abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138032359
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:08 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

je werkt gewoon voor jezelf, hoor.
Eh nee, niet met het huidige systeem. Dat is dus juist het oneerlijke eraan.

quote:
jij hebt er ook baat bij dat minder bedeelden niet hoeven te stelen of te bedelen.
Daar heb je de politie voor.

quote:
zelfs ultra egoistische conservatieve amerikaanse republikeinen snappen dan ook nog wel dat als je weinig belasting wilt betalen, je een cultuur van liefdadigheid nodig hebt. dat je dus de armen helpt, is vrij normaal.
Alsof ik een keuze heb. Dat geld wordt gewoon maandelijks al afgeroomd en gaat zo linea recta naar de rekening van een bijstandstrekker.

quote:
alleen regelen we dit in nederland liever centraal, zodat de grootste egoisten niet onder hun morele plicht uitkomen.
Je bedoelt dat we hier gelegaliseerde diefstal toelaten onder het mom van verplicht sociaal zijn ja. Wat mij betreft een enge beweging.
pi_138032363
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als je over het laatste deel van je inkomen 52% moet betalen, werk je voor dat deel meer voor een ander dan voor jezelf.

Liefdadigheid bestaat ook in Nederland wel. Kijk maar hoeveel miljoenen er telkens worden gegeven als er weer eens een actie is voor Syrië, tsunami-gebieden o.i.d.
nee, want je had het al meer dan goed. en over dat hoogste deel van je inkomen, betaal je dan wel meer, maar je houdt er nog steeds meer aan over dan eerst. vergeet ook niet, dat in deze schaal, de inkomens vaak absurde hoogten aan nemen. dit zijn de lonen waar mensen geld gaan binnenhalen, om voor het leven klaar te zijn met werken.
pi_138032416
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat bedrag moet zo laag mogelijk zijn omdat de ontvanger geen arbeid verricht voor dat bedrag. Plat gezegd: diegene voert de hele dag niets uit en ontvangt toch geld. Dan moet dat bedrag zo laag mogelijk zijn.

Uitkeringen voor mensen die wel kunnen werken inderdaad.
het is verboden om uitkeringen te trekken als je wel kan werken. dat heet bijstandsfraude.
en de mensen die echt niet kunnen werken? moeten die ook zo min mogelijk krijgen? arbeids ongeschikten, gehandicapten, langdurig werklozen zonder uitzicht op werk? bijstandmoeders?
ofterwijl, degenen die wel degelijk recht op uitkeringen hebben?
pi_138032529
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:15 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nee, want je had het al meer dan goed. en over dat hoogste deel van je inkomen, betaal je dan wel meer, maar je houdt er nog steeds meer aan over dan eerst. vergeet ook niet, dat in deze schaal, de inkomens vaak absurde hoogten aan nemen. dit zijn de lonen waar mensen geld gaan binnenhalen, om voor het leven klaar te zijn met werken.
Met een inkomen van 60.000 bruto haal je genoeg geld binnen om op je 45e met pensioen te gaan? :')
pi_138032532
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:15 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een progressief belastingstelsel ontmoedigt meer dan een flattax. Bij een flattax loont het om meer te verdienen, bij een progressief belastingstelsel loont dat in mindere mate.

Ook met een flattax betalen mensen met een hoger inkomen in absolute zin al veel meer belasting dan mensen met een lager inkomen en dan mensen met een uitkering. Ik zie niet in wat daar egoistisch aan is.
bij flattax heeft de belasting nauwelijks invloed op een rijk iemand, inderdaad. in vergelijking met het deel dat een modaal inkomen moet afstaan, end e impact dat dat heeft op zijn budget, is het een schijntje. dta kan je juist als oneerlijk zien, omdat je dan als rijk iemand je losweekt van de maatschappij, je groeit erboven uit. een progressief stelsel houd iedereen, ook de rijke mens, bij de maatschappij betrokken. daardoor aleen al, krijg je een meer menselijke maatschappij.

of anders gezegd; als je de samenleving zo bij elkaar houdt, moet iedereen zn best doen er iets moois van te maken. met elkaar.
en ik snap best dat dat haaks staat op wat rijke mensen willen. maar dna denk ik dus; pech gehad.
pi_138032541
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:18 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

het is verboden om uitkeringen te trekken als je wel kan werken. dat heet bijstandsfraude.
en de mensen die echt niet kunnen werken? moeten die ook zo min mogelijk krijgen? arbeids ongeschikten, gehandicapten, langdurig werklozen zonder uitzicht op werk? bijstandmoeders?
ofterwijl, degenen die wel degelijk recht op uitkeringen hebben?
In de bijstand zitten genoeg mensen die fysiek in staat zijn om te werken hoor.
pi_138032542
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat bedrag moet zo laag mogelijk zijn omdat de ontvanger geen arbeid verricht voor dat bedrag. Plat gezegd: diegene voert de hele dag niets uit en ontvangt toch geld. Dan moet dat bedrag zo laag mogelijk zijn.
Mensen in de bijstand maken het voor anderen mogelijk dat ze werken. Minder deelnemers in de ratrace betekent meer kansen op een baan. Daar moeten we mensen in de bijstand voor belonen.
pi_138032554
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:24 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

bij flattax heeft de belasting nauwelijks invloed op een rijk iemand, inderdaad. in vergelijking met het deel dat een modaal inkomen moet afstaan, end e impact dat dat heeft op zijn budget, is het een schijntje. dta kan je juist als oneerlijk zien, omdat je dan als rijk iemand je losweekt van de maatschappij, je groeit erboven uit. een progressief stelsel houd iedereen, ook de rijke mens, bij de maatschappij betrokken. daardoor aleen al, krijg je een meer menselijke maatschappij.

of anders gezegd; als je de samenleving zo bij elkaar houdt, moet iedereen zn best doen er iets moois van te maken. met elkaar.
en ik snap best dat dat haaks staat op wat rijke mensen willen. maar dna denk ik dus; pech gehad.
Bij een flattax betaal je nog steeds veel belasting.

Vraag: wat versta jij eigenlijk onder rijk?
pi_138032567
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mensen in de bijstand maken het voor anderen mogelijk dat ze werken. Minder deelnemers in de ratrace betekent meer kansen op een baan. Daar moeten we mensen in de bijstand voor belonen.
Mensen belonen om niet te werken... Veel gekker moet het niet worden.
pi_138032588
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mensen belonen om niet te werken... Veel gekker moet het niet worden.
Dat zou bij een overschot aan banen wat raar zijn inderdaad.
pi_138032614
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:15 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Eh nee, niet met het huidige systeem. Dat is dus juist het oneerlijke eraan.

[..]
wel. je wordt nog steeds rijker als je meer verdiend.
quote:
Daar heb je de politie voor.

[..]
weet je wat dat kost, iedereen arresteren en opsluiten? nog veel meer.
quote:
Alsof ik een keuze heb. Dat geld wordt gewoon maandelijks al afgeroomd en gaat zo linea recta naar de rekening van een bijstandstrekker.

[..]
keuze heb je niet, inderdaad. dat si maar geod ook, want anders zouden rijke mensen weinig bijdragen.
quote:
Je bedoelt dat we hier gelegaliseerde diefstal toelaten onder het mom van verplicht sociaal zijn ja. Wat mij betreft een enge beweging.
alle belasting is gelegaliseerde diefstal. als je het zo wilt zien.
je moet gewoon beseffen dat je onderdeel uitmaakt van een samenleving, en dan heb je ook een bepaalde verantwoordelijkheid om bij te dragen. ben je rijk, wees dna blij dat je meer hebt dan anderen, en ga niet lopen jammeren dat je ook wat meer moet bijdragen. je bent bevoorrecht, hoe dan ook, het is geen communisme hoor.
pi_138032668
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Gewoon een bonus geven voor het aantal blikjes Schultenbrau dat ze weg kunnen tikken per dag.
pi_138032693
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

In de bijstand zitten genoeg mensen die fysiek in staat zijn om te werken hoor.
je geeft geen antwoord op mn vraag.
wat ik zie, is dat jij mensen met uikeringen zo arm mogelijk wilt houden. omdat je boos bent dat sommige mensen uitkeringsfraude plegen. dat mensen die echt recht hebben op uitkeringen dan zwaar getroffen worden, kan je niks schelen.
pi_138032717
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:24 schreef Halcon het volgende:

[..]

Met een inkomen van 60.000 bruto haal je genoeg geld binnen om op je 45e met pensioen te gaan? :')
in principe wel, als je niet 3 huizen en 4 autos koopt.
pi_138032739
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:33 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Dream on.
pi_138032742
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:25 schreef Halcon het volgende:

[..]

Bij een flattax betaal je nog steeds veel belasting.

Vraag: wat versta jij eigenlijk onder rijk?
je beseft niet eens wat je hebt als je genoeg verdiend om in de hoogste beastingschapen te vallen, he?
je hebt het net over 60.000. een minimum inkomen is 1400 per maand. zie je het verschil?
pi_138032749
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:32 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

je geeft geen antwoord op mn vraag.
wat ik zie, is dat jij mensen met uikeringen zo arm mogelijk wilt houden. omdat je boos bent dat sommige mensen uitkeringsfraude plegen. dat mensen die echt recht hebben op uitkeringen dan zwaar getroffen worden, kan je niks schelen.
Dat geef ik wel. Als wel kunnen werken, maar het niet doen fraude is, dan is het merendeel van de bijstandstrekkers een fraudeur.
pi_138032765
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:35 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

je beseft niet eens wat je hebt als je genoeg verdiend om in de hoogste beastingschapen te vallen, he?
je hebt het net over 60.000. een minimum inkomen is 1400 per maand. zie je het verschil?
Alsof mensen met 60.000 euro inkomen allemaal 4 huizen en 3 Hummers hebben. :')
pi_138032768
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:35 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dream on.
ik zou binnen 10 jaar klaar zijn.
pi_138032840
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:36 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik zou binnen 10 jaar klaar zijn.
Dus van 10 jaar lang 60.000 bruto verdienen kun jij nog pakweg 45 jaar leven :?
pi_138032843
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:33 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Ik merk het al, jij verdient het iig niet.
pi_138032933
quote:

[..]

Dat geef ik wel. Als wel kunnen werken, maar het niet doen fraude is, dan is het merendeel van de bijstandstrekkers een fraudeur.
dan heb je een erg onrealistisch kijk op wie er bijstand trekken.

een flink deel is arbeids ongeschikt; geestelijk of lichamelijk, of gehandicapt.
een groot deel is tijdelijk, bijstandmoeders bijvoorbeeld, of mensen die net anderhalf jaar geprobeerd hebben binnen hun beroepsgroep aan het werk te komen. je kan niet zeggen dat die gewoon lui zijn.
een deel is te oud, en dus onbemiddelbaar, zoals dat heet. die krijgen zelfs bij uitzend buros geen werk.
wie nog meer?

jij ziet de bijstand uittrekker als een groep werkschuwe tokkies. of met ander woorden, dat kleine deel vand e bijstandtrekkers, die wel kunnen werken maar de boel belazeren.
in plaats van dat je dan gewoon gaat zorgen dat die mensen worden gepakt, ga je alle bijstandgerechtigen in de amroede gooien.

prima als je fruadeurs wilt straffen, wil ik ook. maar diegenen die het echt nodig hebben, die moeten meer krijgen, en gewoon mee kunnen doen in de samenleving.
pi_138032961
quote:

[..]

Er is geen overschot aan werk. Haal jezelf eens uit die parallelle zelfverzonnen werkelijkheid.
pi_138032962
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:36 schreef Halcon het volgende:

[..]

Alsof mensen met 60.000 euro inkomen allemaal 4 huizen en 3 Hummers hebben. :')
ik overdrijf een beetje, maar ik bedoel dat mensen met zulke inkomens ook een levensstijl hebben zodat ze het opmaken.
pi_138032990
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dus van 10 jaar lang 60.000 bruto verdienen kun jij nog pakweg 45 jaar leven :?
is wel veel geld toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')