abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 maart 2014 @ 21:24:04 #151
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_138055536
Ik vind de PvdA nog wel het meest sneu in dit hele gedoe. Die stellen dat ze vanaf nu geen enkel voorstel van de PVV steunen. Dan neem je de Nederlandse burger in zijn geheel niet serieus, niet alleen de marokkanen

een goed idee? Bespaar je veel geld, heb je een goed idee mbt zorg? Dikke pech want jij bent Geert Wilders, dus iedereen die je kan helpen met de incidentele goede ideeen kan de tering krijgen. Want wij zijn de PvdA en wij kunnen dingen niet scheiden

Te kansloos voor woorden, als iedereen in de politiek dat zou doen met partijen die ze debiel vinden, gebeurt er nooit meer iets
Laffe huichelaar
pi_138055596
Dat deden ze altijd al, als de pvv een voorstel indient zijn ze tegen, terwijl ze zelf een half jaar eerder of later precies hetzelfde voorstel indienen; maar hun bedoelingen zijn zogenaamd wél te vertrouwen ofzo
pi_138055830
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 21:24 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind de PvdA nog wel het meest sneu in dit hele gedoe. Die stellen dat ze vanaf nu geen enkel voorstel van de PVV steunen. Dan neem je de Nederlandse burger in zijn geheel niet serieus, niet alleen de marokkanen

een goed idee? Bespaar je veel geld, heb je een goed idee mbt zorg? Dikke pech want jij bent Geert Wilders, dus iedereen die je kan helpen met de incidentele goede ideeen kan de tering krijgen. Want wij zijn de PvdA en wij kunnen dingen niet scheiden

Te kansloos voor woorden, als iedereen in de politiek dat zou doen met partijen die ze debiel vinden, gebeurt er nooit meer iets
Klopt.

Dat is het leuke van een Wilders. Hij is dan wel een puberaal en vervelend ventje maar zodra hij dat toont zie je dat de andere partijen qua volwassenheid eigenlijk nog verder achterliggen.
Sowieso is dat één van de grote dilemma's van de moderne democratie. Iedereen is bezig met elkaar in de gaten houden en aftroeven in plaats van dat ze zich focussen op hetgeen waarvoor ze in de eerste plaats de politiek ingegaan zijn.
Conscience do cost.
pi_138055837
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 19:26 schreef n00b13 het volgende:
Wie denkt trouwens serieus (!) dat Geert Wilders in potentie kan uitgroeien tot een 2e Hitler?
Denk dat hij die uitspraak (die retoriek) moedwillig heeft gedaan om zichzelf als een Hitler af te schilderen (je laten geloven), waardoor er steeds meer verzet zal ontstaan tegen hem en de zijn partij (oppositie, een anti houding)
En dat verzet kan ervoor gaan zorgen dat er weer een herhaling begint (als het groot wordt), mits je dit al van te voren ziet aankomen, je dus niet in de val laat lokken. Want emotiepolitiek en retoriek is een taktiek om mensen in beweging te krijgen, een val.
Vandaag kwamen 9000 man in beweging, als dat proces blijft groeien (of telkens weer zoiets, en weer, dus kleine revolutionaire zetjes), geeft dat een beeld uit de vorige eeuw, wat voor oppositie en verzet kan gaan zorgen, die oppositie moet dus nooit te massaal worden.
Dus wel degelijk potentie, en dit is dus het probleem als je door de gedachte dat hij een tweede Hitler kan worden bang wordt en je gaat aansluiten bij een anti-beweging gaat het dus wel gebeuren, m.a.w je nooit aansluiten hoe graag je ook iets wilt doen.
Als politiek en propaganda zorgen voor emoties dan heeft men je al in beweging, dan is het leed al geschied (duizenden Marokkanen zitten nu vol emotie, dus kwetsbaarder geworden om nog sneller in beweging te worden gezet, hetzelfde zag je in Egypte, tot drie keer aan toe een revolt op het Tahrirplein)
Standhouden (je niet roeren) is de enige manier om niet weer in een slechte periode geschiedenis te belanden. Bewegingen in een bevolking, via politiek, opstand of een revolutie, leidt tot oorlog.
Maar een groot gedeelte bevolking kan ook psychologisch tot een worden gesmeedt, en onder controle worden gebracht, en dan als zombies gedirigeert worden achter een leider.
pi_138055890
Als een persoon met een populistische ideologie is Wilders 'goed bezig'. Bij de inhoud en vooral de manier waarop hij het overbrengt heb ik wel zo mijn vraagtekens...
Ik denk dat hij prima weet wat hij doet en dat hij precies weet dat deze uitspraken zoveel media-aandacht zouden veroorzaken.. wie weet was het allemaal wel gepland. Zou mij niets verbazen ;).

Maargoed, ik vond het geen correcte toespraak/uitspraak.
pi_138056407
De uitleg van Wilders was helder en duidelijk, ik snap al dat gedoe niet zo.
pi_138056480
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 21:19 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Nou, ik wil aangeven dat het super herkenbaar is, maar het is best moeilijk uit te leggen dat het best irritant is. Ik ervaar hetzelfde en ik denk dat veel 'allochtonen' dat hebben. Het is heel irritant dat Nederlanders mij bijvoorbeeld als 'allochtoon' zien en soms zo benaderen, terwijl ik toch echt in Nederland geboren ben en mezelf niet als allochtoon zie. Ik heb nou eenmaal een 'aparte' achternaam en een exotisch uiterlijk, maar meer ook niet. Ik ben echt gewoon Nederlandse, maar dat lijken de meeste mensen zich niet te beseffen. :)
Ik denk dat je er mee zal moeten leren leven dat de meeste mensen je nooit als 'echte' Nederlander zullen zien.
pi_138056583
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 21:48 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik denk dat je er mee zal moeten leren leven dat de meeste mensen je nooit als 'echte' Nederlander zullen zien.
Een 'echte' Nederlander bestaat überhaupt niet.
Deze mensen die beweren dat buitenlanders Nederlands moeten leren praten die verwijs ik graag door naar Friesland. Die mensen kan ik echt niet verstaan hoor.
Dus de posters van de VVD: op straat praten wij Nederlanders.. zouden ook voor die streek moeten gelden. :')
pi_138056788
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 21:51 schreef za18za18 het volgende:

[..]

Deze mensen die beweren dat buitenlanders Nederlands moeten leren praten die verwijs ik graag door naar Friesland. Die mensen kan ik echt niet verstaan hoor.
Dus de posters van de VVD: op straat praten wij Nederlanders.. zouden ook voor die streek moeten gelden. :')
Elke Fries kan perfect Nederlands spreken.
pi_138056925
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 21:51 schreef za18za18 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat de meeste mensen je beoordelen op etniciteit en niet kijken welk paspoort je hebt of waar je geboren bent.. Persoonlijk juich ik het toe als mensen met een andere etniciteit zeggen dat ze Nederlander zijn, maar vaak voelt een Turk zich toch in eerste instantie Turk, een Mocro voelt zich Mocro etc.
pi_138056967
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 21:55 schreef Ping-Ping het volgende:

[..]

Elke Fries kan perfect Nederlands spreken.
Mooi, ik geloof dat er ook genoeg Marokkanen zijn die perfect Nederlands spreken. Zij zijn ook hoogopgeleid hoor, het zijn niet allemaal straatcriminelen (for your information).
Dus, dan vraag ik mij af.... Een Fries mag wel Fries op straat praten (terwijl hij perfect NLs kan), maar een Marokkaan mag niet op straat Arabisch praten (terwijl hij ook perfect NLs kan) ?
pi_138057169
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:00 schreef za18za18 het volgende:

[..]

Mooi, ik geloof dat er ook genoeg Marokkanen zijn die perfect Nederlands spreken. Zij zijn ook hoogopgeleid hoor, het zijn niet allemaal straatcriminelen (for your information).
Dus, dan vraag ik mij af.... Een Fries mag wel Fries op straat praten (terwijl hij perfect NLs kan), maar een Marokkaan mag niet op straat Arabisch praten (terwijl hij ook perfect NLs kan) ?
Ze zullen wel de mensen bedoelen die geen Nederlands kunnen spreken, en daardoor geen baan kunnen vinden en hier alleen maar komen klooien en profiteren.
pi_138057227
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 21:59 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat de meeste mensen je beoordelen op etniciteit en niet kijken welk paspoort je hebt of waar je geboren bent.. Persoonlijk juich ik het toe als mensen met een andere etniciteit zeggen dat ze Nederlander zijn, maar vaak voelt een Turk zich toch in eerste instantie Turk, een Mocro voelt zich Mocro etc.
Ik vind het ook eigenlijk helemaal niet zo gek dat de meeste allochtonen zich niet Nederlands voelen. Het is bv. vrij onduidelijk wat het Nederlander-zijn omvat en in de politiek word altijd in termen van allochtoon en autochtoon gepraat. In de VS word er altijd in termen van ''the people'' gepraat.

Een kind, zelfs als hij/zij hier geboren wordt, krijg alsmaar de vraag '' waar kom je vandaan''?
Terwijl de meeste allochtone kinderen echt niet de eerste generatie zijn die in NL wonen.

Er is in principe niets mis met de vraagstelling, dat kan ook uit interesse zijn, maar ik vind dat in Nederland altijd die polarisatie heerst.. je vraagt het omdat je dan een beeld voor jezelf erbij kan creëren (oh, dus hij/ zij zal wel gelovig zijn, of om andere uitspraken/opinies van de persoon te verklaren). Terwijl de persoon in kwestie zelfs meer open minded kan zijn dan de gemiddelde Nederlander, zélfs als allochtoon.
pi_138057337
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:04 schreef Ping-Ping het volgende:

[..]

Ze zullen wel de mensen bedoelen die geen Nederlands kunnen spreken, en daardoor geen baan kunnen vinden en hier alleen maar komen klooien en profiteren.
Vast, maar pak dan die specifieke groep aan.. wat heeft dat te maken met Nederlanders -OP STRAAT- spreken? Ik vind deze woorden misplaatst. Vooral in de politiek vind ik dat men duidelijk moet zijn...

Daarnaast zijn er genoeg Polen die geen Nederlands kunnen spreken maar toch een baan kunnen vinden. Heb je daar een verklaring voor? Zij zullen ook wel hier komen om te klooien en profiteren?
pi_138057344
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:06 schreef za18za18 het volgende:

[..]

Ik vind het ook eigenlijk helemaal niet zo gek dat de meeste allochtonen zich niet Nederlands voelen. Het is bv. vrij onduidelijk wat het Nederlander-zijn omvat en in de politiek word altijd in termen van allochtoon en autochtoon gepraat. In de VS word er altijd in termen van ''the people'' gepraat.

Een kind, zelfs als hij/zij hier geboren wordt, krijg alsmaar de vraag '' waar kom je vandaan''?
Terwijl de meeste allochtone kinderen echt niet de eerste generatie zijn die in NL wonen.

Een allochtoon is officieel een persoon die oorspronkelijk uit een ander land komt of wiens beide ouders in een ander land zijn geboren.
pi_138057454
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:08 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Een allochtoon is officieel een persoon die oorspronkelijk uit een ander land komt of wiens beide ouders in een ander land zijn geboren.
Bedankt, die definitie was ik ook van op de hoogte.
Het gaat niet om het woord allochtoon maar het gebruik van het woord in de verkeerde context.

Als er problemen zijn in een samenleving dan kun je het het beste benoemen en niet door telkens alle allochtonen over een kam te scheren.
pi_138057546
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:11 schreef za18za18 het volgende:

[..]

Bedankt, die definitie was ik ook van op de hoogte.
Het gaat niet om het woord allochtoon maar het gebruik van het woord in de verkeerde context.

Als er problemen zijn in een samenleving dan kun je het het beste benoemen en niet door telkens alle allochtonen over een kam te scheren.
Klopt ja.. had het toevallig pas met een collega over precies dit onderwerp. Zij is hindoestaans en wij kwamen beide tot de conclusie dat allochtoon een naar woord is. Ik praat ook liever in termen als 'andere culturen'
pi_138057577
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:08 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

' éen van de ouders ' volgens de cbs-definitie
Het woord allochtoon wordt te veel misbruikt voor gekanker op mensen met een buitenlandse afkomst.
Daardoor kleven er negatieve emoties en negatieve eigenschappen aan de term.
Wat ook negatief is, is het zwart-wit onderscheid van een allochtoon is geen Nederlander en vice-versa.
Zo ligt het helemaal niet. Een meerderheid van de allochtonen volgens CBS-definitie is Nederlander, voelt zich gewoon Nederlands, of in grote mate.
pi_138057704
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:08 schreef za18za18 het volgende:

[..]

Vast, maar pak dan die specifieke groep aan.. wat heeft dat te maken met Nederlanders -OP STRAAT- spreken? Ik vind deze woorden misplaatst. Vooral in de politiek vind ik dat men duidelijk moet zijn...

Daarnaast zijn er genoeg Polen die geen Nederlands kunnen spreken maar toch een baan kunnen vinden. Heb je daar een verklaring voor? Zij zullen ook wel hier komen om te klooien en profiteren?
Polen hebben hun baan al geregeld voor ze hierheen komen.

Het is niet de groep die hier komt zonder kennis, opleiding en motivatie.
pi_138057843
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:12 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Klopt ja.. had het toevallig pas met een collega over precies dit onderwerp. Zij is hindoestaans en wij kwamen beide tot de conclusie dat allochtoon een naar woord is. Ik praat ook liever in termen als 'andere culturen'
Nja, het is totaal niet representatief. Sinds de komst van Wilders is er volgens mij geen enkel probleem opgelost omdat het bij de benoeming al verkeerd gaat.
Het probleem is volgens mij niet religie, maar het sociaal milieu/opleiding waarin de probleemkinderen in opgroeien. Dat geldt niet alleen voor Marokkanen maar ook voor alle kinderen die op straat rondhangen in de Bijlmer bv. Ik vind dat laatste ook geen prettig gezicht en ook niet bijdragen aan de veiligheid op straat.. terwijl men in Den Haag o.l.v Wilders slechts gefixeerd is op alles wat met de Islam te maken heeft.
pi_138057846
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 21:46 schreef Ping-Ping het volgende:
De uitleg van Wilders was helder en duidelijk, ik snap al dat gedoe niet zo.
Gefeliciteerd, je bent 1 van de weinige nuchtere Nederlanders.

Mijn god wat heeft dit gedoe mijn vertrouwen in de politiek en de samenleving tot een dieptepunt doen zakken.
Why stay small, if you can grow big..
pi_138057874
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:16 schreef Ping-Ping het volgende:

[..]

Polen hebben hun baan al geregeld voor ze hierheen komen.

Het is niet de groep die hier komt zonder kennis, opleiding en motivatie.
Ik vind dat je te simplistisch denkt, jij hebt slechts de goede voorbeelden gezien.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 22:21:41 #173
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_138057930
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:19 schreef za18za18 het volgende:

[..]

Nja, het is totaal niet representatief. Sinds de komst van Wilders is er volgens mij geen enkel probleem opgelost omdat het bij de benoeming al verkeerd gaat.
Het probleem is volgens mij niet religie, maar het sociaal milieu/opleiding waarin de probleemkinderen in opgroeien. Dat geldt niet alleen voor Marokkanen maar ook voor alle kinderen die op straat rondhangen in de Bijlmer bv. Ik vind dat laatste ook geen prettig gezicht en ook niet bijdragen aan de veiligheid op straat.. terwijl men in Den Haag o.l.v Wilders slechts gefixeerd is op alles wat met de Islam te maken heeft.
Eens. Op straat kan je de kindjes van een jaar of 6 aanwijzen die het moeilijk gaan krijgen in de maatschappij ;(
pi_138057999
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:21 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Eens. Op straat kan je de kindjes van een jaar of 6 aanwijzen die het moeilijk gaan krijgen in de maatschappij ;(
Dankje :-)..
toch maar eens in de politiek dan c_/
pi_138058040
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:21 schreef Immerdebestebob het volgende:
Het probleem is volgens mij niet religie, maar het sociaal milieu/opleiding waarin de probleemkinderen in opgroeien.
Er zijn meerdere problemen met meerdere oorzaken die (mogelijk) met elkaar in verband staan.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 22:25:26 #177
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_138058103
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:23 schreef za18za18 het volgende:

[..]

Dankje :-)..
toch maar eens in de politiek dan c_/
Grappige is dat die Vogelaarwijken nog meeste aanspraak maken op een prijsje voor succes _O- De ironie :')
pi_138058134
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:25 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Grappige is dat die Vogelaarwijken nog meeste aanspraak maken op een prijsje voor succes _O- De ironie :')
Hehe tja :)
pi_138058189
quote:

[..]

Klopt ja.. ik heb via mijn werk veel met mensen uit andere culturen te maken en dan met name die uit de lagere inkomensklassen.. meestal zie ik meteen wie potentie heeft en wie het zwaar gaat krijgen. Politiek en zeker ook de PVV vind ik helemaal niks omdat die mensen vaak amper in de realiteit staan.. ook niet de lokale politiek. Je kan pas iets veranderen als je je echt verbonden voelt met anderen, niet door er van de zijlijn iets over te roepen.
pi_138058198
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:20 schreef za18za18 het volgende:

[..]

Ik vind dat je te simplistisch denkt, jij hebt slechts de goede voorbeelden gezien.
Je hebt ook Nederlandse slechte voorbeelden, of Chinese, Bulgaarse,of zelfs bij mensen uit Friesland maar als er een groep met kop en schouders overal bovenuit steekt dan is het slim om maar een oorzaak te zoeken waarom ze geen baan kunnen krijgen.
De taal van het land kunnen spreken is een begin tot het vinden van een baan, of het starten van een studie.
  Moderator zaterdag 22 maart 2014 @ 22:29:47 #181
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_138058302
quote:

[..]

No shit. Die Marokkaanse kiddo's hebben vrij weinig met allah, maar Wilders is bang degenen die dat wel zijn. Eigenlijk zijn het twee verschillende problemen, de ene is het criminele Marokkanen probleem en het tweede is de angst voor de islam
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_138058353
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:27 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Klopt ja.. ik heb via mijn werk veel met mensen uit andere culturen te maken en dan met name die uit de lagere inkomensklassen.. meestal zie ik meteen wie potentie heeft en wie het zwaar gaat krijgen. Politiek en zeker ook de PVV vind ik helemaal niks omdat die mensen vaak amper in de realiteit staan.. ook niet de lokale politiek. Je kan pas iets veranderen als je je echt verbonden voelt met anderen, niet door er van de zijlijn iets over te roepen.
Agree.. dan hebben die mensen waar het over gaat ook het gevoel dat het ''in their own interest'' is. Nu wordt het op een manier overgebracht van; Jullie doen alles fout, door Jullie gaat het in deze steden mis, door Jullie moeten werkende Nederlanders jullie uitkeringen betalen, door Jullie religie bestaat er een bedreiging voor de staatsveiligheid..

Als je je als Nederlander zou verplaatsen in deze Jullie-groep, zou je dan aangesproken voelen om iets te verbeteren?
Eh Nee.
pi_138058388
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:19 schreef D.D.W. het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, je bent 1 van de weinige nuchtere Nederlanders.

Mijn god wat heeft dit gedoe mijn vertrouwen in de politiek en de samenleving tot een dieptepunt doen zakken.
Yip..... Dat zo'n lul niet door zijn partij eruit wordt geknikkerd. Wat een hielenlikkers zijn dat.
  Moderator zaterdag 22 maart 2014 @ 22:31:47 #184
pi_138058390
Wilders zegt eigenlijk ook: niet elke Marokkaan is een crimineel, maar wel (bijna) elke crimineel is Marokkaan.
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_138058413
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:29 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

No shit. Die Marokkaanse kiddo's hebben vrij weinig met allah, maar Wilders is bang degenen die dat wel zijn. Eigenlijk zijn het twee verschillende problemen, de ene is het criminele Marokkanen probleem en het tweede is de angst voor de islam
Tja volgens mij doen die kinderen alles wat Allah verboden heeft hoor.. en de moslima's die wel een overtuiging hebben, moeten dat toch zelf weten?
pi_138058453
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Yip..... Dat zo'n lul niet door zijn partij eruit wordt geknikkerd. Wat een hielenlikkers zijn dat.
Dat is een van de dingen die me enorm tegenstaat aan de PVV.. de verering van hun leider en al die persoonlijkheidsloze hielenlikkers die braaf doen wat de leider wil.
pi_138058457
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wilders zegt eigenlijk ook: niet elke Marokkaan is een crimineel, maar wel (bijna) elke crimineel is Marokkaan.
Haha niet als je het hebt over wittenboordencriminaliteit..
pi_138058478
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:33 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat is een van de dingen die me enorm tegenstaat aan de PVV.. de verering van hun leider en al die persoonlijkheidsloze hielenlikkers die braaf doen wat de leider wil.
Ze stappen er wel uit als het hun niet zint.. iedereen zit daar om populair te worden.. en wilders is de makkelijkste partij om in groot te worden
  zaterdag 22 maart 2014 @ 22:34:11 #189
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_138058484
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:33 schreef za18za18 het volgende:

[..]

Haha niet als je het hebt over wittenboordencriminaliteit..
Zo kan je altijd wel een subgroep vinden :D
  zaterdag 22 maart 2014 @ 22:35:19 #190
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_138058531
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:34 schreef za18za18 het volgende:

[..]

Ze stappen er wel uit als het hun niet zint.. iedereen zit daar om populair te worden.. en wilders is de makkelijkste partij om in groot te worden
Dat geloof ik niet zo. Natuurlijk heb je opportunisten, maar als je je aan de PVV verbindt kan je ook prima je carriere om zeep helpen, omdat niemand daar mee geassocieerd wil worden. Dus ik denk dat ze er uit overtuiging zitten; de meesten dan.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 22:35:26 #191
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_138058536
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 21:31 schreef Synthercell het volgende:

[..]

Denk dat hij die uitspraak (die retoriek) moedwillig heeft gedaan om zichzelf als een Hitler af te schilderen (je laten geloven), waardoor er steeds meer verzet zal ontstaan tegen hem en de zijn partij (oppositie, een anti houding)
En dat verzet kan ervoor gaan zorgen dat er weer een herhaling begint (als het groot wordt), mits je dit al van te voren ziet aankomen, je dus niet in de val laat lokken. Want emotiepolitiek en retoriek is een taktiek om mensen in beweging te krijgen, een val.
Vandaag kwamen 9000 man in beweging, als dat proces blijft groeien (of telkens weer zoiets, en weer, dus kleine revolutionaire zetjes), geeft dat een beeld uit de vorige eeuw, wat voor oppositie en verzet kan gaan zorgen, die oppositie moet dus nooit te massaal worden.
Dus wel degelijk potentie, en dit is dus het probleem als je door de gedachte dat hij een tweede Hitler kan worden bang wordt en je gaat aansluiten bij een anti-beweging gaat het dus wel gebeuren, m.a.w je nooit aansluiten hoe graag je ook iets wilt doen.
Als politiek en propaganda zorgen voor emoties dan heeft men je al in beweging, dan is het leed al geschied (duizenden Marokkanen zitten nu vol emotie, dus kwetsbaarder geworden om nog sneller in beweging te worden gezet, hetzelfde zag je in Egypte, tot drie keer aan toe een revolt op het Tahrirplein)
Standhouden (je niet roeren) is de enige manier om niet weer in een slechte periode geschiedenis te belanden. Bewegingen in een bevolking, via politiek, opstand of een revolutie, leidt tot oorlog.
Maar een groot gedeelte bevolking kan ook psychologisch tot een worden gesmeedt, en onder controle worden gebracht, en dan als zombies gedirigeert worden achter een leider.
Ik moest mezelf door je post heenwerken, maar ik vat je goed samen als je eigenlijk wilt zeggen dat men Wilders beter kan negeren?

Ik vraag me af of dat slim is namelijk. Het kan ook de indruk geven dat een dergelijke mening normaal is.
pi_138058539
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:34 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Zo kan je altijd wel een subgroep vinden :D
Daar zit wel het grote geld :P
pi_138058553
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Zonder Wilders geen PVV. Alleen wat kanslozen ex criminelen/vandalen/dronkaards/psycho's

Als de overigen partijen nou eens gaan kijken naar het probleem die er al een jaar of 10 a 15 is in plaats van het laf te relativeren/nuanceren dan komen we misschien nog ergens.
Why stay small, if you can grow big..
  zaterdag 22 maart 2014 @ 22:36:35 #194
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_138058577
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:35 schreef za18za18 het volgende:

[..]

Daar zit wel het grote geld :P
Je punt? Daar merkt Henk op de hoek niks van, in tegenstelling tot Achmed die zijn fiets jat :P
  Moderator zaterdag 22 maart 2014 @ 22:37:19 #195
pi_138058601
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:32 schreef za18za18 het volgende:

[..]

Tja volgens mij doen die kinderen alles wat Allah verboden heeft hoor.. en de moslima's die wel een overtuiging hebben, moeten dat toch zelf weten?
Wilders is van een andere mening omdat die vrouwen in islamitische termen worden onderdrukt, ook al kiezen ze er zelf voor. Vrouwenonderdrukking vindt Geert blijkbaar niet mogen, zelfs als de vrouwen er zelf voor kiezen.

Dat de Islam vrouwen op primitieve wijze behandeld, valt niet te ontkennen. De westerse beschaving heeft dat tijdperk al gepasseerd, en dus vind Wilders de handelswijze van de Islam onacceptabel. Hij wil die vrouwen dus een soort van beschermen, is toch goed bedoeld, niet?

Mensen die dan weer wel islamitisch zijn wil hij weren, er zijn namelijk genoeg met kwade plannen maar niet allemaal. Feit is wel weer dat 90% van de terroristen Islamitisch is
Moderator DIG en OWS
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_138058649
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:34 schreef za18za18 het volgende:

[..]

Oke er stappen er wel eens een paar uit.. maar ik heb ooit een artikel gelezen van een journalist die was geïnfiltreerd in de PVV (als stagiaire). Als je leest hoe het er intern in die partij aan toegaat dan heb je niet echt veel respect meer voor al die PVV'ers..
pi_138058687
niks mis met hem
pi_138058821
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:37 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Wilders is van een andere mening omdat die vrouwen in islamitische termen worden onderdrukt, ook al kiezen ze er zelf voor. Vrouwenonderdrukking vindt Geert blijkbaar niet mogen, zelfs als de vrouwen er zelf voor kiezen.

Dat de Islam vrouwen op primitieve wijze behandeld, valt niet te ontkennen. De westerse beschaving heeft dat tijdperk al gepasseerd, en dus vind Wilders de handelswijze van de Islam onacceptabel. Hij wil die vrouwen dus een soort van beschermen, is toch goed bedoeld, niet?

Mensen die dan weer wel islamitisch zijn wil hij weren, er zijn namelijk genoeg met kwade plannen maar niet allemaal. Feit is wel weer dat 90% van de terroristen Islamitisch is
Ik vind het niet goed bedoelt wanneer zulke vrouwen worden aangevallen omdat zij een naar zijn mening ''achterlijk geloof'' belijden. Je kiest er niet voor met welk geloof je opgroeit, je kiest er wel voor om je later eventueel te bekeren. Vrijheid van godsdienst betekent vrijheid van keuze én het belijden. Zolang vrouwen zelf niet aangeven dat zij onderdrukt worden, vind ik het onnodige bemoeienis. Dan rijst natuurlijk de vraag hoe gaan de vrouwen het zelf aangeven? Ja dat is lastig, maar het bespreekbaar maken en eventueel in buurtcentra's een avond organiseren over ''rechten van de vrouw'' helpt al enigszins.

Zoals met elke religie geldt dat iedere persoon een andere betekenis geeft aan de termen die hij vindt in een heilig boek.. dit geldt ook voor de Islam. De meerderheid van de islamieten is geen terrorist en zal jou kunnen aantonen dat er geen enkele zin in de Koran staat..die de daden van de terroristen zullen goedpraten. Het is realistisch om in beschouwing te nemen dat de Islam een vrij 'nieuwe' religie is..in de zin van recent ontstaan vergeleken met andere religies en minder bijgeschaafd.
pi_138058891
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:37 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Ik heb in deze reeks toch al een statistiek langs zien komen dat 6% van de terroristen in de VS islamitisch is en7% joods. Daar zijn dus meer joodse terroristen dan islamitische.
pi_138058906
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 21:19 schreef Fierce. het volgende:

[..]

Nou, ik wil aangeven dat het super herkenbaar is, maar het is best moeilijk uit te leggen dat het best irritant is. Ik ervaar hetzelfde en ik denk dat veel 'allochtonen' dat hebben. Het is heel irritant dat Nederlanders mij bijvoorbeeld als 'allochtoon' zien en soms zo benaderen, terwijl ik toch echt in Nederland geboren ben en mezelf niet als allochtoon zie. Ik heb nou eenmaal een 'aparte' achternaam en een exotisch uiterlijk, maar meer ook niet. Ik ben echt gewoon Nederlandse, maar dat lijken de meeste mensen zich niet te beseffen. :)
Het is gewoon een zeurverhaal dus. Als je er anders uitziet krijg je soms vragen. Als je dat niet aankan moet je gewoon niet in een land als Nederland gaan wonen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')