abonnement Unibet Coolblue
  Knikkerking zaterdag 9 augustus 2014 @ 05:57:22 #276
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_143225381
_O- lol @ reacties :P

Bluemoon23: érg mooi gemaakt!! Ziet er super uit. Top!! :7
  Moderator zaterdag 9 augustus 2014 @ 13:39:01 #277
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_143230150
Zijn die fusten van aluminium? Denk het wel... Anders is het leuk om mee te carbidschieten :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_143230887
Nee, is rvs 304 (werkstoffnr 1.4301 staat erop)
pi_143233909
Ik dacht dat alleen ik ziekelijk blij was met mijn gereedschap, maar gelukkig zijn jullie ook ziekelijk blij met jullie gereedschap :)
  Knikkerking zaterdag 9 augustus 2014 @ 16:59:42 #280
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_143234373
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 16:44 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Ik dacht dat alleen ik ziekelijk blij was met mijn gereedschap, maar gelukkig zijn jullie ook ziekelijk blij met jullie gereedschap :)
Ik ben écht mega blij met m'n gereedschap, tools en electronica (om te solderen enzo) :9~ Zou me serieus geen raad meer weten als ik niet meer kon hobby'en!! Alle ideeën zouden zich dan alleen maar in m'n hoofd opstapelen met crazyness tot gevolg 8)7
pi_143241811
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 16:59 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ik ben écht mega blij met m'n gereedschap, tools en electronica (om te solderen enzo) :9~ Zou me serieus geen raad meer weten als ik niet meer kon hobby'en!! Alle ideeën zouden zich dan alleen maar in m'n hoofd opstapelen met crazyness tot gevolg 8)7
:D
Ik ben al blij met mijn klopboor en electrische schroevendraaier .
Klopboor, omdat ik die nooit heb gehad en altijd met een gewone boor uren bezig was in beton.
Electrische schroevendraaier, omdat ik vroeger vond dat je daar alleen maar lui van werd en daarom alles met de handschroeverdraaiers deed :)
pi_143246048
M'n nieuwe gereedschap van de week opgehaald:



Binnenkort de woonkamer spuiten, 40 m² plafond en 60 m² wanden. Daarna de hal, trappenhuis, overloop, slaapkamers, badkamer plafond, zolder.... genoeg te spuiten hier.
Laat die handjes wapperen!
  Knikkerking zondag 10 augustus 2014 @ 07:28:39 #283
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_143252375
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 21:20 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

:D
Ik ben al blij met mijn klopboor en electrische schroevendraaier .
Klopboor, omdat ik die nooit heb gehad en altijd met een gewone boor uren bezig was in beton.
Electrische schroevendraaier, omdat ik vroeger vond dat je daar alleen maar lui van werd en daarom alles met de handschroeverdraaiers deed :)
Lol, dat zijn dan inderdaad vooruitgangen ^O^
Ik ben ook pas op "latere leeftijd" alles gaan kopen. Voorheen altijd alle spul van m'n pa gebruikt, en zodra ik het huis een paar jaar uit was begon het "gereedschap-koop-virus" toe te slaan :7


quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 23:18 schreef Gieliovd het volgende:
M'n nieuwe gereedschap van de week opgehaald:

[ link | afbeelding ]

Binnenkort de woonkamer spuiten, 40 m² plafond en 60 m² wanden. Daarna de hal, trappenhuis, overloop, slaapkamers, badkamer plafond, zolder.... genoeg te spuiten hier.
Woei! Niiiiice :D
Gekocht voor altijd? Is om latex mee te spuiten toch?
pi_143252449
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 21:20 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

:D
Ik ben al blij met mijn klopboor en electrische schroevendraaier .
Klopboor, omdat ik die nooit heb gehad en altijd met een gewone boor uren bezig was in beton.
Electrische schroevendraaier, omdat ik vroeger vond dat je daar alleen maar lui van werd en daarom alles met de handschroeverdraaiers deed :)
Klussen wordt ook leuk als je de juiste tools hebt :Y

Als je loopt aan te kutten dan lukt het niet, of het wordt niet mooi. Dan heb je ook geen motivatie om door te gaan.

c_/
met een koekje
pi_143253280
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 08:02 schreef koffielepel het volgende:

[..]

Klussen wordt ook leuk als je de juiste tools hebt :Y

Als je loopt aan te kutten dan lukt het niet, of het wordt niet mooi. Dan heb je ook geen motivatie om door te gaan.

c_/
Nou, ik vond klussen (hang ervan af wat natuurlijk) altijd wel leuk, ongeacht het gereedschap. Ik liep gewoon altijd te bikkelen met handgereedschap en wanneer het af was, gaf het wel een speciaal gevoel. Nu ik de elektrische schroevendraaier gebruik, lach ik mijzelf iedere keer uit, omdat het nu zoveel malen sneller gaat. Maarja nu word ik er wel luier van, en dat probeerde ik altijd te voorkomen :)
Ik heb laatst een oude kast van mij uit elkaar gehaald. Meer dan 100 grote schroeven vond ik bruikbaar, en het hout was gewoon onbruikbaar. Zelfs met de elektrische schroevendraaier vond ik dat ik lang bezig was. En dan te bedenken dat ik meer dan 10 jaar geleden dat ik dat allemaal handmatig erin had lopen schroeven. 8)7
pi_143253623
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 07:28 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Woei! Niiiiice :D
Gekocht voor altijd? Is om latex mee te spuiten toch?
Yep, vol eigendom ;) Is voor allerlei soorten muurverf ja. Tevens heb ik er een lakbeker bij, met als doel al mijn nieuwe deuren te gaan spuiten.

Dit type heeft een zuigslang dus ik pleur er een emmer latex achter en je spuit zo 10 liter weg tegen je plafond en muren. Factor 358000 keer beter dan die krengen met bekers ofzo.

Ik zie mezelf al 5 deuren rond me opstellen in de ruimte en alle 5 tegelijk spuiten.

Ik wilde eigenlijk een airless spuit maar we gaan wel eens kijken of dit een beetje werkt. Het uitbesteden van het spuitwerk had me ze weer ¤1500-2000 gekost over alle verdiepingen en dan heb je alsnog gezeik met afplakken en schoonmaken, plus natuurlijk het standaard gezeik met aannemers bij mij.

Dus: doet uit zelluf wel. Klus-autist zegt smurf dan.
Laat die handjes wapperen!
pi_143253624
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 07:28 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Lol, dat zijn dan inderdaad vooruitgangen ^O^
Ik ben ook pas op "latere leeftijd" alles gaan kopen. Voorheen altijd alle spul van m'n pa gebruikt, en zodra ik het huis een paar jaar uit was begon het "gereedschap-koop-virus" toe te slaan :7
Ja zo gaat dat :)
Ik vond het in het begin ook vreemd om een "nieuwe" klopboor te gaan kopen. De boor van mijn opa was immers niet stuk (te krijgen). En modern apparatuur heb ik mijn hele leven lang geleend. Maar die boor van mijn opa was geen klopboor en 10 minuten met 1 gaatje in beton bezig zijn is behoorlijk...frustrerend :)
En wat pas echt idioot is, zo'n klopboor bij de bouwmarkt incl 20% korting, kost bijna niks. Maar toch was het voor mijn gevoel zo enorm duur om een nieuwe elektrische boor te kopen. Alsof ik een financiele verkeerde beslissing ging maken waardoor ik failliet kon raken :) Alsof zoiets 20.000 euro kost. Dat het dan ook maar 200 euro kostte was voor mij echt een totale verrassing :) Bijna niet te geloven :D (Tsja ik moest vroeger roeien met de riemen die ik had)
(jaja ik heb de groene Bosch, i know, die is minder goed, maar ik gebruik het nou ook weer niet zo vaak, dus ik vond de blauwe lijn nog even te overdreven)
Dit doet me denken aan een interview die ik ooit las met Paul McCartney, die bij The Beatles heel lang op zijn Vox-Bas speelde, zelfs toen ze al een paar jaar zeer succesvol waren. Opeens kocht hij na een paar jaar een andere bas (Rickenbacker), die hij allang had kunnen kopen, maar voor zijn gevoel was die bas onbereikbaar om dat de Rickenbacker-bassen voor hem jarenlang onbetaalbaar waren. Hij moest dus psychologisch af van dat kinderlijke idee dat hij had en dat hij nu wel 100 Rickenbacker bassen kon kopen (waarschijnlijk nog veel meer :) )

En ineens dacht ik dus na de klopboor bij mezelf: Waarom koop ik geen decoupeerzaag? (alsof ik mijn schoolfiguurzaagje nog echt ga gebruiken :) ) En hoppa! Wow wat ik heb ik dat ding veel gebruikt. Ik kan er gewoon bijna mee beeldhouwen in het hout. Alleen moet ik nu leren hoe ik dat ding moet onderhouden, want hij piept als een gek. Hebben jullie tips? Ja olie, maar wat voor olie? En hoe?

Ik heb nog een tijdje de grote schroeven elektrisch lopen schroeven met mijn grote klopboor, totdat ze bij de bouwmarkt zo'n demo-tafel hadden staan met al die compacte elektrische schroevendraaiers. Ik dacht bij mezelf: Waarom ben ik zo'n gek die denkt dat je echt hele goede redenen moet hebben om zo'n klein goedkoop apparaatje te kopen?
Ik liep met de mooiste schroevendraaier naar de kassa, totdat een medewerker (die mij kende) mij tegenhield en vroeg waar ik met dat vrouwendingetje (10 volt) heen ging :D :D :D
Ik kreeg dus de tip minimaal 14 volt te nemen, zodat ik er echt wat aan had. En de medewerker (een vrouw nota bene :) ) had gelijk.

Anyway, dit zijn dus mijn 3 topspullen. Allemaal groene Bosch, maar ik vind het (nu nog) goed genoeg. Ik heb ooit nepmerk-apparaten geleend, die ik dan uitelkaar moest halen, omdat ze stuk waren. Dan bleek het intern aan het mechanisch schakelwerk te liggen. Aan de binnenkant hadden ze bij de aanknop metaal in plastic gestopt en tsja dat slijt en werkt op een dag niet meer. Schandalig, want mensen gooien zo'n apparaat dan weg, terwijl er niks mee aan de hand was. Toch heb ik ook met dat idee even getwijfeld of ik niet beter de blauwe Bosch of Makita etc moest kopen. Maarja die zag ik niet voor 20% korting liggen en ik had destijds die lage drempel ook nodig om dat idee van vroeger los te laten.
  zondag 10 augustus 2014 @ 11:49:35 #288
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_143254955
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:46 schreef Atmoz het volgende:

Is m'n dinnie O+
Vooruit dan maar:

[ afbeelding ]

Kan je ook leuk mee "klussen" >:)
pi_143257302
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 11:49 schreef gateway het volgende:

[..]

Kan je ook leuk mee "klussen" >:)
Dat begint met het weg laten van de "L"

c_/
  zondag 10 augustus 2014 @ 13:09:42 #290
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_143257371
Heb net een diamant kom- slijpschijf gekocht via ebay voor 25 euro incl verzendkosten.
Ben benieuwd wat het is. :')
O+
  zondag 10 augustus 2014 @ 13:44:08 #291
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_143258736
quote:
11s.gif Op zondag 10 augustus 2014 13:09 schreef Saisai het volgende:
Heb net een diamant kom- slijpschijf gekocht via ebay voor 25 euro incl verzendkosten.
Ben benieuwd wat het is. :')
Daar kan je meen ik oneffenheden (bulten) mee uit beton slijpen.
Waar heb je em voor gekocht? :P
pi_143260254
Toen Surveillance Fiets dit zei:

Doe die koffer eens dicht een maak nog een foto... :9~

Dacht ik serieus: wat heb je nou aan de bovenkant van de koffer, daar zal waarschijnlijk in het groot bosch staan....
  Moderator zondag 10 augustus 2014 @ 14:21:09 #293
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_143260467
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 14:16 schreef Attitude het volgende:
Toen Surveillance Fiets dit zei:

Doe die koffer eens dicht een maak nog een foto... :9~

Dacht ik serieus: wat heb je nou aan de bovenkant van de koffer, daar zal waarschijnlijk in het groot bosch staan....
:')
Altijd verder kijken dan je neus lang is hè ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 10 augustus 2014 @ 14:28:51 #294
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_143260816
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 23:18 schreef Gieliovd het volgende:
M'n nieuwe gereedschap van de week opgehaald:

[ link | afbeelding ]

Binnenkort de woonkamer spuiten, 40 m² plafond en 60 m² wanden. Daarna de hal, trappenhuis, overloop, slaapkamers, badkamer plafond, zolder.... genoeg te spuiten hier.
Naais!, daar heb ik ook nog wel een klusje of 2 voor :P

Ik wist helemaal niet dat er spullen waren om latex te spuiten _O_
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_143268087
Het voelt een beetje dubbel.... maar in het andere gereedschap topic ging het specifiek over "welke boor moet ik hebben"... dus ik post nog een keer! :D

Mijn 710 watt Atlantic boorhamer teruggebracht, ditmaal met succes, want vorige keer kon ik geld terugkrijgen maar geen boor vinden voor dat geld. En ja, beitelen deed hij nog wel.

Nu een 850 watt Positec gehaald, ofwel Manpower PDH 850.... Lagen 3 stuks in de aanbieding hoek bij de Praxis dus ik zeg "zo, kan ik die kapotte ruilen?". Met enig geduld succes. Oude boor (welke alleen nog beitelde en niet meer gewoon boorde) retour, nieuwe erin!



Van ¤44,99 voor ¤22,50 in de aanbieding, inclusief vet, nieuwe koolborstels, sleuteltje, afstandhouder, 3 SDS boren en 2 beitels. Ik zeg, woon je hier in de buurt en zoek je nog een boorhamer... Er liggen er nog 2.
Laat die handjes wapperen!
pi_143269274
Ik zoek nog een goede stationaire bandschuurmachine, enige probleem is dat deze op 1 fase moet draaien
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zondag 10 augustus 2014 @ 18:30:26 #297
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_143270639
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 10:45 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Dus: doet uit zelluf wel. Klus-autist zegt smurf dan.
Hey pas op hè!!
Dat is een beschermde titel!

(Die je dan wel weer met vlag en wimpel verdiend :+)
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  zondag 10 augustus 2014 @ 18:33:50 #298
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_143270734
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:19 schreef Gieliovd het volgende:
Het voelt een beetje dubbel.... maar in het andere gereedschap topic ging het specifiek over "welke boor moet ik hebben"... dus ik post nog een keer! :D

Mijn 710 watt Atlantic boorhamer teruggebracht, ditmaal met succes, want vorige keer kon ik geld terugkrijgen maar geen boor vinden voor dat geld. En ja, beitelen deed hij nog wel.

Nu een 850 watt Positec gehaald, ofwel Manpower PDH 850.... Lagen 3 stuks in de aanbieding hoek bij de Praxis dus ik zeg "zo, kan ik die kapotte ruilen?". Met enig geduld succes. Oude boor (welke alleen nog beitelde en niet meer gewoon boorde) retour, nieuwe erin!

[ afbeelding ]

Van ¤44,99 voor ¤22,50 in de aanbieding, inclusief vet, nieuwe koolborstels, sleuteltje, afstandhouder, 3 SDS boren en 2 beitels. Ik zeg, woon je hier in de buurt en zoek je nog een boorhamer... Er liggen er nog 2.
Lol, die atlantic heb ik ook 1 gehad (2 verbouwingen gered). Daarna 2 van die Manpower dingen... 1 overleed aan onbekende reden, nummer 2 klapte een tijd terug de complete voorkant vanaf. Krukasje gebroken en zuigertje kwam door de voorkant naar buiten.

Nu dus alles met de hilti.
Haal er binnenkort wel weer 1 of 2 bij. Liever met die cheap ass rommel in de regen en modder klooien dan met de (te) dure hilti.

(Ja mensen, ik koop soms karig budget gereedschap, puur zodat ik het zonder schuldgevoel af kan stieren in bijvoorbeeld de regen).
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_143270897
Slimme vent! Zo denk ik er ook over met dit soort gereedschap. Komt niet zo nauw en werkt best.
Laat die handjes wapperen!
  zondag 10 augustus 2014 @ 18:52:14 #300
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_143271341
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 13:44 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Daar kan je meen ik oneffenheden (bulten) mee uit beton slijpen.
Waar heb je em voor gekocht? :P
Oneffenheden epoxy van beton halen :P
O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')