abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138044383
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 16:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, ik ken er genoeg die zijn verhuist richting de Randstad omdat daar de baankansen vele malen hoger waren, ik denk dat ik er zo 10, zo niet 20 kan opnoemen. Misschien moet je even in je kennissenkring peilen hoe hoog het ambitieniveau is.
Grappig. De kansen op werk in mijn vak zijn groter buiten de randstad omdat de concurrentie in de randstad veel groter is per vacature. Daarnaast is de randstad op Den Haag na vanuit mijn woonplaats goed te doen (1 tot 1,15 enkele reis). Ik zit gewoon redelijk centraal.
pi_138044405
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 16:12 schreef Scorpie het volgende:
Dus, resumerend; Ouder1 wil niet uit een uitzichtloze situatie komen om aan de slag te gaan en haar netwerk uit te bouwen door te verhuizen voor een baan (op niveau zelfs!) maar kiest er bewust voor te blijven zitten waar ze zit omdat ze vindt dat de gepaste banen haar tegemoet komen waaien in de regio waarin ze woont omdat ze in het verleden verkeerde keuzes heeft gemaakt.
Verkeerde conclusie.

Lees ff terug.
pi_138044418
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 16:15 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nou fuck. Jij leest ook selectief. Zit ik net te vertellen dat ik naar de tweede ronde ga bij een baan met 1 uur en een kwartier reistijd.. verwijt je me dat ik mijn kinderen van school wil halen.
Het zou mij niet verbazen als ik meer werkervaring en arbeidsjaren heb dan jij.
Je zal best meer werkervaring hebben, dat belette je vorige werkgever niet om je als overbodig te bestempelen. Daar was je toch echt zelf bij en heb je zelf laten gebeuren, je bent dus zelf verantwoordelijk voor je carriereverloop. Doe ik het toch iets beter.
pi_138044464
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 16:18 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Grappig. De kansen op werk in mijn vak zijn groter buiten de randstad omdat de concurrentie in de randstad veel groter is per vacature. Daarnaast is de randstad op Den Haag na vanuit mijn woonplaats goed te doen (1 tot 1,15 enkele reis). Ik zit gewoon redelijk centraal.
Je bedoelt dus dat je bij voorbaat al kansloos bent op vacatures met concurrentie omdat je CV niet deugt. Daar waren we wel achter, je bent niet voor niets ontslagen bij je vorige werkgever. Dat was nou niet omdat je zo onmisbaar was voor het bedrijf he...of extreem veel kennis en kunde had dat de werkgever niet om je heen kon. Staat genoteerd hoor, dat je een zwak CV hebt en daarom reageert op functies met weinig concurrentie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2014 16:22:03 ]
pi_138044545
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 16:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je bedoelt dus dat je bij voorbaat al kansloos bent op vacatures met concurrentie omdat je CV niet deugt. Daar waren we wel achter, je bent niet voor niets ontslagen bij je vorige werkgever. Dat was nou niet omdat je zo onmisbaar was voor het bedrijf he...of extreem veel kennis en kunde had dat de werkgever niet om je heen kon. Staat genoteerd hoor, dat je een zwakke CV hebt en daarom reageert op functies met weinig concurrentie.
En, heb je je onderbuik weer geleegd?

Ik zou haast idd achterover gaan leunen en niets meer investeren in het zoeken naar werk.. gewoon om jou te jennen dat ik 'lekker' thuis naar een flatscreen mag kijken onder het genot van vele peuken en liters bier terwijl jij hoogst persoonlijk mijn riante uitkering bij elkaar werkt.
pi_138044619
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 16:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je zal best meer werkervaring hebben, dat belette je vorige werkgever niet om je als overbodig te bestempelen. Daar was je toch echt zelf bij en heb je zelf laten gebeuren, je bent dus zelf verantwoordelijk voor je carriereverloop. Doe ik het toch iets beter.
Iedereen is vervangbaar, ook jij.
pi_138044650
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 16:25 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En dat roep jij als werkloze? :')
pi_138044735
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 16:25 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Daar ben je zelf bij. Face it, je hebt zitten slapen, gestopt met jezelf door te ontwikkelen. Je bent ingehaald door jongere, betere en ambitieuzere jongeren. Je was tevreden met wat je had, vond het wel best. Bent ingekakt. Das de harde realiteit.
pi_138044777
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 16:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Daar ben je zelf bij. Face it, je hebt zitten slapen, gestopt met jezelf door te ontwikkelen. Je bent ingehaald door jongere, betere en ambitieuzere jongeren. Je was tevreden met wat je had, vond het wel best. Bent ingekakt. Das de harde realiteit.
En dat kan allemaal gebeuren natuurlijk. Als het goed gaat, worden mensen in slaap gedompeld. Best logisch en heb ik nog best begrip voor. Maar dat iemand die dan al een tijdje thuis zit, nog steeds slaapt en alles aangrijpt om maar niet aan het werk te hoeven... Da's natuurlijk dieptriest.
pi_138044872
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 16:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

En dat kan allemaal gebeuren natuurlijk. Als het goed gaat, worden mensen in slaap gedompeld. Best logisch en heb ik nog best begrip voor. Maar dat iemand die dan al een tijdje thuis zit, nog steeds slaapt en alles aangrijpt om maar niet aan het werk te hoeven... Da's natuurlijk dieptriest.
Ze mist de motivatie, geeft anderen de schuld.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 16:33:04 #136
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138044909
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 16:18 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat voor vak heb je dan?
  zaterdag 22 maart 2014 @ 16:39:06 #137
396550 Richestorags
pi_138045116
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 16:29 schreef Halcon het volgende:

[..]

Kweek die VOC-mentaliteit! Stuur je CV naar Engelse bedrijven, Duitse bedrijven, Belgische bedrijven. Alles om weer aan het werk te komen! Als er in Nederland niet genoeg werk is, volg je een cursus Noors en ga je naar Noorwegen. Als MOE-landers ons voorbijstreven op VOC-mentaliteit gaat er iets mis!
pi_138045220
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 15:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er staat dat het huidige beleid niet werkt.
Activerend beleid werkt niet. Ergo: het verlangen van een tegenprestatie werkt niet.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 16:43:38 #139
396550 Richestorags
pi_138045271
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 16:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Activerend beleid werkt niet. Ergo: het verlangen van een tegenprestatie werkt niet.
Bron?
  zaterdag 22 maart 2014 @ 17:03:58 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138045981
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 16:17 schreef Halcon het volgende:

[..]

NHG voorziet in coulance m.b.t. de restschuld indien je buiten je schuld om je woning moet verkopen. Iedereen kan bij het aangaan van de hypotheek kiezen voor NHG. Levert je ook nog een lagere rente op.

Als jij ervoor hebt gekozen om geen NHG te nemen, dan heb je bewust een risico genomen en moet je achteraf maar op de blaren zitten.
Niet om het een of ander, maar iedereen kan NHG krijgen? Volgens mij niet, ik weet wel zeker van niet.
Dus leuk je NHG-verhaal, maar dat geldt ook alleen maar als je een huis met een niet al te hoge waarde hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_138046845
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 15:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die Roemeen woont hier, net zoals die Nederlander. Prijspeil in Roemenië is dan niet relevant.

Als we jouw redenering consequent door zouden voeren, dan zouden die telers Roemeense salarissen mogen betalen. Dan is het helemaal janken geblazen.
En je blijft gewoon doorgaan met ongelijke situaties 1 op 1 te vergelijken. Natuurlijk is het prijspeil in Roemenië van belang, daar wonen de partner en/of de schoolgaande kinderen van de Roemeen. Daar ging het over, weet je nog wel, bijstandsgezinnen met schoolgaande kinderen.
pleased to meet you
pi_138046889
quote:
daar kan je inderdaad mee bewijzen dat je het wel hebt, als je het niet hebt...
pi_138046923
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 17:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar iedereen kan NHG krijgen? Volgens mij niet, ik weet wel zeker van niet.
Dus leuk je NHG-verhaal, maar dat geldt ook alleen maar als je een huis met een niet al te hoge waarde hebt.
365.000 euro ja. Ik weet niet hoe het bij jou zit met je modaal salarisje, maar denk niet dat jij een huis kan kopen van 5 ton of wel.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 17:31:55 #145
396550 Richestorags
pi_138046999
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 17:27 schreef moussie het volgende:

[..]

En je blijft gewoon doorgaan met ongelijke situaties 1 op 1 te vergelijken. Natuurlijk is het prijspeil in Roemenië van belang, daar wonen de partner en/of de schoolgaande kinderen van de Roemeen. Daar ging het over, weet je nog wel, bijstandsgezinnen met schoolgaande kinderen.
Eerder al gesteld, niets houdt de verwende Nederlander tegen om zelf vrouw en kind naar Roemenië te schoppen en geld naar daar te sturen.
pi_138047098
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 17:28 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

daar kan je inderdaad mee bewijzen dat je het wel hebt, als je het niet hebt...
Je kan zoiets faken maar het is wel een heel erg cynisch mensbeeld als je gelooft dat een substantiële groep die niet werkt niet werkt omdat ze hiervoor kiest. Die mensen zijn er maar dat wordt nu gruwelijk uitvergroot doordat je op de campingzender (SBS6) en op GeenStijl/PowNews een paar extreme voorbeelden zag.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_138047130
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 17:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Eerder al gesteld, niets houdt de verwende Nederlander tegen om zelf vrouw en kind naar Roemenië te schoppen en geld naar daar te sturen.
Ja, wij moeten even ons eigen land wat onze voorouders hebben opgebouwd verlaten om normaal te kunnen leven. :N
We moeten gewoon stoppen met die EU en verder gaan met enkel de NW-Europese landen, o.a. zodat je niet meer die valse concurrentie hebt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 22 maart 2014 @ 17:36:16 #148
396550 Richestorags
pi_138047155
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 17:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, wij moeten even ons eigen land wat onze voorouders hebben opgebouwd verlaten om normaal te kunnen leven. :N
Uit andere landen doen mensen dat ook. Dat is al sinds mensenheugenis zo geweest. Waarom zou de Nederlander dat niet kunnen doen?
  zaterdag 22 maart 2014 @ 17:38:19 #149
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_138047218
Ach 1 voordeel, zodra de kids 21 zijn en die blijven ook thuis steuntrekken schiet het bedrag ineens omhoog richting de 2800-3200 euro-tjes. Het duurt even maar die kun je toch eindelijk een nieuwe 4k LED TV kopen of krijg je daar ook al bijzondere bijstand voor? :+
  zaterdag 22 maart 2014 @ 17:39:18 #150
396550 Richestorags
pi_138047253
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 17:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

We moeten gewoon stoppen met die EU en verder gaan met enkel de NW-Europese landen, o.a. zodat je niet meer die valse concurrentie hebt.
Daar zit zeker wat in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')