abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 maart 2014 @ 13:34:23 #26
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_138038338
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:22 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik vindt :')

Echt de typische PVV-stemmer. Te dom om z'n veters te strikken.
Jammer voor je dat ik geen PVV-stemmer ben en jullie steeds dezelfde onzin argumenten aanhalen.
Anti-Turkije
pi_138038342
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:33 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Kort termijn geheugen? Hint: geen slachtoffers.
Jawel.
pi_138038355
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:34 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Jammer voor je dat ik geen PVV-stemmer ben en jullie steeds dezelfde onzin argumenten aanhalen.
De grondwet erbij halen. Het hebben over gelijkheid van mensen. Dat is onzin?
  zaterdag 22 maart 2014 @ 13:35:12 #29
421524 SadPanda
pi_138038361
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:22 schreef Globali het volgende:

[..]

Zoals nu voor de derde keer. Daar heb ik al antwoord op gegeven. Maar ik ga niet iets verdedigen dat niet haalbaar is.
Als je er al 3 keer antwoord op heb gegeven waarom zeg je dan steeds hetzelfde?
Anti-Turkije
pi_138038373
@SadPanda: als mensen eenmaal crimineel zijn, dan maakt het niet meer uit hoe je ze straft?
  zaterdag 22 maart 2014 @ 13:35:40 #31
421524 SadPanda
pi_138038377
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:24 schreef Globali het volgende:

[..]

Geef jij maar een andere oplossing. Ipv dingen roepen die niet kunnen.
Als de politieke wil er is kan het.
Anti-Turkije
pi_138038378
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:34 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik vraag mij serieus af op welke partij jij anders zou stemmen.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 13:35:42 #33
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_138038379
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:29 schreef Rurik het volgende:
@SadPanda, je vindt eerlijk straffen bij een gelijke misdaad per definitie niet belangrijk?
Jij wel? Ben je het er niet mee eens dat iemand strafvermindering krijgt omdat hij uit een schaamtecultuur komt?
  zaterdag 22 maart 2014 @ 13:36:14 #34
421524 SadPanda
pi_138038395
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:25 schreef Rurik het volgende:
Maar goed SadPanda, je vindt "eerlijk straffen" dus per definitie niet belangrijk? Want je reageert altijd met "Dus?", "Nou en?" en "Klopt" als ik dat vast stel.
In dit geval ben ik voor een uitzondering.
Anti-Turkije
pi_138038397
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:35 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Als je er al 3 keer antwoord op heb gegeven waarom zeg je dan steeds hetzelfde?
Omdat dat mijn antwoord is. Of verwacht je drie keer een ander antwoord?
  zaterdag 22 maart 2014 @ 13:36:37 #36
421524 SadPanda
pi_138038402
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Onee, waarom zit er dan een hoofdletter P in je naam?
Ik moest glimlachen.
Anti-Turkije
pi_138038408
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:35 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Jij wel? Ben je het er niet mee eens dat iemand strafvermindering krijgt omdat hij uit een schaamtecultuur komt?
Nee.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 13:37:39 #38
421524 SadPanda
pi_138038432
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:26 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dan snap je het begrip "discriminatie" niet helemaal. Of beter, helemaal niet.
Jawel, autochtonen en mannen worden gediscrimineerd.
Anti-Turkije
pi_138038437
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:36 schreef SadPanda het volgende:

[..]

In dit geval ben ik voor een uitzondering.
Ok, want?
  zaterdag 22 maart 2014 @ 13:38:00 #40
421524 SadPanda
pi_138038445
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:26 schreef Rurik het volgende:

[..]

En ik heb een miljard keer gereageerd dat het onzin is wat je zegt.

Of je moet per definitie al een hekel hebben aan eerlijk straffen.
Jij reageert steeds met dezelfde vraag.
Anti-Turkije
  zaterdag 22 maart 2014 @ 13:38:16 #41
421524 SadPanda
pi_138038457
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:26 schreef Ajacied422 het volgende:
Blijft SadPanda nog eeuwen lullen hierover?
Als mensen er op blijven in gaan wel.
Anti-Turkije
pi_138038471
Het is trouwens ook opvallend hoe de media explodeert.. kranten en nieuwszenders buitelen over elkaar heen met hijgerige berichtgeving over de PVV.. kan me niet aan de indruk ontrekken dat dit het moment is waarop ze altijd hebben gewacht om de PVV pootje te lichten..
pi_138038475
This is getting ridiculous,
in het vorige deel had ie 101 posts in 64 minuten. :')
Denk dat ie Tong van de eerste plaats wil verdrijven.
pi_138038484
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:38 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Omdat jij steeds met hetzelfde antwoord antwoordt.

Ik hou dit langer vol dan jou.
pi_138038489
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:38 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Jij roept ook steeds hetzelfde. Wat verwacht je dan aan reacties?
  zaterdag 22 maart 2014 @ 13:39:28 #46
421524 SadPanda
pi_138038498
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:28 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Nee. Maar het gebeurt wel, maar dan heet het "past niet in het profiel". Andere discussie, maar dezelfde maas in de wet.
En die maas is prima, discriminatie door private bedrijven zou moeten kunnen.
Anti-Turkije
pi_138038502
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:38 schreef meth1745 het volgende:
This is getting ridiculous,
in het vorige deel had ie 101 posts in 64 minuten. :')
Denk dat ie Tong van de eerste plaats wil verdrijven.
Ik reageer er niet meer op.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_138038507
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:38 schreef Pleun2011 het volgende:
Het is trouwens ook opvallend hoe de media explodeert.. kranten en nieuwszenders buitelen over elkaar heen met hijgerige berichtgeving over de PVV.. kan me niet aan de indruk ontrekken dat dit het moment is waarop ze altijd hebben gewacht om de PVV pootje te lichten..
En terecht. Wilders roept het zelf op.
pi_138038508
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:30 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Want criminelen met dubbel paspoort uitzetten is niet concreet?
Even helemaal gejat van dumpert, maar ik ben het in grote lijnen wel eens met de beste man. Bovendien heb ik geen zin om een heel verhaal te typen aangezien je geen zin hebt om in te zien waarom het niet wenselijk is.

Mocht je het verhaal van de beste man (ikwilHD) willen lezen;
quote:
De feiten moeten we niet ontkennen, bepaalde allochtone groepen zijn veel crimineler dan autochtonen. Marokkanen doen het buitengewoon slecht. Maar het land uitzetten moeten we niet willen. Laten we het ons eens voorstellen. Eerst moet je bepalen wie er tot de groep van mensen behoort die je onder bepaalde omstandigheden het land uit mag zetten en wie niet. Je moet de mensen die in Nederland wonen indelen in twee groepen, laten we zeggen de “permanente Nederlanders” en de “voorlopige Nederlanders”. Ik verwacht dat Wilders geen huidskleur wil bepalen of neusbreedtes wil gaan opmeten, maar dat hij een indeling wil naar afkomst. Welke landen van afkomst gaan hiertoe behoren? Stel Marokko deel je hierin in. Wordt iemand die net uit Marokko komt een voorlopige Nederlander? En als hij/zij hier is geboren is, maar Marokkaanse ouders heeft? En als hij/zij een Marokkaanse moeder en Nederlandse vader heeft? Ergens zal je een discutabele scheidslijn moeten trekken. Ik verwacht dat Achmed van 20 jaar oud, met twee Marokkaanse ouders, zal worden ingedeeld in de groep voorlopige Nederlanders. Stel, je hebt de Nederlanders verdeeld in deze twee groepen, dan moet je bepalen onder welke omstandigheden je tot uitzetting van een voorlopige Nederlander overgaat. De nette hardwerkende voorlopige Nederlanders mogen blijven volgens Wilders, maar de criminelen moeten weg. Stel we doen ‘3 keer iets crimineels’ dan wordt een voorlopige Nederlander weggestuurd.
.
Dan krijg je dus een situatie waarbij Pieter hetzelfde criminele verleden heeft als Achmed, maar Achmed het land uit wordt gezet en Pieter een andere straf krijgt en in Nederland mag blijven wonen. Waarom dit verschil; omdat Achmed toevallig Marokkaanse ouders heeft en hierom behoort tot de groep met minder rechten: de voorlopige Nederlanders. Doet dit je niet ergens aan denken? Dit is toch niet hoe wij willen dat Nederland gaat werken? Ik citeer hierbij Artikel 1 van de grondwet:
.
“Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.”
.
Dit artikel is niet voor niets op nummer 1 gezet. Dit is waar wij onze samenleving op gebaseerd hebben.
.
En er zijn echt wel andere oplossingen. Ten eerste, we moeten de problemen (criminaliteit/integratie/etc.) aanpakken en niet de bevolkingsgroepen (“minder Marokkanen”). Dat veel Marokkanen crimineel zijn, mag benoemd worden, maar mag nooit een reden zijn om alle Marokkanen ander rechten/plichten te geven. Als ik een normaal werkende Marokkaan zou zijn en de overheid zou mij indelen als voorlopige Nederlander, dan zou ik denken: een overheid die mij minder rechten geeft, die accepteer ik niet als mijn overheid, daar hoef ik niet naar te luisteren. Wilders zorgt met dit soort uitspraken voor polarisatie.
.
Nu een meer concreet punt. Even een gedachte-experiment. Stel, je wilt dat een bevolkingsgroep zo min mogelijk integreert, hoe doe je dat? Belangrijk is om kinderen al op jonge leeftijd te scheiden, bij voorkeur op basis van godsdienst zodat de denkbeelden van de eigen groep kracht bijgezet worden. En wat is wat wij hier in Nederland doen? Precies dat! De basisscholen worden ingedeeld op basis van geloof. Bijna iedereen vind dit normaal, ik vind het absurd. De overheid zou geen enkele religieuze instelling meer geld moeten geven. En vooral niet aan basisscholen! Dus alle Christelijke en Islamitische scholen verplicht omvormen tot openbaar. Dit pakt de oorzaken aan van de integratieproblemen van de toekomst! Wilders wil wel islamitische scholen verbieden maar niet christelijke, weer een focus op islam terwijl het probleem het bestaan van religieuze basisscholen is.
.
Een ander punt om oorzaken van problemen aan te pakken is het tegengaan van ontsporen van kinderen op vroege leeftijd. Bijvoorbeeld: ouders van kinderen (tussen 5 en 20 jaar) die crimineel zijn, verplicht opvoedlessen geven. Werkt dit niet, dan gaat het kind bijvoorbeeld 5 dagen per week naar een internaat. Leert discipline sociaal gedrag en een beroep. Wat dit gaat kosten? Dit gaat heel veel opleveren, maatschappelijk ontspoorde mensen kosten de maatschappij veel geld, iemand die een beroep leert is een investering die terugverdient. (Ik weet niet wat Wilders mening is m.b.t. dit laatste punt)
.
Er zijn natuurlijk nog veel meer echte oplossingen, maar ik zal er een einde aan breien. Mijn conclusie is: Wilders geeft geregeld “oplossingen” die meer problemen veroorzaken dan ze iets oplossen. Het is vaak aanpakken van de gevolgen (bijv. zwaarder straffen) maar niet van de oorzaken (bijv. taalachterstanden tegengaan). Omdat deze oplossingen zo makkelijk in het gehoor liggen bij mensen die niet te diep nadenken, krijgt hij toch veel stemmen. Als Wilders arts zou zijn en er komt een patiënt bij hem met een ingegroeide teennagel, dan zou hij na een aantal bezoeken de patiënt hebben overtuigd dat een teenamputatie het beste is. Waarom? Een teenamputatie levert voor Wilders werk/geld/status op, een advies tot het kopen van grotere schoenen niet.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 13:39:52 #50
421524 SadPanda
pi_138038510
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:29 schreef Rurik het volgende:
@SadPanda, je vindt eerlijk straffen bij een gelijke misdaad per definitie niet belangrijk?
Nogmaals ik ben voor een uitzondering.
Anti-Turkije
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')