoeg belasting en reken maar dat we onze uren er ook voor maken (en die uren zijn ook vaak buiten kantoortijden en in weekenden voor ons beiden)
Oh ik hoop niet dat ik zo overkwam! Ik gun iedereen zijn salaris van harte. Ik zou zelf best meer willen verdienen, maar ik ben niet ontevreden met wat we hebben. Bedragen boven een ton kan ik me simpelweg niet zo goed voorstellen omdat ik weet hoe mijn salarislijn voor de komende jaren eruitziet. Wij hebben samen ook bijna twee keer modaal overigens, maar er gaat vrij veel de deur uit aan studieschulden en voor mij ook nog collegegeld ;)
Kwak
pi_138118990
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:28 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Toch he... in het kader van de horrorverhalen...

Ik heb een kleintje thuis begeleid die met 26nogwat geboren is in de wcpot. Moeder dacht dat ze poepen moest en beviel, ze wist wel dat ze zwanger was hoor. De koude pot is de redding geweest bleek achteraf.
Moeder en kind met alle toeters en bellen en traumaheli en weet ik wat allemaal opgelapt en naar het ziekenhuis getransporteerd en na lange periode is het kleintje thuis gekomen.
Toen ouders me dat verhaal vertelden heb ik serieus kippevel van kruin tot tenen gehad.
  maandag 24 maart 2014 @ 16:37:03 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_138119059
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:34 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Ik heb een kleintje thuis begeleid die met 26nogwat geboren is in de wcpot. Moeder dacht dat ze poepen moest en beviel, ze wist wel dat ze zwanger was hoor. De koude pot is de redding geweest bleek achteraf.
Moeder en kind met alle toeters en bellen en traumaheli en weet ik wat allemaal opgelapt en naar het ziekenhuis getransporteerd en na lange periode is het kleintje thuis gekomen.
Toen ouders me dat verhaal vertelden heb ik serieus kippevel van kruin tot tenen gehad.
Oh bah, wat een naar verhaal ;( Maar wat goed dat het wel allemaal goed is gekomen uiteindelijk. Maar tjeezus, het zal je gebeuren :'(
disclaimer
  maandag 24 maart 2014 @ 16:54:09 #201
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_138119717
Hier was mijn controle weer in orde :)
Afspraak voor volgende week staat..

Ik ben ook voor het eerst getoucheerd en ik zit op een goede 1.5 cm, dus het voorwerk van vorige week had in elk geval een doel en heeft ook wat uitgehaald :)
pi_138122392
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:32 schreef kwakz0r het volgende:
Wij hebben samen ook bijna twee keer modaal overigens,
Weet je wat ik me al heel lang afvraag maar tot nu toe nergens heb kunnen vinden? Wél hoeveel modaal is, maar niet of dat dan per gezin is, of per gezinslid dat een inkomen heeft.

Begrijp je wat ik bedoel? M. & ik werken allebei, tellen beide salarissen dan mee? Of kijkt het modale inkomen naar het gezinsinkomen? Ik vraag me dat serieus al tijden af :D

quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:13 schreef Bolletje... het volgende:
:')
Bedankt Coco, ik moest keihard lachen :D
:D yw :P

Jammer dat ik je niet verder kon helpen though.
pi_138122560
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:54 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Hier was mijn controle weer in orde :)
Afspraak voor volgende week staat..

Ik ben ook voor het eerst getoucheerd en ik zit op een goede 1.5 cm, dus het voorwerk van vorige week had in elk geval een doel en heeft ook wat uitgehaald :)
Fijn dat t voorwerk iig nut heeft :)
S. 2014
J. 2016
pi_138122704
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:34 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Gadver, daar moet je toch niet aan denken! :X
pi_138122911
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:01 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Weet je wat ik me al heel lang afvraag maar tot nu toe nergens heb kunnen vinden? Wél hoeveel modaal is, maar niet of dat dan per gezin is, of per gezinslid dat een inkomen heeft.

Begrijp je wat ik bedoel? M. & ik werken allebei, tellen beide salarissen dan mee? Of kijkt het modale inkomen naar het gezinsinkomen? Ik vraag me dat serieus al tijden af :D

[..]

:D yw :P

Jammer dat ik je niet verder kon helpen though.
Per werkende, anders is het modaal inkomen per huishouden
pi_138123014
Fijn rijst! Hier ook helemaal goedgekeurd, bloeddruk was zelfs weer wat gezakt en vanaf morgen nu om de dag naar het ziekenhuis voor een uitgebreide check net zolang tot hij komt of dat hij wordt gehaald. Als alles goed blijft gaan gaan we sowieso wachten tot de 42 weken met inleiden hebben we besloten. Arie is nu wel ingedaald, maar daar heb ik niks van gemerkt. Hij is ook nog om zn as gedraaid, maar ook daar vrij weinig van gevoeld, dus hij heeft waarschijnlijk nog genoeg ruimte :) Strippen ging iig niet, dus ze verwachtte ook niet dat ik deze week nog ging bevallen. Sorry voor de dames die graag bovenaan willen staan :*
pi_138123197
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:10 schreef Theeleuter het volgende:

[..]

Per werkende, anders is het modaal inkomen per huishouden
Gruwelijk offtopic, maar als men dus zegt "wij verdienen samen ruim boven modaal", kijken ze dan naar het modale inkomen 'van' één inkomen, en verdienen ze dan ruim boven dát modale inkomen?. Ik ben heel vaag, maar goed :D

Om het ontopic te maken: Nog maar 9 dagen werken en dan verlof! *O*
  maandag 24 maart 2014 @ 18:20:16 #208
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_138123433
Schiet nou op Dot! ;) :*
doei
  maandag 24 maart 2014 @ 18:21:26 #209
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_138123494
Lekker hoor, bijna verlof Coco!! *O*
doei
  maandag 24 maart 2014 @ 18:23:24 #210
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138123578
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:12 schreef Dot. het volgende:
Fijn rijst! Hier ook helemaal goedgekeurd, bloeddruk was zelfs weer wat gezakt en vanaf morgen nu om de dag naar het ziekenhuis voor een uitgebreide check net zolang tot hij komt of dat hij wordt gehaald. Als alles goed blijft gaan gaan we sowieso wachten tot de 42 weken met inleiden hebben we besloten. Arie is nu wel ingedaald, maar daar heb ik niks van gemerkt. Hij is ook nog om zn as gedraaid, maar ook daar vrij weinig van gevoeld, dus hij heeft waarschijnlijk nog genoeg ruimte :) Strippen ging iig niet, dus ze verwachtte ook niet dat ik deze week nog ging bevallen. Sorry voor de dames die graag bovenaan willen staan :*
Zowel mijn zusje als ik zijn een paar dagen nadat we niet te strippen waren bevallen, dus wie weet ;) Fijn dat t allemaal goed gaat verder!
pi_138124040
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:23 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Zowel mijn zusje als ik zijn een paar dagen nadat we niet te strippen waren bevallen, dus wie weet ;) Fijn dat t allemaal goed gaat verder!
Ben benieuwd! Ik voel me iig nog erg zen, dus ik zie wel wat er gebeurd :) Een paar extra dagen zodat die verkoudheid nog wat zakt zijn op zich nog wel welkom O-)
  maandag 24 maart 2014 @ 18:34:01 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_138124087
fijn dat je nog zo zen bent Dot!
disclaimer
pi_138124496
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:15 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Gruwelijk offtopic, maar als men dus zegt "wij verdienen samen ruim boven modaal", kijken ze dan naar het modale inkomen 'van' één inkomen, en verdienen ze dan ruim boven dát modale inkomen?. Ik ben heel vaag, maar goed :D

Ik vermoed dat men dan de 2 salarissen optelt en dat afzet tegen het bruto modaal inkomen, wat dus kant noch wal raakt.
Edit: tenzij ze het afzetten tegen 2x modaal... Anders Is het ook wel erg karig. Modaal is iets van ¤33.000, dat je daar met 2 boven komt, lijkt me wel logisch.

Anyhoe, morgen 40 weken, niet gedacht dat te halen :o
  maandag 24 maart 2014 @ 18:51:45 #214
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_138124900
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:42 schreef Theeleuter het volgende:

[..]

Ik vermoed dat men dan de 2 salarissen optelt en dat afzet tegen het bruto modaal inkomen, wat dus kant noch wal raakt.
Edit: tenzij ze het afzetten tegen 2x modaal... Anders Is het ook wel erg karig. Modaal is iets van ¤33.000, dat je daar met 2 boven komt, lijkt me wel logisch.

Anyhoe, morgen 40 weken, niet gedacht dat te halen :o
en toch... zo logisch is dat niet. Wij halen met z'n 2en net de ¤33.000,-. Toch kunnen we redelijk rondkomen met z'n 4tjes (straks 5'en). T houdt niet over en grote uitgaven moeten we voor sparen, maar het is goed te doen.
  maandag 24 maart 2014 @ 18:56:28 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_138125085
Modaal is het gemiddeld gezinsinkomen he. Er zijn echt ontzettend veel gezinnen waar 1 salaris is, of twee parttime salarissen, of twee fabriekssalarissen. Dan is het echt niet zo logisch dat je samen boven de 33k uit komt ;)
disclaimer
pi_138125314
Bruto per jaar? Nou ja, het voordeel is wel dat je meer toeslagen e.d. krijgt. Maar snap dat je dan inderdaad moet sparen voor grote uitgaves.

Ik besef me overigens goed dat wij het erg goed hebben met een bruto jaarsalaris van iets boven de 40.000 pp.
Al denk ik dat ik nog steeds half zal flauwvallen elke maand van de KDV rekening van ¤1.800 (krijgen we zo'n ¤700 p/m van terug).

Maar dan moet baby eerst buiten komen spelen! :Y
  maandag 24 maart 2014 @ 19:06:52 #217
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_138125622
gelukkig krijgen we die opvangtoeslag idd, anders zou ik niet kunnen werken.
De andere toeslagen (kinder en zorg) krijgen we 3 tientjes per maand, maar dat hoeft van mij niet eens.
Verder vallen we buiten alle regelingen hier in de stad. Huurtoeslag krijgen we niet omdat we particulier moeten huren (boven inkomensgrens sociale huur).
Ach jah, we kwamen van veel verder (helaas flinke schulden gehad, gelukkig allemaal weggewerkt nu. En ik ben bijna een jaar werkloos geweest) en van 2e hands spulletjes is geen enkel kind (van mij iig ;) ) minder geworden.
Ik heb vandaag net een superleuk ;) 'groot' bed kunnen regelen voor E. Met matras en alles voor maar 2 pakken luiers *O*
pi_138126125
Dat zijn de betere deals :)
pi_138126334
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 18:15 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Dan gaan we tegelijk met verlof *O*!
Kijk er deze keer gelukkig wel echt naar uit, ben er ondanks nu 'pas' 32 weken wel aan toe...kan me niet goed meer focussen en een rondje over de verdieping om thee te halen is op het eind van de middag al 'teveel'.

GM, balen dat de fysio je 'beperkingen' oplegt, maar als je zo'n last hebt houdt dat in dat je je eigen grenzen steeds voorbij gaat. Zelfs ik doe dat helaas nog steeds wel af en toe (alleen dan is teveel al de was sorteren, opgangen en bed van dochter opmaken...de rest van de dag niks meer waard...dat wordt nog wat met nesteldrang waar ik tijdens m'n verlof aan toe zou willen geven). Boodschappen doen, naar buiten met m'n dochter...het gaat niet meer. Manlief wil nu zelfs kleding voor d'r gaan shoppen omdat dat voor mij te zwaar is. Ik probeer me er aan over te geven, maar lastig blijft het wel.
pi_138127065
Klopt ik doe meer dan mn lijf leuk vind... Moet mezelf echt afremmen.
S. 2014
J. 2016
pi_138127241
Ben ff niet helemaal bij gelezen omdat ik me niet helemaal lekker voel.. vandaag de suikertest gehad met dat hele vieze drankje. Viel me verder wel mee.

ik las een goede echo voor lady tagiatelle, fijn, gefeliciteerd :)

SQ terug uit Berlijn, welcome back :)

En Dot die nog even geduld moet hebben, sterkte :*
In life, every ending is a new beginning..
  maandag 24 maart 2014 @ 19:57:48 #222
52229 Chanty
pi_138128586
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:01 schreef Theeleuter het volgende:
Bruto per jaar? Nou ja, het voordeel is wel dat je meer toeslagen e.d. krijgt. Maar snap dat je dan inderdaad moet sparen voor grote uitgaves.

Ik besef me overigens goed dat wij het erg goed hebben met een bruto jaarsalaris van iets boven de 40.000 pp.
Al denk ik dat ik nog steeds half zal flauwvallen elke maand van de KDV rekening van ¤1.800 (krijgen we zo'n ¤700 p/m van terug).

Maar dan moet baby eerst buiten komen spelen! :Y
Holy sh*t :X voor hoeveel kinderen is dat? En hoeveel dagen?
pi_138128666
*O* voor de goede echo's!

Dot en Rijst, wat goed dat jullie weer goedgekeurd zijn!

Bolletje hoe is het nu met jou?

GM lastig is dat he, jezelf afremmen... Maar alles voor jullie meisje!

Kursor bijna verlof *O* Wat fijn! Bijna je welverdiende rust.

Wij zijn ook weer naar huis gestuurd :) Baby's doen het nog steeds goed, genoeg vruchtwater, bmm is iets verweekt met een heel klein beetje ontsluiting. Ze heeft vandaag geprobeerd me te strippen, hopelijk levert het iets op. Ik heb nog wel wat eiwit in mijn urine, maar het is stabiel dus vinden ze het niet nodig om actie te ondernemen. Bloeddruk is redelijk genormaliseerd.

Vrijdagmiddag moeten we weer terug, en als de ontsluiting iets door heeft gezet gaan ze me misschien zaterdag inleiden. Ik ben dan 38+2 en langer dan 39 weken willen ze me zowiezo niet laten lopen ivm placenta (mijn meiden delen één placenta, dus de kans is vrij groot dat die dan minder goed gaat werken).
  maandag 24 maart 2014 @ 20:33:27 #224
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138130599
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:57 schreef Chanty het volgende:

[..]

Flinke bedragen zeg! Ik zou dan een au-pair overwegen (mits ik er ruimte voor had...)
KuikenGuppy
  maandag 24 maart 2014 @ 20:40:47 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_138131043
ik heb het net ook even berekend voor 1 kind, drie dagen. 665 euro netto per maand :') :')
disclaimer
  maandag 24 maart 2014 @ 20:42:49 #226
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138131178
Wat fijn dat je meiden het zo goed doen, Musique! *O*
KuikenGuppy
pi_138132048
Lieve ladies, ik wilde graag het volgende onder jullie aandacht brengen. Misschien hebben jullie er wat van meegekregen, misschien nog helemaal niet. Het rommelt wat in geboorteland, best stevig ook. Er liggen nieuwe richtlijnen klaar en een deel van jullie zal daar al mee te maken krijgen. Onthou dat jij uiteindelijk beslist, ook al wordt dat niet altijd zo gebracht.

http://www.geboortebewegi(...)m-allemaal-in-actie/

Brief over dit onderwerp die te lezen staat op de GeboorteBeweging. Onderaan het stuk ook kort een stukje over wat GB is en doet.

quote:
Kom in actie - Geef de zwangere een stem in de geboortezorg

Moeders, kom in actie!

Zwangeren, moeders, vrouwen van Nederland: in alle stilte wordt de geboortezorg ingrijpend op de schop genomen, zonder dat dit jullie wordt verteld. Elke bevalling zal binnenkort medisch benaderd worden en je zult als een patiënt worden behandeld. Je bent niet meer zwanger, maar ziek, en bevallen is gevaarlijk.

Laat je niet bang maken; nog nooit bleven er zoveel baby’s leven en waren ze zo gezond als in de 21ste eeuw! Angst is een krachtig middel om je in de richting van meer zorg te duwen. Maar wat kost dat? En wie verdient daar het meeste aan? En belangrijker: wat betekent dat voor jou, je bevalling en hoe je daarop terugkijkt?

Het Nederlandse systeem was uniek in de wereld en is een voorbeeld voor veel andere landen. De verloskundige begeleidt gezonde zwangerschappen en verwijst naar de gynaecoloog in het ziekenhuis als er extra zorg nodig is. Dit is de kracht van het systeem: de samenwerking en het evenwicht tussen verloskundigen en gynaecologen. Veel studies tonen aan dat deze vorm van zorg veilig, effectief en goedkoop is.

Dit evenwicht is nu al op veel plaatsen ingrijpend veranderd en dit proces gaat door. In het nieuwe systeem krijgt de zwangere altijd een gynaecoloog te zien tijdens de zwangerschap, ook als de zwangere en haar kind gezond zijn. Er komen steeds meer regels die er toe leiden dat de meeste vrouwen standaard in het ziekenhuis moeten bevallen. Voor ziekenhuizen en specialisten levert dit financieel veel op. Het nieuwe systeem wordt óver de rug van de zwangere heen verkocht aan de minister onder het mom van veiligere, betere zorg voor moeder en kind, maar ondertussen gaat het om geld en macht. Laat dit niet zomaar gebeuren!

In het nieuwe systeem wordt vooral door een medische bril naar zwangerschap en bevallen gekeken. Dat is goed als er iets aan de hand is, maar dit leidt tot onnodige medicalisering van de gezonde zwangerschap. Dat geeft een schijnveiligheid die niet gebaseerd is op wetenschappelijk bewijs. In tegendeel, overbehandeling en onnodige ingrepen liggen op de loer. Het nieuwe systeem zal niet zorgen voor betere, maar juist voor slechtere resultaten - onnodig medisch handelen en schade door medisch handelen.

De GeboorteBeweging maakt zich hard voor de rechten van de vrouw tijdens zwangerschap, bevalling en kraambed. We willen deze rechten verankerd krijgen in de geboortezorg. Met de nieuwe richtlijnen en het nieuwe systeem lijkt dat bijna een verloren zaak. Op zeer korte termijn is het gedaan met je recht om te beslissen, hoe, waar en met wie je bevalt.

Daarom roepen wij op tot actie, om voor jou en voor je (klein)kinderen eigen keuze en hoogwaardige zorg veilig te stellen! Wat kun jij doen?

Als eerste: blijf op de hoogte van de acties die zullen volgen via Facebook facebook.com/GeboorteBeweging, Twitter twitter.com/gebbew of geef je op voor de nieuwsbrief via actie@geboortebeweging.nl

Als tweede: onderteken deze petitie: Petitie Geef de zwangere een stem in de geboortezorg: petities.nl/petitie/geef-de-zwangere-een-stem-in-de-geboortezorg Wij zullen deze petitie aanbieden aan de minister.

Namens de GeboorteBeweging,

Je kunt bij de GeboorteBeweging terecht voor informatie over je rechten tijdens zwangerschap, bevalling en kraambed (onder andere over keuzevrijheid, informed consent en refusal, recht op lichamelijke integriteit). Ook werken we aan de versteviging van de positie van de zwangere in de zorg. We hebben een Facebookgroep waar we je aan kunnen toevoegen. Als je dat wilt, kun je een vriendschapsverzoek doen aan de persoon GeboorteBeweging op Facebook: www.facebook.com/geboorte.beweging
disclaimer: niet iedereen zal een mening hebben over vergaande medicalisering in de zorg, niet iedereen zal het een slecht iets vinden, deze post moet da ook vooral ter info gelezen worden :)
:)
  maandag 24 maart 2014 @ 21:07:40 #228
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138132582
Dank voor de info mignonne. Ik moet eerlijk toegeven dat ik wel opgelucht was dat ik werd overgedragen omdat ik absoluut niet wilde thuisbevallen, en de eigen bijdrage is toch best een obstakel. ..

Ik sta niet negatief tegenover de verloskunde, maar ik kan me niet echt vinden in dit verhaal. Het gaat er wel aan voorbij dat er in NL en relatief hoge babysterfte is en ik kan dat toch niet los zien van de nlse gewoonte om bevallingen juist niet als iets medisch te zien.

Maar goed, dat is misschien geen populaire mening ;)
Kwak
  maandag 24 maart 2014 @ 21:09:17 #229
244125 laziness
pi_138132660
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 20:40 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb het net ook even berekend voor 1 kind, drie dagen. 665 euro netto per maand :') :')
Wij verdienen samen net iets meer dan 2x modaal en betalen 470 euro netto per maand voor 3 dagen. En dan zit ons kdv nog vrij laag met hun uurtarief.
Het is dit ik echt wel veel meer binnen haal dan dat maar te lang er over nadenken wat je met dat geld allemaal kan doen moet je niet.
En dan kan iedereen roepen een kind is zo duur als je het zelf maakt maar die opvang is gewoon nodig en best een flinke deuk in het budget ;)
  maandag 24 maart 2014 @ 21:11:58 #230
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_138132786
Ik vind het heel dubbel. Ten eerste, wát gaat er precies veranderen en per wánneer? Op de site kan ik er helaas geen info over vinden.

Ik wil deze keer graag thuis bevallen, ook al heb ik absoluut geen slechte ervaringen met mijn 2 ziekenhuisbevallingen. Maar deze gingen uiteindelijk zo goed, dat ik geen noodzaak zie om in het ziekenhuis te zijn. En ik kan met 5 minuten in het ziekenhuis zijn mocht het nodig blijken.

Ik wil graag tekenen, zodat dit mogelijk blijft, maar ik zou ook graag meer informatie willen hebben...
pi_138132814
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:57 schreef Chanty het volgende:

[..]

Haha, 2 kinderen en elk 3 dagen in de week. Man en ik werken allebei 4 dagen p/w. Niet werken is overigens duurder :P

Edit, ter verduidelijking. Rekening is nu 900 euro p/m voor 1 kind, 3 dagen p/w (dus 2 is 1800 p/m). Wij krijgen zo'n 450 p/m terug van de BD. Voor nummer 2 moeten we zelf uiteindelijk iets minder dan 300 euro p/m betalen en komen we netto rond 750 p/m voor de opvang uit.

[ Bericht 15% gewijzigd door Theeleuter op 24-03-2014 21:19:41 ]
  maandag 24 maart 2014 @ 21:12:40 #232
244125 laziness
pi_138132820
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:07 schreef kwakz0r het volgende:
Dank voor de info mignonne. Ik moet eerlijk toegeven dat ik wel opgelucht was dat ik werd overgedragen omdat ik absoluut niet wilde thuisbevallen, en de eigen bijdrage is toch best een obstakel. ..

Ik sta niet negatief tegenover de verloskunde, maar ik kan me niet echt vinden in dit verhaal. Het gaat er wel aan voorbij dat er in NL en relatief hoge babysterfte is en ik kan dat toch niet los zien van de nlse gewoonte om bevallingen juist niet als iets medisch te zien.

Toch staat het er los van. Google maar eens op onderzoeken naar het babysterftecijfer.
Ziekenhuis of thuisbevalling maakt geen verschil en is allemaal meegenomen in de onderzoeken.
pi_138132945
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:07 schreef kwakz0r het volgende:

Voor die eigen bijdrage is altijd wat te verzinnen :) daar heb jij niets aan :p maar mocht dat voor een ander een obstakel zijn dan is het zeker iets om te bespreken met je verloskundige. Geld moet nooit je motivatie zijn om thuis te willen bevallen.

Hoge babysterfte is erg relatief en heeft ook met veel andere zaken te maken, zoals de manier waarop baby's meetellen wanneer zij overleden zijn. In omliggende landen worden bijvoorbeeld alleen baby's van >1000 gram meegeteld. Dat scheelt enorm op het totaal. Desalniettemin lag het aantal in NL iets hoger een aantal jaar terug. 'grappig' genoeg, lag dat aantal niet hoger in de zwangerenclub die onder zorg van een verloskundige zijn, en dat heeft weer alles te maken met ons systeem van risico-selectie. Verloskundigen zijn opgeleid om laag-risico zwangeren te begeleide en continu van preconceptie tot nacontrole, de afweging te maken of het risico nog steeds laag is of dat er toch verwezen moet worden naar het ziekenhuis etcetera.
  maandag 24 maart 2014 @ 21:22:14 #234
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138133373
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:14 schreef mignonne het volgende:

[..]

Voor die eigen bijdrage is altijd wat te verzinnen :) daar heb jij niets aan :p maar mocht dat voor een ander een obstakel zijn dan is het zeker iets om te bespreken met je verloskundige. Geld moet nooit je motivatie zijn om thuis te willen bevallen.

Hoge babysterfte is erg relatief en heeft ook met veel andere zaken te maken, zoals de manier waarop baby's meetellen wanneer zij overleden zijn. In omliggende landen worden bijvoorbeeld alleen baby's van >1000 gram meegeteld. Dat scheelt enorm op het totaal. Desalniettemin lag het aantal in NL iets hoger een aantal jaar terug. 'grappig' genoeg, lag dat aantal niet hoger in de zwangerenclub die onder zorg van een verloskundige zijn, en dat heeft weer alles te maken met ons systeem van risico-selectie. Verloskundigen zijn opgeleid om laag-risico zwangeren te begeleide en continu van preconceptie tot nacontrole, de afweging te maken of het risico nog steeds laag is of dat er toch verwezen moet worden naar het ziekenhuis etcetera.
Ja, ergens wist ik dat ook wel. Het is meer het idee in mijn hoofd dat het minder veilig is ofzo.

Ik ben misschien gewoon wat afkerig van het idee dat ik het allemaal zelf zou moeten bepalen. Het geeft mij gek genoeg rust dat er iemand anders ook "over gaat". Maat goed, ik ben ook niet echt een zelfbarendepowervrouw qua karakter misschien.
Kwak
pi_138133569
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:11 schreef Sugarsnap het volgende:
Ik vind het heel dubbel. Ten eerste, wát gaat er precies veranderen en per wánneer? Op de site kan ik er helaas geen info over vinden.

Ik wil deze keer graag thuis bevallen, ook al heb ik absoluut geen slechte ervaringen met mijn 2 ziekenhuisbevallingen. Maar deze gingen uiteindelijk zo goed, dat ik geen noodzaak zie om in het ziekenhuis te zijn. En ik kan met 5 minuten in het ziekenhuis zijn mocht het nodig blijken.

Ik wil graag tekenen, zodat dit mogelijk blijft, maar ik zou ook graag meer informatie willen hebben...
Logisch ja, er staat inderdaad niet heel veel informatie in.
Er ligt een nieuwe richtlijn klaar, die moet een commentaar-rode door en daarna wordt hij effectief, dat gaat binnen nu en een paar maanden gebeuren.

Ieder kind wat tijdens de zwangerschap onder de p10 zit wordt dan medisch bijvoorbeeld, ieder kind wat boven de p90 zit moet post-partum door een kinderarts gezien worden. Iedere vrouw van wie het kind boven de p95 groeit mag niet meer thuisbevallen en krijgt een plaats-indicatie voor een bevalling. Dat geldt ook voor als het je 3e kind is en je al eerder kinderen probleemloos van 4+ kilo gebaard hebt bijvoorbeeld. Iedere zwangere met een bipolaire stoornis, ook als die nu probleemloos verloopt, moet voor de gehele zwangerschap, baring en kraambed naar het ziekenhuis. En zo zijn er nog veel meer punten zoals de duur van gebroken vliezen etc.

De nieuwe richtlijn is slecht onderbouwd, met behulp van onderzoek waarvan de werkgroep zelf aangeeft dat het methodologisch matig opgezette onderzoeken zijn met weinig bewijskracht. En tóch wordt dan besloten om hier een beleid op te volgen zonder dat er verder onderzoek gedaan wordt of gezocht wordt.

Wat daarnaast speelt is dat de vakgroep van de verloskundigen (KNOV) en de vakgroep van de gynaecologen (NVOG) wezenlijk verschillende opvattingen hebben over hoe de geboortezorg geregeld moet worden. Er is vanuit de nvog een sterke lobby voor een meer leidende rol van de gynaecoloog, in plaats van het huidige systeem. Dat zou betekenen dat de thuisbevalling en het systeem zoals wij dat nu kennen, op spreekuur bij een gewone praktijk en bevallen met je eigen verloskundige zal verdwijnen. Wellicht niet dit jaar, maar als we niets doen, dan wel binnen vijf tot tien jaar.

En dat terwijl er juist nu vanuit landen waar een enorme medicalisering is zoals de VS een exponentieel groeiende groep is van vrouwen die besluiten thuis te bevallen, als weerwoord op de ziekenhuiscultuur daar. Uit onderzoek komt keer op keer naar voren dat midwife-led care betere resultaten boekt dan hospital-led care. En dat heeft puur te maken met het feit dat zwangerschap en bevallen zo onzettend veel meer is dan alleen maar een setje medische handelingen. Juist de psychische begeleiding etc. is ontzettend belangrijk.
pi_138134097
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:22 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja, ergens wist ik dat ook wel. Het is meer het idee in mijn hoofd dat het minder veilig is ofzo.

Ik ben misschien gewoon wat afkerig van het idee dat ik het allemaal zelf zou moeten bepalen. Het geeft mij gek genoeg rust dat er iemand anders ook "over gaat". Maat goed, ik ben ook niet echt een zelfbarendepowervrouw qua karakter misschien.
Maar dat mág ook!!

Het is nooit mijn insteek dat een vrouw alles zelf zou moeten bepalen. Ik ben erg voor keuzevrijheid, en het niet willen hebben van keuzevrijheid, is ook een vorm van keuzevrijheid (aaaaaah... :') :P )
de geboortebeweging heeft een wat imago van vrouwen die ondanks medische indicatie toch besluiten om bij volle maan in bad thuis te bevallen ofzo.
Maar het gaat om je recht als vrouw om te kiezen waar en met wie je bevalt, en als dat voor jou het ziekenhuis is dan is dat net zo goed een recht. Ik ben dan ook geen voorstander van de verplichte eigen bijdrage voor een poliklinische bevalling.

overigens heeft een ziekenhuis ook veel schijnveiligheid. Zo was ik in december 2012 nog bij een bevalling waarvan de toen co-assistent zei dat het haar eerste bevalling was en dat ze graag nog even toekeek. Zes maanden later ging ik stage lopen in het ziekenhuis en stond diezelfde dame, inmiddels met diploma op zak, in haar eentje de scepter te zwaaien over de hele afdeling verloskunde. Ze had minder bevallingen begeleid dan ik op dat moment als tweedejaars student verloskunde. En ze had haar training crisisvaardigheden ook nog niet gehad.

Niet om flauw te willen doen of om ziekenhuizen en artsen af te willen vallen, want ook dat is niet mn bedoeling, maar wel om eea in wat perspectief te plaatsen, in het grotere kader van dingen als het gaat om de verhouding verloskundige/arts-assistent/ziekenhuis
pi_138134452
Deels ben ik voor een aantal punten en van een aantal zaken die je aanhaalt Migonne, snap ik dat het onzin is dat iemand dan vanuit ichtlijnen medisch is.

Ik kan alleen vanuit mijn eigen ervaring redeneren. Ik kreeg bij de zwangerschap van mijn dochter het gevoel van de verloskundigen dat het een keus was of ik wilde worden overgedragen of niet. Ik had een laagliggende placenta die uiteindelijk een mooie reeks (verwachtte!) complicaties opleverde. m.i. niet verantwoord om de keus bij mij neer te leggen of ik medisch wilde worden of niet.

De begeleiding zelf omtrent controles vind ik wel beter vanuit de verloskundigen. Bij de gyneacoloog kreeg ik soms het gevoel dat hij mij gebruikte om verloren tijd in te halen. Niet iets waar ik me nou echt druk om kan maken, maar kan me voorstellen dat niet iedereen een dergelijke omgang prettig vind.
  maandag 24 maart 2014 @ 21:38:36 #238
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_138134499
Dus als ik het goed begrijp, Mignonne, is elke zwangerschap die maar enigszins niet ideaal is (ik noem maar wat, geen bmi <27, bijv) naar de gyn gestuurd en medisch behandeld? (even heel kort door de bocht)
Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Iedere zwangere moeten binnen het redelijke zelf kunnen bepalen waar en hoe ze deze ingrijpende en levensbepalende tijd willen doorbrengen. Ik ben dolgelukkig met mijn verloskundigen en baalde als een stekker dat ik tijdens de zwangerschap van E. ben doorgestuurd naar de gyn die erg onpersoonlijk was.
Ik heb bewust weer voor dezelfde praktijk gekozen, omdat de dames daar mijn geschiedenis kennen en ondanks dat mijn bmi bijvoorbeeld nog steeds niet ideaal is (maar gelukkig wel een stuk minder) gewoon te kennen hebben gegeven dat ze deze bevalling heel graag lekker bij mij thuis willen doen.
  maandag 24 maart 2014 @ 21:39:03 #239
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_138134532
@musique Het gaat goed hier hoor! Voel mij nog steeds lusteloos en flink last van voorwerk, maar Joopie zit nog lekker warm binnen ;)
doei
pi_138134963
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:38 schreef Sugarsnap het volgende:
Dus als ik het goed begrijp, Mignonne, is elke zwangerschap die maar enigszins niet ideaal is (ik noem maar wat, geen bmi <27, bijv) naar de gyn gestuurd en medisch behandeld? (even heel kort door de bocht)
Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Iedere zwangere moeten binnen het redelijke zelf kunnen bepalen waar en hoe ze deze ingrijpende en levensbepalende tijd willen doorbrengen. Ik ben dolgelukkig met mijn verloskundigen en baalde als een stekker dat ik tijdens de zwangerschap van E. ben doorgestuurd naar de gyn die erg onpersoonlijk was.
Ik heb bewust weer voor dezelfde praktijk gekozen, omdat de dames daar mijn geschiedenis kennen en ondanks dat mijn bmi bijvoorbeeld nog steeds niet ideaal is (maar gelukkig wel een stuk minder) gewoon te kennen hebben gegeven dat ze deze bevalling heel graag lekker bij mij thuis willen doen.
Daar komt het straks wel steeds meer en meer op neer ja. Er zijn regio's waar men met een bmi van boven de 30 al niet meer thuis mag bevallen bijvoorbeeld.

Ik ben voor een systeem met goede risico selectie en adequate doorverwijzing bij een complicatie zoals jij aanhaalt theeleuter (wat vreemd!). Maar met de nieuwe richtlijnen komt het erop neer dat we gaan anticiperen op risico's die er nog niet eens zijn, in situaties die nog niet eens spelen.
De zorg wordt steeds duurder, nog een kleine kanttekening, een 'consult minder leven' zoals we dat noemen wanneer je belt omdat je je baby minder voelt bewegen kost ongeveer 3000,-. Een nacht opname op de afdeling vergelijkbaar. Een consult bij een gynaecoloog zonder dat er verder iets gedaan is gaat al snel richting 1000,-. Het ziekenhuis declareert wel, maar de kosten voor de zorg rijzen de pan uit zo. Het is de vraag of het dat waard is.
  maandag 24 maart 2014 @ 21:49:25 #241
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_138135149
Bedankt voor de info Mignonne, ik ga het eens goed lezen. Ik ben helaas sowieso al medisch, maar wel goed te weten!
doei
pi_138135327
Getekend, mignonne! Ik ben erg voorstander van eigen keuze.
  maandag 24 maart 2014 @ 21:53:02 #243
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138135367
Hoewel ik fijne verloskundige zorg een prachtig goed vind, kan ik deze ontwikkelingen niet los zien van mijn eigen ervaringen met de vk praktijk hier.

Ik heb me door de praktijk geen moment serieus genomen gevoeld, maar nog kwalijker werd het m.i. toen er na fors bloedverlies met 21 wk zwangerschap niets meer gedaan werd dan even met de doppler luisteren en vervolgens al mijn zorgen wegwuiven alsof ik gek was. Mijn geluk is dat ik in het zh werk en door goed contact met de gyns heel snel onder een echoknop lag en overgenomen werd. Gevolg? Een telefoontje van een verontwaardigde vk die maar al te goed liet blijken dat ze het de grootst mogelijke onzin vond allemaal. En dat terwijl er zulke duidelijke protocollen zijn bij fors en aanhoudend bloedverlies. De gyn was op zijn beurt dan ook geschokt door de onverantwoorde manier van handelen. Nu is voor mijn bloedverlies geen wereldschokkende oorzaak gevonden, maar ik heb wel 16 weken gebloed en voor hetzelfde geld was het een placentagerelateerd probleem en had ik nu geen gezond kindje :{

Doe daar nog een kraambed door dezelfde praktijk bovenop, waarin ik wederom niet serieus genomen werd en een verborgen te korte tongriem werd afgedaan als modegrill en we gaan niet klieven, waarop de kno arts weer boos was en het moge duidelijk zijn dat ik de touwtjes-in-eigen-handen-policy van de vk niet echt aangenaam vind.

Moraal van het verhaal: er zijn niet alleen lieve mignonnetjes, maar ook arrogante praktijken waarbij je een verwijzing haast moet afdwingen. Ik voel me daar niet veilig bij en ondanks het medische ben ik veel gerustgesteld en altijd serieus genomen in het zh door de gyns en tweedelijn. Een subjectief verhaal, maar ik denk dat sommige vks dit soort nieuwe richtlijnen nodig hebben om beter en veiliger te kunnen begeleiden.

Maaaar, mijn grote maar, ik ben wel heeel erg voor eigen keuze en zulks. Als een zwangere bekend is met de voor- en nadelen van welke keuze en afweging in welke fase van de zwangerschap dan ook, moet ze lekker zelf kunnen kiezen.
pi_138135890
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:53 schreef Kimpossible het volgende:
Hoewel ik fijne verloskundige zorg een prachtig goed vind, kan ik deze ontwikkelingen niet los zien van mijn eigen ervaringen met de vk praktijk hier.

Ik heb me door de praktijk geen moment serieus genomen gevoeld, maar nog kwalijker werd het m.i. toen er na fors bloedverlies met 21 wk zwangerschap niets meer gedaan werd dan even met de doppler luisteren en vervolgens al mijn zorgen wegwuiven alsof ik gek was. Mijn geluk is dat ik in het zh werk en door goed contact met de gyns heel snel onder een echoknop lag en overgenomen werd. Gevolg? Een telefoontje van een verontwaardigde vk die maar al te goed liet blijken dat ze het de grootst mogelijke onzin vond allemaal. En dat terwijl er zulke duidelijke protocollen zijn bij fors en aanhoudend bloedverlies. De gyn was op zijn beurt dan ook geschokt door de onverantwoorde manier van handelen. Nu is voor mijn bloedverlies geen wereldschokkende oorzaak gevonden, maar ik heb wel 16 weken gebloed en voor hetzelfde geld was het een placentagerelateerd probleem en had ik nu geen gezond kindje :{

Doe daar nog een kraambed door dezelfde praktijk bovenop, waarin ik wederom niet serieus genomen werd en een verborgen te korte tongriem werd afgedaan als modegrill en we gaan niet klieven, waarop de kno arts weer boos was en het moge duidelijk zijn dat ik de touwtjes-in-eigen-handen-policy van de vk niet echt aangenaam vind.

Moraal van het verhaal: er zijn niet alleen lieve mignonnetjes, maar ook arrogante praktijken waarbij je een verwijzing haast moet afdwingen. Ik voel me daar niet veilig bij en ondanks het medische ben ik veel gerustgesteld en altijd serieus genomen in het zh door de gyns en tweedelijn. Een subjectief verhaal, maar ik denk dat sommige vks dit soort nieuwe richtlijnen nodig hebben om beter en veiliger te kunnen begeleiden.

Maaaar, mijn grote maar, ik ben wel heeel erg voor eigen keuze en zulks. Als een zwangere bekend is met de voor- en nadelen van welke keuze en afweging in welke fase van de zwangerschap dan ook, moet ze lekker zelf kunnen kiezen.
:D *;

On a serious note though, ga je wel een klacht bij ze indienen? :-/
  maandag 24 maart 2014 @ 22:00:58 #245
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138135911
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:52 schreef Cwen het volgende:
Getekend, mignonne! Ik ben erg voorstander van eigen keuze.
+1. Ook al heb ik zelf die keuze niet meer, anderen moeten dat nog wel hebben :Y
pi_138136004
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:00 schreef GotC het volgende:

[..]

+1. Ook al heb ik zelf die keuze niet meer, anderen moeten dat nog wel hebben :Y
Jij ging toch nog een kind krijgen en dan leuk bij mij in de praktijk? c_/
ik overweeg heel misschien een praktijk te starten in mn woonplaats, das best te doen toch? :P
  maandag 24 maart 2014 @ 22:04:49 #247
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138136168
quote:
10s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:00 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D *;

On a serious note though, ga je wel een klacht bij ze indienen? :-/
Ik vraag me af hoeveel nut dat heeft. Een praktijk met 4 dames van het kaliber 'alle wijsheid in pacht'. Ik weet wel dat ik een eventuele volgende zwangerschap wel een stadje verder ga en never meer voor deze praktijk zou kiezen (als t bloedverlies tijdens zwangerschap en een litertje postpartum geen indicatie op zouden leveren, that is. Maar das iets voor het nagesprek bij de gyn :) )
  maandag 24 maart 2014 @ 22:07:09 #248
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138136329
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:02 schreef mignonne het volgende:

[..]

Jij ging toch nog een kind krijgen en dan leuk bij mij in de praktijk? c_/
ik overweeg heel misschien een praktijk te starten in mn woonplaats, das best te doen toch? :P
Jaaa dat is idd de afspraak *; En wat een supertof plan! Als je me wil hebben, dan graag *O*
pi_138136635
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:04 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoeveel nut dat heeft. Een praktijk met 4 dames van het kaliber 'alle wijsheid in pacht'. Ik weet wel dat ik een eventuele volgende zwangerschap wel een stadje verder ga en never meer voor deze praktijk zou kiezen (als t bloedverlies tijdens zwangerschap en een litertje postpartum geen indicatie op zouden leveren, that is. Maar das iets voor het nagesprek bij de gyn :) )
Het levert altijd iets op, een tegengeluid dat niet iedereen zich kan vinden in die werkwijze bijvoorbeeld. Je kunt een klacht indienen bij de KNOV en die beslissen dan of de klacht ontvankelijk is, de klacht wordt daarna met de praktijk opgenomen. Het is niet iets wat ze zo naast zich neer kunnen leggen. Het is ook niet zo dat ze direct de praktijk kwijt zijn natuurlijk, maar zij zullen misschien wel moeten kunnen verantwoorden waarom ze zo gehandeld hebben zoals ze gedaan hebben. En als dat niet volgens geldende normen is (of goed onderbouwt daar van afgeweken) dan kunnen ze daarvoor op de vingers worden getikt.

Je liter post partum levert je een plaats-indicatie op, niets meer neits minder. Een volgende zwangerschap mag gewoon weer bij de verloskundige begeleid worden (mits geen andere bijkomende problematiek), en voor de bevalling ga je dan met je eigen verloskundige in het ziekenhuis bevallen, met een waakinfuus, basically is dat een infuus wat wel geprikt is maar waar niets op aangesloten is.
Vloeien post-partum heeft een herhaal-risico van 10-15%, medisch gezien is dat een groot risico. Relatief gezien heeft 85 tot 90% dus géén fluxus na een volgende bevalling. Je gyn kan je er vast meer over vertellen.
pi_138136710
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:07 schreef GotC het volgende:

[..]

Jaaa dat is idd de afspraak *; En wat een supertof plan! Als je me wil hebben, dan graag *O*
Yay O+ :D
  maandag 24 maart 2014 @ 22:19:25 #251
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_138137056
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:11 schreef mignonne het volgende:

[..]

Het levert altijd iets op, een tegengeluid dat niet iedereen zich kan vinden in die werkwijze bijvoorbeeld. Je kunt een klacht indienen bij de KNOV en die beslissen dan of de klacht ontvankelijk is, de klacht wordt daarna met de praktijk opgenomen. Het is niet iets wat ze zo naast zich neer kunnen leggen. Het is ook niet zo dat ze direct de praktijk kwijt zijn natuurlijk, maar zij zullen misschien wel moeten kunnen verantwoorden waarom ze zo gehandeld hebben zoals ze gedaan hebben. En als dat niet volgens geldende normen is (of goed onderbouwt daar van afgeweken) dan kunnen ze daarvoor op de vingers worden getikt.

Je liter post partum levert je een plaats-indicatie op, niets meer neits minder. Een volgende zwangerschap mag gewoon weer bij de verloskundige begeleid worden (mits geen andere bijkomende problematiek), en voor de bevalling ga je dan met je eigen verloskundige in het ziekenhuis bevallen, met een waakinfuus, basically is dat een infuus wat wel geprikt is maar waar niets op aangesloten is.
Vloeien post-partum heeft een herhaal-risico van 10-15%, medisch gezien is dat een groot risico. Relatief gezien heeft 85 tot 90% dus géén fluxus na een volgende bevalling. Je gyn kan je er vast meer over vertellen.
Ja, dat is ook zo.. Weet je, ze brengen alles met van die poezelige snoetjes en zoete stemmetjes, waardoor je je bijna schuldig voelt richting hen :') maar ondertussen is alles wat voorgevallen is en mijn gevoel daardoor natuurlijk gewoon niet oké. Ik ga r nog eens goed over nadenken.

En n plaatsindicatie is gelukkig niet zo spannend, die hebben we hier in de regio toch al ;) fijn!
  maandag 24 maart 2014 @ 22:20:19 #252
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_138137111
Ooh je zou Mignonne maar als je vk hebben O+
doei
  maandag 24 maart 2014 @ 22:21:52 #253
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_138137210
Even iets anders,
Ik ben flink verkouden en hoest me een ongeluk. Vervelend, maar nog vervelender vind ik het urineverlies tijdens het hoesten. En daardoor draag ik nu tenalady's, wat weer als gevolg heeft dat ik in mijn liezen flinke ontstekingen heb. En dat vind ik ronduit k.u.t.!
pi_138137309
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:20 schreef Bolletje... het volgende:
Nou he O+ de droom van iedere zwangere fok!ster...

Mja ik ben sowieso medisch :')
S. 2014
J. 2016
pi_138137318
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:20 schreef Bolletje... het volgende:
Dan kan je nooit iets slechts over je vk zeggen :P
(hier online dan :P)
pi_138137484
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:23 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Dan kan je nooit iets slechts over je vk zeggen :P
(hier online dan :P)
~O>
ik wil een smiley met een epi-schaar ;(
pi_138137767
Zoveel mensen zoveel voorkeuren, ongetwijfeld dat er ook dames zijn die bij het horen van mn naam alleen al denken omg nee hè... heb je haar weer...
Maar ik vind het lief dat hullie mij lief vinden O+ en ik vind het fijn om hier af en toe mn verloskundige trukendoos open te mogen trekken (hihi ik zei doos :') ). B. wil niet altijd luisteren naar mn zwanger-beval-kraamzuivering verhalen, stom hè? :P

Sugarsnap hoe komt het dat je ontstekingen hebt in je liezen? Heb je al een andere maat tena geprobeerd? of ander ondergoed waar je minder irritatie van hebt? Vervelend probleem zeg.
pi_138137887
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:26 schreef mignonne het volgende:

[..]

~O>
ik wil een smiley met een epi-schaar ;(
_O-
Ah daarom vind ik mijn vk's nog wel leuk. Die hebben nooit hoeven knippen :+
dat lieten ze anderen doen :P
pi_138137954
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:32 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

_O-
Ah daarom vind ik mijn vk's nog wel leuk. Die hebben nooit hoeven knippen :+
dat lieten ze anderen doen :P
Voor mij nog een reden om de concurrentie aan te gaan.
Zal ze leren om mijn perineum te verwoesten! :P >:O
pi_138137977
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:33 schreef mignonne het volgende:

[..]

Goede reden!
  maandag 24 maart 2014 @ 22:35:29 #261
52229 Chanty
pi_138138047
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:12 schreef Theeleuter het volgende:

[..]

Haha, 2 kinderen en elk 3 dagen in de week. Man en ik werken allebei 4 dagen p/w. Niet werken is overigens duurder :P

Edit, ter verduidelijking. Rekening is nu 900 euro p/m voor 1 kind, 3 dagen p/w (dus 2 is 1800 p/m). Wij krijgen zo'n 450 p/m terug van de BD. Voor nummer 2 moeten we zelf uiteindelijk iets minder dan 300 euro p/m betalen en komen we netto rond 750 p/m voor de opvang uit.
Aaaahhh ok, dat komt geloof ik naar verhouding wel overeen met wat wij ongeveer kwijt zouden zijn (als ik weer een baan heb). Ik weet niet, maar ik hoor iedereen steeds roepen dat je zo weinig toeslag krijgt van de BD als je bovenmodaal verdient. Maar persoonlijk vind ik het nog wel netjes. Ja het is schreeuwend duur die opvang, maar op basis van wat ik altijd had begrepen van mensen, valt het me eigenlijk soort van mee :') Het is wel te hopen dat die toeslag niet verdwijnt…

Verder zag ik interessante info van Mignonne, morgen maar eens lezen.

En BE vroeg nog hoe het met mijn kortademigheid is. Zolang ik niet teveel heen en weer ren gaat het goed ;) Gelukkig niet meer in stilzitstand zo benauwd gehad.
pi_138138070
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:33 schreef mignonne het volgende:
overigens heeft een ziekenhuis ook veel schijnveiligheid. Zo was ik in december 2012 nog bij een bevalling waarvan de toen co-assistent zei dat het haar eerste bevalling was en dat ze graag nog even toekeek. Zes maanden later ging ik stage lopen in het ziekenhuis en stond diezelfde dame, inmiddels met diploma op zak, in haar eentje de scepter te zwaaien over de hele afdeling verloskunde. Ze had minder bevallingen begeleid dan ik op dat moment als tweedejaars student verloskunde. En ze had haar training crisisvaardigheden ook nog niet gehad.
Bedoel je niet Arts in Opleiding (AIO)? Een coschapper gynaecologie/verloskunde is in het eerste jaar van de masterfase, althans waar ik zit, waarop nog twee jaar volgen voor je afstudeert als basisarts. En ook al zou het in jouw regio wel in het laatste jaar zijn, moet zij alsnog eerst specialiseren voordat zij überhaupt de naam gynaecoloog mag dragen. Dan zou ze in de laatste half jaar van haar specialisatie willen wachten en toekijken bij een bevalling :? Dat vind ik best kwalijk.

Desalniettemin ben ik het wel met je eens dat er een schijnveiligheid heerst in het ziekenhuis.
Alsnog zou ik wel graag in het ziekenhuis willen bevallen
  maandag 24 maart 2014 @ 22:36:26 #263
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_138138096
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:29 schreef mignonne het volgende:
Sugarsnap hoe komt het dat je ontstekingen hebt in je liezen? Heb je al een andere maat tena geprobeerd? of ander ondergoed waar je minder irritatie van hebt? Vervelend probleem zeg.
Ik heb last van chronische ontstekingen in mijn liezen en oksels. Deze zijn oa hormoongerelateerd, en worden ook getriggerd door het dragen van inlegkruisjes en maandverband.
Bij menstruatie heb ik het ondervangen door een menstruatiecup en wasbare inlegkruisjes, maar dat werkt helaas niet bij urineverlies. -O-
Een onsteking is net open gegaan (sorry voor het onsmakelijke beeld) en dat lucht enorm op. Nu hopen dat de verkoudheid snel voorbij is en ik geen urine meer verlies.
pi_138138122
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:33 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ah, jij woont ook in de omgeving hier? Gezellig! Alleen wil ik geen kinderen meer ;).
pi_138138232
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:35 schreef Skittles het volgende:

[..]

Bedoel je niet Arts in Opleiding (AIO)? Een coschapper gynaecologie/verloskunde is in het eerste jaar van de masterfase, althans waar ik zit, waarop nog twee jaar volgen. En ook al zou het in jouw regio wel in het laatste jaar zijn, moet zij alsnog eerst specialiseren voordat zij überhaupt de naam gynaecoloog mag dragen. Dan zou je in de laatste half jaar van haar specialisatie willen wachten en toekijken bij een bevalling :? Dat vind ik best kwalijk.

Desalniettemin ben ik het wel met je eens dat er een schijnveiligheid heerst in het ziekenhuis
Nope :)

Ik bedoel een co-assistent of semi-arts, de term verschilt per opleiding geloof ik. Maar laatste fase master in elk geval.
En die heeft daarna gesolliciteerd op een ANIOS plek gyn. En dus gekregen. Zij was dan ook geen gynaecoloog maar arts-assistent op dat moment. Desalniettemin stond ze er alleen voor 's nachts en had ze de leiding over de verloskamers, de afdeling gyn en de kraamafdeling. Met een gynaecoloog die met een dikke knipoog zei "en niet bellen hè! ik wil slapen vannacht"

Ik neem mn pet heel diep af voor haar dat ze zo overeind is gebleven want als ik die bak verantwoordelijkheid zie die zij ineens voor haar kiezen heeft gekregen na afstuderen pfoe.
pi_138138606
Ik voelde me al enigszins lullig dat ik ook heb aangegeven geen co-assistent wil als begeleider bij een eventuele ziekenhuisbevalling, omdat iedereen moet leren, maar als ik dat dan lees is het al wat minder. Al zei m'n vk vandaag ook dat ik hen ook altijd mag bellen als ik ze erbij wil hebben :) Ik ben heel blij met m'n vk's tot nu toe :Y
pi_138139504
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:39 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nope :)

Ik bedoel een co-assistent of semi-arts, de term verschilt per opleiding geloof ik. Maar laatste fase master in elk geval.
En die heeft daarna gesolliciteerd op een ANIOS plek gyn. En dus gekregen. Zij was dan ook geen gynaecoloog maar arts-assistent op dat moment. Desalniettemin stond ze er alleen voor 's nachts en had ze de leiding over de verloskamers, de afdeling gyn en de kraamafdeling. Met een gynaecoloog die met een dikke knipoog zei "en niet bellen hè! ik wil slapen vannacht"

Ik neem mn pet heel diep af voor haar dat ze zo overeind is gebleven want als ik die bak verantwoordelijkheid zie die zij ineens voor haar kiezen heeft gekregen na afstuderen pfoe.
Ugh, ik vind dat echt zo kwalijk. Niet van haar kant natuurlijk, misschien ook wel een beetje dat ze er niks van zegt en het gewoon doet, maar ik zie het zo vaak dat een onervaren net-afgestudeerde zo in het diepe wordt gegooid.

Ook als co-assistent wordt je soms zo overwerkt en mag je alle klusjes opknappen waar de rest van de artsen hun neus voor ophalen of niet willen uitvoeren.
Maar ja gelukkig ga ik de verloskunde niet op en mag ik me later hopelijk vermaken bij de oudjes :)

Wat is eigenlijk het negatieve aan een co dan Dot?

Voor nu denk ik: Als ze er bij mij bij willen zijn, dan stap maar binnen. Ze moeten het toch zien en leren.
Misschien denk ik er ook wel te makkelijk over, omdat ik vaak ook aan de andere kant van het bed sta en me af en toe toch flink beledigd voel als ik weer word gekleineerd dat ik 'maar' in opleiding ben, er daarom niks vanaf weet en mijn hulp pertinent weigeren of me wegsturen met een "Haal maar een echte dokter".
pi_138139984
Ik vind het prima als er een co-assistent meeloopt, maar niet meer dan 1, puur een gevoelskwestie overigens.
S. 2014
J. 2016
pi_138140639
Oh mignonne, wat vind ik dat zonde om te lezen, dat ze dergelijke richtlijnen zo ondoordacht en zonder degelijke basis willen doorvoeren.
Hier, in Nieuw-Zeeland wordt er juist veel naar Nederland gekeken voor het maternity systeem. Nederland wordt echt gezien als de gouden standaard van hoe een zwangerschap niet-medisch wordt benaderd.En over hoe ze hier ook een dergelijke benadering willen. In de UK, wordt er ook gesproken over meer richting het NL systeem te gaan...
Jammer dat ze zich in Nederland dat dan los gaan laten. Ik ben juist zo trots op hoe Nederlandse vrouwen in hun zwangerschap staan... :-(

Ik merk wel dat er hier in NZ nog veel meer keuzevrijheid is voor zwangeren. In principe wordt mij elke test aangeboden, ook als daar geen indicatie voor is (diabetes, strep B, combinatietest, etc) en je moet alles zelf beslissen. Ook als er iets aan de hand is (bloedverlies) ben ik degene die bepaalt of ik n echo wil, en dat mag gerust iedere dag tot t bloeden ophoudt. Vond ik ook wat overdreven. (Gelukkig is de zorg hier gratis)

De hoge babysterfte in Nederland is grotendeels gebaseerd op een grote metastudie (ik meernuit 2001). Achteraf bleek dat ze in Nederland babysterfte al meetellen vanaf vroeger in de zwangerschap dan in de meeste andere landen. Ik weet de preciese cijfers niet meer, maar het kwam er op neer dat in de Nederlandse data een sterfte vanaf 21 weken zwangerschap werd meegerekend en in andere landen pas vanaf 24 weken zwangerschap (of zoiets)
Als je controleert voor de leeftijd van moeder en meerlingen is de babysterfte in Nederland niet meer significant hoger dan in andere landen. (Dit was even mijn innerlijke statistische nerd die spreekt, ik zal m weer uit zetten).
pi_138145225
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 23:03 schreef Skittles het volgende:

[..]

Ugh, ik vind dat echt zo kwalijk. Niet van haar kant natuurlijk, misschien ook wel een beetje dat ze er niks van zegt en het gewoon doet, maar ik zie het zo vaak dat een onervaren net-afgestudeerde zo in het diepe wordt gegooid.

Ook als co-assistent wordt je soms zo overwerkt en mag je alle klusjes opknappen waar de rest van de artsen hun neus voor ophalen of niet willen uitvoeren.
Maar ja gelukkig ga ik de verloskunde niet op en mag ik me later hopelijk vermaken bij de oudjes :)

Wat is eigenlijk het negatieve aan een co dan Dot?

Voor nu denk ik: Als ze er bij mij bij willen zijn, dan stap maar binnen. Ze moeten het toch zien en leren.
Misschien denk ik er ook wel te makkelijk over, omdat ik vaak ook aan de andere kant van het bed sta en me af en toe toch flink beledigd voel als ik weer word gekleineerd dat ik 'maar' in opleiding ben, er daarom niks vanaf weet en mijn hulp pertinent weigeren of me wegsturen met een "Haal maar een echte dokter".
Niks eigenlijk, maar het is mijn eerste bevalling en ik voel me toch wat prettiger bij een wat meer ervaren persoon denk ik, gewoon omdat alles voor mij ook nieuw is. Al kan juist een verse blik heel fijn zijn bij medische zaken heb ik altijd gemerkt, maar ik zit niet zo te wachten op dubbel getoucheerd te worden bijvoorbeeld. Al zal dat niet zo snel gebeuren bij een co, maar meer bij een stagiaire lijkt me. Maar ik vind het ook wel een fijn idee dat stel dat ik in zo'n situatie kom waarbij een co in het diepe wordt gegooid ik altijd kan verwijzen naar mn geboorteplan en die gyn uit zn nest kan laten trommelen als ik merk dat ik meer begeleiding wil.

Als alles goed gaat vind ik het overigens denk ik nu geen punt om bij een tweede wel stagiaires te hebben, ook al is elke bevalling anders.

De verkoudheid gaat de goede kant op *O* Ik heb al sinds gistermiddag geen paracetamol op en ik ben gisteravond lekker op tijd in slaap gevallen en word net pas wakker omdat ik naar de wc moest (en ik niet meer in slaap kon vallen omdat mn holtes zo vol zitten dat mn bovenkaak pijn doet, maar dat is bijzaak :P)
pi_138145232
Fijn Dot dat je je beter voelt. Mijn nachtelijke wakker uurtje zit er op, ik ga weer lekker naar bed. :W
  dinsdag 25 maart 2014 @ 06:10:57 #272
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_138145288
En aanwezig :W

Super vroeg maar met maar maximaal 3 uurtjes per nacht weet ik inmiddels niet beter.. :P
Vermoeiend is het wel, dus hopelijk kan ik voordat ik ga bevallen nog 1 keer een goede nacht maken!
  dinsdag 25 maart 2014 @ 06:49:41 #273
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_138145356
Hier ook snotverkouden en een piesbox met sugarsnap *boks*. Bah.

Verder een interessante discussie om te lezen!
Kwak
  dinsdag 25 maart 2014 @ 07:15:12 #274
52229 Chanty
pi_138145449
Zei ik gisteren nog dat ik geen last meer heb gehad van hartkloppingen en kortademigheid. Nu werd ik er dus mee wakker. Kijken of het zo weer zakt. En die kleine heb ik ook nog niet gevoeld terwijl die normaal meteen 's ochtends begint met zijn ochtenddansje. Dus als ik hem de komende uren niet voel en dat kortademige blijft, ga ik vanmiddag wel even bellen.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 07:47:37 #275
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138145635
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 06:10 schreef Rijstebuiltje het volgende:
En aanwezig :W

Super vroeg maar met maar maximaal 3 uurtjes per nacht weet ik inmiddels niet beter.. :P
Vermoeiend is het wel, dus hopelijk kan ik voordat ik ga bevallen nog 1 keer een goede nacht maken!
Ik hoop het ook voor je, daarna is een goede nacht ook even niet mogelijk ;( :').

Voor wat betreft een co, ik wilde dat niet bij mijn bevalling, maar er was er toch een. Super lieve meid die niet in de weg liep en steeds mijn hand vast hield als ik daar behoefte aan had. Wist precies de juiste dingen te zeggen en extra uitleg te geven... Volgende keer wil ik haar er weer bij O+.
(Ik heb haar hand ook nog diverse kusjes gegeven, maar toen had ik niet door dat zij het was en dacht ik de hand van mijn man vast te hebben :') ).
KuikenGuppy
pi_138145657
Ik zit er juist heel sterk aan te denken om bij voorbaat al in te stemmen met aanwezigheid van de vierdejaars verloskundestudente die nu stage loopt bij mijn vk-praktijk. Morgenavond nog eens goed doorspreken met de vk wanneer we m'n concept geboorteplan gaan doornemen.

Nog iedere keer als de term 'bevallen' langskomt (maakt niet uit waar) dan voel ik me weer ellendig en eindigt het geregeld, eenmaal veilig thuis, in huilen.
Goede begeleiding is naar mijn idee voor mij cruciaal om me veilig te kunnen voelen in het ziekenhuis en ik ben bang dat ik de bevalling ga 'blokkeren' en daardoor medisch ingrijpen noodzakelijk maak als het er ook maar op lijkt dat een zorgverlener mij niet serieus neemt. Mocht ik overgedragen moeten worden, dan graag toch m'n vk erbij (of de stagiaire). Om dezelfde reden is m'n schoonmoeder 'stand-by' om aanwezig te zijn op mijn verzoek. Maar allerbelangrijkst is nog dat m'n man er continu bij mag zijn en de rest is meer voor de 'zekerheid' (ik heb geen flauw idee wat anderen zouden kunnen helpen, er zijn is voor mij denk ik al genoeg; nu lijkt het net of ik voor het eerst ga bevallen zo bleu kom ik over omtrent begeleiding van de bevalling, het mag ik in ieder geval niet zoals bij de eerste).

En dan denk ik dat ik me aanstel en dat ik me morgen toch 'groot' hou en dat daardoor juist weer niet duidelijk is wat nu eigenlijk het probleem is...
:@ sorry, dat ik mijn angst hier zo uitstort en dan ook nog eens niet goed uit kan leggen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Kursor op 25-03-2014 08:15:39 ]
pi_138145873
Goh ik voel me weer zo'n zeikerd, weer twee volle kratten weggebracht :@ ;)

en vandaag is onze kleine een limoentje O+
  dinsdag 25 maart 2014 @ 08:17:38 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_138145939
Kursor, het is juist goed dat je het bespreekbaar maakt! Moet je geen sorry voor zeggen :* en ik hoop van harte dat het deze keer een stuk prettiger verloopt voor je!
disclaimer
  dinsdag 25 maart 2014 @ 08:43:33 #279
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_138146201
Goedemorgen! Meldt!
Joopie zit er nog hoor ;)
doei
  dinsdag 25 maart 2014 @ 08:51:40 #280
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_138146297
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 22:36 schreef Sugarsnap het volgende:

[..]

Ik heb last van chronische ontstekingen in mijn liezen en oksels. Deze zijn oa hormoongerelateerd, en worden ook getriggerd door het dragen van inlegkruisjes en maandverband.
Bij menstruatie heb ik het ondervangen door een menstruatiecup en wasbare inlegkruisjes, maar dat werkt helaas niet bij urineverlies. -O-
Een onsteking is net open gegaan (sorry voor het onsmakelijke beeld) en dat lucht enorm op. Nu hopen dat de verkoudheid snel voorbij is en ik geen urine meer verlies.
Heb je dan last van hidradenitis ?
Ik heb dat ook in m'n liezen gehad
Echt vreselijk, uiteindelijk hebben ze het verwijderd en nooit meer last gehad.
W
Z
E
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:14:04 #281
73386 Fazz
onderweg
pi_138146701
Goedemorgen vroege vogels!

Klinkt pijnlijk Sugar :X Hopelijk wordt het snel wat beter!
Chanty, hoop dat Fernando ondertussen weer goed wakker is :*
Kursor, vooral blijven praten over je angst. Hoop dat je vk/gyn je kan helpen hierbij.

verder ben ik veel vergeten, sorry... :@

Vandaag 33 weken! *O*
En halleluja voor mannelijke nesteldrang _O_ Vriend heeft het opeens helemaal te pakken, eindelijk :{w ;)
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:16:54 #282
52229 Chanty
pi_138146761
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:14 schreef Fazzoletti het volgende:
Goedemorgen vroege vogels!

Klinkt pijnlijk Sugar :X Hopelijk wordt het snel wat beter!
Chanty, hoop dat Fernando ondertussen weer goed wakker is :*
Kursor, vooral blijven praten over je angst. Hoop dat je vk/gyn je kan helpen hierbij.

verder ben ik veel vergeten, sorry... :@

Vandaag 33 weken! *O*
En halleluja voor mannelijke nesteldrang _O_ Vriend heeft het opeens helemaal te pakken, eindelijk :{w ;)
Heb hem net eindelijk even gevoeld. Gisteren was hij ook best rustig, maar denk dat hij gewoon anders ligt en ik hem daardoor minder voel. En het daardoor ook weer zo benauwd heb. Dus ik ga me maar niet teveel zorgen maken.
pi_138146925
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 07:47 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik hoop het ook voor je, daarna is een goede nacht ook even niet mogelijk ;( :').

Voor wat betreft een co, ik wilde dat niet bij mijn bevalling, maar er was er toch een. Super lieve meid die niet in de weg liep en steeds mijn hand vast hield als ik daar behoefte aan had. Wist precies de juiste dingen te zeggen en extra uitleg te geven... Volgende keer wil ik haar er weer bij O+.
(Ik heb haar hand ook nog diverse kusjes gegeven, maar toen had ik niet door dat zij het was en dacht ik de hand van mijn man vast te hebben :') ).
Die co of stagiaire die er bij mij bij was die kon ik dus wel iets aandoen op een gegeven moment. Ze hadden gezegd dat ze niets zou doen, alleen kijken. Maar ze heeft toch bibberend een infuus geprikt, 10 keer mijn bloeddruk gemeten. Ik had zo'n automatisch bloeddruk ding om die volgens mij aan het CTG apparaat aangesloten was, maar ze wist niet hoe hij werkte dus deed ze die telkens af en ging ze handmatig meten. 8)7 En er werd al zoveel geduwd en gefrunnikt aan me ik werd er gek van. En toen vond ze het ook nog nodig om me een soort van aan te gaan moedigen en te vertellen hoe goed ik het deed etc. :r Op dat moment had ik de energie niet om haar weg te sturen helaas. Maar tijdens het afsluitende gesprek krijgen ze echt nog even te horen dat dit niet tof was.
Ik ben blij dat jouw ervaring met de co wel goed was. Het is zo fijn als je mensen die je vertrouwd en waar je je gesteund en fijn bij voelt om je heen hebt. Heb je je bevalling al een beetje een plekje kunnen geven Burd?

Kursor :*
pi_138146933
Was ik helemaal vergeten te zeggen: 40 weken vandaag! *O*
En zo weer gezellig langs de vk. Begin nu overigens goed vocht vast te houden :{
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:31:29 #285
52229 Chanty
pi_138147085
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:24 schreef Theeleuter het volgende:
Was ik helemaal vergeten te zeggen: 40 weken vandaag! *O*
En zo weer gezellig langs de vk. Begin nu overigens goed vocht vast te houden :{
Whoehoeoeoe *O* Counting down!
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:35:19 #286
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_138147172
Jaaa 40 weken voor Theeleuter *O*

Hier nog 10 dagen tot mijn UD *O*
doei
pi_138147338
40 weken voor Theeleuter *O*

41 weken voor Dot! lentedotjesbaby je mag buiten komen spelen hoor!
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:46:15 #288
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138147449
Jompels *O*.

UD voor Thee *O*.
41 weken voor Dot *O*.
KuikenGuppy
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:47:53 #289
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138147500
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:24 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik ben blij dat jouw ervaring met de co wel goed was. Het is zo fijn als je mensen die je vertrouwd en waar je je gesteund en fijn bij voelt om je heen hebt. Heb je je bevalling al een beetje een plekje kunnen geven Burd?
De herinnering verandert, het wordt minder scherp. Gek hoe zoiets werkt... ;)
KuikenGuppy
pi_138147630
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:47 schreef Burdie het volgende:

[..]

De herinnering verandert, het wordt minder scherp. Gek hoe zoiets werkt... ;)
Goed te lezen Burdie dat het voor jou zo werkt :*. Ik vind het bijzonder om te lezen hoe verschillend mensen op zulke situaties reageren en dat geen enkele reactie raar is. Valt mij wel op hoe flexibel/gemakkelijk het bij sommige mensen gaat qua verwerking. Als ik de Posts van Nikki lees, dan kan ik me niet voorstellen dat het nog geen twee weken geleden was. Niet bij iedereen is dat helaas het geval of er komt mogelijk later een terugslag. Kan je eventueel ook nog iets met het nagesprek over een tijdje?
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:55:31 #291
52229 Chanty
pi_138147666
Oeh dot ook alweer 41 weken *O*
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:00:51 #292
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_138147792
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:53 schreef Kursor het volgende:

[..]

Goed te lezen Burdie dat het voor jou zo werkt :*. Ik vind het bijzonder om te lezen hoe verschillend mensen op zulke situaties reageren en dat geen enkele reactie raar is. Valt mij wel op hoe flexibel/gemakkelijk het bij sommige mensen gaat qua verwerking. Als ik de Posts van Nikki lees, dan kan ik me niet voorstellen dat het nog geen twee weken geleden was. Niet bij iedereen is dat helaas het geval of er komt mogelijk later een terugslag. Kan je eventueel ook nog iets met het nagesprek over een tijdje?
Dat viel me ook al op, hoe verschillend mensen omgaan met zoiets :).
Ik denk dat ik nog wel een flink stuk te verwerken en bespreken heb, mocht ik ooit voor een tweede willen gaan. Maar het zit me op dit moment niet meer zo hoog als eerder, ik denk er gewoon niet zoveel meer aan. Beetje struisvogelen wellicht... maar als het werkt, werkt het (voor nu).
Oja, nagesprek :@ daarvoor moet ik nog bellen. Ik hoop daar zeker wat aan te hebben!
KuikenGuppy
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:05:07 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_138147882
En àls je er uiteindelijk toch snel een goed overheen komt zonder trauma's is dat alleen maar fijn lijkt me. Het lijkt me vreselijk kut als het wel blijft hangen, maar ik zou ook niet proberen om opzettelijk "in het trauma te blijven hangen" als je er eigenlijk al uit gestapt bent (bewust / onbewust). Daarmee vel ik overigens geenszins een oordeel over wie dan ook hoor! Als ik iets geleerd heb in de afgelopen maanden is dat er geen peil op te trekken valt als het gaat om zwangerschap en alle emoties die daar bij komen kijken :')
disclaimer
pi_138148145
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:05 schreef Stormqueen het volgende:
En àls je er uiteindelijk toch snel een goed overheen komt zonder trauma's is dat alleen maar fijn lijkt me. Het lijkt me vreselijk kut als het wel blijft hangen, maar ik zou ook niet proberen om opzettelijk "in het trauma te blijven hangen" als je er eigenlijk al uit gestapt bent (bewust / onbewust). Daarmee vel ik overigens geenszins een oordeel over wie dan ook hoor! Als ik iets geleerd heb in de afgelopen maanden is dat er geen peil op te trekken valt als het gaat om zwangerschap en alle emoties die daar bij komen kijken :')
:D hihi, zwangere vrouwen O+ :P

Er is ook geen peil op te trekken hoe iemand zn bevalling beleefd heeft, het kan zo enorm per persoon verschillen. Ik heb twee jaar geleden twee kraambedden achter elkaar mogen doen, dan lees je van tevoren de verslagen en alles, bereid je je een beetje voor. De ene dame had een bevalling met toeters en bellen, verplaatst met ambulance met gillende sirenes en gierende banden naar het ziekenhuis, binnengebracht op de operatiekamer en kind er daar met een vacuum alsnog uitgetrokken. Andere dame had een bevalling volgens het boekje, ontsloten in een uurtje of 4 (eerste kind!) half uurtje persen, geen noemenswaardig bloedverlies, goeie start van het kind etcetera.

Ik had ingeschat dat ik bij de dame met het ambulance verhaal wel wat langer de tijd nodig zou hebben voor de kraamvisite om de bevalling nog eens goed na te spreken, met extra aandacht voor haar well-being etcetera. Maar zij zat in opperste staat van roze wolk in haar kraambed te stralen, ontzettend blij met hoe er gehandeld is en keek uiteindelijk heel tevreden terug. Bij die andere mevrouw hebben we bijna twee uur gezeten en uiteindelijk extra uren kraamzorg geïndiceerd en gekeken of ondersteuning van maatschappelijk werk nog zinvol kon zijn, zij had haar bevalling als zó ontzettend traumatisch ervaren.

Het verschil... de begeleiding. De laatste dame had haar ontsluitingsweeën in haar eentje opgevangen (medische bevalling) en had zich erg alleen gevoeld en aan haar lot overgelaten, ze had het gevoel gehad dat er niet naar haar geluisterd was en dat heeft ze beangstigend gevonden etcetera. De andere dame voelde zich juist gesterkt doordat er adequaat was ingegrepen.

Ben met je eens dat als er geen trauma is, dan hoeft er ook niet te worden blijven hangen in een drama-verhaal omdat dat verwacht wordt zeg maar. Maar hoe het uiteindelijk beleefd wordt verschilt zo onwijs en een trauma kun je echt oplopen van een bevalling, en als ik heel eerlijk ben dan is denk ik het gevoel alleen te zijn of er alleen voor te staan een van de grootste boosdoeners daarin.
pi_138148189
Ik vind het jammer hoe snel gezegd wordt dat stagiaires oid niet 'gewenst' zijn.

Onze vk's en gyns zijn ook allemaal op het nulpunt begonnen.
Ze zullen het ook moeten leren en dat kan alleen maar door meekijken en doen onder begeleiding van een ervaren persoon.

Ik bedoel hiermee niet dat je maar alles dubbel hoeft te ondergaan tijdens de bevalling of 3/4 verschillende extra erbij te hebben, maar geef deze mensen ook een kans te leren.
Want zij kunnen niet leren uit een boekje of van de pc, dat moet toch echt op echte mensen.

En ja dan kan zoals bij Nikki het soms niet lekker lopen, het is ook goed dit terug te koppelen.
Wat wel en wat niet goed ging, anders leren ze het niet en doen ze bij eeen ander het misschien weer 'fout'.

Vergeet niet, mignonne is dan misschien bijna vk, maar heeft ook ergens een start moeten maken en is volgens mij als ik het goed begrepen heb ook nog stagiaire.
Maar we roepen hier wel massaal hier dat we haar graag aan het bed zouden willen hebben.
(sorry mignonne, moest je even als voorbeeld aandragen)

Ik wil echt niemand iets opdringen over je moet leerlingen/stagiaires/co's of wat ook toestaan mee te kijken hoor.
Ieders eigen keus!
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:22:03 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_138148272
ik vind die stagiaires over het algemeen wel heel lief. Ze luisteren vaak beter en hebben minder "air" om zich heen hangen. Van mij mogen ze ook altijd mee kijken. Je wordt echt niet volledig aan een stagiair overgedragen, er is altijd iemand mèt ervaring die toezicht houdt toch?

En mignonne, ja, idd, iedereen verwerkt dingen anders uiteindelijk. Ik kan alleen maar hopen dat het voor mij geen trauma zal opleveren :@
disclaimer
pi_138148357
True BE :Y

En er zit een enorm verschil van persoon tot persoon in stagiairs en co's. Er zijn mensen bij die gewoon wat meer moeite hebben met aanvoelen waar iemand behoefte aan heeft.

Maar ik moet zeggen dat ik er zelf, als student, gewoon wel heel erg moeite mee heb. Ik moet mezelf een beetje opdringen soms anders kom ik niet aan mijn verrichtingen en kan ik niet afstuderen. Aan de andere kant, ik vind een bevalling te bijzonder om te laten overschaduwen door aanwezigheid van een student als je dat niet wilt. Het is wat mij betreft iets anders dan een co die een anamnese afneemt in het ziekenhuis op een andere afdeling, of een verpleegkunde-student die pre-operatief een katheter komt inbrengen ofzo.

Maar goed, that having said zijn studenten vaak net wat meer bezig met het begeleiden van iemand, handjes vasthouden, meehelpen met wegpuffen etcetera. En als je nou de dag van een mannelijke co-assistent wilt maken, laat ze dan aanwezig zijn :P die arme jongens hebben het zo zwaar op de afdeling verlos, worden aan de lopende band geweigerd bij bevallingen :D begrijpelijk wel hoor, maar de co's die ik zag zijn stuk voor stuk schatjes. Behalve die ene die het vreselijk vond op de verloskamers, die wilde orthopeed worden "lekker met hamers en boormachines" haha, hij stelde zich steeds voor met "als u geen co wilt begrijp ik dat wel hoor" :') hopen voor hem dat hij zn coschap niet over hoeft te doen ;)
pi_138148385
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:18 schreef BlueEyes het volgende:
Ik vind het jammer hoe snel gezegd wordt dat stagiaires oid niet 'gewenst' zijn.

Onze vk's en gyns zijn ook allemaal op het nulpunt begonnen.
Ze zullen het ook moeten leren en dat kan alleen maar door meekijken en doen onder begeleiding van een ervaren persoon.

Ik bedoel hiermee niet dat je maar alles dubbel hoeft te ondergaan tijdens de bevalling of 3/4 verschillende extra erbij te hebben, maar geef deze mensen ook een kans te leren.
Want zij kunnen niet leren uit een boekje of van de pc, dat moet toch echt op echte mensen.

En ja dan kan zoals bij Nikki het soms niet lekker lopen, het is ook goed dit terug te koppelen.
Wat wel en wat niet goed ging, anders leren ze het niet en doen ze bij eeen ander het misschien weer 'fout'.

Vergeet niet, mignonne is dan misschien bijna vk, maar heeft ook ergens een start moeten maken en is volgens mij als ik het goed begrepen heb ook nog stagiaire.
Maar we roepen hier wel massaal hier dat we haar graag aan het bed zouden willen hebben.
(sorry mignonne, moest je even als voorbeeld aandragen)

Ik wil echt niemand iets opdringen over je moet leerlingen/stagiaires/co's of wat ook toestaan mee te kijken hoor.
Ieders eigen keus!
Ben ik het mee eens hoor en normaal gesproken vind ik stagiaires echt geen enkel probleem en laat ik ze met alle liefde in me porren, maar bij mn eerste bevalling liever even niet :) Volgende keer :Y

Controles heb ik wel allemaal door de stagiaire laten doen trouwens.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:28:01 #299
52229 Chanty
pi_138148415
Ik sluit me aan bij BE, mag best een stagiaire bij :Y En als ze echt verstorend werkt dan geef ik het wel aan.

Ik twijfel toch weer om wel of niet te bellen. Nog steeds ontzettend benauwd en hartkloppingen en hij is gewoon zo stil. Maar het is vast niks en ik wil ze niet voor niks lastig vallen ;( Vooral niet na het lezen van de bedragen die Mignonne gisteren noemde :X
  dinsdag 25 maart 2014 @ 10:29:44 #300
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_138148465
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:28 schreef Chanty het volgende:
Ik sluit me aan bij BE, mag best een stagiaire bij :Y En als ze echt verstorend werkt dan geef ik het wel aan.

Ik twijfel toch weer om wel of niet te bellen. Nog steeds ontzettend benauwd en hartkloppingen en hij is gewoon zo stil. Maar het is vast niks en ik wil ze niet voor niks lastig vallen ;( Vooral niet na het lezen van de bedragen die Mignonne gisteren noemde :X
Ik zou gewoon even bellen Chanty! Het gaat in jou en je kleintje en je valt ze niet lastig joh. Het is hun werk!
pi_138148473
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:25 schreef mignonne het volgende:
True BE :Y

En er zit een enorm verschil van persoon tot persoon in stagiairs en co's. Er zijn mensen bij die gewoon wat meer moeite hebben met aanvoelen waar iemand behoefte aan heeft.

Maar ik moet zeggen dat ik er zelf, als student, gewoon wel heel erg moeite mee heb. Ik moet mezelf een beetje opdringen soms anders kom ik niet aan mijn verrichtingen en kan ik niet afstuderen. Aan de andere kant, ik vind een bevalling te bijzonder om te laten overschaduwen door aanwezigheid van een student als je dat niet wilt. Het is wat mij betreft iets anders dan een co die een anamnese afneemt in het ziekenhuis op een andere afdeling, of een verpleegkunde-student die pre-operatief een katheter komt inbrengen ofzo.

Maar goed, that having said zijn studenten vaak net wat meer bezig met het begeleiden van iemand, handjes vasthouden, meehelpen met wegpuffen etcetera. En als je nou de dag van een mannelijke co-assistent wilt maken, laat ze dan aanwezig zijn :P die arme jongens hebben het zo zwaar op de afdeling verlos, worden aan de lopende band geweigerd bij bevallingen :D begrijpelijk wel hoor, maar de co's die ik zag zijn stuk voor stuk schatjes. Behalve die ene die het vreselijk vond op de verloskamers, die wilde orthopeed worden "lekker met hamers en boormachines" haha, hij stelde zich steeds voor met "als u geen co wilt begrijp ik dat wel hoor" :') hopen voor hem dat hij zn coschap niet over hoeft te doen ;)
Oh, maar ik vind mannelijke gyns eigenlijk sowieso wel fijn, dus misschien dat ik daar dan idd wel voor zou kiezen :) Ik heb het er ook een beetje opgezet als stok achter de deur ofzo, want ik zou dus idd niet willen dat er alleen een stagiair op mijn kamer is of als kraamverzorgster is bijvoorbeeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')