quote:Een groot deel van de provincie Groningen is zondagochtend even voor half twaalf opgeschrikt door een beving. Het KNMI bevestigt dat het om een aardbeving gaat.
Vanuit een groot deel van de provincie hebben mensen de beving gemeld via de aardbevingsapp van RTV Noord. De meeste meldingen komen vanuit Hoogezand en omgeving, maar ook uit de Groningen, Delfzijl, Bedum en Winschoten.
Hoe zwaar de beving precies was en waar het epicentrum lag, is nog onbekend. Sommige mensen dachten dat het om onweer ging, op datzelfde moment barstte een bui los in de buurt van de stad Groningen.
Lekker wakker worden.. zonnetje erbij...quote:ASSEN - In een deel van Drenthe is zondagmorgen een aardbeving gevoeld.
Het gaat waarschijnlijk om een beving in de omgeving van Hoogezand. Meerdere mensen meldden een dreun te hebben gehoord. Hoe zwaar de beving precies was en waar het epicentrum lag, is nog onbekend.
Ik wel dus... en de pest is, dat je hele dag erdoor verkloot word... gloeiende gloeiende..quote:
Hoezo? Leuk toch, zo'n bevingquote:Op zondag 23 maart 2014 12:26 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik wel dus... en de pest is, dat je hele dag erdoor verkloot word... gloeiende gloeiende..
Ik moet de schade van de vorige 4 nog krijgen.. en kan voor de zoveelste keer een inspectieronde doen...quote:
Ik voelde wel iets, maar dacht dat het aan het onweer lag.quote:Op zondag 23 maart 2014 12:31 schreef Catch22- het volgende:
Ik hoorde wel wat, maar dat moet onweer zijn geweest. Ik lag namelijk op de eerste verdieping en voelde niets.
Stad West
Ja er was ook behoorlijk onduidelijkheid omdat er boven de stad op dat moment ook een bui losging...quote:Op zondag 23 maart 2014 12:31 schreef Catch22- het volgende:
Ik hoorde wel wat, maar dat moet onweer zijn geweest. Ik lag namelijk op de eerste verdieping en voelde niets.
Stad West
Nee het schilderij hangt nog recht... het huis is enkel scheef gezakt...quote:Op zondag 23 maart 2014 12:40 schreef SuperHarregarre het volgende:
Nog een schilderij scheef gaan hangen of wat?
quote:Op zondag 23 maart 2014 12:39 schreef nietzman het volgende:
Ik voelde wel iets op drie hoog. Was niet het onweer dus? Hoera, eindelijk een beving gevoeld!
Dan is het goed. Zolang alle kunst maar behouden blijft mag de rest instorten.quote:Op zondag 23 maart 2014 12:41 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Nee het schilderij hangt nog recht... het huis is enkel scheef gezakt...
twitter:stadenharen twitterde op zondag 23-03-2014 om 12:44:57Oef beste klap geweest in Oosterpoort #bliksem http://t.co/sQWxIhFXaH reageer retweet
Ik ben al een jaar aan het wachten met herstel omdat ik nog geen centen heb gehad...quote:Op zondag 23 maart 2014 12:50 schreef GekkePoes het volgende:
Spullen zijn vervangbaar, maar het is zo een gekloot om te bewijzen dat je halve dak inzakt door en aardbeving, en niet doordat het 30 jaar oud is met gebrekkig onderhoud.
Schade door blikseminslag of aardbeving?quote:Op zondag 23 maart 2014 12:48 schreef Snowballed het volgende:
Ja het dreunt hier ook als een gek...
Ondertussen in de Oosterpoort:
[ afbeelding ]
Geen idee.. ik neem aan door bliksem.. anders stond de stad nu wel op zn kop..quote:Op zondag 23 maart 2014 12:54 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Schade door blikseminslag of aardbeving?
Gek dat er zo ontzettend veel mensen die beving hebben gevoeld..quote:Volgens het KNMI had de beving van zondagochtend om 11.28 uur een kracht van 1.6 op de schaal van Richter. Het epicentrum lag even ten zuidoosten van Sappemeer, op drie kilometer diepte.
Vanuit een groot deel van de provincie hebben ruim honderd mensen de beving gemeld via de aardbevingsapp van RTV Noord.
Seismoloog Lazlo Evers heeft geen verklaring waarom er bij een relatief lichte beving toch uit z'n groot gebied meldingen komen. 'Ik heb begrepen dat er ook sprake was van onweer op dat moment, misschien dat het voor mensen toch lastig is om beide van elkaar te onderscheiden. Dat kunnen onze meters wel,' aldus Evers. Of er inderdaad sprake was van een tweede beving een paar minuten eerder, zoals meerdere mensen aan RTV Noord doorgaven, zoekt Evers nog uit.
Bron
quote:De provincie Groningen is zondagochtend opnieuw opgeschrikt door een aardbeving. Via de social media laten verschillende Stadjers weten de aardbeving gevoeld te hebben.
De aardbeving vond rond 11.30 uur plaats. Volgens het KNMI had de beving een kracht van 1,6 op de schaal van Richter. Het epicentrum lag in de buurt van Sappemeer.
Stadjers uit de oostelijk gelegen wijken Beijum en Lewenborg laten weten de beving gevoeld te hebben. Sommige mensen dachten dat het om onweer ging omdat op hetzelfde moment een forse onweersbui over de stad trok. Het KNMI bevestigt echter dat het om een aardbeving ging.
Die knal om 11.24 werd zowel in Sappemeer als in de stad gevoeld, dus dat kan geen onweer zijn geweest.quote:Op zondag 23 maart 2014 13:03 schreef Snowballed het volgende:
Beving bij Sappemeer van 1.6 op schaal van Richter
[..]
Gek dat er zo ontzettend veel mensen die beving hebben gevoeld..
(word nu op noordnieuws over gepraat)
En ook in Drenthe.. (zie OP) Maar Zuidlaren bijv. ligt er ook vlakbij..quote:Op zondag 23 maart 2014 13:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Die knal om 11.24 werd zowel in Sappemeer als in de stad gevoeld, dus dat kan geen onweer zijn geweest.
POL / [POLCAFE #4795] Meer, meer, meer!
Ja, twee stuks, de tweede is al geïdentificeerd als aardbeving. De eerste zal nog wel volgen.quote:Op zondag 23 maart 2014 13:36 schreef Snowballed het volgende:
[..]
En ook in Drenthe.. (zie OP) Maar Zuidlaren bijv. ligt er ook vlakbij..
Ik zit net aan de andere kant van HS, en voelde hem (ze.. volgens mij waren er twee vlak na elkaar) ook duidelijk.. (KNMI bevestigd iig eentje.. naar een tweede word nu gekeken)
http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=131825quote:Op zondag 23 maart 2014 13:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, twee stuks, de tweede is al geïdentificeerd als aardbeving. De eerste zal nog wel volgen.
Ook in de stad.. of regio..?quote:Op zondag 23 maart 2014 15:43 schreef Baran09 het volgende:
Nou dat was een behoorlijke knal vanochtend. Wij dachten ook eerst dat het met het onweer te maken had (omdat het wel flitste), maar we vonden het al een beetje raar. Onze ramen trilden als een gek wat ze normaal bij onweer niet doen.
Eerst dachten we dat er een vliegtuig door de geluidsbarriere was gegaan, maar blijkbaar toch een aardbeving. Apart om dat ook eens mee te maken.
Had je daar niet moeten gaan wonen...quote:Op zondag 23 maart 2014 12:53 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik ben al een jaar aan het wachten met herstel omdat ik nog geen centen heb gehad...
De schade loopt op, en zo'n onweersdreun zoals die van net, of een flinke storm zoals in het najaar, kan dan net zo goed de druppel zijn voor een muur...
Maar dat schijnen ze niet helemaal te begrijpen...
Wat zou er gemeld moeten worden buiten dat wat er al bekend is..?quote:Op zondag 23 maart 2014 16:17 schreef Brum_brum het volgende:
Ik zag dus een flits buiten en een paar seconden later een harde knal en trillende ramen... Zijn er al wat mensen met verstand van aardbevingen die wat gemeld hebben?
Okquote:Op zondag 23 maart 2014 16:32 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Had je daar niet moeten gaan wonen...
Het enige wat bekend is dat mensen tijdens een onweersbui het huis voelden trillen. Ik weet dat jij hier alleen post bij aardbevingen omdat je graag geld wil zien, maar kom alsjeblieft niet zonder reden janken.quote:Op zondag 23 maart 2014 16:34 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Wat zou er gemeld moeten worden buiten dat wat er al bekend is..?
[..]
Ok
Wat wil je nou gast...? mij een beetje zwart maken..?quote:Op zondag 23 maart 2014 16:47 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Het enige wat bekend is dat mensen tijdens een onweersbui het huis voelden trillen. Ik weet dat jij hier alleen post bij aardbevingen omdat je graag geld wil zien, maar kom alsjeblieft niet zonder reden janken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |