abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138052948
Hallo allemaal!

Ik heb al een tijdje een relatie met een meisje met een borderline stoornis. Ik zal jullie het hele verhaal van de relatie besparen, maar het wordt me allemaal teveel. Het constante wisselen van liefde en haat, altijd het zelfbeschadigende gedrag, het constante minderwaardigheidsgevoel. De relatie kost me meer moeite en energie dan mij lief is en, hoewel ik toen we elkaar leerden kennen, heel erg van haar ben gaan houden, is haar gedrag steeds extremer geworden en is het voor mij totaal de moeite niet meer waard. Op de momenten dat ze me volkomen negeerde heb ik al eerder voorgesteld om de relatie te beëindigen maar dat resulteerde natuurlijk altijd in aanstellerij, gehuil en overdreven liefdesverklaringen, die natuurlijk uit die verlatingsangst voorkomen.

Nu wil ik definitief een einde aan onze relatie maken, maar mijn vraag is hoe ik dat moet aanpakken. Moet ik vriendschap voorstellen? Of juist alle contact verbreken? Op zich zou ik haar als vriend af en toe nog best willen zien (ik heb met al mijn exen ook een prima vriendschap) maar ik weet niet of dat nu mogelijk is.
Ik ben bang dat als ik alle contact verbreek dat ze huilend voor m'n deur komt staan etc. Hoe moet ik dat aanpakken zonder al teveel "gezeik"?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
pi_138053020
Gewoon eerlijk zeggen dat je het niet meer ziet zitten. Je moet geen vriendschap voorstellen uit angst voor haar reactie. Gewoon uitmaken!
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_138053428
Ik zou denken:
Heel duidelijk zijn. Zelf ook zeker van je zaak zijn en geen deuren open laten, omdat je medelijden hebt. Zelf niet in een dronken bui bellen, omdat je zin in seks hebt. Het is net als een pleister, in 1x doet eventjes meer zeer, maar is uiteindelijk wel de beste manier.
pi_138054157
Ik denk dat je uit zelfbescherming het echt maar beter helemaal af kan kappen, denk namelijk niet dat vriendschap niet met haar mogelijk is.
pi_138058242
'Vrienden' blijven lijkt me niet verstandig. Dan bestaat de kans dat er bij haar hoop ontstaat. Misschien dat dat mogelijk is als jullie een tijd uit elkaar zijn.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 22:56:22 #6
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_138059210
Been there, done that, got the t-shirt. Alle contract verbreken voor een half jaar, kijk daarna maar verder.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_138061893
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:56 schreef Tanin het volgende:
Been there, done that, got the t-shirt. Alle contract verbreken voor een half jaar, kijk daarna maar verder.
Dit! Zodra je opnieuw contact opneemt zit je er direct weer aan vast!
pi_138064272
Don't stick your dick in crazy.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_138100913
quote:
14s.gif Op zondag 23 maart 2014 01:58 schreef superniger het volgende:
Don't stick your dick in crazy.
QFT !

Tevens, gewoon uit maken, strak negeren, die 3 / 4 maandjes stalken even uitzitten en elke week aangifte doen van stalking.

( Goh halvezware spreek je uit ervaring ofzo? ik vrees van wel ! )
pi_138101597
Je kan die vriendschap proberen, zeg het er duidelijk bij, al is wat meer afstand de eerste paar weken belangrijk. Dit kan jij het beste aanvoelen, hoe ging het bij haar in vorige relaties enzo? Kijk daarnaar misschien reageert ze bij jou ongeveer hetzelfde.
pi_138104202
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 00:32 schreef mitahuma het volgende:
Je kan die vriendschap proberen, zeg het er duidelijk bij, al is wat meer afstand de eerste paar weken belangrijk. Dit kan jij het beste aanvoelen, hoe ging het bij haar in vorige relaties enzo? Kijk daarnaar misschien reageert ze bij jou ongeveer hetzelfde.
Nee! Heel erg slecht advies. Geen vriendschap aangaan maar afstand nemen. Bij een normale relatie werkt dit al bijna niet, maar bij een relatie met iemand met borderline is het nagenoeg je eigen graf graven. Neem dus van ons aan dat je echt afstand moet nemen!
pi_138104254
quote:
10s.gif Op maandag 24 maart 2014 00:11 schreef HalveZware het volgende:

[..]

QFT !

Tevens, gewoon uit maken, strak negeren, die 3 / 4 maandjes stalken even uitzitten en elke week aangifte doen van stalking.

( Goh halvezware spreek je uit ervaring ofzo? ik vrees van wel ! )
waarom dat advies over aangifte erbij? :')
compact en kleverig.
pi_138104283
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 07:34 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

waarom dat advies over aangifte erbij? :')
Blijkbaar had hij n fanatiekeling als ex en was t nodig.
pi_138104311
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 07:39 schreef DW457 het volgende:

[..]

Blijkbaar had hij n fanatiekeling als ex en was t nodig.
dat kan best, maar gelijk als advies als iemand t uit gaat maken vind ik wat fanatiek :+
Dat kan TS zelf wel bepalen over een tijdje en is op dit moment totaal niet aan de orde.
compact en kleverig.
pi_138104774
Vriendschap na een relatie is volkomen bullshit om de simpele reden dat er vrijwel altijd een partij is die het niet geheel eens is met het afkappen van een relatie, te weten de gedumpte.

Om het mild uit te drukken :P
pi_138105023
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 20:19 schreef complicate het volgende:
Gewoon eerlijk zeggen dat je het niet meer ziet zitten. Je moet geen vriendschap voorstellen uit angst voor haar reactie. Gewoon uitmaken!
Dit is het beste advies. Gewoon zeggen dat je niet meer wil, dat de relatie niet heeft gebracht wat je ervan had verwacht en je wil je het ook niet nóg een keer proberen, dat je dat voldoende hebt gedaan. Dat zij niet het recht heeft jou leven en jouw gevoel voor je te bepalen. je bent niet gelukkig, punt. En dat je van te voren zegt dat wat ze ook doet en hoe ze ook zal drammen dat je je besluit hebt gemaakt. Dan ben je maar een klootzak in haar ogen. laat ze aan zichzelf gaan werken!
pi_138110187
Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat een relatie met een borderliner zwaar kan zijn en dat ze dit waarschijnlijk ook wel beseft. Het beste wat je dan ook kan doen is eerlijk en duidelijk zijn. Geef haar vooral geen valse hoop, een clean break is gewoon het beste, ze zal het er misschien een tijdje zwaar mee hebben maar dat gaat over. Door een deur open te laten staan doe je haar uiteindelijk langer en meer pijn.
pi_138110501
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 08:38 schreef spiritusbus het volgende:
Vriendschap na een relatie is volkomen bullshit om de simpele reden dat er vrijwel altijd een partij is die het niet geheel eens is met het afkappen van een relatie, te weten de gedumpte.

Om het mild uit te drukken :P
Vriendschap na een relatie is niet helemaal een vriendschap maar meer een manier van ok we hebben wat gehad , het is over als we elkaar zien zeggen we gedag en gaan verder , niet dat je ineens bij elkaar op de koffie wilt komen ofzo.

Helaas moet ik zeggen dat soms weinig mensen daarin volwassen genoeg zijn om dat te kunnen en als je in de relatie al een heleboel drama hebt dan kun je donderop zeggen dat als het uit is veel erger is .
  maandag 24 maart 2014 @ 22:03:42 #19
424294 MeneerObscuur
Plast graag in konten.
pi_138136084
- Donder op. -

[ Bericht 91% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2014 10:40:04 ]
Don't regret anything you do, because in the end, it makes you who you are.
pi_138147545
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 12:43 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Vriendschap na een relatie is niet helemaal een vriendschap maar meer een manier van ok we hebben wat gehad , het is over als we elkaar zien zeggen we gedag en gaan verder , niet dat je ineens bij elkaar op de koffie wilt komen ofzo.

Helaas moet ik zeggen dat soms weinig mensen daarin volwassen genoeg zijn om dat te kunnen en als je in de relatie al een heleboel drama hebt dan kun je donderop zeggen dat als het uit is veel erger is .
Wat een onzin, laat mensen alsjeblieft zelf invullen hoe ze na een relatie met elkaar omgaan. Hier zijn geen regels voor of zo, ik sta nog geregeld voor m'n ex te kokkerellen en voer z'n katten bij nachtdienst. Geen drama noch seksuele aantrekking van beide kanten, wel hechte vriendschap.

Bij BPS echter net zo zwart-wit behandelen als men zelf denkt; deurtje dicht, tschuss!
  dinsdag 25 maart 2014 @ 09:59:46 #21
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_138147768
Zijn borderliners echt zó erg _O- ?
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_138147811
Is het al uit?
pi_138148529
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 09:59 schreef Leafeon672 het volgende:
Zijn borderliners echt zó erg _O- ?
Yup. :Y
  dinsdag 25 maart 2014 @ 15:18:26 #24
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_138156850
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:32 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ervaring mee :P ?
pi_138157305
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 15:18 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Ervaring mee :P ?
  dinsdag 25 maart 2014 @ 15:34:03 #26
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_138157336
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 15:33 schreef DW457 het volgende:

[..]

Meer wil je er ook niet over kwijt?
pi_138157357
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 15:34 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Meer wil je er ook niet over kwijt?
Nope. :N
  dinsdag 1 april 2014 @ 00:33:37 #28
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_138387368
Doe gewoon de fade-out. Laat steeds minder vaak van je horen, tot het op een gegeven moment opvalt. Dan leg je uit dat je er een beetje mee zit en zo en rek je het nog een tijdje. Al die tijd wordt de afstand tussen jullie steeds iets groter en accepteert ze je eindoordeel uiteindelijk makkelijker.

Op een gegeven moment is de kogel door de kerk en vertel je dat je afstand nodig hebt. Dan gaat zij mogelijk naar doen en dat gebruik je om het echt definitief af te maken.

Het is misschien niet classy maar tenzij je met een echt gestoorde gek te maken hebt werkt dit meestal erg goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door T-zooi op 01-04-2014 00:35:14 (typo) ]
  woensdag 2 april 2014 @ 14:48:57 #29
270466 BlikjeFris
Omdat het kan...
pi_138435719
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:56 schreef Tanin het volgende:
Dit dus :)
By the light of the moon! *poof*
pi_138435889
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 20:17 schreef MeningVanNelson het volgende:
Hallo allemaal!

Ik heb al een tijdje een relatie met een meisje met een borderline stoornis. Ik zal jullie het hele verhaal van de relatie besparen, maar het wordt me allemaal teveel. Het constante wisselen van liefde en haat, altijd het zelfbeschadigende gedrag, het constante minderwaardigheidsgevoel. De relatie kost me meer moeite en energie dan mij lief is en, hoewel ik toen we elkaar leerden kennen, heel erg van haar ben gaan houden, is haar gedrag steeds extremer geworden en is het voor mij totaal de moeite niet meer waard. Op de momenten dat ze me volkomen negeerde heb ik al eerder voorgesteld om de relatie te beëindigen maar dat resulteerde natuurlijk altijd in aanstellerij, gehuil en overdreven liefdesverklaringen, die natuurlijk uit die verlatingsangst voorkomen.

Nu wil ik definitief een einde aan onze relatie maken, maar mijn vraag is hoe ik dat moet aanpakken. Moet ik vriendschap voorstellen? Of juist alle contact verbreken? Op zich zou ik haar als vriend af en toe nog best willen zien (ik heb met al mijn exen ook een prima vriendschap) maar ik weet niet of dat nu mogelijk is.
Ik ben bang dat als ik alle contact verbreek dat ze huilend voor m'n deur komt staan etc. Hoe moet ik dat aanpakken zonder al teveel "gezeik"?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Hoe staat het er inmiddels mee, TS?
pi_138451296
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:01 schreef CaptainSushi het volgende:
Is het al uit?
Ja, er komt zo een update
pi_138451345
quote:
5s.gif Op woensdag 2 april 2014 14:53 schreef DW457 het volgende:

[..]

Hoe staat het er inmiddels mee, TS?
Update
pi_138451494
Bedankt voor alle reacties mensen.
Het moment is dan eindelijk daar. Zojuist is de relatie beëindigd
Niet erg makkelijk aangezien ik afgelopen weekend nog een cadeau heb gekregen. Pff heb ik weer

Op het moment krijg ik een aantal verwijten en probeert ze me ervan te overtuigen dat ik het nog een kans moet geven. Ik ga er niet op in maar voel me wel een klootzak.
Nu maar hopen dat ze niet zo voor de deur staat, aangezien ze al zij dat ze wilt komen

God sta me bij
  woensdag 2 april 2014 @ 22:12:32 #34
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_138453587
Borderliners zijn erg manipulatief. Ze gaat je vertellen dat je een klootzak bent omdat je het uitmaakt terwijl zij zo om je geeft, etc. etc.

Dat slaat nergens op, want als zij zo om je geeft dan zou ze het beste voor jou moeten willen, en dat is zij dus niet. En als ze gezond genoeg was zou ze zich realiseren dat ze iemand wil die van haar houdt, niet iemand die doet alsof.
Je bent dan ook zeker geen klootzak dat je het uitmaakt, in tegendeel, respect dat het je gelukt is!

Hou je poot stijf, de deur (en eventueel gordijnen) dicht, en ga verder met je leven. Het is even heel zwaar, want ook al wil je d'r niet als partner, je geeft wel om d'r en wil dat ze veilig is, maar dit is echt even iets wat ze zelf moet doen. Hoe sneller ze dat doorkrijgt hoe beter voor jullie allebei.
Ga desnoods een paar nachten bij een vriend slapen :)

Heel veel succes! Hart onder je riem!
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_138454050
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:12 schreef Tanin het volgende:
Borderliners zijn erg manipulatief. Ze gaat je vertellen dat je een klootzak bent omdat je het uitmaakt terwijl zij zo om je geeft, etc. etc.

Dat slaat nergens op, want als zij zo om je geeft dan zou ze het beste voor jou moeten willen, en dat is zij dus niet. En als ze gezond genoeg was zou ze zich realiseren dat ze iemand wil die van haar houdt, niet iemand die doet alsof.
Je bent dan ook zeker geen klootzak dat je het uitmaakt, in tegendeel, respect dat het je gelukt is!

Hou je poot stijf, de deur (en eventueel gordijnen) dicht, en ga verder met je leven. Het is even heel zwaar, want ook al wil je d'r niet als partner, je geeft wel om d'r en wil dat ze veilig is, maar dit is echt even iets wat ze zelf moet doen. Hoe sneller ze dat doorkrijgt hoe beter voor jullie allebei.
Ga desnoods een paar nachten bij een vriend slapen :)

Heel veel succes! Hart onder je riem!
Bedankt!
Alles wat je op dit moment zegt gebeurt. Op dit moment ben ik de boeman.
Wetende dat dit "normaal gedrag" is voor iemand die aan borderline leidt relativeert het een beetje
Ben erg benieuwd hoe lang het doorgaat
  woensdag 2 april 2014 @ 22:26:19 #36
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_138454280
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:21 schreef MeningVanNelson het volgende:

[..]

Bedankt!
Wetende dat dit "normaal gedrag" is voor iemand die aan borderline leidt relativeert het een beetje
Een paar dagen. Dan wordt het even rustig, en begint het gezeik weer via een ander kanaal. Dat herhaalt zich nog wel even. Bij mij is het gestopt toen m'n ex d'r studie verliet (!) omwille van mij en terug is gegaan naar huis.

Ik was naast Fok! nog lid van een ander (Engelstalig) forum, en ze heeft zich daar aangemeld. Deed zich voor als nieuw lid met relatie problemen, vertelde ongeveer ons verhaal vanuit mijn perspectief (zoals zij dat zag), dat ze het uitgemaakt had en wat ze nu moest doen. Ik denk in de hoop dat iedereen op dat forum zou zeggen dat ze stom bezig was, en ik dat dan als hint zou zien om weer een relatie te beginnen.
Gelukkig had ik d'r door, en ik heb iedereen een pb gestuurd en ze hebben gezegd dat het beter was zo :D

Heb je goed contact met een vriendin van haar/een gezamenlijke vriend(in)? Het kan ook best zijn dat ze zich inlaat met de verkeerde jongens, enkel om jou jaloers te maken/een reactie uit te lokken. Wel zo handig als je iemand anders op d'r af kan sturen om te zorgen dat ze daarmee ophoudt.
pi_138454982
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 22:21 schreef MeningVanNelson het volgende:

[..]

Bedankt!
Kijk maar uit dat ze je niet gaat stalken. Een goede vriend van ons had een relatie met een bordeliner en die bleef maar bellen/mailen/sms'en en kwam zelfs bij ons voor de deur in haar auto zitten om te checken of haar ex bij ons zat. En stalken naar z'n werk.
Best creepy.
  donderdag 3 april 2014 @ 12:52:53 #38
385895 VitDijk88
Heeft een luisterend oor
pi_138467839
Ik heb er ervaring mee en je moet inderdaad alle contact verbreken, ook telefoonnummer(s) blokkeren, van sociale media verwijderen.

Je zult idd een tijdje de boeman zijn, maar dat moet je accepteren. Ik dacht om te kunnen gaan met een "borderliner", maar ze zoog m'n energie helemaal leeg. Sommige mensen kunnen het beter aan, maar velen is het niet gegeven.

Mijn ex stond een keer om 6 uur 's morgens voor de deur, belde me om middernacht en zocht me op op m'n werk om vergiffenis te vragen. Heel eng allemaal als je het uit hebt gemaakt en je haar niet meer wilt. Wees duidelijk wat je wilt.
Elk nadeel heeft z'n voordeel!
pi_138467868
Fijn te lezen dat je nog leeft... en je borderlinertje ook. Pffff wat een drama met die mensen. Brrr
pi_138505571
Ik heb ook een paar maanden gedate met een meisje met borderline, even vrienden daarna, maar dat werkt dus niet. Zoals al is gezegd, blokkeer en verwijder haar van alles.

Ga er maar van uit dat ze je achter je rug om zwart zal maken, en aan vrienden vertelt hoe slecht je wel niet bent. Ze zal het doen voorkomen alsof jij de "gestoorde" bent die vanalles heeft geflikt, zij is slechts het onschuldige slachtoffer.
Dat gebeurde in mijn geval dus. Zelfs zeer persoonlijke dingen doorvertellen. Dit was zeer frustrerend omdat ik juist altijd voor haar klaarstond en met veel dingen had geholpen.
Je kan je er ook moeilijk tegen verdedigen, want als je het gaat proberen gaat ze zeggen "zie je wel, hij kan me niet met rust laten!"

Ik kwam erachter doordat een aantal gemeenschappelijke vrienden mij plotseling van facebook hadden verwijderd. Zij kennen haar slechts oppervlakkig, dus hebben haar "masker" nog niet doorzien. Het waren niet echte vrienden van me, meer mensen die ik ooit van school kende,
We hadden op dat moment niet eens ruzie ofzo toen ze met haar smear campaign bezig was, ik was onbewust een fade out aan het doen.
Blijkbaar was het toen eindelijk tot haar doorgedrongen dat ik totaal geen interesse meer in haar had.

We waren ook nooit echt vrienden. Ze vond het altijd nodig om uitgebreid over haar nieuwe dates te vertellen, soms zelfs zeggen dat ze beter/leuker waren dan mij. Proberen om mij jaloers te maken. Dan later natuurlijk weer komen uithuilen bij mij nadat ze haar hadden gedumpt. Toen waren het weer klootzakken, want welke man zou haar nou afwijzen? (haar eigen woorden)

Tijdens de relatie was het al zo dat ik het ene moment geweldig was, haar prins op het witte paard, even later kon ik weer doodvallen, was ik waardeloos, het meest zielige persoon dat ze ooit had ontmoet. Tijdens de vriendschap was het voornamelijk overgeslagen naar dat negatieve laatste, en waren er nauwelijks nog positieve momenten. Het leek erop of het er haar juist om ging om mij slecht te laten voelen. Gewoon om te kijken of ze mij nog kon raken.

Ik heb nu ook gelukkig totaal geen contact meer met haar.
pi_138532869
Ik heb ook een relatie gehad met een borderliner, vreselijk. Dreigde constant met zelfmoord als ik het uit zou maken. Het ene moment kon ik niet stuk, het volgende moment werd ik uitgemaakt voor alles wat los en vast zit. Op de avond dat ik het uitmaakte dreigde de persoon om in de polsen te gaan snijden en dat zou dan mijn schuld zijn. Prima, doe maar. Ik kon niet meer. Volgende dag komt persoon triomfantelijk op werk met verband rond de polsen. Gaat een luid gesprek aan over wat voor vreselijk persoon ik wel niet ben. De hele tijd blijven bellen en sms'en, ik uiteindelijk nummer geblokkeerd. De persoon wachtte me op onderweg naar werk, andere route genomen. Zo is het nog een hele tijd doorgegaan, maar opeens was het over. Nu persoon in kwestie al minstens 6 jaar niet gezien en mis persoon ook totaal niet.
pi_138533159
Vooral dat "dreigen" met zelfmutilatie, daar zijn veel (extreme) borderliners goed in.
Een stap verder, doen ze het wss nog echt ook en vinden ze het mooi om te laten zien/negatieve aandacht.
pi_138549117
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 10:13 schreef Pap89 het volgende:
Vooral dat "dreigen" met zelfmutilatie, daar zijn veel (extreme) borderliners goed in.
Een stap verder, doen ze het wss nog echt ook en vinden ze het mooi om te laten zien/negatieve aandacht.
Mijn ex was net een kraslot, die bleef maar krassen. Zelfs in haar dijbenen.
  dinsdag 8 april 2014 @ 10:43:11 #44
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_138642444
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 10:13 schreef Pap89 het volgende:
Zelf ook gekrast in mijn puberjaren maar altijd tot aan het voelen, niet dieper dan dat. Dreigen met zelfbeschadiging weinig meegemaakt.

Ooit een paar dates gehad met iemand waarvan ik bijna 100% zeker weet dat ze borderlinestoornis had, tijdens die dates begon me vooral op te vallen dat ze veel (herhalende) ellende in haar leven had, verhalen die als feit gebracht werden steeds op details nét iets anders waren bij hervertelling. Haar ex had ze een verschrikkelijke relatie mee, financiele ellende, zou geld verduisterd hebben en weet ik niet wat, week later eten ze samen wat als ze wat spullen gaat halen die ze nog te goed had.

Financieel geen cent om van rond te komen, wel naar de leukste feestjes, voorstellen samen op reis te gaan, mij geld te geven als ik krap zat :').

Op een gegeven moment de halt aangezegd, toen had ze me ineens nodig omdat ze problemen had met een huurbaas en zijn knokploeg (op eerdere adres ook gezeik met huurbaas), dan ook vooral niet gewoon de politie bellen.

Kort daarop met een andere meid gaan daten, dat was ineens dé verklaring voor mijn afkappen, dat of mijn eerdere tumulteuse affaire waar ze van wist. Ze zou langskomen als ik haar niet terugbelde, stalkte me op facebook, telefoon en mail. Emotionele chantage en alles erbij. Toptijd.

Na een week slecht slapen haar gebeld, aangegeven dat ze op meerdere vlakken te ver ging, dat ik haar een prachtig mens vond maar niet als relatie zag, dat ik het jammer vond dat een vriendschap er kennelijk niet in zat maar dat ik nu een streep moest trekken.
Geen contact meer.
Geen telefoon.
Geen mail.
Geen bezoek of dreigen daarmee.
Indien ze dit wel zou doen zou ik direct aangifte van stalking (hinderlijk volgen) doen.

Daarna nog kort last gehad via Fok! Notabene. Sindsdien niets meer gehoord.

Ze wist verdomd goed waar ze mee bezig was maar was hoogst explosief en impulsief. Hoogst charmant, maar alles draaide om haar. Ik pas daarvoor.

Huidige vriendin heeft trekjes maar niet meer of minder dan de gemiddelde vrouw geloof ik, ik leg de verantwoordelijkheid over gevoel ook altijd terug bij haar.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_138643670
Alle wegen blocken en alles negeren.
Vriendschap kan niet, ze zal je zo weer meetrekken in haar misere.
  dinsdag 8 april 2014 @ 20:25:14 #46
12888 Skull-splitter
pi_138664509
Of je erin proberen te chanteren, je zwart te maken of je met grof geschut manipuleren.

Borderline = grenzen aangeven en handhaven.
pi_138665886
Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben voor wie dit heel herkenbaar klinkt. Ik heb op voorhand haar vriendinnen ingelicht, gezorgd dat die wat klaar stonden om haar op te vangen. Het was zwaar, maar ik ben blij dat ik het uiteindelijk gedaan heb. Het had toen al veel te lang geduurd. Succes en sterkte!
pi_138678197
Hoe merk je het eigenlijk als iemand Borderline heeft/is ? Hoor het wel vaak, maar verder dan moodswings kom ik niet? Is het echt zo overdreven duidelijk?
pi_138678682
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 01:14 schreef Faeroer het volgende:
Hoe merk je het eigenlijk als iemand Borderline heeft/is ? Hoor het wel vaak, maar verder dan moodswings kom ik niet? Is het echt zo overdreven duidelijk?
Het is moeilijk te meten of iemand aan borderline lijdt, of last heeft van moodswings.
Zelfs voor psychiaters lijkt me dit erg lastig vast te stellen
In sommige zaken is het wel duidelijk dat iemand het heeft, maar dan spreek je over de extreme gevallen.
pi_138697382
quote:
Mijn mijn ex had ik het in het begin niet eens door,
Na een jaar ongeveer vroegen haar ouders of ik wel wist dat ze Bordeline had?
Ze heeft het me dus ook nooit verteld. Daarna sloeg ze opeens om ze werd jaloers, en heel aanhankelijk. Ik mocht niet meer uitgaan omdat ik dan andere vrouwen zou ontmoeten.
Najah toen streep getrokken en uitgemaakt, daarna nog een half jaar gezeik gehad totdat ze een nieuwe vriend kreeg, arme gozer :)
pi_138714879
quote:
Bij mij stuurde ze me vanaf het begin ontzettend veel berichten, de hele dag door, en had het al snel over een serieuze relatie. Vaak klagen over dezelfde onderwerpen, en wanneer ik dacht dat het een beetje opgelost was begon ze weer van voor af aan. Dreigen met zelfmoord, en er vrij makkelijk over praten alsof het niets was.

Ook had ze problemen met veel mensen, zoals haar ex, collega's enz. Zij was altijd het slachtoffer.

Verder viel het erg op dat ze totaal geen grenzen had. Ze vertelde me zeer persoonlijke dingen over haar zogenaamd goede vriendinnen, en haar ex. Echt dingen die mij niets aangaan.
En ze kan je beledigen met het het ergste wat je maar kan verzinnen vanuit het niets, en toch is het jouw schuld op de één of andere manier.
pi_138715558
Klinkt als een horror-film. :D
  donderdag 10 april 2014 @ 11:02:49 #53
12888 Skull-splitter
pi_138719917
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 01:29 schreef Faeroer het volgende:
Klinkt als een horror-film. :D
Velen kijken er ook zo op terug. Overigens hoor ik altijd weinig over mannelijke borderliners, waarschijnlijk omdat het dan gewoon een moeilijk karakter is :')

Borderline is gewoon een lastige stoornis waarvan de behandeling nog in de kinderschoenen staat en het eigenlijk een negatieve uitvergroting is van een aantal onzekerheden die voor iedereen bekend moeten zijn. Borderliners kennen hier geen grip op, geen nuance, niet zonder toetsing aan de realiteit iig.

Voor buitenstaanders is dit op den duur ontzettend moeilijk om mee om te gaan, want waar begint de stoornis en waar de persoon zelf? En wat als je alles al geprobeert hebt?

Zijn tips en trucs voor, maar je moet er maar zin in hebben...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')