abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138027631

quote:
Tijdens de bijeenkomst van de PVV in Den Haag heeft PVV-leider Wilders zijn publiek laten scanderen dat er minder Marokkanen moeten komen in Nederland. Met die uitspraak veroorzaakte hij vorige week veel ophef.

Wilders vroeg eerst: "Willen jullie meer of minder Europa? De zaal riep: "Minder, minder, minder." Daarna gebeurde hetzelfde met de vraag of de PVV'ers meer of minder PvdA willen.

Niet strafbaar
Tot slot wees Wilders op de vrijheid van meningsuiting en zei hij dat hij vorige week niets strafbaars heeft gezegd over Marokkanen. Hij vroeg vervolgens: "Willen jullie meer of minder Marokkanen in jullie stad en in Nederland? Het antwoord van de zaal luidde: "Minder, minder, minder!"

Wilders zei na afloop van zijn speech dat hij van die drie punten er al bijna twee heeft gerealiseerd. Minder PvdA "heb ik volgens mij vanavond al voor elkaar gekregen als ik naar de peilingen kijk".

Over Europa zei Wilders dat de burger op 22 mei tijdens de Europese verkiezingen kan kiezen voor minder Europa. "Vanaf vandaag voeren wij campagne voor het Europarlement." Hij wil "Nederland terugveroveren op de elite van Brussel die lak heeft aan wat de burger wil. Ze moeten de macht teruggeven aan de burger."

Enkeltje
Volgens Wilders zijn de Marokkanen die niets verkeerd doen de eersten die profiteren van minder Marokkanen in Nederland. Hij wil dat het Nederlandse paspoort van criminele Marokkanen wordt afgepakt en dat ze "een enkeltje Marokko" krijgen.

http://nos.nl/artikel/625563-pvv-scandeert-minder-marokkanen.html
quote:

Van Vliet uit PVV-fractie
Kamerlid Roland van Vliet stapt uit de PVV-fractie. Aanleiding zijn de omstreden uitspraken van PVV-leider Wilders over Marokkanen.

Van Vliet ervaart de lijn van de PVV als een glijdende schaal. "Eerst waren het islamitische uitwassen en toen oververtegenwoordiging in bepaalde statistieken, maar nu gaat het over de hele groep."

Wilders reageerde teleurgesteld: "Ik betreur zijn vertrek, was volgens mij onnodig. Jammer."

Eenmansfractie
Van Vliet zit sinds 2010 in de Kamer. Hij voerde voor de PVV onder meer het woord over belastingzaken. Van Vliet is voorzitter van de enquêtecommissie woningcorporaties.

Hij zegt dat hij nu voor zichzelf iets moest goedpraten en dat hij dat niet kan. Van Vliet vindt dat er veel Marokkanen in Nederland zijn die het goed doen.

Hij gaat door als eenmansfractie.

Druppel
De aanleiding voor het vertrek is het gedrag van de partijleider op de verkiezingsavond. Wilders vroeg toen zijn aanhangers of er meer of minder Marokkanen moesten komen, waarna het publiek "minder, minder" scandeerde.

Van Vliet noemt de gebeurtenissen van gisteren de druppel die de emmer doet overlopen. Vorige week kwam al in het nieuws, dat Van Vliet een overstap naar de VVD heeft overwogen.

'Wijs besluit'
Van Vliet is sinds de verkiezingen van 2012 het tweede PVV-Kamerlid dat een eigen fractie vormt. Eerder werd Louis Bontes uit de de fractie gezet, nadat hij naar Wilders had uitgehaald.

Hij reageerde meteen via Twitter op het nieuws. "Wijs besluit Roland. Anderen binnen de PVV kunnen een voorbeeld aan je nemen. Heel veel succes!"

http://nos.nl/artikel/625973-van-vliet-uit-pvvfractie.html
quote:

Meer PVV'ers breken met partij
Een groot aantal PVV-politici, zowel op lokaal, provinciaal als Europees niveau, heeft grote kritiek naar buiten gebracht op Geert Wilders. Aanleiding zijn de uitspraken die hij deed over Marokkanen.

Bijna de hele PVV-fractie in de Almeerse gemeenteraad distantieert zich van Wilders' uitspraken. Acht van de negen leden nemen "uitdrukkelijk afstand van de handelwijze van de heer Wilders". De gevolgen daarvan onderkennen ze en accepteren ze, staat in een persverklaring van de gemeenteraadsfractie (.pdf).

Statenfractie
Het grootste deel van de PVV-fractie in de Provinciale Staten van Flevoland gaat verder en breekt met de PVV. Vier van de zes Statenleden scheiden zich af, heeft Statenlid Chris Jansen bevestigd tegenover het ANP. Hijzelf blijft de PVV wel trouw.

Volgens de Statenleden die opstappen "kon Wilders weten wat het gevolg zou zijn van de wijze waarop hij de standpunten heeft verwoord" en heeft hij bovendien "geen afstand genomen van zijn handelwijze". Op de Statenleden Chris Jansen en Kees Kok na willen de PVV'ers "de gevolgen daarvan'' niet voor hun rekening nemen, meldt het ANP.

De dissidenten zeggen dat ze nog wel achter het PVV-partijprogramma staan, maar dat het standpunt van Wilders "niet het onze" is.

Europarlement
Ook de PVV-leider in het Europees Parlement, Laurence Stassen, breekt met Wilders.

Stassen: "Ik betreur het zeer dat ik deze beslissing heb moeten nemen, maar doorgaan was voor mij na deze uitspraken geen optie. Ik leg per direct mijn functie als delegatieleider voor de PVV in het Europees Parlement neer en zal tot de verkiezingen op 22 mei als onafhankelijk lid doorgaan. Ik stel mijn Provinciale Staten-zetel ter beschikking aan de PVV."

http://nos.nl/artikel/626487-meer-pvvers-breken-met-partij.html

[ Bericht 30% gewijzigd door Ajacied422 op 22-03-2014 00:32:44 ]
pi_138027666
Geweldige TT.
pi_138027683
Loopt al een paar jaar leeg. Terecht overigens.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 00:25:41 #4
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_138027699
Ophef om Wilders #9 Minder PVV'ers

Had het moeten zijn uiteraard.
pi_138027733
Geert Wilders, de bastaardzoon van Adolf Hitler en Heintje Davids

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138027741
quote:
13s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 00:25 schreef Zelva het volgende:
Ophef om Wilders #9 Minder PVV'ers

Had het moeten zijn uiteraard.
Idd.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 00:27:46 #7
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_138027785
Die tweet van Thijs Romer is trouwens nep :')
Malheureusement le fromage de cacahouète.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 00:28:10 #8
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_138027799
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1152843

Statenlid PVV Utrecht dreigt ook met opstappen....
*O*
  Trouwste user 2022 zaterdag 22 maart 2014 @ 00:29:55 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_138027853
De PVV loopt leeg. En niet zo'n beetje ook. Behalve twee Kamerleden stappen vlak na de raadsverkiezingen vrijwel de hele fractie in Almere en een Haags raadslid uit de partij. Ook in andere lagen is de paniek toegeslagen na de omstreden uitspraken van Geert Wilders. 'Dit was ongelooflijk stom', 'Geert Wilders is bezig zijn eigen cluppie af te breken', 'Ik ben bang dat de PVV als een soort LPF uit elkaar dondert', luiden de reacties.

Toon van Dijk, fractievoorzitter van PVV Almere, geeft geen toelichting aan de pers. © anp.
Vier PVV-statenleden en acht PVV-raadsleden in Almere breken met de partij vanwege de uitlatingen van PVV-leider Geert Wilders over Marokkanen. Vanavond gaf ook europarlementariër Laurence Stassen aan uit de partij te stappen.

Wilders 'kon weten wat het gevolg zou zijn van de wijze waarop hij de standpunten heeft verwoord' en heeft bovendien 'geen afstand genomen van zijn handelwijze', zeggen de statenleden in een verklaring.

Op de Statenleden Chris Jansen en Kees Kok na willen de PVV'ers 'de gevolgen daarvan' niet voor hun rekening nemen. Dat lieten ze vanavond laat in een persverklaring weten. Ze 'nemen afstand van de handelwijze' van Wilders en als hij hen daarvoor uit de partij gooit, dan accepteren ze dat.

Crisisoverleg
In de verklaring laten ze ook weten dat 'het standpunt van Wilders niet het onze is'. De statenleden waren vanavond uren bijeen voor een crisisoverleg in het stadhuis van Almere. Ook het vandaag opgestapte Kamerlid Joram van Klaveren was erbij, hij is ook statenlid in Flevoland.

De PVV'ers zijn ook kritisch over de media en andere politieke partijen. Die hebben volgens hen geen rekening gehouden met de context van de uitspraken van Wilders. Daardoor zouden ze medeverantwoordelijk zijn voor 'de hetze tegen PVV'ers zoals die is ontstaan'.

Minder Marokkanen
PVV-leider Geert Wilders zei woensdagavond tijdens de uitslagenavond dat hij 'ging regelen' dat er minder Marokkanen in Den Haag en het land zouden zijn. Dat leidde tot veel kritiek. Behalve Van Klaveren stapte ook Roland van Vliet uit de fractie. In Den Haag brak gemeenteraadslid Chris van der Helm met de PVV.

Het Utrechtse Statenlid Henk Scherer overweegt eveneens de PVV te verlaten. Hij noemt het optreden van Wilders woensdagavond 'walgelijk'. 'Hij heeft de grootheid niet om hier zijn excuses voor aan te bieden. Ongelooflijk stom. Wilders heeft altijd geroepen dat hij geen LPF-toestanden wil, maar hij creëert ze nu zelf.'

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_138027903
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 00:29 schreef tong80 het volgende:
De PVV loopt leeg. En niet zo'n beetje ook. Behalve twee Kamerleden stappen vlak na de raadsverkiezingen vrijwel de hele fractie in Almere en een Haags raadslid uit de partij. Ook in andere lagen is de paniek toegeslagen na de omstreden uitspraken van Geert Wilders. 'Dit was ongelooflijk stom', 'Geert Wilders is bezig zijn eigen cluppie af te breken', 'Ik ben bang dat de PVV als een soort LPF uit elkaar dondert', luiden de reacties.

Toon van Dijk, fractievoorzitter van PVV Almere, geeft geen toelichting aan de pers. © anp.
Vier PVV-statenleden en acht PVV-raadsleden in Almere breken met de partij vanwege de uitlatingen van PVV-leider Geert Wilders over Marokkanen. Vanavond gaf ook europarlementariër Laurence Stassen aan uit de partij te stappen.

Wilders 'kon weten wat het gevolg zou zijn van de wijze waarop hij de standpunten heeft verwoord' en heeft bovendien 'geen afstand genomen van zijn handelwijze', zeggen de statenleden in een verklaring.

Op de Statenleden Chris Jansen en Kees Kok na willen de PVV'ers 'de gevolgen daarvan' niet voor hun rekening nemen. Dat lieten ze vanavond laat in een persverklaring weten. Ze 'nemen afstand van de handelwijze' van Wilders en als hij hen daarvoor uit de partij gooit, dan accepteren ze dat.

Crisisoverleg
In de verklaring laten ze ook weten dat 'het standpunt van Wilders niet het onze is'. De statenleden waren vanavond uren bijeen voor een crisisoverleg in het stadhuis van Almere. Ook het vandaag opgestapte Kamerlid Joram van Klaveren was erbij, hij is ook statenlid in Flevoland.

De PVV'ers zijn ook kritisch over de media en andere politieke partijen. Die hebben volgens hen geen rekening gehouden met de context van de uitspraken van Wilders. Daardoor zouden ze medeverantwoordelijk zijn voor 'de hetze tegen PVV'ers zoals die is ontstaan'.

Minder Marokkanen
PVV-leider Geert Wilders zei woensdagavond tijdens de uitslagenavond dat hij 'ging regelen' dat er minder Marokkanen in Den Haag en het land zouden zijn. Dat leidde tot veel kritiek. Behalve Van Klaveren stapte ook Roland van Vliet uit de fractie. In Den Haag brak gemeenteraadslid Chris van der Helm met de PVV.

Het Utrechtse Statenlid Henk Scherer overweegt eveneens de PVV te verlaten. Hij noemt het optreden van Wilders woensdagavond 'walgelijk'. 'Hij heeft de grootheid niet om hier zijn excuses voor aan te bieden. Ongelooflijk stom. Wilders heeft altijd geroepen dat hij geen LPF-toestanden wil, maar hij creëert ze nu zelf.'

:P
Bedankt Tong.

PVV die leegloopt. _O_
pi_138028101
Geert Wilders komt niet verder dan problemen benoemen en dat lukt andere partijen inmiddels ook prima.

Oplossingen? Tsja... De oplossingen van Geert Wilders vereisen vrijwel altijd aanpassingen aan de grondwet en dat krijg je er (gelukkig) niet zomaar door...

Feitelijk heeft de PVV geen enkele uitvoerbare oplossing.

Samsom heeft als straatcoach zelf al ervaren welke problemen er zijn, de SP was in de '90's al aan het waarschuwen voor "één Europa" en "open grenzen" en de invloed die het zou hebben op onze arbeidsmarkt.

Het wordt tijd voor constructieve oplossingen, maar dan wel oplossingen die alleen de mensen treffen die er een potje van maken.
pi_138028118
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 00:15 schreef sonnyspek het volgende:
http://www.ed.nl/regio/la(...)marokkanen-1.4278830

44% vindt dat Wilders uitspraak niet terug moet nemen.
Ik vind ook niet dat hij dat moet doen. Iedereen, ook iemand als Wilders dus, moet imo (zo goed als) te allen tijde kunnen zeggen wat hij/zij denkt (énkele uitzonderingen waarschijnlijk wel daargelaten, maar hier in ieder geval niet van toepassing). Voor mij staat dat helemaal los van wat ik verder van die uitspraken vind.
Tails tell tales
pi_138028140
Het vertrekken van de eigen mensen omdat ze zijn woorden niet kunnen velen zal wellicht ook kracht zetten richting een rechtszaak....
pi_138028165
TT _O_
pi_138028346
Waar wil je Wilders dan voor veroordelen?
De vraag schreeuwen: Willen jullie minder Marokkanen in Den Haag?
Dat is een hele verkeerde vraag om die zo te stellen in die context (terwijl je een groep toespreekt), maar ik zou een veroordeling nog steeds te ver vinden.

Is er sprake van haat zaaien? Nee, er wordt in feite niks slechts over Marokkanen gezegd.
Is er sprake van aanzetten tot geweld? Nee.

Als je tijdens een achtervolging iemand mag doodrijden op de scooter en vrijaf mag gaan doordat niet duidelijk is wie er reed en wie er achterop zat, dan is dit ook geen veroordeling waard.

Goeie zaak dat de PVV uit elkaar valt. Hopelijk komt er een nieuwe partij op rechts die de PVV en de VVD beide kan vervangen.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_138028351
Verander de hoofdtitel nu maar van Ophef om Wilders naar Crisis binnen de PVV.
NEE!
pi_138028365
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_138028407
Voor wat betreft de vergelijking met Goebbels:
Op zich heeft het vraag - antwoord spelletje wel overeenkomsten.

Maar die was er ook bij vakbondsleider Herman Bode in 1980. Helaas is hier geen Youtube-filmpje van, maar de gelijkenis tussen Bode met Goebbels is treffender dan Wilders met Goebbels.

Herman Bode: "Willen we naar de Dam?"
Het volk: Ja!!!!
Herman Bode: "Dan gáááán we naar de Dam! Dan gáááán we naar de Dam!

http://nl.wikiquote.org/wiki/Herman_Bode
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_138028434
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 00:47 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Voor wat betreft de vergelijking met Goebbels:
Op zich heeft het vraag - antwoord spelletje wel overeenkomsten.

Maar die was er ook bij vakbondsleider Herman Bode in 1980. Helaas is hier geen Youtube-filmpje van, maar de gelijkenis met Goebbels is treffender dan met Wilders.

Herman Bode: "Willen we naar de Dam?"
Het volk: Ja!!!!
Herman Bode: "Dan gáááán we naar de Dam! Dan gáááán we naar de Dam!

http://nl.wikiquote.org/wiki/Herman_Bode
Goebbels werd door half Nazi-Duitsland geloofd en door de andere helft gevreesd.

Bij Wilders liggen die verhoudingen ook wel íetsje anders ja... :D

† In Memoriam † zaterdag 22 maart 2014 @ 00:50:58 #20
88815 The_Emotion
98.3
pi_138028500
quote:
12s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 00:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Keihard, het is zijn handelsmerk. Die "linkse" weg die ie insloeg. Allemaal toneel. Lees dat stuk van zijn persoonlijk medewerker, het is heel verhelderend.

Wilders is dom en gek in de manier waarop ie strategisch politiek voert. Zat ie eindelijk in het Catshuis, loopt ie weg. Sja, dan WIL je dus niet.

Fortuyn was absoluut oprecht. Deze video is prachtig, met 3 oprechte grootheden (let op hoe Teeuwen over Marokkanen praat. Recht, maar dan ook recht in de roos.):

Die interview met Hans Teeuwen heb ik gezien, en hij is daar inderdaad erg scherp in.

Wat het Catshuis betreft, de een noemt hem een lafbek om weg te lopen, de ander zegt dat hij ballen heeft en niet buigt voor wat er voorgesteld werd.
Waar het Geert weer om ging dat hij weer besproken werd, net zoals deze "Minder Marokkanen; geval.
Maar hij is vooralsnog dom bezig, dat er figuren weglopen en later waarschijnlijk aangevuld gaat worden met meer radicale figuren, maakt de PVV geen solide partij.
Gezien de linkjes die je eerder gaf, heeft hij er al moeite mee om alle neuzen één kant op te wijzen.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_138028508
quote:
11s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 00:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Goebbels werd door half Nazi-Duitsland geloofd en door de andere helft gevreesd.

Het ging mij niet om de mate van aanhang.
Maar om de neiging om Wilders met Goebbels te vergelijken vanwege de vraag en antwoord retoriek.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_138028535
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 00:51 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het ging mij niet om de mate van aanhang.
Maar om de neiging om Wilders met Goebbels te vergelijken vanwege de vraag en antwoord retoriek.
Dat snap en waardeer ik. Ik voegde er nog iets aan toe wat de vergelijking nog zotter maakt. ;)

pi_138028543
Goebbels & co waren wel meesters in het begeisteren van het publiek. Wilders en zijn club.. daar lachen we toch om..
  Moderator zaterdag 22 maart 2014 @ 00:52:56 #24
8781 crew  Frutsel
pi_138028561
quote:
11s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 00:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als de PVV-exit vannacht en morgen doorgaat, kunnen we dit dan een nacht-van-de-lange-messen noemen?
pi_138028571
quote:
Das wel minder.

Huhu, minder.

Minder.

En dat is geen reactie op de edit van de foto :P

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2014 01:01:41 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')