misschien heb je over een tijdje wel weer gewoon werk met je opleiding.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, ik devalueer niet alle opleidingen. Feit is en blijft gewoon dat sommige opleidingen minder vaak voor een baan zorgen dan andere opleidingen.
Waarom moet jij altijd met een fictief voorbeeld of 'eigen ervaring' komen om je argumenten 'kracht' bij te zetten?quote:
Ach wat schattig.. je hangt de weldoener uit bij de MOElanders en ondertussen bij je grote voorstander van het volledig uitknijpen van de mensen die zij werkeloos gemaakt hebben.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik voldoe aan alle regels. Controles zijn al meerdere malen uitgevoerd en alles was prima in orde. Het punt is dat MOE-landers bij veel verhuurders gewoonweg niet aan de bak komen en toch ergens moeten wonen.
Ik spreek die mensen regelmatig. Die komen hier gewoon op de koffie of hier BBQ-en e.d. De huurprijzen zijn gewoon marktconform. Ok, ik verdien er uiteraard aan want ik ben geen filantroop, maar niet excessief. Voor vergelijkbare woningen betalen ze bij andere partijen evenveel, maar daar worden ze afgescheept met allerhande smoesjes.
Ik help ze ook met alledaagse dingen, zoals brieven die ze krijgen vertalen, helpen de goedkoopste autoverzekering te vinden, instanties en bedrijven bellen als ze wat moeten weten, etc. En ja, dat doe ik allemaal belangeloos. Ik hoef daar geen cent voor te hebben en heb verder geen enkel belang bij die bedrijven.
Misschien ook niet. Er zijn genoeg opleidingen waarmee je maar één garantie hebt en die garantie luidt dat je voorlopig niet aan een baan komt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:28 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
misschien heb je over een tijdje wel weer gewoon werk met je opleiding.
misschien kan je eenvoudig omgeschoold worden, met wat investering aan geld en tijd.
misschien is het wel zonde om jaren opleiding weg te gooien om in de plantsoenen dienst te gaan werken. dat is een soort kapitaalvernietiging.
Heb je bronnen voor je kletspraatjes?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:29 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ach wat schattig.. je hangt de weldoener uit bij de MOElanders en ondertussen bij je grote voorstander van het volledig uitknijpen van de mensen die zij werkeloos gemaakt hebben.
Rot toch op man. De enige reden dat jij aan MOElanders verhuurt is omdat je hen kunt leegzuigen.
als je het niet meer weet, reageer je gewoon niet meer op wat ik zeg.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij reageert gewoon niet op zinnige argumenten. Je blijft maar roeptoeteren dat ik me vast heb geluld, terwijl jij nog niet één zinnige bijdrage hebt geleverd aan de discussie.
Definieer 'kan werken'.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:47 schreef Halcon het volgende:
Ik zie niet in waarom iemand die kan werken en dat niet doet,
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb je buiten jouw fictieve voorbeeld ook echte bronnen?
Pot en ketel.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:54 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb je buiten jouw fictieve voorbeeld ook echte bronnen?
bijvoorbeeld, informatie technologie. vrij algemeen lijkt me. makkelijk bij te blijven en om te scholen, mits je een goede basis hebt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Misschien ook niet. Er zijn genoeg opleidingen waarmee je maar één garantie hebt en die garantie luidt dat je voorlopig niet aan een baan komt.
Bepaalde studies zijn überhaupt gewoon kapitaalvernietigingen. Puur qua kansen en verdiensten zou je dan beter i.p.v. studeren direct in de kassen kunnen gaan werken en wat werken aan je efficiëntie aldaar.
Punt is dat je heel veel onzin spuit en niets onderbouwt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:30 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
als je het niet meer weet, reageer je gewoon niet meer op wat ik zeg.
maar we kunnen het ook nog een keer doen hoor, als je dat wil.
voor wie denk jij dat uikeringen bedoeld zijn? voor fraudeurs of voor mensen die echt niet kunnen werken? en moet je degenen die echt niet kunnen werken dan in de armoede storten, omdat jij de fraudeurs wil straffen?
of ben je gewoon egoistisch en wil je uberhaubt niet meehelpen?
Gast... bedrijven komen nauwelijks aan voldoende IT-ers...quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:32 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
bijvoorbeeld, informatie technologie. vrij algemeen lijkt me. makkelijk bij te blijven en om te scholen, mits je een goede basis hebt.
gegarandeerde toekomst, zou je denken.
behalve als er crisis is.
En van jouw bronnen is of al gezegd dat misstanden inderdaad aangepakt moeten worden of dat ze niet relevant zijn in deze discussie.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:32 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
[..]
Pot en ketel.
Ik heb je al meerdere bronnen gegeven. Anderen ook. Jij komt steeds met hetzelfde en enige linkje dat je kunt vinden. Struisvogel. Huisjesmelker. Profiteur.
Als er 86 Polen bij een bedrijf werken komt er elke week wel eentje terug van familiebezoek.. met het busje vol met boodschappen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja? Die MOElanders rijden elk weekend even naar Suceava en Pazardzhik om daar bij de lokale Lidl boodschappen te doen
Doe eens normaal joh emotioneel mens.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:32 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
[..]
Pot en ketel.
Ik heb je al meerdere bronnen gegeven. Anderen ook. Jij komt steeds met hetzelfde en enige linkje dat je kunt vinden. Struisvogel. Huisjesmelker. Profiteur.
Heb je daar ook een linkje van?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nogmaals: controles hebben al meerdere malen plaatsgevonden (naar mijn idee word ik buitenproportioneel vaak gecontroleerd) en nog nooit problemen gehad.
En de Nederlanders doen massaal alle boodschappen over de grens omdat het daar goedkoper is. En en passant slaan ze in Duitsland ook nog even benzine, sigaretten en drank in.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als er 86 Polen bij een bedrijf werken komt er elke week wel eentje terug van familiebezoek.. met het busje vol met boodschappen.
Euhh.. Waar zijn jouw zinnige argumenten dan?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij reageert gewoon niet op zinnige argumenten. Je blijft maar roeptoeteren dat ik me vast heb geluld, terwijl jij nog niet één zinnige bijdrage hebt geleverd aan de discussie.
nogmaals, niets doen terwijl je wel kan, is frauderen, en dat is gewoon verboden. als ze je pakken, moet je alles wat je hebt gekregen terug betalen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Punt is dat je heel veel onzin spuit en niets onderbouwt.
Er zijn hele batterijen mensen die prima kunnen werken, maar dat niet doen en een uitkering trekken.
Meehelpen is prima, maar de bedragen daarvoor zouden tot een minimum beperkt moeten zijn. Het staat mensen dan vrij om zelf vrijwillig een extra bijdrage te doen.
Jij grijpt gewoon krampachtig alles aan om maar niet te hoeven werken.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Euhh.. Waar zijn jouw zinnige argumenten dan?
Vingers in de oren en lalalalala brullen?
Struisvogelpolitiek?
Volledig in de ontkenning?
Hutje op de hei?
Onder een steen geleefd de laatste 10 jaar?
Mensen die echt niet kunnen werken (door fysieke ongemakken) hoef je niet te straffen. Dat heb ik helemaal nergens gezegd.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:37 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nogmaals, niets doen terwijl je wel kan, is frauderen, en dat is gewoon verboden. als ze je pakken, moet je alles wat je hebt gekregen terug betalen.
maar als je echt niet kan werken, kan je niet werken. die kunnen dan ook geen bijdrage leveren.
waarom moeten die mensen gestraft worden?
prima onderbouwd, toch?
Dat is wat de werkgevers ons willen wijsmaken. De praktijk ligt anders. Om te beginnen al omdat je volgens de Nederlandse wet overuren moet uitbetalen of tijd-voor-tijd moet geven.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze zijn net zo duur. Polen zijn echter productiever (o.a. doordat ze meer uren draaien en harder werken). Voor elke 10 Polen zou je 15 Nederlanders neer moeten zetten, en daar zitten de kosten uiteindelijk in.
Bla bla bla. Ik kan uit eigen hand vertellen dat de Polen inderdaad veel harder werkten en gewoon hetzelfde loon kregen betaald. Dat er schimmige constructies tussen zitten is voor de politiek om aan te pakken.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat is wat de werkgevers ons willen wijsmaken. De praktijk ligt anders. Om te beginnen al omdat je volgens de Nederlandse wet overuren moet uitbetalen of tijd-voor-tijd moet geven.
Gewoon schijnconstructies, belastingontduiking en ontwijking, uitbuiting en huisjesmelken. Naast de legale truc van het niet hoeven betalen van premies voor seizoenswerkers uit de MOElanden.
Ja:quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
Heb je bronnen voor je kletspraatjes?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |