Heb je al gegeten jongen?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:26 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja hoor dat mag je zeggen alleen betekent dat dat je tegen democratie bent.
En jij tegen gelijke behandeling van burgers. Het verschil is dat ik mijn idee hier niet hard ga lopen verdedigen omdat ik dat plan niet okay vind.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:26 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja hoor dat mag je zeggen alleen betekent dat dat je tegen democratie bent.
Heb je toevallig ook een bron voor het feit dat Harder effectiever zou zijn? Hier ben ik oprecht benieuwd naar namelijk.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Iemand die hard heeft gestudeerd, een topbaan heeft en in zijn dikke Audi 20 kilometer te hard rijdt, wordt zwaarder bestraft dan een pauper met zijn afgetrapte zwarte VW Golf die precies dezelfde overtreding maakt. Van gelijk straffen is geen sprake.
Ik pleit niet voor racistische maatregelen als een avondklok voor niet-blanken. Ik pleit voor een gerichte aanpak van criminaliteit in probleemwijken; het vergroten van de dramatisch lage pakkans (vaak in dit soort discussies onderbelicht) en effectiever straffen. Effectiever betekent 9 van de 10 keer beduidend zwaarder dan nu het geval is.
Mensen (effectief) straffen doe je op basis van hun gedrag, per individu. Een bejaarde die iets steelt uit de supermarkt, laat je niet 40 uur schoffelen in het park als taakstraf. Een 12-jarig jochie die zoiets flikt, kun je wél die straf geven. Straffen is in veel gevallen dus maatwerk; zo ook bij de inkomensafhankelijke verkeersboetes in Finland.
Stel, we hebben een paar notoire jonge criminelen die al herhaaldelijk zijn gestraft en die steeds weer in herhaling vallen; ze dreigen uit te groeien tot beroepscriminelen. Ook hier is effectiever straffen een must. En ja, het afnemen van de Nederlandse nationaliteit moet absoluut tot de mogelijkheden behoren. De veiligheid van onze samenleving, het aanpakken van criminaliteit en het uitroeien van crimineel gedrag heeft ruimschoots voorrang op de "rechten" van iemand op een dubbele nationaliteit.
Gisteren verweet iemand mij opportunisme. Ik vond dat juist een compliment. Opportunisme is namelijk afgeleid van opportunities: kansen, dus. En kansen, die moet je pakken!
Surinamers lijkt me een prima idee. Antillianen en Arubanen komen weer terug gezien het onderdeel is van NL. Ik heb nergens gezegd dat alleen Turken en Marokkanen terug moeten, ik heb het in het algemeen over mensen met een dubbelpaspoort die een ernstige misdaad heeft gepleegd of een veelpleger is.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Antillianen, Arubanen en Surinamers zijn ook oververtegenwoordigd. Die ook allemaal terugsturen?
Je bent wel echt tegenstrijdig.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Iemand die hard heeft gestudeerd, een topbaan heeft en in zijn dikke Audi 20 kilometer te hard rijdt, wordt zwaarder bestraft dan een pauper met zijn afgetrapte zwarte VW Golf die precies dezelfde overtreding maakt. Van gelijk straffen is geen sprake.
Ik pleit niet voor racistische maatregelen als een avondklok voor niet-blanken. Ik pleit voor een gerichte aanpak van criminaliteit in probleemwijken; het vergroten van de dramatisch lage pakkans (vaak in dit soort discussies onderbelicht) en effectiever straffen. Effectiever betekent 9 van de 10 keer beduidend zwaarder dan nu het geval is.
Mensen (effectief) straffen doe je op basis van hun gedrag, per individu. Een bejaarde die iets steelt uit de supermarkt, laat je niet 40 uur schoffelen in het park als taakstraf. Een 12-jarig jochie die zoiets flikt, kun je wél die straf geven. Straffen is in veel gevallen dus maatwerk; zo ook bij de inkomensafhankelijke verkeersboetes in Finland.
Stel, we hebben een paar notoire jonge criminelen die al herhaaldelijk zijn gestraft en die steeds weer in herhaling vallen; ze dreigen uit te groeien tot beroepscriminelen. Ook hier is effectiever straffen een must. En ja, het afnemen van de Nederlandse nationaliteit moet absoluut tot de mogelijkheden behoren. De veiligheid van onze samenleving, het aanpakken van criminaliteit en het uitroeien van crimineel gedrag heeft ruimschoots voorrang op de "rechten" van iemand op een dubbele nationaliteit.
Gisteren verweet iemand mij opportunisme. Ik vond dat juist een compliment. Opportunisme is namelijk afgeleid van opportunities: kansen, dus. En kansen, die moet je pakken!
Nee hoor, degene met een Nederlands paspoort wordt even goed adequaat en effectief gestraft. Het afnemen van het Nederlandse paspoort - één van de mogelijke strafmaatregelen - is hier echter niet mogelijk.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf nu wel tegen (in de praktijk iig).
Want je kunt van een geboren nederlander met maar één nationaliteit die nationaliteit niet afnemen.
Maar je wil het wel doen bij mensen die twee nationaliteiten hebben, maar de niet-nederlandse niet kwijtkunnen omdat dat van dat land niet mag.
Dan behandel je mensen met een nederlands paspoort dus verschillend.
Waarom zou het niet kosteneffectief kunnen zijn? Een vliegtuig of boot is snel gevuld. En bedenkt ook de verminderde politie kosten, rechters, gevangenis kosten enz.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:24 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ja maar hoeveel van deze oververtegenwoordigde Marokkanen hebben daadwerkelijk een geldig Marokkaans paspoort? Bovendien ga je nog stede voorbij aan het feit dat beleid wel effectief moet zijn, zonder cijfers kun je daar niets over zeggen. Maar jij en ik weten beide wel dat het nooit kosteneffectief kan zijn(12490 personen, waarvan je met gelukkig misschien 1% kunt deporteren als alles aangepast zou worden zoals jij het wilt)
Het idee is niet gek? Dit gaat toch nooit kosteneffectief zijn? Dit zou puur een vorm zijn van symboolbeleid, niets meer in niets minder.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:26 schreef Globali het volgende:
[..]
Het idee is ook niet zo gek. Maar het kan en mag niet.
Het enige dat je kan doen, en ik ben daar voor, is vanaf nu zeggen dat nieuwe mensen zeg 12 jaar niet in aanmerking komen voor een paspoort.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee hoor, degene met een Nederlands paspoort wordt even goed adequaat en effectief gestraft. Het afnemen van het Nederlandse paspoort - één van de mogelijke strafmaatregelen - is hier echter niet mogelijk.
Mensen die het criminele pad opgaan, moeten zich vooraf maar realiseren wat de risico's van hun gedrag zijn. Overigens zou ik nooit bij het eerste vergrijp al de nationaliteit willen afnemen. Deze optie komt wat mij betreft pas in beeld na herhaaldelijk, onverbeterlijk crimineel gedrag.
Om dezelfde reden dat de doodstraf niet kosteneffectief is?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:29 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom zou het niet kosteneffectief kunnen zijn? Een vliegtuig of boot is snel gevuld. En bedenkt ook de verminderde politie kosten, rechters, gevangenis kosten enz.
ja ja, eigenlijk zou je gewoon een marokkaan moeten uitsluiten van de nederlandse/europese en volkenrechtquote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:29 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom zou het niet kosteneffectief kunnen zijn? Een vliegtuig of boot is snel gevuld. En bedenkt ook de verminderde politie kosten, rechters, gevangenis kosten enz.
Jullie reageren er steeds op, ik verplicht dat niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:27 schreef Globali het volgende:
[..]
En jij tegen gelijke behandeling van burgers. Het verschil is dat ik mijn idee hier niet hard ga lopen verdedigen omdat ik dat plan niet okay vind.
Het is een forum. Je begrijpt het concept?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:30 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jullie reageren er steeds op, ik verplicht dat niet.
Maar iemand die de marokkaanse en de nederlandse nationaliteit heeft, die af wil van de marokkaanse nationaliteit, die wil je wel anders straffen, simpelweg omdat hij zijn marokkaanse nationaliteit niet mag afstaan van Marokko? Dat vind ik tegenstrijdig.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee hoor, degene met een Nederlands paspoort wordt even goed adequaat en effectief gestraft. Het afnemen van het Nederlandse paspoort - één van de mogelijke strafmaatregelen - is hier echter niet mogelijk.
Mensen die het criminele pad opgaan, moeten zich vooraf maar realiseren wat de risico's van hun gedrag zijn. Overigens zou ik nooit bij het eerste vergrijp al de nationaliteit willen afnemen. Deze optie komt wat mij betreft pas in beeld na herhaaldelijk, onverbeterlijk crimineel gedrag.
Wat is die reden dan?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:29 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Om dezelfde reden dat de doodstraf niet kosteneffectief is?
Reageer gewoon serieus of anders niet. In plaats van steeds te zeggen dat ik niet serieus te nemen ben.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:31 schreef Globali het volgende:
[..]
Het is een forum. Je begrijpt het concept?
Dit is in mijn ogen een dusdanig zware straf dat hij heel zorgvuldig opgelegd moet worden. Ook dan hebben de verdachten weer recht op bijstand etc. Bovendien kun je niet zomaar vliegtuigen gaan vullen en criminelen terugsturen.quote:
Mijn antwoord op je vraag over Nederlanders in het buitenland vind je hier:quote:
Ik reageer de hele tijd serieus. Wel vermoeiend. En ik neem je niet serieus. Dat mag gewoon op een forum. Ik vind het wel belangrijk dat figuren als jij weerwoord krijgen. Als is het maar om aan bijv. Marokkaanse Nederlanders te laten zien dat niet iedereen gek is.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:32 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Reageer gewoon serieus of anders niet. In plaats van steeds te zeggen dat ik niet serieus te nemen ben.
Het is allang mogelijk. De Rijkswet op het Nederlanderschap voorziet daar al in. Wel is het uiteraard beperkt, we zijn immers geen bananenrepubliek.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als niemand twee nationaliteiten heeft, kun je die niet afnemen.
Goed het kan, en Marokkanen leveren massaal hun Marokkaanse identiteit op welk probleem is er dan precies opgelost?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mijn antwoord op je vraag over Nederlanders in het buitenland vind je hier:
NWS / Nederlander (77) veroordeeld en VS uitgezet
Wat betreft de "kan het?" vraag, herhaal ik gewoon mezelf: waar een wil is, is een weg.
Het is prima mogelijk dat Nederland met buurlanden om tafel gaat en dat ze samen afspraken maken. In die landen ervaren ze namelijk precies dezelfde problemen rondom integratie en groepen migranten die ruimschoots bovengemiddeld crimineel zijn.
In zéér specifieke gevallen. Dan moet je gaan denken aan vechten in het buitenland bijv. Dat kan gewoon niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:35 schreef nikk het volgende:
[..]
Het is allang mogelijk. De Rijkswet op het Nederlanderschap voorziet daar al in. Wel is het uiteraard beperkt, we zijn immers geen bananenrepubliek.
Huh? Je kunt van iemand die maar één nationaliteit heeft, die nationaliteit afnemen?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:35 schreef nikk het volgende:
[..]
Het is allang mogelijk. De Rijkswet op het Nederlanderschap voorziet daar al in. Wel is het uiteraard beperkt, we zijn immers geen bananenrepubliek.
Waarom moet die heel zorgvuldig worden opgelegd? Gewoon duidelijke regels maken wat veelpleger inhoudt en wat een ernstig misdrijf is. Waarom zouden we ze bijstand moeten geven? Waarom kan je niet zomaar vliegtuigen vullen dan?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:34 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Dit is in mijn ogen een dusdanig zware straf dat hij heel zorgvuldig opgelegd moet worden. Ook dan hebben de verdachten weer recht op bijstand etc. Bovendien kun je niet zomaar vliegtuigen gaan vullen en criminelen terugsturen.
En criminelen de straf alsnog eerst uitzitten, dus het kost alleen maar extra geld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |