Wij laatstesecondebieders snappen snappen jullie prijsopdrijvers niet zo. Een artikel waar tijdens de veiling al op geboden wordt, gaat meestal voor meer geld weg dan wanneer je op het laatste moment biedt. En als je je bod klaarzet en echt in de laatste secondes op bevestigen drukt, heb je de tijd niet meer om even vlug over het hoogste bod te gaan.quote:Op maandag 24 maart 2014 08:21 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dat laatste seconde bieden heb ik nooit echt gesnapt. Ja goed, ik begrijp de theorie er achter, maar je bereikt er niets mee (behalve dat een ander niet kan zie hoe veel mensen werkelijk geïnteresseerd zijn).
Ik neem altijd van tevoren een maximum bedrag wat ik weet dat ik wil betalen, dat voer ik in en dan wacht ik de veiling wel af. Bijvoorbeeld nu vond ik het object max 200 euro waard. Dus ik voer 208,89 in (vorige week).
Als iemand meer biedt, so be it. Jammer maar dan heb ik het niet, ik heb er niet meer voor over.
Als je laatste seconde gaat bieden kom je natuurlijk vlug in de verleiding om nog even vlug over het hoogste bod te gaan, waardoor je eigenlijk meer dan je maximum biedt. (Precies waar Ebay op ingericht is natuurlijk)
Het verhaal is net even andersquote:Op maandag 24 maart 2014 10:20 schreef loveli het volgende:
[..]
Wij laatstesecondebieders snappen snappen jullie prijsopdrijvers niet zo. Een artikel waar tijdens de veiling al op geboden wordt, gaat meestal voor meer geld weg dan wanneer je op het laatste moment biedt. En als je je bod klaarzet en echt in de laatste secondes op bevestigen drukt, heb je de tijd niet meer om even vlug over het hoogste bod te gaan.
Maar je kunt gerust zijn, ik denk niet dat we op elkaars veilingen bieden.
Misschien.quote:
Veiligheid voor alles.quote:
Er schijnen vanmorgen Apaches boven Gouda te hebben gecirkeld.quote:
Het resultaat is hetzelfde. Je hebt een maximaal bedrag in gedachten en dat kun je bieden. Ga je er overheen betaal je meer dan je eigenlijk wilt. Zowel tijdens de veiling als in de laatste 5 seconde. Voor mensen die nachtenlang wakkerliggen dat ze overboden zijn 3 dagen voor het einde van de veiling heb je inderdaad gelijkquote:Op maandag 24 maart 2014 10:20 schreef loveli het volgende:
[..]
Wij laatstesecondebieders snappen snappen jullie prijsopdrijvers niet zo. Een artikel waar tijdens de veiling al op geboden wordt, gaat meestal voor meer geld weg dan wanneer je op het laatste moment biedt. En als je je bod klaarzet en echt in de laatste secondes op bevestigen drukt, heb je de tijd niet meer om even vlug over het hoogste bod te gaan.
Maar je kunt gerust zijn, ik denk niet dat we op elkaars veilingen bieden.
"Meer geluk dan wijsheid"quote:Op zondag 23 maart 2014 23:17 schreef Anne het volgende:
Waarom zouden ze terugkomen als ze meer omzet hebben gemaakt dan verwacht?
'avond.quote:
QFT!quote:Op maandag 24 maart 2014 19:36 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Ik verbaas me er gewoon wat over dat mensen daar niet een redelijk simpele schatting van maken voor ze zo'n bedrijf starten om te kijken of het financieel haalbaar is. Ze gaan er gewoon voor en zien later wel of het verstandig was... Vorige week was er ook zo'n geval, vijf jaar ervoor 'liep het hotel goed' maar ze hadden geen geld voor extra werknemers terwijl het te druk werd. Wel veel klanten, maar niet gezond en dus niet goed voor het bedrijf. Je houdt jezelf dan voor de gek.
Vorige week?quote:Op maandag 24 maart 2014 19:36 schreef Paladijn het volgende:
[..]
"Meer geluk dan wijsheid"
Ze gaven aan voor 2k/maand de camping te pachten, dat is 24k op jaarbasis, dus als je verwacht een camping te draaien met in een goede maand als juli slechts 15k inkomsten schiet het niet op op jaarbasis. Dat is nog exclusief alle extra kosten die je maakt om te camping te runnen en in te richten en waarmee je ook nog een gezin moet zien te onderhouden.
Ik verbaas me er gewoon wat over dat mensen daar niet een redelijk simpele schatting van maken voor ze zo'n bedrijf starten om te kijken of het financieel haalbaar is. Ze gaan er gewoon voor en zien later wel of het verstandig was... Vorige week was er ook zo'n geval, vijf jaar ervoor 'liep het hotel goed' maar ze hadden geen geld voor extra werknemers terwijl het te druk werd. Wel veel klanten, maar niet gezond en dus niet goed voor het bedrijf. Je houdt jezelf dan voor de gek.
Er zijn hier panden waar elk half jaar een ander bedrijf in zit. Inmiddels begrijp ik waarom.quote:Op maandag 24 maart 2014 20:00 schreef Paladijn het volgende:
Euh, de vorige aflevering - ik kijk ze af en toe eens terug op uitzending gemist
Ik heb het idee dat er vooral mensen meedoen die het als extra marketing zien (en geef ze eens ongelijk!), vandaar dat je ook zoveel hotelletjes/hostels en campings voorbij ziet komen.
Het is overigens niet alleen dit programma, ook andere over starters/ondernemers zie je dit terugkomen (de gamedesign bedrijfjes die Nederland kent zijn helaas een fraai voorbeeld...). En natuurlijk de kleine prullaria winkeltjes en mini-restaurantjes in de binnensteden die binnen zes maanden weer weg zijn
Die hebben er dan waarschijnlijk ook wel over nagedachtquote:Op maandag 24 maart 2014 20:10 schreef Anne het volgende:
De chocoladewinkel in Oostenrijk (?) deed het wel goed! Zoiets zou ik zelf ook wel tof vinden.
quote:Op maandag 24 maart 2014 20:14 schreef 2cv het volgende:
[..]
Er zijn hier panden waar elk half jaar een ander bedrijf in zit. Inmiddels begrijp ik waarom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
ik zag wel wat anders langs Moerkapelle vliegenquote:Op maandag 24 maart 2014 11:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er schijnen vanmorgen Apaches boven Gouda te hebben gecirkeld.
mijn Alfa uit 1998 had dat al. Alleen jammer dat die stekkers daarvan zo vaak kapot gingenquote:Op maandag 24 maart 2014 01:20 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ja, daar zal wel een overgangsperiode in zitten, afhankelijk van wat het economisch/efficiëntst viel om nog te gebruiken/ontwikkelen en wanneer een nieuw/geüpdate model op de markt kwamIk had er gewoon niet aan gedacht dat de C2 (die in 2003 op de markt kwam) al drive-by-wire kon hebben.
Ik heb zelf ook de handel niet gedemonteerd en kreeg tweedehands info, anders had ik natuurlijk het gebrek aan een gaskabel wel opgemerkt
Dat is de schuld van het UWV.quote:Op maandag 24 maart 2014 20:14 schreef 2cv het volgende:
[..]
Er zijn hier panden waar elk half jaar een ander bedrijf in zit. Inmiddels begrijp ik waarom.
Alles wat mis gaat is de schuld van het UWVquote:
Wat is daar te doen dan ?quote:Op maandag 24 maart 2014 22:45 schreef Alexxxxx het volgende:
Stervensdruk gehad vandaag trouwens, maar wel een hele mooie klus binnengehaaldZie ik jullie met de pinkster allemaal in Zandvoort?
Wat krijg je als je truckraces, een vakbeurs en een truckersfestival met elkaar combineert? Truck Exposure! Bij de pinksterraces op circuit Zandvoort wordt dit evenement voor de eerste keer georganiseerd. Als je kijkt naar soortgelijke evenementen in het buitenland, met ruim over de 100.000 bezoekers, blijkt dat dit concept de potentie heeft uit te groeien tot HET truck-event van Nederland.quote:
Dus zoiets als het Truckstar Festival ?quote:Op maandag 24 maart 2014 23:01 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Wat krijg je als je truckraces, een vakbeurs en een truckersfestival met elkaar combineert? Truck Exposure! Bij de pinksterraces op circuit Zandvoort wordt dit evenement voor de eerste keer georganiseerd. Als je kijkt naar soortgelijke evenementen in het buitenland, met ruim over de 100.000 bezoekers, blijkt dat dit concept de potentie heeft uit te groeien tot HET truck-event van Nederland.
https://www.facebook.com/events/1388359088107695/
Niet meer zoals het huidige truckstar festival. Wel zoals vroeger toen het nog op zandvoort was, maar nu zijn er dus ook de reguliere pinksterraces op zaterdag en maandag.quote:
Mogguh.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:38 schreef Paladijn het volgende:
[..]
'avond.
Ik zag daNpy's Fryske broer vanochtend by tuning-capital Dr88! groene oude polo met oranje velgen
Na apersquote:Op maandag 24 maart 2014 19:38 schreef Paladijn het volgende:
[..]
'avond.
Ik zag daNpy's Fryske broer vanochtend by tuning-capital Dr88! groene oude polo met oranje velgen
5 April ben ik wel in Zandvoort, Squadra Italia race van de DNRT.quote:Op maandag 24 maart 2014 22:59 schreef 2cv het volgende:
[..]
Alles wat mis gaat is de schuld van het UWV
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |