quote:
Op vrijdag 21 maart 2014 22:49 schreef Boca_Raton het volgende:[..]
Lot, Laura, Vanessa, Billy, Ruud, ze blazen zo hoog van de toren... Maar waaróm? Ik snap het niet. Ze klooien maar wat aan, eigenlijk. Dit heeft toch niet met Utopia te maken? Lanterfanten en met wat verf smijten en armbandjes fröbelen...? Ik snap 't niet....
Mijn inziens zijn juist zij degenen, die Utopia in wilden, om beroemd te worden. Naar hun idee, zijn ze dat inmiddels wel. Het mechanisme is in werking, dat ze zich alles kunnen permiteren. De info van gisteravond bracht ze even uit balans, net zoals die elite stem. In wezen voelden ze zich veilig. Te snel Utopia moeten verlaten, zou kunnen betekenen, dat de roem vergankelijk is.
Emiel, Aike zijn wat realistischer, die maken meer gebruik van de kansen die Utopia kan bieden.
De ontwikkelingen van de laatste tijd geven aan, dat de groep steeds meer beginnen te leven naar primaire behoeften. Liefst zo luxe mogelijk natuurlijk, maar met minder normen en waarden.
Die normen en waarden zijn niet van belang in Utopia, waar het individu centraal staat. Want het mag wel een groep zijn, het is ieder voor zichzelf.
Zo gaat de moraal steeds verder naar beneden. Het is net als dieren, die zich ook niet storen. Die vreten en seksen ook wanneer het hen uitkomt (en voor de voortplanting) in het openbaar.
Het beroemd worden zien ze als prioriteit.
Ze zouden eigenlijk eens mensen uit vorige RLS moeten uitnodigen, om uit te leggen hoe straks verder IRL, zodat ze hun verwachtingen kunnen bijstellen.