SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meet
We gaan in Utrecht meeten. De vaste bezoekers van dit topic hebben een PM van sylvesterrr ontvangen met daarin een link naar een datumprikkertje. Mocht je geen PM hebben ontvangen en toch wil langskomen, stuur dan een PM/DM naar sylvesterrr.
Wilde ik. Maar dat is toch onmogelijk..quote:Op zaterdag 22 maart 2014 08:14 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Guys, ik weet dat jullie allemaal geïnteresseerd zijn/waren in DNA (Borte, nerdesin???), maar is een van jullie ook wel eens begonnen met een stamboomonderzoek?
De mensen hier hebben het makkelijk, alles is opgenomen op het internet / archieven. Voor mij wordt het al een heel stuk lastiger.
Een jaar of vier geleden had ik me voorgenomen om dit in kaart te brengen. Het enige wat ik weet is dat het véél werk is (als het al mogelijk is) en dat ik achter bizarre huwelijken en verwantschappen zal komen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 08:14 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Guys, ik weet dat jullie allemaal geïnteresseerd zijn/waren in DNA (Borte, nerdesin???), maar is een van jullie ook wel eens begonnen met een stamboomonderzoek?
De mensen hier hebben het makkelijk, alles is opgenomen op het internet / archieven. Voor mij wordt het al een heel stuk lastiger.
Inderdaadquote:Op zaterdag 22 maart 2014 08:45 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Een jaar of vier geleden had ik me voorgenomen om dit in kaart te brengen. Het enige wat ik weet is dat het véél werk is (als het al mogelijk is) en dat ik achter bizarre huwelijken en verwantschappen zal komen.
Aleykum selam. Ehlen wa sehlen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 09:05 schreef Crip het volgende:
Assalamu alaykom wa ra7matulahi wa barakatu.
Kifa halek? ^^quote:Op zaterdag 22 maart 2014 09:11 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Aleykum selam. Ehlen wa sehlen.
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 08:14 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Gewoon ergens beginnen, dan komt de rest wel.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:52 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Vet. Ik denk niet dat ik ooit zo ver kom. Of ik moet Arabisch leren lezen.
Gewoon zoveel mogelijk info die je hebt invoeren.quote:
Ik heb dat ooit voor biologie op de havo gedaan (samen met mijn moeder) met dit programma http://www.genopro.com/. Als je het eigenlijk goed wil doen, dan moet je volgens mij langs het gemeentehuis uit de stad waar je vandaan komt. Maar dat weet ik niet zeker!quote:Op zaterdag 22 maart 2014 08:14 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
In het Nederlands: hu-se-jin.quote:
Op zijn Crips: http://vocaroo.com/i/s1U681cwQeptquote:
Die naam heeft iets i like, thanks!quote:
Hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, zelfs ik kan de hhh niet zo in real life. =(quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
Op zijn Crips: http://vocaroo.com/i/s1U681cwQept
Op zijn zarGons: http://vocaroo.com/i/s0FdAoa3Yunq
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
Daarvoor zou ik naar het geboortedorp van mijn ouders (en broers, zussen - zowat mijn hele familie) moeten gaan. Ik heb in een ver verleden (over 4 maanden is het 20 (!) jaar geleden) geroepen dat ik nooit meer zal terugkomen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 10:47 schreef zarGon het volgende:
[..].
Ik heb vroeger (2008/2009) eens geprobeerd om meer te weten te komen door vooral te vragen aan ouderen (opa's, en oma's, en zo). Op een gegeven moment stopt de informatiestroom, en moet je eigenlijk langs het gemeentehuis (of ergens waar je de nüfus kütüğü kan inzien) in Turkije gaan wil je meer (en correcte) informatie.
Jawel! Maar ik vind de Turkse uitspraak mooi.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 11:45 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ken je de naam Hussein niet? Zo heet de kleinzoon van de profeet.....
Hoe ver wil je teruggaan en waarom? Mijn opa's opa graf heb ik laatst nog bezocht, maar nog verder in het verleden zoeken, sja....quote:Op zaterdag 22 maart 2014 08:14 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Wil je niet weten waar je vandaan komt?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:01 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hoe ver wil je teruggaan en waarom? Mijn opa's opa graf heb ik laatst nog bezocht, maar nog verder in het verleden zoeken, sja....
Hoe bedoel je? Uit Turkije, of bedoel je honderden jaren terug, of?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:13 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Wil je niet weten waar je vandaan komt?
Enkele honderden jaren terug jaquote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:14 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Uit Turkije, of bedoel je honderden jaren terug, of?
Ja leuk maar je leest dat ik dat net al concludeerde.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:20 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ja leuk, maar dat gaat niet in Turkije.
Je vraag is dus nutteloosquote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:23 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja leuk maar je leest dat ik dat net al concludeerde.
Hoezo geloof je dat niet?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:17 schreef Stimorol- het volgende:
Ik wil graag weten waar mijn voorouders oorspronkelijk vandaan komen.hoor steeds Iran, maar geloof dat niet zo. Maar dat lukt me toch niet.
Ik weet dat het niet echt kan, maar als ik mijn familie qua uiterlijk vergelijk met hun zeg ik nee. Wij zijn te licht, te groot dan bijv de standaard Iraanse chick of man.quote:
Reklamci seni. Is het het waard? Wat zegt zo'n test nou precies.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:29 schreef TheMagnificent het volgende:
Je kunt natuurlijk ook een DNA-test nemen; is ook erg leuk. Het zegt niet waar je voorouders vandaan komen, maar hoeveel je DNA overeenkomt met populaties in de wereld.
https://www.23andme.com/
quote:
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:13 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Wil je niet weten waar je vandaan komt?
Was retorisch eigk, maar nvm.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:38 schreef xaban06 het volgende:
[..]
En als ik je verkeerd heb begrepen, sorry
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:33 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Reklamci seni. Is het het waard? Wat zegt zo'n test nou precies.
Je kunt je ruwe data achteraf ook door andere tests halen om meer te weten te komen, want de vergelijkingspopulaties uit het Midden-Oosten van 23andMe zijn niet breed, dus alleen met deze test kom je daar niet heel veel over te weten.quote:Trace your lineage back 10,000 years and discover your history from over 750 maternal lineages and over 500 paternal lineages.
We trace everyone's maternal ancestry by using a small piece of DNA passed down from mother to child. While males can also uncover their direct paternal ancestry through the Y chromosome that's passed down from father to son, both men and women receive information about both sides of their family from the 22 other chromosomes.
https://www.23andme.com/ancestry/
Omdat ik dat erg interessant vind.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:01 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Hoe ver wil je teruggaan en waarom? Mijn opa's opa graf heb ik laatst nog bezocht, maar nog verder in het verleden zoeken, sja....
quote:Vanochtend een oud nederlands stelletje
kliep langs begonnen ze minder minder minder te roepen :-\
Wat ik hieruit opmaak, heb je nu geen contact met ze ? Huh.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:19 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Omdat ik dat erg interessant vind.
Ik was vorig jaar met m'n oma naar de graf van haar moeder. Geboren in 1905.
Waar ik vooral benieuwd naar ben is m'n familie in Syrië. Leven ze nog? Wat doen ze? Lijken ze op ons? En zo.
Die in Syrië? Nee, heb alleen contact met die in Turkije. Ben zelfa nog nooit in Syrië geweest..quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:25 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Wat ik hieruit opmaak, heb je nu geen contact met ze ? Huh.
Ohhh dacht dat je juist hele goede band had met dat land juist. Excuses.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:28 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Die in Syrië? Nee, heb alleen contact met die in Turkije. Ben zelfa nog nooit in Syrië geweest..
Komen beide kanten van de familie uit Syrië of slechts één?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:28 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Die in Syrië? Nee, heb alleen contact met die in Turkije. Ben zelfa nog nooit in Syrië geweest..
Alle 4 de kanten.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:46 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Komen beide kanten van de familie uit Syrië of slechts één?
Misschien zitten ze wel in een vluchtelingenkamp in Turkije, heb je al eens gezocht op bv Facebook?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:19 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Omdat ik dat erg interessant vind.
Ik was vorig jaar met m'n oma naar de graf van haar moeder. Geboren in 1905.
Waar ik vooral benieuwd naar ben is m'n familie in Syrië. Leven ze nog? Wat doen ze? Lijken ze op ons? En zo.
Waar moet ik op zoeken?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:05 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Misschien zitten ze wel in een vluchtelingenkamp in Turkije, heb je al eens gezocht op bv Facebook?
Heb ik ook.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:31 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ohhh dacht dat je juist hele goede band had met dat land juist. Excuses.
Hopelijk wordt het snel rustiger in het land.
Achternaam en Syrie?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:13 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Waar moet ik op zoeken?
Tunceli, Erzincan, Huseyin.. Jij bent een Aleviet, hè?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:34 schreef DeathstrokeGuy92 het volgende:
Ik zou dat ook vet vinden waar mijn voorouders vandaan kwamen!![]()
Wat ik voornamelijk hoor is dat meeste mensen eerder denken dat ik een mocro ben dan een turk. Ik vraag dan altijd waarom en meestal heeft het iets met mijn huidskleur te maken of gezicht. 1 keer zelfs gehoord dat ik niet bepaald een turken kop had.![]()
Mijn vader komt uit Tunceli en mijn moeder uit Erzincan, maar ja wel grappig ook Turken zelfs denken meestal dat ik niet Turks ben maybe heeft het toch met mijn verre voorouders te maken.![]()
Zargon heet jij Hüseyin? Wat grappig zo heet ik ook namelijk haha
lijkt me sterk...quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:11 schreef Stimorol- het volgende:
Ik heb gehoord dat Kilicdaroglu laatst een grijze wolf teken heeft gedaan. Klopt dit?
Ik weet de achternaam wel, maar niet de Arabische variant..quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:59 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Achternaam en Syrie?
Heb zelf zo verre familie gevonden over de hele wereld.
Zeker ook Balaban...quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:19 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Tunceli, Erzincan, Huseyin.. Jij bent een Aleviet, hè?
Als je een aleviet bent ga je mijn naam niet zo leuk vinden.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:34 schreef DeathstrokeGuy92 het volgende:
Zargon heet jij Hüseyin? Wat grappig zo heet ik ook namelijk haha
het zou opzienbarend zijn als dat niet het geval zou zijnquote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:19 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Tfoeeeeeeeeeeee dan. Al mn respect voor Chp is bij deze weg.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:20 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ja, heb een foto gezien van hem.
een koerdische aleviet die een mhp groet doet?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:20 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ja, heb een foto gezien van hem.
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
Als je een aleviet bent ga je mijn naam niet zo leuk vinden..
Yavuz Selim.
Kijk hierboven maar.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
een koerdische aleviet die een mhp groet doet?
Hij heeft MHP'ers die het gebaar naar hem maakten langs de weg daarmee teruggegroet, ja.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:11 schreef Stimorol- het volgende:
Ik heb gehoord dat Kilicdaroglu laatst een grijze wolf teken heeft gedaan. Klopt dit?
Is blijkbaar een antwoord op de mensen die hem groetten.quote:
OMGquote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:21 schreef zarGon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://siyaset.milliyet.c(...)/1854381/default.htm.
wat is deze
Kiliçdaroglu is Zaza.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:21 schreef Slayage het volgende:
[..]
een koerdische aleviet die een mhp groet doet?
om het evenquote:
En weet je wat het erge is...... mn moeder praat het nu goed.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:22 schreef zarGon het volgende:
Kılıçdaroğlu flirt eerst met Gülen en nu met Bozkurtlar?.
Oh ja. Het gebaar dat ze deden met Madimak...quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:23 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Hij heeft MHP'ers die het gebaar naar hem maakten langs de weg daarmee teruggegroet, ja.
Wat?quote:
Haha ik ben inderdaad Alevi jaquote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:19 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Haha oww ik dacht dat je ook Huseyin heette dan had ik zeker verkeerd gelezen lolquote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
Als je een aleviet bent ga je mijn naam niet zo leuk vinden..
Yavuz Selim.
doel heiligt de middelen en all is fair in love and war en het is war momenteelquote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:24 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
En weet je wat het erge is...... mn moeder praat het nu goed.
Ne olmus, politika yapiyor.
De vergelijking van mij en Erdogan aanhangers die zijn daden goedpraten vond ze niet leuk.
Nee.. niet die teken.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:31 schreef Slayage het volgende:
[..]
doel heiligt de middelen en all is fair in love and war en het is war momenteel
Het gebaar is ouder dan Madimak en niet zozeer politiek. Supporters van Tiraxtur in Iran...quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:25 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Oh ja. Het gebaar dat ze deden met Madimak...
Tja, links, rechts, whatever, elke groepering gedraagt zich min of meer hetzelfde.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:24 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
En weet je wat het erge is...... mn moeder praat het nu goed.
Ne olmus, politika yapiyor.
De vergelijking van mij en Erdogan aanhangers die zijn daden goedpraten vond ze niet leuk.
wat?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:25 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Wat?
Hij zegt zelf trouwens Türkmen te zijn...
http://www.hurriyetdailyn(...)es-part-1-2010-07-09
why not?quote:
Je snapt wat ik bedoel. Kom op ey.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:33 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Het gebaar is ouder dan Madimak en niet zozeer politiek. Supporters van Tiraxtur in Iran...
[ afbeelding ]
Waar slaat dit op? Wat is je punt? Wat doet het ertoe?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:34 schreef Slayage het volgende:
[..]
wat?
ergens in een grijs verleden een verre familielid van hem, wellicht
moet het ergens op slaan? moet ik een punt hebben? moet het er toen doen?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:40 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Waar slaat dit op? Wat is je punt? Wat doet het ertoe?
Kom niet met zo'n achterlijke opmerking dan...quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:46 schreef Slayage het volgende:
[..]
moet het ergens op slaan? moet ik een punt hebben? moet het er toen doen?
waar heb je het over gast?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:58 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Kom niet met zo'n achterlijke opmerking dan...
rare vogel is dat, misschien zijn de ankara lingen hem zat?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:59 schreef zarGon het volgende:
Vind Ankara wel merkwaardig. Gökçek is in ieder geval vol van zichzelf.
gokcek hebben we het over niet angaraquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |