abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 maart 2014 @ 13:58:23 #126
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138039226
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:57 schreef nikk het volgende:

[..]

Dan ben je dom en is dit een ondoordachte en ongeïnformeerde reactie/stellingname. Laat je eerst informeren voordat je dit soort dingen roept. De tijd dat we figuren als jij enige geloofwaardigheid geven door domme reacties serieus te nemen is voorbij.
Ik ben niet dom. Het concept van positieve discriminatie is walgelijk, pervers en er is niets positiefs aan. VOC-mentaliteit, werk je op eigen kracht ergens naar binnen. Je wil toch niet ergens zitten omdat je een kleurtje of een kut hebt? Dan krijg je scheve blikken.
pi_138039242
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:57 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je bedoelt?
Jij hebt het ineens over mensen die "minder" zouden zijn. Daar gaat het niet over.
pi_138039247
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:56 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Klopt, dat heb ik ook al bevestigt.
Ja en dat is niet te rechtvaardigen.
pi_138039258
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik ben niet dom. Het concept van positieve discriminatie is walgelijk, pervers en er is niets positiefs aan. VOC-mentaliteit, werk je op eigen kracht ergens naar binnen. Je wil toch niet ergens zitten omdat je een kleurtje of een kut hebt? Dan krijg je scheve blikken.
Jij gaat dus voorbij aan het feit dat mensen eerst gediscrimineerd moeten worden.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_138039261
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:54 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ik splits je stelling op in twee delen;
1. Het kan
2. het verminderd criminaliteit

Ik twijfel sterk aan punt 1. los van de praktische bezwaren //Wanneer is iemand dusdanig crimineel dat hij eruit moet? Hoe gaan andere landen om met deze gedeporteerden, en belangrijker nog krijgen wij nu ook al ons eigen tuig terug, dat is namelijk een logische tegensanctie. Wegen de kosten op tegen de baten?// Denk dat het niet voor niets is dat er amper voorbeelden te vinden zijn van landen die dit ook daadwerkelijk toegepast hebben. Het voorbeeld van Australië levert bijvoorbeeld enkel een artikel op waarin niet staatsburgers het land uitgegooid worden. Ten slotte zitten wij als land vast aan een groot aantal verdragen, als we als land niet in een isolement willen raken is het noodzakelijk dat we ons houden aan deze verdragen.

Punt twee is ongetwijfeld waar, maar heb jij enig idee om hoeveel mensen het gaat? Hoeveel criminelen zijn er met een dubbel paspoort? Wellicht krijgen we er meer tuig voor terug (Nederlanders die in het buitenland vastzitten met een dubbel paspoort) dan dat er weggaat. Dan zou de criminaliteit niet verminderd worden.
Gewoon de wet aanpassen zodat iedere inwoner van NL vanaf 18 jaar maar 1 nationaliteit mag bezitten.

Wanneer je meer nationaliteiten hebt kies je er één. De andere nationaliteit wordt dan bij NL wet niet meer erkend.

Maakt alles zoveel simpeler en duidelijker.

Dus iedereen die er voor kiest om een andere nationaliteit te behouden is dan in NL met een verblijfsvergunning voor (on)bepaalde tijd. Met uiteraard wel dezelfde rechten en plichten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 22 maart 2014 @ 14:00:20 #131
396550 Richestorags
pi_138039298
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:59 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Jij gaat dus voorbij aan het feit dat mensen eerst gediscrimineerd moeten worden.
En dat ga je oplossen door per se te sturen en anderen ook te discrimineren? Los discriminatie op waar het overduidelijk is. Voor de andere gevallen: Hoe ga jij bewijzen dat Achmed niet is aangenomen omdat die Achmed heet?
pi_138039328
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:59 schreef Montagui het volgende:

[..]

Gewoon de wet aanpassen zodat iedere inwoner van NL vanaf 18 jaar maar 1 nationaliteit mag bezitten.

Wanneer je meer nationaliteiten hebt kies je er één. De andere nationaliteit wordt dan bij NL wet niet meer erkend.

Dus iedereen die er voor kiest om een andere nationaliteit te behouden is dan in NL met een verblijfsvergunning voor (on)bepaalde tijd. Met uiteraard wel dezelfde rechten en plichten.
Dat zou kunnen. Vanaf nu dan. Maar wat doe je met iemand die hier is geboren dan? Een Marokkaan kan zijn Marokkaanse nationaliteit niet opzeggen.
pi_138039329
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:52 schreef Globali het volgende:

[..]

En zijn we dus weer terug bij af. Ahmed heeft als Nederlander niet dezelfde rechten als ik terwijl we beiden een Nederlands paspoort hebben.
Stel: Joost heeft alleen een Nederlands paspoort, Ahmed heeft een Nederlands én een Marokkaans paspoort. Dat betekent dat Ahmed beschikt over een kenmerk dat Joost niet bezit, namelijk een dubbele nationaliteit.

Je kunt in de wet vastleggen dat het afnemen van de Nederlandse nationaliteit mogelijk is. Stel dat Joost en Ahmed zo veel op hun geweten hebben dat ze voor deze straf in aanmerking komen, dan kijken we of deze uitvoerbaar is. Bij Joost kan dat niet, omdat hij zonder Nederlands paspoort statenloos wordt. Bij Ahmed kan het wel, omdat hij nu twee nationaliteiten heeft. Dan is het dus prima mogelijk om hem een nationaliteit af te nemen.

Er is niks ongelijks aan; een bepaalde straf is alleen wel of niet uitvoerbaar. Bij Joost zal de rechter een andere passende straf moeten zoeken. Er zijn landen - ik meen onder meer Finland - waar verkeersboetes zijn afgestemd op iemands inkomen. Twee autorijders die dezelfde overtreding maken, worden verschillend gestraft.

Mensen verschillend straffen hoeft geen taboe te zijn; zeker niet als je het van tevoren hebt aangekondigd. De overtreder / crimineel heeft willens en wetens de risico's genomen en - in het geval van Ahmed - zijn nationaliteit op het spel gezet. Effectiviteit van straffen moet voorop staan. En als het kan helpen om sommige mensen tot ongewenst vreemdeling te verklaren in dit land, moeten we die kans met beide handen aangrijpen.
pi_138039360
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Maar als er 20% mensen zwart zijn in een beroepsgroep, maar een bedrijf neemt alleen maar blanken aan, is dat toch net zo walgelijk? Dan wordt je aangenomen omdat je blank bent. Levert alleen geen scheve blikken op, omdat iedereen bij het bedrijf blank is.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 14:01:51 #135
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_138039364
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:54 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Wellicht krijgen we er meer tuig voor terug (Nederlanders die in het buitenland vastzitten met een dubbel paspoort) dan dat er weggaat. Dan zou de criminaliteit niet verminderd worden.
Lijkt me niet, Nederlanders zijn in het buitenland niet oververtegenwoordigd in criminaliteitscijfers.

quote:
Wanneer is iemand dusdanig crimineel dat hij eruit moet?
Dat kan natuurlijk door de politiek bepaald worden net als andere dingen ook daardoor worden bepaald.

quote:
Hoe gaan andere landen om met deze gedeporteerden,
Als ze vermoord worden of iets dergelijk wil ik ze natuurlijk weg hebben.

quote:
en belangrijker nog krijgen wij nu ook al ons eigen tuig terug, dat is namelijk een logische tegensanctie.
Weet ik maar het lijkt me dat dat veel minder is.

quote:
Wegen de kosten op tegen de baten?
Goede vraag, maar het gaat natuurlijk ook om de overlast van veelplegers.

quote:
Ten slotte zitten wij als land vast aan een groot aantal verdragen, als we als land niet in een isolement willen raken is het noodzakelijk dat we ons houden aan deze verdragen.
Welke verdagen zijn dat concreet?

quote:
Punt twee is ongetwijfeld waar, maar heb jij enig idee om hoeveel mensen het gaat? Hoeveel criminelen zijn er met een dubbel paspoort?
Geen idee maar volgens mij hebben veel Turken en Marokkanen een dubbel paspoort.
Anti-Turkije
pi_138039380
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:01 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Stel: Joost heeft alleen een Nederlands paspoort, Ahmed heeft een Nederlands én een Marokkaans paspoort. Dat betekent dat Ahmed beschikt over een kenmerk dat Joost niet bezit, namelijk een dubbele nationaliteit.

Je kunt in de wet vastleggen dat het afnemen van de Nederlandse nationaliteit mogelijk is. Stel dat Joost en Ahmed zo veel op hun geweten hebben dat ze voor deze straf in aanmerking komen, dan kijken we of deze uitvoerbaar is. Bij Joost kan dat niet, omdat hij zonder Nederlands paspoort statenloos wordt. Bij Ahmed kan het wel, omdat hij nu twee nationaliteiten heeft. Dan is het dus prima mogelijk om hem een nationaliteit af te nemen.

Er is niks ongelijks aan; een bepaalde straf is alleen wel of niet uitvoerbaar. Bij Joost zal de rechter een andere passende straf moeten zoeken. Er zijn landen - ik meen onder meer Finland - waar verkeersboetes zijn afgestemd op iemands inkomen. Twee autorijders die dezelfde overtreding maken, worden verschillend gestraft.

Mensen verschillend straffen hoeft geen taboe te zijn; zeker niet als je het van tevoren hebt aangekondigd. De overtreder / crimineel heeft willens en wetens de risico's genomen en - in het geval van Ahmed - zijn nationaliteit op het spel gezet. Effectiviteit van straffen moet voorop staan. En als het kan helpen om sommige mensen tot ongewenst vreemdeling te verklaren in dit land, moeten we die kans met beide handen aangrijpen.
Dan moet je dus iemand geen Nederlands paspoort geven. Dat hebben we wel gedaan. Dan is iemand gewoon Nederlands dus.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 14:02:19 #137
421524 SadPanda
pi_138039388
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:56 schreef Globali het volgende:

[..]

Ik ben daar ook niet voor.....dus.
Weet ik maar dan is het geen goed argument dat het rechtelijk niet kan vanwege de grondwet.
Anti-Turkije
  zaterdag 22 maart 2014 @ 14:02:36 #138
396550 Richestorags
pi_138039401
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:01 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Maar als er 20% mensen zwart zijn in een beroepsgroep, maar een bedrijf neemt alleen maar blanken aan, is dat toch net zo walgelijk? Dan wordt je aangenomen omdat je blank bent. Levert alleen geen scheve blikken op, omdat iedereen bij het bedrijf blank is.
Het staat je vrij om aan de andere zijde een bedrijf op te richten dat veel zwarten in dienst neemt.
pi_138039411
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:02 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Weet ik maar dan is het geen goed argument dat het rechtelijk niet kan vanwege de grondwet.
Het is een hele andere discussie dan het mensen uitzetten.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 14:03:04 #140
421524 SadPanda
pi_138039413
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:58 schreef Globali het volgende:

[..]

En dat kan dus niet. Mijn ex is of wordt nu Nederlander. Dan kun je, als zij haar eigen nationaliteit zou behouden, niet een briefje aanhangen dat zij minder rechten heeft dan ik. Dan moet je haar gewoon geen Nederlands paspoort geven.
Waarom kan dat niet? Criminaliteit is een keuze en de gevolgen weet iedereen.
Anti-Turkije
pi_138039423
quote:

[..]

En dat kan dus niet. Mijn ex is of wordt nu Nederlander. Dan kun je, als zij haar eigen nationaliteit zou behouden, niet een briefje aanhangen dat zij minder rechten heeft dan ik. Dan moet je haar gewoon geen Nederlands paspoort geven.
Onzin-bewering. Jouw ex heeft net zo veel rechten als ieder ander met een Nederlands paspoort. Maar mocht ze zich ontwikkelen tot een notoire, onverbeterlijke crimineel, dan kan dat paspoort op het spel komen te staan, gezien het bijzondere kenmerk dat zij bezit, namelijk het hebben van twee nationaliteiten.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 14:03:29 #142
421524 SadPanda
pi_138039427
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:58 schreef Rurik het volgende:

[..]

Ja en dat is niet te rechtvaardigen.
Dat is een mening waarmee ik het niet eens ben geen feit.
Anti-Turkije
pi_138039432
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:59 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dat is al zo.
Alleen kunnen marokkanen en turken hun oorspronkelijke nationaliteit niet verliezen én krijgt een kind van 2 marokkaanse ouders (die op die manier hun marokkaanse nationalitiet niet konden verliezen, maar wel nederlander zijn geworden) óók de nederlandse nationaliteit. En die wil je dan nu de nederlandse nationaliteit afpakken?
pi_138039435
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:01 schreef Globali het volgende:

[..]

Dat zou kunnen. Vanaf nu dan. Maar wat doe je met iemand die hier is geboren dan? Een Marokkaan kan zijn Marokkaanse nationaliteit niet opzeggen.
Zie die wet. De boreling heeft vanaf geboorte 2 nationaliteiten, de Marokkaanse en de Nederlandse. Vanaf 18 jaar dient deze boreling een nationaliteit te kiezen. NL erkent die andere nationaliteit dan niet meer.

Dat Marokko dat wel doet boeit niet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_138039455
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:03 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Waarom kan dat niet? Criminaliteit is een keuze en de gevolgen weet iedereen.
Dan moet je iemand geen Nederlands paspoort toekennen.
pi_138039484
quote:

[..]

Mijn schoonzus heeft ook 2 paspoorten en toch gaat haar stem naar de PVV. Als je je gewoon gedraagt heb je niks te vrezen.Het gaat om het uitschot dat we kwijt moeten, het gajes, schorem....
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_138039502
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Onzin-bewering. Jouw ex heeft net zo veel rechten als ieder ander met een Nederlands paspoort. Maar mocht ze zich ontwikkelen tot een notoire, onverbeterlijke crimineel, dan kan dat paspoort op het spel komen te staan, gezien het bijzondere kenmerk dat zij bezit, namelijk het hebben van twee nationaliteiten.
Dus zeg je dat het paspoort weinig zegt. Dan ben je een halve Nederlander eigenlijk. Kijken hoe dat gaat werken in de realiteit.
pi_138039506
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:01 schreef Globali het volgende:

[..]

Des te belangrijker is het dat er een stuk of wat Nederlandse Marokkanen ongewild naar Marokko moeten vertrekken. Liefst flink crimineel, zodat ze er in Marokko goed last van hebben. Dat is de enige manier om Marokko onder druk te zetten om hun absurde wetgeving aan te passen. Er wordt veel te weinig druk op Marokko uitgeoefend, terwijl problemen met Marokkaanse onderdanen in diverse Europese landen aan de orde zijn.
pi_138039507
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:03 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Dat is een mening waarmee ik het niet eens ben geen feit.
Ok, leuk.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 14:05:25 #150
421524 SadPanda
pi_138039508
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:01 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat is walgelijk maar zou niet door de overheid bestraft moeten worden. Het bedrijf heeft alleen zich zelf er mee en ik zou ook niet kopen bij een bedrijf die dat doet.
Anti-Turkije
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')