abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 maart 2014 @ 02:04:47 #126
104871 remlof
Europees federalist
pi_138030203
De vergelijking tussen PVV en NSB klopt wel behoorlijk.
pi_138030224
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 02:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Haatzaaien? Wat is dat toch? Iedereen heeft het erover, maar niemand definieert het. Onzinnig woord.

En waarom hoor ik nooit iets over haat oogsten?

En de "Wet" is ook maar een momentopname van bepaalde culturele waarden, is lang niet overal moreel goed.
:')

Ben je serieus?
pi_138030229
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 01:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Had ie dat nou maar geroepen, Remco. Dat deed hij bewust niet. Die man is niet achterlijk, wel strategisch dom en een kleuter.
Wat is de gedachte achter dit "bewussie"? Normaal gesproken moet dat in je voordeel zijn, hij had enigszins kunnen weten dat dat nu niet het geval zou zijn.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_138030233
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 02:06 schreef nikk het volgende:

[..]

Ben je serieus?
Je denkt het met smileys en oneliners te ontkrachten? :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138030250
quote:
12s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 02:06 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Wat is de gedachte achter dit "bewussie"? Normaal gesproken moet dat in je voordeel zijn, hij had enigszins kunnen weten dat dat nu niet het geval zou zijn.
Ik kan niet in de hersenpan van Wilders kijken. Zoals uit alle berichtgeving kan zelfs zijn eigen fractie -en misschien ook wel zijn eigen Hongaarse vrouw- dat niet eens.

Politici zijn niet zelden psychopaten. Tot nog toe schaadt Wilders alleen zichzelf.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

† In Memoriam † zaterdag 22 maart 2014 @ 02:08:58 #131
88815 The_Emotion
98.3
pi_138030256
Maar dan nog, waarom weer die Marokkanen?
Ik ken een Tunesiėr met radicale gedachtes, die wil nog een keer een MacDonalds opblazen als Allah de opdracht geeft.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  zaterdag 22 maart 2014 @ 02:09:36 #132
262 Re
Kiss & Swallow
pi_138030265
Oogsten, wie dan?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_138030266
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 02:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Haatzaaien? Wat is dat toch? Iedereen heeft het erover, maar niemand definieert het. Onzinnig woord.

En waarom hoor ik nooit iets over haat oogsten?

En de "Wet" is ook maar een momentopname van bepaalde culturele waarden, is lang niet overal moreel goed.
"Opruien" vind ik wat dat betreft een betere term en ik ben zelf voor een ruime toepassing van het recht op vrijheid van meningsuiting, maar desalniettemin vind ik het strafbaar stellen van opruiing op zich echt niet zo verkeerd :N
Tails tell tales
pi_138030270
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 02:08 schreef Remqo het volgende:
Maar dan nog, waarom weer die Marokkanen?
Ik ken een Tunesiėr met radicale gedachtes, die wil nog een keer een MacDonalds opblazen als Allah de opdracht geeft.
Onder de allochtonen zijn het doorgaans de Marokkanen die de fout in gaan, daardoor zullen zij in het algemeen genoemd worden.

En als Wilders het heeft over Marokkanen, doelt hij standaard op de probleemfiguren. Voor de camera zei hij nog dat het voor de goede Marokkanen ook beter zou zijn als de criminele Marokkanen het land uit zouden worden gezet.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_138030277
quote:
13s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 02:03 schreef nikk het volgende:

[..]

Ik vergelijk Wilder niet met de Gouden Dagenraad. Ik stel dat juist dat we het niet zo ver moeten laten komen. En door mensen op te zetten tegen een bevolkingsgroep ga je die kant op.
Dat doen de Marokkanen zelf al, hebben we Wilders niet voor nodig. Dat er zoveel mensen een hekel aan Marokkanen hebben is niet zomaar uit de lucht komen vallen. Er is een groot structureel probleem met deze groep en het is in de loop der jaren alleen maar erger geworden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2014 02:11:02 ]
pi_138030297
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 02:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je denkt het met smileys en oneliners te ontkrachten? :*
Als jij denkt dat haatzaaien niet gedefinieerd is of dat het stelsel van rechten en grondrechten niets met morele waarden te maken heeft en door je vorige reacties gelezen te hebben, sla ik deze discussie inderdaad nu over. Je zet jezelf namelijk voor lul. En dat was mijn bedoeling helemaal niet.
pi_138030305
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 02:09 schreef Forbry het volgende:

[..]

"Opruien" vind ik wat dat betreft een betere term en ik ben zelf voor een ruime toepassing van het recht op vrijheid van meningsuiting, maar desalniettemin vind ik het strafbaar stellen van opruiing echt niet zo verkeerd :N
En wat nu als de "meute" niet opgeruid wordt?

En wat nu als "de meute" wordt 'opgeruid' (e.g. milieugekkie pleegt aanslag wegens Samsoms schaliegasplannen) door niet-opruiend taalgebruik?

VERBIETEN!!!!1!!

Of gewoon weglachen, net als Holocaustontkenning?

pi_138030308
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 02:10 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dat doen de Marokkanen zelf al, hebben we Wilders niet voor nodig. Dat er zoveel mensen een hekel aan Marokkanen hebben is niet zomaar uit de lucht komen vallen. Er is een groot structureel probleem met deze groep en het is in de loop der jaren alleen maar erger geworden.
"Helaas" wonen veel mensen in veilige dorpjes en zullen ze zich niet kunnen inleven in het gevoel dat inwoners uit Den Haag, Rotterdam etc. hebben. Dat is pure haat geworden.

Maar makkelijk praten als je 's avonds nog rustig door je buurt kan lopen zonder problemen. Eigenlijk zou je die mensen een maand in zo`n wijk moeten zetten.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_138030314
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 02:11 schreef nikk het volgende:

[..]

Als jij denkt dat haatzaaien niet gedefinieerd is of dat het stelsel van rechten en grondrechten niets met morele waarden te maken heeft en door je vorige reacties gelezen te hebben, sla ik deze discussie inderdaad nu over. Je zet jezelf namelijk voor lul. En dat was mijn bedoeling helemaal niet.
Ik begrijp erg goed dat je allerlei drogredenaties, hyperbolen, non-argumenten en persoonlijke aanvalletjes (lief trolletje :* ) zoekt omdat je het inhoudelijk niet aankan.

pi_138030336
quote:
12s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 02:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En wat nu als de "meute" niet opgeruid wordt?

En wat nu als "de meute" wordt 'opgeruid' (e.g. milieugekkie pleegt aanslag wegens Samsoms schaliegasplannen) door niet-opruiend taalgebruik?

VERBIETEN!!!!1!!

Of gewoon weglachen, net als Holocaustontkenning?
Ik ga nu niet een diepgaande discussie t.a.v. "opruiing" aan. Wanneer er zich een zaak aandient, die in de sfeer van opruiing beoordeeld kan/moet worden, mogen de juristen en rechters zich daar fijn over buigen...
Tails tell tales
pi_138030345
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 02:16 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik ga nu niet een diepgaande discussie t.a.v. "opruiing" aan. Wanneer er zich een zaak aandient, die in de sfeer van opruiing beoordeeld kan/moet worden, mogen de juristen en rechters zich daar fijn over buigen...
En zo creeer je willekeur.

Houd de grens bij woord en daad. Duidelijk, eerlijk en netjes.

† In Memoriam † zaterdag 22 maart 2014 @ 02:19:09 #142
88815 The_Emotion
98.3
pi_138030363
quote:
12s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 02:10 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Onder de allochtonen zijn het doorgaans de Marokkanen die de fout in gaan, daardoor zullen zij in het algemeen genoemd worden.
Ik noem een Tunesiėr, iets wat ook uit noord Afrika voorkomt.
Die zijn wat mentaliteit niet veel minder, kijk eens wat er in Frankrijk afspeelt.
Dat zijn niet alleen de Mocro-boys, maar ook veel Tunesiėrs, Algerijnen, Mauritianen en ga zo maar door, niet dat ze allemaal slecht zijn, maar de rottigheid ligt daar een stuk hoger.
In de achterwijken in de grote Franse steden is het probleem een stuk groter dan in de schilderswijk in Den Haag
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_138030370
quote:
12s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 02:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En zo creeer je willekeur.

Houd de grens bij woord en daad. Duidelijk, eerlijk en netjes.
In jurisprudentie is er echt wel een bepaalde lijn te ontdekken hoor... Bovendien, het recht/wetten is/zijn in vele opzichten "flexibel", dat is iets waar je gewoonweg niet aan ontkomt en wat in sommige opzichten juist een pluspunt is. :)
Tails tell tales
pi_138030402
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 02:20 schreef Forbry het volgende:

[..]

In jurisprudentie is er echt wel een bepaalde lijn te ontdekken hoor... Bovendien, het recht/wetten is/zijn in vele opzichten "flexibel", dat is iets waar je gewoonweg niet aan ontkomt en wat in sommige opzichten juist een pluspunt is. :)
Flexibel?

De hoeveelheid en tegenstrijdigheid van de wetten in het Westen (en ook hier trouwens) is contraproductief. Een klein aantal duidelijke wetten en verder veel vrijheid is vele malen prettiger.

Dat is nog het ergste van die Wilders.

In zijn initiele 10-puntenplan ("Groep" Wilders) had ie het over "voor elke nieuwe regel moeten er 2 afgeschaft worden". Dan denk je; leuk libertair begin, na die VVD. Maar ja, die idioot is alleen maar bezig geweest met MEER overheid; meer regeltjes, meer maakbaarheid (jij mag geen hoofddoek dragen), meer overheidsbemoeienis ("linksige" plannetjes), etc.

Volslagen onbetrouwbaar kleutertje, dat je lekker moet laten blaten en niet als een hysterisch wijf (nogmaals Pechtold) op gaan reageren.

pi_138030473
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 02:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Flexibel?

De hoeveelheid en tegenstrijdigheid van de wetten in het Westen (en ook hier trouwens) is contraproductief. Een klein aantal duidelijke wetten en verder veel vrijheid is vele malen prettiger.

Dat is nog het ergste van die Wilders.

In zijn initiele 10-puntenplan ("Groep" Wilders) had ie het over "voor elke nieuwe regel moeten er 2 afgeschaft worden". Dan denk je; leuk libertair begin, na die VVD. Maar ja, die idioot is alleen maar bezig geweest met MEER overheid; meer regeltjes, meer maakbaarheid (jij mag geen hoofddoek dragen), meer overheidsbemoeienis ("linksige" plannetjes), etc.

Volslagen onbetrouwbaar kleutertje, dat je lekker moet laten blaten en niet als een hysterisch wijf (nogmaals Pechtold) op gaan reageren.
Wetgeving zit vol met allerlei begrippen e.d. die rechters discretionaire bevoegdheid geven. Dat bedoel(de) ik met "flexibel".

Voor de rest (schrok me zonet een hoedje van het tijdstip _O- ): :z :W
Tails tell tales
pi_138030486
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 02:35 schreef Forbry het volgende:

[..]

Wetgeving zit vol met allerlei begrippen e.d. die rechters discretionaire bevoegdheid geven. Dat bedoel(de) ik met "flexibel".

Voor de rest (schrok me zonet een hoedje van het tijdstip _O- ): :z :W
Ja, ik geloof er niet zo in. Maar goed, andere discussie.

Slaap lekker. Ik heb Remqo's suggestie opgevolgd. >:) *;

pi_138030548
PVV jat Alle Ideen die Herman goebel verzonnen had voor de Nazi Partij
I will do what i must !!
pi_138030552
quote:
9s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 02:51 schreef BoonDockSaint het volgende:
PVV jat Alle Ideen die Herman goebel verzonnen had voor de Nazi Partij

proost.

pi_138030682
Je bent een avondje niet thuis en bij thuiskomst zie je dat wéér diverse PVV'ers zijn opgestapt. Gaat de goede kant op. Goed bezig, Geertje... :')
  zaterdag 22 maart 2014 @ 03:21:36 #150
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_138030687
Elke PVV'er of aanhanger van de PVV die de uitspraak van Wilders nog steeds accepteert, verklaar ik hierbij als NSB'er van de ergste soort en moet het land meteen worden uitgezet als ongewenste vreemdeling.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')