Kan ik me voorstellen, de eerste tijd is sowieso ontzettend spannend.quote:Op zondag 23 maart 2014 12:52 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Ja, een halve week is ook niet zo'n erg groot verschil denk ik. Ik ga het morgen nog eens vragen. Ik ben vooral enorm zenuwachtig of er iets te zien valt :x
Hoever ben jij nu?
Dankjewel, ik heb er inderdaad goed over nagedacht. Er zijn nog steeds wel dingen waar ik nog geen oplossing voor heb, maar ik heb nog wel even de tijd
Bedankt!quote:Op zondag 23 maart 2014 13:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Lady tagliatelle welkom!![]()
Die weken tot de 1e echo zijn gewoon retespannend!
Ik heh groeipijn... Kanonne! Maar zag in de app dat mn baarmoeder rond deze tijd gaat verdubbdelen in formaat.... Niet zo raar dat dat gevoelig is.
Straks komen mn ouders m bakkie doen, mn pa is zo trots dat zijn kleine meid(jongste thuis) een meid krijgt, hij vertelt t tegen iedereen die t wil horen (en ook tegen degene die t niet boeit)
En vanmorgen heb ik mn trouwring om mn ketting gehangen, mn vingers worden steeds dikker, dan krijg ik m straks niet meer af...
Ja, ik moet er gewoon doorquote:Op zondag 23 maart 2014 15:09 schreef Chanty het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen, de eerste tijd is sowieso ontzettend spannend.
En die oplossingen komen echt wel. Waar een wil is…
Ik ben nu 28 weken onderweg
Leuke spanningquote:Op zondag 23 maart 2014 15:32 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Bedankt!
Leuk dat je ouders zo ontzettend trots zijn! sterkte met de groeipijn
[..]
Ja, ik moet er gewoon door
Oh, dat is al eventjes, maar blijft spannend neem ik aan
Jup, 2 dagen ipv 3, maar dat scheelt dus netto maar 80 Euro. (Gebaseerd op kosten minus toeslag, herberekend voor hoger loon als ik 4 dagen werk)quote:Op zondag 23 maart 2014 16:37 schreef laziness het volgende:
Neem je dan ook minder uren kinderopvang af Kwak, want dan is het wel logisch dat het goedkoper is.
80 euro extra is inderdaad echt een prima deal.quote:Op zondag 23 maart 2014 16:44 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Jup, 2 dagen ipv 3, maar dat scheelt dus netto maar 80 Euro. (Gebaseerd op kosten minus toeslag, herberekend voor hoger loon als ik 4 dagen werk)
Op t moment dat betaald ouderschapsverlof afloopt (na 45 komma nog iets weken) loont het dus wel weer om te werken want dan scheelt het ca. 280 euro bruto op mijn loon terwijl de extra dag opvang netto maar 80 euro meer kost. (1 dag is mijn vriend thuis overigens, dus t gaat om 2 versus 3 dagen opvang)
Goed om te weten! Ik had zoiets wel gezien in de CAO ja. Misschien dat ik dan nog een andere afweging moet maken, weet niet of ik wel terug wil naar 4 dagen namelijk...quote:Op zondag 23 maart 2014 16:54 schreef laziness het volgende:
[..]
80 euro extra is inderdaad echt een prima deal.
Als ik vier ipv 3 dagen zou gaan werken kost me dat ruim 200 euro meer aan opvang terwijl ik er 300 euro aan salaris dan bij krijg. Dat doe ik dus niet![]()
Maar let inderdaad op wat FR zegt.
Je mag in het onderwijs niet je contract uren verminderen direct volgend op je ouderschapsverlof. Je bent dus verplicht daarna eerst weer 4 dagen te werken.
Volgens mij is van 4 naar 3 dus geen probleem, want niet de helft of minder dan de originele betrekkingsomvang.quote:Een werknemer kan in bepaalde gevallen worden verplicht tot terugbetaling van de bezoldiging zoals bedoeld in artikel 15.7.a tijdens de verlofperiode. Die plicht bestaat indien de werknemer binnen een jaar nadat hij ouderschapsverlof op grond van deze regeling heeft genoten ontslag neemt of hij wegens plichtsverzuim wordt ontslagen en wanneer de betrekkingsomvang binnen een jaar na afloop van de verlofperiode wordt verkleind tot de helft of minder van de betrekkingsomvang op de dag voorafgaand aan de ingangsdatum van het verlof. In die gevallen is de werknemer verplicht tot terugbetaling van de bezoldiging die hij gedurende het ouderschapsverlof heeft ontvangen over het aantal uren waarmee de betrekkingsomvang is verkleind.
2. Geen terugbetalingsverplichting ontstaat indien de werknemer ontslag neemt omdat hij een andere betrekking binnen het VO aanvaardt.
Oh wat fijn dat het gelukt is nu dan !quote:Op zondag 23 maart 2014 15:48 schreef Chanty het volgende:
[..]
Leuke spanningIk geniet gewoon elke dag van mijn zwangerschap (heeft dan ook 2 jaar geduurd voor het lukte)
in artikel 15.6 van de CAO staat dit:quote:Op zondag 23 maart 2014 17:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik werk nu ook vier dagen (0,76 fte), zou graag na de bevalling drie met ouderschapsverlof willen werken, en daarna op drie dagen blijven werken. Ik heb een vast contract echter van 0,6. Geldt dan dat wat fr zegt ook?
Ik denk dat het recht op verlof dus gebaseerd wordt op 0,76 maar gewijzigd kan worden op basis van een kleiner contract als je contract 0,6 wordt (dat is toch al drie dagen? ik heb 0,8 voor 4 en ga voor 0,6)quote:De omvang van het verlof wordt berekend op grond van de betrekkingsomvang op de dag voorafgaand aan de ingangsdatum van het verlof. Het verlof kan echter niet meer bedragen dan zou gelden op grond van de betrekkingsomvang twaalf maanden voorafgaand aan de ingangsdatum van het verlof. De werkgever heeft de mogelijkheid op dit laatste punt anders te beslissen en dus toch rekening te houden met de grotere betrekkingsomvang.
3. Indien de omvang van de betrekking gedurende de ouderschapsverlofperiode wijzigt, wordt de aanspraak op verlof opnieuw vastgesteld, rekening houdend met de mate waarin de omvang van de betrekking is gewijzigd en de tijd die sinds het opnemen van het verlof is verstreken.
Dan is het in het voortgezet onderwijs gunstiger dan het basisonderwijs. Dat wist ik niet. In het basisonderwijs mag het gewoon helemaal niet en maakt het aantal uren niet uit.quote:Op zondag 23 maart 2014 16:58 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Goed om te weten! Ik had zoiets wel gezien in de CAO ja. Misschien dat ik dan nog een andere afweging moet maken, weet niet of ik wel terug wil naar 4 dagen namelijk...
Edit: hier lees ik toch iets anders:
[..]
Volgens mij is van 4 naar 3 dus geen probleem, want niet de helft of minder dan de originele betrekkingsomvang.
Ik kom in januari weer terug en dan ga ik van 1,0 terug naar 0,6 FTE, en van vijf naar drie dagen. Ik neem voor die 0,4 die ik niet werk al mijn betaalde verlof op tot de zomervakantie. Dus die twee dagen krijg ik voor 55% doorbetaald. We hoeven dan die tijd geen opvang te hebben, want ik ben dan twee dagen thuis, manlief één dag, mijn moeder een dag en zijn moeder een dag.quote:Op zondag 23 maart 2014 16:29 schreef kwakz0r het volgende:
Razz, ik weet t verschil niet tussen die echo's, maar lijkt me dat de GUO nog uitgebreider is ofzo?
Hoeveel ben jij eigenlijk van plan te blijven werken straks? Ik heb vandaag zitten rekenen, en voor mij is het best gunstig om een jaartje 3 ipv 4 dagen te gaan werken. Ik zou 90 weken lang een dag minder kunnen werken, waarvan de helft met "betaald" ouderschapsverlof, wat dan 55% van het loon is.
Als ik ervanuitga dat ik 1 trede omhoog ga (het zou ook een schaal kunnen zijn zodra ik gepromoveerd en bevoegd ben, ga ik wel proberen, maar heb t laagste als rekenoptie genomen), dan scheelt het me bruto maar 130 euro in de maand met wat ik nu verdien (en iets van 280 met wat ik in 4 dagen zou verdienen vanaf volgend schooljaar)! terwijl het in kinderopvang netto ongeveer 80 euro goedkoper is als ik minder werk, zelfs met minder toeslag. Verbaasde me echt!
Dan ga ik na een jaar wel weer kijken of ik dan naar 4 dagen terugwil...
Was best een lastige berekening, ga m ook bij de administratie nog uit laten zoeken,
Oh dat is een fijne oplossing! Bij ons kan er niks met de oma's, werken allebei nog, wonen te ver weg, en mijn moeder wil ook geen vaste oppas zijn, heeft ze altijd al gezegd. Wel voor avondjes of weekends en sporadisch, maar niet voor vast.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:18 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ik kom in januari weer terug en dan ga ik van 1,0 terug naar 0,6 FTE, en van vijf naar drie dagen. Ik neem voor die 0,4 die ik niet werk al mijn betaalde verlof op tot de zomervakantie. Dus die twee dagen krijg ik voor 55% doorbetaald. We hoeven dan die tijd geen opvang te hebben, want ik ben dan twee dagen thuis, manlief één dag, mijn moeder een dag en zijn moeder een dag.
Dan vanaf september 2015 wil ik het liefst weer 4 dagen gaan werken, met tussen de 0,7 en 0,8
FTE, de vrije dag is dan onbetaald ouderschapsverlof voor de rest van dat schooljaar. Zo houd ik zo lang mogelijk m'n 1,0 aanstelling dat is i.v.m. afdrachten en premies en het oog op de functiemix die eraan komt handiger.
Het is natuurlijk wel even afwachten of ik dat tegen die tijd nog wil en kan. Als het allemaal lukt zouden we dan één dag opvang nodig hebben.
Ik heb een vast contract voor 0,6 (ofwel, daar heb ik voor volgend schooljaar sowieso recht op), maar heb al twee jaar een uitbreiding van 0,16 op mijn contract. Voor komend schooljaar weet ik nu eigenlijk ook wel al vrij zeker dat ik die weer krijg.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:10 schreef laziness het volgende:
[..]
Dan is het in het voortgezet onderwijs gunstiger dan het basisonderwijs. Dat wist ik niet. In het basisonderwijs mag het gewoon helemaal niet en maakt het aantal uren niet uit.
DAD, ik zou het navragen inderdaad want je contract is maar voor 3 dagen dus als je op papier niet die vierde dag werkt is er ouderschapsverlof over krijgen ook wat moeilijk denk ik.
Dan zou ik proberen of je die 0,16 niet ook contractueel vast kan leggen.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik heb een vast contract voor 0,6 (ofwel, daar heb ik voor volgend schooljaar sowieso recht op), maar heb al twee jaar een uitbreiding van 0,16 op mijn contract. Voor komend schooljaar weet ik nu eigenlijk ook wel al vrij zeker dat ik die weer krijg.
Hoe dan ook, ik vraag het t.z.t. allemaal wel even heel goed na bij de administratie..
Op zich ligt het dat al, maar dan op basis van een tijdelijk contract. Als ik het nog een jaar zo doe wordt mijn vaste contract uitgebreid tot 0,76.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:35 schreef laziness het volgende:
[..]
Dan zou ik proberen of je die 0,16 niet ook contractueel vast kan leggen.
Op zich moet dat ook na 3 jaar toch?quote:Op zondag 23 maart 2014 17:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Op zich ligt het dat al, maar dan op basis van een tijdelijk contract. Als ik het nog een jaar zo doe wordt mijn vaste contract uitgebreid tot 0,76.
artikel 8a lid 2quote:De totale duur van elkaar opvolgende dienstverbanden voor bepaalde tijd genoemd in de leden 1, 3 en 4 a tot en met d bedraagt, ongeacht het aantal dienstverbanden, ten hoogste drie jaar. Wordt het dienstverband nadien voortgezet, dan geschiedt dit voor onbepaalde tijd. Twee dienstverbanden met een onderbreking van 3 maanden of minder worden als opeenvolgend beschouwd.
Ja, dat moet idd na drie jaar, dus dat doen ze dan ook.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:40 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Op zich moet dat ook na 3 jaar toch?
[..]
artikel 8a lid 2
niet zo netjes dat ze er zo lang mee wachten trouwens, met je eerste cotnract duurde t toch ook vrij lang? Waarom doen ze dat eigenlijk?
quote:Op zondag 23 maart 2014 17:43 schreef Stormqueen het volgende:
Zo, vier dagen door Berlijn stampen is best slopend in gravida staatheb ik belangrijke nieuwtjes gemist?
ja, die arriveerde net alquote:Op zondag 23 maart 2014 17:44 schreef kwakz0r het volgende:
[..]maar je bent er weer!
ik had een goeie echoomdat ik een paniekaanval had naar een echobureau gegaan donderdag al...
Tofquote:Op zondag 23 maart 2014 18:10 schreef amaranta het volgende:
Dr kwam een filmpje voorbij op facebook van een stel dat elke dag van de zwangerschap heeft gefotografeerd, en daar een filmpje van heeft gemaakt.
Wel leuk.
http://www.lifesitenews.c(...)-is-beyond-be10.html
Hoop dat je heel snel aan de beurt bentquote:Op zondag 23 maart 2014 19:07 schreef Bolletje... het volgende:
Mag ik ff egoposten?
Voelde mij gister al niet "fit" maar vandaag wordt het niet beter. Voel me hangerig en wil t liefst in m'n bed blijven. Vanmiddag nog twee uurtjes geslapen, en toen ging t wel weer even maar nu weer bleghGigantisch last van mijn darmen ook, niet fijn. Geen fut, voor niets en geen trek en gewoon alles is blegh, blegh, blegh
Welkom terugquote:Op zondag 23 maart 2014 17:43 schreef Stormqueen het volgende:
Zo, vier dagen door Berlijn stampen is best slopend in gravida staatheb ik belangrijke nieuwtjes gemist?
ik was vrijdagmiddag ook aan het huilen hoor, het is toch gewoon anders als je zwanger bent. Mijn handicap is dat ik eerst twee dagen op tempo "wat ik altijd doe" doorga (van 10 tot 6 non stop lopen) en dan als een bakje vla in elkaar zakquote:Op zondag 23 maart 2014 19:09 schreef Dyre het volgende:
[..]
Welkom terug
Wij gaan er 7 dagen van maken, we hebben de eerste 2 erop zitten en ik ben al kapot
Maar het bad is heerlijk en ik heb een maandvoorraad Lush bij me dus ik kan 's avonds een beetje bijkomen
Ik wilde net komen vragen of het normaal is dat je ring bij 18 weken al niet meer past, toen ik las dat GM hem al aan een kettinkje heeft hangen. Phew
Ik ben wel een beetje aan het twijfelen of ik niet een blaasontsteking krijg ofzo, het is een klein beetje gevoelig/branderig, maar ook weer niet zo erg als toen ik zeker wist dat ik een ontsteking had.
Zit natuurlijk nu een paar 100 km van de huisarts vandaan, maar als we weer terug zijn en het is nog steeds zo misschien even wat inleveren voor de zekerheid...
Gewoon aan alles toegeven lieverd!quote:Op zondag 23 maart 2014 10:51 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Hier lieve Saffierkepierke
Ik ben zó moe en slaap daarbij zo slecht dat ik wel om alles kan![]()
Gister viel ik bijna in slaap, terwijl onze ouders even op bezoek waren!![]()
En nu ben ik ook net wakker
Bijlezen.. Dat komt hopelijk nog!
Ik wil wel alle dames eengeven die m nodig hebben, en een
voor familie Mus
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oude (on)bekende.
quote:Op zondag 23 maart 2014 20:24 schreef Mevr_Mus het volgende:
Voor de zwangeren die er doorheen zitten: het is het echt allemaal waard!Ahhhhh om op te vreten!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
quote:Op zondag 23 maart 2014 20:24 schreef Mevr_Mus het volgende:
Voor de zwangeren die er doorheen zitten: het is het echt allemaal waard!Oh!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |