abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 maart 2014 @ 12:24:42 #1
862 Arcee
Look closer
pi_138035956

quote:
Tijdens de bijeenkomst van de PVV in Den Haag heeft PVV-leider Wilders zijn publiek laten scanderen dat er minder Marokkanen moeten komen in Nederland. Met die uitspraak veroorzaakte hij vorige week veel ophef.

Wilders vroeg eerst: "Willen jullie meer of minder Europa? De zaal riep: "Minder, minder, minder." Daarna gebeurde hetzelfde met de vraag of de PVV'ers meer of minder PvdA willen.

Niet strafbaar
Tot slot wees Wilders op de vrijheid van meningsuiting en zei hij dat hij vorige week niets strafbaars heeft gezegd over Marokkanen. Hij vroeg vervolgens: "Willen jullie meer of minder Marokkanen in jullie stad en in Nederland? Het antwoord van de zaal luidde: "Minder, minder, minder!"

Wilders zei na afloop van zijn speech dat hij van die drie punten er al bijna twee heeft gerealiseerd. Minder PvdA "heb ik volgens mij vanavond al voor elkaar gekregen als ik naar de peilingen kijk".

Over Europa zei Wilders dat de burger op 22 mei tijdens de Europese verkiezingen kan kiezen voor minder Europa. "Vanaf vandaag voeren wij campagne voor het Europarlement." Hij wil "Nederland terugveroveren op de elite van Brussel die lak heeft aan wat de burger wil. Ze moeten de macht teruggeven aan de burger."

Enkeltje
Volgens Wilders zijn de Marokkanen die niets verkeerd doen de eersten die profiteren van minder Marokkanen in Nederland. Hij wil dat het Nederlandse paspoort van criminele Marokkanen wordt afgepakt en dat ze "een enkeltje Marokko" krijgen.

http://nos.nl/artikel/625563-pvv-scandeert-minder-marokkanen.html
quote:

Van Vliet uit PVV-fractie
Kamerlid Roland van Vliet stapt uit de PVV-fractie. Aanleiding zijn de omstreden uitspraken van PVV-leider Wilders over Marokkanen.

Van Vliet ervaart de lijn van de PVV als een glijdende schaal. "Eerst waren het islamitische uitwassen en toen oververtegenwoordiging in bepaalde statistieken, maar nu gaat het over de hele groep."

Wilders reageerde teleurgesteld: "Ik betreur zijn vertrek, was volgens mij onnodig. Jammer."

Eenmansfractie
Van Vliet zit sinds 2010 in de Kamer. Hij voerde voor de PVV onder meer het woord over belastingzaken. Van Vliet is voorzitter van de enquêtecommissie woningcorporaties.

Hij zegt dat hij nu voor zichzelf iets moest goedpraten en dat hij dat niet kan. Van Vliet vindt dat er veel Marokkanen in Nederland zijn die het goed doen.

Hij gaat door als eenmansfractie.

Druppel
De aanleiding voor het vertrek is het gedrag van de partijleider op de verkiezingsavond. Wilders vroeg toen zijn aanhangers of er meer of minder Marokkanen moesten komen, waarna het publiek "minder, minder" scandeerde.

Van Vliet noemt de gebeurtenissen van gisteren de druppel die de emmer doet overlopen. Vorige week kwam al in het nieuws, dat Van Vliet een overstap naar de VVD heeft overwogen.

'Wijs besluit'
Van Vliet is sinds de verkiezingen van 2012 het tweede PVV-Kamerlid dat een eigen fractie vormt. Eerder werd Louis Bontes uit de de fractie gezet, nadat hij naar Wilders had uitgehaald.

Hij reageerde meteen via Twitter op het nieuws. "Wijs besluit Roland. Anderen binnen de PVV kunnen een voorbeeld aan je nemen. Heel veel succes!"

http://nos.nl/artikel/625973-van-vliet-uit-pvvfractie.html
quote:

Meer PVV'ers breken met partij
Een groot aantal PVV-politici, zowel op lokaal, provinciaal als Europees niveau, heeft grote kritiek naar buiten gebracht op Geert Wilders. Aanleiding zijn de uitspraken die hij deed over Marokkanen.

Bijna de hele PVV-fractie in de Almeerse gemeenteraad distantieert zich van Wilders' uitspraken. Acht van de negen leden nemen "uitdrukkelijk afstand van de handelwijze van de heer Wilders". De gevolgen daarvan onderkennen ze en accepteren ze, staat in een persverklaring van de gemeenteraadsfractie (.pdf).

Statenfractie
Het grootste deel van de PVV-fractie in de Provinciale Staten van Flevoland gaat verder en breekt met de PVV. Vier van de zes Statenleden scheiden zich af, heeft Statenlid Chris Jansen bevestigd tegenover het ANP. Hijzelf blijft de PVV wel trouw.

Volgens de Statenleden die opstappen "kon Wilders weten wat het gevolg zou zijn van de wijze waarop hij de standpunten heeft verwoord" en heeft hij bovendien "geen afstand genomen van zijn handelwijze". Op de Statenleden Chris Jansen en Kees Kok na willen de PVV'ers "de gevolgen daarvan'' niet voor hun rekening nemen, meldt het ANP.

De dissidenten zeggen dat ze nog wel achter het PVV-partijprogramma staan, maar dat het standpunt van Wilders "niet het onze" is.

Europarlement
Ook de PVV-leider in het Europees Parlement, Laurence Stassen, breekt met Wilders.

Stassen: "Ik betreur het zeer dat ik deze beslissing heb moeten nemen, maar doorgaan was voor mij na deze uitspraken geen optie. Ik leg per direct mijn functie als delegatieleider voor de PVV in het Europees Parlement neer en zal tot de verkiezingen op 22 mei als onafhankelijk lid doorgaan. Ik stel mijn Provinciale Staten-zetel ter beschikking aan de PVV."

http://nos.nl/artikel/626487-meer-pvvers-breken-met-partij.html
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_138035978
IngeLengton twitterde op zaterdag 22-03-2014 om 11:58:04 Dion Graus tegen #telegraaf: "De PVV wordt gediscrimineerd. Oa door PvdA en 50-plus, die zeggen dat ze geen PVV-moties meer gaan steunen." reageer retweet
pi_138035989
Speelfim materiaal dit w/
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_138035996
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:19 schreef Pleun2011 het volgende:
Heeft iemand zich al verdiept in de psyche van Wilders? Hij lijkt iets persoonlijks te hebben tegen moslims en dan met name Marokkanen. Zou het komen door de jarenlange bedreigingen? Heeft hij diep van binnen juist liefde voor Marokkanen en is hij daarin teleurgesteld? Met harde uitspraken bereikt hij in ieder geval niets en het verbaast me dat hij als intelligent persoon zich vaak zo hard uitlaat.. ik weet niet hoe hij privé is maar zijn gedachtegoed vind ik naar en de manier waarop hij met zijn partij omgaat ook, alles lijkt om hemzelf te draaien en ik heb niet de indruk dat zijn partijgenoten allemaal van die heldere lichten zijn, ik vind het maar een inhoudsloos zooitje.
Je moet je ook bedenken dat er buiten de politiek absoluut geen toekomst is voor hem in Nederland. Geert Wilders zal nooit meer een andere baan gaan vervullen in dit land en zal nooit meer veilig en anoniem over straat kunnen gaan.

Oftewel, zijn enige toekomst is in de politiek blijven, en als dat je enige optie is dan zal je alles uit de kast halen om dat te bereiken. Dat verklaart ook waarom Geert enkel bezig is met peilingen en aantal zetels,dat hij als oud VVD'er makkelijk over gaat op hetzelfde sociaal-economische beleid van de SP, etc.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 12:25:54 #5
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_138036001
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:14 schreef gelly het volgende:

[..]

Je voorbeeld zou ergens op slaan als 2 pedo's voor hetzelfde delict anders behandeld zouden worden op basis van waar ze geboren zijn. Of begrijp je dat niet ?
Dat is toch ook zo? Sommige mogen wel terugkeren en andere niet.
Anti-Turkije
pi_138036022
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:25 schreef Ajacied422 het volgende:
IngeLengton twitterde op zaterdag 22-03-2014 om 11:58:04 Dion Graus tegen #telegraaf: "De PVV wordt gediscrimineerd. Oa door PvdA en 50-plus, die zeggen dat ze geen PVV-moties meer gaan steunen." reageer retweet
"We worden gediscrimineerd want mensen zijn het niet met ons eens" :')
pi_138036026
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:25 schreef Barbusse het volgende:
Speelfim materiaal dit w/
Musical lijkt me een betere optie.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 12:26:36 #8
421524 SadPanda
pi_138036031
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:14 schreef Globali het volgende:

[..]

Boek een vlucht.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:15 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat houd je tegen dan ?
Erg grappig
Anti-Turkije
pi_138036034
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:25 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Je moet je ook bedenken dat er buiten de politiek absoluut geen toekomst is voor hem in Nederland. Geert Wilders zal nooit meer een andere baan gaan vervullen in dit land en zal nooit meer veilig en anoniem over straat kunnen gaan.

Oftewel, zijn enige toekomst is in de politiek blijven, en als dat je enige optie is dan zal je alles uit de kast halen om dat te bereiken. Dat verklaart ook waarom Geert enkel bezig is met peilingen en aantal zetels,dat hij als oud VVD'er makkelijk over gaat op hetzelfde sociaal-economische beleid van de SP, etc.
Idd. Wilders is de ultieme plucheplakker
  zaterdag 22 maart 2014 @ 12:27:25 #10
421524 SadPanda
pi_138036049
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:17 schreef Globali het volgende:

[..]

Het is triest dat figuren als jij werkelijk denken dat je iets kan doen aan een wetgeving die gaat over het gelijk behandelen van mensen. Jij wil van Ahmed, die hier gewoon geboren is en tegen wil en dank ook een Marokkaans paspoort heeft, een tweederangs burger maken. Dat gaat werken......
Dat noem ik geen tweederangs burger. Het zijn gewoon criminelen die ik wil uitzetten.
Anti-Turkije
pi_138036057
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:26 schreef Rurik het volgende:

[..]

Nee, ze gaan per definitie die moties niet steunen omdat ze van de PVV komen.
pi_138036059
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:26 schreef Rurik het volgende:

[..]

Idd.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 12:27:47 #13
421524 SadPanda
pi_138036060
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:17 schreef Rurik het volgende:

[..]

Je zou ook gehandicapten met 2 paspoorten uit kunnen zetten. Hoeven wij ze niet te verzorgen. :{
Gehandicapten doen niks verkeerd, criminelen wel.
Anti-Turkije
  zaterdag 22 maart 2014 @ 12:28:12 #14
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_138036074
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:27 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Wat politiek niet erg netjes is, maar met discriminatie heeft het niks te maken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_138036081
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:27 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Gehandicapten doen niks verkeerd, criminelen wel.
Gehandicapten kosten de samenleving meer geld dan criminelen, hoezo niets fout ?
  zaterdag 22 maart 2014 @ 12:28:25 #16
421524 SadPanda
pi_138036083
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:19 schreef Globali het volgende:

[..]

Hoe vaak moet je jou iets vertellen? Hoeveel mensen moeten het herhalen? Je wil het gewoon niet begrijpen. Dat is een keus.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:19 schreef Zelva het volgende:

[..]

Grondwet.
Nogmaals, waarom mag 'positieve' discriminatie dan wel?
Anti-Turkije
pi_138036086
quote:

[..]

Nou vind ik dat ook wat ver gaan, maar het is nog steeds geen discriminatie.
pi_138036091
quote:

[..]

Dat noem ik geen tweederangs burger. Het zijn gewoon criminelen die ik wil uitzetten.
Als je met een zelfde paspoort niet dezelfde rechten hebt als een andere burger is dat ongelijkheid. Dan is zo'n paspoort dus eigenlijk ook niets meer waard voor die mensen.
pi_138036101
quote:

[..]

En dat is belachelijk.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 12:29:00 #20
262 Re
Kiss & Swallow
pi_138036105
een tsunami van distantieerden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 22 maart 2014 @ 12:29:02 #21
421524 SadPanda
pi_138036107
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:19 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Er is je ook al een paar keer uitgelegd dat het niet hetzelfde is. Positieve discriminatie is in sommige gevallen toegestaan. Negatieve niet.
Kan je me het stuk van de grondwet geven waar dat staat?
Anti-Turkije
  zaterdag 22 maart 2014 @ 12:29:17 #22
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_138036118
Ik zie de PVV de kerst niet halen. :{
Als Geert gewoon criminele Marokkanen i.p.v. Marokkanen had gezegd , had het allemaal niet zo gelopen.
Maar ja nuance en Geert Wilders :')
Ik ben inmiddels overleden
  zaterdag 22 maart 2014 @ 12:29:17 #23
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_138036120
quote:

[..]

Je kunt wel zoveel willen. En juist om dat soort willekeur tegen te gaan, zijn er in de loop der jaren wetten en verdragen gemaakt. Zodat het niet meer de 'wil' van heersers of overheden is, die bepaalt wat er gebeurt, maar de wet.

Ik wil ook dingen, maar ja...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_138036126
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:28 schreef SadPanda het volgende:

[..]

[..]

Ik ben daar niet voor.
pi_138036129
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 12:28 schreef SadPanda het volgende:

[..]

[..]

Omdat dat in het voordeel is van degene die het ondergaat, wordt het acceptabel geacht.

Wmb is er nog steeds iemand die er nadeel van ondervindt, dus in veel gevallen nog steeds niet acceptabel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')