SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meet
We gaan in Utrecht meeten. De vaste bezoekers van dit topic hebben een PM van sylvesterrr ontvangen met daarin een link naar een datumprikkertje. Mocht je geen PM hebben ontvangen en toch wil langskomen, stuur dan een PM/DM naar sylvesterrr.
Wilde ik. Maar dat is toch onmogelijk..quote:Op zaterdag 22 maart 2014 08:14 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Guys, ik weet dat jullie allemaal geïnteresseerd zijn/waren in DNA (Borte, nerdesin???), maar is een van jullie ook wel eens begonnen met een stamboomonderzoek?
De mensen hier hebben het makkelijk, alles is opgenomen op het internet / archieven. Voor mij wordt het al een heel stuk lastiger.
Een jaar of vier geleden had ik me voorgenomen om dit in kaart te brengen. Het enige wat ik weet is dat het véél werk is (als het al mogelijk is) en dat ik achter bizarre huwelijken en verwantschappen zal komen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 08:14 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Guys, ik weet dat jullie allemaal geïnteresseerd zijn/waren in DNA (Borte, nerdesin???), maar is een van jullie ook wel eens begonnen met een stamboomonderzoek?
De mensen hier hebben het makkelijk, alles is opgenomen op het internet / archieven. Voor mij wordt het al een heel stuk lastiger.
Inderdaadquote:Op zaterdag 22 maart 2014 08:45 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Een jaar of vier geleden had ik me voorgenomen om dit in kaart te brengen. Het enige wat ik weet is dat het véél werk is (als het al mogelijk is) en dat ik achter bizarre huwelijken en verwantschappen zal komen.
Aleykum selam. Ehlen wa sehlen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 09:05 schreef Crip het volgende:
Assalamu alaykom wa ra7matulahi wa barakatu.
Kifa halek? ^^quote:Op zaterdag 22 maart 2014 09:11 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Aleykum selam. Ehlen wa sehlen.
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 08:14 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Gewoon ergens beginnen, dan komt de rest wel.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:52 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Vet. Ik denk niet dat ik ooit zo ver kom. Of ik moet Arabisch leren lezen.
Gewoon zoveel mogelijk info die je hebt invoeren.quote:
Ik heb dat ooit voor biologie op de havo gedaan (samen met mijn moeder) met dit programma http://www.genopro.com/. Als je het eigenlijk goed wil doen, dan moet je volgens mij langs het gemeentehuis uit de stad waar je vandaan komt. Maar dat weet ik niet zeker!quote:Op zaterdag 22 maart 2014 08:14 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
In het Nederlands: hu-se-jin.quote:
Op zijn Crips: http://vocaroo.com/i/s1U681cwQeptquote:
Die naam heeft iets i like, thanks!quote:
Hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, zelfs ik kan de hhh niet zo in real life. =(quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
Op zijn Crips: http://vocaroo.com/i/s1U681cwQept
Op zijn zarGons: http://vocaroo.com/i/s0FdAoa3Yunq
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
Daarvoor zou ik naar het geboortedorp van mijn ouders (en broers, zussen - zowat mijn hele familie) moeten gaan. Ik heb in een ver verleden (over 4 maanden is het 20 (!) jaar geleden) geroepen dat ik nooit meer zal terugkomen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:47 schreef zarGon het volgende:
[..].
Ik heb vroeger (2008/2009) eens geprobeerd om meer te weten te komen door vooral te vragen aan ouderen (opa's, en oma's, en zo). Op een gegeven moment stopt de informatiestroom, en moet je eigenlijk langs het gemeentehuis (of ergens waar je de nüfus kütüğü kan inzien) in Turkije gaan wil je meer (en correcte) informatie.
Jawel! Maar ik vind de Turkse uitspraak mooi.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:45 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ken je de naam Hussein niet? Zo heet de kleinzoon van de profeet.....
Hoe ver wil je teruggaan en waarom? Mijn opa's opa graf heb ik laatst nog bezocht, maar nog verder in het verleden zoeken, sja....quote:Op zaterdag 22 maart 2014 08:14 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Wil je niet weten waar je vandaan komt?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:01 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hoe ver wil je teruggaan en waarom? Mijn opa's opa graf heb ik laatst nog bezocht, maar nog verder in het verleden zoeken, sja....
Hoe bedoel je? Uit Turkije, of bedoel je honderden jaren terug, of?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:13 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Wil je niet weten waar je vandaan komt?
Enkele honderden jaren terug jaquote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:14 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Uit Turkije, of bedoel je honderden jaren terug, of?
Ja leuk maar je leest dat ik dat net al concludeerde.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:20 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ja leuk, maar dat gaat niet in Turkije.
Je vraag is dus nutteloosquote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:23 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja leuk maar je leest dat ik dat net al concludeerde.
Hoezo geloof je dat niet?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:17 schreef Stimorol- het volgende:
Ik wil graag weten waar mijn voorouders oorspronkelijk vandaan komen.hoor steeds Iran, maar geloof dat niet zo. Maar dat lukt me toch niet.
Ik weet dat het niet echt kan, maar als ik mijn familie qua uiterlijk vergelijk met hun zeg ik nee. Wij zijn te licht, te groot dan bijv de standaard Iraanse chick of man.quote:
Reklamci seni. Is het het waard? Wat zegt zo'n test nou precies.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:29 schreef TheMagnificent het volgende:
Je kunt natuurlijk ook een DNA-test nemen; is ook erg leuk. Het zegt niet waar je voorouders vandaan komen, maar hoeveel je DNA overeenkomt met populaties in de wereld.
https://www.23andme.com/
quote:
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:13 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Wil je niet weten waar je vandaan komt?
Was retorisch eigk, maar nvm.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:38 schreef xaban06 het volgende:
[..]
En als ik je verkeerd heb begrepen, sorry
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:33 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Reklamci seni. Is het het waard? Wat zegt zo'n test nou precies.
Je kunt je ruwe data achteraf ook door andere tests halen om meer te weten te komen, want de vergelijkingspopulaties uit het Midden-Oosten van 23andMe zijn niet breed, dus alleen met deze test kom je daar niet heel veel over te weten.quote:Trace your lineage back 10,000 years and discover your history from over 750 maternal lineages and over 500 paternal lineages.
We trace everyone's maternal ancestry by using a small piece of DNA passed down from mother to child. While males can also uncover their direct paternal ancestry through the Y chromosome that's passed down from father to son, both men and women receive information about both sides of their family from the 22 other chromosomes.
https://www.23andme.com/ancestry/
Omdat ik dat erg interessant vind.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:01 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hoe ver wil je teruggaan en waarom? Mijn opa's opa graf heb ik laatst nog bezocht, maar nog verder in het verleden zoeken, sja....
quote:Vanochtend een oud nederlands stelletje
kliep langs begonnen ze minder minder minder te roepen :-\
Wat ik hieruit opmaak, heb je nu geen contact met ze ? Huh.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:19 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Omdat ik dat erg interessant vind.
Ik was vorig jaar met m'n oma naar de graf van haar moeder. Geboren in 1905.
Waar ik vooral benieuwd naar ben is m'n familie in Syrië. Leven ze nog? Wat doen ze? Lijken ze op ons? En zo.
Die in Syrië? Nee, heb alleen contact met die in Turkije. Ben zelfa nog nooit in Syrië geweest..quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:25 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Wat ik hieruit opmaak, heb je nu geen contact met ze ? Huh.
Ohhh dacht dat je juist hele goede band had met dat land juist. Excuses.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:28 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Die in Syrië? Nee, heb alleen contact met die in Turkije. Ben zelfa nog nooit in Syrië geweest..
Komen beide kanten van de familie uit Syrië of slechts één?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:28 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Die in Syrië? Nee, heb alleen contact met die in Turkije. Ben zelfa nog nooit in Syrië geweest..
Alle 4 de kanten.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:46 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Komen beide kanten van de familie uit Syrië of slechts één?
Misschien zitten ze wel in een vluchtelingenkamp in Turkije, heb je al eens gezocht op bv Facebook?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:19 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Omdat ik dat erg interessant vind.
Ik was vorig jaar met m'n oma naar de graf van haar moeder. Geboren in 1905.
Waar ik vooral benieuwd naar ben is m'n familie in Syrië. Leven ze nog? Wat doen ze? Lijken ze op ons? En zo.
Waar moet ik op zoeken?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:05 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Misschien zitten ze wel in een vluchtelingenkamp in Turkije, heb je al eens gezocht op bv Facebook?
Heb ik ook.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:31 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ohhh dacht dat je juist hele goede band had met dat land juist. Excuses.
Hopelijk wordt het snel rustiger in het land.
Achternaam en Syrie?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:13 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Waar moet ik op zoeken?
Tunceli, Erzincan, Huseyin.. Jij bent een Aleviet, hè?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:34 schreef DeathstrokeGuy92 het volgende:
Ik zou dat ook vet vinden waar mijn voorouders vandaan kwamen!![]()
Wat ik voornamelijk hoor is dat meeste mensen eerder denken dat ik een mocro ben dan een turk. Ik vraag dan altijd waarom en meestal heeft het iets met mijn huidskleur te maken of gezicht. 1 keer zelfs gehoord dat ik niet bepaald een turken kop had.![]()
Mijn vader komt uit Tunceli en mijn moeder uit Erzincan, maar ja wel grappig ook Turken zelfs denken meestal dat ik niet Turks ben maybe heeft het toch met mijn verre voorouders te maken.![]()
Zargon heet jij Hüseyin? Wat grappig zo heet ik ook namelijk haha
lijkt me sterk...quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:11 schreef Stimorol- het volgende:
Ik heb gehoord dat Kilicdaroglu laatst een grijze wolf teken heeft gedaan. Klopt dit?
Ik weet de achternaam wel, maar niet de Arabische variant..quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:59 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Achternaam en Syrie?
Heb zelf zo verre familie gevonden over de hele wereld.
Zeker ook Balaban...quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:19 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Tunceli, Erzincan, Huseyin.. Jij bent een Aleviet, hè?
Als je een aleviet bent ga je mijn naam niet zo leuk vinden.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:34 schreef DeathstrokeGuy92 het volgende:
Zargon heet jij Hüseyin? Wat grappig zo heet ik ook namelijk haha
het zou opzienbarend zijn als dat niet het geval zou zijnquote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:19 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Tfoeeeeeeeeeeee dan. Al mn respect voor Chp is bij deze weg.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:20 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ja, heb een foto gezien van hem.
een koerdische aleviet die een mhp groet doet?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:20 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ja, heb een foto gezien van hem.
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
Als je een aleviet bent ga je mijn naam niet zo leuk vinden..
Yavuz Selim.
Kijk hierboven maar.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
een koerdische aleviet die een mhp groet doet?
Hij heeft MHP'ers die het gebaar naar hem maakten langs de weg daarmee teruggegroet, ja.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:11 schreef Stimorol- het volgende:
Ik heb gehoord dat Kilicdaroglu laatst een grijze wolf teken heeft gedaan. Klopt dit?
Is blijkbaar een antwoord op de mensen die hem groetten.quote:
OMGquote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:21 schreef zarGon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://siyaset.milliyet.c(...)/1854381/default.htm.
wat is deze
Kiliçdaroglu is Zaza.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
een koerdische aleviet die een mhp groet doet?
om het evenquote:
En weet je wat het erge is...... mn moeder praat het nu goed.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:22 schreef zarGon het volgende:
Kılıçdaroğlu flirt eerst met Gülen en nu met Bozkurtlar?.
Oh ja. Het gebaar dat ze deden met Madimak...quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:23 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Hij heeft MHP'ers die het gebaar naar hem maakten langs de weg daarmee teruggegroet, ja.
Wat?quote:
Haha ik ben inderdaad Alevi jaquote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:19 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Haha oww ik dacht dat je ook Huseyin heette dan had ik zeker verkeerd gelezen lolquote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
Als je een aleviet bent ga je mijn naam niet zo leuk vinden..
Yavuz Selim.
doel heiligt de middelen en all is fair in love and war en het is war momenteelquote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:24 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
En weet je wat het erge is...... mn moeder praat het nu goed.
Ne olmus, politika yapiyor.
De vergelijking van mij en Erdogan aanhangers die zijn daden goedpraten vond ze niet leuk.
Nee.. niet die teken.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:31 schreef Slayage het volgende:
[..]
doel heiligt de middelen en all is fair in love and war en het is war momenteel
Het gebaar is ouder dan Madimak en niet zozeer politiek. Supporters van Tiraxtur in Iran...quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:25 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Oh ja. Het gebaar dat ze deden met Madimak...
Tja, links, rechts, whatever, elke groepering gedraagt zich min of meer hetzelfde.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:24 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
En weet je wat het erge is...... mn moeder praat het nu goed.
Ne olmus, politika yapiyor.
De vergelijking van mij en Erdogan aanhangers die zijn daden goedpraten vond ze niet leuk.
wat?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:25 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Wat?
Hij zegt zelf trouwens Türkmen te zijn...
http://www.hurriyetdailyn(...)es-part-1-2010-07-09
why not?quote:
Je snapt wat ik bedoel. Kom op ey.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:33 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Het gebaar is ouder dan Madimak en niet zozeer politiek. Supporters van Tiraxtur in Iran...
[ afbeelding ]
Waar slaat dit op? Wat is je punt? Wat doet het ertoe?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:34 schreef Slayage het volgende:
[..]
wat?
ergens in een grijs verleden een verre familielid van hem, wellicht
moet het ergens op slaan? moet ik een punt hebben? moet het er toen doen?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:40 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Waar slaat dit op? Wat is je punt? Wat doet het ertoe?
Kom niet met zo'n achterlijke opmerking dan...quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:46 schreef Slayage het volgende:
[..]
moet het ergens op slaan? moet ik een punt hebben? moet het er toen doen?
waar heb je het over gast?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:58 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Kom niet met zo'n achterlijke opmerking dan...
rare vogel is dat, misschien zijn de ankara lingen hem zat?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:59 schreef zarGon het volgende:
Vind Ankara wel merkwaardig. Gökçek is in ieder geval vol van zichzelf.
gokcek hebben we het over niet angaraquote:
Hij maakt handgebaren om zijn speech te ondersteunen. Big deal.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:10 schreef xaban06 het volgende:
Kan op mobiel de link van plaatje niet kopiëren dus screenshot gemaakt:
[ afbeelding ]
Hij vind alles wel oké.
van mij mag je tayyip gurcu noemen, maar ik weet nog steeds niet waar je het over hebtquote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:15 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Wanneer men Tayyip Gürcü noemt is de wereld te klein en zijn het racisten.
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:10 schreef xaban06 het volgende:
Kan op mobiel de link van plaatje niet kopiëren dus screenshot gemaakt:
[ afbeelding ]
Hij vind alles wel oké.
Ik beweer ook niet anders, post alleen het plaatje. Relaxed beetje.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:19 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Hij maakt handgebaren om zijn speech te ondersteunen. Big deal.
Heb je de betreffende speeches ook zelf beluisterd? Waar hij 4 vingers opsteekt zinspeelde hij namelijk op het R4bia-gebaar en bekritiseerde Tayyip dat hij voor het overleden meisje in Egypte huilde, maar niet bij onze gesneuvelde soldaten.
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:24 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Hoe hebben jullie minor gekozen? Bij je eigen hogeschool/uni of bij een andere school gevolgd? In het buitenland? Omdat het jullie interessant vonden of omdat je iets moest kiezen?
Kon je niks leuks vinden? Of hoe? Kijk zoiets wil ik dus echt niet.quote:
tja offers zijn nodig om verder te komen in het levenquote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:27 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Kon je niks leuks vinden? Of hoe? Kijk zoiets wil ik dus echt niet.Maar alle leuke minors die ik zie zitten aan de andere kant van Nederland
Hahaquote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:29 schreef Slayage het volgende:
[..]
tja offers zijn nodig om verder te komen in het levenwoon je in het oosten?
Omdat ik het interessant vond, International and European Politics. Halfjaar lang op en neer gereisd hiervoor naar Rotterdam.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:24 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Hoe hebben jullie minor gekozen? Bij je eigen hogeschool/uni of bij een andere school gevolgd? In het buitenland? Omdat het jullie interessant vonden of omdat je iets moest kiezen?
Hmm, je opmerking onderaan suggereerde wat anders.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:26 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik beweer ook niet anders, post alleen het plaatje. Relaxed beetje.
Hmm.. waarom 2 minors eigenlijk?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:31 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Omdat ik het interessant vond, International and European Politics. Halfjaar lang op en neer gereisd hiervoor naar Rotterdam.Mijn andere minor was gewoon aan mijn eigen school, maar die ook uit interesse gekozen.
Jeetje zeg. Waarom daar? Zoveel leuks hebben ze niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:36 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Misschien een minor aan hogeschool vam A'dam
Doe Inholland danquote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:47 schreef Klinkerbotsing het volgende:
ok ik heb spontaan een minor gevonden bij de hva
oh daar heb ik helemaal niet gekeken, even kieken wat ze daar hebben (volgens mij staat die ook niet op kiesopmaat)quote:
Too badquote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:52 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
oh daar heb ik helemaal niet gekeken, even kieken wat ze daar hebben (volgens mij staat die ook niet op kiesopmaat)
edit: kom er helemaal niet uit bij die inhollandsite
Wat is dit...quote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
https://kiesopmaat.nl/modules/che/-/136592/ dit wordt hem.
Je kunt dat beter met uit 2009 vergelijkenquote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:59 schreef zarGon het volgende:
d Ankara wel merkwaardig. Gökçek is in ieder geval vol van zichzel
Waarom hebben die lui geen Turks als keuze?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Geen idee. Wij mogen van onze opleiding sowieso geen taalminor doen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:17 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Waarom hebben die lui geen Turks als keuze?
Welke major heb je? Het kan handig zijn om je minor zo te kiezen dat je er wat aan hebt in je master, als je ooit een master wil doen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:24 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Zogenaamd vrije keuzequote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:17 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Geen idee. Wij mogen van onze opleiding sowieso geen taalminor doen.
Ik zie daar CHE_ staan...quote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Was verplicht bij mijn opleiding. Ik denk dat je werkgever daar niet heel geïnteresseerd in zal zijn, aangezien het meestal maar introducerende vakken zijn en het toch niet genoeg is om op dat gebied expertise te krijgen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:36 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Hmm.. waarom 2 minors eigenlijk?
Kijken ze trouwens naar je minor wanneer je solliciteert ergens? Ik begrijp natuurlijk wel dat wanneer je X minor volgt en solliciteert bij bedrijf Y, dat dat misschien een beetje raar staat. Maar heeft het echt toegevoegde waarde verder?Behalve eigen kennis vergroten/verbreden.
[..]
Studeer ergotherapie. Masters zijn vaak wetenschappelijke onderzoeken doen enz. Weet niet of ik daar zin in heb.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:18 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Welke major heb je? Het kan handig zijn om je minor zo te kiezen dat je er wat aan hebt in je master, als je ooit een master wil doen.
Echt he, dit lijkt me trouwens ook een interessante minor. Maar ja, taal.quote:
Ik zag het ook ja.quote:
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:22 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Was verplicht bij mijn opleiding. Ik denk dat je werkgever daar niet heel geïnteresseerd in zal zijn, aangezien het meestal maar introducerende vakken zijn en het toch niet genoeg is om dat gebied expertise te krijgen.
Kun je geen minor doen aan de uni? Je hebt namelijk meer keuzes aan de uni.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:26 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Studeer ergotherapie. Masters zijn vaak wetenschappelijke onderzoeken doen enz. Weet niet of ik daar zin in heb.
[..]
Echt he, dit lijkt me trouwens ook een interessante minor. Maar ja, taal.
Ik had geen stage (uni). Als het een verdiepende minor is en aansluit bij je andere vakken, waarbij dus enige voorkennis wordt verwacht, kan het misschien wel van pas komen, denk ik.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:26 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]Maar had jij dan één stage ipv twee? Ahh, maar soms staat er een verdiepende minor. Blijven dat ook introducerende vakken dan?
![]()
Ik weet eigenlijk niet zo goed meer wat ik moet doen. Heb nog een stage te gaan, die minor dan en een verdiepingsprogramma en dan afstuderen. Maar mijn studentenOVkaart mag ik nog maar één jaar gebruiken. Dus ik moet strategisch gaan plannen hoe ik verder wil.
Geen idee of dat kan? Ik doe een hbo-studie he.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:32 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Kun je geen minor doen aan de uni? Je hebt namelijk meer keuzes aan de uni.
Ja dat is het wel. Tenminste, die ik heel interessant vond, maar aan de andere kant van NL is.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:34 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik had geen stage (uni). Als het een verdiepende minor is en aansluit bij je andere vakken, waarbij dus enige voorkennis wordt verwacht, kan het misschien wel van pas komen, denk ik.
What the hell. Wat is ditquote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Dat had ik al gedaan, juist daarom vond ik het vreemd. Nou ja, 'vreemd'; het was al duidelijk dat deze lokale verkiezingen benaderd worden als landelijke verkiezingen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 19:15 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Je kunt dat beter met uit 2009 vergelijken
http://secim.haberler.com/2009/sonuc.asp?il=ankara
Ik moest lachen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 20:11 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
zo een pick up vriend van mij heeft me regelmatig aan kutjes laten ruiken via zijn vingers...
kwam hij met "ey man, heb nieuwe parfum ruik" en dan rook ik kutje
en zo ben ik meerdere malen geflashed
Bahquote:Op zaterdag 22 maart 2014 20:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik moest lachen.. Zag het voor me.
.
Bişey demek isterdim ama ayıp olur.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 20:20 schreef TheMagnificent het volgende:
[ afbeelding ]
Die comment...![]()
![]()
Wat heb ik een hekel aan mensen die zo verblind iemand kunnen verdedigen. Peygamber sanki, tövbe tövbe...
Ben jij toevallig een Fethullah Gülen aanhanger?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 20:20 schreef TheMagnificent het volgende:
[ afbeelding ]
Die comment...![]()
![]()
Wat heb ik een hekel aan mensen die zo verblind iemand kunnen verdedigen. Peygamber sanki, tövbe tövbe...
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 20:24 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ben jij toevallig een Fethullah Gülen aanhanger?
Hij is sinds paar maanden 180 graden gedraaid, of heb ik het verkeerd?quote:
Kadinin mesajina birsey demiyorsun da bana Fethullahçi misin diye soruyorsun...quote:Op zaterdag 22 maart 2014 20:24 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ben jij toevallig een Fethullah Gülen aanhanger?
Ik vroeg het me al langer afquote:Op zaterdag 22 maart 2014 20:30 schreef TheMagnificent het volgende:
dinin mesajina birsey demiyorsun da bana Fethullagçimisin diye soruyorsun...Om je vraag te beantwoorden: nee, ik ben geen Fethullah-aanhanger of van wie dan ook. Had je onderhand wel op kunnen maken uit mijn posts, had ik gehoopt.
Damn, wat beschamend dit zeg.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 20:20 schreef TheMagnificent het volgende:
[ afbeelding ]
Die comment...![]()
![]()
Geloof me, dit soort comments zijn geen uitzondering. Je moet de reacties op een pagina als Turks.nl eens lezen, hoe universitair opgeleide dames en heren RTE of de AKP zonder oog voor negatieve berichten de hemel in prijzen zonder ook maar enige vorm van kritiek. Ik vind dat best beangstigend en triest.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 20:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
Damn, wat beschamend dit zeg..
Al vraag ik me stiekem af of het echt is. Profielfoto is nep, ze post haar adres (even scrollen naar beneden), en het account bestaat niet meer. Maar ja, er zijn wel 2000+ tweets gepost, dat doe je niet eventjes in een paar dagen (denk ik...).
Er is te veel polarisatie...
Sus yemek yiyorum.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 20:45 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Seni anlamıyorum
Biraz Türkçe konuabiliyorum
er zit eten in haal/zuig het eruitquote:Op zaterdag 22 maart 2014 21:07 schreef Stimorol- het volgende:
Mijn microfoon op Skype doet het niet.. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen, snap er geen hol van.
Nee. Mijn empanadas zijn zo freaking lekker, alles zit in mijn mond.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 21:08 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
er zit eten in haal/zuig het eruit
gevuld met?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 21:10 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nee. Mijn empanadas zijn zo freaking lekker, alles zit in mijn mond.![]()
Broodjes was perfect![]()
![]()
Klinkt lekker, al twijfel ik over de paprikapuree.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 21:31 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Kip ui paprika en paprikapuree en kruiden
Maar even srs. Die paprikapuree was best lekker.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 22:25 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Maar ff serieus, ik kwam een vet leuke minor tegen. Is die niet toegankelijk vooor mijn studie
u minor we majorquote:Op zaterdag 22 maart 2014 22:25 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Maar ff serieus, ik kwam een vet leuke minor tegen. Is die niet toegankelijk vooor mijn studie
Nee, was nog niet langs gekomen, maar je bent er dan ook heel laat meequote:Op zaterdag 22 maart 2014 20:50 schreef Triggershot het volgende:
deze man is wel baas
geen idee ofie al langs is gekomen.
Geloof er niks van. Rauw is paprika goed te doen maar na het koken verandert die smaak zo erg.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 22:31 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Maar even srs. Die paprikapuree was best lekker.
haters gaan hatenquote:
Dit...quote:Op zaterdag 22 maart 2014 22:59 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Geloof er niks van. Rauw is paprika goed te doen maar na het koken verandert die smaak zo erg.
[..]
haters gaan haten
Werkt hij met een ander programma wel? reboot al gedaan?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 21:07 schreef Stimorol- het volgende:
Mijn microfoon op Skype doet het niet.. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen, snap er geen hol van.
Alles geprobeerd.... Helaasquote:Op zaterdag 22 maart 2014 23:09 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Werkt hij met een ander programma wel? reboot al gedaan?
Ik weet Adanali maken het zelf.quote:
Ja, super veel werk. Je moet jet laten drogen onder de zon, dus hier lukt dat sowieso niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 23:17 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nope![]()
Hoe doe je dat danIs het veel werk? Anders wil ik het weleens proberen eigk.
Ja, oke, nvm danquote:Op zaterdag 22 maart 2014 23:24 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ja, super veel werk. Je moet jet laten drogen onder de zon, dus hier lukt dat sowieso niet.
Waarom noem je het stiekem eigenlijk? Is het niet iets van respect tonen voor de ouderen? Als je ouders erbij zitten zou ik het niet doen, als je ouders er niet bijzitten kun je het eventueel doen, maar het kan voor spanning zorgen wellicht en dat is niet netjes op een dag waarop je iets wenst te vieren.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 23:53 schreef sylvesterrr het volgende:
Binnenkort gaan we met de familie uiteten (mijn broer heeft wat te vieren). Zal ik daar wel of geen alcoholische drank bestellen? Afgezien van enkele neefjes en nichtjes weet niemand dat ik zo nu en dan wat drink. Voor zover ik weet ben ik de enige die drinkt.
Wel een mooi moment om van dat "stiekeme" gedoe af te komen denk ik.
waarom ga je problemen opzoekenquote:Op zaterdag 22 maart 2014 23:53 schreef sylvesterrr het volgende:
Binnenkort gaan we met de familie uiteten (mijn broer heeft wat te vieren). Zal ik daar wel of geen alcoholische drank bestellen? Afgezien van enkele neefjes en nichtjes weet niemand dat ik zo nu en dan wat drink. Voor zover ik weet ben ik de enige die drinkt.
Wel een mooi moment om van dat "stiekeme" gedoe af te komen denk ik.
nuttigquote:Op zondag 23 maart 2014 00:23 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Taboes doorbreken, dat is mijn taak in de familie.
Hij had toen extremere dingen gezegd. Ik kan het niet terugvindenquote:
ik denk dat hij er vooral als een nederlander over denktquote:Op zondag 23 maart 2014 00:27 schreef Stimorol- het volgende:
Ik vind het respectloos tegenover je broer.
Niet dan? Ik probeer de weg voor de jongeren vrij te maken.quote:
Flauwe reactie: anlayamazsınız.quote:snap niet zo waarom je drama gaat opzoeken
oh het is niet eens voor jezelfquote:Op zondag 23 maart 2014 00:31 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Niet dan? Ik probeer de weg voor de jongeren vrij te maken.
natuurlijk gozer, jij bent de enige die anders is in zijn familiequote:[..]
Flauwe reactie: anlayamazsınız.
Serieus: ik wil gewoon duidelijk maken dat ik "anders" dan zij ben. Dat beseffen ze nog niet helemaal.
Jawel, je bent gewoon een Nederlander.quote:Op zondag 23 maart 2014 00:31 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
[..]
Serieus: ik wil gewoon duidelijk maken dat ik "anders" dan zij ben. Dat beseffen ze nog niet helemaal.
Toen mijn zwager (die overigens niet drinkt) vanavond vroeg of we ook alcohol mochten bestellen zei hij: "dat mag je zelf betalen".quote:Op zondag 23 maart 2014 00:27 schreef Stimorol- het volgende:
Ik vind het respectloos tegenover je broer.
Zeker weten? De meningen daarover zijn verdeeld.quote:Op zondag 23 maart 2014 00:32 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Jawel, je bent gewoon een Nederlander.
je wil dat ze het weten, maar je hebt totaaaaaal geen behoefte om in hun buurt te drinkenquote:Op zondag 23 maart 2014 00:33 schreef sylvesterrr het volgende:
het gaat me er niet om dat ik in hun bijzijn wil kunnen drinken
De weg voor de jongeren vrijmaken naar zondes?quote:Op zondag 23 maart 2014 00:31 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
[..]
Je pakt iedere gelegenheid om jezelf de stempel kaaskop op te drukken dus: ja.quote:Op zondag 23 maart 2014 00:34 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Zeker weten? De meningen daarover zijn verdeeld.![]()
Ja, alleen Nederlanders kunnen een dramashow maken van dat iedereen moet weten hoe je leeft.quote:Op zondag 23 maart 2014 00:34 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Zeker weten? De meningen daarover zijn verdeeld.![]()
hoe bedoel je?quote:Op zondag 23 maart 2014 00:35 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
De weg voor de jongeren vrijmaken naar zondes?Doe gewoon een paar uur zonder. Je post hier vaak genoeg over dramah-dramah. Zoek het dan ook niet op. Je wilt je overheersend graag profileren.
Ik wil gewoon niet hoeven te liegen over wat ik heb gedronken wanneer ik ben gaan uiteten met vrienden.quote:Op zondag 23 maart 2014 00:35 schreef zarGon het volgende:
[..]
je wil dat ze het weten, maar je hebt totaaaaaal geen behoefte om in hun buurt te drinken
waar doe je het nou voor?
Laag... Deze opmerking had ik wel van iemand anders verwacht, maar niet van jou.quote:mis je de drama van mt in je leven of zo?
Waarom zeg je zoiets eigk?quote:Op zondag 23 maart 2014 00:35 schreef zarGon het volgende:
[..]
mis je de drama van mt in je leven of zo?
die smilie aan het einde van je zin komt misplaatst overquote:Op zondag 23 maart 2014 00:37 schreef sylvesterrr het volgende:
Laag... Deze opmerking had ik wel van iemand anders verwacht, maar niet van jou.
das een aannamequote:Op zondag 23 maart 2014 00:39 schreef WammesWaggel het volgende:
Een wijntje bij het eten zal toch geen probleem zijn? ik zou niet een fles vodka laten aanrukken.
Veel van je familieleden drinken vast ook weleens maar houden dat voor zich...
de mensen waar je straks om de tafel gaat zittenquote:Op zondag 23 maart 2014 00:37 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik wil gewoon niet hoeven te liegen over wat ik heb gedronken wanneer ik ben gaan uiteten met vrienden.
ik twijfelde of ik haar moest noemen, maar een voorbeeld zegt veel meer dan uitleggen wat ik precies bedoelquote:Laag... Deze opmerking had ik wel van iemand anders verwacht, maar niet van jou.
Zijn reactie is logisch voor iemand die niet drinkt, hoor..quote:Op zondag 23 maart 2014 00:33 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Toen mijn zwager (die overigens niet drinkt) vanavond vroeg of we ook alcohol mochten bestellen zei hij: "dat mag je zelf betalen".Ik weet niet wat ik van die reactie moet vinden.
En nogmaals: het gaat me er niet om dat ik in hun bijzijn wil kunnen drinken. Bestellen en weggieten vind ik ook prima.
- ik had geen zin/trek/motivatie om met voorbeelden 'drama' uit te leggenquote:
Als de jongeren daar de behoefte toe hebben, zullen ze dat zelf met hun ouders bespreken, denk ik. Je moet je daar als oom/neef niet mee gaan bemoeien en de relatie van je neven met hun ouders bemoeilijken. Dit zal jouw relatie met de ouders ook niet ten goede komen, verwacht ik.quote:Op zondag 23 maart 2014 00:31 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
[..]
Vind het persoonlijk niet netjes.quote:Op zondag 23 maart 2014 00:47 schreef zarGon het volgende:
[..]
- ik had geen zin/trek/motivatie om met voorbeelden 'drama' uit te leggen
- analogie naar 'plaatje zegt meer dan 1000 woorden' -> hij snapt - als het goed is - meteen wat ik bedoel/waar ik op doel
Yeah ik ook. Alhoewel het best pittig is omdat ik niemand heb bij wie ik dingen kan leren/afkijken.quote:Op zondag 23 maart 2014 00:47 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Als de jongeren daar de behoefte toe hebben, zullen ze dat zelf met hun ouders bespreken, denk ik. Je moet je daar als oom/neef niet mee gaan bemoeien en de relatie van je neven met hun ouders bemoeilijken. Dit zal jou relatie met de ouders ook niet ten goede komen, verwacht ik.
Overigens ben ik de enige in mijn familie (in Nederland) die op deze leeftijd praktiserend is, maar ik heb geen behoefte om dit ongevraagd te gaan verkondigen en ik zeg er ook niets van als men in mijn bijzijn wenst te drinken. Het zal onze banden niet ten goede komen als ik ga roepen dat drinken haram is, wat zij ook weten. Voor jou is het andersom: niet drinken in hun bijzijn als ze dat echt niet waarderen.
kom bij mij wonenquote:Op zondag 23 maart 2014 00:50 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Yeah ik ook. Alhoewel het best pittig is omdat ik niemand heb bij wie ik dingen kan leren/afkijken.
Ja, soms weten ze dat en vragen ze wat ik heb gegeten en gedronken.quote:Op zondag 23 maart 2014 00:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
de mensen waar je straks om de tafel gaat zitten
- weten dat je met vrienden uiteten bent gegaan
- vragen wat je hebt gedronken
?
Ik heb nog een waslijst aan redenen.quote:ik lees overigens telkens andere dingen... de ene keer voor het jeugd, de andere keer om taboes te doorbreken, nu om niet hoeven te liegen..
Klopt.quote:dat alles terwijl je in hun buurt niet eens de behoefte hebt om te drinken
Blijft laag...quote:ik twijfelde of ik haar moest noemen, maar een voorbeeld zegt veel meer dan uitleggen wat ik precies bedoel
Oh god, er komt nog een reden bij: misschien wil ik me gewoon niet meer voordoen als ik ben om hen te pleasen.quote:je hebt hier zelf vele malen verteld hoe conservatief je familie en je weet zelf hoe erg ze erop kunnen reageren (anders zou je niet eens twijfelen)... dit is gewoon drama opzoeken
maar hey, ga je gang
Dafuq is dat met mensen die zeuren over wel of niet praktiseren mennnnnnnn.quote:Op zondag 23 maart 2014 00:53 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
precies, ga ik wonen bij haar ouders en heb ik geen gezeik aan mn kop meer
gaat dit nog steeds om het drinken van alcohol?quote:Op zondag 23 maart 2014 00:56 schreef sylvesterrr het volgende:
Oh god, er komt nog een reden bij: misschien wil ik me gewoon niet meer voordoen als ik ben om hen te pleasen.
Wat ik bedoelde was meer: zou hij het erg vinden als ik bestel en zelf afreken? Dus meende hij het serieus?quote:Op zondag 23 maart 2014 00:45 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Zijn reactie is logisch voor iemand die niet drinkt, hoor..
De ironie spat ervan af.quote:Je vraagt het aan de verkeerde mensen denk ik. Wij zijn hier allemaal zonde vrije allochtonen, die nooit iets verkeerds doen en wij openen de wegen niet voor jongeren naar zondes.
Alcohol interesseert me niet eens, het kan de pot op (ik heb al een tijdje niet gedronken). Het had net zo goed iets anders kunnen zijn (ook vanavond ter sprake geweest: de AFF course die ik van plan ben te volgen - "ben je wel goed bij je hoofd?quote:Wat verkaasd aan je is, is dat je zo graag duidelijk wil maken dat jij anders bent. Waarom zou je eigk? Is alcohol drinken zo belangrijk dat zij het moeten weten?
En ik wil dus niet hoeven te liegen over wat ik doe en niet doe.quote:Mijn vader wist dat ik tot vorig jaar weleens uitging, maar hij heeft dat niet echt uit mijn mond gehoord. Ik heb het 1 keer gezegd en dat vond hij zo teleurstellend, dat ik er voortaan maar omheen ben gaan praten. Waarom hem kwetsen en ongerust maken. No need for that.
Ik ren helemaal niet weg. Mijn telefoon hangt aan de lader.quote:Op zondag 23 maart 2014 00:49 schreef Stimorol- het volgende:
Ook typisch voor Sylvesterrr is dat hij wegrent als er veel kritiek is.
Ik had hier ook graag een neef gehad waar ik me tot kon wenden wat dat betreft, maar het is niet anders.quote:Op zondag 23 maart 2014 00:50 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Yeah ik ook. Alhoewel het best pittig is omdat ik niemand heb bij wie ik dingen kan leren/afkijken.
bitches everywhere.quote:Op zondag 23 maart 2014 01:02 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Klinky, baby.Je bent altijd welkom. Dat weet je. Mijn zeuren ook hoor
maar om andere redenen.
Meivakantie Amsterdam.quote:Op zondag 23 maart 2014 01:05 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
bitches everywhere.
Serieus ik zou willen komen maar ik moet: alles verantwoorden wat ik doe. Op tijd thuis zijn. Miljoen uur reizen. Blabla.
Kotsdrol.
Alhamdullilah.
Alcohol betalen voor iemand anders is ook haram, ook al drink je zelf niet, dus kennelijk heeft hij er dan geen probleem mee als je zelf je drankje betaalt, mocht je per se in zijn bijzijn willen drinken.quote:Op zondag 23 maart 2014 01:02 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde was meer: zou hij het erg vinden als ik bestel en zelf afreken? Dus meende hij het serieus?
[..]
Maar wacht even, je denkt toch niet dat ik hen dwing ook wat te drinken ofzo he? Als ik iets doe wat nog nooit is voorgekomen in de familie, dan wordt het voor die ouders makkelijker om te accepteren als hun kinderen dat ook doen. Voorbeelden: als single man op jezelf wonen, in je uppie naar de andere kant van de wereld reizen voor een leuke vakantie, risicovolle hobby's en dergelijke.quote:Op zondag 23 maart 2014 00:47 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Als de jongeren daar de behoefte toe hebben, zullen ze dat zelf met hun ouders bespreken, denk ik. Je moet je daar als oom/neef niet mee gaan bemoeien en de relatie van je neven met hun ouders bemoeilijken. Dit zal jouw relatie met de ouders ook niet ten goede komen, verwacht ik.
Praat geen onzin be kadin. Mijn vader wilde absoluut niet dat de jongeren voor zijn neus gingen roken. Uit respect deed niemand dat. Klaar.quote:Op zondag 23 maart 2014 01:06 schreef Unlabeled het volgende:
Wat ik trouwens erg jammer vind is dat het vanzelfsprekend wordt beschouwd om – uit 'respect' – niet eerlijk te zijn tegenover ouders of andere familieleden. Zolang er geen eerwraak in het spel zit is dit niet anders dan "niet uit hun comfort zone durven te komen". Heel erg jammer, want als mensen nou eerlijk en open met elkaar omgaan (en wederzijds respect hebben) zal je je relatie met je ouders, broers of zussen alleen maar versterken.
Hahahahahahahah. Jaaa ja eerlijk zijn tegen familie loont, alleen wanneer zij ook zo ernaar kijken en denken. Haha. Zo gaat dat in de praktijk niet, ouders' wil is wet. Klaar, geen ruimte goor discussies.quote:Op zondag 23 maart 2014 01:06 schreef Unlabeled het volgende:
Wat ik trouwens erg jammer vind is dat het vanzelfsprekend wordt beschouwd om – uit 'respect' – niet eerlijk te zijn tegenover ouders of andere familieleden. Zolang er geen eerwraak in het spel zit is dit niet anders dan "niet uit hun comfort zone durven te komen". Heel erg jammer, want als mensen nou eerlijk en open met elkaar omgaan (en wederzijds respect hebben) zal je je relatie met je ouders, broers of zussen alleen maar versterken.
Ja ik had echt niemand van hun.quote:Op zondag 23 maart 2014 01:04 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik had hier ook graag een neef gehad waar ik me tot kon wenden wat dat betreft, maar het is niet anders.
quote:Op zondag 23 maart 2014 01:06 schreef Unlabeled het volgende:
Al die jaren heb ik eigenlijk uit angst/respect het een en ander voor mezelf gehouden. Daar wil ik mee kappen.quote:Op zondag 23 maart 2014 01:06 schreef Unlabeled het volgende:
Alcohol was maar een voorbeeld.quote:Op zondag 23 maart 2014 00:57 schreef zarGon het volgende:
[..]
gaat dit nog steeds om het drinken van alcohol?
Dit is zo een Nederlandse instelling. Helaas werkt het niet zo bij iedereen. Bij jou volgens mij wel. Fijn.quote:Op zondag 23 maart 2014 01:06 schreef Unlabeled het volgende:
Nee hoor.quote:Op zondag 23 maart 2014 00:58 schreef Stimorol- het volgende:
Syl, heb je een mental break down at the moment?
Zeg even bismillah, ga je gezicht wassen en ga slapen.
De tering, ik zit nu srs te overwegen dit uit te printen en onder mijn kussen te leggen.....quote:Op zondag 23 maart 2014 01:09 schreef zarGon het volgende:
Stimo, je bent soms wel een oude zeur, maar I like wat je nu allemaal zegt.
Als ik het kan navertellen.quote:Op zondag 23 maart 2014 00:59 schreef zarGon het volgende:
laat je weten hoe ze hebben gereageerd toen je het vertelde?
quote:Op zondag 23 maart 2014 01:09 schreef zarGon het volgende:
Stimo, je bent soms wel een oude zeur, maar I like wat je nu allemaal zegt.
U snapt het.quote:Op zondag 23 maart 2014 01:07 schreef Stimorol- het volgende:
Ik snap het wel, hoor.. HIj voelt zich het zwarte schaapje van de familie.
Ik accepteer dat ik 'anders' ben, en zou het erg waarderen als mijn familie dat ook zou accepteren.quote:Maar dat ga je niet oplossen door tegen ze in opstand te komen. Wel door jezelf te accepteren en hun mening te respecteren.
Hun gezichten als ik thuis komen met een niet-Alevitische partner![]()
Hun gezicht als ik vertel dat Kilicdaroglu een luie nietsnut is
Hun gezicht als ik mijn oud oom de waarheid vertelDie blik in hun ogen soms is er echt een van schaamte, zo van kizim susssssss.
En ik kan eigenlijk nog wel dingen verzinnen, maar dat wordt te prive.
Ik hoor ook continu, Als ik jou was dit, als ik jou was dat, je kan beter dit zo doen, je kan beter dat zo doen. Ik denk dat mijn ouders echt vervloeken dat ze mij hebben opgevoed tot de persoon die ik nu ben.
Fuck it. Accepteer hoe je bent. Je gaat jezelf niet veranderen, je gaat hun ook niet veranderen. Klaar. Accepteer het.
Uit respect niet voor zijn neus roken is wat anders dan doen alsof je geen roker bent.quote:[..]
Praat geen onzin be kadin. Mijn vader wilde absoluut niet dat de jongeren voor zijn neus gingen roken. Uit respect deed niemand dat. Klaar.
Je snapt het niet. Hij wist dat ik rookte, maar uit respect deed ik alsof het niet zo was.quote:Op zondag 23 maart 2014 01:13 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
U snapt het.
[..]
Ik accepteer dat ik 'anders' ben, en zou het erg waarderen als mijn familie dat ook zou accepteren.
[..]
Uit respect niet voor zijn neus roken is wat anders dan doen alsof je geen roker bent.
Je gaf aan dat niemand voor zijn neus ging roken (uit respect naar hem), niet dat ze deden alsof ze niet roken.quote:Op zondag 23 maart 2014 01:15 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Je snapt het niet. Hij wist dat ik rookte, maar uit respect deed ik alsof het niet zo was.
Ik heb het gevoel dat ze mij accepteren zoals ik me voordoe en dat ze me niet zullen accepteren als ze weten wie/hoe ik eigenlijk ben. That hurts. Ze zijn op papier 66, maar ze zijn hoogstwaarschijnlijk een paar jaartjes ouder.quote:Waarom moet je per se hun goedkeuring? Die ga je niet krijgen. Hoe oud zijn jouw ouders?
quote:
quote:Op zondag 23 maart 2014 01:10 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Dit is zo een Nederlandse instelling. Helaas werkt het niet zo bij iedereen. Bij jou volgens mij wel. Fijn.
Tja, mijn vrijheid is ook niet zomaar uit de lucht gevallen. Alhoewel mijn ouders seculier zijn heb ik ook veel barrières gehad. Heb net een militaire opvoeding gehad for god sake. Een Nederlandse instelling is het absoluut niet. Wel een rationele. Ik vind dat sommigen best een sterke persoonlijkheid mogen kweken.quote:Op zondag 23 maart 2014 01:08 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Hahahahahahahah. Jaaa ja eerlijk zijn tegen familie loont, alleen wanneer zij ook zo ernaar kijken en denken. Haha. Zo gaat dat in de praktijk niet, ouders' wil is wet. Klaar, geen ruimte goor discussies.
Je hebt door je opvoeding een rationele instelling gekregen?quote:Op zondag 23 maart 2014 01:27 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
[..]
[..]
Tja, mijn vrijheid is ook niet zomaar uit de lucht gevallen. Alhoewel mijn ouders seculier zijn heb ik ook veel barrières gehad. Heb net een militaire opvoeding gehad for god sake. Een Nederlandse instelling is het absoluut niet. Wel een rationele. Ik vind dat sommigen best een sterke persoonlijkheid mogen kweken.
Die reactie was gedoeld op JFM's post. Heeft geen betrekking op mijn opvoeding. Beetje onduidelijk I know.quote:Op zondag 23 maart 2014 01:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je hebt door je opvoeding een rationele instelling gekregen?
Hoe bedoel je dat precies?
Oh zo, maar waarom zouden hun opvoeding rationeel zijn dan?quote:Op zondag 23 maart 2014 01:32 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
Die reactie was gedoeld op JFM's post. Heeft geen betrekking op mijn opvoeding. Beetje onduidelijk I know.
Stimo, dit is wederom een goede post van je. Serieus. Ik denk dat je de kern te pakken hebt.quote:Op zondag 23 maart 2014 01:21 schreef Stimorol- het volgende:
Soms moet je je realiseren dat dingen niet zijn zoals jij denkt dat ze zijn. Dingen kunnen voor jou zo voelen, maar de ander zal het wellicht heel anders ervaren.
Misschien wordt het tijd voor een goed gesprek met je ouders, waarin je ze op hun manier duidelijk maakt hoe jij je echt voelt. Het is belangrijk dat jij je een onderdeel voelt binnen je familie. Zo kom jij niet over namelijk. Als ik eerlijk ben denk ik dat jij dingen erger maakt dan dat daadwerkelijk zijn.. Ik begrijp werkelijk waar niet waarom je ze zou moeten vertellen dat je alcohol drinkt. Snap de behoefte ook niet als ik heel eerlijk ben..
Praat er over met je ouders. Uiteindelijk willen zij dat je gelukkig bent.. Daarom dat ze zo hun best doen je zo islamitisch mogelijk te krijgen, ze gunnen je de hemel namelijk. Maak je zorgen als het ze geen reet meer interesseert.
Anyways, my 2 cents for tonight. Toedels.
Reactie op je toevoeging: Vanavond nog een poging gedaan. Meteen werd hun eigen idee en zin doorgedramd en had ik er geen zin meer in.quote:Op zondag 23 maart 2014 01:27 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
[..]
[..]
Tja, mijn vrijheid is ook niet zomaar uit de lucht gevallen. Alhoewel mijn ouders seculier zijn heb ik ook veel barrières gehad. Heb net een militaire opvoeding gehad for god sake. Een Nederlandse instelling is het absoluut niet. Wel een rationele. Ik vind dat sommigen best een sterke persoonlijkheid mogen kweken.
Edit: Ik vraag me serieus af hoeveel mensen hier ooit een poging hebben gewaagd om met ouders te praten.
quote:Op zondag 23 maart 2014 00:35 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Je pakt iedere gelegenheid om jezelf de stempel kaaskop op te drukken dus: ja.
In de omgang schijn ik hier en daar toch toch typisch Turkse karaktertrekjes te hebben.quote:Op zondag 23 maart 2014 00:36 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ja, alleen Nederlanders kunnen een dramashow maken van dat iedereen moet weten hoe je leeft.
Bedoel je nationalistisch?quote:Op zondag 23 maart 2014 01:36 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
[..]
In de omgang schijn ik hier en daar toch toch typisch Turkse karaktertrekjes te hebben.
Let wel: op FOK! overdrijf ik graag.
wat voor trekjes dan?quote:
Tadaa.quote:
Ik heb 27 jaar lang geen goed gesprek met mn ouders kunnen hebben. Tot iets gebeurde en er een diepe band ontstond. Als ik vaker naar ze had geluisterd aslinda iyi olurdu. Zij zagen mijn fouten al vaak voordat ik het zelf zag.quote:Op zondag 23 maart 2014 01:33 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Stimo, dit is wederom een goede post van je. Serieus. Ik denk dat je de kern te pakken hebt.
Goed gesprek met ouders: ik ben bereid een jaar lang geen alcohol te drinken als ik vijf minuten een goed gesprek kan hebben met m'n ouders. Dat is het hele probleem, dat lukt me niet.
Ik vind dat jij wat begrip mag kweken. Uzaktan davulun sesi hos gelir.quote:Op zondag 23 maart 2014 01:27 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
[..]
[..]
Edit: Ik vraag me serieus af hoeveel mensen hier ooit een poging hebben gewaagd om met ouders te praten.
Zo lijkt het wel, want ik hoor jullie nooit klagen.quote:Op zondag 23 maart 2014 01:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
Tadaa.
Denk je nou echt dat mensen van onze generatie ja-knikkers zijn en alles met een gebogen nek accepteren?
Eens.quote:En dat komt heus niet omdat we geen poging doen om te praten, maar simpelweg omdat er geen gesprek valt te voeren op dezelfde golflengte. Ik durf te wedden dat de users hier geregeld in de clinch liggen, juist omdat ze praten.
Ik denk eerlijk gezegd ook dat dat wat lastig is, omdat je aangeeft dat je ouders inmiddels een redelijke leeftijd bereikt hebben en jullie eigenlijk over de jaren heen min of meer uit elkaar zijn gegroeid. In een ideale situatie zouden de ouders hun kinderen moeten accepteren zoals ze zijn, nadat ze zelf natuurlijk hun best hebben gedaan hen de nodige opvoeding te geven (waarna het kind voor zichzelf bepaalt welke richting op te gaan), maar in jouw geval denk ik dat je je ouders moet accepteren zoals ze zijn om bovengenoemde redenen en hen niet te veel confronteren met dingen die zij niet zullen waarderen. Ik zeg niet dat je voor hen je levensstijl moet aanpassen, maar rekening houden met hun gevoeligheden en niet onnodig de confrontatie opzoeken (bijvoorbeeld met alcohol). Dan verwacht ik dat er ook best wel met ze te praten moet vallen.quote:Op zondag 23 maart 2014 01:33 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Stimo, dit is wederom een goede post van je. Serieus. Ik denk dat je de kern te pakken hebt.
Goed gesprek met ouders: ik ben bereid een jaar lang geen alcohol te drinken als ik vijf minuten een goed gesprek kan hebben met m'n ouders. Dat is het hele probleem, dat lukt me niet.
Jammer genoeg, zal je die eenzaamheid altijd houden als je eenmaal anders bent zal je altijd anders zijn, heb ik ook last van gehad maar zie het niet als een vloek maar als een zegen en je kan tegenwoordig heel snel je ei kwijt met de internetquote:Op zondag 23 maart 2014 01:51 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Zo lijkt het wel, want ik hoor jullie nooit klagen.![]()
[..]
Eens.
Weet je hoe k*t het voelt om dingen waar je naar uitkijkt niet te kunnen delen met familie? Ik zou graag mijn enthousiasme/spanning graag met hen willen delen, maar ze weten het altijd te verpesten waardoor ik er geen zin meer in heb.
Voorbeeld: jaren geleden had ik een trip door Europa geregeld (heel veel one-way tickets geboekt en hotelovernachtingen geregeld). De avond voor vertrek kwam iedereen langs om 'afscheid' te nemen; ik kreeg toen zoveel minder leuke dingen te horen dat ik niet ben gegaan, had er gewoon geen zin meer in. Vandaar dat ik nu veel dingen pas achteraf (of tijdens) vertel.
quote:Op zondag 23 maart 2014 01:55 schreef Stimorol- het volgende:
Mensen die hun complimenten naar mij via DM uiten
Hier graag. Herkes bilsin ne oldugmu
Bij dezen.quote:Stimo, ik vind je vaak een vervelend zeikwijf. Dat geef ik eerlijk toe.
Ondanks dat zeg je wel dikwijls goede dingen, als is het niet altijd op een vriendelijke manier.
Dit moest ik even kwijt.
quote:Op zondag 23 maart 2014 01:48 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik heb 27 jaar lang geen goed gesprek met mn ouders kunnen hebben. Tot iets gebeurde en er een diepe band ontstond. Als ik vaker naar ze had geluisterd aslinda iyi olurdu. Zij zagen mijn fouten al vaak voordat ik het zelf zag.
Gun dat jezelf. Vertel je ouders hoe je je echt voelt. Schat ze hoger in dan ze zijn en begrijp dat ze je echt niet begrijpen, omdat ze ouder zijn en het niet kunnen begrijpen. Snap jij hun eigenlijk wel? Begrip komt van twee kanten.
Jouw moeder is bijna even oud als mijn oma.. Jaren geleden dacht ze anders, nu denkt ze toch anders... Dingen gebeuren en meningen veranderen. Dusunsene, toen mijn hala met een sunni ging trouwen. Hemde 2de man... Vayyyyyyy, kan niet, yezid, dit dat. Eindstand: ze houdt van die gast. Hele toen ik alleen ging wonen. KAN NIET. Maar toch kwam ze langs bij mij toen ik haar uitnodigde voor eten. Caba komt van 2 kanten.
En de reden dat ik hier Miss knows it all komt uithangen, heb dit net achter de rug![]()
Yeter be, door vermoeidheid type ik onlogisch, je snapt het iig.
Ik kom hier later over terug, moet er even over nadenken. Ik denk dat jullie ergens wel gelijk hebben.quote:Op zondag 23 maart 2014 01:52 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd ook dat dat wat lastig is, omdat je aangeeft dat je ouders inmiddels een redelijke leeftijd bereikt hebben en jullie eigenlijk over de jaren heen min of meer uit elkaar zijn gegroeid. In een ideale situatie zouden de ouders hun kinderen moeten accepteren zoals ze zijn, nadat ze zelf natuurlijk hun best hebben gedaan hen de nodige opvoeding te geven (waarna het kind voor zichzelf bepaalt welke richting op te gaan), maar in jouw geval denk ik dat je je ouders moet accepteren zoals ze zijn om bovengenoemde redenen en hen niet te veel confronteren met dingen die zij niet zullen waarderen. Ik zeg niet dat je voor hen je levensstijl moet aanpassen, maar rekening houden met hun gevoeligheden en niet onnodig de confrontatie opzoeken (bijvoorbeeld met alcohol). Dan verwacht ik dat er ook best wel met ze te praten moet vallen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet per definitie, maar ik heb wel het beeld dat er velen bij voorbaat al aannames hebben as in "oh dat accepteren ze toch niet" of "dat mag ik toch niet" en daarom volop liegen. Bij Turkse dames op mijn middelbare school zag ik dat ze dat liegen zodanig hadden ontwikkeld dat het op gegeven moment op automatische piloot ging. Bij klein miezerig iets werd er al gelogen. Ik moet zeggen dat ik dat erg afstotelijk vond.quote:Op zondag 23 maart 2014 01:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
Tadaa.
Denk je nou echt dat mensen van onze generatie ja-knikkers zijn en alles met een gebogen nek accepteren?
'We' hebben allemaal problemen, zij het op andere gebieden. En dat komt heus niet omdat we geen poging doen om te praten, maar simpelweg omdat er geen gesprek valt te voeren op dezelfde golflengte. Ik durf te wedden dat de users hier geregeld in de clinch liggen, juist omdat ze praten.
herkes zaten biliyor ne oldugunuquote:Op zondag 23 maart 2014 01:55 schreef Stimorol- het volgende:
Mensen die hun complimenten naar mij via DM uiten
Hier graag. Herkes bilsin ne oldugmu
Turkse ouders zijn complexe wezens. Ze denken soms eerder aan wat de omgeving ervan gaat vinden, dan aan het welzijn van hun kind. Ze hebben een rare gewoonte om een vergelijking te trekken naar de kinderen van anderen op momenten wanneer je niet luistert naar ze. Soms ben je plotseling te jong om mee te doen in een discussie, en soms ben je (te) oud en doe je niets nuttigs. Turkse ouders beklemmen en benauwen je met hun restricties, maar ook omdat ze echt van je houden. Turkse ouders praten niet zo over gevoelens en ze zijn vaak ook niet je beste maatjes, maar als er wat dringends is, staan ze wel gereed (samen met de rest van de familie).quote:Op zondag 23 maart 2014 02:13 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
Maar ik begrijp jouw punt wel. Sommige ouders zijn niet voor rede vatbaar, maar ik heb me twijfels of dat bij iedereen zo is in deze reeks.
Goede omschrijving van veel Turkse ouders, denk ik, en deels herkenbaar voor mij. Al moet ik zeggen dat het meer van toepassing is op mijn vader (behalve wat betreft de restricties), want met mijn moeder kan ik bijna altijd wel vrijuit en rationeel praten en zij heeft ook nooit zoals mijn vader de behoefte gehad om ons met anderen te vergelijken.quote:Op zondag 23 maart 2014 02:40 schreef zarGon het volgende:
[..]
Turkse ouders zijn complexe wezens. Ze denken soms eerder aan wat de omgeving ervan gaat vinden, dan aan het welzijn van hun kind. Ze hebben een rare gewoonte om een vergelijking te trekken naar de kinderen van anderen op momenten wanneer je niet luistert naar ze. Soms ben je plotseling te jong om mee te doen in een discussie, en soms ben je (te) oud en doe je niets nuttigs. Turkse ouders beklemmen en benauwen je met hun restricties, maar ook omdat ze echt van je houden. Turkse ouders praten niet zo over gevoelens en ze zijn vaak ook niet je beste maatjes, maar als er wat dringends is, staan ze wel gereed (samen met de rest van de familie).
Als je geluk hebt, kun je rationeel met je ouders praten. Maar Turken zijn vooral gevoelsmensen en als het wil ook ietwat vasthoudend, dus met ratio alleen kom je er vaak niet.
Het is zoals het is.
Huh, precies Urkers.quote:Op zondag 23 maart 2014 02:40 schreef zarGon het volgende:
[..]
Turkse ouders zijn complexe wezens. Ze denken soms eerder aan wat de omgeving ervan gaat vinden, dan aan het welzijn van hun kind. Ze hebben een rare gewoonte om een vergelijking te trekken naar de kinderen van anderen op momenten wanneer je niet luistert naar ze. Soms ben je plotseling te jong om mee te doen in een discussie, en soms ben je (te) oud en doe je niets nuttigs. Turkse ouders beklemmen en benauwen je met hun restricties, maar ook omdat ze echt van je houden. Turkse ouders praten niet zo over gevoelens en ze zijn vaak ook niet je beste maatjes, maar als er wat dringends is, staan ze wel gereed (samen met de rest van de familie).
Als je geluk hebt, kun je rationeel met je ouders praten. Maar Turken zijn vooral gevoelsmensen en als het wil ook ietwat vasthoudend, dus met ratio alleen kom je er vaak niet.
Het is zoals het is.
quote:Op zondag 23 maart 2014 05:20 schreef PlayingWithFire het volgende:
Hoe f*cked up zou het zijn om nu nog te overleven.
Ja. Wat wil je weten?quote:Op zondag 23 maart 2014 10:04 schreef Stimorol- het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met waarborgsom icm huur?
Nou wanneer storten ze dat uiterlijk terugquote:Op zondag 23 maart 2014 11:27 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ja. Wat wil je weten?
De enige ervaring die ik heb is dat ik na het tekenen van het contract een waarborgsom van 3x de kale huur heb moeten betalen. Dit bedrag wordt maximaal zes maanden na het opzeggen van de huur weer teruggestort in mijn geval.
Check je contract.quote:Op zondag 23 maart 2014 12:02 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nou wanneer storten ze dat uiterlijk terug
Wtf?quote:Op zondag 23 maart 2014 12:10 schreef zarGon het volgende:
http://www.jmouders.nl/Fo(...)hter-in-bad-doen.htm
wat
Een andere reactie: wtf is dáár mis mee? Mijn nichtjes (variërend van 4 tot 17 jaar) klimmen ook zo nu en dan bij mij op schoot. Ze missen me en we praten dan bij.quote:Mijn dochter van 18 jaar klimt nog regelmatig bij mij op schoot om te babbelen over wat ze beleefd heeft of om troost te zoeken. Ik heb daar recent een insinuerende opmerking over gekregen van een kennis die het zag. In de trant van: zo'n meid zou ik ook wel op schoot willen. Ik ben behoorlijk tegen hem uit mijn slof geschoten. Ik laat me verdorie niet in de verdachte hoek zetten. Sommige mensen kunnen zich blijkbaar niet voorstellen dat je ook voor je dochter van 18 puur vaderlijke gevoelens kunt hebben en houden. Ik geniet van het vertrouwen dat ze mij schenkt.
Ehm.... Toen ik 10 of 11 was wenste ik niet meer door moeders gewassen te worden en mocht papa er niet bij zijn als ik mij ging omkleden.quote:Op zondag 23 maart 2014 12:10 schreef zarGon het volgende:
wat
...quote:Op zondag 23 maart 2014 12:10 schreef zarGon het volgende:
wat
Zo hoort het ook.quote:Op zondag 23 maart 2014 12:23 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ehm.... Toen ik 10 of 11 was wenste ik niet meer door moeders gewassen te worden en mocht papa er niet bij zijn als ik mij ging omkleden.
Enig gevoel van schaamte moet er wel zijn vind ik.
18 vind ik raar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jezus, wat een volk...quote:Op zondag 23 maart 2014 12:10 schreef zarGon het volgende:
wat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |